abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211109963
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 09:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
zou daar een rechtzaak over kunnen komen dat de betreffende finaciele tovenaars die dit beleid gemaakt hebben verantwoordelijk gehouden gaan worden?
En dan? Van een kale kip kun je niet plukken.
When it rains look for rainbows
When its dark look for stars
pi_211110651
Ik snap ook niet hoe zoiets een jaar kan. Ik verzorg zelf loonaangiftes, die gaan dan ook naar het pensioenfonds, die stuurt een factuur die betaald moet worden, meestal gaat dat laatste zelfs automatisch (verplicht). En als ze niet betalen krijg je snel een aanmaning en daarna een deurwaarder. Dat is wat ik zie bij mijn kleine klanten. Waarom komt zo'n groot bedrijf daar dan weer mee weg?
pi_211110697
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap ook niet hoe zoiets een jaar kan. Ik verzorg zelf loonaangiftes, die gaan dan ook naar het pensioenfonds, die stuurt een factuur die betaald moet worden, meestal gaat dat laatste zelfs automatisch (verplicht). En als ze niet betalen krijg je snel een aanmaning en daarna een deurwaarder. Dat is wat ik zie bij mijn kleine klanten. Waarom komt zo'n groot bedrijf daar dan weer mee weg?
Volgens BCC zelf waren er 'systeemissues' waardoor er niet betaald was en hebben ze zelf daarom een betalingsregeling getroffen en zich daaraan gehouden. Alleen is het pensioengeld weg en moet er uit daarom uit de collectieve pot 10 miljoen gehaald worden om dat pensioengeld alsnog betaald te krijgen.

quote:
De pensioenuitvoerder had systeemissues, waardoor BCC lange tijd niet is gefactureerd en daarna onjuist is gefactureerd. Wij hebben contact opgenomen met het pensioenfonds en een afbetalingsregeling getroffen, en ons daaraan gehouden."
Vaag verhaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 11 november 2023 @ 16:08:29 #37
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211263509
Mediamarkt Eindhoven haalt er nog eens een verdieping af.

https://www.bd.nl/eindhov(...)gehalveerd~abf6de64/

Of het daar echt goed gaat, kan je je afvragen.

quote:
,,Uit ervaring weten we dat klanten een winkel met meer dan twee verdiepingen niet als prettig ervaren.”
Wmb juist heel prettig.
pi_211264036
Met de Mediamarkt gaat het sowieso niet zo goed. Een best wel grote vestiging zoals in Venlo gaat ook sluiten.

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20231107_94133353
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 12 november 2023 @ 01:33:25 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_211268766
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:06 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Met de Mediamarkt gaat het sowieso niet zo goed. Een best wel grote vestiging zoals in Venlo gaat ook sluiten.

En toch meent de Mediamarkt 8 vestigingen van de bcc over
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_211292769
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:06 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

ik dacht dat mediamarkten franchisers waren.
pi_211292777
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 16:08 schreef Eightyone het volgende:
Mediamarkt Eindhoven haalt er nog eens een verdieping af.

https://www.bd.nl/eindhov(...)gehalveerd~abf6de64/

Of het daar echt goed gaat, kan je je afvragen.
[..]
Wmb juist heel prettig.
probleem is dat de mensen dan enkel "hun" verdieping bezoeken, terwijl mediamarkt het juist moet hebben van impulsaankopen met te veel marges.
  dinsdag 14 november 2023 @ 13:52:15 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211293252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 13:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]
probleem is dat de mensen dan enkel "hun" verdieping bezoeken, terwijl mediamarkt het juist moet hebben van impulsaankopen met te veel marges.
Vroeger had je die enorme cd/dvd-afdeling die mensen naar boven lokte (zat in zo'n beetje elk filiaal bewust zo hoog mogelijk/zo ver mogelijk weg gestopt), waardoor ze ondertussen ook ander spul tegen kwamen.

Sinds amper iemand nog cd's of dvd's koopt werkt dat niet meer.

Als je van fysieke schijfjes hield, was de bovenste verdieping van Mediamarkt Eindhoven in de eerste jaren best interessant. De eindeloze zee aan schijfjes werd in de latere jaren steeds kleiner.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 14-11-2023 14:12:27 ]
  dinsdag 14 november 2023 @ 14:07:11 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211293409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Yup:
[..]
Nederland :')
Dat gebeurt in andere landen niet?

:')
pi_211310237
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211310447
quote:
Dat is toch ook weer zo'n winkel die helemaal niemand gaat missen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_211310466
quote:
Onder het artikel

Lees ook:
Schoenwinkel Bristol wil fors groeien in Nederland

6 jaar geleden, niet echt handig geweest toen :P
  donderdag 16 november 2023 @ 09:18:03 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211310474
Niet failliet maar dit is zeer curieus:

Primark Tilburg sluit twee verdiepingen
quote:
TILBURG - De grote Primark in Tilburg, vijf jaar geleden geopend, sluit twee van de vier verdiepingen. Het gaat om de kelder en tweede verdieping. Valt de winst tegen? Primark spreekt zelf van een ‘optimalisatie van de winkel'.
https://www.bd.nl/tilburg(...)rdiepingen~a774f24f/

In mijn ogen hebben ze dit een beetje zelf gedaan, want ze hebben gewoon niet voldoende personeel.
Primark stond, voor de COVID crisis, al niet echt bekend als een fantastische werkgever.
En als werknemers dan ineens kunnen gaan kiezen dan ga je aan het kortste eind trekken.
Karma zoals u het wil noem ik dat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211310659
Ik vrees dat nog wel meer bedrijven ten onder zullen gaan door personeelstekort. Hier een lokale horecazaak ook. Die was tijdens de zomer ook al enkele weken dicht vanwege te weinig personeel en uiteindelijk nu de deuren definitief gesloen. Je verliest je klanten zodra je op de gekste tijden niet open bent want die gaan elders heen. Begin van het einde dus.

En ergens ook wel goed... ook voor de werknemers. Voldoende werkgelegenheid elders en aangezien die zaken nog wel open zijn doen die dus iets beter. Meer waardering voor de werknemer betaald zich uit. Ja of creatiever in het vinden van personeel. Bij de Zara was de voertaal in Breda ook zal Engels geworden.
pi_211312369
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat is toch ook weer zo'n winkel die helemaal niemand gaat missen
In elk geval geen winkelpersoneel, want niemand wil er werken.
pi_211312971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Onder het artikel

Lees ook:
Schoenwinkel Bristol wil fors groeien in Nederland

6 jaar geleden, niet echt handig geweest toen :P
Bristol, Scapino, AktieSport, Xenos, BigBazar, Zeeman; allemaal winkels met een low budget / negatief imago. Slechts uitzonderingen zoals Action kan écht die balans tussen prijs en kwaliteit behouden mét het imago: in die winkel kun je altijd wel iets vinden voor een "eerlijke" prijs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211313036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bristol, Scapino, AktieSport, Xenos, BigBazar, Zeeman; allemaal winkels met een low budget / negatief imago. Slechts uitzonderingen zoals Action kan écht die balans tussen prijs en kwaliteit behouden mét het imago: in die winkel kun je altijd wel iets vinden voor een "eerlijke" prijs.
En nog 2 prijsvechters:

quote:
Fors verlies van 25,6 miljoen voor Leen Bakker en Kwantum
Homefashion, het bedrijf achter Leen Bakker en Kwantum, werd in 2022 hard geraakt door een 'staartje van corona' en de Russische inval in Oekraïne. De woonwinkels leden daardoor een fors verlies.
Dat blijkt uit het jaarverslag over 2022 dat onlangs werd gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Homefashion heeft 154 winkels van Leen Bakker in Nederland en België en 113 winkels van Kwantum, eveneens in Nederland en België.

De omzet van Homefashion, de moeder van Leen Bakker en Kwantum, steeg weliswaar met ruim 4 procent tot 651 miljoen euro, maar onderaan de streep was er een verlies van maar liefst 25,6 miljoen euro.
In het jaar ervoor was er nog een winst van 11,9 miljoen euro.

Eigen vermogen verdampt
Ook op andere vlakken kwam het bedrijf er slechter voor te staan. Zo waren de financiële buffers al niet hoog, maar door het verlies verdampten deze volledig.
Door het flinke verlies ontstond er namelijk een negatief eigen vermogen van 10 miljoen euro. Daarmee was Homefashion zoals dat heet 'technisch failliet'. Het bedrijf was niet meteen bereikbaar voor commentaar.

Verder heeft het bedrijf nog een coronaschuld bij de fiscus van tientallen miljoenen euro's. Deze moet het tot 2029 in stukjes terugbetalen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ashion-gilde-verlies
  donderdag 16 november 2023 @ 13:40:52 #52
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211313058
alles is de afgelopen jaren dan ook tyfus duur geworden bij leen bakker.
  donderdag 16 november 2023 @ 14:33:16 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211313516
quote:

[..]
Eerlijk is wat relatief hier, de mensen aan de supply kant zullen daar anders over denken.
pi_211313518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-van-faillissement

Makro houdt rekening met faillissement
Ingehaald oor Hanos en Sligro... zie ook weinig meerwaarde meer voor de Makro.
pi_211313657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
Eerlijk is wat relatief hier, de mensen aan de supply kant zullen daar anders over denken.
Staat niet voor niets tussen haakjes.
pi_211313721
quote:

[..]
Zeeman doet het volgens mij wel goed. Denk omdat ze eigen slippers hebben uitgebracht. Daarmee werd het cult.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211313733
quote:
19s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Zeeman doet het volgens mij wel goed. Denk omdat ze eigen slippers hebben uitgebracht. Daarmee werd het cult.
Dat heeft Zeeman goed gedaan ja, een soort cult creeëren rond je eigen goedkope merk dmv merchandise en bijvoorbeeld de parfums. Maar goed, als ik heel eerlijk ben zou ik uit mijn eigen stadscentrum niet snel >5 winkels op kunnen noemen die ik echt zou gaan missen als ze fysiek volledig zouden verdwijnen.
  donderdag 16 november 2023 @ 15:04:11 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211313795
Zeeman daar koop ik altijd mijn onderbroeken en sokken. Daar is het een prima winkel voor.
  donderdag 16 november 2023 @ 15:05:31 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211313803
Maar als ik het verhaal van Bristol lees dan raken winkels ook hun meerwaarde als werkgever kwijt.
  donderdag 16 november 2023 @ 16:33:24 #61
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211314550
"Meer klantgerichtheid en verkoopskills." Oftewel: het lummelen is er voorbij.

Qua klantcontact is Bristol (net als Scapino) best een afstandelijke winkel.

quote:

[..]
Er is wmb weinig mis met Xenos, als je de vreselijke 'in dit huis'-bordjes en andere cliché's wegdenkt. Er blijft nog genoeg over.
pi_211321098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 16:33 schreef Eightyone het volgende:
"Meer klantgerichtheid en verkoopskills." Oftewel: het lummelen is er voorbij.

Qua klantcontact is Bristol (net als Scapino) best een afstandelijke winkel.
[..]
Er is wmb weinig mis met Xenos, als je de vreselijke 'in dit huis'-bordjes en andere cliché's wegdenkt. Er blijft nog genoeg over.
Veel winkels - ook een HEMA bijvoorbeeld - draait op goedkope krachten. Die hebben de sociale vaardigheden helemaal niet om zich als verkoper op te stellen in zo'n winkel.

Voor wat betreft Xenos: ja prima winkeltje, maar veelal meuk die je dus ook bij een Action kunt halen: kaarten, kaarsen, versiering, kleine meubeltjes of hebbedingetjes, snoep etc.
pi_211321614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ingehaald oor Hanos en Sligro... zie ook weinig meerwaarde meer voor de Makro.
Makro heeft soms leuke winstpakkers :D
When it rains look for rainbows
When its dark look for stars
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:40:33 #64
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211321830
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:20 schreef Enfoire het volgende:

[..]
Makro heeft soms leuke winstpakkers :D
Ja maar alleen die dingen zijn interessant en met een EV gratis laden :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 november 2023 @ 11:18:49 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211322389
Makro bestaat nog bij de gratie van de moeder. België is klaar. NL volgt wrs ook. Maar er is ook geen enkele reden om naar de Makro te gaan. Het is nu een groot uitgevallen supermarkt ipv groothandel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211323295
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:18 schreef borisz het volgende:
Makro bestaat nog bij de gratie van de moeder. België is klaar. NL volgt wrs ook. Maar er is ook geen enkele reden om naar de Makro te gaan. Het is nu een groot uitgevallen supermarkt ipv groothandel.
Het is ook niet echt goedkoop of zo. Vaak ben je elders wel goedkoper uit dan de Makro. Heb een pasje, maar kom er zelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')