Islam is een ras?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Daarom maak ik me er ook druk om. Maar aangezien ik wel kan nadenken ga ik daar niet allerhande op rassendenken gebaseerde conclusies aan verbinden.
Zo wordt het wel geporteerd door sommigen ja. Alhoewel ook dat natuurlijk onzin is.quote:
De stille groep heeft niet vanzelfsprekend een andere (of mildere) overtuiging dan de groep met grote bek. In Islamitische landen zie je bijvoorbeeld ook wel eens protesten van slechts een paar duizend man die een mening verkondigen die naar Pew-onderzoek akkoord gaat met de mening van 85% van de gehele bevolking. De vraag is dus: wat mogen we aannemelijk achten wb de stille meerderheid in de Europees-islamitische gemeenschap? Welke peilers kunnen we hanteren?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Misschien moet jij even het verschil snappen tussen een grote stille groep en een kleine groep met een grote bek.
Er leven ruim 40 miljoen moslims in Europa. Hoeveel van die groep gaan de straat op?
Begrijp mij niet verkeerd, iedere steun aan Hamas is teveel, maar het gaat mij er hier om dat je niet alle moslims gelijk kan trekken omdat er een groep met een grote bek vooraan wil lopen.
Maar hoeveel moslims gaan de straten op protsteren tegen de terreurdaden van Hamas? Hoeveel gaan er de straat op protesteren tegen de terreurdaden in Europa? Hoeveel moslims werkend in de media en politiek hebben zich uitgesproken tegen de terreurdaden? Hoeveel moslims gaan de straten op protesteren tegen de dagelijks dode moslimkindjes die omkomen door moslim terroristen, een discussie daarover eindigt ook altijd zoals elke discussie met de islamitische lijnen te sluiten en 0 kritiek toe te staan. Hoeveel moslims gaan de staat op om homorechten en vrouwenrechten te respecteren? Ik zie ze nooit, ik zie ze wel massaal de straat op gaan en hun haat voor het westen spuien als een Imam wordt doodgeschoten in Amerika of als Israël weer iets doet, we hebben gezien hoeveel er plezier hadden van de aanslagen door IS.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Misschien moet jij even het verschil snappen tussen een grote stille groep en een kleine groep met een grote bek.
Er leven ruim 40 miljoen moslims in Europa. Hoeveel van die groep gaan de straat op?
Begrijp mij niet verkeerd, iedere steun aan Hamas is teveel, maar het gaat mij er hier om dat je niet alle moslims gelijk kan trekken omdat er een groep met een grote bek vooraan wil lopen.
Maar wat wil 'tightly regulated' dan zeggen als je ze niet inzet als 'smoke screen' maar ze op gebouwen afschiet?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en?
Shake and bake.
[..]
Al ettelijke keren voorbijgekomgen.
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar hoeveel moslims gaan de straten op protsteren tegen de terreurdaden van Hamas? Hoeveel gaan er de straat op protesteren tegen de terreurdaden in Europa? Hoeveel moslims werkend in de media en politiek hebben zich uitgesproken tegen de terreurdaden? Hoeveel moslims gaan de straten op protesteren tegen de dagelijks dode moslimkindjes die omkomen door moslim terroristen, een discussie daarover eindigt ook altijd zoals elke discussie met de islamitische lijnen te sluiten en 0 kritiek toe te staan. Hoeveel moslims gaan de staat op om homorechten en vrouwenrechten te respecteren? Ik zie ze nooit, ik zie ze wel massaal de straat op gaan en hun haat voor het westen spuien als een Imam wordt doodgeschoten in Amerika of als Israël weer iets doet, we hebben gezien hoeveel er plezier hadden van de aanslagen door IS.
Maar om dit te zien moet je zijn opgegroeid in een sociale buurt vol met moslims, dan besef je wel dat het hier niet om een minderheid gaat die zo denkt.
Kijk eens naar twee posts boven je.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maar gelukkig wordt het wel gerespecteerd, aldus Amerikaanse BuZa:
[ twitter ]
En dat is ook te zien in de praktijk:
Israël en Hamas schieten al jaren raketten over en weer, dus wat dat betreft staan ze gewoon op gelijke voet en is er niemand zielig of de overduidelijke schuldige. Nog meer smoesjes om terroristisch geweld te nuanceren?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018
Goed samengevat wel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018.
https://en.m.wikipedia.or(...)Gaza_border_protests
En zelfs een dag voor de aanslagen, door kolonisten een stad in de westbank hadden aangevallen:
https://www.aljazeera.com(...)-bank-town-of-huwara
Begrijp dan ook niet dat men onvoorwaardelijk achter Israël staat. Terwijl ze nu notabene oorlogsmisdaden plegen. Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen. Bovendien worden er 1000 bommen per dag waaronder met fosfor, op een dicht bevolkt gebied gegooid. Het wordt een gevecht tussen een terroristische groepering die is ontstaan als reactie op decennia lange onderdrukking. En één van de meest geavanceerde, en best bewapende legers in de wereld. Maar dat is niet zoals het nu in het nieuws gebracht wordt. Nee in tegendeel, de Palestijnen zijn barbaars en verdienen het om te sterven. De Israëlische propaganda machine draait ondertussen volle toeren. Met steun vanuit de Verenigde Staten:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sstrijders-nepnieuws
Ondertussen veranderd continu het verhaal over de onthoofde babies. Eerst waren ze onthoofd. Toen waren ze verbrand. Eerst werd het bewijs niet vrij gegeven. Daarna was het er niet. Maar gisteren werd het alsnog gedeeld door de Israëlische premier. En wat blijkt. Er is gesjoemeld met de afbeeldingen. Één wordt notabene aangemerkt als gegenereerd door AI:
https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY
Ondertussen gaan er wel videos rond van Palestijnse kinderen wiens hersenen uit het hoofd zijn geblazen:
https://twitter.com/mattt(...)-Fg61V47WjCnfTA&s=19
We stevenen af op een genocide en we keuren het allemaal goed. Het is werkelijk waar een walgelijke vertoning, en totale waanzin.
Tegelijkertijd gepost.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kijk eens naar twee posts boven je.
Ja, dat wel, het hangt er denk ik vanaf hoe je het precies gebruikt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer ‘dit’. Op het moment dat je munitie met dergelijke effecten inzet tegen civiele doelen ben je er in ieder geval heel dicht bij.
Laten we het even de eerste de beste moslim op straat vragen... ben benieuwdquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oh, omdat jij een onderbuik gevoel hebt dat alle moslims zo denken wil niet zeggen dat het een feit is.
Ik zie sowieso weinig Joden op straat, misschien in mijn leven een stuk of 10 tegengekomen, althans dan die echte Joden met dat typisch Joods uiterlijk. Maar zelfs in dit topic zijn er al meermaals beelden gepost van Joden of Israëliërs die oproepen tot vreedzame oplossingen en toegeven dat Israël te ver gaat, ik zie het al tientallen jaren. Ze zijn er wel degelijk, en heel wat meer dan dat ik moslims ooit heb zien protesteren tegen de radicale elementen van hun cultuur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.
Gaat erom dat je ook gewoon veel goede stille mensen benadeeldquote:
Probleem is ook vooral dat in die kringen men zich niet durft uit te spreken, ook al hebben ze misschien wel een andere mening.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar hoeveel moslims gaan de straten op protsteren tegen de terreurdaden van Hamas? Hoeveel gaan er de straat op protesteren tegen de terreurdaden in Europa? Hoeveel moslims werkend in de media en politiek hebben zich uitgesproken tegen de terreurdaden? Hoeveel moslims gaan de straten op protesteren tegen de dagelijks dode moslimkindjes die omkomen door moslim terroristen, een discussie daarover eindigt ook altijd zoals elke discussie met de islamitische lijnen te sluiten en 0 kritiek toe te staan. Hoeveel moslims gaan de staat op om homorechten en vrouwenrechten te respecteren? Ik zie ze nooit, ik zie ze wel massaal de straat op gaan en hun haat voor het westen spuien als een Imam wordt doodgeschoten in Amerika of als Israël weer iets doet, we hebben gezien hoeveel er plezier hadden van de aanslagen door IS.
Maar om dit te zien moet je zijn opgegroeid in een sociale buurt vol met moslims, dan besef je wel dat het hier niet om een minderheid gaat die zo denkt.
Ik las dat er sowieso minimaal 15k actieve Hamas leden zijn en wie weet hoeveel mensen er met hetzelfde gedachtengoed rondlopen die geen actief lid zijn. Die wil je als Egypte idd niet in je samenleving hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.
Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".
Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
Maar gaan we dat dan hier ook afdoen als eigen schuld dikke bult vanwege het jarenlange geweld vanuit Palestina en Hamas? Gaan we hier dan ook roepen dat het eraan zat te komen na die slachting door Hamas? Als het nu de Palestijnen waren die de stroom hadden afgesloten van Israël en ze plat zouden bombarderen weet ik 100% zeker dat bij de bekende gezichten hier hun mening 180 graden was gedraaid.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018.
Dat vind ik een hele goede samenvatting.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alles in de hele kwestie is tweeledig wat mij betreft.
Snap ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor slachting Hamas heeft veroorzaakt.
Verafschuw ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor schade zij hebben aangericht en nog steeds aanrichten.
Snap ik Hamas? Nee. Nooit niet.
Snap ik de gewone Palestijn? Zeker wel als je kijkt in wat voor omstandigheden ze al decennia leven, zonder ook maar één lichtpuntje aan de horizon.
Naar zuid gaza, naar egypte?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel wil nu dat 1,1 miljoen mensen uit gaza gaan evacueren. Maar waarheen idd. Enne, tevoet dus want er zal wss geen brandstof meer zijn voor auto's om je spullen mee te nemen.
In Gaza hebben ze een eigen regering die verantwoordelijk is voor de infrastructuur. Dat is hamas. Hamas investeert het geld alleen liever in raketten, een uitgebreid ondergronds tunnelnetwerk voor wapens en strijders. De door de vn gefinancierde waterleiding wordt opgegraven en daar worden raketten van gemaakt om op onschuldige Israëlische burgers te schieten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
En zelfs een dag voor de aanslagen, door kolonisten een stad in de westbank hadden aangevallen:
Begrijp dan ook niet dat men onvoorwaardelijk achter Israël staat. Terwijl ze nu notabene oorlogsmisdaden plegen. Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen. Bovendien worden er 1000 bommen per dag waaronder met fosfor, op een dicht bevolkt gebied gegooid. Het wordt een gevecht tussen een terroristische groepering die is ontstaan als reactie op decennia lange onderdrukking. En één van de meest geavanceerde, en best bewapende legers in de wereld. Maar dat is niet zoals het nu in het nieuws gebracht wordt. Nee in tegendeel, de Palestijnen zijn barbaars en verdienen het om te sterven. De Israëlische propaganda machine draait ondertussen volle toeren. Met steun vanuit de Verenigde Staten:
Ondertussen veranderd continu het verhaal over de onthoofde babies. Eerst waren ze onthoofd. Toen waren ze verbrand. Eerst werd het bewijs niet vrij gegeven. Daarna was het er niet. Maar gisteren werd het alsnog gedeeld door de Israëlische premier. En wat blijkt. Er is gesjoemeld met de afbeeldingen. Één wordt notabene aangemerkt als gegenereerd door AI:
https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY
Ondertussen gaan er wel videos rond van Palestijnse kinderen wiens hersenen uit het hoofd zijn geblazen:
We stevenen af op een genocide en we keuren het allemaal goed. Het is werkelijk waar een walgelijke vertoning, en totale waanzin.
Ook wel humor om de aanleiding tot de misdaden van Israël te “vergeten”. Was gewoon een ongelukje, zoveel doden. Kan gebeuren toch? Israël is beetje overdreven aan het reageren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israël en Hamas schieten al jaren raketten over en weer, dus wat dat betreft staan ze gewoon op gelijke voet en is er niemand zielig of de overduidelijke schuldige. Nog meer smoesjes om terroristisch geweld te nuanceren?
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele goede samenvatting.
De gewone Palestijn zal nu het meest talrijke slachtoffer worden. Opgejaagd en gedood door het Israëlische leger en door Hamas, die ze gebruikt als menselijk schild en ze terugstuurt als ze willen vluchten.
Ik hoop dat het punt nu snel bereikt wordt dat de Palestijnen hun grootste nemesis omver gaan werpen en zich tegen Hamas keren. Als ze het zelf doen, dan is dat het allerbeste. En dan is er zelfs kans op vrede met Israël, want die zullen dat ook zien.
Zouden ze dat wel fijn vinden dat dit soort zaken gefilmd worden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:57 schreef Snikkelbeer het volgende:
Tanks bij de grens nu aan het schieten.
Sowieso is meer dan de helft van de bevolking onder de 18 jaar in Gaza....quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.
Aan de ene kant Israel die er kut om geeft en er nu eindelijk openlijk voor uit durft te komen. Aan de andere kant de mafklappers van Hamas die geen kut om welke mensenleven dan ook geven. Good luck ....
Een zeer sterke post, maar waarom zou Israël voorzieningen moeten blijven leveren aan een vijandige staat?quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2692800/4/50#p210935328]vrijdag Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen.
Volgens mij staat Reuters daar al een paar dagen, lijkt me niet dat we hiernaar zouden kunnen kijken als ze er een probleem mee hebben.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze dat wel fijn vinden dat dit soort zaken gefilmd worden?
En de enige oplossing die op korte termijn gaat komen is dat zoveel mogelijk Hamas leden vernietigd zijn, met als bijkomende schade heel veel burgerslachtoffers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.
Aan de ene kant Israel die er kut om geeft en er nu eindelijk openlijk voor uit durft te komen. Aan de andere kant de mafklappers van Hamas die geen kut om welke mensenleven dan ook geven. Good luck ....
Uiteraard. Het is gemakkelijker om dit te geloven dan de waarheid. Snap ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Okay, wat zou je mening zijn geweest als het omgekeerd was? Arabische strijdgroepen/legers die Israël binnendrongen en hetzelfde zouden gaan doen als wat jij denkt dat Israël nu gaat doen?quote:https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY
Er is nu wel een reden om de sabbath te doorbreken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:56 schreef Momo het volgende:
Van vrijdagavond tot zaterdagavond is de heilige Joodse dag, offensief zal wel daarna beginnen?
Jep, zo is het. Israël staat wat mij betreft in z'n recht om te reageren op die moordpartij, maar gaat er wel te ver in momenteel. Betekent niet dat ik minder walg van het volk dat Hamas toejuich of het volk dat zichzelf in de meest onmogelijke bochten wringt om maar niet een beetje de kant van Israël te kiezen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook wel humor om de aanleiding tot de misdaden van Israël te “vergeten”. Was gewoon een ongelukje, zoveel doden. Kan gebeuren toch? Israël is beetje overdreven aan het reageren.
Je mist gewoon de totale nuance over en weer. En onschuldige burgers worden de dupe van dit, aan beide kanten.
Yes hier heb je hem, gegijzeld door de islam, de zelfcontrole zodra er meer en meer moslims in een buurt komen wonen. Jaren gezien, jaren meegemaakt, kleine groep moslims geen probleem, die integreren en doen mee, meer moslims en ze trekken naar elkaar en dan komt de haat. Genoeg meiden in mijn leven gesproken, zelfs vroeger nog ene weken logeren gehad die de islam hadden verlaten en zijn moeten onderduiken. Het is ook een ideologie die aanhangers onderdrukt door sociale controle naar mijn mening. Maar misschien moet ik mijn woorden gewoon eens aanpassen, niet de radicale islam aanpakken maar de gematigde moslim redden van de radicale moslim, misschien dat het dan wat duidelijk wordt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is ook vooral dat in die kringen men zich niet durft uit te spreken, ook al hebben ze misschien wel een andere mening.
Ik geloof meteen dat er genoeg moslims zijn die wel kritisch zijn maar ook wel degelijk kunnen nuanceren, en ik begrijp helemaal dat moslims wereldwijd zich meer verbonden voelen met andere moslims zoals wij westerlingen ons meer verbonden voelen met andere westerlingen, Joden met Joden, Christenen met Christenen etc.quote:Aan de andere kant heb je zeker wel een groepseffect, omdat die mensen hun wereld zo klein houden en dus makkelijk gaan geloven in hun eigen sprookjes. Heb zelf Turkse ouders, zelf geboren in Nederland, woon ondertussen in Zweden, ben niet gelovig. Heb alleen door mijn achtergrond wel een duidelijke mening hierover.
Misschien is het ook anders voor mij, omdat ik nooit gelovig ben opgevoed. Mijn ouders hebben het mij een beetje proberen mee te geven, maar toen ik dacht "bla bla bla" was het ook meteen klaar. Heb mij nooit in grote groepen moslims begeven, maar mijn ouders hebben wel een flinke vriendengroep en ook daar zie ik geen pro-Hamas mensen tussen. Medeleven met de Palestijnen en kritiek (soms tegen het haten aan) richting de Israelische regering is er zeker wel, maar geen sprake van jodenhaat. Zoals ik al zei heb ik misschien het geluk dat ik nooit in zo'n omgeving ben terechtgekomen, omdat ik mij nooit thuisvoelde tussen alleen maar Turken en/of Marrokanen of wat dan ook
Bedankt in ieder geval dat je gewoon inhoudelijk reageert, zodat wij een fatsoenlijke discussie kunnen voeren in plaats van meteen op de man te spelen zoals bepaalde andere users.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:21 schreef Snikkelbeer het volgende:
Allemaal flyers in de lucht nu op de livestream
Al bekend wat erop staat? Ik neem aan dat men moet evacueren. Maar misschien ook over dat Hamas de gijzelaars kan teruggeven in ruil voor stroom en water, om zo de druk op te voeren.quote:
Schijnbaar dat ze naar het zuiden moeten kort samengevat.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al bekend wat erop staat? Ik neem aan dat men moet evacueren. Maar misschien ook over dat Hamas de gijzelaars kan teruggeven in ruil voor stroom en water, om zo de druk op te voeren.
Onderaan staan een kaartje van gaza, waar pijlen aangeven dat ze naar het zuiden moeten gaanquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al bekend wat erop staat? Ik neem aan dat men moet evacueren. Maar misschien ook over dat Hamas de gijzelaars kan teruggeven in ruil voor stroom en water, om zo de druk op te voeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Surrounded by losers, misfits and boozers”
Las toen straks een artikel dat Hamas het onmogelijk maakt voor mensen om te vluchten. Nu zal ik nooit oorlogsdaden goedpraten, als het aan mij ligt wordt er nooit meer oorlog gevoerd op deze planeet, maar hier zie je wel het verschil van een westerse beschaving vs een groep terroristen. Israël geeft mensen tenminste nog de kans om te evacueren en proberen het aantal burgerslachtoffers te beperken, dat is het grote verschil.quote:
Leuk betoog en ik snap dat jij ook vol frustratie en emotie zit maar je betoog van hierboven in het begin is ver over de grens gegaan. Daarnaast vind ik de discussie over "de moslims" in het algemeen niet zo van toepassing voor dit topic. Daar willen we niet heen met dit topic want we hebben al veel emotie/woede/frustratie door de gebeurtenissen an sich. De rest zijn in dit topic randzaken die alleen maar meer onnodig olie op het vuur gooien in dit geval en daar zit niemand op te wachten.quote:
Waarom moet je perse een van de 2 extremistische kampen kiezen. Belachelijk die zwart wit wereld die zowel zionisten als moslim extremisten aan het creëren zijn en waarbij zogenaamd nuchtere Nederlanders meegaan in dit zwart witte narratief.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep, zo is het. Israël staat wat mij betreft in z'n recht om te reageren op die moordpartij, maar gaat er wel te ver in momenteel. Betekent niet dat ik minder walg van het volk dat Hamas toejuich of het volk dat zichzelf in de meest onmogelijke bochten wringt om maar niet een beetje de kant van Israël te kiezen.
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Las toen straks een artikel dat Hamas het onmogelijk maakt voor mensen om te vluchten. Nu zal ik nooit oorlogsdaden goedpraten, als het aan mij ligt wordt er nooit meer oorlog gevoerd op deze planeet, maar hier zie je wel het verschil van een westerse beschaving vs een groep terroristen. Israël geeft mensen tenminste nog de kans om te evacueren en proberen het aantal burgerslachtoffers te beperken, dat is het grote verschil.
Oh nee, zo bedoelde ik het niet. De inzet van WP komt regelmatig langs, hier bv: AchJa in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #8 kleutersquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef Ali_boo het volgende:
Ik kan er niet 24 uur per dag bij zijn om de nieuwtjes te lezen
Zal vast niet de enige zijn
Voor die mesnen post ik het
Tegen de tijd dat Steve klaar is met kloten en eindelijk die vertaling geeft hebben we hier 6 boeken kunnen schrijvenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ook met kaartje erbij voor de mensen die niet kunnen lezen
Koffie gehad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:02 schreef Frutsel het volgende:
even opruimen
Heeft iedereen al koffie gehad en kunnen we weer rustig verder ?
Als het je emotioneel te veel, ga even weg, loop even naar buiten met de hond, ga fortnite spelen, kijk per seconde wijzer of met het mes op tafel even terug en zet dan nog eens de laptop aan om met nieuwe energie mee te lezen of te posten.
Aub normaal verder - kom op...
Dit is hoe oorlog werkt. Israël is dan nog zo netjes om een evacuatie een kans te geven omdat ze weten dat ze niet tegen die burgers vechten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Moederenkind het volgende:
dit is echt te bizar voor woorden. en te bedenken dat het vooral kinderen zijn die daar wonen. Wie keurt deze waanzin nou goed??
Dat kan, en Hamas had afgelopen zaterdag ook thuis kunnen blijven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
Bij die demonstratie gisteren is toch door meerdere mensen benoemd dat het ook heel erg is voor de gewone burgers van de Gaza.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Voor nu begrijp ik alle kritiek op Israël, maar ook de kritiek op Hamas, ik kan alleen niet accepteren met ons verleden hier in Europa dat er nu zo gereageerd wordt op Joden, dat ze niet meer veilig over straat kunnen, en dan is het misschien een minderheid we mogen dit nooit tolereren, wat je gevoelens ook zijn voor Israël en het Palestina conflict want wat bij mij zo'n emotie losmaakt nu staat los van wat Israel of Hamas doet.
Ik heb geen grens overschreden die ik niet hier al jaren overschreden heb zien worden beste Frutsel, geen woorden gebruikt die ik hier niet al jaren heb gelezen waar geen opmerkingen op kwamen. Dit is niet los te zien van de islam, jij ziet toch ook in Europa die groep oproepen tot het doden en verkrachten van Joden, jij krijgt toch ook mee dat het antisemitische aanvallen stijgen in Europa sinds vorige week, dat Joden niet meer op straat kunnen. Waarom zou daar niet over gesproken mogen worden op een discussieforum? We kunnen anders ook even samen kijken in het Oekraïne topic waar het totaal geen probleem is mensen die nuanceren weg te zetten als rechts-extremist, PVV/Forum stemmer of Putin lover, is toch exact hetzelfde? Ik zie hier toch ook reacties over het verderfelijke westen die Israël maar blijft steunen, is dat geen stemmingsmakerij, wat doen we ermee als er dit weekend weer aanslagen zijn gericht naar het westen in Europa?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leuk betoog en ik snap dat jij ook vol frustratie en emotie zit maar je betoog van hierboven in het begin is ver over de grens gegaan. Daarnaast vind ik de discussie over "de moslims" in het algemeen niet zo van toepassing voor dit topic. Daar willen we niet heen met dit topic want we hebben al veel emotie/woede/frustratie door de gebeurtenissen an sich. De rest zijn in dit topic randzaken die alleen maar meer onnodig olie op het vuur gooien in dit geval en daar zit niemand op te wachten.
Tuurlijk is het van de zotte dat er hier scholen dicht moeten of dat je als jood misschien vandaag, of morgen ,of nooit veilig over straat zou kunnen en je hele betoog over "ja maar de moslims" voegt momenteel niets meer dan frustratie en woede toe aan een al heel heet onderwerp.
Kap daar gewoon mee in dit topic. En anders: ga even wat anders doen.
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is hoe oorlog werkt. Israël is dan nog zo netjes om een evacuatie een kans te geven omdat ze weten dat ze niet tegen die burgers vechten.
Goede post.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.
Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @:Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.
Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.
Wij weten dat het niet "opeens" is, want Hamas heeft hier de eerste klap uitgedeeld en Israel reageerde daar, terecht, op. Alleen voor een groot deel van hun is het wel "opeens".
Je ziet dagenlang bommen vallen op je grondgebied. Vrienden en familie komen om en alles wat je hoort is dat Israel de grote boze wolf is.
Nog een paar dagen later hoor je dat je je huis moet verlaten moet evacuaren. Zonder stroom, zonder benzine, zonder water, zonder eten, want Israel wil dat graag.
Je kan niet weg, want je kan niet naar Israel, je kan niet naar Egypte, Hamas houdt je tegen, dus je blijft zitten waar je zit.
Nog een paar dagen later valt Israel binnen en dat resulteert in tienduizenden doden. Je familie, je vrienden, je buren. Huizen worden platgegooid en het hele kleine beetje wat je had is nu ook weg. Ondertussen is Hamas zogenaamd verslagen.
..... nu is mijn vraag, wat denk je dat die kinderen over 10 jaar gaan doen?
Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.
Ik weet de oplossing ook niet, maar ik weet wel dat dit het niet is.
Dat was het idee. Alles in een tentenkamp. Maar voor de tentjes en wat 'orde' moeten ze waarschijnlijk ook zelf zorgenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
Maar die mensen het uit het noorden, stel die gaan naar het zuiden, moeten die dan daar gewoon op straat slapen in een tentje met hun gezin? Lijkt mij ook niet veilig, maar goed beter dan dood in het noorden...
Hele sterke post waar de vicieuze cirkel waar ik ook tegen ageer goed illustreert. Ik vrees alleen dat je het tegen een muur hebt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.
Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @:Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.
Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.
Wij weten dat het niet "opeens" is, want Hamas heeft hier de eerste klap uitgedeeld en Israel reageerde daar, terecht, op. Alleen voor een groot deel van hun is het wel "opeens".
Je ziet dagenlang bommen vallen op je grondgebied. Vrienden en familie komen om en alles wat je hoort is dat Israel de grote boze wolf is.
Nog een paar dagen later hoor je dat je je huis moet verlaten moet evacuaren. Zonder stroom, zonder benzine, zonder water, zonder eten, want Israel wil dat graag.
Je kan niet weg, want je kan niet naar Israel, je kan niet naar Egypte, Hamas houdt je tegen, dus je blijft zitten waar je zit.
Nog een paar dagen later valt Israel binnen en dat resulteert in tienduizenden doden. Je familie, je vrienden, je buren. Huizen worden platgegooid en het hele kleine beetje wat je had is nu ook weg. Ondertussen is Hamas zogenaamd verslagen.
Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.
Echt he. Alsof het leger een ziekenhuis in gaat en alle patienten vermoord, omdat ze niet kunnen vluchten. Probleem is dat Hamas dit ook wel in de gaten heeft en die patienten als schild gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Moederenkind het volgende:
LIVE | WHO wil einde aan ‘wrede’ volksverhuizing Gaza: ‘Dit is een doodvonnis’
OORLOG ISRAELHet oproepen tot een grootschalige evacuatie van Gaza is een ‘doodvonnis’ voor kwetsbare patiënten die op dit moment daar in de ziekenhuizen liggen. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De organisatie wil dat Israël de oproep intrekt. Volg alle ontwikkelingen rondom het conflict in het Midden-Oosten in ons liveblog.
https://www.ad.nl/buitenl(...)doodvonnis~abf6b9cb/
dit is echt te bizar voor woorden. en te bedenken dat het vooral kinderen zijn die daar wonen. Wie keurt deze waanzin nou goed??
dat had inderdaad gekund. Maar wat nu? Moeten al die mensen (voornamelijk kids!!) daardoor gedood worden door israel wat ook nog eens gedoogd word door het westen waaronder nederland ?? schandaligquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat kan, en Hamas had afgelopen zaterdag ook thuis kunnen blijven.
Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welke optie hebben ze volgens jou? Ik zie maar 3 alternatieven en die zijn volgens mij niet beter.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
Hamas kan ook die gijzelaars vrijlaten, en Palestina kan de Hamas terroristen oppakken uitleveren, het is toch de meerderheid die tegen Hamas is? Dan is dit allemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
Er is geen oplossing behalve de volledige vernietiging van de staat Israel en de Joden (manifest Hamas), en voor de staat Israel is daarmee de enige oplossing de totale vernietiging van Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb je het gekeken? En weerleg maar wat er niet aan klopt. Kom maar met bronnenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Achterhaald, dit is allang bevestigd
Ze kunnen ook de gijzelaars overdragen aan Israel. En nu?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Dit is oorlog, deal with it. Wat Hamas deed is barbaars en crimineel, dat was een oorlogsverklaring. En dan moet Israël maar gewoon lekker stil blijven en verder niks doen? Ze staan in hun volste recht om te reageren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!
Israhel deelt al jaren dagelijks klappen uit aan de Palestijnen. Omdat dat niet in de mainstream media komt betekent dat niet dat die klappen niet vallen??!!!
Weet niet of dat het is... ik denk eerder dat ze de hoop hebben opgegeven dat het gewone volk nog iets aan de terroristen kan, of wil, doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vrees dat het zuiden ook niet gespaard gaat blijven. Eerst het noorden, binnentrekken en dan verder naar het zuiden. Waar ze heen moeten interesseert ze niet. Misschien drukken ze de palestijnen gewoon over de Egyptische grensquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Alsof als de bevolking naar het zuiden tret Hamas lekker in het noorden blijft zitten, zodat Israel ze lekker makkelijk kan afknallen
Echt, totaal belachelijk plan van Israel en het is echt een doodsvonnis voor tienduizenden mensen, als het al niet meer is en men laat het gewoon gebeuren. Het doet mij ergens aan denken, mensen verplicht een richting op sturen......
Goed mijn punt gemist .... want mij hele post ging inderdaad om wie hier mee begonnen is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!
Israhel deelt al jaren dagelijks klappen uit aan de Palestijnen. Omdat dat niet in de mainstream media komt betekent dat niet dat die klappen niet vallen??!!!
Shit, het is oorlog! Als mensen vluchten, kun je niet je huis meenemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
Maar die mensen het uit het noorden, stel die gaan naar het zuiden, moeten die dan daar gewoon op straat slapen in een tentje met hun gezin? Lijkt mij ook niet veilig, maar goed beter dan dood in het noorden...
misschien leef je onder een steen maar er wordt al dagen constant gebombardeerd, en ja dat betekent dat ziekenhuizen wellicht ook (indirect) geraakt kunnen worden. maar ook patienten die ergens anders verblijven, bijvoorbeeld thuis, in een tent, in een tunnel etc.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt he. Alsof het leger een ziekenhuis in gaat en alle patienten vermoord, omdat ze niet kunnen vluchten. Probleem is dat Hamas dit ook wel in de gaten heeft en die patienten als schild gaat gebruiken.
Sorry ik begrijp je post niet goedquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?
Ah, een Godwin...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Alsof als de bevolking naar het zuiden tret Hamas lekker in het noorden blijft zitten, zodat Israel ze lekker makkelijk kan afknallen
Echt, totaal belachelijk plan van Israel en het is echt een doodsvonnis voor tienduizenden mensen, als het al niet meer is en men laat het gewoon gebeuren. Het doet mij ergens aan denken, mensen verplicht een richting op sturen......
Hoe weet jij nou wat Hamas vindt?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed mijn punt gemist .... want mij hele post ging inderdaad om wie hier mee begonnen is.
Hij begon meester, echt waar, echt waar! Ikke dee nikz.
Edit: en iedereen die denkt dat Hamas ook maar een kut geeft op de gemiddelde Palestijnse burger .... lol
Ja lekker maken praten vanaf achter je schermpje.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Shit, het is oorlog! Als mensen vluchten, kun je niet je huis meenemen.
Zoiets als Turkije met de Koerden doet bedoel je?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind het een hele mooie reactie, en ben het ook 100% met je eens. Alleen kun je dit verhaal ook helemaal omdraaien, maar daar ga ik nu even niet teveel inhoudelijk op in ivm. mijn belofte aan Frutsel. We hebben gewoon twee groepen die elkaar afslachten, en bij beide groepen zal vanaf jongs of aan een haat groeien voor het andere kamp, het is een eindeloze cirkel en het zal ooit moeten stoppen, maar het zal nooit stoppen als wij als het westen blijven toekijken totdat één van de partijen niet meer hapt want dit domino effect is 75 jaar geleden al in gang gezet. Israël en Palestina gaan hier nooit meer uitkomen, en dat is voor mij reden genoeg dat het Westen in samenspraak met de omringende landen mogen ingrijpen op de meest humane manier mogelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Idd, guerilla warfare (wat dit is/gaat worden) is berucht lastig omdat er geen duidelijke vijand is. Hamas komt niet in uniformen aanzetten straks.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Je oogst wat je zaait!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Die schuld ligt volledig bij Hamas. Zij gebruiken hun eigen burgers als menselijk schild. En trouwens ook Egypte, waar men weigert een vluchtroute te bieden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de enige oplossing die op korte termijn gaat komen is dat zoveel mogelijk Hamas leden vernietigd zijn, met als bijkomende schade heel veel burgerslachtoffers.
Zeer triest.
Hamas verschuilt zich vaak in ziekenhuizen. In het grootste ziekenhuis van de Gazastrook zat lange tijd hun hoofdkantoor. Dus het kan inderdaad maar zo dat die gebombardeerd worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:45 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
misschien leef je onder een steen maar er wordt al dagen constant gebombardeerd, en ja dat betekent dat ziekenhuizen wellicht ook (indirect) geraakt kunnen worden. maar ook patienten die ergens anders verblijven, bijvoorbeeld thuis, in een tent, in een tunnel etc.
Zij die gebleven zijn, zijn opgenomen als Israëlieten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?
ze kunnen om de tafel om te onderhandelen bijvoorbeeld?? is dat ook een optie of zijn de enige opties in jouw ogen geweld en oorlog? Ik zie momenteel het verschil niet tussen Hamas en Israel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke optie hebben ze volgens jou? Ik zie maar 3 alternatieven en die zijn volgens mij niet beter.
Hamas met rust laten en wachten op de volgende slachtpartij.
Grondoffensief met burgers ertussen.
Meer bommen blijven gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |