9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
Op maandag 9 oktober 2023 21:12 schreef BansheeBoy het volgende: In grote lijnen kun je wel zeggen de lijn tussen verzetsstrijder en terrorist heel dun is. Puur perceptiemanagement, voor wie ben je.
²
Ja joh, hele gezinnen uitmoorden, jongeren afslachten, vrouwen verkrachten. Puur perceptie of je goed of fout bent.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Op maandag 9 oktober 2023 21:12 schreef BansheeBoy het volgende: In grote lijnen kun je wel zeggen de lijn tussen verzetsstrijder en terrorist heel dun is. Puur perceptiemanagement, voor wie ben je.
²
mwa, die is wel vrij duidelijk. Aanvallen op militaire, politieke of infra doelen is verzet, ook al komt daar wel eens een burger om. Random burgers in dorpen uitmoorden en festival aanvallen is puur terrorisme.
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15
[..] Ja joh, hele gezinnen uitmoorden, jongeren afslachten, vrouwen verkrachten. Puur perceptie of je goed of fout bent.
Ben ik niet met je eens. Dit is duidelijk foute boel.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] İk heb te veel shit gezien uit Irak en Syrië. Tegenwoordig probeer ik die shit zoveel mogelijk te ontwijken. Die dingen krijg je niet meer uit je hoofd.
Ja, precies dit. Ik ben klassiek geschoold en ben overtuigd van de stelregel: What is seen cannot be unseen. En mijn hersenen zijn mijn kostbaarste bezit.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Mensenrechtenorganisaties hekelen de Israëlische blokkade van de toevoer van stroom, brandstoffen, water en goederen naar de Gazastrook. Onder meer Human Rights Watch en Norwegian Refugee Council wijzen erop dat het straffen van een bevolking een oorlogsmisdaad is volgens de Verdragen van Genève.
Gelukkig heeft Hamas zich aan de verdragen Genève gehouden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Ik verwacht dat Israel het wel aankan maar leuk gaat het niet worden natuurlijk. Sowieso is 300.000 jongeren uit je economie halen voor langere tijd al een probleem.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Ja, precies dit. Ik ben klassiek geschoold en ben overtuigd van de stelregel: What is seen cannot be unseen. En mijn hersenen zijn mijn kostbaarste bezit.
²
Engels, de welbekende klassieke taal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
[..] En een score per user bijhouden zodat je direct kan zien of iemand -100 of +100 staat
Ik zou hier wel voor zijn. Heb je meteen een soort van tool om het kaf van het koren te scheiden. Echt goed idee.
²
[..] Ja, precies dit. Ik ben klassiek geschoold en ben overtuigd van de stelregel: What is seen cannot be unseen. En mijn hersenen zijn mijn kostbaarste bezit.
²
Ik zou die klassieke scholing graag willen terug zien in het niveau van je posts.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
[..] Nu snap ik je opmerking wel en begrijp het punt wat je wil maken, maar ik denk niet dat mensen beseffen wat er hier gebeurd is. Dit is de meest gruwelijke aanslag waarin alle mensenrechten zijn geschonden sinds de laatste jaren. Het niveau is te vergelijken met de nazi's en de kristelnacht, zoiets maakt emoties los en dat merk je ook op FOK! En gezien de afschuwelijkheid van de daad is het volledig te begrijpen dat mensen hier hun afkeur uitspreken voor het laffe mediaverslag, de feestvierende moslims, de ziekelijke hypocrisie van enkele users hier en het goedpraten of nuanceren van deze aanslag, want ook die onderwerpen zijn allemaal gerelateerd aan deze ziekelijke daad waarover een discussie gevoerd kan worden.
Meest erge aanslag sinds kristalnacht? Schending van mensenrechten?
Uh. Volgens mij heb je wat nieuws gemist.
Dit is er voor mij 1 voor in het rijtje met selectieve verontwaardiging, pal naast Oekraïne.
[..] Ik verwacht dat Israel het wel aankan maar leuk gaat het niet worden natuurlijk. Sowieso is 300.000 jongeren uit je economie halen voor langere tijd al een probleem.
[..] Ik verwacht dat Israel het wel aankan maar leuk gaat het niet worden natuurlijk. Sowieso is 300.000 jongeren uit je economie halen voor langere tijd al een probleem.
[..] En hoe stel je voor dat zij terroristen uit het land zetten? Leg het maar uit.
Dit zijn mensen die overgaan tot executies, raketten en anders soort wapens bezitten. Dat snap je?
Ik denk, en ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dat zo'n groep alleen maar kan bestaan met support vanuit de bevolking. Anders waren ze al lang verlinkt en opgerold.
Maar laten we beginnen met het feit dat het een terreurgroep is. En dat de Palestijnen hier niets bij gaan winnen. Ik snap dus die hele Pogrom niet. Waarom lenen zoveel jongemannen zich daarvoor.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
²
Dat je een organisatie omschrijft als "terroristisch" of niet heeft te maken met hoe je de organisatie ziet. De een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder. Zeihan benoemt dat ook in deze video. "Hamas the political / terrorgroup based on your politics"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Nu snap ik je opmerking wel en begrijp het punt wat je wil maken, maar ik denk niet dat mensen beseffen wat er hier gebeurd is. Dit is de meest gruwelijke aanslag waarin alle mensenrechten zijn geschonden sinds de laatste jaren. Het niveau is te vergelijken met de nazi's en de kristelnacht, zoiets maakt emoties los en dat merk je ook op FOK! En gezien de afschuwelijkheid van de daad is het volledig te begrijpen dat mensen hier hun afkeur uitspreken voor het laffe mediaverslag, de feestvierende moslims, de ziekelijke hypocrisie van enkele users hier en het goedpraten of nuanceren van deze aanslag, want ook die onderwerpen zijn allemaal gerelateerd aan deze ziekelijke daad waarover een discussie gevoerd kan worden.
Oja zoals je het eerder benoemde
quote:
het is toch niet te bevatten dat we het zelfverklaarde progressieve liberale deel van de samenleving dit zien toejuichen
Of een van je andere posts waar je kletst dat links Nederland deze terroristen verdedigt of toejuicht. Jij ziet het allemaal wel lekker zeker en er is niet al decennia lang een 'conflict'. Of noem alles wat je niet bevalt een nazi
quote:
Hamas is gisteren als nazi's tekeer gegaan tijdens de kristelnacht, wat je mening ook over dit conflict is dit is in geen enkel geval ook maar goed te praten of te nuanceren, dan ben je in mijn ogen geen haar beter als een nazi. Maar zo zie je maar weer eens dat het bij het liberale gedeel van de samenleving nooit om de inhoud gaat.
Bedankt voor het delen van wat in jouw wereld wel de inhoud is en dwr is alleen afgelopen weekend.
[..] Ik denk, en ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dat zo'n groep alleen maar kan bestaan met support vanuit de bevolking. Anders waren ze al lang verlinkt en opgerold.
Maar laten we beginnen met het feit dat het een terreurgroep is. En dat de Palestijnen hier niets bij gaan winnen. Ik snap dus die hele Pogrom niet. Waarom lenen zoveel jongemannen zich daarvoor.
Ik denk dat wij, met onze veilige referentiekader, ons dat niet kunnen voorstellen.
Ik ben het wel oneens met je alinea over de groep. Denk niet dat mensen juichen om dictators en zulks, genoeg geweld en angst en de groep laat het gaan of gebeuren.
[..] Ik denk, en ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, dat zo'n groep alleen maar kan bestaan met support vanuit de bevolking. Anders waren ze al lang verlinkt en opgerold.
Het eerste wat ik me afvraag is, wie hier het meeste voordeel van heeft. En dan kom ik op Poetin uit en die is vriendjes met Iran.
De waarheid is allang gesneuveld. Het is nu gewoon kijken wie de sterkste lobby heeft. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn hart vasthoud voor nog meer onnodige burgerslachtoffers. Actie > reactie kent vaak geen einde en komt in overtreffende spiraal. Dat dit nog kan anno 2025. Heftig.
²
[..] Het eerste wat ik me afvraag is, wie hier het meeste voordeel van heeft. En dan kom ik op Poetin uit en die is vriendjes met Iran.
Waarom niet Amerika? Die is matties met Israël. Netanyahu wordt steeds extremer en dit geweld past bij zijn politiek. Hiermee krijgt hij de laatste twijfelaars mee.
Op maandag 9 oktober 2023 21:25 schreef BansheeBoy het volgende: De waarheid is allang gesneuveld. Het is nu gewoon kijken wie de sterkste lobby heeft. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn hart vasthoud voor nog meer onnodige burgerslachtoffers. Actie > reactie kent vaak geen einde en komt in overtreffende spiraal. Dat dit nog kan anno 2025. Heftig.
²
Anno 2025?
Maar vertel mij eens, wat is volgens jou “de waarheid”?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
[..] Meest erge aanslag sinds kristalnacht? Schending van mensenrechten?
Uh. Volgens mij heb je wat nieuws gemist.
Dit is er voor mij 1 voor in het rijtje met selectieve verontwaardiging, pal naast Oekraïne.
Erg? Zeker. Erger dan ander nieuws? Nope.
Onschuldige burgers bewust aanvallen, ze op gruwelijke manieren afslachten, gevangen executeren, vrouwen verkrachten, dode lichamen als trofeeën rondrijden, kinderen bewust afslachten of gijzelen en die beelden als propaganda op internet verspreiden.
Noem mij maar eens één ander westers land die dit doet? Dus wat selectieve verontwaardiging, het is weer het typische goedpraat gedrag wat je hier ook ziet van exact dezelfde users die dit gedrag vertonen na een terroristische aanslag inclusief het geklaag op de media kritiek, de hypocrisie van wat users hier of een feestvierende bevolkingsgroep. Voor iemand die dit nieuws niet erger vindt dan ander nieuws wat ben je hier wel veel aanwezig.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Waarom niet Amerika? Die is matties met Israël. Netanyahu wordt steeds extremer en dit geweld past bij zijn politiek. Hiermee krijgt hij de laatste twijfelaars mee.
Op maandag 9 oktober 2023 21:27 schreef HeatWave het volgende: [ twitter ] En dit is waarom "we" voor Israel zijn, moslims willen maar 1 ding, de wereld veroveren en er 1 islamitische hel van maken.
Iedereen die hier voor is is een vijand van het westen.
Dan wordt het tijd dat ons JDAM abonnement wat wordt uitgebreid.
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Op maandag 9 oktober 2023 21:27 schreef HeatWave het volgende: [ twitter ] En dit is waarom "we" voor Israel zijn, moslims willen maar 1 ding, de wereld veroveren en er 1 islamitische hel van maken.
Het kijken van die beelden hebben blijvend invloed op je gestel. Ik raad iedereen af die beelden te kijken.
²
Op maandag 9 oktober 2023 21:25 schreef BansheeBoy het volgende: De waarheid is allang gesneuveld. Het is nu gewoon kijken wie de sterkste lobby heeft. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mijn hart vasthoud voor nog meer onnodige burgerslachtoffers. Actie > reactie kent vaak geen einde en komt in overtreffende spiraal. Dat dit nog kan anno 2025. Heftig.
²
.wie de sterkste lobby heeft is uiteraard duidelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Alle moslims als Hamas aanhanger wegzetten, idioot.
²
Wat dat betreft ben je al verloren.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Ja, allemaal. Degenen die het nu niet uitspreken omdat ze nog een minderheid zijn staan 100% achter deze man en de rest van de profeten van de religie van de vrede.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
Tja, de doctrine van islam. House of peace, house of war. Het houdt niet op tot de hele wereld onderworpen is.