In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Mooi toch, ze gooien hun maskers af terwijl ze lekker arrogant rondlopen menend dat ze onschendelijk zijn, blind voor de omslaande stemming over dit soort mensen. Je merkt het niet in de Nederlandse media maar als je het buitenlands nieuws leest bemerk je dat de taal jegens dit soort mensen harder begint te worden, zelfs regeringsleiders beginnen het in te zien. Nou reken maar uit, toenemende ellende in de gaza, meer propaganda, meer aanslagen, geweld en ellende in Europa en Amerika en steeds meer mensen die de oogkleppen afvallen.
Die mensen graven hun eigen graf (spreekwoordelijk!!!) en ze zijn te dom om het in te zien, mooi dat ze het in het openbaar doen net zoals velen op social media, kunnen we lachen later om die krokodillentranen als ze aangepakt worden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Op NL Twitter zou deze auteur verrot worden gescholden en zijn weggezet als antisemiet en Hamas-apologeet.
Het is ook een redelijk controversile mening. Want wat valt er te voor vrede te sluiten met een terreurgroep die alleen maar de vernietiging wil van Isral en Joden? Daar ga je niet mee onderhandelen natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Mooi toch, ze gooien hun maskers af terwijl ze lekker arrogant rondlopen menend dat ze onschendelijk zijn, blind voor de omslaande stemming over dit soort mensen. Je merkt het niet in de Nederlandse media maar als je het buitenlands nieuws leest bemerk je dat de taal jegens dit soort mensen harder begint te worden, zelfs regeringsleiders beginnen het in te zien. Nou reken maar uit, toenemende ellende in de gaza, meer propaganda, meer aanslagen, geweld en ellende in Europa en Amerika en steeds meer mensen die de oogkleppen afvallen.
Die mensen graven hun eigen graf (spreekwoordelijk!!!) en ze zijn te dom om het in te zien, mooi dat ze het in het openbaar doen net zoals velen op social media, kunnen we lachen later om die krokodillentranen als ze aangepakt worden.
Ik ga tegen jou hetzelfde zeggen als werkperd (wat vrij gnant moet zijn): je moet echt gaan leren onderscheiden tussen wensdenken en feiten.
[..] Op NL Twitter zou deze auteur verrot worden gescholden en zijn weggezet als antisemiet en Hamas-apologeet.
Een premium artikel, top dat jij dit volledig kan lezen, nu mag info kopiren van een premium artikel niet dus zou je het verhaal misschien een beetje samen kunnen vatten zodat iedereen hier ook een mening kan vormen dat deze gast als antisemiet of Hamas-apologeet zou worden weggezet? Jij bent blijkbaar de enige hier met een betaald abonnement op deze blog.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Het is ook een redelijk controversile mening. Want wat valt er te voor vrede te sluiten met een terreurgroep die alleen maar de vernietiging wil van Isral en Joden? Daar ga je niet mee onderhandelen natuurlijk.
[..] Een premium artikel, top dat jij dit volledig kan lezen, nu mag info kopiren van een premium artikel niet dus zou je het verhaal misschien een beetje samen kunnen vatten zodat iedereen hier ook een mening kan vormen dat deze gast als antisemiet of Hamas-apologeet zou worden weggezet? Jij bent blijkbaar de enige hier met een betaald abonnement op deze blog.
Archive.is bezoeken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2023 17:44:25 ]
Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt gelimineerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt gelimineerd.
Klopt, als je platgebombardeerd wordt heb je immers geen last meer van Hamas natuurlijk.
En men buigt. Het is toch te hopen dat dit blok niet de aankomende verkiezingen gaat winnen.
quote:
GroenLinks-PvdA heeft spijt van steunen motie zelfverdediging Isral
De Tweede Kamerleden van GroenLinks en PvdA zeggen spijt te hebben dat het een motie heeft gesteund van de SGP waarin het recht op zelfverdediging van Isral tegen het geweld van Hamas wordt benadrukt. Op het steunen van de motie kwam vooral op sociale media veel kritiek van de achterban. "De enige reden dat we de motie hebben gesteund, is omdat alle partijen indien nodig moeten kunnen rekenen op humanitaire steun", staat in een verklaring van de partijcombinatie.
"Het was nooit onze bedoeling om schendingen van het internationaal humanitair recht te bagatelliseren of er uitzonderingen op te formuleren", stelt GroenLinks-PvdA in een schriftelijke reactie. "We hadden hier een andere keuze moeten maken. Het was beter geweest als we zelf een motie hadden ingediend met onze eigen bewoordingen en deze motie niet hadden gesteund."
De partij zegt verder zich "telkens in duidelijke bewoordingen uit te spreken over schendingen van het oorlogsrecht" en noemt daarbij onder meer het gijzelen van burgers, het vermoorden van burgers en de blokkade van de Gazastrook.
[..] Ik ga tegen jou hetzelfde zeggen als werkperd (wat vrij gnant moet zijn): je moet echt gaan leren onderscheiden tussen wensdenken en feiten.
Jij leest al mijn reacties? Want ik opper al zolang dat ik leef vreedzame oplossingen voor alle conflicten en vreedzaam samenleven. Er bestaat een verschil tussen wensdenken of vermoeden hoe dit gaat aflopen. Ik ga wel eerlijk zijn tegen je, ik "wens" wel dat mensen die zo'n gedrag vertonen aangepakt worden, en nee aanpakken en deporteren (ken het niveau wel op FOK!) is een groot verschil. Maar we mogen niet wegkijken van het feit dat dit conflict de tweedeling en polarisatie in deze samenleving aan het aanwakkeren is. Daarbij ben ik wel een persoon dat elk leed aantrekt, afkomst, huidskleur of ideologie boeit mij niet vooral niet bij kinderen itt. deze twee dames. Je hebt mij nog nooit zien lachen of mijn afschuw niet zien uitspreken bij dode of ontvoerde kinderen, ik vind dat persoonlijk een beetje ziek.
Maar serieuze vraag, hoe denk jij dan dat dit gaat aflopen/escaleren mits de ellende aanhoudt en steeds meer overslaat op het westen? We zitten al in de fase dat we 2 aanslagen hebben gehad, meerdere voorkomen, een mafklapper wat wraak neemt op een onschuldig kind, joden die belaagd worden en synagoges die in de fik worden gestoken. Ik droom ook van een vreedzame kumbaja wereld maar in mijn 40 jaar heb ik het nog nooit zo onrustig gezien in Europa.
[ Bericht 2% gewijzigd door Tekaschi op 19-10-2023 17:59:03 ]
[..] Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt gelimineerd.
Dat laatste ben ik het niet met je eens met de huidige regering.
Dit gaat geen korte oorlog worden zoals Yom Kippur 1973 die 20 dagen duurde.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-769203 Gallant further noted that the IDF was gearing up for a long-term engagement with Israel's enemies, saying: "We are not talking about a short [military] campaign – we are talking about a prolonged campaign."
Komen verkiezingen aan he, iets zegt mij dat dit ook de reden is dat bepaalde politieke partijen hun stemvee niet op de teentjes willen trappen. Enge ontwikkeling.
Genoeg moslims wereldwijd die dit gaat aangrijpen om een aanslag te plegen idd Die Joodse scholen in Amsterdam kunnen maar beter extra beveiliging regelen en misschien maar beter net zoals in de Corona tijd via internet onderwijs doen.
Dat je wereldwijd op de hoede moet zijn voor een aanslag.
Due to increased tensions in various locations around the world, the potential for terrorist attacks, demonstrations or violent actions against U.S. citizens and interests, the Department of State advises U.S. citizens overseas to exercise increased caution. U.S. citizens should:
Stay alert in locations frequented by tourists. Enroll in the Smart Traveler Enrollment Program (STEP) to receive information and alerts and make it easier to locate you in an emergency overseas. Follow the Department of State on Facebook and Twitter.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
[..] Dat je wereldwijd op de hoede moet zijn voor een aanslag.
Waarom (vanaf) vandaag?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Op donderdag 19 oktober 2023 18:04 schreef MissButterflyy het volgende: Misschien gaan ze het grondoffensief starten als de grens naar Egypte open is en de mensen daar zijn verplaatst.
Behalve dat dit scenario nooit gaat gebeuren.
[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 19-10-2023 18:07:20 ]
Gokje, waarschuwing voor alle Amerikaanse burgers wereldwijd waar ze zich ook bevinden dat ze moeten opletten omdat er wel eens aanslagen op ze zouden komen nav. dit conflict.
Ik kan je vorige reactie op mij niet meer quoten omdat dit in het vorige topic was. Ik kan geen bronnen vinden maar kon me herinneren dat Egypte en Turkije het geweld zeiden te veroordelen net na die aanvallen van Hamas op Isral, alleen niet dat ze zoals de VS en Europa zeiden dat Isral het recht heeft zich te verdedigen. Het was meer een medeleven tonen naar Isral.
Op donderdag 19 oktober 2023 18:04 schreef MissButterflyy het volgende: Misschien gaan ze het grondoffensief starten als de grens naar Egypte open is en de mensen daar zijn verplaatst.
Ik ben bang dat deze mensen niet de grens over zullen mogen en vast zitten, ik zie (kan aan mij liggen) de taal van Egypte niet omslaan mbt deze mensen, en die waren heel duidelijk.
[..] Ik ben bang dat deze mensen niet de grens over zullen mogen en vast zitten, ik zie (kan aan mij liggen) de taal van Egypte niet omslaan mbt deze mensen, en die waren heel duidelijk.
Nu.NL zegt dat de grens vrijdag open gaat in de liveblog.
Mensen die nog steeds praten over een tweestatenoplossing
Ik kom al jouw grondgebied inpikken en vervolgens ben ik bereid om alle slimme gebieden voor mezelf te nemen en jouw alleen dit kleine gebied te geven en daar moet je maar tevreden mee zijn!!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Ik kom al jouw grondgebied inpikken en vervolgens ben ik bereid om alle slimme gebieden voor mezelf te nemen en jouw alleen dit kleine gebied te geven en daar moet je maar tevreden mee zijn!!!!
Als er al een tweestatenoplossing komt, dan is het niet op de huidige plek. Dat is inderdaad kansloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Vanavond is er dus een pro-Palestina-demonstratie in Utrecht en ik ben bang dat die ook mis gaat lopen. Ik liep net op het stationsplein en het stikte er van de 'jongeren'.
Op donderdag 19 oktober 2023 18:14 schreef ReplaR het volgende: Vanavond is er dus een pro-Palestina-demonstratie in Utrecht en ik ben bang dat die ook mis gaat lopen. Ik liep net op het stationsplein en het stikte er van de 'jongeren'.
Met alle respect, maar er zijn toch al genoeg pro- Palestina demonstraties geweest? Wat heeft dit voor nut?
[..] nee kan ook niet meer. Welke oplossing zie jij?
In een perfecte wereld? En staat waarbij de Palestijnen en Israliers naast elkaar kunnen leven. Probleem is dat Isral dan weet dat ze outnumbered zijn, dat willen ze dus niet.
Ik zie geen oplossing voor dit conflict. Alle mogelijke opties zijn 1. Niet mogelijk omdat Isral niet bereid is te erkennen dat zij grondgebieden van de Palestijnen hebben ingenomen dat nooit had mogen gebeuren
2. Niet mogelijk omdat ALS Isral wel bereid zou zijn om het land in tween te splitsen, ze strategische locaties (Haifa bijvoorbeeld) niet bereid zullen zijn om op te geven
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
[..] Met alle respect, maar er zijn toch al genoeg pro- Palestina demonstraties geweest? Wat heeft dit voor nut?
ik hoop dat je het antwoord wel weet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Op donderdag 19 oktober 2023 18:14 schreef ReplaR het volgende: Vanavond is er dus een pro-Palestina-demonstratie in Utrecht en ik ben bang dat die ook mis gaat lopen. Ik liep net op het stationsplein en het stikte er van de 'jongeren'.
[..] Met alle respect, maar er zijn toch al genoeg pro- Palestina demonstraties geweest? Wat heeft dit voor nut?
Het is nooit genoeg. Zolang Palestina verder en verder in een hoekje worden gedrukt en Isral doorgaat met hun uiteindelijke doel (alle Palestijnen volledig uitgemoord en een 100 % Isralische staat) dan mag de wereld nooit stoppen met protesteren. Mensen moeten zich bewust blijven van het feit dat Isral niet uit is op vrede.
nja ik ben van '76... heb dus de Oslo akkoorden bewust en dus ook politiek bewust meegemaakt. En ook de uiteengereten joden, week in week uit na die akkoorden, want de Hamas was bloeddorstig, en er kwam geen vrede.
Elke overeenkomst die de Joden sloten met PLO/Hamas of weet ik welke religieuze gek daar zat, het was zinloos.
En toen bouwden ze dus maar een muur.
en nja... je kan nog een hogere muur bouwen
maar nee, dit komt niet goed, gewoon niet, het is gewoon toeschouwen wat ze elkaar nu weer aandoen, om een stoffige zandheuvel. Je moet er maar zin in hebben.
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Dat lijkt mij hun eerste doel idd. Daarnaast zitten er mensen tussen die Joodse / Isralirs haten. Het idee bij die laatste Palestijnse loop was ook niet agressie oproepen.
Ach zolang ze het netjes houden, geen extremistische uitspraken en geweld moet het kunnen. Recht op demonstratie staat hoog in mijn vaandel, en al ben ik het niet eens met alle protesten ik vind dit wel n van onze basisrechten en wat ons onderscheid van andere landen. Liever wat vreedzame demonstraties om hun stem en emotie te tonen dan zoals in Frankrijk en Duitsland waar het steeds meer begint te borrelen terwijl ze niet mogen demonstreren.
klopt, die willen dat het stopt inderdaad... ik wil ook dat ik miljonair word.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
[..] nja ik ben van '76... heb dus de Oslo akkoorden bewust en dus ook politiek bewust meegemaakt. En ook de uiteengereten joden, week in week uit na die akkoorden, want de Hamas was bloeddorstig, en er kwam geen vrede.
Elke overeenkomst die de Joden sloten met PLO/Hamas of weet ik welke religieuze gek daar zat, het was zinloos.
En toen bouwden ze dus maar een muur.
en nja... je kan nog een hogere muur bouwen
maar nee, dit komt niet goed, gewoon niet, het is gewoon toeschouwen wat ze elkaar nu weer aandoen, om een stoffige zandheuvel. Je moet er maar zin in hebben.
[..] Komen verkiezingen aan he, iets zegt mij dat dit ook de reden is dat bepaalde politieke partijen hun stemvee niet op de teentjes willen trappen. Enge ontwikkeling.
De allochtone en de extreemlinkse achterban hebben even druk gezet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
jawel hoor, ik zal reeds lang onder groene zoden liggen en dan gaat dit nog steeds door, zoals onze lieve en schattige filosofe Britt Dekker ooit zei, dag in, dag uit
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know