SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
<signature here>.![]()
quote:moest even kijken
Oh wacht ik zie het niet, laat maar... jezus ik ga boerenkool wassen :|got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Oude clip van Netanyahu, die uitlegt hoe hij de Palestijnen keihard wil aanpakken en hoe hij de gesloten akkoorden kon saboteren. Hij noemt het absurd dat Amerikanen zo massaal Israël steunen maar hij maakt er dankbaar gebruik van. Die man is uit op de massale verdrijving van de Arabische bevolking. Dat wilde hij al in 1989 doen toen de aandacht van de wereld ging naar de protesten in China.
![]()
'Het gedrag afkeuren', daar schieten de Oeigoeren en Oekrainers wat mee op, hartverwarmend die morele steun.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Semantiek. Het gedrag wordt afgekeurd, tuig zoals xi en putin krijgen geen bijval = middelvinger.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ging het niet om.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'Het gedrag afkeuren', daar schieten de Oeigoeren en Oekrainers wat mee op, hartverwarmend die morele steun.
Ging erom dat jij een van de mensen was die het bestond om hier te verkondigen dat we "eigenlijk maar rekening met hun meningen moesten houden ".
En dat moeten we niet, en dat doen we niet.
We geven ze (de spreekwoordelijke, ik zeg het er ff bij, om je semantische spelletjes de pas af te snijden) de middelvinger.<signature here>.![]()
![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ondanks dat deze man eruit ziet als de hulk die net met zijn kop in een blender heeft vastgezeten vertrouw ik hem blindelings.
Mensenkennis, je hebt het of je hebt het niet.
https://twitter.com/IDF/s(...)oen-we-doe-je-mee%2F![]()
Zucht, dat schreef ik niet maar nogmaals, lees eens een standaardwerk over internationale betrekkingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ging het niet om.
Ging erom dat jij een van de mensen was die het bestond om hier te verkondigen dat we "eigenlijk maar rekening met hun meningen moesten houden ".
En dat moeten we niet, en dat doen we niet.
We geven ze (de spreekwoordelijke, ik zeg het er ff bij, om je semantische spelletjes de pas af te snijden) de middelvinger.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nee, dat is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zucht, dat schreef ik niet maar nogmaals, lees eens een standaardwerk over internationale betrekkingen.
Dat is meer besteed aan mensen die met oppervlakkigheden komen a'la "want dat is de realiteit", "grondstoffen" en die nieuwe naam voor 3de wereldlanden "the global south".<signature here>.![]()
Wel mooi eigenlijk, Hamas vermoord, verkracht, martelt, ontvoert 1400 burgers ------> ja maar dat is die Joden hun eigen schuld.
Hamasraket van de Action per ongeluk op een ziekenhuis van zichzelf -------> ja zie je nu wel genocide van die Joden.
De wereld is echt kwekgek![]()
![]()
Hear, hearIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Mijn koffiequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:14 schreef UitStraling het volgende:
Ondanks dat deze man eruit ziet als de hulk die net met zijn kop in een blender heeft vastgezeten vertrouw ik hem blindelings.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Would bangquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:14 schreef UitStraling het volgende:
Mensenkennis, je hebt het of je hebt het niet.
https://twitter.com/IDF/s(...)oen-we-doe-je-mee%2F![]()
Als jij denkt dat er geen rekening gehouden wordt met de macht van landen als Rusland en China in de wijze waarop we met ze omgaan heb je een nogal naieve visie op de wereldpolitiek.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is nergens voor nodig.
Dat is meer besteed aan mensen die met oppervlakkigheden komen a'la "want dat is de realiteit", "grondstoffen" en die nieuwe naam voor 3de wereldlanden "the global south".Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nou ja, uiteindelijk is ook de BBC door de bocht: Israël heeft geen bom op dat ziekenhuis gegooid. Wat wel zal kloppen want er was geen bom op dat ziekenhuis gegooid. Dat gaat wat worden als het straks toch gebombardeerd wordt 🤣quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Wel mooi eigenlijk, Hamas vermoord, verkracht, martelt, ontvoert 1400 burgers ------> ja maar dat is die Joden hun eigen schuld.
Hamasraket van de Action per ongeluk op een ziekenhuis van zichzelf -------> ja zie je nu wel genocide van die Joden.
De wereld is echt kwekgek
Ook ontroerend om te zien dat sommige zaken uit solidariteit met de Hamas hun ADE dagprogramma hebben geschrapt. Na middernacht mogen de klanten weer als vanouds de Palestijnen vergeten.![]()
Dit is wel een mooie oplossing natuurlijk, als iedere aantrekkelijke Palestijnse nu een knappe Jood en andersom mag uitkiezen hebben we straks duizenden schattige liefdesbaby's in de Levant.quote:![]()
nja das trouwens wel het voordeel van Islamitische sexpoppenquote:
die blazen zichzelf opgot me a movie, I want you to know
Ik zit hier nu uit te kijken op vlaggen die halfstok hangen voor een bombardement dat niet heeft plaatsgevonden.![]()
Zeg er dan wat van.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:30 schreef HiZ het volgende:
Ik zit hier nu uit te kijken op vlaggen die halfstok hangen voor een bombardement dat niet heeft plaatsgevonden.![]()
Ik zit hier nu uit te kijken op vlaggen die halfstok hangen voor een bombardement dat niet heeft plaatsgevonden.Ik kijk wel link uit. Het is hier geen Amsterdam waar je bijna vrij partij kunt kiezen.quote:![]()
Halloik woon al jaren in Israel dus als iemand opheldering wil over iets mbt het israelische perspectief of een vertaling wil van iets in het hebreeuws dan kan je mij taggen. Ik lurk hier al een tijdje en ivm met de oorlog dacht ik dat dit een goed moment was om een account aan te maken.
![]()
Jup, toen al: "it's absurd", en nu weer staan de Amerikanen te popelen om in de bres te springen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:09 schreef Jemoederniet het volgende:
Oude clip van Netanyahu, die uitlegt hoe hij de Palestijnen keihard wil aanpakken en hoe hij de gesloten akkoorden kon saboteren. Hij noemt het absurd dat Amerikanen zo massaal Israël steunen maar hij maakt er dankbaar gebruik van. Die man is uit op de massale verdrijving van de Arabische bevolking. Dat wilde hij al in 1989 doen toen de aandacht van de wereld ging naar de protesten in China.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Zal vast niet zo erg zijn als Berlijn of Londen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:31 schreef HiZ het volgende:
Ik zit hier nu uit te kijken op vlaggen die halfstok hangen voor een bombardement dat niet heeft plaatsgevonden.
[..]
Ik kijk wel link uit. Het is hier geen Amsterdam waar je bijna vrij partij kunt kiezen.![]()
En daarna nog dikkere fittie of de baby's nu joods of islamitisch zijn en in welke leer ze nu opgevoed dienen te worden...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie oplossing natuurlijk, als iedere aantrekkelijke Palestijnse nu een knappe Jood en andersom mag uitkiezen hebben we straks duizenden schattige liefdesbaby's in de Levant.![]()
Ja maar dat is dan oorlog in de huiskamer in plaats van op het slagveld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En daarna nog dikkere fittie of de baby's nu joods of islamitisch zijn en in welke leer ze nu opgevoed dienen te worden...![]()
Als je de moorden van Hamas niet kunt veroordelen zonder gelijk in de “ja, maar” stuiptrekking schiet - dan ben je impliciet de babymoorden aan het goedpraten of bagatelliseren met alles wat er na de “ja, maar” komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Standaard reactie van dat volk. Hier heb ik een waarheid voor je : een groot deel staat achter de baby-verbrandingen. Het zijn maar Joden.![]()
Daarvoor is Bahai uitgevonden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En daarna nog dikkere fittie of de baby's nu joods of islamitisch zijn en in welke leer ze nu opgevoed dienen te worden...Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Welkom. Wat merk jij van de oorlog in je hedendaagse activiteiten?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:31 schreef oblo het volgende:
Halloik woon al jaren in Israel dus als iemand opheldering wil over iets mbt het israelische perspectief of een vertaling wil van iets in het hebreeuws dan kan je mij taggen. Ik lurk hier al een tijdje en ivm met de oorlog dacht ik dat dit een goed moment was om een account aan te maken.
![]()
Duitsland is anders vrij stringent aan het draaien;quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:32 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zal vast niet zo erg zijn als Berlijn of Londen.
"The Interior Minister of Germany, Nancy Faeser has stated today that Hamas Propaganda will not be Tolerated in Germany and that their Supporters should be Arrested and Deported from the Country"![]()
Haha shin bet in da house.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:31 schreef oblo het volgende:
![]()
Gepensioneerde IDF generaal over de deplorabele staat van de landmacht van de IDF.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zelfde ontwikkeling als Frankrijk en UK.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Duitsland is anders vrij stringent aan het draaien;
"The Interior Minister of Germany, Nancy Faeser has stated today that Hamas Propaganda will not be Tolerated in Germany and that their Supporters should be Arrested and Deported from the Country"![]()
En dan gaan ze op z'n Duits 3 jaar zitten denken over de betekenis van wat ze gezegd hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Duitsland is anders vrij stringent aan het draaien;
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dan gaan ze op z'n Duits 3 jaar zitten denken over de betekenis van wat ze gezegd hebben.
Hardop gelachen, thanks. Like uitgedeeld.
(Niet sarcastisch).
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2023 16:37:48 ]![]()
Ondertussen in NL: *krekelgeluiden*quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:36 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zelfde ontwikkeling als Frankrijk en UK.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit soort filmpjes vind ik altijd zo triest op zoveel manieren.quote:
-Veroordeel je het doodschieten van baby's? Zou de makkelijkste vraag ooit moeten zijn. Ja. En weer verder met je leven.
-Je hoeft geen morele autoriteit te hebben om te vragen of iemand anders moreel bezig is.
-Het idee dat je automatisch het doodschieten van onschuldige Palestijnen steunt als je iets tegen terroristische acties hebt is idioot.
-We hebben allemaal de feestende gekkies gezien toen uitkwam dat honderden jongeren, ouderen, kinderen waren doodgeschoten en/of verkracht en/of ontvoerd waren. Dat iemand wil weten of je ook zo denkt is geen psychologische oorlogsvoering. Voor normale mensen is het makkelijk om ja te zeggen bij de vraag of je random moorden en verkrachting veroordeeld.
En de biggie: het feit dat hij zegt dat hij een verschrikkelijke keuze heeft, omdat hij kan kiezen uit niet veroordelen en daardoor wordt weggezet als een steuner van terrorisme, of het veroordelen van iemand waar hij niet het hele verhaal van weet en het mogelijk dus niet verdient. Ik kan echt met de beste wil van de wereld geen situatie bedenken waarin de beestachtige daden van de aanslagen gerechtvaardigd zouden zijn.
De kronkels waarin dit soort moslims zich wringen om toch maar weer het slachtoffer te zijn komt mij echt de keel uit. Hij moet zich schamen. Mensen die hierin meegaan moeten zich schamen.![]()
Blij dat ik heb kunnen bijdragen aan een beetje geluk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Hardop gelachen, thanks. Like uitgedeeld.
(Niet sarcastisch).![]()
Sympathiek geloof grotendeels, maar voor moslims is Mohammed het zegel der profeten en stopt de progressieve revelatie daar. Voor joden ligt de deadline nog een aantal duizend jaren eerder. Dus tenzij je nog meer ruzie wilt daaro...quote:![]()
![]()
Wat is dit constant voor onzin om per se het gezicht te willen bedekken? Is het ingebeelde stoerheid? Vertellen ze zichzelf dat het extra spannend is omdat ze anders gezocht zouden worden? Is het demo--mode?![]()
Make love, not warquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie oplossing natuurlijk, als iedere aantrekkelijke Palestijnse nu een knappe Jood en andersom mag uitkiezen hebben we straks duizenden schattige liefdesbaby's in de Levant.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Die ga ik erin houden voor wanneer ik de afwas niet wil doen.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
„Wij hebben de eed of belofte afgelegd op basis van de Grondwet en worden geacht, als integer ambtenaar, om rechtvaardig te handelen. De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Israël maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben.”Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nja je ken ook zeggen we kappen met die onzin... maar goedquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sympathiek geloof grotendeels, maar voor moslims is Mohammed het zegel der profeten en stopt de progressieve revelatie daar. Voor joden ligt de deadline nog een aantal duizend jaren eerder. Dus tenzij je nog meer ruzie wilt daaro...got me a movie, I want you to know
Ze zijn terrorisme aan het verdedigen, dat is illegaal, dus niet zo vreemd dat je niet met je volledige kop op het internet wil verschijnen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:43 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit constant voor onzin om per se het gezicht te willen bedekken? Is het ingebeelde stoerheid? Vertellen ze zichzelf dat het extra spannend is omdat ze anders gezocht zouden worden? Is het demo--mode?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja hee, preaching to the choirquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nja je ken ook zeggen we kappen met die onzin... maar goed
Alleen is de realiteit dat iedereen gehecht is aan zijn of haar geloof en daar alle recht toe heeft.![]()
Alsof zo'n voddig mondkapje dan zoden aan de dijk zet...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn terrorisme aan het verdedigen, dat is illegaal, dus niet zo vreemd dat je niet met je volledige kop op het internet wil verschijnen.![]()
Maar ben je nu niet blij dat je de hele geschiedenis van dit conflict kent?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je de moorden van Hamas niet kunt veroordelen zonder gelijk in de “ja, maar” stuiptrekking schiet - dan ben je impliciet de babymoorden aan het goedpraten of bagatelliseren met alles wat er na de “ja, maar” komt.
Wie zegt dat Fok! niet educatief is, stuur ik gelijk naar dit draadje.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Boefjes zijn het.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Als je echt hart voor de zaak hebt loop je met een banner met de tekst "Pro Palestina = Anti Hamas"quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alsof zo'n voddig mondkapje dan zoden aan de dijk zet...Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ik weet niet of ik het hier nog wel mee eens ben, ik ben heel erg voor vrijheden maar moet vrijheid van religie niet afgeschaft worden, religie is heel wat gevaarlijker en dodelijker dan harddrugs, nitroglycerine of het Marburgvirus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hee, preaching to the choir
Alleen is de realiteit dat iedereen gehecht is aan zijn of haar geloof en daar alle recht toe heeft.![]()
Die spreker is een idioot en heeft precies de mindset die schuld is aan de hele elende in Gaza en vele delen van de rest van de arabische wereld: "ik laat me niet domineren" als antwoord op de vraag "veroordeelt u hamas?". Dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.quote:![]()
Nee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het hier nog wel mee eens ben, ik ben heel erg voor vrijheden maar moet vrijheid van religie niet afgeschaft worden, religie is heel wat gevaarlijker en dodelijker dan harddrugs, nitroglycerine of het Marburgvirus.![]()
Moet ik nu gaan raden welk deel verzonnen isquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:45 schreef Slayage het volgende:
„Wij hebben de eed of belofte afgelegd op basis van de Grondwet en worden geacht, als integer ambtenaar, om rechtvaardig te handelen. De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Israël maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit is een beetje flauw gezien het feit dat veel Palestijnen doorgaans prima integreren in Europa en de VS.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Mochten deze statistieken kloppen, weet dat wel weer een bepaald beeld te bevestigen. Het is natuurlijk ook niet zonder reden dat Egypte de grens met de Gazastrook potdicht houdt.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Antifa-mode?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:43 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit constant voor onzin om per se het gezicht te willen bedekken? Is het ingebeelde stoerheid? Vertellen ze zichzelf dat het extra spannend is omdat ze anders gezocht zouden worden? Is het demo--mode?![]()
De makers van dat boek hadden gewoon Bouchra ervan moeten maken in plaats van Mohammed. Had een hoop ellende gescheeld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sympathiek geloof grotendeels, maar voor moslims is Mohammed het zegel der profeten en stopt de progressieve revelatie daar.
In het verlengde daarvan heb ik ook diverse collega's met hoofddoekjes en ik vind het wel zielig dat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze die op hebben omdat ze dat zelf willen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
hear hearquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:53 schreef Rollo het volgende:
[..]
Die spreker is een idioot en heeft precies de mindset die schuld is aan de hele elende in Gaza en vele delen van de rest van de arabische wereld: "ik laat me niet domineren" als antwoord op de vraag "veroordeelt u hamas?". Dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer hoor.![]()
Ik weet niet of het IDF in deplorabele staat verkeert, maar 'urban warfare' i.c.m. dat tunnelstelsel gaat gewoon erg lastig worden voor de IDF (of welk leger dan ook), hoe goed ze ook uitgerust zijnquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:35 schreef Slayage het volgende:
Gepensioneerde IDF generaal over de deplorabele staat van de landmacht van de IDF.
[ twitter ]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wie denk je dat Palestina moet bevrijden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je echt hart voor de zaak hebt loop je met een banner met de tekst "Pro Palestina = Anti Hamas"´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit ja, ik vind het ook niet zo heel verstandig om daar reservisten aan op te offeren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik weet niet of het IDF in deplorabele staat verkeert, maar 'urban warfare' i.c.m. dat tunnelstelsel gaat gewoon erg lastig worden voor de IDF (of welk leger dan ook), hoe goed ze ook uitgerust zijn![]()
Nou dat is wel heel cru, maar dat je het volledig uit het onderwijs trekt en alleen met volgens jouw systeem en VOG plichtig theologisch geschoolde predikanten religie beleeft, heb ik zo iets van ze doen maar. Nee je kan het niet tegenhouden, ook hier niet, maar je kan wel sturen op een seculiere samenleving, naar mijn idee zijn dat tot nu toe de meest geslaagde samenlevingen tot nu.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het hier nog wel mee eens ben, ik ben heel erg voor vrijheden maar moet vrijheid van religie niet afgeschaft worden, religie is heel wat gevaarlijker en dodelijker dan harddrugs, nitroglycerine of het Marburgvirus.got me a movie, I want you to know
Er moet uiteindelijk een tweestatenoplossing komen met de diplomatieke hulp van de Verenigde Naties.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wie denk je dat Palestina moet bevrijden?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Neequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het hier nog wel mee eens ben, ik ben heel erg voor vrijheden maar moet vrijheid van religie niet afgeschaft worden, religie is heel wat gevaarlijker en dodelijker dan harddrugs, nitroglycerine of het Marburgvirus.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er moet uiteindelijk een tweestatenoplossing komen met de diplomatieke hulp van de Verenigde Naties.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nja na eeuwen van heilige oorlogen zouden we toch ook wel een keer de bonen kunnen tellen toch?
Kennelijk boeit het dat opperwezen geen ene zak, of je nou sterft van de honger of van gekkigheid niet weet of je een BigTasty of nog een BigMac moet nemen en vervolgens met een dichtgeslibd hart ligt te bidden.
Het is zo zinloosgot me a movie, I want you to know
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Israël gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er moet uiteindelijk een tweestatenoplossing komen met de diplomatieke hulp van de Verenigde Naties.![]()
Maar als jij met de paplepel ingegoten krijgt dat je gewoon harder moet bidden voor die BigTasty, dan geloof je datquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Nja na eeuwen van heilige oorlogen zouden we toch ook wel een keer de bonen kunnen tellen toch?
Kennelijk boeit het dat opperwezen geen ene zak, of je nou sterft van de honger of van gekkigheid niet weet of je een BigTasty of nog een BigMac moet nemen.
Het is zo zinloos“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
ja... ik snap dat ook wel.... maar ik begrijp het gewoon nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar als jij met de paplepel ingegoten krijgt dat je gewoon harder moet bidden voor die BigTasty, dan geloof je datgot me a movie, I want you to know
Dat denk ik ook helaas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gaat niet meer gebeuren. Geef het op. Israël gaat wel / niet Hamas eruit rotten en daarna suddert het conflict door tot de volgende escalatie.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Bedankt. Ik woon in het centrum, het veiligste en rustigste gebied in Israel nu, dus alleen maar 2 tot 3x per dag schuilen voor raketten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welkom. Wat merk jij van de oorlog in je hedendaagse activiteiten?
Voor de rest zijn een aantal vrienden vermoord tijdens de aanval van hamas en veel vrienden, kennissen en collega’s zijn opgeroepen door het leger. Alles staat in het teken de oorlog; de politiek, de media en het dagelijkse leven.![]()
En de VN gaat dan de veiligheid en het bestaansrecht van Israël verdedigen? Nou, succes daarmee. Was in 1947 ook niet echt een succes.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er moet uiteindelijk een tweestatenoplossing komen met de diplomatieke hulp van de Verenigde Naties.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
In de periode dat ik aan de uni in Leiden was, tijdens de tweede Intifada, zei mijn geschiedenis docent over de terroristische aanslagen in israel: "de Israëlisch krijgen nu koekje van eigen deeg".Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoe staan de mensen die je kent tegenover de oorlog, Bibi en wat verwachten ze dat er gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:16 schreef oblo het volgende:
Voor de rest zijn een aantal vrienden vermoord tijdens de aanval van hamas en veel vrienden, kennissen en collega’s zijn opgeroepen door het leger. Alles staat in het teken de oorlog; de politiek, de media en het dagelijkse leven.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
religie is het ultime kwaad en volslagen onzin, helaas zijn er massas mensen die een diep geworteld geloof hebben in een iemand die op de wolken looptquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Kennelijk boeit het dat opperwezen geen ene zak, of je nou sterft van de honger of van gekkigheid niet weet of je een mcTasty of nog een BigMac moet nemen.
Het is zo zinloos
en een hemel waar je 70 maagden kunt krijgen als beloning en een appel
het jammere is dat die mensen zich voortplanten met factor 4 en de nuchtere mensen met de factor 0,7
zodoende komen er steeds meer religieuze joden en othodoxe Taliban en ook andere orthodoxen
Verbieden van religie heeft in het verleden slecht uitgepakt
[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-10-2023 17:34:46 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Tel Aviv?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:16 schreef oblo het volgende:
[..]
Bedankt. Ik woon in het centrum, het veiligste en rustigste gebied in Israel nu, dus alleen maar 2 tot 3x per dag schuilen voor raketten.
Voor de rest zijn een aantal vrienden vermoord tijdens de aanval van hamas en veel vrienden, kennissen en collega’s zijn opgeroepen door het leger. Alles staat in het teken de oorlog; de politiek, de media en het dagelijkse leven.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het is nu geen 1947 meer, Saoedi Arabie is al bezig met de banden met Israel aan te trekken en alle directe omringende staten zie ik ook geen aanval doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En de VN gaat dan de veiligheid en het bestaansrecht van Israël verdedigen? Nou, succes daarmee. Was in 1947 ook niet echt een succes.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Gecondoleerd!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:16 schreef oblo het volgende:
[..]
Bedankt. Ik woon in het centrum, het veiligste en rustigste gebied in Israel nu, dus alleen maar 2 tot 3x per dag schuilen voor raketten.
Voor de rest zijn een aantal vrienden vermoord tijdens de aanval van hamas en veel vrienden, kennissen en collega’s zijn opgeroepen door het leger. Alles staat in het teken de oorlog; de politiek, de media en het dagelijkse leven.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het enge is dat de Islam als doel heeft de hele wereld als Islamitische Staat te maken. Er valt niets te kiezen. En ze zijn al aardig op weg.
Nu weet ik niet of de Zionisten dit ook willen. Maar het lijkt me beter vertoeven als Goy dan onder de Sharia.
En ik stond er bij en ik keek ernaar.![]()
Palestijnen ontwapenen? Hezbollah ook?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is nu geen 1947 meer, Saoedi Arabie is al bezig met de banden met Israel aan te trekken en alle directe omringende staten zie ik ook geen aanval doen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
In the good old days was dit conflict allang opgelost; één partij won en de ander werd uitgemoord of verdreven. Het 'probleem' is m.a.w. dus de internationale bemoeienis (VN).“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Bij een definitieve opdeling en een opbouwplan voor Palestina denk ik eerlijkgezegd niet dat die dan nog iets gaan proberen te ondernemen. Hezbollah (met Iran op de achterhand) is het grootste gevaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Palestijnen ontwapenen? Hezbollah ook?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ik denk dat Israël daar, terecht, iets anders over denkt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij een definitieve opdeling en een opbouwplan voor Palestina denk ik eerlijkgezegd niet dat die dan nog iets gaan proberen te ondernemen. Hezbollah (met Iran op de achterhand) is het grootste gevaar.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Lees wat ik zeg, ik wil het niet verbieden, porno evenmin, maar ik hoef in beide gevallen echt niet van jou te horen wat jouw favoriet is. Hou het maar lekker voor je en als je een beetje verstand hebt hou je je kinderen er ook verre van... maar goed....quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
Verbieden van religie heeft in het verleden slecht uitgepaktgot me a movie, I want you to know
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:45 schreef Slayage het volgende:
„Wij hebben de eed of belofte afgelegd op basis van de Grondwet en worden geacht, als integer ambtenaar, om rechtvaardig te handelen. De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Israël maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben.”[ twitter ]Lol ambtenaren voeren beleid uit, horen zich daar niet mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:45 schreef Slayage het volgende:
„Wij hebben de eed of belofte afgelegd op basis van de Grondwet en worden geacht, als integer ambtenaar, om rechtvaardig te handelen. De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Israël maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben.”[ twitter ]Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Meer dan 700 Vlaamse academici roepen in open brief op tot boycot van Israël
Is dit al lang gekomen hier?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Nou inderdaad. Dan nemen ze maar ontslag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Lol ambtenaren voeren beleid uit, horen zich daar niet mee te bemoeien.
Of dachten ze dat ambtenaren het beleid van onze regering bepalen?
Ondertussen gaan er nog steeds miljoenen naar de Palestijnen. Voor humanitaire redenen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk inderdaad dat ze dat menen en mogen beinvloeden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Dan nemen ze maar ontslag.
Of dachten ze dat ambtenaren het beleid van onze regering bepalen?
Dit is net zo ongewenst als ambtenaren die zich uitspreken tegen of voor steun aan Palestina.
Hopelijk kunnen ze in beeld brengen wie die ambtenaren zijn.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.![]()
Iedereen hier in Israel is van mening dat het nodig is om hamas “te vernietigen” (alle politieke en militaire middelen te vernietigen en alle leden uit te schakelen) en dat dat door middel van een grondoffensief moet gebeuren. Waar de meeste mensen in verschillen is op welke manier dat moet en wat er moet gebeuren als dat doel bereikt is. Over het algemeen zijn de politiek, het leger en de burgers erover eens dat het hermetisch afsluiten van Gaza nodig is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoe staan de mensen die je kent tegenover de oorlog, Bibi en wat verwachten ze dat er gaat gebeuren?
Wat betreft Bibi, hij en zijn partij Likud hebben altijd geprobeerd om de legitimiteit en strijdlust van hamas te verzwakken door de inwoners van gaza economisch te stimuleren zoals bijv. werkvergunning uit te delen. Zoals dat in de west bank gaat. En dat was ook het beleid van de overheid de laatste jaren. Een groot deel van de aanhang van Bibi begrijpt dat dit beleid heeft gefaald en zullen niet meer op hem stemmen![]()
Jeetjequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:16 schreef oblo het volgende:
[..]
Voor de rest zijn een aantal vrienden vermoord tijdens de aanval van hamas en veel vrienden, kennissen en collega’s zijn opgeroepen door het leger. Alles staat in het teken de oorlog; de politiek, de media en het dagelijkse leven.![]()
![]()
Noodkreet rijksambtenaren aan kabinet: laat Israël stoppen met geweld
https://nos.nl/l/2494746When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Helder! Thanks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:40 schreef oblo het volgende:
Iedereen hier in Israel is van mening dat het nodig is om hamas “te vernietigen” (alle politieke en militaire middelen te vernietigen en alle leden uit te schakelen) en dat dat door middel van een grondoffensief moet gebeuren. Waar de meeste mensen in verschillen is op welke manier dat moet en wat er moet gebeuren als dat doel bereikt is. Over het algemeen zijn de politiek, het leger en de burgers erover eens dat het hermetisch afsluiten van Gaza nodig is.
Wat betreft Bibi, hij en zijn partij Likud hebben altijd geprobeerd om de legitimiteit en strijdlust van hamas te verzwakken door de inwoners van gaza economisch te stimuleren zoals bijv. werkvergunning uit te delen. Zoals dat in de west bank gaat. En dat was ook het beleid van de overheid de laatste jaren. Een groot deel van de aanhang van Bibi begrijpt dat dit beleid heeft gefaald en zullen niet meer op hem stemmen“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Die 700 academici moeten op hun beurt dan niet gaan huilen als zij nu gecanceld gaan worden, gezien hun poging tot chantage.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:33 schreef Akathisia het volgende:
Meer dan 700 Vlaamse academici roepen in open brief op tot boycot van Israël
Is dit al lang gekomen hier?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: