abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210908980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Waar is die staat dan? En dat gaat ook niet zonder wrijvingen, kan je nagaan als we met z'n allen gecontroleerd moeten leven in een klein gedeelte van Nederland. Ik zo erg boos zijn.
molenbeek is een goede De banlieus. okee, nog geen defacto staat, maar er zijn inmiddels genoeg no go zones waar islamitische immigranten feitelijk de scepter zwaaien
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210908991
Kappen met dat zoeken naar of iemand een moslim, atheïst, christen of wat dan ook is. Dat is op geen enkele wijze relevant voor de situatie nu. Discussier met elkaar op de inhoud. Verdedig jouw standpunten en leg uit waarom jouw kijk is zoals hij is.

Belangrijkste blijft om te beseffen dat wij hier in NL geen partij hoeven te kiezen. Het enige waar wij iets mee gemeen hebben zijn de burgers aan weerszijden die door de politici aan weerszijden voor de leeuwen worden gegooid.
pi_210909006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Bensel het volgende:

[..]
molenbeek is een goede De banlieus. okee, nog geen defacto staat, maar er zijn inmiddels genoeg no go zones waar islamitische immigranten feitelijk de scepter zwaaien
Omdat ze de demografische meerderheid vormen. Dat kun je hooguit de lokale beleidsbepalers verwijten dat ze niet meer aan spreiding heb en gedaan.
blablablabla
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:47:17 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Bensel het volgende:

[..]
Maar dat is geen staat die vergeven is door een groep andere landen. Als ik zie dat we al stennis schoppen bij een avondklok wegens een virus, denk ik dat we ook best gewelddadig worden als iemand ons bezet. Ik zie die Duitsers ons al de Waddeneilanden geven en dan zelf lekker in de rest van Nederland wonen na de WII en wij dat netjes accepteren natuurlijk zonder enig geweld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:47:25 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210909010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:46 schreef Pizzakoppo het volgende:
[modbreak]Kappen met dat zoeken naar of iemand een moslim, atheïst, christen of wat dan ook is. Dat is op geen enkele wijze relevant voor de situatie nu. Discussier met elkaar op de inhoud. Verdedig jouw standpunten en leg uit waarom jouw kijk is zoals hij is.

Belangrijkste blijft om te beseffen dat wij hier in NL geen partij hoeven te kiezen. Het enige waar wij iets mee gemeen hebben zijn de burgers aan weerszijden die door de politici aan weerszijden voor de leeuwen worden gegooid.
[/modbreak]
Dat dus ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210909013
Het is trouwens wel bijzonder rustig op stream.

Stilte voor de storm?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2023 21:47:45 ]
pi_210909031
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:24 schreef Bensel het volgende:

[..]
Als aanvulling hierop, de geallieerden hebben ook hele steden in de as gelegd met bombardementen.
Dat kan je niet met elkaar vergelijken. Kennelijk waren de normen destijds anders, al vind ik het zelf misdadig.

Alleen beweer ik nergens dat Israël maar op dezelfde manier Gaza moet bombarderen. Dat doet Israël ook niet, maar ook bij gerichte bombardementen vallen burgerslachtoffers en die zijn onvermijdelijk. Zeker als je te maken hebt met Hamas, die weinig geeft om de veiligheid van hun eigen bevolking.

Het verhaaltje dat Israël lukraak burgerslachtoffers maakt is wat jullie er maar al te graag van maken.
pi_210909041
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:49:55 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210909047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef PS. het volgende:
Het is trouwens wel bijzonder rustig op stream.

Stilte voor de storm?
Als dit de stilte was gaat heel Gaza deze week naar de Filistijnen.

Alleen echte geschiedenisliefhebbers snappen deze opmerking overigens.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210909048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gaza is niet bezet. De daden van Hamas hebben niets te maken met de situatie in bijvoorbeeld Hebron.

Jij maakt de discussie even troebel als de diehard-zionisten.
Dat stukje handjevol grondgebied is losgerukt van overige deel van Palestina. Ze kunne niet eruit omdat de gebieden eromheen bezet zijn door Israël.

Niveau begint steeds verder te zakken hier. Met wie hebben wij te maken?
pi_210909053
20 amerikanen vermist tot nu toe

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:51:09 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210909067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je beseft niet wat je zegt. ''Zich normaal gedragen'' want het zijn dieren die getemd moeten worden? Niet dat je schrijft dat de bezetter moet ophouden met uitbreiden van zijn bezetting en terug keren naar de hol waar die vandaan komt. Nee, meneer geeft de schuld aan een in het nauw gedreven volk dat al decennia lang systematisch onderdrukt en gebombardeerd wordt.

Gelukkig wordt dit topic door meer gasten bezochten dan de leden die hier nonsense verkondigen. Kunnen ze ook zien hoe krankzinnig de meeste reacties hier zijn.
Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt, Werkpaardje?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210909070
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:50 schreef Ali_boo het volgende:
20 amerikanen vermist tot nu toe

[ twitter ]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?
blablablabla
pi_210909075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar dat is geen staat die vergeven is door een groep andere landen. Als ik zie dat we al stennis schoppen bij een avondklok wegens een virus, denk ik dat we ook best gewelddadig worden als iemand ons bezet. Ik zie die Duitsers ons al de Waddeneilanden geven en dan zelf lekker in de rest van Nederland wonen na de WII en wij dat netjes accepteren natuurlijk zonder enig geweld.
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.
pi_210909078
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Vals dilemma
Vertel.

Hoe geven we de Palestijnen hun bewegingsvrijheid terug zonder ze de kans te geven Joden af te slachten (want dat zal Hamas blijven doen bij elke kans die ze krijgen)?
pi_210909084
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat kan je niet met elkaar vergelijken. Kennelijk waren de normen destijds anders, al vind ik het zelf misdadig.

Alleen beweer ik nergens dat Israël maar op dezelfde manier Gaza moet bombarderen. Dat doet Israël ook niet, maar ook bij gerichte bombardementen vallen burgerslachtoffers en die zijn onvermijdelijk. Zeker als je te maken hebt met Hamas, die weinig geeft om de veiligheid van hun eigen bevolking.

Het verhaaltje dat Israël lukraak burgerslachtoffers maakt is wat jullie er maar al te graag van maken.
Nee, zelfde normen. Enige verschil is dat je oorlog alleen uit zelfverdediging mag doen.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat de normen uit die tijd helemaal zijn losgelaten in het kader van de MAD.
pi_210909085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat stukje handjevol grondgebied is losgerukt van overige deel van Palestina. Ze kunne niet eruit omdat de gebieden eromheen bezet zijn door Israël.

Niveau begint steeds verder te zakken hier. Met wie hebben wij te maken?
Dit is incorrect. Er is gewoon immigratie uit Gaza.

Wel moet je dan flink betalen. Ik ben geen Israel-fan, en ook zeker geen ontkenner van de treurige omstandigheden waarin de Gazanen leven. Maar jij liegt.

Waarom?
pi_210909092
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Israël zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.
pi_210909098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn er eigenlijk Nederlanders vermist?
Goede vraag, ik ben tot dusver nog niets gezien op sociale media
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:53:20 #170
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210909099
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Alov het volgende:

[..]
Palestijnen hebben nooit een eigen staat gehad dus ze niemand kon ze ook bezetten. Het gebied was van de UK met wat boertjes en schapenherders, en daarna kwamen op uitnodiging de Joden. De Joden hebben inderdaad hun gebied vergroot, maar dat was nadat ze aangevallen werden door hun buren en die oorlog wonnen.
Dus zo'n 5000 jaar aan geschiedenis maar even negeren? Kom op, dat hele 'dat land was van hun!' vs 'neehee het was hún land!' is zo'n totale onzin. Dan kunnen we wel terug blijven gaan tot we bij de eerste mensachtigen zijn die uit Afrika migreerden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210909105
Ik heb geen behoefte aan een discussie met mensen die ongenuanceerde statements neerpleuren. Ik wil liever informatief zijn in dit topic
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:53:55 #172
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210909108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Israël.
Nee, dat het hier niet 1 groot FREE PALESTINE is betekent ook niet dat iedereen onvoorwaardelijk israel steunt.
pi_210909109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Egypte de grens dichthoudt, Werkpaardje?
Omdat het welbekend is dat Sisi dankzij Israël aan de macht gekomen is. Als Morsi nog leefde en president was, dan waren die grenzen allang open geweest.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:54:24 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210909117
twitter
pi_210909120
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar woonden die Palestijnen dan niet in een groter deel van het gebied en dan zouden ze blij moeten zijn met een heel klein gedeelte, zogenaamd kaod gekregen in hun 'eigen' gebied?
Het was feitelijk nooit hun eigen gebied. Er was geen volk of staat die palestina of palestijnen heten. Anders hoor ik graag wie de leider was in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het was wel een naam voor de regio, afkomstig vanuit een heel oud volk wat daar ooit geleefd heeft wat ook palestijnen werd genoemd. Dat waren, hoe ironisch, joden.

Korte historie vanaf 1850: het viel eerst onder de ottomanen, daarna onder brits mandaat, daarna israel, waarna verstevigd door de verschillende defensieve oorlogen, waarna israel de hele sinai heeft teruggegeven (had feitelijk niet gehoeven). In plaats van de plaatselijke bevolking (dat waren er niet heel veel, ongeveer 100.000 voornamelijk in nomadische stammen) en immigranten te verplaatsen, hebben ze land toegedeeld gekregen. En daarna is dus gaza zelfs autonoom geworden (omdat ze zo'n beetje alle joden daar uitgemoord hadden)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')