SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Walgelijkquote:Op maandag 16 oktober 2023 23:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Johan Derksen kaarsen?
Temperatuur loopt weer walgelijk op, totaal geen winterse of zelfs herfstige taferelen.
Donderdag 18 graden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:08 schreef Salina het volgende:
Gemiste kans. TT had moeten zijn: Nattekat trekt dick.
![]()
@:Oriente
En verder OPBOKKEN MET DIE KUTKOU.Uhm. Nee. Doe maar lekker niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder: Morgen 30 graden!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Uhm. Nee. Doe maar lekker niet.
En verder: Morgen 30 graden!!!Echt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom bij je wonen.
Was een grapje van die TT natuurlijk.
Normaal maak ik nooit grapjes.
Weet niet wat me bezielde.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:08 schreef Salina het volgende:
Gemiste kans. TT had moeten zijn: Nattekat trekt dick.
![]()
@:Oriente
En verder OPBOKKEN MET DIE KUTKOU.DUKA'DSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk maar niet naar de weerkaarten dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
Dit met een zonnetje en vanmiddag een graad of 14 is wel acceptabel. Mag wel tot de kerst zo blijven
De modellen liggen heel ver uit elkaar. Ligt er aan hoe zuidelijk het koufront komt te liggen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:31 schreef MichaelPallada het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik woon helemaal in het zuidoosten van het land. Nu zie ik op Weerplaza de GFS run op zaterdag en zondag vrieskou aangeven, de ECMWF run geeft 14/15 graden. Welke kan ik nu van op aan?
Dus echt een gevalletje van, doe zaterdag de deur open en je merkt het vanzelf?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De modellen liggen heel ver uit elkaar. Ligt er aan hoe zuidelijk het koufront komt te liggen.
En de onvolprezen Jan Pellenboerquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:21 schreef Elan het volgende:
https://www.ed.nl/show/ho(...)%2Fwww.google.com%2F
Samen met Erwin Krol toch wel de meest iconische weermannen die ik live heb mogen aanschouwen.
Run van netquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 16:31 schreef MichaelPallada het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik woon helemaal in het zuidoosten van het land. Nu zie ik op Weerplaza de GFS run op zaterdag en zondag vrieskou aangeven, de ECMWF run geeft 14/15 graden. Welke kan ik nu van op aan?
Yea, but no... ik zit in min of meer het droogste stukje Europa hier.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:17 schreef INViCTuS het volgende:
zachte lucht wint gelukkig wel
@:dick_laurent, plons
Ik heb ooit gepraat met Reinier van der Bergquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 17:21 schreef Elan het volgende:
https://www.ed.nl/show/ho(...)%2Fwww.google.com%2F
Samen met Erwin Krol toch wel de meest iconische weermannen die ik live heb mogen aanschouwen.
Jazeker, zijn naam is Geert!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:18 schreef Zipportal het volgende:
Nog een peerd gekocht op de Zuidlaardermarkt? Weer was goed. @:r-woud93
vooral ook het droge andalusiequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yea, but no... ik zit in min of meer het droogste stukje Europa hier.De bergen achter de kust houden heel veel tegen.
[ afbeelding ]
Maar wel mooi dat groot deel van España weer wat water gaat krijgen.
Wij hadden laatst Gerrit Hiemstra over de vloer, die is met zijn bedrijfje wel het ultieme voorbeeld van links lullen rechts vullen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb ooit gepraat met Reinier van der Berg
Hier was het snel weer wegquote:
Jequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:47 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb ooit gepraat met Reinier van der Berg
Haha nee hoor, maar zovaak kom ik geen b.n.'ers in het wild tegen met wie ik ook nog even praatquote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:07 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Jelaat vermoeden dat het dirty talk is?
De kou weg is positief, maar wel kletsnatquote:
Ja, dat een beetje goed frisse lucht het eens een tijdje zou winnen was ook wel te mooi om waar te zijn natuurlijkquote:
Wat is daar zo leuk aan dan? Het is sowieso niet meer warm, dus heel dat argument trappen we niet in.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat een beetje goed frisse lucht het eens een tijdje zou winnen was ook wel te mooi om waar te zijn natuurlijk
Weg elfstedentochtquote:
Pssst.... Wil je mijn hogedrukgebied zien?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:07 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Jelaat vermoeden dat het dirty talk is?
Vooral vannacht.quote:
Kan beter kouder worden en zonnig dan dit wisselvallige weer.quote:
Het is hier in het herfst halfjaar zelden koud EN zonnig. Het is nu tenminste droog, niet geheel grijs en graad of 13. Gister was het bewolkt en 5 graden. Doe me dan maar ditquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan beter kouder worden en zonnig dan dit wisselvallige weer.
Het was 12 graden gisteren.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:42 schreef INViCTuS het volgende:
Gister was het bewolkt en 5 graden.
Gisterochtend was het echt wel fris hier. Graad of 4/5 rond 8 uurquote:
Mooi staaltje scorebordjournalistiek weer dit. Het is voor het middaguur nergens warmer dan 10 graden geweest, en zeker voor 9:00, het moment dat de meeste mensen buiten komen voor de thuisplakkers onder ons, was het nog een stuk kouder dan dat.quote:
Ja, echt veel beter dit. Gewoon t shirt aan met werken. Vieze graf kou heb je echt niks aanquote:
Frietlandquote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:13 schreef ondeugend het volgende:
Bizar... nog geen 9 graden in Assen en 17.5 in Brabant.
Kkkkkoud!
Was het maar bijna voorjaarquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Lijkt wel een beetje voorjaar
Nou, het is hier de hele dag al grijs, heel erg nat en koud, nu 10 graden... blijkbaar maakt het nogal uit waar je bent (hier is Groningen).quote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Lijkt wel een beetje voorjaar
Hear hearquote:
Zeker waar, hoe meer ik in het zuiden was hoe beter het weer werd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, het is hier de hele dag al grijs, heel erg nat en koud, nu 10 graden... blijkbaar maakt het nogal uit waar je bent (hier is Groningen).
10? Jeminee zeg.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, het is hier de hele dag al grijs, heel erg nat en koud, nu 10 graden... blijkbaar maakt het nogal uit waar je bent (hier is Groningen).
Ik fietste hier net niet alleen met winterjas, ook met dunne handschoenen.
Onder de grote rivieren is het het beste toevenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker waar, hoe meer ik in het zuiden was hoe beter het weer werd.
Oneens.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Is het al bijna
Alleen de herfst en de winter nog
[..]
Onder de grote rivieren is het het beste toeven
Op alle vlakken
Een kilometer of 2000 verder naar het zuiden, nog beterquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker waar, hoe meer ik in het zuiden was hoe beter het weer werd.
Jij kwam toch nooit voor 9u je nest uit?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooi staaltje scorebordjournalistiek weer dit. Het is voor het middaguur nergens warmer dan 10 graden geweest, en zeker voor 9:00, het moment dat de meeste mensen buiten komen voor de thuisplakkers onder ons, was het nog een stuk kouder dan dat.
Maar gelukkig is het wel 15 gradenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 07:32 schreef Ponsai het volgende:
Vandaag en het weekend scheuren de wolken open zo te zien. Bah bah
Maar dan alleen droog met zon en een specifieke temperatuur?quote:
Nee hoor. Maar de vooruitzichten waren vorige week nog een veel kouder scenario waarbij de zon echt veel zou gaan schijnen. Dat heb ik uiteraard liever dan deze mix van vreemd "warm" weer (gisteren 18 graden..) en plensregen. Maar verder heeft echt herfstweer met veel regen ook z'n charmequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar dan alleen droog met zon en een specifieke temperatuur?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar gelukkig is het wel 15 graden
hahah, geen natte kattenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:30 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
YIKES!
Deze dag is verloren...![]()
Wat een mooie dag, wat een mooie dag... voor de dood!![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:31 schreef THEFXR het volgende:
ja, die rebelse kinderen moeten onmiddellijk stoppen met de regendans, heel de dag dat gieten!
Ik vind het wel oprecht gezellig.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:27 schreef DemonRage het volgende:
Wat een onvervalscht herfstweer vandaag.
For sure. @RamboDirkquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:34 schreef Perrin het volgende:
Authentiek Hollandsch herfstweer, wat een traktatie.
Wel grappig, ik heb precies dezelfde associatiequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind dit eigenlijk echt Sinterklaas weer - grijs en grauw, druilerig.
Die heb ik dan niet. Sinterklaas is droog, ijskoud, guur, wintervibe.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind dit eigenlijk echt Sinterklaas weer - grijs en grauw, druilerig.
En daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou best kunnen dat dit t/m maart duurt dit weer.. bohhh
jazekerquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wist niet dat er een verschil was tussen volle en halfvolle chocomelk
Is er ook niet. Dat is een hoax.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Nou succes!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien best gezellig dit weer als je niet naar buiten hoeft. Maar ik moet dadelijk echt naar buiten.
Herfstbockquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef Salina het volgende:
[..]
Is er ook niet. Dat is een hoax.
Wel zijn er halfvolle pakken chocomelk. Denk dat ie dat bedoelt.
Of pakken die maar de helft zijn van een heel pak (volle) chocomelk.
Anyway, tis herfst dus ik ga maar aan de kastanjes, pompoen, champignons, hersftthee, chocomelk en brandy denk ik.
Ofzo.
Je hebt zelfs lege chocomelkquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nattekat gaat dit niet leuk vinden denk ik zo..quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Nou succes!
Ik moet zo denk ik in mijn lunchpauze ook maar een uurtje naar buiten. Toch belangrijk om, ook in dit soort schijtweer, even je buitenmomentje te pakken.
[ afbeelding ]
![]()
Dat ziet er idd veel te heet uitquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Nou succes!
Ik moet zo denk ik in mijn lunchpauze ook maar een uurtje naar buiten. Toch belangrijk om, ook in dit soort schijtweer, even je buitenmomentje te pakken.
[ afbeelding ]
![]()
Dat is als je je glas leeg hebt gedronken gok ik zo?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Je hebt zelfs lege chocomelk
Nee joh, we krijgen een prachtige winterquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou best kunnen dat dit t/m maart duurt dit weer.. bohhh
ff dimmenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Nou succes!
[ afbeelding ]
![]()
Leuk voor je, pik.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Toch belangrijk om, ook in dit soort schijtweer, even je buitenmomentje te pakken.
[ afbeelding ]
quote:![]()
Oh herfstbokjes, op zich wel lekker maar drink er de laatste jaren steeds minder. Zijn toch elk jaar grotendeels hetzelfde, begint te vervelen. Maar een lekker donker biertje in de winter is inderdaad nog wel genottelijk, Westmalle Dubbel of een lekkere quadrupel of stout/porter. Of lekker glas rum om aan op te warmen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Herfstbock
Om 9 uur 's ochtends achter het voorraam herfstbockjes wegtikken en kut roepen naar de buuf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:36 schreef Salina het volgende:
[..]
Is er ook niet. Dat is een hoax.
Wel zijn er halfvolle pakken chocomelk. Denk dat ie dat bedoelt.
Of pakken die maar de helft zijn van een heel pak (volle) chocomelk.
Anyway, tis herfst dus ik ga maar aan de kastanjes, pompoen, champignons, hersftthee, chocomelk en brandy denk ik.
Ofzo.
Hou maar daarquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:48 schreef Bocaj het volgende:
Waterkoud!!![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)atuur-rond-vriespunt
![]()
temperatuur is toch wel ok?! Niet te koud. wel nat, maar dat is herfstquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:06 schreef aloa het volgende:
Zo'n net niks pluim. De oper en controle laten volgende week wel heel veel water zien...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele winter boven 0 en geen sneeuw?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee joh, we krijgen een prachtige winter
Woensdag tennislesquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:06 schreef aloa het volgende:
Zo'n net niks pluim. De oper en controle laten volgende week wel heel veel water zien...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tennisles gisteravond was afgelast en het ochtendje golfen ging vanochtend ook niet door.quote:
Wat een leven..quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:08 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Tennisles gisteravond was afgelast en het ochtendje golfen ging vanochtend ook niet door.
Monkyyy aan het golfen!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:08 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Tennisles gisteravond was afgelast en het ochtendje golfen ging vanochtend ook niet door.
quote:
6 maanden binnenzitgenot.quote:
Voor een zondagje wel lekker hoor. Heeft dan wel wat.quote:
Voor een zondag is het soms wel chill. Morgen ade, dus dit mag zondag ook wel danquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Voor een zondagje wel lekker hoor. Heeft dan wel wat.
Alleen weet je dat dit de m.o voor de aankomende maanden gaat zijn. Ja, wellicht wordt er iets aan de knopjes gedraait maar dit is wel zo'n beetje the default setting in de herfst en winter. Niet verwonderlijk dat mensen er sip van worden.
De ècht slechte dagen moeten dan nog komen... Die november/december dagen waarop het gaat van donker, naar enkele uren grijs dimlicht, en weer terug naar donker.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Voor een zondagje wel lekker hoor. Heeft dan wel wat.
Alleen weet je dat dit de m.o voor de aankomende maanden gaat zijn. Ja, wellicht wordt er iets aan de knopjes gedraait maar dit is wel zo'n beetje the default setting in de herfst en winter. Niet verwonderlijk dat mensen er sip van worden.
Ik hou wel van een rondje in de regen. Net dus terug, was een kort rondje. Het giet wel heel erg hard.quote:
Het giet oan herdquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:05 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Ik hou wel van een rondje in de regen. Net dus terug, was een kort rondje. Het giet wel heel erg hard.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook boeren zijn welkom op Fok!@:dkup
Bijna weekend idd.
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
*gaat koei'n van stal haolen
En dan het liefst in Hengeloooooooquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.
Ik zou oprecht graag een week op de boerderie mee willen lopen.
Beetje tractor rijden, patronen in het land maaien, kolen van het land halen.
Iemand hier met een boerderij die nog een hulpje nodig heeft?
Bietje mais hakselen en dikke bak met biet'n rooienquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zag de laatste weken weer het maaien op de weilanden. Strobalen. Kroppen rode kool werden van het land gehaald.
Ik zou oprecht graag een week op de boerderie mee willen lopen. Beetje tractor rijden, patronen in het land maaien, kolen van het land halen.
Iemand hier met een boerderij die nog een hulpje nodig heeft?
RIP @Zipportalquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Pohhhh die gevoelstemperatuur nu in 't noord'n. Alleen voor ekte bikkels
Deze regen mét kou is wel de absolute hel.quote:
Koud?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze regen mét kou is wel de absolute hel.
Is het niet koud in het Noorden?quote:
In Eindhoven staat de teller al op 44 mm.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
In Limburg begint het nu droog te worden..
In zuid Nederland is er de afgelopen 24 uur 20 - 40 mm regen gevallen.
Het is hier 9 graden. Misschien niet heel koud, maar wel heel fris. Absoluut niet warm, zacht of mild iig. Volgende week gelukkig weer wat warmer. Morgen ook alweer 15. Als het dan toch herfstig nat is, dan liever 15 i.p.v 9quote:
Ik ga vanavond (en gister geweest). Deze regen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor een zondag is het soms wel chill. Morgen ade, dus dit mag zondag ook wel dan
Hier regent het ook al sinds vanochtend aan één stuk door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:26 schreef lily het volgende:
Ik stond vanochtend om 5:00 uur op en toen regende het al.
En nog steeds. Niet gestopt.
Had je naar Oostenrijk moeten gaan. Hadden ze een zeer sterke föhn. Patscherkofel bijna 200 km/h gemeten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 17:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga vanavond (en gister geweest). Deze regen.M’n haar, wat doe je.
Ik kan je zeggen dat het doorweekt op de fiets na een half uur nog veel kouder aan voelde...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Pohhhh die gevoelstemperatuur nu in 't noord'n. Alleen voor ekte bikkels
Picquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Er is een egel komen schuilen in mijn garage
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 00:32 schreef monkyyy het volgende:
[..]Jaren geleden ook gehad bij mijn ouders in de schuur. Ik hoorde wat geschuifel in het donker. Toen ik het licht aanzette kwam er een verstekeling tevoorschijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Not too bad. In het binnenhuis-temperatuur topic heb ik al mensen met 16c voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 09:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
18,5 graden beneden 😱
Maar ik probeer de verwarming nog uit te houden.
Doe eens delenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:37 schreef Dven het volgende:
Zonuist de 30°C doorbroken. Najaarscadeautje.
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.quote:
Het is een complotquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.
strategisch gezien, woon je echt op een slechte locatie.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb heel die zon nog niet gezien vandaag, dit plaatje is een leugen.
Kattenbrokjes geven, en nooit melk trouwensquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 21:18 schreef monkyyy het volgende:
Er is een egel komen schuilen in mijn garage
Lijkt niet te lukken. 33,8°C inmiddelsquote:
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Not too bad. In het binnenhuis-temperatuur topic heb ik al mensen met 16c voorbij zien komen.
Ik ben al blij als je 5 graden hierheen stuurt. Het is momenteel net onder de 15 hier, dus dan is het lekker.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Lijkt niet te lukken. 33,8°C inmiddels
Geen idee wat de beweegreden van mensen is. Maar denk dat 16 a 17 binnen te doen is mits je dikke kleding aan hebt en onder een dekentje kan kruipen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?
Ik tikte afgelopen week wel de 16 aan, dus de verwarming wel aangezet. Ik vind 16 echt te weinig. 18 dat gaat nog wel. Nadeel in het herfst halfjaar is dat ze zon mijn woning aan de woonkamer kant niet echt binnen komt en verwarmd, dus koelt het relatief snel af. In de zomer is dat dan weer een voordeel dat het niet zo snel heel heet is.
Sommige mensen zijn helaas ook genoodzaakt om de verwarming laag te houden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
Dat klinkt wel als een raar topic. Daar maken ze er een wedstrijd van hoe lang de verwarming uit blijft en/of hoe koud ze het in huis willen hebben en aan kunnen?
Gasprijzen afgelopen jaar gemist?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, afgelopen jaar had ik nog goedkoop contract van 78 centquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gasprijzen afgelopen jaar gemist?
Het merendeel doet niet zo zuinig en voor z’n lol als het goedkoper zou zijn.
Ik stook normaal 3 verdiepingen, dat doe ik nu niet meer. Scheelde me afgelopen jaar 500+ euro.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tja, afgelopen jaar had ik nog goedkoop contract van 78 cent. Betaal nu 1.20 ofzo.
Maar los van dat vind ik 16 wel fris in huis
Zouden we niet krijgen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:32 schreef TLC het volgende:
Waar is nu die sneeuw die we vandaag zouden krijgen ?![]()
Ik heb het besteld voor begin december. Brengt je dat nog wat vreugde?quote:
Wordt het aangetekend verstuurd door de eskimo's?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het besteld voor begin december. Brengt je dat nog wat vreugde?
quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:03 schreef Wereldgozer het volgende:
wel lekker dat het alweer donker is
In het museumquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 14:32 schreef TLC het volgende:
Waar is nu die sneeuw die we vandaag zouden krijgen ?![]()
16 graden in huis is zo wie zo al niet heel goed voor eventueel behang en tegengaan van rotting.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar los van dat vind ik 16 wel fris in huis
Voor een gezond binnenklimaat is het belangrijk om de verwarming niet té laag te zetten. Zo adviseert de Vereniging Eigen Huis om de kamerthermostaat in de winter niet onder de 15 graden in te stellen, omdat het anders te vochtig kan worden in huis. Vocht kan reumatische en astmatische klachten veroorzaken of verergeren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
16 graden in huis is zo wie zo al niet heel goed voor eventueel behang en tegengaan van rotting.
Ik ga niet lager dan 17/18 graden, alles daaronder doe ik de kachel aan maar dat is nog niet gebeurd
Warmte van de snelwegen lijkt me niet echt de oorzaak te zijn, denk meer dat het de omgeving is waar wat meer vocht aanwezig kan zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het was hier niet al te slecht donderdag..vrijdag daarentegenohh en Zeist, hiernaast..daar is het altijd net wat natter. Heel vaak vallen de buien precies daar. Vraag me soms af..knmi staat in een soort mini weiland met bosstukje..de snelweg loopt er achterlangs a28 ( ong.1 km er vanaf) maar ook aan de zijkant ..andere zijde ( das denk hemelsbreed 3 km) loopt de A27..(aan deze kant wel veel huizen, andere zijde niet) soort driehoek, krijg toch sterk de indruk dat buien daardoor net wat meer over ons heen trekken. Wellicht door de warmte van die snelwegen?
Met die wind zou het wel kunnen zijn.. dat stuk van de knmi ligt nogal open, daar kan de wind altijd flink aantrekken, mits uit de juiste hoek (anders loop je tegen het minibos aan) dat verbaasd me niet. En dan floept zo'n bui net ff naar Zeist of Utrechtquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Warmte van de snelwegen lijkt me niet echt de oorzaak te zijn, denk meer dat het de omgeving is waar wat meer vocht aanwezig kan zijn.
Maar dat dit kan zorgen voor 6/7mm verschil van omliggende gebieden tegenover De Bilt lijkt me we heel erg gek, ook meer omdat het gewoon egale regen is geweest. Misschien dat de oosten wind toch wat meer invloed heeft gehad op de meting dan gebruikelijk.
P.s even voor de duidelijkheid aan iedereen: Dit is een discussie over afgelopen donderdag, De Bilt noteerde 2mm terwijl omliggende stations ruim 7/8/9mm noteerden, en dat is geen 1 station maar meer dan 10 stations.
Dat zou inderdaad wel kunnen, net even satelliet map gezien en dat ziet behoorlijk open uit inderdaad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Met die wind zou het wel kunnen zijn.. dat stuk van de knmi ligt nogal open, daar kan de wind altijd flink aantrekken, mits uit de juiste hoek (anders loop je tegen het minibos aan) dat verbaasd me niet. En dan floept zo'n bui net ff naar Zeist of Utrecht
Je bent me dr eentjequote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier 21 graden binnen, geen verwarming aan gehad. Ik zou voor mezelf vanmiddag nog bijna de airco hebben aangezet
Gelukkig heb ik medebewoners waardoor ik zulke fratsen toch maar laat.
Ik zit voor dit jaar op 830mm. Goeie kans dat de 1000mm aangetikt gaat wordenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 12:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
En zo kan ik weer een regendag toevoegen![]()
Na een zondvloed van eergisteren en gisteren hebben al de nodige achter gelaten, 28.2 donderdag, 38.8 gisteren.
Nu 1.8mm waarvan 0.4mm nog van vannacht.
146mm deze maand, en daar gaat nog heel wat bij komen als ik de komende week zo bekijk.
De zon scheen en vond het best warm worden plots. Dan krijg ik al vlot zulke gedachtes. Toen maar gaan bouwennop de LEGO kamer, daar had ik lekker de raam open. Stukje frisserquote:Op zondag 22 oktober 2023 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bent me dr eentje
Hier is het binnen inmiddels ook afgekoeld naar een graad of 21/22 en ik ervaar dat als vrij fris
Herkenbaar. Die neiging heb ik ook met 21 binnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier 21 graden binnen, geen verwarming aan gehad. Ik zou voor mezelf vanmiddag nog bijna de airco hebben aangezet
Gelukkig heb ik medebewoners waardoor ik zulke fratsen toch maar laat.
Stuur ze naar de Sahara.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
Hier dus het tegenovergestelde effect, geen grap… kom net buiten en ruik zware openhaard houtlucht. Een van de (of meerdere) buren hebben dus nu de open haard aan.
Het was dus gister 23 graden en volle bak zon. Vandaag wordt het 21 (weliswaar bewolkt) en morgen weer 24 en zonnig.
Binnentemp hier momenteel 22c zonder verwarming of iets aan.
En mensen doen nu al de open haard aan…. Gristus haha fucking boomers
Hier zit ik op 841.4mm, die 1000 gaat zeker wel aangetikt wordenquote:Op zondag 22 oktober 2023 10:11 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik zit voor dit jaar op 830mm. Goeie kans dat de 1000mm aangetikt gaat worden
Wss 14 gradenquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mensen, zet 9 februari alvast maar in je agenda.
It giet oan!
dank! 9 februari had ik inderdaad nog niet in mijn agendaquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
It giet oan!
Hier in Zoetermeer volgens een lokaal weerstation bijna 1000 mm. Maar hier is het traditioneel gruwelijk nat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier zit ik op 841.4mm, die 1000 gaat zeker wel aangetikt worden
It giet oan? Temperatuur record zeker, of een storm recordquote:Op zondag 22 oktober 2023 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
It giet oan!
Hier echt nog wat mooie momenten met zon (en tegelijkertijd regen) gehad. Was heerlijk buiten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:41 schreef quirina het volgende:
Wat een heerlijk wandelweer!
Net acht kilometer pleziergewandeld in het bos. Wandelschoenen aan, goede jas aan. Paraplu mee.
temperatuur is wel acceptabel komende week. mag wel langer 13-15 graden blijvenquote:Op zondag 22 oktober 2023 09:59 schreef Elan het volgende:
Voorlopig geen noemenswaardige kou in de kaarten, erg mooi kan de kachel nog even uit blijven
Wat is het?quote:
Still uit de film The Mist.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is het?
Eerste associatie hier is een stukje Dali.
The Host of Seraphim genot.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:30 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Still uit de film The Mist.
Absolute aanrader.
Tijdens een hevige mist verschijnen er opeens allerlei gevaarlijke wezens uit een andere dimensie.
Dus als er straks niks meer van mij vernomen wordt dan ben ik opgegeten in de uiterwaarden
Dalí inderdaad, maar nog veel meer: HR Giger.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is het?
Eerste associatie hier is een stukje Dali.
quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
Nieuwe Airco unit hier laten aansluiten vanmorgen, de oude was al bijna 15 jaar oud en was op.
Om hem even goed te testen en alle koelvloeistof te laten doorspoelen op 18 graden en full-power gezet.
Godverdomme zeg, ik heb gewoon een bevroren neus en koude handen hier.
Buiten lekker 23 graden. Zo maar ff opwarmen@:Geschiedkundige
12 graden genot.... Brrrrr..... gek.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis vandaag. Lekker de deur en ramen open op de werkplek. Echt 12 graden genot
Binnen 12 graden? Dude,quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis vandaag. Lekker de deur en ramen open op de werkplek. Echt 12 graden genot
Buiten was het 12 graden, heb toen alles opengezet. Lekker frisse luchtquote:Op maandag 23 oktober 2023 12:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Binnen 12 graden? Dude,![]()
Ben blij dat het de komende tijd 13-15 graden buiten is, maar krijg het binnen echt niet warmer dan 18 zonder verwarming
SpanjeGod.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
Buiten nu 25
Binnen 21. Ik zet alles nu juist open om warmte binnen te laten
Ik doe het ook met een reden. Spaanse huizen zijn echt mega slecht in warmte binnen houden.quote:
Dit slaat als kut op Dirk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik doe het ook met een reden. Spaanse huizen zijn echt mega slecht in warmte binnen houden.![]()
Dus hoe langer gratis warmte binnen hoe beter.
Is Dirk docent?quote:
Welk vak geef je les?quote:
Alles valt nu op z’n plaats.quote:
gek, dat wil niemand, heel de oogst kapot.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:25 schreef Drass het volgende:
Vanaf vanavond 2 weken lang regen. Nu al zin in 🥰
Is ook logisch, in Nederland is dat andersom en dat maakt dat het na een langere periode warm weer veel huizen, ook openbare panden etc, niet ta harden zijnquote:Op maandag 23 oktober 2023 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik doe het ook met een reden. Spaanse huizen zijn echt mega slecht in warmte binnen houden.![]()
Dus hoe langer gratis warmte binnen hoe beter.
Welke oogst? Vrijwel alles is binnen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gek, dat wil niemand, heel de oogst kapot.
Cijfertjesquote:Op maandag 23 oktober 2023 17:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke oogst? Vrijwel alles is binnen.
Maar goed, waarom zou je dat inderdaad willen. Kansloos weer
Hoe krijg en hou jij het nog 21 graden binnen met dit weer?quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buiten was het 12 graden, heb toen alles opengezet. Lekker frisse lucht
Binnen op de werkplaats, geen idee precies hoe warm, zal nu wel graadje of 15 zijn.
In het huis is het gewoon 21 graden nog.
970hpa maar, dat is een gemiddelde herfst in het westen van Nederland, gaap.quote:
Dat willen mensen die blij zijn dat ze geen excuus meer hoeven te verzinnen om geen leven te hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gek, dat wil niemand, heel de oogst kapot.
Dan wordt het overal weer zo drassig.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:25 schreef Drass het volgende:
Vanaf vanavond 2 weken lang regen. Nu al zin in 🥰
Afgekeurd, want kern over noordenquote:
Super goed geïsoleerd en zodra de zon schijnt laat ik de warmte binnen door de gunstige raamligging die ik heb. En heeft stiekem best nog wat zon geschenen hier de afgelopen dagen. 's ochtends is het 20-20.5, met zon loopt dat weer op.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe krijg en hou jij het nog 21 graden binnen met dit weer?
Welk tijdstip noem jij ‘s ochtends?quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Super goed geïsoleerd en zodra de zon schijnt laat ik de warmte binnen door de gunstige raamligging die ik heb. En heeft stiekem best nog wat zon geschenen hier de afgelopen dagen. 's ochtends is het 20-20.5, met zon loopt dat weer op.
quote:Niet te vergeten dat ikzelf ook als een kachel fungeer natuurlijk
Vanaf een uur of 5-6. Dan wordt de kleine wakker en start ik mijn dag.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Welk tijdstip noem jij ‘s ochtends?
ftfyquote:![]()
Dikke ijsbeer gespot.
Vooral als je helemaal kachel bent.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niet te vergeten dat ikzelf ook als een kachel fungeer natuurlijk
Hier idem, waar ik mijn ligging eind juli vervloek, is dat in de herfst een zegen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Super goed geïsoleerd en zodra de zon schijnt laat ik de warmte binnen door de gunstige raamligging die ik heb. En heeft stiekem best nog wat zon geschenen hier de afgelopen dagen. 's ochtends is het 20-20.5, met zon loopt dat weer op.
Niet te vergeten dat ikzelf ook als een kachel fungeer natuurlijk
Hele ochtend al droogquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:15 schreef quirina het volgende:
Lekker veel regen vandaag. Na vieren misschien een klein beetje 🤏 droog.
Is ook best te doen. De voorspelde kou van afgelopen weekend is niet doorgegaan dus voorlopig zakt de temperatuur binnen ook niet veel verder dan dat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Momenteel 18 graden binnen, en geen zon.
Maar ik hou de verwarming nog uit tot november.
Het wordt ook pas rond 08:00 een beetje licht tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is hier zo donker, het lijkt wel december.
Same here. Maar daar houdt de vergelijking ook wel zo'n beetje op ben ik bang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:57 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het wordt ook pas rond 08:00 een beetje licht tegenwoordig.
Ja, voor twee weekjes of zo. Daarna fiets je in het donker naar het werk en kom je in het donker terugquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here. Maar daar houdt de vergelijking ook wel zo'n beetje op ben ik bang.
Komend weekend klokje terug ook. Wel eerder licht dan 🤷🏻
Dat is ieder jaar zo, al eeuwenlang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 11:57 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het wordt ook pas rond 08:00 een beetje licht tegenwoordig.
Yea, I remember those feelz.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:41 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja, voor twee weekjes of zo. Daarna fiets je in het donker naar het werk en kom je in het donker terugRoyal sadness
Ik hoop dat na komend weekend de laatste keer is geweest dat de klok een uur voor of achteruit ging.quote:
Deze reactie past wel bij iemand die daglicht haat en kutdagen als deze aanbidt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik hoop dat na komend weekend de laatste keer is geweest dat de klok een uur voor of achteruit ging.
#teamwintertijd
Nee, hier gaan we nog járen over praten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik hoop dat na komend weekend de laatste keer is geweest dat de klok een uur voor of achteruit ging.
#teamwintertijd
Niet waar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze reactie past wel bij iemand die daglicht haat en kutdagen als deze aanbidt.
Het komt hier met bakken uit de lucht. Weinig mis mee, temperatuur is prima.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, hier gaan we nog járen over praten.Zo zijn we.
-OT-
Lekker zacht vandaag. Prima wmb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |