abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:58:50 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935428
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:56 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat vind ik een hele goede samenvatting. :)

De gewone Palestijn zal nu het meest talrijke slachtoffer worden. Opgejaagd en gedood door het Israëlische leger en door Hamas, die ze gebruikt als menselijk schild en ze terugstuurt als ze willen vluchten.

Ik hoop dat het punt nu snel bereikt wordt dat de Palestijnen hun grootste nemesis omver gaan werpen en zich tegen Hamas keren. Als ze het zelf doen, dan is dat het allerbeste. En dan is er zelfs kans op vrede met Israël, want die zullen dat ook zien.
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.

Aan de ene kant Israel die er kut om geeft en er nu eindelijk openlijk voor uit durft te komen. Aan de andere kant de mafklappers van Hamas die geen kut om welke mensenleven dan ook geven. Good luck ....
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:59:01 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:57 schreef Snikkelbeer het volgende:

Tanks bij de grens nu aan het schieten.
Zouden ze dat wel fijn vinden dat dit soort zaken gefilmd worden?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:59:44 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.

Aan de ene kant Israel die er kut om geeft en er nu eindelijk openlijk voor uit durft te komen. Aan de andere kant de mafklappers van Hamas die geen kut om welke mensenleven dan ook geven. Good luck ....
Sowieso is meer dan de helft van de bevolking onder de 18 jaar in Gaza....
pi_210935439
quote:
1s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2692800/4/50#p210935328]vrijdag Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen.
Een zeer sterke post, maar waarom zou Israël voorzieningen moeten blijven leveren aan een vijandige staat?
pi_210935443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Zouden ze dat wel fijn vinden dat dit soort zaken gefilmd worden?
Volgens mij staat Reuters daar al een paar dagen, lijkt me niet dat we hiernaar zouden kunnen kijken als ze er een probleem mee hebben.
pi_210935445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]

En de enige oplossing die op korte termijn gaat komen is dat zoveel mogelijk Hamas leden vernietigd zijn, met als bijkomende schade heel veel burgerslachtoffers.

Zeer triest.
pi_210935447
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:49 schreef Gitw het volgende:
Het gaat één grote slachtpartij worden met goedkeuring van het westen. Want Israël is zielig. Vergetende dat ze zelf ook 300 mensen hebben afgeslacht in 2018.

https://en.m.wikipedia.or(...)Gaza_border_protests

En zelfs een dag voor de aanslagen, door kolonisten een stad in de westbank hadden aangevallen:

https://www.aljazeera.com(...)-bank-town-of-huwara

Begrijp dan ook niet dat men onvoorwaardelijk achter Israël staat. Terwijl ze nu notabene oorlogsmisdaden plegen. Elektriciteit, water en voedsel is afgesloten in de Gaza strip voor 2 miljoen mensen. Bovendien worden er 1000 bommen per dag waaronder met fosfor, op een dicht bevolkt gebied gegooid. Het wordt een gevecht tussen een terroristische groepering die is ontstaan als reactie op decennia lange onderdrukking. En één van de meest geavanceerde, en best bewapende legers in de wereld. Maar dat is niet zoals het nu in het nieuws gebracht wordt. Nee in tegendeel, de Palestijnen zijn barbaars en verdienen het om te sterven. De Israëlische propaganda machine draait ondertussen volle toeren. Met steun vanuit de Verenigde Staten:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sstrijders-nepnieuws

Ondertussen veranderd continu het verhaal over de onthoofde babies. Eerst waren ze onthoofd. Toen waren ze verbrand. Eerst werd het bewijs niet vrij gegeven. Daarna was het er niet. Maar gisteren werd het alsnog gedeeld door de Israëlische premier. En wat blijkt. Er is gesjoemeld met de afbeeldingen. Één wordt notabene aangemerkt als gegenereerd door AI:
Uiteraard. Het is gemakkelijker om dit te geloven dan de waarheid. Snap ik.
quote:
https://imageupload.io/en/rFpPRXWnTm99wbY

Ondertussen gaan er wel videos rond van Palestijnse kinderen wiens hersenen uit het hoofd zijn geblazen:

https://twitter.com/mattt(...)-Fg61V47WjCnfTA&s=19

We stevenen af op een genocide en we keuren het allemaal goed. Het is werkelijk waar een walgelijke vertoning, en totale waanzin.
Okay, wat zou je mening zijn geweest als het omgekeerd was? Arabische strijdgroepen/legers die Israël binnendrongen en hetzelfde zouden gaan doen als wat jij denkt dat Israël nu gaat doen?

Ik heb het gevoel dat je berustend zou hebben gedacht, "het moest een keer gebeuren."

Klopt dat?
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:01:59 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210935455
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:56 schreef Momo het volgende:
Van vrijdagavond tot zaterdagavond is de heilige Joodse dag, offensief zal wel daarna beginnen?
Er is nu wel een reden om de sabbath te doorbreken.
Zal me beide niets verbazen het grondoffensief morgen te beginnen vlak na het aflopen of gewoon nu als verrassing voor hamas die misschien dacht nog een dagje te hebben voor de laatste voorbereidingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:02:59 #134
8781 crew  Frutsel
pi_210935464
even opruimen

Heeft iedereen al koffie gehad en kunnen we weer rustig verder ?

Als het je emotioneel te veel, ga even weg, loop even naar buiten met de hond, ga fortnite spelen, kijk per seconde wijzer of met het mes op tafel even terug en zet dan nog eens de laptop aan om met nieuwe energie mee te lezen of te posten.

Aub normaal verder - kom op...

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 13-10-2023 11:20:40 ]
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:21:19 #135
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210935592
Ja jongens, tis allemaal wat.
Yea, she's on crack.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:21:49 #136
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210935594
Hoeveel tijd hebben de Palestijnen nu nog om te evacueren? 24 uur of toch nog meerdere dagen?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210935595
Allemaal flyers in de lucht nu op de livestream
pi_210935597
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:22:51 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210935600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ook wel humor om de aanleiding tot de misdaden van Israël te “vergeten”. Was gewoon een ongelukje, zoveel doden. Kan gebeuren toch? Israël is beetje overdreven aan het reageren.

Je mist gewoon de totale nuance over en weer. En onschuldige burgers worden de dupe van dit, aan beide kanten.
Jep, zo is het. Israël staat wat mij betreft in z'n recht om te reageren op die moordpartij, maar gaat er wel te ver in momenteel. Betekent niet dat ik minder walg van het volk dat Hamas toejuich of het volk dat zichzelf in de meest onmogelijke bochten wringt om maar niet een beetje de kant van Israël te kiezen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210935601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Probleem is ook vooral dat in die kringen men zich niet durft uit te spreken, ook al hebben ze misschien wel een andere mening.
Yes hier heb je hem, gegijzeld door de islam, de zelfcontrole zodra er meer en meer moslims in een buurt komen wonen. Jaren gezien, jaren meegemaakt, kleine groep moslims geen probleem, die integreren en doen mee, meer moslims en ze trekken naar elkaar en dan komt de haat. Genoeg meiden in mijn leven gesproken, zelfs vroeger nog ene weken logeren gehad die de islam hadden verlaten en zijn moeten onderduiken. Het is ook een ideologie die aanhangers onderdrukt door sociale controle naar mijn mening. Maar misschien moet ik mijn woorden gewoon eens aanpassen, niet de radicale islam aanpakken maar de gematigde moslim redden van de radicale moslim, misschien dat het dan wat duidelijk wordt.

quote:
Aan de andere kant heb je zeker wel een groepseffect, omdat die mensen hun wereld zo klein houden en dus makkelijk gaan geloven in hun eigen sprookjes. Heb zelf Turkse ouders, zelf geboren in Nederland, woon ondertussen in Zweden, ben niet gelovig. Heb alleen door mijn achtergrond wel een duidelijke mening hierover.

Misschien is het ook anders voor mij, omdat ik nooit gelovig ben opgevoed. Mijn ouders hebben het mij een beetje proberen mee te geven, maar toen ik dacht "bla bla bla" was het ook meteen klaar. Heb mij nooit in grote groepen moslims begeven, maar mijn ouders hebben wel een flinke vriendengroep en ook daar zie ik geen pro-Hamas mensen tussen. Medeleven met de Palestijnen en kritiek (soms tegen het haten aan) richting de Israelische regering is er zeker wel, maar geen sprake van jodenhaat. Zoals ik al zei heb ik misschien het geluk dat ik nooit in zo'n omgeving ben terechtgekomen, omdat ik mij nooit thuisvoelde tussen alleen maar Turken en/of Marrokanen of wat dan ook :D

Bedankt in ieder geval dat je gewoon inhoudelijk reageert, zodat wij een fatsoenlijke discussie kunnen voeren in plaats van meteen op de man te spelen zoals bepaalde andere users.
Ik geloof meteen dat er genoeg moslims zijn die wel kritisch zijn maar ook wel degelijk kunnen nuanceren, en ik begrijp helemaal dat moslims wereldwijd zich meer verbonden voelen met andere moslims zoals wij westerlingen ons meer verbonden voelen met andere westerlingen, Joden met Joden, Christenen met Christenen etc.

Dat groepseffect hebben we allemaal, en dat neem ik geen enkele moslim kwalijk. Het doet mij alleen soms wel een beetje pijn dat velen al generaties lang wonen in Nederland/Europa, gewoon ook Nederlander en Europeaan zijn en dan toch zie dat ze zich liever identificeren als Turk, Marokkaan etc. ipv. dan kom je nooit tot elkaar. Soms denk ik dat moslims en niet moslims gewoon een gezamenlijke vijand nodig hebben, klinkt raar maar dat lijkt volkeren te verbinden, hoewel ik niet hoop dat er over enkele dagen een paar ufo's in de lucht hangen want dan leggen we het allemaal af :P

Vind je reactie trouwens ook klasse, gewoon eerlijk, ook over de kritiek en dat siert je! Fijn om te horen ook dat jouw ouders je toch vrij hebben gelaten om zelf te ontdekken welke richting je op wilde, en het is volledig te begrijpen dat ze toch proberen je iets mee te geven van hun geloof en cultuur, eigenlijk moet je dat ook een beetje waarderen als het de mooie elementen zijn van de islam, het is toch de achtergrond van je ouders/familie, alleen zeg ik er altijd bij vorm zelf een eigen mening, neem niet alles over maar dat doe je al zo te lezen. Mijn vader is ook gelovig en Christen, ik respecteer het maar hij weet mijn mening over het Christendom.

We zullen er met z'n allen toch echt uit moeten komen, Joden, Christenen, Moslims en Atheïsten, we zullen bij elkaar blijven leven maar bij zaken zoals dit merk je gewoon, ook bij mij, dat er veel emotie en onderlinge frustratie speelt. En beide kampen hebben evenveel gelijk en ongelijk, ik heb net zo goed bij lange niet altijd gelijk met mijn uitspraken. Maar helaas heb ik ook het één en ander meegemaakt wat mijn beeld zeer zeker zal vertroebelen, wat ik niet goedpraat maar toch zou er enige vorm van begrip moeten zijn als hier wel geaccepteerd wordt door sommigen dat Palestina/Hamas zo vanaf zich afbijt na hetgeen wat zij hebben meegemaakt, maar het is dan ook weer zo'n vicieuze cirkel waar we inkomen, want waar stopt het.

Voor nu begrijp ik alle kritiek op Israël, maar ook de kritiek op Hamas, ik kan alleen niet accepteren met ons verleden hier in Europa dat er nu zo gereageerd wordt op Joden, dat ze niet meer veilig over straat kunnen, en dan is het misschien een minderheid we mogen dit nooit tolereren, wat je gevoelens ook zijn voor Israël en het Palestina conflict want wat bij mij zo'n emotie losmaakt nu staat los van wat Israel of Hamas doet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:24:15 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935606
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:21 schreef Snikkelbeer het volgende:
Allemaal flyers in de lucht nu op de livestream

Yes
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:25:17 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935616
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:25:43 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210935619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Yes
Al bekend wat erop staat? Ik neem aan dat men moet evacueren. Maar misschien ook over dat Hamas de gijzelaars kan teruggeven in ruil voor stroom en water, om zo de druk op te voeren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210935620
twitter

Dit zou bij de grens van Jordanië zijn waar gelovigen gehoor hebben gegeven aan de Al-Aqsa Flood oproep.

Dit gaat een ellendig weekend worden ben ik bang.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:26:11 #145
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935622
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Al bekend wat erop staat? Ik neem aan dat men moet evacueren. Maar misschien ook over dat Hamas de gijzelaars kan teruggeven in ruil voor stroom en water, om zo de druk op te voeren.
Schijnbaar dat ze naar het zuiden moeten kort samengevat.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:27:02 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935628

Ook met kaartje erbij voor de mensen die niet kunnen lezen
pi_210935629
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Onderaan staan een kaartje van gaza, waar pijlen aangeven dat ze naar het zuiden moeten gaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210935634
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Even snel door Google Translate gehaald.
pi_210935648
LIVE | WHO wil einde aan ‘wrede’ volksverhuizing Gaza: ‘Dit is een doodvonnis’

OORLOG ISRAELHet oproepen tot een grootschalige evacuatie van Gaza is een ‘doodvonnis’ voor kwetsbare patiënten die op dit moment daar in de ziekenhuizen liggen. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De organisatie wil dat Israël de oproep intrekt. Volg alle ontwikkelingen rondom het conflict in het Midden-Oosten in ons liveblog.

https://www.ad.nl/buitenl(...)doodvonnis~abf6b9cb/

dit is echt te bizar voor woorden. en te bedenken dat het vooral kinderen zijn die daar wonen. Wie keurt deze waanzin nou goed??
pi_210935650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Las toen straks een artikel dat Hamas het onmogelijk maakt voor mensen om te vluchten. Nu zal ik nooit oorlogsdaden goedpraten, als het aan mij ligt wordt er nooit meer oorlog gevoerd op deze planeet, maar hier zie je wel het verschil van een westerse beschaving vs een groep terroristen. Israël geeft mensen tenminste nog de kans om te evacueren en proberen het aantal burgerslachtoffers te beperken, dat is het grote verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')