Ah, weer zo eentje die denkt dat je niet twee dingen kunt verafschuwen. Lekker man.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook jij moet aan zelfreflectie gaan doen. Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
In elke oorlog worden ook kinderen slachtoffer. Dat is hartstikke klote maar geen reden om maar op je handen te blijven zitten wanneer je als land wordt aangevallen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hadden ze daar maar niet geboren moeten worden inderdaad.
Ik wilde de volgende tweet plaatsen. Ik doe het maar als reactie onder die van jou, hopelijk leest die Isralische defensie woordvoerder fok en kan die Nederlandsquote:
Uiteraard niet, want dat zijn ongelovigen vanuit jouw perspectief.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:11 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Mij doen die Isralisch burgerdoden niets.
Ja, dat vind ik. Maar zoals je ziet duwen mensen mij graag een bepaalde hoek in.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus je vind de burgerdoden van Israel wel erg?
Gevonden Regina Goren hotel in Ashkelon Isral, niet Gaza. Het was dus een Hamas raket.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Even afwachten ja.
[ twitter ]
edit: lijkt oude tweet te zijn? Maar The Guardian plaatst em net op de liveblog.
Denk je dat ik moslim ben?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard niet, want dat zijn ongelovigen vanuit jouw perspectief.
Zouden idd weer nieuwe gevechten bezig zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:15 schreef Perrin het volgende:
Lopen nog steeds terroristen rond op straat daar blijkbaar.
[ twitter ]
meh, voetnoot in de geschiedenis feitelijk. Zijn ergere moordpartijen geweest waar we nauwelijks aan denken, of uberhaupt nooit van gehoord hebben. Zoals bijv de genocide op hindu's door moslims in wat nu india isquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het kost even een paar honderdduizend levens, maar dan heb je ook wat!
Israel mag best wat ruimte gegeven worden voor harde retaliatie, maar dat betekent niet dat ze ongericht alles kunnen maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In elke oorlog worden ook kinderen slachtoffer. Dat is hartstikke klote maar geen reden om maar op je handen te blijven zitten wanneer je als land wordt aangevallen.
Het maken van die keuze is omdat Isral zich niet kan veroorloven dit conflict te verliezen. En dat mag Hamas zichzelf aanrekenen, helemaal na de herinnering die ze afgelopen weekend hebben gegeven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat doe je kleinerend?
Dat bericht heeft gewoon in de msm gestaan.
[..]
Geweld van Hamas valt op geen enkele manier te legitimeren, maar onderschat ook niet het structurele geweld in de bezette gebieden door de Isralische politie en veiligheidsdiensten. Hele situatie kent alleen verliezers.
In plaats van dat de VS weer gaan bemiddelen kiezen ze blind de kant van een partij in dit conflict.
Daar gaat/ging het mij niet om.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die schuld ligt bij de terroristen die vanuit die woonwijken maar raketten blijven afvuren. Of heeft die constante stroom aan propaganda jullie echt wijs gemaakt dat Isral gewoon zomaar willekeurige woonwijken gaat bombarderen omdat ze er zin in hebben? Heeft Isral eigenlijk ooit zelf eens eerst de aanval geopend of reageren ze altijd als ze worden aangevallen?
quote:
quote:Op vrijdag 22 september 2023 01:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je geeft geen theologisch argument.
Vallahi, mensen als jijHoog van de toren blazen en niet eens 5 keer per dag bidden of gewoon de Koran kennen.
Zou ik wel denken als ik naar je postgeschiedenis kijkquote:Op vrijdag 22 september 2023 01:02 schreef Rupibma het volgende:
Anyway. Je weet het niet.
De ommajjaden hebben hier een rol in gespeeld (hoe te bidden). Google dat ook maar. Je denkt dat je de pure islam belijdt, maar das onzin..
Zo, dat doe je snel. binnen 2 minuten quotes van vorige maand paraatquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zou ik wel denken als ik naar je postgeschiedenis kijk
Fok heeft een zoekfunctiequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo, dat doe je snel. binnen 2 minuten quotes van vorige maand paraat
Zou je denken? Omdat ik een moslim op zijn plek zet of?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zou ik wel denken als ik naar je postgeschiedenis kijk
Interessant. Hoe (op welke manier/waarom/hoezo etc) heeft een kind dat aan zichzelf te danken?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh is het doel van Isral om kinderen te doden? Dat lijkt mij niet. Maar als kinderen het slachtoffer worden in Gaza dan hebben ze dat toch echt aan zichzelf te danken.
Mycroft doet wonderenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo, dat doe je snel. binnen 2 minuten quotes van vorige maand paraat
Nee ik bedoel dat de Palestijnen dat aan zichzelf te danken hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben dat dan evenzeer aan zichzelf te danken als de vermoorde en onthoofde Israelische babies.
Je hebt wel bovengemiddeld veel kennis van het geloof, ziet dat iemand niet eens 5 keer bid en spreekt over wat pure islam zou zijn. Zou ik niet snel verwachten van een Athest of christen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:20 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zou je denken? Omdat ik een moslim op zijn plek zet of?
Tegen wat Palestijnen durven ze wel. Had ze liever zien doorvaren naar de zwarte zee of naar de Perzische golf.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:06 schreef Perrin het volgende:
Nou de VS ligt weer klaar om wat vrijheid te komen uitdelen.
[ twitter ]
Stoere praat. Zulke mensen zullen als eerste smeken en huilen als ze maar vijandelijke troepen zien lopen door de straten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dit topic leest zeggen meerdere mensen dat.... aan beide kanten van spectrum..
Als aanvulling hierop, de geallieerden hebben ook hele steden in de as gelegd met bombardementen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de Palestijnen dat aan zichzelf te danken hebben.
Er was hier weinig interesse voor, maar ik heb destijds de slag om Mosul gevolgd. IS werd uiteindelijk volledig vernietigd maar helaas ook ten koste van veel burgerslachtoffers. Daar hebben maar weinig mensen zich druk om gemaakt. Ach, Mosul, ver van mijn bed-show. Maar omdat het nu om Palestijnen gaat wordt er moord en brand geschreeuwd.
Ik zie weinig verschil. Hamas is vergelijkbaar met IS. Hamas moet zo hard mogelijk worden aangepakt. Vallen daarbij burgerslachtoffers.. ja. Is dat treurig? Ja. Is dat reden om er maar niet aan te beginnen? Nee, Isral heeft weinig keus.
Niemand hoeft dat te doen. Maar er is wel wat raars aan de hand aan de kant van de pro-palestina lobby. Want waar Isral zich (zeker de laatste 10 jaar) misdraagt is het niet de partij die als hoofddoel heeft de andere partij helemaal te vernietigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daar gaat/ging het mij niet om.
Uiteindelijk zijn beide partijen in staat hun zin te willen doordrukken ookal komen daarbij babys en kinderen (willens en wetens) bij om het leven. We hoeven niet te doen alsof Israel een lieverdje is.
Wat wil je eigenlijk horen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt wel bovengemiddeld veel kennis van het geloof, ziet dat iemand niet eens 5 keer bid en spreekt over wat pure islam zou zijn. Zou ik niet snel verwachten van een Athest of christen.
Lekker man, je op de dinsdagavond een stuk in je kraag zuipen en ondertussen heerlijk schuimbekken over een oorlog. Rijk leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom ontspoort dit topic altijd savonds?Teveel mensen aan t bier?
Dit is interessant, Israel heeft eerder aangegeven dat als dit zou gebeuren het Damascus gaat bombarderen.quote:
Ze vergeten het derde balkje met 20 Amerikanen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik wilde de volgende tweet plaatsen. Ik doe het maar als reactie onder die van jou, hopelijk leest die Isralische defensie woordvoerder fok en kan die Nederlands
[ twitter ]
Das geen klein bootje, passen meer dan 75 straaljagers opquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:06 schreef Perrin het volgende:
Nou de VS ligt weer klaar om wat vrijheid te komen uitdelen.
[ twitter ]
quote:59min ago
Palestinian official says Israel refused to allow food, medicines into Gaza
By GIANLUCA PACCHIANI
Senior Palestinian official Hussein al-Sheikh says Israel rejected the entry of food and medical supplies into the Gaza Strip, and calls on the international community to “intervene urgently to stop the aggression and allow the entry of relief materials and restore electricity and water, because the Gaza Strip is facing a major humanitarian catastrophe.”
Defense Minister Yoav Gallant ordered a “complete siege” of the Gaza Strip yesterday, including stopping the supply of electricity, food and fuel.
The two land crossings from Israel into the Strip have been closed since Hamas launched its deadly onslaught on Israeli communities Saturday, with the larger one, Erez, having been completely destroyed by terrorists.
The Rafah crossing into Israel was open until this morning. In the early afternoon, the IAF bombed it and forced it to close. Egyptian trucks carrying fuel and goods to the strip were forced to turn back.
The IDF has said it hit an underground tunnel for smuggling weapons and equipment in the Rafah area, but did not confirm or deny hitting the crossing itself.
Die website heeft ook interessante verhalen over gijzelaars die bevrijd zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:26 schreef BlaZ het volgende:
Voor degenen die het nieuws op de voet willen volgen, deze Israelische krant heeft een liveblog in het Engels.
https://www.timesofisrael.com/
Kritisch naar Israel kijken is niet gelijk pro Palestijns zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te doen. Maar er is wel wat raars aan de hand aan de kant van de pro-palestina lobby. Want waar Isral zich (zeker de laatste 10 jaar) misdraagt is het niet de partij die als hoofddoel heeft de andere partij helemaal te vernietigen.
Niemand hoeft partij te kiezen in dit conflict, maar wie kiest voor Hamas, kiest voor een partij die genocide wil. En dan klinken alle verwijzingen naar mensenrechten vervolgens hol en hypocriet.
Er bestaat ook de mogelijkheid om Isral aan te sporen mensenrechten te eerbiedigen, zonder het het recht op leven in veiligheid te ontzeggen. En dus zonder de misdaden van Hamas 'ergens wel begrijpelijk te vinden'.
Das allemaal niet zo best, mocht het waar zijn.quote:
Wat is het probleem als ze moslim zou zijn eigenlijk?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:28 schreef byah het volgende:
[..]
Zelfs je username geeft weg dat je een moslim bent
Wie heeft het over ongericht? Er wordt vaak erg slordig gereageerd hier. Je moet anderen geen dingen in de mond leggen die nooit zijn beweerd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Israel mag best wat ruimte gegeven worden voor harde retaliatie, maar dat betekent niet dat ze ongericht alles kunnen maken.
DE hertog Jan leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker man, je op de dinsdagavond een stuk in je kraag zuipen en ondertussen heerlijk schuimbekken over een oorlog. Rijk leven.
Zie je het als een soort moderne kruistocht?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Werkperd het volgende:
Gaza met een minuscuul oppervlakte van 365km2, omring met hoge betonnenmuren en prikkeldraad. 2+ miljoen inwoners waarvan 1 miljoen onder de 18, dus kinderen zijn. Kant van Egypte gesloten. Kant van Isral gesloten. Zeeweg gesloten. Elektriciteit, water en brandstof geblokkeerd. Isral bombardeert erop los.
Oorlogsmisdaden en het westen staat hier 100% achter. Dit gaat de geschiedenis veranderen. Dit gaat nog leiden naar het einde van de wereld. Het onrecht wat aangedaan wordt aan onschuldige mensen is niet meer door moederaarde te verdragen.
Dit gaat er bij z veel mensen niet in, echt bizar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:30 schreef Joppiez het volgende:
Kritisch naar Israel kijken is niet gelijk pro Palestijns zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |