9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
De burgerbevolking in de Gaza kan daar helemaal niet weg. De grenzen richting Israël en Egypte zijn voor nagenoeg alle inwoners van de Gaza gesloten (en zwaar bewaakt). Nog geen 1% van de bevolking mag op legale wijze de Gazastrook verlaten.
Dat Israël 'keurig' het volk waarschuwt en adviseert om te vertrekken is dus mooie sier voor de bühne.
[..] Vlug een boerka erover, dan. Met haar ge-'jamaar'
Deze vrouw is niet alleen mooi om te zien maar heeft een sterke persoonlijkheid! Ze durft tegen de heersende meningen in te gaan.
Mijn respect heeft ze.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Dit zijn gewoon totaal defecte mensen. Dit heeft ook niets meer te maken met 'Ja, maar nederzettingen'. Dit soort gespuis moet je ook meteen paspoort afpakken en uit het Westen zetten.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Dit krijg je dus met al die 'culturele verrijking'. Er staan ook zeker wat Westerlingen tussen, maar het overgrote deel heeft gewoon een migratieachtergrond.
quote:
Op maandag 9 oktober 2023 18:47 schreef Jaroon het volgende: Het simpele feit blijft dat Israel niet zomaar grondgebied van Palestijnen mag afnemen. Je krijgt een reactie.
Dat is dan ook helemaal niet gebeurd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Zie trouwens reacties dat de westbank Hamas oproept om de gijzelaars vrij te laten.
Misschien toch niet zo slim geweest van Hamas om zoveel buitenlanders te gijzelen. Steunt voor de Palestijnen (dus ook de westbank) wordt overal gestopt nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Misschien moet de palestijnse Veilig Thuis organisatie ook maar eens wat kinderen uit huis plaatsen die door hun ouders naar demonstraties meegesleurd worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Dit krijg je dus met al die 'culturele verrijking'. Er staan ook zeker wat Westerlingen tussen, maar het overgrote deel heeft gewoon een migratieachtergrond. [..] Dat is dan ook helemaal niet gebeurd.
Er is niet anders gebeurt dan dat. Met rare bezette gebiedjes.
Misschien toch niet zo slim geweest van Hamas om zoveel buitenlanders te gijzelen. Steunt voor de Palestijnen (dus ook de westbank) wordt overal gestopt nu.
Dit terreurzuchtige volk wordt inderdaad behoorlijk ontmaskerd zo lijkt het. Een fantastische ontwikkeling.