abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 12:29:05 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210970439
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

}>
BudanovGOD _O_
pi_210970447
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klopt, maar het is niet alsof de Russen ook geen Oekrainers er uit trappen.

Dus ook daarin: Ja, Rusland krijgt hele hoge verliezen keer op keer in de vorm van vele tegendoelpunten.
Maar ze blijven desondanks wel winnen van Oekraine, zeker op het grotere plaatje qua grondgebied in Oekraine. Oekraine kan simpelweg geen enkele vuist maken.

En dus wordt het elke keer wel 5-4 ipv 5-0, wat een schande is voor de Russen. Maar het is wel een winst.

En er is heel veel nodig om dat om te draaien, en dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
Je weet de strategische en operationele doelen van Oekraine helemaal niet.

En ik zeg het nogmaals: het gaat er niet om wie er meer soldaatjes heeft. Kijk maar naar de ervaringen van rusland en Amerika in Afghanistan.

En ook de dorpjeswissel is grotendeels irrelevant (uitzonderingen daargelaten).

Als je kijkt naar wat Oekraine doet, dan zijn ze vooral bezig met het uitstrekken van de frontlinie, en het uitschakelen van AA en logistiek. De slag om de Zwarte Zee is een perfect voorbeeld daarvan.
Ook zie je duidelijk dat het russische leger aan het degraderen is, terwijl het Oekrainsche leger nog bezig is met de transformatie naar een modern leger. Dit heeft tijd nodig.

Kijk aub naar de geschiedenis, het duurt jaren voordat een enorm leger zoals dat van de russen uitgeschakeld is.
pi_210970495
Yikes.

twitter
pi_210970736
quote:
10s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want?
Want? Omdat ze niets bereikt hebben wellicht?

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:59 schreef bleiblei het volgende:
Tja, kijkende na afgelopen 5 maanden is het wat teleurstellend qua voortgang van Oekraïne. Maar om nu te stellen dat ze het niet gaan winnen, gebaseerd op wat ze tot nu toe voor elkaar hebben gekregen. Vind ik wat apart. Ik blijf in ieder geval hopen. En ik heb zelf significant meer hoop dan pak en beet een jaar geleden.
Hopen ofc...

Maar het offensief van UA faalde hopeloos en inmiddels weet Rusland zelfs weer grotere offensieven op te starten.
Daarnaast brokkelt de steun voor UA in veel landen af.

quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
UA gaat winnen net zoals de Taliban heeft 'gewonnen', na 20 jaar is de Russische economie en het land wel ingestort, alle oude tanks op en gaan zij zich gedwongen terugtrekken. En binnen 20 jaar is Putin sowieso wel overleden aan ouderdom, komt er een machtstrijd en binnenlandse oorlog en is Ukraine veroveren geen prioriteit meer
Dat haal ik dan ook aan als lange termijn overzicht hè.
De klappen die Rusland krijgt zijn niet die op het slagveld, ja ze hebben verliezen maar die zijn niet relevant verder.

De grote pijn voor Rusland zit hem in de economie en in weer een verloren generatie.
Echter blijft het de vraag wat het Westen zal doen. Over het algemeen is het Westen heel zwak, dus ik ben bang dat binnen 5 jaar alles wel weer open is.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 13:00:52 #180
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210970756
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Dat een land met een marine die uit niet meer bestaat dan een handvol lekke rubberbootjes Rusland's Zwarte zee-vloot buiten spel heeft weten te zetten zou ik niet "niets" noemen eigenlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210970935
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:58 schreef bianconeri het volgende:
Ze hebben wel iets bereikt. Het is niet veel, maar het is niet niks. (weer) enorme Russische verliezen, zelfs in de gebieden waar Oekraïne als aanvaller opereerde. Ook hadden ze het initiatief afgepakt.

quote:
Hopen ofc...

Maar het offensief van UA faalde hopeloos en inmiddels weet Rusland zelfs weer grotere offensieven op te starten.
Daarnaast brokkelt de steun voor UA in veel landen af.
Het faalde niet hopeloos. Het was moeilijker dan gedacht, en ze zijn minder ver gekomen. Met "hopeloos falen" zouden ze weer terug bij af zijn geweest, en dat zijn ze niet.

quote:
Dat haal ik dan ook aan als lange termijn overzicht hè.
De klappen die Rusland krijgt zijn niet die op het slagveld, ja ze hebben verliezen maar die zijn niet relevant verder.

De grote pijn voor Rusland zit hem in de economie en in weer een verloren generatie.
Echter blijft het de vraag wat het Westen zal doen. Over het algemeen is het Westen heel zwak, dus ik ben bang dat binnen 5 jaar alles wel weer open is.
Hoezo zijn Russische verliezen niet relevant? Een afzwakking van de vijandelijke slagkracht is toch altijd relevant? De Oekraïners zijn goed bezig zolang er meer Russische soldaten en materieel opgeblazen worden dan van hun.

bij Avdiivka is er weer een bataljon over de kling gejaagd. Dat is toch niet niks? Je zou daar wel kunnen spreken over een "hopeloze aanval"
pi_210970996
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat een land met een marine die uit niet meer bestaat dan een handvol lekke rubberbootjes Rusland's Zwarte zee-vloot buiten spel heeft weten te zetten zou ik niet "niets" noemen eigenlijk.
En andersom merk je dat draagvlak bij de Russen ook tanende is. Prigozhin uit de lucht gevallen, Wagner op z'n gat (ook in Afrika rommelt het bij Wagner). Dat gefaald in Belarus erbij. Girkin opgepakt.
pi_210971479
quote:

[..]

Dus ook daarin: Ja, Rusland krijgt hele hoge verliezen keer op keer in de vorm van vele tegendoelpunten.
Maar ze blijven desondanks wel winnen van Oekraine, zeker op het grotere plaatje qua grondgebied in Oekraine. Oekraine kan simpelweg geen enkele vuist maken.

En dus wordt het elke keer wel 5-4 ipv 5-0, wat een schande is voor de Russen. Maar het is wel een winst.

En er is heel veel nodig om dat om te draaien, en dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
De vergelijking met voetbalwedstrijden is weliswaar aantrekkelijk, maar is in dit geval niets meer dan "scorebordjournalistiek".
pi_210971571
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 14:18 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De vergelijking met voetbalwedstrijden is weliswaar aantrekkelijk, maar is in dit geval niets meer dan "scorebordjournalistiek".
En met de veelgemaakte fout dat verliezen aan soldaten worden gezien als doelpunten terwijl die gezien moeten worden als spelers die niet meer kunnen.
pi_210971578
twitter
pi_210971730
quote:
Aanval Avdiivka lijkt in kracht af te nemen
Een dagenlange aanval van Russische troepen op de Oekraïense stad Avdiivka is niet meer zo intens als vorige week. Volgens het Oekraïense leger zijn er in de afgelopen 24 uur vijftien golven van Russisch geweld afgeslagen. Dat staat in sterk contrast met zeker zestig aanvallen per dag vorige week. Volgens de Oekraïense stafleiding probeerden de Russen Avdiivka tevergeefs te omsingelen.

Avdiivka ligt ten noorden van de stad Donetsk, in een regio die deels is ingenomen door de Russen. De ligging biedt het Oekraïense leger de mogelijkheid om de Russen met artillerie te bestoken, in een poging de regio te heroveren.

De claims van het Oekraïense leger zijn nog niet onafhankelijk geverifieerd.
Bron NOS
pi_210971850
Ondertussen....

twitter
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 15:02:41 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210971936
quote:

[..]

Als je die vergelijking per se moet maken dan ging de kampioen flitsend van start tegen de degradatiekandidaat die echter de rug wist te rechten en met fris spel terugkwam tot 5-4 terwijl de kampioen vermoeid en en beetje gefrustreerd de kleedkamer inging

Alles om voor te spelen nog

Maar je moet dat eigenlijk niet willen en het is nagenoeg altijd een oversimplificatie die de boel stiekem het eigen straatje in probeert te lullen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210972149
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
UA gaat winnen net zoals de Taliban heeft 'gewonnen', na 20 jaar is de Russische economie en het land wel ingestort, alle oude tanks op en gaan zij zich gedwongen terugtrekken. En binnen 20 jaar is Putin sowieso wel overleden aan ouderdom, komt er een machtstrijd en binnenlandse oorlog en is Ukraine veroveren geen prioriteit meer
Als het nog 20 jaar doden wordt is het ook een pyrrusoverwinning van UA. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel eens met je dat degene met de infinite game strategy de meeste kans maakt. Vraag me alleen af of UA dit qua manschappen gaat volhouden al die tijd. Maar daar weet ik te weinig van. Verschillende stategisten zijn in de wandelgangen niet zo hoopvol van wat ik ervan mee krijg. Ik zie het wel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210972611
Ja ik ben toevallig weer begonnen met command and conquer zero hour en ik zie ook veel parallellen. De ai blijft maar waves sturen, maar gelukkig komen de supply drops van de usa in steeds grotere getalen aan. Heb inmiddels een aantal gemechaniseerde brigades met paladins.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 16:21:20 ]
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:16:55 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972623
lol

nerd
pi_210972643
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:16 schreef sp3c het volgende:
lol

nerd
Nou en
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:22:16 #193
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210972697
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 15:28 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als het nog 20 jaar doden wordt is het ook een pyrrusoverwinning van UA. Maar eerlijk gezegd ben ik het wel eens met je dat degene met de infinite game strategy de meeste kans maakt. Vraag me alleen af of UA dit qua manschappen gaat volhouden al die tijd. Maar daar weet ik te weinig van. Verschillende stategisten zijn in de wandelgangen niet zo hoopvol van wat ik ervan mee krijg. Ik zie het wel.
Als Ukraine niet kan winnen betekend dat Rusland Ukraine moet bezetten, en dat zie ik ook niet gebeuren. Zolang er nog onbezet gebied is zal Ukraine door blijven vechten en dat kost Rusland veel te veel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210972701
quote:
7s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als Ukraine niet kan winnen betekend dat Rusland Ukraine moet bezetten, en dat zie ik ook niet gebeuren. Zolang er nog onbezet gebied is zal Ukraine door blijven vechten en dat kost Rusland veel te veel.
Poetin kan natuurlijk wel een "winst" verkopen zonder geheel Oekraïne omver te werpen, maar zelfs dat gaat nooit het vuurtje helemaal doven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2023 16:23:33 ]
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:27:29 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972753
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nou en
ik speel zelf Crimson Skies atm :')

google het zelf maar
pi_210972808
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik speel zelf Crimson Skies atm :')

google het zelf maar
Dat hoef ik niet te googlen, helemaal grijs gespeeld. Custom kisten bouwen die voor geen meter vlogen, maar wel alles uit de lucht konden schieten. Mits je er achter kon komen _O_
  maandag 16 oktober 2023 @ 16:33:38 #197
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210972816
Welterusten orcs

twitter
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 16:34:20 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210972823
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat hoef ik niet te googlen, helemaal grijs gespeeld. Custom kisten bouwen die voor geen meter vlogen, maar wel alles uit de lucht konden schieten. Mits je er achter kon komen _O_
The tall tales and many lives of Nathan Zachary _O_
pi_210973000
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Poetin kan natuurlijk wel een "winst" verkopen zonder geheel Oekraïne omver te werpen, maar zelfs dat gaat nooit het vuurtje helemaal doven.
Dat kan hij doen. Maar zolang er Russen in Oekraine zijn hebben Kyiv en de beschaafde wereld daar geen boodschap aan.
pi_210973047
Rusland laat vier Oekraïense kinderen gaan
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-kracht-af-te-nemen

Rusland heeft ermee ingestemd om vier gedeporteerde Oekraïense kinderen te laten gaan, meldt de BBC. De kinderen zijn tussen de 2 en 17 jaar oud. Een van hen, een jongen van 7, is vrijdag herenigd met zijn oma en kwam vandaag aan in Oekraïne.

De andere drie arriveren naar verwachting ook een dezer dagen in hun thuisland. Dat gaat niet altijd even eenvoudig: één kind moest via Estland, Letland, Litouwen en Polen reizen om Oekraïne te bereiken.

De vier kinderen kunnen terugkeren dankzij een overeenkomst tussen Moskou en Kyiv, die er kwam na bemiddeling van Qatar. De hoop is dat leidt tot meer herenigingen tussen Oekraïense kinderen en hun familie.

De Russen hebben sinds de invasie in Oekraïne in februari vorig jaar duizenden kinderen uit bezette gebieden naar Rusland gedeporteerd. Oekraïne zegt 20.000 meegenomen kinderen te hebben geïdentificeerd, maar vermoedelijk is het aantal gedeporteerde kinderen veel hoger. Aangenomen wordt dat er tot nu toe zo'n 400 zijn teruggekeerd.

De deportaties leidden ertoe dat het Internationaal Strafhof in maart met een arrestatiebevel kwam tegen president Poetin en de Russische commissaris voor kinderrechten Maria Lvova-Belova.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')