Waar lees jij vrede sluiten met Hamas?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook een redelijk controversiële mening. Want wat valt er te voor vrede te sluiten met een terreurgroep die alleen maar de vernietiging wil van Israël en Joden? Daar ga je niet mee onderhandelen natuurlijk.
Archive.is bezoeken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een premium artikel, top dat jij dit volledig kan lezen, nu mag info kopiëren van een premium artikel niet dus zou je het verhaal misschien een beetje samen kunnen vatten zodat iedereen hier ook een mening kan vormen dat deze gast als antisemiet of Hamas-apologeet zou worden weggezet? Jij bent blijkbaar de enige hier met een betaald abonnement op deze blog.
Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt geëlimineerd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Waar lees jij vrede sluiten met Hamas?
Nooit. Zolang de haat voor de ander aan beide kanten groter is dan de liefde voor hun eigen kinderen zal vrede onbespreekbaar blijven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:32 schreef bitterbal het volgende:
Hebben jullie nog hoop dat dit goedkomt?
Hoe zie jij een oplossing waarbij Hamas onderdeel is, of out of the picture, zonder bloedvergieten?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Waar lees jij vrede sluiten met Hamas?
Klopt, als je platgebombardeerd wordt heb je immers geen last meer van Hamas natuurlijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt geëlimineerd.
quote:GroenLinks-PvdA heeft spijt van steunen motie zelfverdediging Israël
De Tweede Kamerleden van GroenLinks en PvdA zeggen spijt te hebben dat het een motie heeft gesteund van de SGP waarin het recht op zelfverdediging van Israël tegen het geweld van Hamas wordt benadrukt. Op het steunen van de motie kwam vooral op sociale media veel kritiek van de achterban. "De enige reden dat we de motie hebben gesteund, is omdat alle partijen indien nodig moeten kunnen rekenen op humanitaire steun", staat in een verklaring van de partijcombinatie.
"Het was nooit onze bedoeling om schendingen van het internationaal humanitair recht te bagatelliseren of er uitzonderingen op te formuleren", stelt GroenLinks-PvdA in een schriftelijke reactie. "We hadden hier een andere keuze moeten maken. Het was beter geweest als we zelf een motie hadden ingediend met onze eigen bewoordingen en deze motie niet hadden gesteund."
De partij zegt verder zich "telkens in duidelijke bewoordingen uit te spreken over schendingen van het oorlogsrecht" en noemt daarbij onder meer het gijzelen van burgers, het vermoorden van burgers en de blokkade van de Gazastrook.
Bron: NOS
Jij leest al mijn reacties? Want ik opper al zolang dat ik leef vreedzame oplossingen voor alle conflicten en vreedzaam samenleven. Er bestaat een verschil tussen wensdenken of vermoeden hoe dit gaat aflopen. Ik ga wel eerlijk zijn tegen je, ik "wens" wel dat mensen die zo'n gedrag vertonen aangepakt worden, en nee aanpakken en deporteren (ken het niveau wel op FOK!) is een groot verschil. Maar we mogen niet wegkijken van het feit dat dit conflict de tweedeling en polarisatie in deze samenleving aan het aanwakkeren is. Daarbij ben ik wel een persoon dat elk leed aantrekt, afkomst, huidskleur of ideologie boeit mij niet vooral niet bij kinderen itt. deze twee dames. Je hebt mij nog nooit zien lachen of mijn afschuw niet zien uitspreken bij dode of ontvoerde kinderen, ik vind dat persoonlijk een beetje ziek.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ga tegen jou hetzelfde zeggen als werkperd (wat vrij gênant moet zijn): je moet echt gaan leren onderscheiden tussen wensdenken en feiten.
Dank.. wat een site, bril nodig.quote:
Dat laatste ben ik het niet met je eens met de huidige regering.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas is natuurlijk de alles bepalende macht in de Gazastrook. Zolang zij er zitten is er niet eens ruimte voor goedwillende Palestijnen. Het is ook in het voordeel van die mensen dat Hamas wordt geëlimineerd.
Komen verkiezingen aan he, iets zegt mij dat dit ook de reden is dat bepaalde politieke partijen hun stemvee niet op de teentjes willen trappen. Enge ontwikkeling.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
En men buigt. Het is toch te hopen dat dit blok niet de aankomende verkiezingen gaat winnen.
[..]
Het is wel duidelijk wie de broek aan heeft in het huwelijk tussen GL en de PvdA.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
En men buigt. Het is toch te hopen dat dit blok niet de aankomende verkiezingen gaat winnen.
[..]
Dat niet. het goede nieuws is dan dat we ons niet meer druk hoeven te maken over het klimaat.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:32 schreef bitterbal het volgende:
Genoeg moslims wereldwijd die dit gaat aangrijpen om een aanslag te plegen iddquote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:00 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
JUST IN - U.S. State Dept issues "worldwide caution" travel alert.
Maskers vallen af, mensen en partijen kiezen een kant. We gaan een oorlog tegemoet.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoop altijd, zou alleen niet weten hoe. Dat grondoffensief lijkt er te komen met alle gevolgen van dien, waaronder hier in het westen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:32 schreef bitterbal het volgende:
Dat je wereldwijd op de hoede moet zijn voor een aanslag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:04 schreef littlemindy het volgende:
Worldwide caution, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Waarom (vanaf) vandaag?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat je wereldwijd op de hoede moet zijn voor een aanslag.
Behalve dat dit scenario nooit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien gaan ze het grondoffensief starten als de grens naar Egypte open is en de mensen daar zijn verplaatst.
Gokje, waarschuwing voor alle Amerikaanse burgers wereldwijd waar ze zich ook bevinden dat ze moeten opletten omdat er wel eens aanslagen op ze zouden komen nav. dit conflict.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:04 schreef littlemindy het volgende:
Worldwide caution, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |