In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes.
[..] Meh, ik weet niet of jij de beelden van Afghanistan kan herinneren na de coup van Taliban. Toen zo veel mogelijk Afghanen probeerden aan te haken aan Westerse legervliegtuigen toen ze hun burgers en medewerkers gingen evacueren, met wanhopige locals hangend aan het landingsgestel toe.
Ik vermoed dat er zoiets gaat gebeuren, maar dan aan de grenshekken. Zelfs als de VS besluit een helikopter te landen, zelfde scenario. Het is erg lastig zo, iedereen is wanhopig om zijn eigen leven te redden natuurlijk.
Er is geen enkele manier waarop dit niet uitloopt op een humanitaire ramp.
Op zaterdag 14 oktober 2023 20:22 schreef BansheeBoy het volgende: [..] Ik waardeer je open benadering. Kennelijk zit er ergens ook wel wat liefde, prima hoor. Maar inhoudelijk: we lijken zeker op elkaar, daarom doe ik hem ook de handreiking om samen op te trekken. Alleen dat hooghartige jaagt mensen weg. Het is zonde omdat het als ruis meegaat met de boodschap. Komt uit een goed hart. ²
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.
Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.
voor een belg valt het niet helemaal tegen nee
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Ik vind hem niet hooghartig overkomen en dat is niet omdat ik het met hem eens ben, want ik lees lang niet alles. Maar hij heeft duidelijk veel kennis en kan goed discussiëren.
Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.
²
Lol
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] Zal een stukje perceptie zijn. Ik ben best bereid de hand in eigen boezem te steken wat dat aan gaat. Maar dat hij kan discussiëren staat buiten kijf. Ik denk dat we dat wel gemeen hebben.
Ik merk overal dat het 'groepsdenken' enorm domineert. Iedereen moet boeten omdat bepaalde mensen iets hebben gedaan (wat ook echt gruweldaden zijn, daar niet van).
Ik vind dit zeer zorgelijk. Groepen mensen hebben geen identiteit. Een groep kan als geheel geen beslissingen nemen en heeft ook geen gevoelens. Alleen individuen kunnen dat en zodoende kunnen ook alleen individuen verantwoordelijk gehouden worden.
Je trekt er wel de aandacht van de tankbemanning mee denk ik zo.. Voor die laatste minuut van je leven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Nee, ik heb het eigenlijk voornamelijk over zijn stijl. Ik ga hem niet al WC-eend wegzetten. Dat zou afbreuk doen aan zijn inzet en liefde voor het debat.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Wat een laffe, opportunistische flapdrol is Timmermans toch ook. Eerst denken te kunnen scoren door ‘robuust’ te doen en als dat bij een deel van de achterban slecht valt gauw er de kindjes bijhalen. Daar kan niemand tegen zijn…
Een politicus is opportunistisch? Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Een politicus is opportunistisch? Zo nou hebben we eens wat geleerd hier zeg.
hahah inderdaad. Dat is zowat een pleonasme man.
²
[..] Sinds wanneer is shoarma van thuisbezorgd laten brengen 'iets sociaals doen'
Uber eats is beter. Kun je zo'n Pool uitlachen dat ie helemaal met de fiets is moeten komen vanuit Duitsland.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.