abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210935117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bij de FvD stemmer, onder andere. En bij iedere partij die in volle overtuiging de kant van Hamas en de Palestijnen kiest omdat ze uit principe tegen de VS en Israël zijn.
Israël is niet westers; het misbruikt wat westers is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210935120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:20 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
No shit, Sherlock.

Dit was gewoon live te zien op de streams.
Die kijk ik niet :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:23:48 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210935122
No shit! _O-
En Egypte weet ook dat eenmaal toegelaten ze nooit meer (allemaal) weggaan

https://www.aljazeera.com(...)nitarian-catastrophe
No international guarantee Palestinians who flee Gaza will be able to return: Analyst
Speaking to Al Jazeera, Said Sadek, a professor of peace studies at Egypt-Japan University, said concerns have grown over whether the Palestinians of Gaza fleeing the bombardment would be able to return if a humanitarian corridor is created.

“Now, if Egypt opens the gates and allows Palestinians to escape from the bombardment and come to Sinai, there is no international guarantee, even the Americans declare, that they will not guarantee that they can return back,” he told Al Jazeera from Cairo.

“There is suspicion that Sinai can be an alternative homeland for the Palestinians. And even Jordan … has also warned about using this excuse of humanitarian refuge in Sinai to close and end the Palestinian question, to solve the demographic problem in Gaza by getting rid of the population,” he said.
pi_210935129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat je het net had over duizend jaar ellende van verdorven kanten terwijl Hamas en Israël nog niet eens 100 zijn leek wat anders te zeggen.
Dat is een vrij onzinnig statement. De volkeren en de hele regio is al heel wat langer met elkaar in conflict (met tussenpozen waar ze samen een hekel aan Christenen hadden).
pi_210935131
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:25:03 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210935133
twitter

Misschien komt het wat beter binnen als een oudere Schotse dame even uitlegt waar de knelpunten zitten...
pi_210935145
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als nepitaliaan zeg ik: make Jerusalem part of the Roman Empire again.
Doe maar niet, met die Romeinen is het gedonder begonnen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210935152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
No shit! _O-
En Egypte weet ook dat eenmaal toegelaten ze nooit meer (allemaal) weggaan

https://www.aljazeera.com(...)nitarian-catastrophe
No international guarantee Palestinians who flee Gaza will be able to return: Analyst
Speaking to Al Jazeera, Said Sadek, a professor of peace studies at Egypt-Japan University, said concerns have grown over whether the Palestinians of Gaza fleeing the bombardment would be able to return if a humanitarian corridor is created.

“Now, if Egypt opens the gates and allows Palestinians to escape from the bombardment and come to Sinai, there is no international guarantee, even the Americans declare, that they will not guarantee that they can return back,” he told Al Jazeera from Cairo.

“There is suspicion that Sinai can be an alternative homeland for the Palestinians. And even Jordan … has also warned about using this excuse of humanitarian refuge in Sinai to close and end the Palestinian question, to solve the demographic problem in Gaza by getting rid of the population,” he said.
Wat mij betreft maakt Egypte zich hiermee ook verantwoordelijk voor de (te verwachten) humanitaire ramp, hoe lastig de situatie voor henzelf ook is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:29:00 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210935155
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:25 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]

Misschien komt het wat beter binnen als een oudere Schotse dame even uitlegt waar de knelpunten zitten...
Hierop aanhakend, in de link alle ziekenhuizen in Gaza. Er staat blijkbaar een Indonesisch ziekenhuis (?) in Noord-Gaza dus dat zou in elk geval geëvacueerd moeten worden.

https://www.google.com/ma(...)021,13.75z?entry=ttu
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:30:14 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210935170
Israel wil nu dat 1,1 miljoen mensen uit gaza gaan evacueren. Maar waarheen idd. Enne, tevoet dus want er zal wss geen brandstof meer zijn voor auto's om je spullen mee te nemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:30:24 #61
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210935172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Iedereen die in dit conflict partij kiest is gewoon af. Er is geen goede kant of slechte kant hier. Het is aan beide kanten door-en-door verwerpelijk. Al duizenden jaren treurigheid.
De meest verstandige post van de dag.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:31:24 #62
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935181
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.

Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".

Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:31:52 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210935185
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:24 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Blijven Fransen hè, zelfs de totaal niet ingeburgerde immigranten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:32:06 #64
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210935186
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee hoor staat er niet O~)
Eerst nog 'verbeteren' naar gazanezen? :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210935187
De tandjes. Er worden gewoon weer raketten vanuit Gaza geschoten
pi_210935193
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ja maar ik heb 'm vastgelegd met een quote. Hier komt ie niet meer onderuit! >:)
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:33:24 #67
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210935195
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel wil nu dat 1,1 miljoen mensen uit gaza gaan evacueren. Maar waarheen idd. Enne, tevoet dus want er zal wss geen brandstof meer zijn voor auto's om je spullen mee te nemen.
Men heeft aangegeven dat mensen richting Wazi Gaza moeten, de landbouwgebieden ten zuidwesten des stads.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210935197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Israël is niet westers; het misbruikt wat westers is.
Precies. Wij in het westen hebben een joods-christelijke achtergrond.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:33:49 #69
416575 crew  Evenstar
pi_210935199
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is ook een opmerking van Israel om te laten zien dat ze zogenaamd wel begaan zijn met de normale burgers. Het slaat nergens op.

Het is al een land/streek van niks en dan moet ruim de helft van de bevolking opeens vertrekken richting een gebied waar al een miiljoen mensen leven. Zonder electriciteit, zonder brandstof, zonder eten, zonder water. Kunnen nergens de grens over, worden tegengewerkt door Egypte, Israel en Hamas .... maar hej, Israel heeft netjes gewaarschuwd.

Slaap compleet nergens op.
pi_210935200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:

Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".

Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
Ik sta er tweeledig in... het is kut van ze dat ze de boel gesloten houden, want zo maken zij zich net zo schuldig aan de ramp die op het punt staat uit te breken.

Maar ik snap het om de redenen die jij noemt ook dondersgoed.
Intolerant voor intolerantie
pi_210935208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:

Er is maar één oplossing, alle omringende landen inclusief het westen dienen in te grijpen en die groepen uit elkaar te halen. Het zijn twee vechtende kinderen en dan moeten de volwassenen ze maar uit elkaar halen en apart zetten. Het is niet makkelijk, en één zal altijd klagen moet die groep weg uit het gebied maar ik zie werkelijk waar geen andere vreedzame oplossing wat verdere burgerslachtoffers voorkomt. De hele wereld heeft te lang weggekeken bij alle ellende in die regio.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:35:13 #72
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210935214
twitter

Geen immintent attack op Gaza in ieder geval.
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:35:21 #73
5428 crew  miss_sly
pi_210935215
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Vond dit wel een aardig overzicht van de geopolitieke situatie en de reden waarom je zo weinig steun vanuit de moslimwereld hoort voor Hamas, en waarom Egypte nu ook zeker niet mee wil helpen. (Embed werkt niet)

https://www.tiktok.com/@:sinixstar2.1/video/7288806285057756462
Dat is echt een interressante uiteenzetting. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:35:47 #74
416575 crew  Evenstar
pi_210935220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:34 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik sta er tweeledig in... het is kut van ze dat ze de boel gesloten houden, want zo maken zij zich net zo schuldig aan de ramp die op het punt staat uit te breken.

Maar ik snap het om de redenen die jij noemt ook dondersgoed.
Alles in de hele kwestie is tweeledig wat mij betreft.

Snap ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor slachting Hamas heeft veroorzaakt.

Verafschuw ik Israel? Yup, zeker wel als je ziet wat voor schade zij hebben aangericht en nog steeds aanrichten.

Snap ik Hamas? Nee. Nooit niet.

Snap ik de gewone Palestijn? Zeker wel als je kijkt in wat voor omstandigheden ze al decennia leven, zonder ook maar één lichtpuntje aan de horizon.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:36:05 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210935222
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik verbrak mijn eigen regel net.

Niet gaan FOK!en voor m'n eerste koffie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')