Hamas kan ook die gijzelaars vrijlaten, en Palestina kan de Hamas terroristen oppakken uitleveren, het is toch de meerderheid die tegen Hamas is? Dan is dit allemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
Er is geen oplossing behalve de volledige vernietiging van de staat Israel en de Joden (manifest Hamas), en voor de staat Israel is daarmee de enige oplossing de totale vernietiging van Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.
Ik weet de oplossing ook niet, maar ik weet wel dat dit het niet is.
Heb je het gekeken? En weerleg maar wat er niet aan klopt. Kom maar met bronnenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Achterhaald, dit is allang bevestigd
Ze kunnen ook de gijzelaars overdragen aan Israel. En nu?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
Dit is oorlog, deal with it. Wat Hamas deed is barbaars en crimineel, dat was een oorlogsverklaring. En dan moet Israël maar gewoon lekker stil blijven en verder niks doen? Ze staan in hun volste recht om te reageren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!
Israhel deelt al jaren dagelijks klappen uit aan de Palestijnen. Omdat dat niet in de mainstream media komt betekent dat niet dat die klappen niet vallen??!!!
Weet niet of dat het is... ik denk eerder dat ze de hoop hebben opgegeven dat het gewone volk nog iets aan de terroristen kan, of wil, doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies, de gewone Palestijn, en die zijn er echt wel ook al doet men hier van niet, is de lul.
Aan de ene kant Israel die er kut om geeft en er nu eindelijk openlijk voor uit durft te komen. Aan de andere kant de mafklappers van Hamas die geen kut om welke mensenleven dan ook geven. Good luck ....
Ik vrees dat het zuiden ook niet gespaard gaat blijven. Eerst het noorden, binnentrekken en dan verder naar het zuiden. Waar ze heen moeten interesseert ze niet. Misschien drukken ze de palestijnen gewoon over de Egyptische grensquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Alsof als de bevolking naar het zuiden tret Hamas lekker in het noorden blijft zitten, zodat Israel ze lekker makkelijk kan afknallen
Echt, totaal belachelijk plan van Israel en het is echt een doodsvonnis voor tienduizenden mensen, als het al niet meer is en men laat het gewoon gebeuren. Het doet mij ergens aan denken, mensen verplicht een richting op sturen......
Goed mijn punt gemist .... want mij hele post ging inderdaad om wie hier mee begonnen is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!
Israhel deelt al jaren dagelijks klappen uit aan de Palestijnen. Omdat dat niet in de mainstream media komt betekent dat niet dat die klappen niet vallen??!!!
Shit, het is oorlog! Als mensen vluchten, kun je niet je huis meenemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
Maar die mensen het uit het noorden, stel die gaan naar het zuiden, moeten die dan daar gewoon op straat slapen in een tentje met hun gezin? Lijkt mij ook niet veilig, maar goed beter dan dood in het noorden...
misschien leef je onder een steen maar er wordt al dagen constant gebombardeerd, en ja dat betekent dat ziekenhuizen wellicht ook (indirect) geraakt kunnen worden. maar ook patienten die ergens anders verblijven, bijvoorbeeld thuis, in een tent, in een tunnel etc.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt he. Alsof het leger een ziekenhuis in gaat en alle patienten vermoord, omdat ze niet kunnen vluchten. Probleem is dat Hamas dit ook wel in de gaten heeft en die patienten als schild gaat gebruiken.
Sorry ik begrijp je post niet goedquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?
Ah, een Godwin...quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Alsof als de bevolking naar het zuiden tret Hamas lekker in het noorden blijft zitten, zodat Israel ze lekker makkelijk kan afknallen
Echt, totaal belachelijk plan van Israel en het is echt een doodsvonnis voor tienduizenden mensen, als het al niet meer is en men laat het gewoon gebeuren. Het doet mij ergens aan denken, mensen verplicht een richting op sturen......
Hoe weet jij nou wat Hamas vindt?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Goed mijn punt gemist .... want mij hele post ging inderdaad om wie hier mee begonnen is.
Hij begon meester, echt waar, echt waar! Ikke dee nikz.
Edit: en iedereen die denkt dat Hamas ook maar een kut geeft op de gemiddelde Palestijnse burger .... lol
Ja lekker maken praten vanaf achter je schermpje.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Shit, het is oorlog! Als mensen vluchten, kun je niet je huis meenemen.
Zoiets als Turkije met de Koerden doet bedoel je?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind het een hele mooie reactie, en ben het ook 100% met je eens. Alleen kun je dit verhaal ook helemaal omdraaien, maar daar ga ik nu even niet teveel inhoudelijk op in ivm. mijn belofte aan Frutsel. We hebben gewoon twee groepen die elkaar afslachten, en bij beide groepen zal vanaf jongs of aan een haat groeien voor het andere kamp, het is een eindeloze cirkel en het zal ooit moeten stoppen, maar het zal nooit stoppen als wij als het westen blijven toekijken totdat één van de partijen niet meer hapt want dit domino effect is 75 jaar geleden al in gang gezet. Israël en Palestina gaan hier nooit meer uitkomen, en dat is voor mij reden genoeg dat het Westen in samenspraak met de omringende landen mogen ingrijpen op de meest humane manier mogelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.
Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @:Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.
Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.
Wij weten dat het niet "opeens" is, want Hamas heeft hier de eerste klap uitgedeeld en Israel reageerde daar, terecht, op. Alleen voor een groot deel van hun is het wel "opeens".
Je ziet dagenlang bommen vallen op je grondgebied. Vrienden en familie komen om en alles wat je hoort is dat Israel de grote boze wolf is.
Nog een paar dagen later hoor je dat je je huis moet verlaten moet evacuaren. Zonder stroom, zonder benzine, zonder water, zonder eten, want Israel wil dat graag.
Je kan niet weg, want je kan niet naar Israel, je kan niet naar Egypte, Hamas houdt je tegen, dus je blijft zitten waar je zit.
Nog een paar dagen later valt Israel binnen en dat resulteert in tienduizenden doden. Je familie, je vrienden, je buren. Huizen worden platgegooid en het hele kleine beetje wat je had is nu ook weg. Ondertussen is Hamas zogenaamd verslagen.
..... nu is mijn vraag, wat denk je dat die kinderen over 10 jaar gaan doen?
Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.
Ik weet de oplossing ook niet, maar ik weet wel dat dit het niet is.
Idd, guerilla warfare (wat dit is/gaat worden) is berucht lastig omdat er geen duidelijke vijand is. Hamas komt niet in uniformen aanzetten straks.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Evenstar het volgende:
Je oogst wat je zaait!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
Die schuld ligt volledig bij Hamas. Zij gebruiken hun eigen burgers als menselijk schild. En trouwens ook Egypte, waar men weigert een vluchtroute te bieden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de enige oplossing die op korte termijn gaat komen is dat zoveel mogelijk Hamas leden vernietigd zijn, met als bijkomende schade heel veel burgerslachtoffers.
Zeer triest.
Hamas verschuilt zich vaak in ziekenhuizen. In het grootste ziekenhuis van de Gazastrook zat lange tijd hun hoofdkantoor. Dus het kan inderdaad maar zo dat die gebombardeerd worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:45 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
misschien leef je onder een steen maar er wordt al dagen constant gebombardeerd, en ja dat betekent dat ziekenhuizen wellicht ook (indirect) geraakt kunnen worden. maar ook patienten die ergens anders verblijven, bijvoorbeeld thuis, in een tent, in een tunnel etc.
Zij die gebleven zijn, zijn opgenomen als Israëlieten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die Palestijnen wonen daar omdat Arabische buurlanden moslims hadden gevraagd om aan de kant te gaan voor hun genocidepoging. Verkeerd gegokt door opa want Israël bestaat nog. Lijkt mij toch ook wel een startend klapje, of denk jij daar anders over?
ze kunnen om de tafel om te onderhandelen bijvoorbeeld?? is dat ook een optie of zijn de enige opties in jouw ogen geweld en oorlog? Ik zie momenteel het verschil niet tussen Hamas en Israel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke optie hebben ze volgens jou? Ik zie maar 3 alternatieven en die zijn volgens mij niet beter.
Hamas met rust laten en wachten op de volgende slachtpartij.
Grondoffensief met burgers ertussen.
Meer bommen blijven gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |