Een subsoort van de mens, meer niet. Kan ook al dat gelul over hun mensenrechten de prullenbak in.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:28 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Waar mensen toe in staat zijn. Verschrikkelijk.
Met 1 zoekopdrachtje kom je er zo achter of ik wel of niet geloof.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat is het probleem als ze moslim zou zijn eigenlijk?
Ambipur is islamitisch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:28 schreef byah het volgende:
[..]
Zelfs je username geeft weg dat je een moslim bent
quote:Egyptian official: Israel telling us it’s readying for months-long ground campaign
By JACOB MAGID
Israel is readying for a months-long ground campaign in Gaza, an Egyptian official tells The Times of Israel, saying that this message has been passed along from Jerusalem to Cairo.
The Egyptian official says Israel has thus far dismissed Cairo’s efforts to mediate any sort of de-escalation, indicating that it wants to deal a knock-out blow to Hamas before entertaining the idea of a ceasefire.
Straks gaat Rusland zich hier ook nog mee bemoeien en dan is de shitshow helemaal compleetquote:
Mossad heeft overal ogen. Ik neig ook naar een inside job.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe kan een dusdanig grote operatie buiten de radar van de Israëlische intelligence diensten zijn gebleven?
Hoe ik er eerlijk over denk? Niet! Ze wisten het.²
Met wat? Pijl en boog?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Straks gaat Rusland zich hier ook nog mee bemoeien en dan is de shitshow helemaal compleet
Libanon ligt economisch op zijn gat, het zou zelfmoord zijn als ze zoiets stoms uithalen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
Zou wat zijn als Israël ook aangevallen word uit Libanon en Syrië tegelijk nog.
Yep, niet of maar wanneerquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Straks gaat Rusland zich hier ook nog mee bemoeien en dan is de shitshow helemaal compleet
Niet heel boeiend inderdaad.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:31 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Met 1 zoekopdrachtje kom je er zo achter of ik wel of niet geloof.
Maar al ben ik moslim, who cares.
De Gazastrook is ongeveer net zo dicht bevolkt als het Brussels Gewest. Druk, maar als je het goed organiseert zeker niet onleefbaar. Singapore is eveneens vergelijkbaar en uiterst leefbaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
Gaza met een minuscuul oppervlakte van 365km2, omring met hoge betonnenmuren en prikkeldraad. 2+ miljoen inwoners waarvan 1 miljoen onder de 18, dus kinderen zijn. Kant van Egypte gesloten. Kant van Israël gesloten. Zeeweg gesloten. Elektriciteit, water en brandstof geblokkeerd. Israël bombardeert erop los.
Oorlogsmisdaden en het westen staat hier 100% achter. Dit gaat de geschiedenis veranderen. Dit gaat nog leiden naar het einde van de wereld. Het onrecht wat aangedaan wordt aan onschuldige mensen is niet meer door moederaarde te verdragen.
Inside job kan je (nog) niet zeggen, daar moet je meer fundering voor hebben. Maar ze hebben het laten gebeuren, op zijn minst.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Mossad heeft overal ogen. Ik neig ook naar een inside job.
En deze gedachtegang, waar een hoop mensen achter staan is nu dus de kern van het probleem. Deze enge extremistische gedachte die een fundamentele basis vormt voor het idee dat een uitmoordcampagne door Israël tegen Palestijnen rechtvaardigt is volstrekt een teken buitensporigheid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de Palestijnen dat aan zichzelf te danken hebben.
Er was hier weinig interesse voor, maar ik heb destijds de slag om Mosul gevolgd. IS werd uiteindelijk volledig vernietigd maar helaas ook ten koste van veel burgerslachtoffers. Daar hebben maar weinig mensen zich druk om gemaakt. Ach, Mosul, ver van mijn bed-show. Maar omdat het nu om Palestijnen gaat wordt er moord en brand geschreeuwd.
Ik zie weinig verschil. Hamas is vergelijkbaar met IS. Hamas moet zo hard mogelijk worden aangepakt. Vallen daarbij burgerslachtoffers.. ja. Is dat treurig? Ja. Is dat reden om er maar niet aan te beginnen? Nee, Israël heeft weinig keus.
Verreweg de meerderheid van 'het Westen' moedigt die lui in Israël aan om zich normaal te gedragen. Ook daar zijn helaas extremistische idioten aan het roer en daar wonen een boel rabiate religieuzen en er gebeuren idd vreselijke dingen tussen bevolkingsgroepen. Maar wat je ook van die rotzakken daar aan het roer vindt of van die verwerpelijke kolonisten, ze hebben niet tot doel alle Palestijnen uit te roeien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te doen. Maar er is wel wat raars aan de hand aan de kant van de pro-palestina lobby. Want waar Israël zich (zeker de laatste 10 jaar) misdraagt is het niet de partij die als hoofddoel heeft de andere partij helemaal te vernietigen.
Niemand hoeft partij te kiezen in dit conflict, maar wie kiest voor Hamas, kiest voor een partij die genocide wil. En dan klinken alle verwijzingen naar mensenrechten vervolgens hol en hypocriet.
Er bestaat ook de mogelijkheid om Israël aan te sporen mensenrechten te eerbiedigen, zonder het het recht op leven in veiligheid te ontzeggen. En dus zonder de misdaden van Hamas 'ergens wel begrijpelijk te vinden'.
Deze data zegt niet alles. Want een deel van de slachtoffers is direct op het conto van hamas te zetten, doordat er raketten en lanceerinstallaties ontploft zijn in gaza zelf, met vele doden tot gevolg. Ook is de verhouding scheef omdat hamas gelukkig normaal gesproken erg ineffectief is, en israel dit wel is. Zet het tegenover het aantal raketten dat afgevuurd is en tel per raket daar 1 dode israeli bij op. Dat gaat direct een heel ander verhaal vertellen. Daarnaast zijn de doden ook altijd na een geweldsgolf van hamas gevallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kritisch naar Israel kijken is niet gelijk pro Palestijns zijn.
Over de ander willen uitroeien en genocide enz gesproken.
Heb er even wat data bijgepakt.
https://www.ochaopt.org/data/casualties
Sinds 2008 (voor deze oorlog); 6407 Palestijnse doden vs 308 Israelische doden. 152560 Palestijnse gewonden vs Israelische gewonden.
De data vertelt een ander verhaal naar mijn indruk
Dit is een erg Americanocentrische visie van de wereldpolitiek, ik denk dat geen enkele Amerikaanse functionaris dit conflict had kunnen verkomen. Amerikanen hebben nogal de neiging om hun eigen invloed schromelijk te overschatten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:32 schreef Slayage het volgende:
Zal een lastige functioneringsgesprek worden voor Bret mcgurk, die de taak had om alles omtrent het midden oosten af te handelen voor Biden. Tweet reeks [ twitter ]
Knullige timing ook, nu gaan aanvallen terwijl Israël in de hoogste staat van paraatheid in lange tijd staatquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Libanon ligt economisch op zijn gat, het zou zelfmoord zijn als ze zoiets stoms uithalen.
Nouja ik niet, maar ze zijn nu in oorlog met Oekraïne, denk niet dat er veel overblijft om zich ook daar nog in te gaan mengen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Rusland onderschatten doet men al 2 jaar op dit forum.
Het is ook geen geavanceerde oorlogsvoering of een landinvasie waar de situatie om vraagt. Rusland heeft vermoedelijk miljoenen stukken artillerie, dus een beetje raketten schieten over de grens kun je wel aan ze overlaten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Nouja ik niet, maar ze zijn nu in oorlog met Oekraïne, denk niet dat er veel overblijft om zich ook daar nog in te gaan mengen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:32 schreef Momo het volgende:
Zou wat zijn als Israël ook aangevallen word uit Libanon en Syrië tegelijk nog.
Ik heb het heel specifiek over de 'ja maar' brigade tot de harde aanhangers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Kritisch naar Israel kijken is niet gelijk pro Palestijns zijn.
Over de ander willen uitroeien en genocide enz gesproken.
Heb er even wat data bijgepakt.
https://www.ochaopt.org/data/casualties
Sinds 2008 (voor deze oorlog); 6407 Palestijnse doden vs 308 Israelische doden. 152560 Palestijnse gewonden vs 6307 Israelische gewonden.
De data vertelt een ander verhaal naar mijn indruk
Gezien deze aanval is de keuze om de grens dicht te houden in retrospectie toch simpelweg de juiste keuze gebleken? Als men open grenzen had gewenst, had men juist geweldloos dienen te handelen om zo de Israeli's te overtuigen van hun vredelievende bedoelingen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jij vergelijkt een openlucht gevangenis met een metropolis? Moeten we nog serieus op zulke debiele reacties ingaan?
Leg die eens uit? Als je het omdraait lees ik Ambipur. Er was een aantal jaar terug een user met die naam en dat was een moslima geloof ik. Of zij dezelfde user is..wie zal het zeggen 🙂quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:28 schreef byah het volgende:
[..]
Zelfs je username geeft weg dat je een moslim bent
lolquote:
Je beseft niet wat je zegt. ''Zich normaal gedragen'' want het zijn dieren die getemd moeten worden? Niet dat je schrijft dat de bezetter moet ophouden met uitbreiden van zijn bezetting en terug keren naar de hol waar die vandaan komt. Nee, meneer geeft de schuld aan een in het nauw gedreven volk dat al decennia lang systematisch onderdrukt en gebombardeerd wordt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze zich normaal gedragen dan hadden die grenzen gewoon open kunnen zijn, zowel met Egypte als zelfs met Israël. Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt?
is dat niet wat er nu al gebeurd in europa en wat we toestaan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat er een groep mensen, laten we zeggen Moslims, hier een eigen staat willen en dat dan de Arabische wereld gaat zeggen dat ze een stuk land mogen, vervolgens maken ze dat stuk steeds groter. Of ga ik nu te ver?
Helemaal als blijkt dat Rutte geld heeft gekregen als vertegenwoordiger van Nederland en het stuk land dus heeft verkocht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat er een groep mensen, laten we zeggen Moslims, hier een eigen staat willen en dat dan de Arabische wereld gaat zeggen dat ze een stuk land mogen, vervolgens maken ze dat stuk steeds groter. Of ga ik nu te ver?
Assad gaat dat risico helemaal niet nemen. Israël kan de weg naar Damascus in een halve dag openleggen voor zijn binnenlandse vijanden.quote:
Dat is dus niet wat ik beschrijf paardmans. Probeer het nog eensquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:35 schreef Werkperd het volgende:
[..]
En deze gedachtegang, waar een hoop mensen achter staan is nu dus de kern van het probleem. Deze enge extremistische gedachte die een fundamentele basis vormt voor het idee dat een uitmoordcampagne door Israël tegen Palestijnen rechtvaardigt is volstrekt een teken buitensporigheid.
Hoe durf je te zeggen dat de bezetter die sinds 1947 continu grondgebieden steelt en een volk compleet met alle macht de nauw in drijft en traumatiseert, het recht heeft om kinderen die nergens van beschuldigt kan worden, mag uitroeien? Dat is dus precies, maar dan ook precies wat jij schrijft.
Walgelijk.
Waar is die staat dan? En dat gaat ook niet zonder wrijvingen, kan je nagaan als we met z'n allen gecontroleerd moeten leven in een klein gedeelte van Nederland. Ik zo erg boos zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
is dat niet wat er nu al gebeurd in europa en wat we toestaan?
Ik merk dat ik er (andersom) soms ook schuldig aan benquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit gaat er bij zó veel mensen niet in, echt bizar.
Hun gedragingen zijn nog basaler en gewelddadiger dan dieren. oh ja, gaza is autonoom geworden in 2006. Cadeautje van israel, land is feitelijk weggegeven. Maar dat past vast niet in je narratiefquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je beseft niet wat je zegt. ''Zich normaal gedragen'' want het zijn dieren die getemd moeten worden? Niet dat je schrijft dat de bezetter moet ophouden met uitbreiden van zijn bezetting en terug keren naar de hol waar die vandaan komt. Nee, meneer geeft de schuld aan een in het nauw gedreven volk dat al decennia lang systematisch onderdrukt en gebombardeerd wordt.
Gelukkig wordt dit topic door meer gasten bezochten dan de leden die hier nonsense verkondigen. Kunnen ze ook zien hoe krankzinnig de meeste reacties hier zijn.
Dat is precies wat jij schrijft. Die conclusie is immers makkelijk te trekken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat ik beschrijf paardmans. Probeer het nog eens
Ik hoor jou alleen maar zeggen dat Israël de bron van alle kwaad is, en die lieve Palestijnen de onschuldige slachtoffers. Beetje eenzijdig, niet waar? Je zou daar maar geboren worden en je zus krijgt een mes in haar rug alleen maar omdat ze daar rondloopt. Wie kwaad doet, kwaad ontmoet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:37 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jij vergelijkt een openlucht gevangenis met een metropolis? Moeten we nog serieus op zulke debiele reacties ingaan?
Haha. Tuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
is dat niet wat er nu al gebeurd in europa en wat we toestaan?
Dit geldt 1 op 1 voor een hele hoop vrouwen in Arabische landen, en thans vooral Iran. Jarenlange onderdrukking, ontzeggen van de meest basale mensenrechten, draconische straffen...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je beseft niet wat je zegt. ''Zich normaal gedragen'' want het zijn dieren die getemd moeten worden? Niet dat je schrijft dat de bezetter moet ophouden met uitbreiden van zijn bezetting en terug keren naar de hol waar die vandaan komt. Nee, meneer geeft de schuld aan een in het nauw gedreven volk dat al decennia lang systematisch onderdrukt en gebombardeerd wordt.
Gelukkig wordt dit topic door meer gasten bezochten dan de leden die hier nonsense verkondigen. Kunnen ze ook zien hoe krankzinnig de meeste reacties hier zijn.
Maar woonden die Palestijnen dan niet in een groter deel van het gebied en dan zouden ze blij moeten zijn met een heel klein gedeelte, zogenaamd kado gekregen in hun 'eigen' gebied?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:43 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hun gedragingen zijn nog basaler en gewelddadiger dan dieren. oh ja, gaza is autonoom geworden in 2006. Cadeautje van israel, land is feitelijk weggegeven. Maar dat past vast niet in je narratief
Gaza is niet bezet. De daden van Hamas hebben niets te maken met de situatie in bijvoorbeeld Hebron.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
molenbeek is een goede De banlieus. okee, nog geen defacto staat, maar er zijn inmiddels genoeg no go zones waar islamitische immigranten feitelijk de scepter zwaaienquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Waar is die staat dan? En dat gaat ook niet zonder wrijvingen, kan je nagaan als we met z'n allen gecontroleerd moeten leven in een klein gedeelte van Nederland. Ik zo erg boos zijn.
Omdat ze de demografische meerderheid vormen. Dat kun je hooguit de lokale beleidsbepalers verwijten dat ze niet meer aan spreiding heb en gedaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Bensel het volgende:
[..]
molenbeek is een goede De banlieus. okee, nog geen defacto staat, maar er zijn inmiddels genoeg no go zones waar islamitische immigranten feitelijk de scepter zwaaien
Maar dat is geen staat die vergeven is door een groep andere landen. Als ik zie dat we al stennis schoppen bij een avondklok wegens een virus, denk ik dat we ook best gewelddadig worden als iemand ons bezet. Ik zie die Duitsers ons al de Waddeneilanden geven en dan zelf lekker in de rest van Nederland wonen na de WII en wij dat netjes accepteren natuurlijk zonder enig geweld.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Bensel het volgende:
[..]
molenbeek is een goede De banlieus. okee, nog geen defacto staat, maar er zijn inmiddels genoeg no go zones waar islamitische immigranten feitelijk de scepter zwaaien
Dat dus ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[modbreak]Kappen met dat zoeken naar of iemand een moslim, atheïst, christen of wat dan ook is. Dat is op geen enkele wijze relevant voor de situatie nu. Discussier met elkaar op de inhoud. Verdedig jouw standpunten en leg uit waarom jouw kijk is zoals hij is.
Belangrijkste blijft om te beseffen dat wij hier in NL geen partij hoeven te kiezen. Het enige waar wij iets mee gemeen hebben zijn de burgers aan weerszijden die door de politici aan weerszijden voor de leeuwen worden gegooid. [/modbreak]
Dat kan je niet met elkaar vergelijken. Kennelijk waren de normen destijds anders, al vind ik het zelf misdadig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als aanvulling hierop, de geallieerden hebben ook hele steden in de as gelegd met bombardementen.
Als dit de stilte was gaat heel Gaza deze week naar de Filistijnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef PS. het volgende:
Het is trouwens wel bijzonder rustig op stream.
Stilte voor de storm?
Dat stukje handjevol grondgebied is losgerukt van overige deel van Palestina. Ze kunne niet eruit omdat de gebieden eromheen bezet zijn door Israël.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gaza is niet bezet. De daden van Hamas hebben niets te maken met de situatie in bijvoorbeeld Hebron.
Jij maakt de discussie even troebel als de diehard-zionisten.
Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt, Werkpaardje?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:50 schreef Ali_boo het volgende:
20 amerikanen vermist tot nu toe
[ twitter ]
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dat is geen staat die vergeven is door een groep andere landen. Als ik zie dat we al stennis schoppen bij een avondklok wegens een virus, denk ik dat we ook best gewelddadig worden als iemand ons bezet. Ik zie die Duitsers ons al de Waddeneilanden geven en dan zelf lekker in de rest van Nederland wonen na de WII en wij dat netjes accepteren natuurlijk zonder enig geweld.
Vertel.quote:
Nee, zelfde normen. Enige verschil is dat je oorlog alleen uit zelfverdediging mag doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan je niet met elkaar vergelijken. Kennelijk waren de normen destijds anders, al vind ik het zelf misdadig.
Alleen beweer ik nergens dat Israël maar op dezelfde manier Gaza moet bombarderen. Dat doet Israël ook niet, maar ook bij gerichte bombardementen vallen burgerslachtoffers en die zijn onvermijdelijk. Zeker als je te maken hebt met Hamas, die weinig geeft om de veiligheid van hun eigen bevolking.
Het verhaaltje dat Israël lukraak burgerslachtoffers maakt is wat jullie er maar al te graag van maken.
Dit is incorrect. Er is gewoon immigratie uit Gaza.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat stukje handjevol grondgebied is losgerukt van overige deel van Palestina. Ze kunne niet eruit omdat de gebieden eromheen bezet zijn door Israël.
Niveau begint steeds verder te zakken hier. Met wie hebben wij te maken?
Goede vraag, ik ben tot dusver nog niets gezien op sociale mediaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Alov het volgende:
[..]
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.
Nee, dat het hier niet 1 groot FREE PALESTINE is betekent ook niet dat iedereen onvoorwaardelijk israel steunt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël.
Omdat het welbekend is dat Sisi dankzij Israël aan de macht gekomen is. Als Morsi nog leefde en president was, dan waren die grenzen allang open geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt, Werkpaardje?
Het was feitelijk nooit hun eigen gebied. Er was geen volk of staat die palestina of palestijnen heten. Anders hoor ik graag wie de leider was in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het was wel een naam voor de regio, afkomstig vanuit een heel oud volk wat daar ooit geleefd heeft wat ook palestijnen werd genoemd. Dat waren, hoe ironisch, joden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar woonden die Palestijnen dan niet in een groter deel van het gebied en dan zouden ze blij moeten zijn met een heel klein gedeelte, zogenaamd kaod gekregen in hun 'eigen' gebied?
Het is niet zozeer dat andere landen alles van Israël goedkeuren. Het is dat een dergelijke daad van terrorisme zo verschrikkelijk is, dat Israël daarin, en alleen daarin, gesteund wordtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Israël zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.
Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Er is gewoon immigratie uit Gaza.
Wel moet je dan flink betalen. Ik ben geen Israel-fan, en ook zeker geen ontkenner van de treurige omstandigheden waarin de Gazanen leven. Maar jij liegt.
Waarom?
Dit topic splitsen in een voor mensen die zich tot in het oneindige blauw willen praten over het hoe en waarom,quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik heb geen behoefte aan een discussie met mensen die ongenuanceerde statements neerpleuren. Ik wil liever informatief zijn in dit topic
Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.
Dat is je goed recht. Wat je aandacht geeft groeit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik heb geen behoefte aan een discussie met mensen die ongenuanceerde statements neerpleuren. Ik wil liever informatief zijn in dit topic
Die splitsing zat al in het verdelingsplan van de VN. Dat was niet Israël die dat heeft bedacht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?
Voor de MODS:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Hou eens op met elke post verwijten te maken naar het niveau hier, hoe dom een ander is, hoe gevoelloos wij zijn.
Romeins gebiedquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.
Nog niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.
Nee, over dat jij doet alsof het volledig, hermetisch was afgesloten. Dat was het niet. Dat is het nu pas, nadat Hamas een terreurdaad heeft gepleegd op volstrekt onschuldige burgers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?
Er is wel een kant waarbij de leiders niet als doel hebben de andere partij totaal uit te roeien, die vind ik persoonlijk toch net wat sympathieker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Israël zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.
Inherent aan deze discussie helaas. Daarom blijft het juist de kunst om de rust te bewaren en wél de inhoudelijke discussie aan te gaan waar mogelijk met users die daar voor openstaan. De rest proberen wij zoveel mogelijk in goede banen te leiden en op te pakken!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor de MODS:
Dat is dus waarom ik hier tegen ageer. Het gros van de herenbroeders hier dat constant van leer trekt tegen het Westen, de VS, Zionisme, EU, NATO en ga zo maar door mag:
a) eens aangesproken worden op die dodelijk vermoeiende (en a-historische) slachtofferrol;
b) gewezen worden op de van mijlenver zichtbare EIGEN bias;
c) eveneens op het feit dat wanneer men hier Hamas verwerpt dat NIET automatisch betekent dat je anti-Palestijnen bent;
d) en dat het dus de NORM is dat iedereen hier genocide wil plegen op die groep.
Ik word een beetje moe van die gespeelde en selectieve verontwaardiging.
Dus de Britten zijn hun afspraak niet nagekomen en niemand heeft tegen Israël gezegd dat ze niet zomaar het gebied konden vergroten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Alov het volgende:
[..]
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.
Gaza is een strook geworden omdat Israël de fysieke verbinding met overige deel van Palestina op illegale wijze verbroken heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die splitsing zat al in het verdelingsplan van de VN. Dat was niet Israël die dat heeft bedacht.
De meeste accounts verspreiden enkel of verzamelen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle account hetselfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen
https://www.trouw.nl/buit(...)oortzetten~b36e794f/quote:Een ‘overweldigende meerderheid’ van EU-lidstaten wil dat de financiële ondersteuning van de Palestijnse Autoriteit gewoon doorgaat. Dat zei EU-buitenlandchef Josep Borrell na een ingelast beraad van de Europese ministers van buitenlandse zaken over de Hamas-aanval op Israël en de reacties daarop. “De betalingen moeten niet worden onderbroken.”
Er is nooit een Palestijnse staat geweest op het gebied waar nu Israël ligt waar Palestijnen de baas waren. Het is niet alsof er een stel joden na de Tweede Wereldoorlog kwamen wonen in een vreemd land en daar even hun tenten gingen neerzetten, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen in Noord-Amerika wel deden op grondgebied van de indianen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.
Niet wetend dat kinderen van Israël en Palestijnen gewoon van dezelfde nakomelingen zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maar ik wil er ook zoveel mogelijk volgen want de een is sneller dan de anderquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De meeste accounts verspreiden enkel of verzamelen.
Ik ben een groot voorstander van New York opeisen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |