Israël is niet westers; het misbruikt wat westers is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bij de FvD stemmer, onder andere. En bij iedere partij die in volle overtuiging de kant van Hamas en de Palestijnen kiest omdat ze uit principe tegen de VS en Israël zijn.
Die kijk ik nietquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:20 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
No shit, Sherlock.
Dit was gewoon live te zien op de streams.
Dat is een vrij onzinnig statement. De volkeren en de hele regio is al heel wat langer met elkaar in conflict (met tussenpozen waar ze samen een hekel aan Christenen hadden).quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat je het net had over duizend jaar ellende van verdorven kanten terwijl Hamas en Israël nog niet eens 100 zijn leek wat anders te zeggen.
Doe maar niet, met die Romeinen is het gedonder begonnenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als nepitaliaan zeg ik: make Jerusalem part of the Roman Empire again.
Wat mij betreft maakt Egypte zich hiermee ook verantwoordelijk voor de (te verwachten) humanitaire ramp, hoe lastig de situatie voor henzelf ook is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef slashdotter3 het volgende:
No shit!
En Egypte weet ook dat eenmaal toegelaten ze nooit meer (allemaal) weggaan
https://www.aljazeera.com(...)nitarian-catastrophe
No international guarantee Palestinians who flee Gaza will be able to return: Analyst
Speaking to Al Jazeera, Said Sadek, a professor of peace studies at Egypt-Japan University, said concerns have grown over whether the Palestinians of Gaza fleeing the bombardment would be able to return if a humanitarian corridor is created.
“Now, if Egypt opens the gates and allows Palestinians to escape from the bombardment and come to Sinai, there is no international guarantee, even the Americans declare, that they will not guarantee that they can return back,” he told Al Jazeera from Cairo.
“There is suspicion that Sinai can be an alternative homeland for the Palestinians. And even Jordan … has also warned about using this excuse of humanitarian refuge in Sinai to close and end the Palestinian question, to solve the demographic problem in Gaza by getting rid of the population,” he said.
Hierop aanhakend, in de link alle ziekenhuizen in Gaza. Er staat blijkbaar een Indonesisch ziekenhuis (?) in Noord-Gaza dus dat zou in elk geval geëvacueerd moeten worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:25 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Misschien komt het wat beter binnen als een oudere Schotse dame even uitlegt waar de knelpunten zitten...
De meest verstandige post van de dag.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Iedereen die in dit conflict partij kiest is gewoon af. Er is geen goede kant of slechte kant hier. Het is aan beide kanten door-en-door verwerpelijk. Al duizenden jaren treurigheid.
Blijven Fransen hè, zelfs de totaal niet ingeburgerde immigranten.quote:
Ja maar ik heb 'm vastgelegd met een quote. Hier komt ie niet meer onderuit!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerst nog 'verbeteren' naar gazanezen?
Men heeft aangegeven dat mensen richting Wazi Gaza moeten, de landbouwgebieden ten zuidwesten des stads.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel wil nu dat 1,1 miljoen mensen uit gaza gaan evacueren. Maar waarheen idd. Enne, tevoet dus want er zal wss geen brandstof meer zijn voor auto's om je spullen mee te nemen.
Precies. Wij in het westen hebben een joods-christelijke achtergrond.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Israël is niet westers; het misbruikt wat westers is.
Het is ook een opmerking van Israel om te laten zien dat ze zogenaamd wel begaan zijn met de normale burgers. Het slaat nergens op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel wil nu dat 1,1 miljoen mensen uit gaza gaan evacueren. Maar waarheen idd. Enne, tevoet dus want er zal wss geen brandstof meer zijn voor auto's om je spullen mee te nemen.
Ik sta er tweeledig in... het is kut van ze dat ze de boel gesloten houden, want zo maken zij zich net zo schuldig aan de ramp die op het punt staat uit te breken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.
Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".
Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
Er is maar één oplossing, alle omringende landen inclusief het westen dienen in te grijpen en die groepen uit elkaar te halen. Het zijn twee vechtende kinderen en dan moeten de volwassenen ze maar uit elkaar halen en apart zetten. Het is niet makkelijk, en één zal altijd klagen moet die groep weg uit het gebied maar ik zie werkelijk waar geen andere vreedzame oplossing wat verdere burgerslachtoffers voorkomt. De hele wereld heeft te lang weggekeken bij alle ellende in die regio.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.
Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".
Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
Dat is echt een interressante uiteenzetting. Dank!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Vond dit wel een aardig overzicht van de geopolitieke situatie en de reden waarom je zo weinig steun vanuit de moslimwereld hoort voor Hamas, en waarom Egypte nu ook zeker niet mee wil helpen. (Embed werkt niet)
https://www.tiktok.com/@:sinixstar2.1/video/7288806285057756462
Alles in de hele kwestie is tweeledig wat mij betreft.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:34 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik sta er tweeledig in... het is kut van ze dat ze de boel gesloten houden, want zo maken zij zich net zo schuldig aan de ramp die op het punt staat uit te breken.
Maar ik snap het om de redenen die jij noemt ook dondersgoed.
Ik verbrak mijn eigen regel net.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerst nog 'verbeteren' naar gazanezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |