abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:59:49 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210983351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:42 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik vind 20 cent voor en brood ook wel een mooi bedrag. Ik word alleen gedwongen om meer te betalen!
(ik kan zo nog wel 1000 voorbeelden geven maar ik gok dat je het wel begrijpt.... )
Het gaat niet om een mooi bedrag het gaat om een redelijk bedrag, en in de particuliere huizenmarkt wordt de redelijkheid vaak en graag overtreden. Als je dan niet een expert bent op het gebied kan je behoorlijk opgelicht worden, en omdat niet iedereen expert is helpt de overheid daar een handje dmv het puntensysteem om te voorkomen dat je een onredelijk bedrag betaald.

Als verhuurder heb je natuurlijk het liefst dat iemand een onredelijk bedrag betaald dat is goed voor het rendement. En er hoeft maar één iemand in te trappen. Feitelijk maak je dan winst van iemands onkunde, en aangezien je ergens moet wonen is dit niet een vrije markt probleem, want de woonmarkt is inherent onvrij.

Dit geldt trouwens ook voor de zorg en openbaarvervoer nog twee plekken waar de vrije marktwerking niet werkt omdat de markt niet vrij is, maar ook niet vrij kan zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210983463
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het gaat niet om een mooi bedrag het gaat om een redelijk bedrag, en in de particuliere huizenmarkt wordt de redelijkheid vaak en graag overtreden. Als je dan niet een expert bent op het gebied kan je behoorlijk opgelicht worden, en omdat niet iedereen expert is helpt de overheid daar een handje dmv het puntensysteem om te voorkomen dat je een onredelijk bedrag betaald.

Als verhuurder heb je natuurlijk het liefst dat iemand een onredelijk bedrag betaald dat is goed voor het rendement. En er hoeft maar één iemand in te trappen. Feitelijk maak je dan winst van iemands onkunde, en aangezien je ergens moet wonen is dit niet een vrije markt probleem, want de woonmarkt is inherent onvrij.

Dit geldt trouwens ook voor de zorg en openbaarvervoer nog twee plekken waar de vrije marktwerking niet werkt omdat de markt niet vrij is, maar ook niet vrij kan zijn.
In een gezonde markt heb je marktwerking waarbij vraag en aanbod op elkaar worden afgestemd. Juist door de bemoeienis vanuit de overheid is dit bij wonen niet het geval. Er is veel meer vraag dan aanbod wat de prijs opdrijft. Ook logisch.

Extra regels versterkt dit effect alleen maar. Er moeten nog een miljoen extra huizen gebouwd worden alleen gaat niemand deze verliesgevend bouwen voor je.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:13:18 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210983483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:10 schreef DjDaano het volgende:

[..]
In een gezonde markt heb je marktwerking waarbij vraag en aanbod op elkaar worden afgestemd. Juist door de bemoeienis vanuit de overheid is dit bij wonen niet het geval. Er is veel meer vraag dan aanbod wat de prijs opdrijft. Ook logisch.

Extra regels versterkt dit effect alleen maar. Er moeten nog een miljoen extra huizen gebouwd worden alleen gaat niemand deze verliesgevend bouwen voor je.
Precies het is geen vrije markt, het is geen wild west waar iedereen naar een lapje land kan rijden dat claimen en er op bouwen. Ik denk ook niet dat dat een systeem is wat je wilt hebben in klein land als nederland.

Daarnaast is het de vraag of je zo graag een vrije markt wilt, als er iets is dat een vrije markt veroorzaakt is het een onevenredige verdeling. En dat is een politieke afweging of je meer of minder verschil in je bevolking wilt hebben.

Als er iets is dat een martk veroorzaakt is het afname in kwaliteit, hogere kosten en een grotere verdeeldeheid van vermogen, als je dat graag wilt moet je inderdaad alle regels los laten.

"De markt" is heel erg een systeem dat maximaliseert op winst en efficientie aan de aanbiedende kant, bij producten die grondvoorwaarden zijn voor een goed bestaan. En winst en efficientie zijn nou niet persee hele prettige/wenselijke zaken wmb. Helaas zijn het wel de makkelijkste zaken om een prikkel voor te genereren. Ik zou liever een soort markt zien die automatisch maximaliseert naar effectiviteit, uniforme vermogensverdeling en (ook al is het een kots woord geworden) duurzaamheid.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bosbeetle op 17-10-2023 13:23:12 ]
pi_210983642
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies het is geen vrije markt, het is geen wild west waar iedereen naar een lapje land kan rijden dat claimen en er op bouwen. Ik denk ook niet dat dat een systeem is wat je wilt hebben in klein land als nederland.

Daarnaast is het de vraag of je zo graag een vrije markt wilt, als er iets is dat een vrije markt veroorzaakt is het een onevenredige verdeling. En dat is een politieke afweging of je meer of minder verschil in je bevolking wilt hebben.

Als er iets is dat een martk veroorzaakt is het afname in kwaliteit, hogere kosten en een grotere verdeeldeheid van vermogen, als je dat graag wilt moet je inderdaad alle regels los laten.

"De markt" is heel erg een systeem dat maximaliseert op winst en efficientie aan de aanbiedende kant, bij producten die grondvoorwaarden zijn voor een goed bestaan. En winst en efficientie zijn nou niet persee hele prettige/wenselijke zaken wmb. Helaas zijn het wel de makkelijkste zaken om een prikkel voor te genereren. Ik zou liever een soort markt zien die automatisch maximaliseert naar effectiviteit, uniforme vermogensverdeling en (ook al is het een kots woord geworden) duurzaamheid.
Niet lullig bedoeld, maar je staat dus een vorm van communisme voor? Want die “markt” die maximaliseert etc is dan gewoon de overheid die weet wat goed voor je is, de regels bepaald en uitzet, en zorg draagt voor een “evenredige verdeling” onder hun burgers.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:37:59 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210983712
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niet lullig bedoeld, maar je staat dus een vorm van communisme voor? Want die “markt” die maximaliseert etc is dan gewoon de overheid die weet wat goed voor je is, de regels bepaald en uitzet, en zorg draagt voor een “evenredige verdeling” onder hun burgers.
Ik stel geen vorm voor wat voor systeem dan ook voor. Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat het zo makkelijk is om te maximaliseren op efficientie en winst. Je hangt er een nummertje/geldbedrag aan en probeert dat zo hoog mogelijk te krijgen en iedereen ziet gelijk waar dat nummertje voor staat en er bestaat een prikkel om dat bedrag hoog te krijgen.

Het zou ook met elk ander nummertje moeten kunnen maar je krijgt mensen niet zo ver om zo'n ander nummer (CO2 uitstoot, verdelingsgraad, impact op de omgeving) net zo'n logische impact te laten hebben dan dat nummer een ¤ ervoor. In een ideale wereld zou idereen de intrinsieke waarde van dat andere nummer ook moeten kennen en voelen, helaas is dat tot nu toe alleen nog maar gelukt via een monetair systeem.

Wij mensen spelen graag spelletjes en willen best ons best doen om een hoge score te halen, maar die score moet wel wat betekenen. Daarom construeren we voor vrijwel alles wat we willen bereiken een geld score, wil je dat mensen zonnepanelen nemen dan moet je zeggen dat ze hun investering terug kunnen verdienen of misschien wel winst maken! Hang ergens een geldbedrag aan en we willen wel spelen. En dat is jammer.

Bij zaken die moeilijk te kwantificeren zijn raken we trouwens helemaal de weg kwijt, proberen een zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen wordt vroeg of laat toch weer omgezet in geld probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 17-10-2023 13:44:35 ]
pi_210983878
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Behalve als veel mensen geen goud kunnen kopen er niets aan de hand is, en als veel mensen nergens meer kunnen wonen er een enorm probleem ontstaat. Daarom is wonen iets wat je als land gezamelijk zo wilt regelen om dakloosheid te minimaliseren. Dat doe je niet door huurwoningen onbetaalbaar te laten zijn.
Wat maakt huurwoningen onbetaalbaar dan? Mensen klagen al over 1000 euro voor huur, maar daar koop je vandaag de dag geen woning voor in Nederland. Tenzij je een flinke zak geld mee kunt nemen.

Zelfs voor 1500 euro is het lastig, zeker wanneer je de kosten van onderhoud meeneemt in die berekening. Volgens mij zijn de meeste huurwoningen wel goedkoper dan dat tenzij je woont op een A-locatie. Maar dan zijn de kosten van koopwoningen ook veel duurder.

Mensen die huren en daarover klagen denken allemaal dat 1000 euro per maand veel is. Vaak komt doordat (langdurig)huizenbezitters maar wat graag willen herhalen hoe goedkoop de hypotheek is. Totdat ze daadwerkelijk eens gaan kijken hoe duur het kopen is.

Voor het geld dat je huurt kan je in de meeste gevallen niet kopen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_210983970
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:57 schreef Kiid het volgende:

[..]
Wat maakt huurwoningen onbetaalbaar dan? Mensen klagen al over 1000 euro voor huur, maar daar koop je vandaag de dag geen woning voor in Nederland. Tenzij je een flinke zak geld mee kunt nemen.

Zelfs voor 1500 euro is het lastig, zeker wanneer je de kosten van onderhoud meeneemt in die berekening. Volgens mij zijn de meeste huurwoningen wel goedkoper dan dat tenzij je woont op een A-locatie. Maar dan zijn de kosten van koopwoningen ook veel duurder.

Mensen die huren en daarover klagen denken allemaal dat 1000 euro per maand veel is. Vaak komt doordat (langdurig)huizenbezitters maar wat graag willen herhalen hoe goedkoop de hypotheek is. Totdat ze daadwerkelijk eens gaan kijken hoe duur het kopen is.

Voor het geld dat je huurt kan je in de meeste gevallen niet kopen.
Precies dit. De marge op woningen is helemaal niet zo hoog als iedereen doet voorkomen. Het probleem is dat we nu weer een aantal jaar een stijgende markt hebben gezien waarbij iedereen zich rijk aan het rekenen is. Wanneer de 7 magere jaren inslaan en je opeens tonnen moet afboeken dan hoor je niemand meer over dit "probleem".
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:11:30 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210984017
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Precies dit. De marge op woningen is helemaal niet zo hoog als iedereen doet voorkomen. Het probleem is dat we nu weer een aantal jaar een stijgende markt hebben gezien waarbij iedereen zich rijk aan het rekenen is. Wanneer de 7 magere jaren inslaan en je opeens tonnen moet afboeken dan hoor je niemand meer over dit "probleem".
Je koopt een huis toch gewoon om in te wonen? Tenminste, ik ga dan even uit van de gemiddelde persoon. Dus dat huis kan qua waarde fluctueren, maar zolang je niet gaat verhuizen is die waardestijging óf waardedaling toch helemaal niet relevant?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210984059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Je koopt een huis toch gewoon om in te wonen? Tenminste, ik ga dan even uit van de gemiddelde persoon. Dus dat huis kan qua waarde fluctueren, maar zolang je niet gaat verhuizen is die waardestijging óf waardedaling toch helemaal niet relevant?
In de jaren 2009 tot 2015 was niemand aan het klagen dat ze geen huis konden kopen omdat er toen geld verloren werd. De schaarste van nu is een gevoel dat mensen de boot missen omdat ze de buurman geld zien verdienen aan de woning. Verliest de buurman geld dan is de interesse in een eigen woning heel snel verdwenen.

Dus wederom ben ik het in theorie volledig met je eens alleen in de praktijk pakt het toch anders uit.
pi_210984135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:07 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Huizen worden ALTIJD meer waard. Dit is een feit. :)
pi_210984164
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:03 schreef aTypisch het volgende:
Dat soort wegen naar een mooie oude dag worden allemaal langzaam maar zeker de nek om gedraaid. In combinatie met redementsheffing en ander spul wordt het gewoon steeds moeilijker om buiten een pensioenpotje (wat ook érg twijfelachtig is) jezelf op een of andere manier vrij te spelen met een degelijk pensioentje.
Ik heb nooit gesnapt dat een huis aflossen voor je pensioen, "de beste pensioenvoorziening" is.

Je hebt het geld (tegenwoordig kan je op 4 - 5 ton) rekenen, in de bakstenen zitten, met EWF bijtelling betaal je er ook nog voor.

Dan kan je 't kapitaal beter hoog rendement (aandelen/obligatie-)fondsen stouwen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210984196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:23 schreef Duiveltja het volgende:
Kennissen van ons hebben 6 jaar (vanaf 2008 tot 2015) tegen een "Te Koop" bord aangekeken. Vraagprijs aanvankelijk 2,4 ton, in zes stappen verlaagd uiteindelijk voor ¤171.000 in 2014 weg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:29:33 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_210984216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:15 schreef DjDaano het volgende:

[..]
In de jaren 2009 tot 2015 was niemand aan het klagen dat ze geen huis konden kopen omdat er toen geld verloren werd. De schaarste van nu is een gevoel dat mensen de boot missen omdat ze de buurman geld zien verdienen aan de woning. Verliest de buurman geld dan is de interesse in een eigen woning heel snel verdwenen.

Dus wederom ben ik het in theorie volledig met je eens alleen in de praktijk pakt het toch anders uit.
In het grootste deel van die jaren was het (hier op het forum toch) inderdaad vooral zo dat mensen riepen dat je vooral geen huis moest kopen en je vooral 'moest wachten op de bodem'. Tot de bodem bereikt was ineens en die mensen (wederom) achter het net visten.
pi_210984233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:28 schreef blomke het volgende:
Kennissen van ons hebben 6 jaar (vanaf 2008 tot 2015) tegen een "Te Koop" bord aangekeken. Vraagprijs aanvankelijk 2,4 ton, in zes stappen verlaagd uiteindelijk voor ¤171.000 in 2014 weg.
Ja goed moment, ik bedoel meer als je je huis NIET tijdens een crisis wilt verkopen. Economie beweegt in golven. Het gaat altijd naar boven uiteindelijk. En huizen tekort is here to stay.

We zijn nu in een tijd van de haves en havenots. Mensen die nu in de huur zitten kunnen het praktisch vergeten.
pi_210984243
quote:

[..]
Alles word altijd meer waar op lange termijn. Op korte termijn kun je echter heel veel geld verliezen.
pi_210984257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
In het grootste deel van die jaren was het (hier op het forum toch) inderdaad vooral zo dat mensen riepen dat je vooral geen huis moest kopen en je vooral 'moest wachten op de bodem'. Tot de bodem bereikt was ineens en die mensen (wederom) achter het net visten.
Ja wachten op een huizenmarkt...dan kom je als stelletje terecht in "kopen zonder kijken" en wil je een oprit, tuin 6 kamers, in hartje Amsterdam wonen voor 300k. :')
pi_210984318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:30 schreef Duiveltja het volgende:
We zijn nu in een tijd van de haves en havenots. Mensen die nu in de huur zitten kunnen het praktisch vergeten.
Dat klopt, enkele uitzondering daargelaten, is de koopmarkt voor starters enorm moeilijk geworden. In onze dorpen, staan sporadisch huizen te koop, het gros > 9 ton.
pi_210984378
Prijzen van nieuwbouw gaan echt door het dak.
Om van een tweekapper met 450m2 grond uit de jaren 70 (wel dubbel glas en nageisoleerd) naar een nieuwbouw hoekhuis te gaan met een kavel van 140m2 en vrijwel gelijke GBO's moet ik ca ¤100k bijbetalen.
Dan ga ik wel van energielabel C naar A++++ (maar verlies mijn aluminium kozijnen en krijg weer hout terug, ook zit ik nu op een betere locatie).

Wil ik die ¤100k financieren dan kan ik of spaargeld gebruiken maar dat levert nu bijna 4% op middels deposito's. Of ik neem een extra hypotheek van ¤100k tegen 5% maar dat kost mij netto ca ¤400 meer per maand.

Mijn energierekening was in 2022/2023 nog geen ¤140 per maand tegen ¤1,50 per m³ mocht dat verdubbelen en ik bij nieuwbouw ¤0 kwijt zijn dan nog is het goedkoper om het te beleggen dan te investeren in verduurzaming / nieuwbouw. Qua comfort ga ik er energetisch wel op voorruit door de aanwezigheid van een wtw ipv roosters.
Niettemin blijft het lastig financieel te verantwoorden.

Zie ik het hier fout of iets dergelijks?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210984441
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Prijzen van nieuwbouw gaan echt door het dak.
Om van een tweekapper met 450m2 grond uit de jaren 70 (wel dubbel glas en nageisoleerd) naar een nieuwbouw hoekhuis te gaan met een kavel van 140m2 en vrijwel gelijke GBO's moet ik ca ¤100k bijbetalen.
Dan ga ik wel van energielabel C naar A++++ (maar verlies mijn aluminium kozijnen en krijg weer hout terug, ook zit ik nu op een betere locatie).

Wil ik die ¤100k financieren dan kan ik of spaargeld gebruiken maar dat levert nu bijna 4% op middels deposito's. Of ik neem een extra hypotheek van ¤100k tegen 5% maar dat kost mij netto ca ¤400 meer per maand.

Mijn energierekening was in 2022/2023 nog geen ¤140 per maand tegen ¤1,50 per m³ mocht dat verdubbelen en ik bij nieuwbouw ¤0 kwijt zijn dan nog is het goedkoper om het te beleggen dan te investeren in verduurzaming / nieuwbouw. Qua comfort ga ik er energetisch wel op voorruit door de aanwezigheid van een wtw ipv roosters.
Niettemin blijft het lastig financieel te verantwoorden.

Zie ik het hier fout of iets dergelijks?
Yep je vergeet de reden dat je normaal gezien verhuist en dat is woongenot. Je verruilt iets ouds voor iets nieuws wat normaal gezien beter zou moeten zijn. Logisch dat je dus ook wat meer betaald.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:55:46 #45
16180 crew  CoolGuy
pi_210984504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ja wachten op een huizenmarkt...dan kom je als stelletje terecht in "kopen zonder kijken" en wil je een oprit, tuin 6 kamers, in hartje Amsterdam wonen voor 300k. :')
Nou ja, dat ís wat hier gebeurde. @Leandra weet daar wel het een en ander van, want zij heeft die 'adviezen' hier ook gekregen. Vooral niet kopen, vooral wachten, want 'straks' krijg je voor een habbekrats bij wijze van spreken een half paleis waar je nú een schuurtje voor krijgt was min of meer de strekking destijds.

Nou, dat hebben we gezien.
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:48:50 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210985002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:57 schreef Kiid het volgende:
Mensen die huren en daarover klagen denken allemaal dat 1000 euro per maand veel is.
In welke wereld is 1000 euro per maand niet veel? Er word in dit topic door veel mensen altijd heel makkelijk gedaan over geld, voor een beetje persoon is 1000 euro in de maand bijna 2/3de van het inkomen, niet iedereen verdient boven modaal. Sterker nog per definitie verdient ongeveer de helft van de mensen minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 17-10-2023 15:58:32 ]
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:53:34 #47
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210985056
verdient.

En je weet tog, op fok verdient iedereen 100k+.
pi_210985073
quote:

[..]
Dubieuze uitspraak:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2023 15:55:53 ]
  Moderator dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:58:04 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210985107
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 15:53 schreef Kreator het volgende:
verdient.

Dankje, aangepast.
pi_210985355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:50 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Yep je vergeet de reden dat je normaal gezien verhuist en dat is woongenot. Je verruilt iets ouds voor iets nieuws wat normaal gezien beter zou moeten zijn. Logisch dat je dus ook wat meer betaald.
Nee die vergeet ik niet maar qua woongenot zie ik weinig plussen van de nieuwbouw:

+ Comfort vanwege WTW, vloerverwarming en ontbreken roosters boven de ramen.
+ Lagere energierekening;
+ Betere algemene bouwkwaliteit (al is dat altijd afwachten);

- Slechtere locatie;
- Kleinere schuur ipv een garage (zie zolder);
- Veel kleinere achtertuin met bijbehorende gebrek aan privacy;
- Onderhoudsgevoeliger (houten kozijnen, brine pomp, etc.) met dito kosten;
- Geen voortuin dus mensen lopen pal langs je woning af;
- Rijwoning ipv 2 onder 1 kap;
- Geen zonnepanelen;

~ BG is even groot;
~ 1ste verdieping is even groot;
~ Zolder is een plus maar valt weg te strepen door het gebrek aan een garage;

Ik zie de vooruitgang in het comfort dus niet echt terug en zeker niet als ik de prijs vergelijk.
De harde financiële data die ik vergelijken zijn de energiekosten en die besparing lijkt minimaal te zijn.
En dan neem ik de afwerking nog niet mee want dan slaat het financieel helemaal verkeerd uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')