abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210967158
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:01 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Weer zo’n nieuw stokpaardje na Bakmuht.
Eerst veel blabla over enorme verliezen (en aan de andere zijde dan) dan toch verliezen en weer patstelling.
Wordt wat oorlogsmoe met al die conflicten her en der.
Oekraïne zag heel snel in dat vol gas door een mijnenveld richting een enorme hoeveelheid bunkers en loopgraven crossen niet heel slim was. Dus zijn ze van tactiek veranderd. De Russen hebben het blijkbaar nog niet door. Dit is de zoveelste keer dat ze zich op deze manier verslagen worden. Je moet ze wel nageven dat ze de opbouw van de troepen goed geheim wisten te houden, maar dat is alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2023 23:13:11 ]
pi_210967245
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne zag heel snel in dat vol gas door een mijnenveld richting een enorme hoeveelheid bunkers en loopgraven crossen niet heel slim was. Dus zijn ze van tactiek veranderd. De Russen hebben het blijkbaar nog niet door. Dit is de zoveelste keer dat ze zich op deze manier verslagen worden. Je moet ze wel nageven dat ze de opbouw van de troepen goed geheim wisten te houden, maar dat is alles.
Ja, maar dan nog?

Je kunt elke keer de verliezen bij de tegenstander wel heel groot maken, maar je verliest wel elke keer.
Elke wedstrijd verliezen met 5-4 is ook verliezen, ook al zal dat wellicht beter verliezen dan elke wedstrijd met 5-0 te verliezen.
Op termijn win je er helemaal niets mee. Ondanks de dingen die het Westen geeft, de zogenaamde offensief van UA en wat ze ook maar proberen. Er komt niets van terecht en Rusland weet nog steeds een offensief te creëren. Hoe ongelofelijk dom en slecht dat in typisch Russische style dan ook is.

Verliezen blijft verliezen. Ongeacht wat Rusland allemaal zou verliezen tijdens hun overwinning.
pi_210967319
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 23:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, maar dan nog?

Je kunt elke keer de verliezen bij de tegenstander wel heel groot maken, maar je verliest wel elke keer.
Elke wedstrijd verliezen met 5-4 is ook verliezen, ook al zal dat wellicht beter verliezen dan elke wedstrijd met 5-0 te verliezen.
Op termijn win je er helemaal niets mee. Ondanks de dingen die het Westen geeft, de zogenaamde offensief van UA en wat ze ook maar proberen. Er komt niets van terecht en Rusland weet nog steeds een offensief te creëren. Hoe ongelofelijk dom en slecht dat in typisch Russische style dan ook is.

Verliezen blijft verliezen. Ongeacht wat Rusland allemaal zou verliezen tijdens hun overwinning.
Oekraïne staat misschien wel achter, ze hebben ondertussen wel het halve Russische team de wedstrijd uitgetrapt. En dan kan Poetin wel veel spelers hebben en denken dat hij onbeperkt kan wisselen, maar als dit zo doorgaat moet hij op een gegeven moment de effies gaan opstellen. En dan zie ik Oekraïne wel gaan scoren.

Want er komt niemand die op een fluitje gaat blazen en zegt dat wedstrijd over is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2023 23:44:15 ]
  zondag 15 oktober 2023 @ 23:51:15 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210967374
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 22:01 schreef Knollenman het volgende:

[..]
Weer zo’n nieuw stokpaardje na Bakmuht.
Eerst veel blabla over enorme verliezen (en aan de andere zijde dan) dan toch verliezen en weer patstelling.
Wordt wat oorlogsmoe met al die conflicten her en der.
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210967956
https://kyivindependent.c(...)-avdiivka-offensive/
quote:
ISW: Russia tones down rhetoric about Avdiivka offensive
Russian dictator Vladimir Putin and other Russian military commentators have muted their optimism about operations near Avdiivka, the Institute for the Study of War (ISW) wrote in its Oct. 15 report.

Facing heavy losses and stalled momentum in their attempt to encircle Avdiivka, Russian forces made no territorial gains on Oct. 15, while the Russian information space changed its tone regarding the offensive.

Putin characerized the operation as an "active defense" in an interview that aired on Russian state television.

While he also claimed in the interview that Ukraine's counteroffensive had failed, his wording points to a shift in Russian rhetoric about the Avdiivka assault. Instead of an "offensive," the operation has become an "active defense."

The ISW pointed out the contrast between Putin's framing and that of Russia's Ambassador to the U.N. Vasily Nebenzya, who said Russia was conducting "active combat operations" near Avdiivka on Oct. 13.

The ISW also reported that other Russian commentators had tempered their "initial optimism about the prospects of Russian offensive operations around Avdiivka" following military setbacks.

On Oct. 14, U.S. officials reported that the Russian onslaught in Donetsk Oblast had not made much progress.

The ISW said that while fighting remains ongoing near Avdiivka, Russian forces have made no additional gains and the pace of operations is "likely decreasing."

"Russian forces are unlikely to make significant breakthroughs or cut off Ukrainian forces in the settlement in the near term, and potential advances at scale would likely require a significant and protracted commitment of personnel and materiel," the ISW wrote.

Avdiivka has been on the front lines of Russia's war against Ukraine since 2014. Much of the city was destroyed following the full-scale invasion of February 2022.
pi_210967962
twitter

Goed nieuws. Maar kan me niet voorstellen dat deze binnen afzienbare tijd klaar zullen zijn. Tenzij ze alle onderdelen al klaar hebben liggen zoals complete radar systemen en lanceer systemen.. En alleen nog even aan elkaar moeten toevoegen.
pi_210967965
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/15/7424262/
quote:
"It burns beautifully": Ukraine's forces down Russian Mi-8 helicopter
Ukraine’s Armed Forces have shot down a Russian Mi-8 helicopter.

Source: Colonel General Oleksandr Syrskyi, commander of the Ground Forces of the Armed Forces of Ukraine, on Telegram

Quote: "We shot down a Russian Mі-8. Great work by the 25th Separate Airborne Brigade.

It burns beautifully. Well done, soldiers."

Details: Syrskyi released a video of the downed helicopter burning.

Video hiervan in de link.
pi_210967968
twitter
pi_210968935
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 23:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oekraïne staat misschien wel achter, ze hebben ondertussen wel het halve Russische team de wedstrijd uitgetrapt. En dan kan Poetin wel veel spelers hebben en denken dat hij onbeperkt kan wisselen, maar als dit zo doorgaat moet hij op een gegeven moment de effies gaan opstellen. En dan zie ik Oekraïne wel gaan scoren.

Want er komt niemand die op een fluitje gaat blazen en zegt dat wedstrijd over is.
Klopt, maar het is niet alsof de Russen ook geen Oekrainers er uit trappen.

Dus ook daarin: Ja, Rusland krijgt hele hoge verliezen keer op keer in de vorm van vele tegendoelpunten.
Maar ze blijven desondanks wel winnen van Oekraine, zeker op het grotere plaatje qua grondgebied in Oekraine. Oekraine kan simpelweg geen enkele vuist maken.

En dus wordt het elke keer wel 5-4 ipv 5-0, wat een schande is voor de Russen. Maar het is wel een winst.

En er is heel veel nodig om dat om te draaien, en dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
pi_210968952
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 06:39 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws. Maar kan me niet voorstellen dat deze binnen afzienbare tijd klaar zullen zijn. Tenzij ze alle onderdelen al klaar hebben liggen zoals complete radar systemen en lanceer systemen.. En alleen nog even aan elkaar moeten toevoegen.
De VS heeft toch iets van 100 batterijen.
Die zullen niet allemaal nu nodig zijn.

Edit waren er iets meer:
The US Army operates a total of 1,106 Patriot launchers. In 2010, 483 were in service.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 oktober 2023 @ 09:45:11 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210969008
Vandaag 600 dagen geleden :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 oktober 2023 @ 10:02:45 #163
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210969186
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus ook daarin: Ja, Rusland krijgt hele hoge verliezen keer op keer in de vorm van vele tegendoelpunten.
Maar ze blijven desondanks wel winnen van Oekraine, zeker op het grotere plaatje qua grondgebied in Oekraine. Oekraine kan simpelweg geen enkele vuist maken.

En dus wordt het elke keer wel 5-4 ipv 5-0, wat een schande is voor de Russen. Maar het is wel een winst.

En er is heel veel nodig om dat om te draaien, en dat zie ik helaas niet snel gebeuren.
Dat is toch de vraag?

Als je als Rusland een stukje land van x oppervlakte verovert, en Oekraïne verliest daarbij y manschappen, materieel, etc. en Rusland verliest daarbij 2y manschappen, materieel, etc. Wie heeft dan gewonnen?

En waar ligt de grens tussen winnen en verliezen in dat geval? Bij 1,5y? Of 3y?

Bovenstaande is nog een te simpele weergave; jouw score voorbeeld nog weer simpeler.

Kun je ogenschijnlijk tactisch verliezen terwijl je strategisch wint?

Nb: ik heb zelf geen idee. Daar heb ik te weinig kennis voor op dit vlak.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210969655
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:02 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dat is toch de vraag?

Bovenstaande is nog een te simpele weergave; jouw score voorbeeld nog weer simpeler.

Kun je ogenschijnlijk tactisch verliezen terwijl je strategisch wint?

Nb: ik heb zelf geen idee. Daar heb ik te weinig kennis voor op dit vlak.
Sure, wanneer noem je het nog een winst als je daarbij een 10-voudige verliest?
En ook de andere gevolgen meeneemt (de economie van Rusland bv).

Simpel bekeken haalt Rusland op her slagveld zelf gewoon overwinningen. Ja, kleine delen zijn ze in het offensief van UA weer verloren.
Echter dat offensief stelde niets voor en UA kan niet terug dringen.

Alleen als je dan kijkt naar alle verliezen die Rusland constant leidt, Rusland kan dat wel opvangen. Dus de winst is een winst.

Als je het op een relatief eenvoudige manier bekijkt althans.

Dus zelfs met Westerse hulp zie ik UA dit niet winnen.
Alleen of het Rusland op de lange termijn iets goeds doet is wat anders.
  Moderator maandag 16 oktober 2023 @ 10:52:40 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210969665
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Simpel bekeken haalt Rusland op her slagveld zelf gewoon overwinningen. Ja, kleine delen zijn ze in het offensief van UA weer verloren.

Alleen als je dan kijkt naar alle verliezen die Rusland constant leidt, Rusland kan dat wel opvangen. Dus de winst is een winst.

Want?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210969720
Tja, kijkende na afgelopen 5 maanden is het wat teleurstellend qua voortgang van Oekraïne. Maar om nu te stellen dat ze het niet gaan winnen, gebaseerd op wat ze tot nu toe voor elkaar hebben gekregen. Vind ik wat apart. Ik blijf in ieder geval hopen. En ik heb zelf significant meer hoop dan pak en beet een jaar geleden.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:00:23 #167
pi_210969731
quote:
Ukraine wint, Rusland gaat kapot.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:10:51 #168
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210969805
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 10:59 schreef bleiblei het volgende:
Tja, kijkende na afgelopen 5 maanden is het wat teleurstellend qua voortgang van Oekraïne. Maar om nu te stellen dat ze het niet gaan winnen, gebaseerd op wat ze tot nu toe voor elkaar hebben gekregen. Vind ik wat apart. Ik blijf in ieder geval hopen. En ik heb zelf significant meer hoop dan pak en beet een jaar geleden.
Ik verwacht dat we deze winter nog meer doodgevroren russen gaan zien, nog meer dan vorig jaar. Weet niet of de Dnjepr voldoende dichtvriest om over te steken?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:21:54 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210969892
quote:

UA gaat winnen net zoals de Taliban heeft 'gewonnen', na 20 jaar is de Russische economie en het land wel ingestort, alle oude tanks op en gaan zij zich gedwongen terugtrekken. En binnen 20 jaar is Putin sowieso wel overleden aan ouderdom, komt er een machtstrijd en binnenlandse oorlog en is Ukraine veroveren geen prioriteit meer
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:27:06 #170
pi_210969932

Vanaf 4m40 een wat uitgebreidere analyse van Avdiivka.
pi_210970108
Zo vlucht je van je eigen land naar een ander land om veilig te zijn, en dan beginnen ze daar met oorlog

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-te-veel-voor-me

8)7 8)7 :{ :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:52:21 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210970221
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 09:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee, want je denkt dat er iemand komt die zegt dat ze moeten stoppen. Maar die komt niet.

Die komt pas zodra één van de twee partijen verliest. Maar Oekraïne heeft die optie niet, want dan verdwijnt de halve bevolking. Maar Rusland heeft geen duidelijk doel. Een veilige haven voor de vloot? Dat is einde verhaal. Iets anders? Niemand weet het, maar ze sterven er wel bij bosjes voor.
pi_210970353
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:52 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Taart! 🎂
Polonium taart *O*
pi_210970431
twitter

}>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: