abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211019568
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:40 schreef Aether het volgende:
Noodkreet rijksambtenaren aan kabinet: laat Israël stoppen met geweld
https://nos.nl/l/2494746
Alsof groen licht uit Den Haag het enige is waar Netanyahu nog op aan het wachten is.
pi_211019585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Israël gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.
dat is wel de beste oplossing
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:44:31 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211019587
Dit weekend maar weer eens Don't Mess with the Zohan kijken, guilty pleasure.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211019605
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:40 schreef oblo het volgende:

[..]
Iedereen hier in Israel is van mening dat het nodig is om hamas “te vernietigen” (alle politieke en militaire middelen te vernietigen en alle leden uit te schakelen) en dat dat door middel van een grondoffensief moet gebeuren. Waar de meeste mensen in verschillen is op welke manier dat moet en wat er moet gebeuren als dat doel bereikt is. Over het algemeen zijn de politiek, het leger en de burgers erover eens dat het hermetisch afsluiten van Gaza nodig is.

Wat betreft Bibi, hij en zijn partij Likud hebben altijd geprobeerd om de legitimiteit en strijdlust van hamas te verzwakken door de inwoners van gaza economisch te stimuleren zoals bijv. werkvergunning uit te delen. Zoals dat in de west bank gaat. En dat was ook het beleid van de overheid de laatste jaren. Een groot deel van de aanhang van Bibi begrijpt dat dit beleid heeft gefaald en zullen niet meer op hem stemmen
Hoe lang denken jullie zelf dat deze operatie zal gaan duren?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:46:30 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211019607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:26 schreef Akathisia het volgende:
In the good old days was dit conflict allang opgelost; één partij won en de ander werd uitgemoord of verdreven. Het 'probleem' is m.a.w. dus de internationale bemoeienis (VN).
Welke good old days doel je dan op? Internationale bemoeienis bestaat al eeuwen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:48:26 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211019634
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:40 schreef oblo het volgende:

[..]
Iedereen hier in Israel is van mening dat het nodig is om hamas “te vernietigen” (alle politieke en militaire middelen te vernietigen en alle leden uit te schakelen) en dat dat door middel van een grondoffensief moet gebeuren. Waar de meeste mensen in verschillen is op welke manier dat moet en wat er moet gebeuren als dat doel bereikt is. Over het algemeen zijn de politiek, het leger en de burgers erover eens dat het hermetisch afsluiten van Gaza nodig is.

Wat betreft Bibi, hij en zijn partij Likud hebben altijd geprobeerd om de legitimiteit en strijdlust van hamas te verzwakken door de inwoners van gaza economisch te stimuleren zoals bijv. werkvergunning uit te delen. Zoals dat in de west bank gaat. En dat was ook het beleid van de overheid de laatste jaren. Een groot deel van de aanhang van Bibi begrijpt dat dit beleid heeft gefaald en zullen niet meer op hem stemmen
Die Netanyahu heeft dus een veel mildere aanpak voorstaan dan ik dacht omdat hij in de media wordt neergezet als een provocerende alt right..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:48:31 #107
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211019636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke good old days doel je dan op? Internationale bemoeienis bestaat al eeuwen.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211019641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja true, maar niet zoals nu in de "klein geworden wereld".
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:49:51 #109
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211019650
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:26 schreef Akathisia het volgende:
In the good old days was dit conflict allang opgelost; één partij won en de ander werd uitgemoord of verdreven. Het 'probleem' is m.a.w. dus de internationale bemoeienis (VN).
Wanneer was de Good Old Days? Want volgens mij loopt dit conflict al sinds de eerste wereldoorlog (eigenlijk zelfs sinds het begin der mensheid), en het conflict is nooit goed opgelost.
pi_211019659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is wel de beste oplossing
Ach, wat weten wij er nou van.. gemakzuchtige bankhangende Fok-deskundigen. Als het 2-staten-idee in al die jaren nooit is gerealiseerd, zal het misschien wel niet de oplossing zijn. Wat dan wel? Nou, niks.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:52:27 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211019680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ach, wat weten wij er nou van.. gemakzuchtige bankhangende Fok-deskundigen. Als het 2-staten-idee in al die jaren nooit is gerealiseerd, zal het misschien wel niet de oplossing zijn. Wat dan wel? Nou, niks.
Klopt hoor, ik weet op zich ook wel dat een tweestatenoplossing voor de voorzienbare toekomst niet realistisch is. Misschien is het opstaan van leiders als Rabin en Arafat die elkaar op z'n minst wisten te vinden het meest realistische werkbare scenario.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211019686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
het werkt al 75 jaar :Y
hoeveel langer moet het nog duren voordat we dat accepteren?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:54:09 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211019698
quote:
Of we slaan níet een jaartje of 2000 aan geschiedenis over door gelijk maar naar deze vrij moderne grenzen te gaan :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211019704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt hoor, ik weet op zich ook wel dat een tweestatenoplossing voor de voorzienbare toekomst niet realistisch is. Misschien is het opstaan van leiders als Rabin en Arafat die elkaar op z'n minst wisten te vinden het meest realistische werkbare scenario.
Dat weet ik niet. Stel dat er gematigde leiders opstaan, dan is er altijd kans dat die door de extremisten aan een van beide kanten om zeep wordt geholpen. Dat gebeurde met Rabin dacht ik.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:55:28 #115
236264 crew  capricia
pi_211019712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Israël gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.
Juist.
Israël heeft Gaza al eens 40 jaar bezet. Al had het toen wat minder inwoners.
Ben benieuwd wat de plannen voor Gaza zijn als Hamas vernietigd is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211019722
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 16:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is wel een mooie oplossing natuurlijk, als iedere aantrekkelijke Palestijnse nu een knappe Jood en andersom mag uitkiezen hebben we straks duizenden schattige liefdesbaby's in de Levant.
Zou een jood doen. Geen issues mee. Wees gerust. Vrede komt al komend.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:58:30 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211019745
quote:
Een aanzienlijk deel van deze handtekeningen is afkomstig van studenten. En dat velen binnen de academische wereld sterk Palestijnse/Hamas sympathieën hebben, in combinatie met antizionistische en antisemitische ondertonen, is niets nieuws.

Trouwens ook hier weer een oproep voor 'dekoloniseren'. Je vraagt je af of dit hetzelfde soort mens is dat na de gruwelijke slachtpartijen in Zuid-Israël met reacties kwam als 'What did you think decolonization looked like?'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:59:23 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211019755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:56 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Zou een jood doen. Geen issues mee. Wees gerust. Vrede komt al komend.
Ik zou beginnen met een dikke joint, daar word je niet snel agressief van. Gedwongen kinderen maken is ook weer zo wat. Misschien moeten ze daar allemaal geen kinderen meer maken, zo kan het ook en het is net zo onethisch, al begrijp ik je idee uiteraard wel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:59:50 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211019765
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Israël heeft Gaza al eens 40 jaar bezet. Al had het toen wat minder inwoners.
Ben benieuwd wat de plannen voor Gaza zijn als Hamas vernietigd is.
Toen was het ook bezetting van de facto Egyptisch grondgebied.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211019768
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoe lang denken jullie zelf dat deze operatie zal gaan duren?
3 jaar
pi_211019775
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:58 schreef HowardRoark het volgende:

En dat velen binnen de academische wereld sterk Palestijnse/Hamas sympathieën hebben, in combinatie met antizionistische en antisemitische ondertonen, is niets nieuws.
Whut?
pi_211019787
Deze keer laten ook de ambtenaren van zich horen. Artikel in bijvoorbeeld de Telegraaf:
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Israël: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’

DEN HAAG - Rijksambtenaren komen in verzet tegen het demissionaire kabinet-Rutte IV vanwege de omgang met het conflict in het Midden-Oosten. Na de terreuraanval van Hamas op Israël en de reactie daarop roepen ambtenaren op om ’Israël een halt toe te roepen’.

https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-catastrofe-gaza

Ik ben rijksambtenaar, en heb al handen genoeg aan mijn eigen dossier. Geen schuldgevoel, wat kan ik er aan doen? De komende jaren gaan er nog veel mensen in gewetensnood zitten (niet alleen door de oorlog maar ook zaken als vliegschaamte) en bij mij gaat het leven gewoon door 🎉
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_211019796
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 17:58 schreef HowardRoark het volgende:
Een aanzienlijk deel van deze handtekeningen is afkomstig van studenten.

Haha, ik zie het nu inderdaad.

Titel: Meer dan 700 Vlaamse academici roepen

In een open brief vragen ruim 700 Vlaamse professoren, onderzoekers en studenten

In de brief drukken ruim 700 medewerkers en studenten van de vijf Vlaamse universiteiten, onder wie 67 professoren

:')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211019808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:02 schreef core2duo het volgende:
Deze keer laten ook de ambtenaren van zich horen. Artikel in bijvoorbeeld de Telegraaf:
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Israël: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’

DEN HAAG - Rijksambtenaren komen in verzet tegen het demissionaire kabinet-Rutte IV vanwege de omgang met het conflict in het Midden-Oosten. Na de terreuraanval van Hamas op Israël en de reactie daarop roepen ambtenaren op om ’Israël een halt toe te roepen’.

https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-catastrofe-gaza

Ik ben rijksambtenaar, en heb al handen genoeg aan mijn eigen dossier. Geen schuldgevoel, wat kan ik er aan doen? 😂
Heeft dat tuig niks beters te doen dan deze misplaatste nutteloze oproep?
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:05:11 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211019812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Whut?
Ja, sommige mensen houden er wat vreemde ideeën op na qua school. En daarvan zijn er ook bij die stellen dat meisjes voor hun 15e niet ongesteld worden en ze je pas 'lastig moet vallen' met seksuele voorlichting als ze al volwassen zijn.

Het zal wel een soort trauma zijn van niet mee kunnen draaien op school, of een of ander religieus gezwam en dan vooral ander religieus gezwam aanwijzen als het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')