9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
De burgerbevolking in de Gaza kan daar helemaal niet weg. De grenzen richting Isral en Egypte zijn voor nagenoeg alle inwoners van de Gaza gesloten (en zwaar bewaakt). Nog geen 1% van de bevolking mag op legale wijze de Gazastrook verlaten.
Dat Isral 'keurig' het volk waarschuwt en adviseert om te vertrekken is dus mooie sier voor de bhne.
[..] Vlug een boerka erover, dan. Met haar ge-'jamaar'
Deze vrouw is niet alleen mooi om te zien maar heeft een sterke persoonlijkheid! Ze durft tegen de heersende meningen in te gaan.
Mijn respect heeft ze.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Dit zijn gewoon totaal defecte mensen. Dit heeft ook niets meer te maken met 'Ja, maar nederzettingen'. Dit soort gespuis moet je ook meteen paspoort afpakken en uit het Westen zetten.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Dit krijg je dus met al die 'culturele verrijking'. Er staan ook zeker wat Westerlingen tussen, maar het overgrote deel heeft gewoon een migratieachtergrond.
quote:
Op maandag 9 oktober 2023 18:47 schreef Jaroon het volgende: Het simpele feit blijft dat Israel niet zomaar grondgebied van Palestijnen mag afnemen. Je krijgt een reactie.
Dat is dan ook helemaal niet gebeurd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Zie trouwens reacties dat de westbank Hamas oproept om de gijzelaars vrij te laten.
Misschien toch niet zo slim geweest van Hamas om zoveel buitenlanders te gijzelen. Steunt voor de Palestijnen (dus ook de westbank) wordt overal gestopt nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Misschien moet de palestijnse Veilig Thuis organisatie ook maar eens wat kinderen uit huis plaatsen die door hun ouders naar demonstraties meegesleurd worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Dit krijg je dus met al die 'culturele verrijking'. Er staan ook zeker wat Westerlingen tussen, maar het overgrote deel heeft gewoon een migratieachtergrond. [..] Dat is dan ook helemaal niet gebeurd.
Er is niet anders gebeurt dan dat. Met rare bezette gebiedjes.
Misschien toch niet zo slim geweest van Hamas om zoveel buitenlanders te gijzelen. Steunt voor de Palestijnen (dus ook de westbank) wordt overal gestopt nu.
Dit terreurzuchtige volk wordt inderdaad behoorlijk ontmaskerd zo lijkt het. Een fantastische ontwikkeling.
Op maandag 9 oktober 2023 18:51 schreef bedachtzaam het volgende: Op de stream, Parijs pro Israel optocht, dat zullen wel weer rellen worden in de komende dagen.
Gelukkig. Was al bang dat Parijs rellenvrij zou zijn komende tijd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ik weet niet niet of het die mensen van het festival zijn maar nrc berichtte dat het festival pas een paar dagen vantevoren bekend was op die locatie te worden georganiseerd. Misschien dus puur toeval dat die terroristen erop gestuit zijn en ook buitenlandse gijzelaars hebben meegenomen.
Is iets wat ik wel heb meegekregen en volgens mij ook wel algemeen bekend is. Het wordt wellicht minder vaak benoemd, want het is 'fijner' om te doen alsof alleen barbaarse Russen of een Hamas dit soort daden plegen en dat wij veel meer fatsoen hebben en dit nooit doen.
Op maandag 9 oktober 2023 18:46 schreef HowardRoark het volgende: Dit zijn gewoon totaal defecte mensen. Dit heeft ook niets meer te maken met 'Ja, maar nederzettingen'. Dit soort gespuis moet je ook meteen paspoort afpakken en uit het Westen zetten.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
A “lid” is what White House press secretaries use to indicate that there will be no news coming out of the White House that day. It can also be called a “full lid.”
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Op maandag 9 oktober 2023 18:46 schreef HowardRoark het volgende: Dit zijn gewoon totaal defecte mensen. Dit heeft ook niets meer te maken met 'Ja, maar nederzettingen'. Dit soort gespuis moet je ook meteen paspoort afpakken en uit het Westen zetten.
[..] A “lid” is what White House press secretaries use to indicate that there will be no news coming out of the White House that day. It can also be called a “full lid.”
Thanks my dude
De timing is wel uitermate verdacht
Isral heeft reservisten opgeroepen dit is militaire strategische punten raken zodat straks een grond invasie van start kan als de reservisten er klaar voor zijn.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Is gewoon hun ware aard, je merkt de laatste jaren dat ze hun ware aard steeds meer tonen, komt omdat een groot deel in de samenleving ze een hand boven het hoofd blijft houden terwijl ze lekker doorgaan met provoceren. Maar laat ze de beer maar porren, steeds meer mensen wordt dat volk zat en we blijven er maar meer de westerse wereld binnenhalen, de dag dat de bom barst in het westen komt steeds dichterbij en is onvermijdelijk blijven ze op deze voet doorgaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Goed plan als ze de boel definitief willen escaleren tot hun eigen totale vernietiging. Misschien moet Iran even eraan herinnerd worden dat Israel onderzeers heeft met kruisraketten die ook niet conventioneel geladen kunnen worden..
Zou je een raket, even hypothetisch gewoon, vol op het binnenhof kunnen knallen als je er n hebt? Hebben wij als Nederland berhaupt een actieve luchtverdediging of moeten we die eerst activeren als er iets gebeurd?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
[..] Isral heeft reservisten opgeroepen dit is militaire strategische punten raken zodat straks een grond invasie van start kan als de reservisten er klaar voor zijn.
Mocht dat niet lukken, dan hebben ze de VS om het vuile werk voor hun te doen
[..] Is gewoon hun ware aard, je merkt de laatste jaren dat ze hun ware aard steeds meer tonen, komt omdat een groot deel in de samenleving ze een hand boven het hoofd blijft houden terwijl ze lekker doorgaan met provoceren. Maar laat ze de beer maar porren, steeds meer mensen wordt dat volk zat en we blijven er maar meer de westerse wereld binnenhalen, de dag dat de bom barst in het westen komt steeds dichterbij en is onvermijdelijk blijven ze op deze voet doorgaan.
Open er een topic over. Het stoort me steeds meer, deze afdwalingen. Ik wil nieuws uit Isral en Gaza en niet deze flut analyses die steeds voorbij komen. Ga ergens anders filosoferen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Maar goed dat die aanslagen van zaterdag geen terroristen kweken aan Israls kant.
Ik laat me niet uitlokken tot ongepaste uitspraken
[..] Maar goed dat die aanslagen van zaterdag geen terroristen kweken aan Israls kant.
Dit soort achterlijk gedrag lijkt de laatste jaren idd voorbehouden aan een achterlijke ideologie inderdaad, er kan natuurlijk een verband zijn, ik weet dat niet zo goed
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Het derde oudste kerk ter wereld kapot gebombardeerd in Gaza..
Nu wordt het persoonlijk
IS-praktijken. Wie dit steunt of er begrip voor uitspreekt, bijvoorbeeld door juist nu met Palestijnse vlaggen de straat op te gaan is ziek en een gevaar voor de staatsveiligheid.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||