Dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:45 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk wezen, als alle raketten hiervoor van het IDF kwamen, is het niet zo vergezocht dat dit ook van hen zou kunnen komen. Daar valt ook watvoor te zeggen.
Maar media outlets hadden wel wat terughoudender mogen zijn. Het vuurtje is (helaas) al aangewakkerd.
De claim dat “alle raketten hiervoor van het IDF kwamen” is dan ook onwaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:45 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk wezen, als alle raketten hiervoor van het IDF kwamen, is het niet zo vergezocht dat dit ook van hen zou kunnen komen. Daar valt ook watvoor te zeggen.
Maar media outlets hadden wel wat terughoudender mogen zijn. Het vuurtje is (helaas) al aangewakkerd.
Ik vind dat lastig te geloven gezien er hier nog de luchtaanvallen verdedigd worden omdat het militaire doelen zouden zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo.
De Gazanen sturen dagelijks raketten de kant van Isral op.
En veelvuldig storten die ook in Gaza neer.
Nee Hamas kwam er mee minuten nadat het was gebeurd. En iedereen nam het over.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet Hamas maar de Palestijnse autoriteit kwam met die 500 en die Palestijnse autoriteit komt al een week met nummers die tot op heden redelijk leken te kloppen.
De rellen komen niet vanwege alleen dit ziekenhuis. Je leeft niet onder een steen en dat weet ik zeker omdat je weet dat er een klein ziekenhuis gedeeltelijk geraakt is
Beter voorbeeld dan al die andere landen in het Midden Oosten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
Getraumatiseerde mannen en vrouwen binnenhalen in een Europees land
Wat kan er misgaan![]()
[ twitter ]
Wat vind je lastig te geloven? Dat raketten uit Gaza wel eens verkeerd gaan en in Gaza neervallen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:50 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik vind dat lastig te geloven gezien er hier nog de luchtaanvallen verdedigd worden omdat het militaire doelen zouden zijn.
En waar claim ik dat Gaza zelf niets schiet?
Ik zie een VK naar een andere bron wijzen, maar ok. Een burger of een Hamas lid is voor velen van ons ook hetzelfde dus ik begrijp de verwarring.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:51 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nee Hamas kwam er mee minuten nadat het was gebeurd. En iedereen nam het over.
De Palestijnse Autoriteiten waar men over repte is daadwerkelijk Hamas.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet Hamas maar de Palestijnse autoriteit kwam met die 500 en die Palestijnse autoriteit komt al een week met nummers die tot op heden redelijk leken te kloppen.
De rellen komen niet vanwege alleen dit ziekenhuis. Je leeft niet onder een steen en dat weet ik zeker omdat je weet dat er een klein ziekenhuis gedeeltelijk geraakt is
Niet onze oorlog, niet ons probleemquote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beter voorbeeld dan al die andere landen in het Midden Oosten.
Dat het vergezocht zou zijn dat dit ook vanuit de IDF kon komen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind je lastig te geloven? Dat raketten uit Gaza wel eens verkeerd gaan en in Gaza neervallen?
Ik zie dat af en toe een onderscheid gemaakt wordt wie de bron is, hoe weet jij zo zeker dat alle informatie van Hamas komt?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Palestijnse Autoriteiten waar men over repte is daadwerkelijk Hamas.
Ik vind het dan weer lastig om te geloven dat Isral zonder aanleiding zomaar een ziekenhuis zou bombarderen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat het vergezocht zou zijn dat dit ook vanuit de IDF kon komen.
Goede zanger is dat.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:27 schreef Rupibma het volgende:
Wil wel opmerken dat deze man op Robin Williams lijkt.
Hey. Net die ene vrouw die een functie bij Hamas vervult, Hamas die onder andere vrouwen onderdrukt, is door Isral uitgeschakeld. Dat is ironischquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:00 schreef slashdotter3 het volgende:
3 hoge terrorist bobo's geliquideerd 👍
https://www.timesofisrael(...)eli-hostages-at-203/
Rafat Abu Hilal, the head of the military wing of Gaza’s Popular Resistance Committees terror group, the third-largest terror faction in the Strip after Hamas and Palestinian Islamic Jihad.
Jamila al-Shanti, the widow of Hamas co-founder Abdel Aziz al-Rantisi
Jihad Muheisen, the head of the Palestinian National Security Forces
Nee ik vergis me ook in de datum... ik dacht dat dit nieuw was ...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De soep wordt blijkbaar niet zo heet gegeten als deze man ons wil doen geloven.
Hamas maakt de dienst uit in de Gazastrook. Er is daar geen andere partij.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie dat af en toe een onderscheid gemaakt wordt wie de bron is, hoe weet jij zo zeker dat alle informatie van Hamas komt?
Correct.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer lastig om te geloven dat Isral zonder aanleiding zomaar een ziekenhuis zou bombarderen.
In elk geval komen er wel vaker Gaza-raketten (of delen daarvan) neer in Gaza. Dat er een keer iets met mensen geraakt zou worden, zat wel in de verwachting.
Als je die streams kijkt waarop je savonds duidelijk kunt zien dat ze gelanceerd worden, zie je er best veel fout gaan.
Het is dan ook vragen om problemen als je in dichtbevolkte gebieden dit soort raketten gaat staan afschieten. Misdadig vind ik dat.
Projecteren is projecteren. Juist nu een pali vlag projecteren is ook kwetsend voor Joden.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het projecteren van een vlag op een mast is strafbaar? Dat wist ik niet.
Dat was compleet debiel ja. Zodra Isral meldde dat het niet van hen kwam wist je al hoe laat het was.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit klopt, anders ga je natuurlijk niet blind af op wat de "Palestijnse Autoriteit" (Hamas) zegt en maakt dat zonder verdere verificatie meteen voorpaginanieuws. Dit was eergisteravond helaas de norm bij menig media outlet in het Westen en dat legt een duidelijke vooringenomenheid bloot.
Lol was zij niet getrouwd met DE hamas leider Abdel Aziz al-Rantisi, die zich had omringt met menselijke schilden? Dat hielp hem niet veel trouwensquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hey. Net die ene vrouw die een functie bij Hamas vervult, Hamas die onder andere vrouwen onderdrukt, is door Isral uitgeschakeld. Dat is ironisch
Natuurlijk moet de media ook kritisch zijn op Isral, dus ook bij die claims zelf onderzoek doen en dingen proberen te verifiren. Maar Isral geeft altijd wel beeldmateriaal, opnames of andere bewijzen als fundament voor hun claims. Ook is er persvrijheid in Isral, buitenlandse journalisten kunnen daar dus gewoon rondlopen, zelf kijken en verslag doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat was compleet achterlijk ja. Zodra Isral meldde dat het niet van hen kwam wist je al hoe laat het was.
Tja, menigeen doet een plausibel (afleidend)verhaal met als doel om net op het randje, later hun verwerpelijke ranzigheid te kunnen (blijven) produceren. Een truc is ook om een eigen stokpaardje van whatever, in te lassen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Moslims delen tips om shadowbanning te omzeilen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-beperken-a4177766
Ondertussen delen mensen die op Instagram zijn gebleven tips met elkaar om een shadow ban te voorkomen. Sommige hashtags worden vermeden. #FreePalestine wordt door sommigen vervangen door #VisitIsrael. Woorden als ‘Palestina’ en ‘Gaza’ worden bewust fout geschreven. En om het algoritme te foppen worden eerst foto’s van feestelijke taarten of schattige dieren gedeeld voordat de berichten over het conflict langskomen. Maar onduidelijk is of dergelijke trucs het algoritme daadwerkelijk zand in de ogen strooien en zo shadow banning voorkomen.
Het grappigste is dat IDF woordvoerder Jonathan Conricus ze nog gewaarschuwd hadden, Palestijnse Autoriteit= Hamas, drie dubbel checken please, maar luisteren ho maar.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit klopt, anders ga je natuurlijk niet blind af op wat de "Palestijnse Autoriteit" (Hamas) zegt en maakt dat zonder verdere verificatie meteen voorpaginanieuws. Dit was eergisteravond helaas de norm bij menig media outlet in het Westen en dat legt een duidelijke vooringenomenheid bloot.
Opmerkelijk dat we toch berichten vanuit Gaza ontvangen dat er ook mensen leven die niet zo blij met Hamas zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas maakt de dienst uit in de Gazastrook. Er is daar geen andere partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |