abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:29:57 #151
8781 crew  Frutsel
pi_210935653
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:22 schreef Tekaschi het volgende:

Leuk betoog en ik snap dat jij ook vol frustratie en emotie zit maar je betoog van hierboven in het begin is ver over de grens gegaan. Daarnaast vind ik de discussie over "de moslims" in het algemeen niet zo van toepassing voor dit topic. Daar willen we niet heen met dit topic want we hebben al veel emotie/woede/frustratie door de gebeurtenissen an sich. De rest zijn in dit topic randzaken die alleen maar meer onnodig olie op het vuur gooien in dit geval en daar zit niemand op te wachten.

Tuurlijk is het van de zotte dat er hier scholen dicht moeten of dat je als jood misschien vandaag, of morgen ,of nooit veilig over straat zou kunnen en je hele betoog over "ja maar de moslims" voegt momenteel niets meer dan frustratie en woede toe aan een al heel heet onderwerp.

Kap daar gewoon mee in dit topic. En anders: ga even wat anders doen.

We willen gewoon nieuws lezen over die hele shitstorm daar.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:30:14 #152
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210935658
Israël begrijpt volgens nu.NL dat het niet lukt in 24 uur te evacueren en dat het meer tijd gaat kosten.
Dus het gaat toch wat langer duren met het offensief denk ik.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_210935664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jep, zo is het. Israël staat wat mij betreft in z'n recht om te reageren op die moordpartij, maar gaat er wel te ver in momenteel. Betekent niet dat ik minder walg van het volk dat Hamas toejuich of het volk dat zichzelf in de meest onmogelijke bochten wringt om maar niet een beetje de kant van Israël te kiezen.
Waarom moet je perse een van de 2 extremistische kampen kiezen. Belachelijk die zwart wit wereld die zowel zionisten als moslim extremisten aan het creëren zijn en waarbij zogenaamd nuchtere Nederlanders meegaan in dit zwart witte narratief.
pi_210935668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Las toen straks een artikel dat Hamas het onmogelijk maakt voor mensen om te vluchten. Nu zal ik nooit oorlogsdaden goedpraten, als het aan mij ligt wordt er nooit meer oorlog gevoerd op deze planeet, maar hier zie je wel het verschil van een westerse beschaving vs een groep terroristen. Israël geeft mensen tenminste nog de kans om te evacueren en proberen het aantal burgerslachtoffers te beperken, dat is het grote verschil.
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:32:27 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210935673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef Ali_boo het volgende:
Ik kan er niet 24 uur per dag bij zijn om de nieuwtjes te lezen
Zal vast niet de enige zijn
Voor die mesnen post ik het
Oh nee, zo bedoelde ik het niet. De inzet van WP komt regelmatig langs, hier bv: AchJa in NWS / Oorlog tussen Armenië en Azerbeidzjan? #8 kleuters
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:32:33 #156
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210935677
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Ook met kaartje erbij voor de mensen die niet kunnen lezen
Tegen de tijd dat Steve klaar is met kloten en eindelijk die vertaling geeft hebben we hier 6 boeken kunnen schrijven :')
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210935678
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:02 schreef Frutsel het volgende:
even opruimen

Heeft iedereen al koffie gehad en kunnen we weer rustig verder ?

Als het je emotioneel te veel, ga even weg, loop even naar buiten met de hond, ga fortnite spelen, kijk per seconde wijzer of met het mes op tafel even terug en zet dan nog eens de laptop aan om met nieuwe energie mee te lezen of te posten.

Aub normaal verder - kom op...
Koffie gehad. ^O^

Nu even de deur uit om wijn in te slaan, want het is de opening van ICC in WoW classic vandaag, en dat kunnen we natuurlijk niet nuchter gaan avonturen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:32:54 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210935679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Moederenkind het volgende:
dit is echt te bizar voor woorden. en te bedenken dat het vooral kinderen zijn die daar wonen. Wie keurt deze waanzin nou goed??
Dit is hoe oorlog werkt. Israël is dan nog zo netjes om een evacuatie een kans te geven omdat ze weten dat ze niet tegen die burgers vechten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210935686
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:31 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg.. meen je dit nu serieus ?? ze kunnen ook gewoon ophouden met constante bombardementen.
Dat kan, en Hamas had afgelopen zaterdag ook thuis kunnen blijven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:33:49 #161
3542 Gia
User under construction
pi_210935688
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik zie ook weinig Joden de straat op gaan als de IDF weer wat bommen heeft losgelaten die op Palestijnse kinderen terecht zijn gekomen.
Bij die demonstratie gisteren is toch door meerdere mensen benoemd dat het ook heel erg is voor de gewone burgers van de Gaza.
Terwijl de palestijnse demonstranten alleen maar weg met Israel scanderen.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:35:22 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935698
Maar die mensen het uit het noorden, stel die gaan naar het zuiden, moeten die dan daar gewoon op straat slapen in een tentje met hun gezin? Lijkt mij ook niet veilig, maar goed beter dan dood in het noorden...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:35:30 #163
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Voor nu begrijp ik alle kritiek op Israël, maar ook de kritiek op Hamas, ik kan alleen niet accepteren met ons verleden hier in Europa dat er nu zo gereageerd wordt op Joden, dat ze niet meer veilig over straat kunnen, en dan is het misschien een minderheid we mogen dit nooit tolereren, wat je gevoelens ook zijn voor Israël en het Palestina conflict want wat bij mij zo'n emotie losmaakt nu staat los van wat Israel of Hamas doet.
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.

Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.

Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.

Wij weten dat het niet "opeens" is, want Hamas heeft hier de eerste klap uitgedeeld en Israel reageerde daar, terecht, op. Alleen voor een groot deel van hun is het wel "opeens".

Je ziet dagenlang bommen vallen op je grondgebied. Vrienden en familie komen om en alles wat je hoort is dat Israel de grote boze wolf is.

Nog een paar dagen later hoor je dat je je huis moet verlaten moet evacuaren. Zonder stroom, zonder benzine, zonder water, zonder eten, want Israel wil dat graag.

Je kan niet weg, want je kan niet naar Israel, je kan niet naar Egypte, Hamas houdt je tegen, dus je blijft zitten waar je zit.

Nog een paar dagen later valt Israel binnen en dat resulteert in tienduizenden doden. Je familie, je vrienden, je buren. Huizen worden platgegooid en het hele kleine beetje wat je had is nu ook weg. Ondertussen is Hamas zogenaamd verslagen.

..... nu is mijn vraag, wat denk je dat die kinderen over 10 jaar gaan doen?

Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.

Ik weet de oplossing ook niet, maar ik weet wel dat dit het niet is.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:36:05 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210935705
Leaflets waren wel nodig gezien meeste mensen daar geen stroom weer hebben.
pi_210935708
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Leuk betoog en ik snap dat jij ook vol frustratie en emotie zit maar je betoog van hierboven in het begin is ver over de grens gegaan. Daarnaast vind ik de discussie over "de moslims" in het algemeen niet zo van toepassing voor dit topic. Daar willen we niet heen met dit topic want we hebben al veel emotie/woede/frustratie door de gebeurtenissen an sich. De rest zijn in dit topic randzaken die alleen maar meer onnodig olie op het vuur gooien in dit geval en daar zit niemand op te wachten.

Tuurlijk is het van de zotte dat er hier scholen dicht moeten of dat je als jood misschien vandaag, of morgen ,of nooit veilig over straat zou kunnen en je hele betoog over "ja maar de moslims" voegt momenteel niets meer dan frustratie en woede toe aan een al heel heet onderwerp.

Kap daar gewoon mee in dit topic. En anders: ga even wat anders doen.
Ik heb geen grens overschreden die ik niet hier al jaren overschreden heb zien worden beste Frutsel, geen woorden gebruikt die ik hier niet al jaren heb gelezen waar geen opmerkingen op kwamen. Dit is niet los te zien van de islam, jij ziet toch ook in Europa die groep oproepen tot het doden en verkrachten van Joden, jij krijgt toch ook mee dat het antisemitische aanvallen stijgen in Europa sinds vorige week, dat Joden niet meer op straat kunnen. Waarom zou daar niet over gesproken mogen worden op een discussieforum? We kunnen anders ook even samen kijken in het Oekraïne topic waar het totaal geen probleem is mensen die nuanceren weg te zetten als rechts-extremist, PVV/Forum stemmer of Putin lover, is toch exact hetzelfde? Ik zie hier toch ook reacties over het verderfelijke westen die Israël maar blijft steunen, is dat geen stemmingsmakerij, wat doen we ermee als er dit weekend weer aanslagen zijn gericht naar het westen in Europa?

Er wordt in de westerse samenleving teveel op de tenen gelopen zodra het onderwerp de islam is, door politici, media en net zo goed op forums.

Maar omdat je het zo netjes zegt zal ik mijn frustratie proberen te beperken en proberen meer ontopic te blijven over het conflict momenteel tussen Israël en Hamas, als dank voor de vrijheid die jullie ons de laatste week gegeven hebben om toch ook emoties te kunnen ventileren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210935729
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is hoe oorlog werkt. Israël is dan nog zo netjes om een evacuatie een kans te geven omdat ze weten dat ze niet tegen die burgers vechten.
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
pi_210935736
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:38:35 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210935738
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit mogen wij sowieso nooit tolereren/accepteren. Of het nou over Joden, Moslims, Turken, Polen, homo's of wat dan ook gaat. Iedereen moet veilig over straat kunnen. iedereen die zich verbonden voelt met een terroristische organisatie mag van mij ook een enkeltje krijgen.

Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @:Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.

Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.

Wij weten dat het niet "opeens" is, want Hamas heeft hier de eerste klap uitgedeeld en Israel reageerde daar, terecht, op. Alleen voor een groot deel van hun is het wel "opeens".

Je ziet dagenlang bommen vallen op je grondgebied. Vrienden en familie komen om en alles wat je hoort is dat Israel de grote boze wolf is.

Nog een paar dagen later hoor je dat je je huis moet verlaten moet evacuaren. Zonder stroom, zonder benzine, zonder water, zonder eten, want Israel wil dat graag.

Je kan niet weg, want je kan niet naar Israel, je kan niet naar Egypte, Hamas houdt je tegen, dus je blijft zitten waar je zit.

Nog een paar dagen later valt Israel binnen en dat resulteert in tienduizenden doden. Je familie, je vrienden, je buren. Huizen worden platgegooid en het hele kleine beetje wat je had is nu ook weg. Ondertussen is Hamas zogenaamd verslagen.

Dit hele stuk typ ik niet om te zeggen "kijk eens hoe sneu ze zijn", maar om te laten zien hoe het een vicieuze cirkel is die nooit, maar dan ook nooit, doorbroken gaat worden als men op deze voet verder gaat.

Goede post.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210935740
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Momo het volgende:
Maar die mensen het uit het noorden, stel die gaan naar het zuiden, moeten die dan daar gewoon op straat slapen in een tentje met hun gezin? Lijkt mij ook niet veilig, maar goed beter dan dood in het noorden...
Dat was het idee. Alles in een tentenkamp. Maar voor de tentjes en wat 'orde' moeten ze waarschijnlijk ook zelf zorgen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210935743
quote:

[..]

Alleen is de oplossing van Israel ook geen oplossing. Eigenlijk had ik dit als antwoord op @:Scorpie getyped, maar omdat topic even dicht ging ben ik het kwijt geraakt, dus typ het hier opnieuw.

Hele sterke post waar de vicieuze cirkel waar ik ook tegen ageer goed illustreert. Ik vrees alleen dat je het tegen een muur hebt.

De helft van de bevolking zijn kinderen. Die zien hun ouders en familie vermoord worden. Alsof die niet de volgende generatie Hamas worden om hun ouders en familie te wreken. Dan heb je het probleem over 5-10 jaar gewoon weer opnieuw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-10-2023 11:39:46 ]
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:39:28 #171
3542 Gia
User under construction
pi_210935744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Moederenkind het volgende:
LIVE | WHO wil einde aan ‘wrede’ volksverhuizing Gaza: ‘Dit is een doodvonnis’

OORLOG ISRAELHet oproepen tot een grootschalige evacuatie van Gaza is een ‘doodvonnis’ voor kwetsbare patiënten die op dit moment daar in de ziekenhuizen liggen. Dat meldt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De organisatie wil dat Israël de oproep intrekt. Volg alle ontwikkelingen rondom het conflict in het Midden-Oosten in ons liveblog.

https://www.ad.nl/buitenl(...)doodvonnis~abf6b9cb/

dit is echt te bizar voor woorden. en te bedenken dat het vooral kinderen zijn die daar wonen. Wie keurt deze waanzin nou goed??
Echt he. Alsof het leger een ziekenhuis in gaat en alle patienten vermoord, omdat ze niet kunnen vluchten. Probleem is dat Hamas dit ook wel in de gaten heeft en die patienten als schild gaat gebruiken.
pi_210935745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:33 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat kan, en Hamas had afgelopen zaterdag ook thuis kunnen blijven.
dat had inderdaad gekund. Maar wat nu? Moeten al die mensen (voornamelijk kids!!) daardoor gedood worden door israel wat ook nog eens gedoogd word door het westen waaronder nederland ?? schandalig
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:39:48 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935748
Alsof als de bevolking naar het zuiden tret Hamas lekker in het noorden blijft zitten, zodat Israel ze lekker makkelijk kan afknallen _O-

Echt, totaal belachelijk plan van Israel en het is echt een doodsvonnis voor tienduizenden mensen, als het al niet meer is en men laat het gewoon gebeuren. Het doet mij ergens aan denken, mensen verplicht een richting op sturen......
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:39:56 #174
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210935749
quote:

[..]

Hamas heeft de eerste klap uitgedeeld? Wat zeg jij nou?!

Israhel deelt al jaren dagelijks klappen uit aan de Palestijnen. Omdat dat niet in de mainstream media komt betekent dat niet dat die klappen niet vallen??!!!
En Allah weet het het beste
pi_210935750
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
Welke optie hebben ze volgens jou? Ik zie maar 3 alternatieven en die zijn volgens mij niet beter.
Hamas met rust laten en wachten op de volgende slachtpartij.
Grondoffensief met burgers ertussen.
Meer bommen blijven gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')