nee dat weet ik wel, maar je ontkomt gewoon niet aan een "ja maar zij" discussiequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En er zijn echt veel te weinig mensen die weten hoe de huidige puinhoop ontstaan is. Iets met een Palestijnse burgeroorlog.
maanden tot jaren, niemand weet precies hoe lang. En wat als de situatie met hezbollah escaleert?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe lang denken jullie zelf dat deze operatie zal gaan duren?
Tuurlijk weten mensen dat hier ook wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dat wordt een slepend bloedbad
en ik denk dat er weinig hier zijn die het weten
ik denk dat nagenoeg iedereen hier dat weet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
en ik denk dat er weinig hier zijn die het weten
Netanyahu is een man van vele gezichten. In Israel werd hij altijd gezien als de rechtse leider die voor stabiliteit en veiligheid zorgt. Ik persoonlijk vertrouw hem voor geen meter.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die Netanyahu heeft dus een veel mildere aanpak voorstaan dan ik dacht omdat hij in de media wordt neergezet als een provocerende alt right..
Dit dus, een redelijk bestuur dat terrorisme niet als onderhandelingsoptie ziet, normale mensen zeg maar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:35 schreef capricia het volgende:
Beter is het als ze het gebied op de een of andere manier daadwerkelijk onder de officile Palestijnse autoriteiten kunnen brengen.
tjaquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik denk dat nagenoeg iedereen hier dat weet.
Mja, het bestuur dat door terroristen verdreven is uit Gaza, dat die geen vrienden zijn heeft een andere redenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:40 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit dus, een redelijk bestuur dat terrorisme niet als onderhandelingsoptie ziet, normale mensen zeg maar.
Dank voor je antwoorden !quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:35 schreef oblo het volgende:
[..]
maanden tot jaren, niemand weet precies hoe lang. En wat als de situatie met hezbollah escaleert?
jeetje, als je het zo beschrijft lijkt het best wel een puinhoop zegquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, het bestuur dat door terroristen verdreven is uit Gaza, dat die geen vrienden zijn heeft een andere reden
Wat de Israel kwestie betreft zijn ze geen haar beter dan Hamas.
Ik snap die oproep tot boycot niet. Ik ben daar een aantal keer geweest voor werk op die high-tech-campussen. Daar vind je o.a. Amazon, Apple, Microsoft, Qualcomm, Philips Medical, Google, GE Healthcare, etc. Wat wil je daar boycotten dan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, of hij/zij had het gewoon moeten houden bij 67 prof + eventueel onderzoekers, als je het gewicht wenst te geven in de titel. Hadden ze het op een mooie 100 o.i.d. kunnen afronden.
Ik ook wel. De stelligheid die blijkt uit de boycott-wens komt imo iig niet erg wetenschappelijk (dwz; flexibel) over.
Dat is maar beter ook:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:40 schreef oblo het volgende:
Ik persoonlijk vertrouw hem voor geen meter.
Vergeet ook niet:quote:“It’s very good”: Recalling Benjamin Netanyahu’s words on the day of the 9/11 attacks
Today, the eleventh anniversary of the 11 September 2001 attacks on New York and Washington, I was struck by the news in Haaretz:
Prime Minister Benjamin Netanyahu on Tuesday launched an unprecedented verbal attack on the US government over its stance on the Iranian nuclear program.
“The world tells Israel ‘wait, there’s still time’. And I say, ‘Wait for what? Wait until when?’ Those in the international community who refuse to put red lines before Iran don’t have a moral right to place a red light before Israel,” Netanyahu told reporters on Tuesday.
Eleven years ago on this day, as the world looked on in stunned horror as the towers came down in New York, the same Netanyahu was already thinking strategically. Here’s how The New York Times reported it:
Asked tonight what the attack meant for relations between the United States and Israel, Benjamin Netanyahu, the former prime minister, replied, “It’s very good.” Then he edited himself: “Well, not very good, but it will generate immediate sympathy.” He predicted that the attack would “strengthen the bond between our two peoples, because we’ve experienced terror over so many decades, but the United States has now experienced a massive hemorrhaging of terror.”
Even after generously allowing Netanyahu to “edit” himself, the Times did not conceal that Netanyahu was not thinking in terms of sympathy for the victims of 9/11 and the United States, nor what a “friend” could do to help America. Rather, he was already thinking on the day it happened about how 9/11 could be manipulated to get America to do more for Israel.
The 9/11 attacks happened at the height of the second intifada and Israeli propaganda went into full gear – with some success – in portraying Israel’s war to steal the land of Palestinians and suppress their rights as a “war on terror” – often a code for a “war on Muslims.” And in the years after 9/11, prominent Zionist propagandists adopted or legitimized Islamophobia as one of their main discourses, something that helped newly virulent strands of Islamophobia enter the American mainstream today.
Now, Netanyahu – once again prime minister – and Israel’s supporters in the US are apparently indignant that the US won’t go to war for Israel in Iran (at least not yet, and I do not put it past Obama).
But here we are eleven years later to the day, and Netanyahu’s approach is the same: ask not what Israel can do for the United States, but what the United States can do for Israel – regardless of the cost to the United States and the rest of the world.
https://electronicintifad(...)ords-day-911-attacks
Wacht maar tot je hoort dat Israel legitiem zeggenschap over sommige gebieden op de westbank heeft. Daar houdt mijn begrip van de puinhoop ook meteen op, de onafhankelijkheid van Jordani is heel raar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:43 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
jeetje, als je het zo beschrijft lijkt het best wel een puinhoop zeg
Wie doet die berekeningen precies, zitten ze hier in het topic? of ergens in de media? of in je hoofd?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het gewoon heel jammer dat sommigen er een vreemde berekening van de mensenwaarde valuta op nahouden. 15 Palestijnen op 1 Isrolir.
Vanuit het oogpunt van (mede)menselijkheid zou het 1 op 1 moeten zijn. Je moet evenveel traantjes laten vallen voor een Palestijns kind of een Hebreeuws kindje. Kind is kind.
whut?quote:Vanuit het oogpunt van (mede)menselijkheid zou het 1 op 1 moeten zijn.
Creatief weer hoor, niet verder gelezenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het gewoon heel jammer dat sommigen er een vreemde berekening van de mensenwaarde valuta op nahouden. 15 Palestijnen op 1 Isrolir.
Vanuit het oogpunt van (mede)menselijkheid zou het 1 op 1 moeten zijn. Je moet evenveel traantjes laten vallen voor een Palestijns kind of een Hebreeuws kindje. Kind is kind.
Het enige wat ik doe is het concreet maken en zo een spiegel voorhouden. De beste uiting van de dagwaarde van een Palestijns of Hebreeuws kindje zijn de reacties (hier).quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wie doet die berekeningen precies, zitten ze hier in het topic? of ergens in de media? of in je hoofd?
Nee, sorry dat doe je nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het enige wat ik doe is het concreet maken en zo een spiegel voorhouden. De beste uiting van de dagwaarde van een Palestijns of Hebreeuws kindje zijn de reacties (hier).
Don't shoot the messenger.
Wel bijzonder dat je 'Hebreeuws' dan weer wel normaal schrijft. Waarom is dat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het enige wat ik doe is het concreet maken en zo een spiegel voorhouden. De beste uiting van de dagwaarde van een Palestijns of Hebreeuws kindje zijn de reacties (hier).
Don't shoot the messenger.
Je reactie bevestigt het eigenlijk indirect. In een soort snelle reflex om de eigen scheve manier van meten en duiden te camoufleren en vooral ook draagbaar te maken voor jezelf gooi je er een ontkenning tegenaan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:57 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, sorry dat doe je niet
deze manquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je reactie bevestigt het eigenlijk indirect. In een soort snelle reflex om de eigen scheve manier van meten en duiden te camoufleren en vooral ook draagbaar te maken voor jezelf gooi je er een ontkenning tegenaan.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had me even voorgenomen om je een bevooroordeelde kwal te noemen met cht alleen maar denkbeelden en opmerkingen in het voordeel van Isrol. Maar dat laat ik maar achterwege. Dat is m.i. toch niet bevorderlijk voor een inhoudelijk debat. Ik ga graag het gesprek met je aan Andalou_Hond
Wat is dit nu weer? Volgens mij is het niet de bedoeling dat je als ambtenaar in het openbaar je bewindspersonen gaat lopen afvallen toch?quote:De Nederlandse regering gaat „selectief” en „inconsistent” te werk door niet scherp te veroordelen dat in de oorlog tussen Isral en Hamas in Gaza veel Palestijnse burgerdoden vallen. Dat schrijft een groep ambtenaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken in een vrijdag verstuurde brief aan de demissionaire ministers van Buitenlandse Zaken Hanke Bruins Slot (CDA) en Liesje Schreinemacher (VVD)
De militaire macht is niet gelijk verdeeld, en dat is maar goed ook als je kijkt naar 7 oktober.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je reactie bevestigt het eigenlijk indirect. In een soort snelle reflex om de eigen scheve manier van meten en duiden te camoufleren en vooral ook draagbaar te maken voor jezelf gooi je er een ontkenning tegenaan.
Een moeder en een dochter hoor ik hem nu zeggenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:02 schreef Tjoent het volgende:
Volgens Steve (niet de haan) zou Hamas twee Amerikaanse gijzelaars hebben vrijgelaten.
Isral zou dit bevestigd hebben. (En Fox News schrijft er ook over)
Nee, aan leed zijn geen nummers te binden. Het is geen wedstrijdje verplassen, het moet geen donder uit maken hoe veel burgerslachtoffers vallen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 18:52 schreef BansheeBoy het volgende:
ohquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:02 schreef Tjoent het volgende:
Volgens Steve (niet de haan) zou Hamas twee Amerikaanse gijzelaars hebben vrijgelaten.
Isral zou dit bevestigd hebben. (En Fox News schrijft er ook over)
Weet je Pleun, with great power comes great responsibility. Isrol straft nu doodgewone Palestijnen (kinderen, pubertjes die op ontdekkingsreis zijn, oude van dagen, weduwen, marmotten) voor de aanval van Hamas. Er gaan nu mensen dood omdat er geen elektra meer is of (vast) voedsel. Dat gaat er bij mij niet in. Dit is terreur versus erger terreur in een sociaal acceptabel jasje omdat ze zelf aan de knoppen zitten om het narratief te bepalen. Ontzettend smerig!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De militaire macht is niet gelijk verdeeld, en dat is maar goed ook als je kijkt naar 7 oktober.
Alleen tegen vochtige billen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:09 schreef sp3c het volgende:
marmotten komen daar niet voor volgens mij
Humanitair? Hebben die lui dan nog medemenselijkheid?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De twee zijn volgens Hamas vrijgelaten "om humanitaire redenen". Details ontbreken. Isral en de Verenigde Staten hebben het bericht nog niet bevestigd.
Hopen dat de noodzakelijke operaties en interventies snel voorbij zijn. En het de Palestijnen eens goed duidelijk is: do not support Hamas anywayquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je Pleun, with great power comes great responsibility. Isrol straft nu doodgewone Palestijnen (kinderen, pubertjes die op ontdekkingsreis zijn, oude van dagen, weduwen, marmotten) voor de aanval van Hamas. Er gaan nu mensen dood omdat er geen elektra meer is of (vast) voedsel. Dat gaat er bij mij niet in. Dit is terreur versus erger terreur in een sociaal acceptabel jasje omdat ze zelf aan de knoppen zitten om het narratief te bepalen. Ontzettend smerig!
Jason.
Zal wel Hamas-codetaal zijn voor losgeld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Humanitair? Hebben die lui dan nog medemenselijkheid?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:01 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Het Holocast monument in Berlijn heeft beveiliging nodig tegen de "nieuwe joden". Ja lees dat nog maar eens.
Funny how life works huh?quote:Israeli NGO sending team to help refugees in Europe
IsraAid chief says that ‘as a nation that suffered the atrocities of the Holocaust, we can’t not extend a hand to help’
Israeli aid agency IsraAid said Thursday that it would send a team to the European countries grappling with the largest influx of refugees to the Continent since World War II.
The civilian disaster organization will provide food and supplies, as well as assisting authorities and local organizations to improve the psychosocial well-being of the refugees and assist in absorption efforts, the organization said.
“As a nation that has suffered the atrocities of the Holocaust, and routinely stands in the face of threats, we can’t not extend a hand to help the tens of thousands of asylum seekers looking for refuge after fleeing the atrocities in the Middle East and Africa,” IsraAid’s founding director Shachar Zehavi said in a statement.
https://www.timesofisrael(...)-refugees-in-europe/
Of vrijgelaten gevangenen? Van 'humanitair' kunnen we waarschijnlijk beter 'financieel', 'strategisch' of 'egostisch' maken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel Hamas-codetaal zijn voor losgeld.
Op het moment dat ze daar naar binnen gaan gaat het nog wel even duren, als er sowieso wel een plan is wat ze dan met Gaza willen. Het bezetten is net zo goed zelfmoord.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopen dat de noodzakelijke operaties en interventies snel voorbij zijn. En het de Palestijnen eens goed duidelijk is: do not support Hamas anyway
Eens, de ene moslim is de andere niet en de interpretatie van de koran doen ze ook verschillend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Isral gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.
Dat krijg je als je met frisse tegenzin en met ingehouden woede dit binnensmonds uitspreekt. Probeer maar eens.quote:
Het is inderdaad onmenselijk om de burgerbevolking voedsel, water, elektriciteit te ontzeggen. Dat gaat op voor zowel Isral als Hamas trouwens, want die laatste hebben twee jaar lang voorraden zitten opbouwen in hun tunnels waar ze nu op zitten in plaats van dat ze het uitdelen en ze hebben de waterleidingen gesloopt om er raketten van te maken. Er zijn dus twee partijen die de burgerbevolking laten stikken. En oh ja, allebei nemen onbedoeld burgers mee bij hun beschietingen. Of wil je dat ook 20 om 1 wegstrepen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je Pleun, with great power comes great responsibility. Isrol straft nu doodgewone Palestijnen (kinderen, pubertjes die op ontdekkingsreis zijn, oude van dagen, weduwen, marmotten) voor de aanval van Hamas. Er gaan nu mensen dood omdat er geen elektra meer is of (vast) voedsel. Dat gaat er bij mij niet in. Dit is terreur versus erger terreur in een sociaal acceptabel jasje omdat ze zelf aan de knoppen zitten om het narratief te bepalen. Ontzettend smerig!
Jason.
Jij typt met je tong ofzo?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat krijg je als je met frisse tegenzin en met ingehouden woede dit binnensmonds uitspreekt. Probeer maar eens.
Triest genoeg is dit de realiteit. Er is geen enkele oplossing die voor alle inwoners van de regio acceptabel gaat zijn. Zelfs als je 90% mee krijgt, zijn de resterende 10% fanatiek genoeg om het voor de rest te verkloten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Isral gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |