quote:𝐄𝐱𝐩𝐞𝐜𝐭𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧:
ME: I want to take leave for 2 days. Going out with family.
Manager: NO!!! Project is about to Go-Live. We have very tight deadlines.
ME: *Expected reply* Fine.
𝐑𝐞𝐚𝐥𝐢𝐭𝐲:
ME: I want to take leave for 2 days. Going out with family.
Manager: Project is about to Go-Live. We have very tight deadlines. Let's finish our priority tasks in the weekend and you can take a comp off for 2 days.
ME: *Quite unexpected* Said YES !!
My entire team along with my manager worked till 1 AM over the weekend to finish the project reset activity together so that I can take leave for the next 2 days. What can I ask more from my team? This is what a great team culture is all about. Understanding and being empathetic towards each other needs.
Comment and let me know, what according to you promotes a great team culture.
#intuit #bestworkplaces #productbasedcompany #teamculture
quote:Het is mooi dat sommige vrouwen contact met andere dimensies hebben.
Dat er downloads binnenkomen.
Spirits de weg wijzen.
En wijsheden gedeeld worden.
Het is nuttig want het zooitje dat we hier op aarde hebben gecreëerd heeft wel wat opschoning en heling nodig.
En toch…. Toch geeft het me altijd de kriebels.
Ik geloof zo dat we hier zijn om écht hier te zijn.
En ik zie zo weinig mensen die echte belichaming aan durven gaan.
We leven of met één (of meerdere) benen in het spirituele of we dolen maar wat rond in dit lijf, terwijl we met onze essentie verdwijnen in de computer, hard werken, brein-loepjes en andere conditioneringen.
Maar echt aanwezig zijn.
Volle bak.
En durven voelen wat er te voelen valt.
Ik zie het maar weinigen doen.
En ja, ik weet wat je wil zeggen: het kan allebei. Maar ook dat zie ik weinig gebeuren. De spirit-praters zijn fysiek gezien bijna luchtledig, doorschijnend, daar. De dolers hebben een verhard lijf. Het zachte, open, ontvankelijke lijf dat én voelt én hier is, is een zeldzaamheid.
hashtag#voluitvrouwzijn hashtag#vrouwelijkeenergie hashtag#vrouwelijkleiderschap hashtag#vrouwelijkondernemerschap hashtag#sensueelleiderschap hashtag#vrouwzijn hashtag#vrouwencoach hashtag#feminineembodiment hashtag#feminine hashtag#embodiment hashtag#jaarprogramma hashtag#persoonlijkeontwikkeling hashtag#vrouwencirkel hashtag#vrouwengroep hashtag#vrouwenpower hashtag#vrouwenkracht hashtag#vrouwelijkmagnetisme
hashtag#opleiding hashtag#begeleiders hashtag#trainersvak hashtag#wageningen hashtag#yin hashtag#vrouwentraining
quote:Op maandag 15 januari 2024 15:52 schreef SEMTEX het volgende:
Ik geloof zo dat we hier zijn om écht hier te zijn.
Echt je bent toch alle schaamte voorbij als je zo’n slijmbericht in een openbaar werkplatform zet.quote:Echt mooie manen. Past echt mooi bij jou zoals je bent en er uit ziet. Zoals we dan zeggen het plaatje is compleet. Niets meer aan doen. 👍
Andere reacties:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
[ afbeelding ]
Mannen lezen dit:
Bla
Blabla
Bladiedbladiebla
😛👀
En dan ene Henk (Open to Work, altijd zo met die gasten trouwens)die haar vader had kunnen zijn.
Maar ook weer niet want daar is die te lelijk voor.
[..]
Echt je bent toch alle schaamte voorbij als je zo’n slijmbericht in een openbaar werkplatform zet.
quote:Justin Clifford
CEO @ Bereave | Leadership | GTM | Sales | Learning
Unsure what to do when your teammate shares some tough personal news and has to leave their desk immediately?
𝐇𝐞𝐫𝐞'𝐬 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐩𝐥𝐚𝐲𝐛𝐨𝐨𝐤:
1. Say, "Just go, we got you."
2. Review their calendar. Call any parties on meetings for the next three days and reschedule (or cover) those meetings for them.
3. Look at their deals/projects/to-dos. Start to redistribute, cover, or delay them.
4. Within 2 hours, text something like: "Hey, you're covered here. Don't worry about work, we got you. I'll call you in 2 days to check in so we can support you through this."
5. Communicate with all necessary stakeholders (clients, prospects, internal teammates, external parties) that you are now covering, you've reassigned the work short term, or that there will be a delay in delivery and you'll report back in 72 hours when you can provide more details.
6. Call your HR business partner. Talk through potential resources that might be of use.
7. In 48 hours, call your teammate. Start with, "Hey, we're thinking about you. Don't worry about your work, we've got it covered. Are you open to talking about other ways we can support you?"
8. Offer ways the business, team, and you can support your teammate.
9. Ask the teammate how they'd like information on their absence/return communicated to stakeholders.
10. Work to get aligned on potential return date.
11. Build re-entry plan if out longer than a week. Include/Consider:
- Adjustment of duties
- Adjustment of schedule
- Evaluation criteria
- calendar invites of weekly/daily check ins
What else would you add?
Hoezo dan? Dit is een vrij normale (beetje Amerikaanse wel) post.quote:
Yup, ik heb er gisteren weer een ontvolgd die precies hetzelfde deedquote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Mannen lezen dit:
Bla
Blabla
Bladiedbladiebla
😛👀
En dan ene Henk (Open to Work, altijd zo met die gasten trouwens)die haar vader had kunnen zijn.
[..]
Echt je bent toch alle schaamte voorbij als je zo’n slijmbericht in een openbaar werkplatform zet.
Ik vind de haren van een vrouw ‘manen’ noemen een beetje engquote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Mannen lezen dit:
Bla
Blabla
Bladiedbladiebla
😛👀
[..]
De champions League van het ondernemerschap.quote:. Inmiddels 2 weeks in en 2024 voelt nu al als mijn best year yet én een rollercoaster van emoties tegelijk.
Niks mis mee, maar ik vind het altijd fascinerend hoe twee tegenstellingen altijd samen lijken te gaan.
In de laatste dagen van 2023 introduceerde ik een nieuw product, Alles voor de Follow. Ik verkocht het via Instagram én mijn mailinglijst. Een nieuw aanbod waarin ik de deelnemers meeneem in mijn reis naar +500 volgers. De groep telt inmiddels 65 deelnemers en daar ben ik mega trots op.
Ook voor Master Your Socials, waarvan de laatste groep op 1 februari gaat starten, zijn inmiddels al 5 gesprekken aangevraagd, en er zijn max 9 plekken beschikbaar.
Je zou dus eigenlijk zeggen dat alles op rolletjes loopt hier, Barbara. En toch heb ook ik continu het gevoel alsof ik nog niet "genoeg mijn best doe".
Ik wil ondernemen op Champions League niveau. En omdat ik mezelf dat doel opleg voelde het lange tijd continu alsof ik onderpresteerde.
Het liefst zou ik in één grote sprong naar dat niveau door willen schieten, maar net als in topsport gaat dat niet. Er komt een hoop training bij kijken voor je meespeelt op dat niveau. En die weg daar naartoe moet eerst stap voor stap afgelegd worden.
Komende weken wil ik je meer meenemen in dit stuk van mijn bedrijf. Hoe ik dat aanpak en welke rol social media daarin speelt. Daar blijf ik over delen.
Ik ben vooral benieuwd hoe de eerste 2 weken van 2024 voor jou zijn geweest! Laat je het hieronder weten?
Deze Linkedin-er moet toch op een zeker moment een aha-moment krijgen en denken: kut, mijn functie voegt echt geen reet aan de wereld toe, ik ga iets echt nuttigs doen. Hoop ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Sorry dames, ik ga een beetje vrouwonvriendelijk worden. Maar het moet even.
[..]
De champions League van het ondernemerschap.
Mens je verkoopt tips hoe je meer volgers krijgt op Instagram.
Misschien heb je zelf veel volgers maar das puur door je flinke jetsers.
Kunnen we dit soort baantjes, waar mensen ook nog dik mee verdienen niet gewoon verbieden.
Zodat mensen weer nuttig werk gaan doen? Zoals bijvoorbeeld het huishouden regelen, de zorg, winkel, tankstation, supermarkt, IETS in deze markt van arbeidstekorten.
Link werkt niet (meer)? Ik was nieuwsgierig naar de fotoquote:Op woensdag 17 januari 2024 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Sorry dames, ik ga een beetje vrouwonvriendelijk worden. Maar het moet even.
[..]
De champions League van het ondernemerschap.
Mens je verkoopt tips hoe je meer volgers krijgt op Instagram.
Misschien heb je zelf veel volgers maar das puur door je flinke jetsers.
Kunnen we dit soort baantjes, waar mensen ook nog dik mee verdienen niet gewoon verbieden.
Zodat mensen weer nuttig werk gaan doen? Zoals bijvoorbeeld het huishouden regelen, de zorg, winkel, tankstation, supermarkt, IETS in deze markt van arbeidstekorten.
Het zijn toch opvallend vaak vrouwen (en vervrouwde mannen) die zich volledig comfortabel voelen bij een super onnodige baan als: influencer, creatieve content manager (tiktokker), onlyfans achtige baantjes, reisvlogger.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Deze Linkedin-er moet toch op een zeker moment een aha-moment krijgen en denken: kut, mijn functie voegt echt geen reet aan de wereld toe, ik ga iets echt nuttigs doen. Hoop ik.
De kameel van de Arabier nog wel.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn toch opvallend vaak vrouwen (en vervrouwde mannen) die zich volledig comfortabel voelen bij een super onnodige baan als: influencer, creatieve content manager (tiktokker), onlyfans achtige baantjes, reisvlogger.
Zonder enige schaamte foto’s posten met een capuchino in een luxe strandtent in Dubai, terwijl de halve wereld wel weet dat ze ‘s nachts de kameel van de Arabier moet pijpen.
Ik bedenk het niet hè!quote:Op woensdag 17 januari 2024 19:45 schreef manny het volgende:
[..]
De kameel van de Arabier nog wel.
Newsflash: het wemelt net zo hard van de mannelijke onzin coaches, voedsel goeroes en 20 hour work-week leaders op LinkedIn. Incl de bijbehorende foto.
quote:Gaat jouw hard sneller kloppen van montessorionderwijs en ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als directeur? Lees dan snel onderstaande vacature
quote:Software developers I hate to break it to you but you have made a fatal error.
You’ve been so busy militantly fighting for your right to work from home that you have forgotten to see the bigger picture.
Yes well done, hooray to you; you and the civil servants have so successfully managed to dominate the WFH debate with your aggressive shouting about how you just want to be left alone that the WFH concept has become entrenched in our society, causing a sharp downturn in productivity and innovation.
You must be very proud.
But I’m afraid that this is all about to backfire on you because you are basically sawing off the branch you are sitting on. It’s a short-term win which will have a huge long term cost. That’s because a terrifying combination of AI and cheap competition is rapidly coming for your jobs.
AI can already write basic code and rapid advances in software technology mean that it won’t be long before one software developer will be able to do the job of a 12-person team.
But just as critically, your WFH campaign has just made it crystal clear to every employer in the country that you are extremely easy to replace.
Because if you can work remotely, then so can all those equally talented software developers who live in far cheaper parts of the world. If you never turn up to the office in person then it doesn’t really matter to an employer whether their software developers are sitting at a desk 5 miles away in Bristol or 5000 miles away in Bangalore, being paid a quarter of the salary. So guess who they are going to hire.
Which means you have effectively signed your own redundancy notices. Thanks in part to your own efforts, going forward your services will be in less demand, your pay will come under increasing pressure and there will be far fewer jobs available.
Which means that everything that you have fought so fiercely for is going to come and bite you in the arse. Happy now?
quote:WFH is damaging your future. I told you, but you wouldn’t listen.
Slowly but surely the negative impact of working from home is damaging our economy.
Office vacancies in London are at their highest for 30 years, raising real questions about the long term viability of places such as Canary Wharf. Meanwhile Facebook has just paid a staggering £149 million to give up the lease on a London office because so many of its employees are still working from home.
Most importantly, productivity has fallen and is expected to fall further as employees stay home and play fast and loose with their working hours.
It’s only a matter of time before it’s proven that mental health is negatively affected by working in isolation most of the week.
It’s pretty clear that every serious business leader now desperately wants to get their employees back into the office because they can see the damage it is causing to their business. But they are too weak to insist on it, because with a tight labour market they can’t afford to lose good employees and don’t want to rock the boat. And in these woke times they don’t want to be hung out as authoritarian dinosaurs who don’t care about their workforce.
It’s a crazy situation. If I was running a business today, I would insist that all my staff work in the office all the time. And if they didn’t like that idea, they could go and find another job.
I would also fire anyone that thought they could bully me into accepting a working relationship that didn’t suit the business and was less productive, simply because it suited their lifestyle.
Of course some roles such as software developer can be done just as well remotely. And some individuals will be just as productive working from home. But as a general rule companies are, as the name implies, groups of people who spark off each other – sharing enthusiasm, problem solving, creativity, innovation, camaraderie and a sense of belonging. And you can’t do any of that if you are sitting at the kitchen table with your laptop in your pyjamas.
In an ideal world employees would get themselves back to the office before too much damage is done. But we all know that’s never going to happen. Right now I’m pretty much a lone voice, speaking out about this when no-one else dares to.
So sadly I think change is only going to happen when the pendulum swings and the economy goes into a downturn. When employees lose their jobs, starting with the ones who work remotely, I guarantee you that will get people running back to the office pretty sharpish.
quote:I really fear for the next generation of entrepreneurs.
That’s because they are being fed this romantic idea that starting a business is easy, and that they need to do everything they can to avoid burnout.
Well I’m sorry but that’s not how it works. If you are serious about being an entrepreneur and starting a business then it is inevitable that you are going to burn out from time to time. That is just part and parcel of the gig. To be blunt, if you take the view that any sign of burnout means that you should stop trying to build a business, then you shouldn’t even start.
(blablabla)
quote:Er waren al een tijdje eiergooiers actief in de buurt. Verschillende huizen waren reeds doelwit geweest. Een kwajongensstreek; men had het over drie jongens van rond de zestien a zeventien jaar, maar niemand had hen te pakken gekregen.
Op een zaterdagavond waren wij aan de beurt. Ons huis staat langs een donker voetpad, een mooie vluchtroute.
Ik was net met de hond aan het wandelen, toen opeens m'n vrouw belde.
"Bart, heb je toevallig een paar jongens gezien? Ze hebben eieren tegen onze ramen gegooid, het spul zit zelfs in de postgleuf..."
"Ja, er liepen hier nét drie kerels, lachend en met haast!"
Ik hing op en draaide om, in de richting van de jongens. Rocky vond het prima, stukje extra om.
Een eindje verderop zag ik hen lopen, op het pad langs het kanaal. Rocky en ik gingen het dijkje op, in het donker boven langs het kanaal. Ik liep wat sneller en zo stond ik opeens voor hen.
En nu komt het. Wanneer je op zo'n moment vraagt of zij dat hebben gedaan, heb je grote kans dat ze 'nee' zeggen, of dat ze vragen waar je het überhaupt over hebt.
Maar ik wist eigenlijk wel zeker dat zij de daders waren, dus ik pakte het nét iets anders aan en vroeg heel direct en met vrij luide stem:
"Hebben jullie nog meer eieren bij je, of waren dat alle eieren die je had?!"
"Nee dat was alles meneer, ze zijn nu op!" zei één van hen geschrokken.
"Mooi, dan weet je waarschijnlijk wel wat je nu te doen staat hè."
"Eeh ja, we moeten het nu zeker schoonmaken..."
"Zeker weten," zei ik met een glimlach, "kom maar even mee."
Onderweg naar huis belde ik m'n vrouw om alvast een emmertje sop, doekjes, spons en een wisser klaar te zetten.
"Dat doen we niet snel nóg eens," zei één van hen.
"Maar u bent helemaal niet boos," zei een ander.
"Waarom zou ik boos op jullie zijn jongens? Ik ben toch zelf ook jong geweest. En zo leer je nog eens wat over oorzaak en gevolg."
En zo stonden op een zaterdagavond drie grote knapen onze ramen te wassen.
Ik bood hen een biertje aan, maar dat sloegen ze netjes af.
"Dat mogen wij nog niet."
Dat vond ik schattig.
Dat eieren gooien, dat is daarna niet meer voorgekomen.
Soms moet je je vraag net even anders stellen.
hashtag#kwajongens hashtag#omdenken hashtag#streken hashtag#zaterdag hashtag#vraag
foto van welkom in zuidhorn.nl
Ik snap niet dat mensen dit geloven als je die reacties leestquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |