abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210935267
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef Drxx het volgende:

[..]
Maar gelukkig wordt het wel gerespecteerd, aldus Amerikaanse BuZa:

[ twitter ]

En dat is ook te zien in de praktijk:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Zeker die "Jackson Hinkle" kun je gewoon negeren. Dit figuur juicht bijna als Rusland dergelijke wapens gebruikt tegen Oekraïne. Het is vooral een pro-Ruzzische trol zoals er zoveel zijn tegenwoordig aan extreem rechtse zijde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210935268
quote:

[..]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Is allemaal al debunked, het hoort bij de ziekelijke hoeveelheid anti Israël propaganda die nu op het internet te vinden is. Deze beelden staan al vanaf dag één op het internet.

Dit is weer stemmingsmakerij, en dadelijk weer afvragen waarom er opeens een rits aan aanslagen in het westen zijn.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210935272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah ja. We gaan weer de discriminatoire kant op. Doe eens niet. Die mensen die dat doen zijn fout, niet de hele groep.
Heb je gezien hoe groot de groep is?
pi_210935281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja en?

Shake and bake.
[..]
Al ettelijke keren voorbijgekomgen.
Ik kan er niet 24 uur per dag bij zijn om de nieuwtjes te lezen
Zal vast niet de enige zijn
Voor die mesnen post ik het
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210935282
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit gaat om losse protocollen. Internationale wetgeving is niet een geheel, maar je kunt zeg maar bepaalde modules afnemen.
Niet helemaal. Er bestaat zoiets als internationaal gewoonterecht (kun je je aan onttrekken als ‘persistent objector’, maar is lastig.) en regels van ius cogens. En die laatste gelden altijd.
zie email 27 oktober
pi_210935287
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:42 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ja. Daarom maak ik me er ook druk om. Maar aangezien ik wel kan nadenken ga ik daar niet allerhande op rassendenken gebaseerde conclusies aan verbinden.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:44:06 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:42 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Misschien moet jij even het verschil snappen tussen een grote stille groep en een kleine groep met een grote bek.

Er leven ruim 40 miljoen moslims in Europa. Hoeveel van die groep gaan de straat op?

Begrijp mij niet verkeerd, iedere steun aan Hamas is teveel, maar het gaat mij er hier om dat je niet alle moslims gelijk kan trekken omdat er een groep met een grote bek vooraan wil lopen.
pi_210935292
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef PzKpfw het volgende:
Toch wel een eng om de situatie met de Joden weer te zien in nu met name ook weer Europa. Hun veiligheid kan niet worden gegarandeerd, scholen die gesloten blijven. Gewoon triest.
Dit is ook wat bij mij zoveel emotie losmaakt, ik heb grootouders gehad die de hongerwinter hebben meegemaakt en gevochten hebben in de oorlog. Door de jaren heen vroeger wel eens gesprekken gehad, maar ook vooral over de situatie, de propaganda, hoe het leven was, je ziet gewoon exact hetzelfde weer gebeuren. Als mijn opa nu nog zou leven zou hij zich kapot schamen dat wij als Nederland zo ver zijn afgezakt. Je kan boos zijn op Israel en dat is ook nog terecht, je kan boos zijn op het westen, en ook dat is terecht, maar het is net zo terecht om dan boos te zijn op aanhangers van die radicale ideologie, maar de kant waar we nu naartoe gaan waar Joden bijna 80 jaar na dato wederom niet op straat kunnen vind ik verschrikkelijk en ik schaam mij kapot als Nederlander tegenover de Joden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:45:26 #99
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210935298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet helemaal. Er bestaat zoiets als internationaal gewoonterecht (kun je je aan onttrekken als ‘persistent objector’, maar is lastig.) en regels van ius cogens. En die laatste gelden altijd.
Klopt, maar daar valt dit weer niet onder. Bedankt voor ius in plaats van jus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210935311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Klopt, maar daar valt dit weer niet onder. Bedankt voor ius in plaats van jus.
Definieer ‘dit’. Op het moment dat je munitie met dergelijke effecten inzet tegen civiele doelen ben je er in ieder geval heel dicht bij.
zie email 27 oktober
pi_210935312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Daarom maak ik me er ook druk om. Maar aangezien ik wel kan nadenken ga ik daar niet allerhande op rassendenken gebaseerde conclusies aan verbinden.
Islam is een ras?
pi_210935317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:47 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Islam is een ras?
Zo wordt het wel geporteerd door sommigen ja. Alhoewel ook dat natuurlijk onzin is.
zie email 27 oktober
pi_210935321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Misschien moet jij even het verschil snappen tussen een grote stille groep en een kleine groep met een grote bek.

Er leven ruim 40 miljoen moslims in Europa. Hoeveel van die groep gaan de straat op?

Begrijp mij niet verkeerd, iedere steun aan Hamas is teveel, maar het gaat mij er hier om dat je niet alle moslims gelijk kan trekken omdat er een groep met een grote bek vooraan wil lopen.
De stille groep heeft niet vanzelfsprekend een andere (of mildere) overtuiging dan de groep met grote bek. In Islamitische landen zie je bijvoorbeeld ook wel eens protesten van slechts een paar duizend man die een mening verkondigen die naar Pew-onderzoek akkoord gaat met de mening van 85% van de gehele bevolking. De vraag is dus: wat mogen we aannemelijk achten wb de stille meerderheid in de Europees-islamitische gemeenschap? Welke peilers kunnen we hanteren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210935325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Maar hoeveel moslims gaan de straten op protsteren tegen de terreurdaden van Hamas? Hoeveel gaan er de straat op protesteren tegen de terreurdaden in Europa? Hoeveel moslims werkend in de media en politiek hebben zich uitgesproken tegen de terreurdaden? Hoeveel moslims gaan de straten op protesteren tegen de dagelijks dode moslimkindjes die omkomen door moslim terroristen, een discussie daarover eindigt ook altijd zoals elke discussie met de islamitische lijnen te sluiten en 0 kritiek toe te staan. Hoeveel moslims gaan de staat op om homorechten en vrouwenrechten te respecteren? Ik zie ze nooit, ik zie ze wel massaal de straat op gaan en hun haat voor het westen spuien als een Imam wordt doodgeschoten in Amerika of als Israël weer iets doet, we hebben gezien hoeveel er plezier hadden van de aanslagen door IS.

Maar om dit te zien moet je zijn opgegroeid in een sociale buurt vol met moslims, dan besef je wel dat het hier niet om een minderheid gaat die zo denkt.
pi_210935326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja en?

Shake and bake.
[..]
Al ettelijke keren voorbijgekomgen.
Maar wat wil 'tightly regulated' dan zeggen als je ze niet inzet als 'smoke screen' maar ze op gebouwen afschiet?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210935328
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018.

https://en.m.wikipedia.or(...)Gaza_border_protests

En zelfs een dag voor de aanslagen, door kolonisten een stad in de westbank hadden aangevallen:

https://www.aljazeera.com(...)-bank-town-of-huwara

Begrijp dan ook niet dat men onvoorwaardelijk achter Israël staat. Terwijl ze nu notabene oorlogsmisdaden plegen. Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen. Bovendien worden er 1000 bommen per dag waaronder met fosfor, op een dicht bevolkt gebied gegooid. Het wordt een gevecht tussen een terroristische groepering die is ontstaan als reactie op decennia lange onderdrukking. En één van de meest geavanceerde, en best bewapende legers in de wereld. Maar dat is niet zoals het nu in het nieuws gebracht wordt. Nee in tegendeel, de Palestijnen zijn barbaars en verdienen het om te sterven. De Israëlische propaganda machine draait ondertussen volle toeren. Met steun vanuit de Verenigde Staten:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sstrijders-nepnieuws

Ondertussen veranderd continu het verhaal over de onthoofde babies. Eerst waren ze onthoofd. Toen waren ze verbrand. Eerst werd het bewijs niet vrij gegeven. Daarna was het er niet. Maar gisteren werd het alsnog gedeeld door de Israëlische premier. En wat blijkt. Er is gesjoemeld met de afbeeldingen. Één wordt notabene aangemerkt als gegenereerd door AI:

https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY

Ondertussen gaan er wel videos rond van Palestijnse kinderen wiens hersenen uit het hoofd zijn geblazen:

https://twitter.com/mattt(...)-Fg61V47WjCnfTA&s=19

We stevenen af op een genocide en we keuren het allemaal goed. Het is werkelijk waar een walgelijke vertoning, en totale waanzin.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:50:35 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210935345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar hoeveel moslims gaan de straten op protsteren tegen de terreurdaden van Hamas? Hoeveel gaan er de straat op protesteren tegen de terreurdaden in Europa? Hoeveel moslims werkend in de media en politiek hebben zich uitgesproken tegen de terreurdaden? Hoeveel moslims gaan de straten op protesteren tegen de dagelijks dode moslimkindjes die omkomen door moslim terroristen, een discussie daarover eindigt ook altijd zoals elke discussie met de islamitische lijnen te sluiten en 0 kritiek toe te staan. Hoeveel moslims gaan de staat op om homorechten en vrouwenrechten te respecteren? Ik zie ze nooit, ik zie ze wel massaal de straat op gaan en hun haat voor het westen spuien als een Imam wordt doodgeschoten in Amerika of als Israël weer iets doet, we hebben gezien hoeveel er plezier hadden van de aanslagen door IS.

Maar om dit te zien moet je zijn opgegroeid in een sociale buurt vol met moslims, dan besef je wel dat het hier niet om een minderheid gaat die zo denkt.
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210935356
quote:

[..]

[ twitter ]

Kijk eens naar twee posts boven je. :)
Intolerant voor intolerantie
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:51:50 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210935359
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018
Israël en Hamas schieten al jaren raketten over en weer, dus wat dat betreft staan ze gewoon op gelijke voet en is er niemand zielig of de overduidelijke schuldige. Nog meer smoesjes om terroristisch geweld te nuanceren?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210935361
quote:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018.

https://en.m.wikipedia.or(...)Gaza_border_protests

En zelfs een dag voor de aanslagen, door kolonisten een stad in de westbank hadden aangevallen:

https://www.aljazeera.com(...)-bank-town-of-huwara

Begrijp dan ook niet dat men onvoorwaardelijk achter Israël staat. Terwijl ze nu notabene oorlogsmisdaden plegen. Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen. Bovendien worden er 1000 bommen per dag waaronder met fosfor, op een dicht bevolkt gebied gegooid. Het wordt een gevecht tussen een terroristische groepering die is ontstaan als reactie op decennia lange onderdrukking. En één van de meest geavanceerde, en best bewapende legers in de wereld. Maar dat is niet zoals het nu in het nieuws gebracht wordt. Nee in tegendeel, de Palestijnen zijn barbaars en verdienen het om te sterven. De Israëlische propaganda machine draait ondertussen volle toeren. Met steun vanuit de Verenigde Staten:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sstrijders-nepnieuws

Ondertussen veranderd continu het verhaal over de onthoofde babies. Eerst waren ze onthoofd. Toen waren ze verbrand. Eerst werd het bewijs niet vrij gegeven. Daarna was het er niet. Maar gisteren werd het alsnog gedeeld door de Israëlische premier. En wat blijkt. Er is gesjoemeld met de afbeeldingen. Één wordt notabene aangemerkt als gegenereerd door AI:

https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY

Ondertussen gaan er wel videos rond van Palestijnse kinderen wiens hersenen uit het hoofd zijn geblazen:

https://twitter.com/mattt(...)-Fg61V47WjCnfTA&s=19

We stevenen af op een genocide en we keuren het allemaal goed. Het is werkelijk waar een walgelijke vertoning, en totale waanzin.
Goed samengevat wel.
pi_210935369
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:51 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kijk eens naar twee posts boven je. :)
Tegelijkertijd gepost. :)
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:52:55 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210935371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Definieer ‘dit’. Op het moment dat je munitie met dergelijke effecten inzet tegen civiele doelen ben je er in ieder geval heel dicht bij.
Ja, dat wel, het hangt er denk ik vanaf hoe je het precies gebruikt.
Volgens dit artikel is het allemaal erg onduidelijk nog:
https://www.washingtonpos(...)-chemical-war-crime/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210935375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Oh, omdat jij een onderbuik gevoel hebt dat alle moslims zo denken wil niet zeggen dat het een feit is.
Laten we het even de eerste de beste moslim op straat vragen... ben benieuwd :') .

Sterker nog, zelfs de bekende politieke partijen in Rotterdam lopen weg bij het veroordelen van de situatie. Hoe duidelijk wil je het precies hebben?
pi_210935378
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.
Ik zie sowieso weinig Joden op straat, misschien in mijn leven een stuk of 10 tegengekomen, althans dan die echte Joden met dat typisch Joods uiterlijk. Maar zelfs in dit topic zijn er al meermaals beelden gepost van Joden of Israëliërs die oproepen tot vreedzame oplossingen en toegeven dat Israël te ver gaat, ik zie het al tientallen jaren. Ze zijn er wel degelijk, en heel wat meer dan dat ik moslims ooit heb zien protesteren tegen de radicale elementen van hun cultuur.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:54:04 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210935379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:46 schreef Alloch87 het volgende:

[..]

Gaat erom dat je ook gewoon veel goede stille mensen benadeeld

Had laatst nog 2 moslims over de vloer waarmee ik gezellig dronk. 1 ervan heeft ook nog een relatie met een dude met christelijke achtergrond. Ze kenden het issue met Gaza en Israel niet eens echt, want in Indonesie is dat nauwelijks nieuws, laat staan dat je er mee opgroeid.

Maargoed, je zal deze mensen ook niet herkennen als moslim waarschijnlijk. Dat is het probleem met racisten. Die zien een tulband en denken dat 't een moslim is (eigenlijk een Sikh) en vervolgens zien ze een leuke chick die drinkt en aan de BBQ zit, en dat zou best een moslim kunnen zijn. Alleen in 't hoofd van een racist zijn ze makkelijk te herkennen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Frutsel op 13-10-2023 11:17:21 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:54:40 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:48 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Probleem is ook vooral dat in die kringen men zich niet durft uit te spreken, ook al hebben ze misschien wel een andere mening.

Aan de andere kant heb je zeker wel een groepseffect, omdat die mensen hun wereld zo klein houden en dus makkelijk gaan geloven in hun eigen sprookjes. Heb zelf Turkse ouders, zelf geboren in Nederland, woon ondertussen in Zweden, ben niet gelovig. Heb alleen door mijn achtergrond wel een duidelijke mening hierover.

Misschien is het ook anders voor mij, omdat ik nooit gelovig ben opgevoed. Mijn ouders hebben het mij een beetje proberen mee te geven, maar toen ik dacht "bla bla bla" was het ook meteen klaar. Heb mij nooit in grote groepen moslims begeven, maar mijn ouders hebben wel een flinke vriendengroep en ook daar zie ik geen pro-Hamas mensen tussen. Medeleven met de Palestijnen en kritiek (soms tegen het haten aan) richting de Israelische regering is er zeker wel, maar geen sprake van jodenhaat. Zoals ik al zei heb ik misschien het geluk dat ik nooit in zo'n omgeving ben terechtgekomen, omdat ik mij nooit thuisvoelde tussen alleen maar Turken en/of Marrokanen of wat dan ook :D

Bedankt in ieder geval dat je gewoon inhoudelijk reageert, zodat wij een fatsoenlijke discussie kunnen voeren in plaats van meteen op de man te spelen zoals bepaalde andere users.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:55:16 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210935390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.

Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".

Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
Ik las dat er sowieso minimaal 15k actieve Hamas leden zijn en wie weet hoeveel mensen er met hetzelfde gedachtengoed rondlopen die geen actief lid zijn. Die wil je als Egypte idd niet in je samenleving hebben.

Kwam gisteren nog een Reddit comment tegen van iemand uit Libanon die zei dat het eerste wat de Palestijnen deden (toen ze werden toegelaten nadat ze door Black September werden verbannen uit Jordan) was met hun wapens hele wijken voor zichzelf claimen.
pi_210935395
quote:

Maar gaan we dat dan hier ook afdoen als eigen schuld dikke bult vanwege het jarenlange geweld vanuit Palestina en Hamas? Gaan we hier dan ook roepen dat het eraan zat te komen na die slachting door Hamas? Als het nu de Palestijnen waren die de stroom hadden afgesloten van Israël en ze plat zouden bombarderen weet ik 100% zeker dat bij de bekende gezichten hier hun mening 180 graden was gedraaid.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:56:24 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935401
Van vrijdagavond tot zaterdagavond is de heilige Joodse dag, offensief zal wel daarna beginnen?
pi_210935403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Alles in de hele kwestie is tweeledig wat mij betreft.

Snap ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor slachting Hamas heeft veroorzaakt.

Verafschuw ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor schade zij hebben aangericht en nog steeds aanrichten.

Snap ik Hamas? Nee. Nooit niet.

Snap ik de gewone Palestijn? Zeker wel als je kijkt in wat voor omstandigheden ze al decennia leven, zonder ook maar één lichtpuntje aan de horizon.
Dat vind ik een hele goede samenvatting. :)

De gewone Palestijn zal nu het meest talrijke slachtoffer worden. Opgejaagd en gedood door het Israëlische leger en door Hamas, die ze gebruikt als menselijk schild en ze terugstuurt als ze willen vluchten.

Ik hoop dat het punt nu snel bereikt wordt dat de Palestijnen hun grootste nemesis omver gaan werpen en zich tegen Hamas keren. Als ze het zelf doen, dan is dat het allerbeste. En dan is er zelfs kans op vrede met Israël, want die zullen dat ook zien.
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')