Dat is niet het punt natuurlijk, Egypte wil geen Palestijnen toelaten aangezien het belang heeft bij het in stand houden van dit conflict.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:31 schreef Evenstar het volgende:
Probleem is dat je gewoon zelf risico loopt als je ze nu gaat helpen.
Stel Egypte laat mensen uit Gaza toe, voordat je het weet heb je duizenden Hamas strijders in je land. Ik kan er best begrip voor hebben dat Egypte dan denkt "liever niet".
Weet ook niet wat de oplossing is, maar heb hier wel begrip voor Egypte. Hier in het Westen roepen wij de hele tijd dat wij geen immigranten willen, want er zitten zoveel radicalen bij, maar als Egypte zegt "doe maar niet" is het meteen een kutland.
De enige goede kant is die van humaniteit. Humaniteit gaat over de grenzen van afkomst, geloof etc etc.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit. Het is allemaal veel ingewikkelder en dat lijkt men hier niet echt te willen begrijpen. Was het maar zo zwart/wit.
Dat Hamas fout is hoeft niemand te bevestigen. Het is een freaking terroristische organisatie. Tuurlijk zijn ze fout en doen ze gruwelijke dingen.
Dat Israel al jaren aan het onderdrukken is en nu ook weer het onmogelijke vraagt van de mensen daar is ook een feit wat mij betreft.
Je kan beide kanten belichten, maar zodra je er wat nuance in probeert te brengen ben je of een nazi of een moslim hater.
De slachtoffers zijn zoals altijd weer de gewone burgers aan beide kanten.
quote:Hamas claims 150 rockets fired at Ashkelon
The Hamas terror group in a short statement claims to have launched a barrage of 150 rockets at Ashkelon.
Nee. Dat staat er toch niet. Er is geen goed of fout in dit verhaal. Dit verhaal kent alleen maar verliezers. Te weten de Palestijnse en Joodse burgers die hier niet om vragen. Die willen gewoon hun leven leiden zoals jij en ik. Met de op handen zijnde grondinvasie gaan er vele duizenden slachtoffers vallen.quote:
Het gaat echt één hele grote shitzooi worden. Met zoals gezegd vele (tien?)duizenden slachtoffers.quote:,,De oorlogstaal die we nu uit Jeruzalem horen, is ongekend en wezenlijk anders dan andere keren’’, zegt Martijn Kitzen, hoogleraar irreguliere oorlogsvoering aan de Nederlandse Defensie Academie. Israël heeft vaker een grondoorlog gevoerd in Gaza. De laatste keer was in 2014. In de vijftig dagen dat het geweld toen aanhield, vielen aan Palestijnse kant meer dan tweeduizend doden, aan Israëlische kant sneuvelden 73 militairen. ,,De verwachting is dat die operatie in het niet valt bij wat Israël nu van plan is in Gaza. Dit wordt geen beperkte oorlog. Het leger wil Hamas tot de laatste man uitschakelen. Als ze dat echt willen waarmaken, zullen ze voor elke vierkante meter moeten vechten. Een zeer gevaarlijke operatie, want reken er maar op dat Hamas goed is voorbereid.’’
Politie die oproept bij vertrek de Israëlische vlag op te bergen. Afgelopen weekend al, al die Palestijnse terreursupporters door de straten in heel Europa. Dood en doodziek. Gevaarlijk ook.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef PzKpfw het volgende:
Toch wel een eng om de situatie met de Joden weer te zien in nu met name ook weer Europa. Hun veiligheid kan niet worden gegarandeerd, scholen die gesloten blijven. Gewoon triest.
Ja en?quote:
Al ettelijke keren voorbijgekomgen.quote:Regulation and application
White phosphorus munitions are not banned under international law, but because of their incendiary effects, their use is supposed to be tightly regulated.[68] The definition in Article 1 of Protocol III of the Convention on Certain Conventional Weapons excludes multipurpose munitions, particularly those containing white phosphorus. Because white phosphorus has legal uses, shells filled with it are not directly prohibited by international humanitarian law. Experts consider them not as incendiary, but as masking, since their main goal is to create a smoke screen.
Ijzeren koepel net actief op de stream idd.quote:
Maar gelukkig wordt het wel gerespecteerd, aldus Amerikaanse BuZa:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Israel heeft dit verdrag niet ondertekend, dit is dus geen probleem.
Opvang voor een miljoen mensen regelen in wat al een van de dichtbevolktste gebieden op aarde is. In een ‘few days’. Joequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:35 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Geen immintent attack op Gaza in ieder geval.
Dit.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Politie die oproept bij vertrek de Israëlische vlag op te bergen. Afgelopen weekend al, al die Palestijnse terreursupporters door de straten in heel Europa. Dood en doodziek. Gevaarlijk ook.
Dit gaat om losse protocollen. Internationale wetgeving is niet een geheel, maar je kunt zeg maar bepaalde modules afnemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maar gelukkig wordt het wel gerespecteerd, aldus Amerikaanse BuZa:
Ah ja. We gaan weer de discriminatoire kant op. Doe eens niet. Die mensen die dat doen zijn fout, niet de hele groep.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dit.
Tijd om komende verkiezingen de juiste keuzes te maken. Islam hoort niet in Nederland.
Iemand moet ff de telefoon opnemen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:39 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Beelden uit Jordanië waar deze boze groep mensen de grens met de westelijke Jordaanoever heeft bereikt.
Zeker die "Jackson Hinkle" kun je gewoon negeren. Dit figuur juicht bijna als Rusland dergelijke wapens gebruikt tegen Oekraïne. Het is vooral een pro-Ruzzische trol zoals er zoveel zijn tegenwoordig aan extreem rechtse zijde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ twitter ]
En dat is ook te zien in de praktijk:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Is allemaal al debunked, het hoort bij de ziekelijke hoeveelheid anti Israël propaganda die nu op het internet te vinden is. Deze beelden staan al vanaf dag één op het internet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
[ twitter ]
En dat is ook te zien in de praktijk:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Heb je gezien hoe groot de groep is?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah ja. We gaan weer de discriminatoire kant op. Doe eens niet. Die mensen die dat doen zijn fout, niet de hele groep.
Ik kan er niet 24 uur per dag bij zijn om de nieuwtjes te lezenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en?
Shake and bake.
[..]
Al ettelijke keren voorbijgekomgen.
Niet helemaal. Er bestaat zoiets als internationaal gewoonterecht (kun je je aan onttrekken als ‘persistent objector’, maar is lastig.) en regels van ius cogens. En die laatste gelden altijd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit gaat om losse protocollen. Internationale wetgeving is niet een geheel, maar je kunt zeg maar bepaalde modules afnemen.
Ja. Daarom maak ik me er ook druk om. Maar aangezien ik wel kan nadenken ga ik daar niet allerhande op rassendenken gebaseerde conclusies aan verbinden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:42 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe groot de groep is?
Misschien moet jij even het verschil snappen tussen een grote stille groep en een kleine groep met een grote bek.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:42 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe groot de groep is?
Dit is ook wat bij mij zoveel emotie losmaakt, ik heb grootouders gehad die de hongerwinter hebben meegemaakt en gevochten hebben in de oorlog. Door de jaren heen vroeger wel eens gesprekken gehad, maar ook vooral over de situatie, de propaganda, hoe het leven was, je ziet gewoon exact hetzelfde weer gebeuren. Als mijn opa nu nog zou leven zou hij zich kapot schamen dat wij als Nederland zo ver zijn afgezakt. Je kan boos zijn op Israel en dat is ook nog terecht, je kan boos zijn op het westen, en ook dat is terecht, maar het is net zo terecht om dan boos te zijn op aanhangers van die radicale ideologie, maar de kant waar we nu naartoe gaan waar Joden bijna 80 jaar na dato wederom niet op straat kunnen vind ik verschrikkelijk en ik schaam mij kapot als Nederlander tegenover de Joden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef PzKpfw het volgende:
Toch wel een eng om de situatie met de Joden weer te zien in nu met name ook weer Europa. Hun veiligheid kan niet worden gegarandeerd, scholen die gesloten blijven. Gewoon triest.
Klopt, maar daar valt dit weer niet onder. Bedankt voor ius in plaats van jus.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Er bestaat zoiets als internationaal gewoonterecht (kun je je aan onttrekken als ‘persistent objector’, maar is lastig.) en regels van ius cogens. En die laatste gelden altijd.
Definieer ‘dit’. Op het moment dat je munitie met dergelijke effecten inzet tegen civiele doelen ben je er in ieder geval heel dicht bij.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, maar daar valt dit weer niet onder. Bedankt voor ius in plaats van jus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |