Het is niet zozeer dat andere landen alles van Israël goedkeuren. Het is dat een dergelijke daad van terrorisme zo verschrikkelijk is, dat Israël daarin, en alleen daarin, gesteund wordtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Israël zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.

Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is incorrect. Er is gewoon immigratie uit Gaza.
Wel moet je dan flink betalen. Ik ben geen Israel-fan, en ook zeker geen ontkenner van de treurige omstandigheden waarin de Gazanen leven. Maar jij liegt.
Waarom?

Dit topic splitsen in een voor mensen die zich tot in het oneindige blauw willen praten over het hoe en waarom,quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik heb geen behoefte aan een discussie met mensen die ongenuanceerde statements neerpleuren. Ik wil liever informatief zijn in dit topic

Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.

Dat is je goed recht. Wat je aandacht geeft groeit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik heb geen behoefte aan een discussie met mensen die ongenuanceerde statements neerpleuren. Ik wil liever informatief zijn in dit topic

Die splitsing zat al in het verdelingsplan van de VN. Dat was niet Israël die dat heeft bedacht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?

Voor de MODS:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Hou eens op met elke post verwijten te maken naar het niveau hier, hoe dom een ander is, hoe gevoelloos wij zijn.

Romeins gebiedquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.

Nog niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?

heywoodu

heywoodu

En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als we er 5000 jaar geschiedenis bij gaan slepen : 2000 jaar terug was het gewoon Joods gebied.

Nee, over dat jij doet alsof het volledig, hermetisch was afgesloten. Dat was het niet. Dat is het nu pas, nadat Hamas een terreurdaad heeft gepleegd op volstrekt onschuldige burgers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Liegen? Over wat? Dat Israël met zijn bezetting twee grondgebieden die van de Palestijnen zijn, heeft opgesplitst?

Er is wel een kant waarbij de leiders niet als doel hebben de andere partij totaal uit te roeien, die vind ik persoonlijk toch net wat sympathieker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Israël zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.

Inherent aan deze discussie helaas. Daarom blijft het juist de kunst om de rust te bewaren en wél de inhoudelijke discussie aan te gaan waar mogelijk met users die daar voor openstaan. De rest proberen wij zoveel mogelijk in goede banen te leiden en op te pakken!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor de MODS:
Dat is dus waarom ik hier tegen ageer. Het gros van de herenbroeders hier dat constant van leer trekt tegen het Westen, de VS, Zionisme, EU, NATO en ga zo maar door mag:
a) eens aangesproken worden op die dodelijk vermoeiende (en a-historische) slachtofferrol;
b) gewezen worden op de van mijlenver zichtbare EIGEN bias;
c) eveneens op het feit dat wanneer men hier Hamas verwerpt dat NIET automatisch betekent dat je anti-Palestijnen bent;
d) en dat het dus de NORM is dat iedereen hier genocide wil plegen op die groep.
Ik word een beetje moe van die gespeelde en selectieve verontwaardiging.

Dus de Britten zijn hun afspraak niet nagekomen en niemand heeft tegen Israël gezegd dat ze niet zomaar het gebied konden vergroten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Alov het volgende:
[..]
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.

Gaza is een strook geworden omdat Israël de fysieke verbinding met overige deel van Palestina op illegale wijze verbroken heeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die splitsing zat al in het verdelingsplan van de VN. Dat was niet Israël die dat heeft bedacht.

De meeste accounts verspreiden enkel of verzamelen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle account hetselfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen

https://www.trouw.nl/buit(...)oortzetten~b36e794f/quote:Een ‘overweldigende meerderheid’ van EU-lidstaten wil dat de financiële ondersteuning van de Palestijnse Autoriteit gewoon doorgaat. Dat zei EU-buitenlandchef Josep Borrell na een ingelast beraad van de Europese ministers van buitenlandse zaken over de Hamas-aanval op Israël en de reacties daarop. “De betalingen moeten niet worden onderbroken.”

Er is nooit een Palestijnse staat geweest op het gebied waar nu Israël ligt waar Palestijnen de baas waren. Het is niet alsof er een stel joden na de Tweede Wereldoorlog kwamen wonen in een vreemd land en daar even hun tenten gingen neerzetten, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen in Noord-Amerika wel deden op grondgebied van de indianen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.

Niet wetend dat kinderen van Israël en Palestijnen gewoon van dezelfde nakomelingen zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]

Maar ik wil er ook zoveel mogelijk volgen want de een is sneller dan de anderquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De meeste accounts verspreiden enkel of verzamelen.

Ik ben een groot voorstander van New York opeisen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |