probleem is dat de mensen dan enkel "hun" verdieping bezoeken, terwijl mediamarkt het juist moet hebben van impulsaankopen met te veel marges.quote:Op zaterdag 11 november 2023 16:08 schreef Eightyone het volgende:
Mediamarkt Eindhoven haalt er nog eens een verdieping af.
https://www.bd.nl/eindhov(...)gehalveerd~abf6de64/
Of het daar echt goed gaat, kan je je afvragen.
[..]
Wmb juist heel prettig.
Vroeger had je die enorme cd/dvd-afdeling die mensen naar boven lokte (zat in zo'n beetje elk filiaal bewust zo hoog mogelijk/zo ver mogelijk weg gestopt), waardoor ze ondertussen ook ander spul tegen kwamen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
probleem is dat de mensen dan enkel "hun" verdieping bezoeken, terwijl mediamarkt het juist moet hebben van impulsaankopen met te veel marges.
Dat is toch ook weer zo'n winkel die helemaal niemand gaat missenquote:Op donderdag 16 november 2023 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bristol is next.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-personeelstekort
Onder het artikelquote:Op donderdag 16 november 2023 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bristol is next.
https://www.bd.nl/tilburg(...)rdiepingen~a774f24f/quote:TILBURG - De grote Primark in Tilburg, vijf jaar geleden geopend, sluit twee van de vier verdiepingen. Het gaat om de kelder en tweede verdieping. Valt de winst tegen? Primark spreekt zelf van een ‘optimalisatie van de winkel'.
In elk geval geen winkelpersoneel, want niemand wil er werken.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is toch ook weer zo'n winkel die helemaal niemand gaat missen
Bristol, Scapino, AktieSport, Xenos, BigBazar, Zeeman; allemaal winkels met een low budget / negatief imago. Slechts uitzonderingen zoals Action kan écht die balans tussen prijs en kwaliteit behouden mét het imago: in die winkel kun je altijd wel iets vinden voor een "eerlijke" prijs.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onder het artikel
Lees ook:
Schoenwinkel Bristol wil fors groeien in Nederland
6 jaar geleden, niet echt handig geweest toen
En nog 2 prijsvechters:quote:Op donderdag 16 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bristol, Scapino, AktieSport, Xenos, BigBazar, Zeeman; allemaal winkels met een low budget / negatief imago. Slechts uitzonderingen zoals Action kan écht die balans tussen prijs en kwaliteit behouden mét het imago: in die winkel kun je altijd wel iets vinden voor een "eerlijke" prijs.
quote:Fors verlies van 25,6 miljoen voor Leen Bakker en Kwantum
Homefashion, het bedrijf achter Leen Bakker en Kwantum, werd in 2022 hard geraakt door een 'staartje van corona' en de Russische inval in Oekraïne. De woonwinkels leden daardoor een fors verlies.
Dat blijkt uit het jaarverslag over 2022 dat onlangs werd gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Homefashion heeft 154 winkels van Leen Bakker in Nederland en België en 113 winkels van Kwantum, eveneens in Nederland en België.
De omzet van Homefashion, de moeder van Leen Bakker en Kwantum, steeg weliswaar met ruim 4 procent tot 651 miljoen euro, maar onderaan de streep was er een verlies van maar liefst 25,6 miljoen euro.
In het jaar ervoor was er nog een winst van 11,9 miljoen euro.
Eigen vermogen verdampt
Ook op andere vlakken kwam het bedrijf er slechter voor te staan. Zo waren de financiële buffers al niet hoog, maar door het verlies verdampten deze volledig.
Door het flinke verlies ontstond er namelijk een negatief eigen vermogen van 10 miljoen euro. Daarmee was Homefashion zoals dat heet 'technisch failliet'. Het bedrijf was niet meteen bereikbaar voor commentaar.
Verder heeft het bedrijf nog een coronaschuld bij de fiscus van tientallen miljoenen euro's. Deze moet het tot 2029 in stukjes terugbetalen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ashion-gilde-verlies
Eerlijk is wat relatief hier, de mensen aan de supply kant zullen daar anders over denken.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bristol, Scapino, AktieSport, Xenos, BigBazar, Zeeman; allemaal winkels met een low budget / negatief imago. Slechts uitzonderingen zoals Action kan écht die balans tussen prijs en kwaliteit behouden mét het imago: in die winkel kun je altijd wel iets vinden voor een "eerlijke" prijs.
Ingehaald oor Hanos en Sligro... zie ook weinig meerwaarde meer voor de Makro.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:25 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-van-faillissement
Makro houdt rekening met faillissement
Staat niet voor niets tussen haakjes.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eerlijk is wat relatief hier, de mensen aan de supply kant zullen daar anders over denken.
Zeeman doet het volgens mij wel goed. Denk omdat ze eigen slippers hebben uitgebracht. Daarmee werd het cult.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft Zeeman goed gedaan ja, een soort cult creeëren rond je eigen goedkope merk dmv merchandise en bijvoorbeeld de parfums. Maar goed, als ik heel eerlijk ben zou ik uit mijn eigen stadscentrum niet snel >5 winkels op kunnen noemen die ik echt zou gaan missen als ze fysiek volledig zouden verdwijnen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zeeman doet het volgens mij wel goed. Denk omdat ze eigen slippers hebben uitgebracht. Daarmee werd het cult.
Er is wmb weinig mis met Xenos, als je de vreselijke 'in dit huis'-bordjes en andere cliché's wegdenkt. Er blijft nog genoeg over.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veel winkels - ook een HEMA bijvoorbeeld - draait op goedkope krachten. Die hebben de sociale vaardigheden helemaal niet om zich als verkoper op te stellen in zo'n winkel.quote:Op donderdag 16 november 2023 16:33 schreef Eightyone het volgende:
"Meer klantgerichtheid en verkoopskills." Oftewel: het lummelen is er voorbij.
Qua klantcontact is Bristol (net als Scapino) best een afstandelijke winkel.
[..]
Er is wmb weinig mis met Xenos, als je de vreselijke 'in dit huis'-bordjes en andere cliché's wegdenkt. Er blijft nog genoeg over.
Makro heeft soms leuke winstpakkersquote:Op donderdag 16 november 2023 14:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ingehaald oor Hanos en Sligro... zie ook weinig meerwaarde meer voor de Makro.
Ja maar alleen die dingen zijn interessant en met een EV gratis ladenquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:20 schreef Enfoire het volgende:
[..]
Makro heeft soms leuke winstpakkers
Het is ook niet echt goedkoop of zo. Vaak ben je elders wel goedkoper uit dan de Makro. Heb een pasje, maar kom er zelden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:18 schreef borisz het volgende:
Makro bestaat nog bij de gratie van de moeder. België is klaar. NL volgt wrs ook. Maar er is ook geen enkele reden om naar de Makro te gaan. Het is nu een groot uitgevallen supermarkt ipv groothandel.
Het enige wat nog een beetje nut heeft is zo'n winstpakker. Maar dan moet je groot inkopen als consument en weegt vaak dan niet op tegen de tijd/benzine die je er mee kwijt bent.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook niet echt goedkoop of zo. Vaak ben je elders wel goedkoper uit dan de Makro. Heb een pasje, maar kom er zelden.
Ja. Voor mij is het een half uur rijden naar de dichtstbijzijnde Makro. Groot inkopen betekent voor mij, met dingen met een houdbaarheidsdatum die niet jaren in de toekomst ligt, vaak ook het grootste deel uiteindelijk weg flikkeren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het enige wat nog een beetje nut heeft is zo'n winstpakker. Maar dan moet je groot inkopen als consument en weegt vaak dan niet op tegen de tijd/benzine die je er mee kwijt bent.
Ik ben er zelf ook al jaren niet meer geweest.
Denk dat de laatste keer dat ik er was ik een lading zalm en wat waspoeder had ingeslagen ofzo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Voor mij is het een half uur rijden naar de dichtstbijzijnde Makro. Groot inkopen betekent voor mij, met dingen met een houdbaarheidsdatum die niet jaren in de toekomst ligt, vaak ook het grootste deel uiteindelijk weg flikkeren.
Van de week nog bij de Xenos geweest om een grand voulard te kopen voor over de bank.quote:Op donderdag 16 november 2023 16:33 schreef Eightyone het volgende:
"Meer klantgerichtheid en verkoopskills." Oftewel: het lummelen is er voorbij.
Qua klantcontact is Bristol (net als Scapino) best een afstandelijke winkel.
[..]
Er is wmb weinig mis met Xenos, als je de vreselijke 'in dit huis'-bordjes en andere cliché's wegdenkt. Er blijft nog genoeg over.
Oef, weer een keuze minder in Den Helder voor een bepaalde doelgroep (die hier behoorlijk aanwezig is) en dan blijft voor die doelgroep alleen nog Zeeman over in mijn wijk.quote:Op donderdag 16 november 2023 08:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bristol is next.
Voor de fysieke winkelaar is gebrek aan diversiteit wel een gemis. Als je een bepaald artikel zoekt heb je dan nog maar 1 keuze i.p.v. dat je nog een aantal winkels hebt waarbij je kan kijken of een soortgelijk artikel meer naar je smaak is.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft Zeeman goed gedaan ja, een soort cult creeëren rond je eigen goedkope merk dmv merchandise en bijvoorbeeld de parfums. Maar goed, als ik heel eerlijk ben zou ik uit mijn eigen stadscentrum niet snel >5 winkels op kunnen noemen die ik echt zou gaan missen als ze fysiek volledig zouden verdwijnen.
Zie ook vorige post, maar: Xenos heeft echt wel andere dingen en in een andere stijl. Hele verscheidenheid aan keukengerei bijvoorbeeld wat veel meer richting Dille & Kamille gaat dan Action. D&K hebben we hier niet dus dan heeft Xenos wel een meerwaarde.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Veel winkels - ook een HEMA bijvoorbeeld - draait op goedkope krachten. Die hebben de sociale vaardigheden helemaal niet om zich als verkoper op te stellen in zo'n winkel.
Voor wat betreft Xenos: ja prima winkeltje, maar veelal meuk die je dus ook bij een Action kunt halen: kaarten, kaarsen, versiering, kleine meubeltjes of hebbedingetjes, snoep etc.
Hier zit de Senos weggestopt in de kelder van een winkelcentrum waar ook de parkeergarage op uitkomt. Dan hebben we ook nog een Dille & Kamille in de winkelstraat. Bij de Dille & Kamille is altijd druk. Bij de Xenos valt dat mee.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zie ook vorige post, maar: Xenos heeft echt wel andere dingen en in een andere stijl. Hele verscheidenheid aan keukengerei bijvoorbeeld wat veel meer richting Dille & Kamille gaat dan Action. D&K hebben we hier niet dus dan heeft Xenos wel een meerwaarde.
Fysieke winkelaar moet hier zo'n beetje de hele stad door kachelen. Uit het centrum is veel weg en dan heb je van die retail parken waar van alles zit.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Voor de fysieke winkelaar is gebrek aan diversiteit wel een gemis. Als je een bepaald artikel zoekt heb je dan nog maar 1 keuze i.p.v. dat je nog een aantal winkels hebt waarbij je kan kijken of een soortgelijk artikel meer naar je smaak is.
quote:Weer een Amsterdamse e-fietsenmaker failliet, nu is het Qwic
Opnieuw is een Nederlandse fabrikant van elektrische fietsen failliet gegaan. Na eerder dit jaar VanMoof legt nu Qwic het loodje. Vorige week kreeg het Amsterdamse merk al uitstel van betaling.
Nu is ook het faillissement uitgesproken voor moederbedrijf Hartmobile, blijkt uit het Insolventieregister van de rechtspraak. De curator van Qwic was nog niet bereikbaar voor een reactie op het faillissement.
https://nos.nl/artikel/24(...)lliet-nu-is-het-qwic
Tja, er komt weinig goeds uit 020quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |