Bovendien had Russell ook nog schade.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:18 schreef Marcoss het volgende:
De inhaalrace van Russell had je eigenlijk ook van Perez verwacht inderdaad. Die eindigt er uiteindelijk 46 seconden achter.. (me daarin wel een hele sloot aan tijdstraffen, maar toch)
Vond ik ook. Een echte racer is het, een beetje druistig soms maar met een goed gevoel voor positie en improvisatie met lijnen en snelheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
Knappe comeback van George trouwens, ik begrijp wel dat Piastri driver of the day won maar eigenlijk was Russell dat.
Inmiddel ben ik zover dat ik denk dat ze zelfs beter Ricciardo in die auto kunnen zetten dan Perez.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:30 schreef Evenstar het volgende:
Vraag mij af hoe de kleine Japanse driftkikker het zou doen naast Max.
Blijf er bij dat RB weinig te kiezen heeft op dit moment. Albon is dan misschien nog wel beste optie.
Die gasten bij Sauber/AR hadden het ook al door.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef franklop het volgende:
McLaren heeft ook in de pitstraat alles op orde momenteel
Maar zo ruim binnen de 2 seconden mag dus tegenwoordig wel weer?quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef franklop het volgende:
McLaren heeft ook in de pitstraat alles op orde momenteel
Heeft nooit niet gemogen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zo ruim binnen de 2 seconden mag dus tegenwoordig wel weer?
Op Stroll en Sargeant na is iedere andere F1 coureur een verbetering. Perez is geen schim meer van zich zelf.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inmiddel ben ik zover dat ik denk dat ze zelfs beter Ricciardo in die auto kunnen zetten dan Perez.
quote:
Mijn telefoon doet raar, weer reclame op FOK! ofzo?quote:
Het is een situatie, inderdaad, ik heb altijd gezegd dat Perez het tij kan keren en dat hij niet ineens is verleerd hoe je met een F1 auto rondrijd, hij heeft 2 GP's gewonnen dit jaar nota bene maar het gaat momenteel van kwaad tot erger en dat is echt triest voor hem en voor het team.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inmiddel ben ik zover dat ik denk dat ze zelfs beter Ricciardo in die auto kunnen zetten dan Perez.
Ach, ik vond m wel grappig hoorquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:21 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Mijn telefoon doet raar, weer reclame op FOK! ofzo?
Maar wat ik wou zeggen is dit:
Dus het is wachten tot Toto weer een boze mail naar de FIA zal sturen.
Wat McLaren doet is levensgevaarlijk!1!1!
Grosjeanquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Op Stroll en Sargeant na is iedere andere F1 coureur een verbetering. Perez is geen schim meer van zich zelf.
is erger dan over de baan lopen.quote:"De stewards zijn na het bekijken van alle video's, zijn lichaamshouding en de video van de vleugel overtuigd dat er insignificante kracht werd gebruikt toen Verstappen de vleugel aanraakte."
Max wordt nu eenmaal altijd een hand boven het hoofd gehouden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:22 schreef Nizno het volgende:
Mag ik nog heel even ranten...
Max die een vleugel aanraakt krijgt een onvoorwaardelijke boete van 50.000 euro
Lewis loopt de baan over, 25.000 euro onvoorwaardelijk en 25.000 euro voorwaardelijk.
Dus een vleugel aanraken
[..]
is erger dan over de baan lopen.
Perez en Ricciardo lijkt me echt om het even.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat mag, maar dit is toch gewoon in lijn met het beleid? Compleet onduidelijk en vaag toegepaste regels.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:22 schreef Nizno het volgende:
Mag ik nog heel even ranten...
Max die een vleugel aanraakt krijgt een onvoorwaardelijke boete van 50.000 euro
Lewis loopt de baan over, 25.000 euro onvoorwaardelijk en 25.000 euro voorwaardelijk.
Dus een vleugel aanraken
[..]
is erger dan over de baan lopen.
Die Mercedes was veel makkelijker te rijden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Perez en Ricciardo lijkt me echt om het even.
Ze hebben een Bottas nodig.
Geen serieuze dreiging voor het kampioenschap maar wel consistent presteren.
Ik denk dat ook Bottas niks kan naast Max, hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ging meer om het type.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ook Bottas niks kan naast Max, hoor.
Albon deed het zeker niet slecht, ondanks in het diepe te zijn gegooid en had verdiend een paar podiums moeten hebben al en misschien zelfs winst in Oostenrijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:51 schreef beantherio het volgende:
Achteraf gezien denk ik dat Albon de beste teammaat van Verstappen is geweest en weer zou kunnen zijn. Op 2020 na heeft ie eigenlijk altijd goed gepresteerd bij de teams waarvoor ie reed. En bij Williams is het echt een volwassen en constante coureur geworden. Ik zie hem niet meer zo snel verzuipen bij een team zoals ie dat in 2020 deed.
Hulkenberg zou ook een goede keuze zijn, maar die heeft niet de snelheid van Albon vermoed ik zo. Is ook al wel een wat oudere rijder natuurlijk.
Albon is twee keer door de immer foutloze Hamilton van het podium gebeukt, dat alleen al maakt hem een perfecte kandidaat voor Red Bullquote:Op maandag 9 oktober 2023 19:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Albon deed het zeker niet slecht, ondanks in het diepe te zijn gegooid en had verdiend een paar podiums moeten hebben al en misschien zelfs winst in Oostenrijk.
Hulkenberg naast Max zou ik geweldig vinden, in de races is het een vraagteken maar als het gaat om kwalificeren dan zal hij Max echt het vuur aan de schenen leggen denk ik.
Bottas kreeg aan het eind van het seizoen natuurlijk een paar winsten cadeau voor zijn harde werk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:16 schreef Evenstar het volgende:
2021
Lewis 387.5pt
Bottas 226pt = 58% van de punten van Lewis
2020
Lewis 347pt
Bottas 223pt = 64%
2019
Lewis 413pt
Bottas 326pt = 79%
2018
408pt
Bottas 247pt = 61%
2021
Max 395.5pt
Perez 190pt = 48%
2022
Max 454pt
Perez 305pt = 67%
2023
Max 433pt
Perez = 224pt = 51%
.
Als je het qua punten bekijkt is het allemaal niet zo gek, maar als je kijkt wat hij per race bereikt en hoe hij vooral na zomerstop totaal zoek is..... tsja. Al is zijn aandeel in punten wel veel lager dan die van Bottas. Bottas viel alleen in 2021 onder 60% en dat was niet zo gek met Lewis/Max die hard aan het vechten waren.
Mja; als bijvoorbeeld McLaren volgend jaar echt aan kan haken bij RB, heb je iemand naast Max nodig die zich ook echt kan mengen in de strijd, dus iemand die beter is dan Bottas..quote:Op maandag 9 oktober 2023 17:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Why not both? Het is een auto waar Perez niet mee om kan gaan, dat is wel duidelijk. Maar het grootste probleem zit gewoon in zijn hoofd. Met 150 punten achterstand nog zeggen dat je nog prima WK kan worden, nadat je al 2,5 seizoen compleet afgedroogd bent door je teammaat. Dan heb je echt een beetje een afwijking van de werkelijkheid.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Vliegbaard het volgende:
De huidige RB lijkt geweldig maar alsnog kan Perez er veel minder uit halen dan Max. Zit het m nu in de auto of toch de coureur?
Hij is mentaal geknakt, net als Stroll dat isquote:Op maandag 9 oktober 2023 20:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Why not both? Het is een auto waar Perez niet mee om kan gaan, dat is wel duidelijk. Maar het grootste probleem zit gewoon in zijn hoofd. Met 150 punten achterstand nog zeggen dat je nog prima WK kan worden, nadat je al 2,5 seizoen compleet afgedroogd bent door je teammaat. Dan heb je echt een beetje een afwijking van de werkelijkheid.
Hij heeft het ook nooit gehad om kampioen te worden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is mentaal geknakt, net als Stroll dat is
december? Heb ik iets gemist?quote:
Wat Max uit die auto haalt is de benchmark en dat is een topcoureur dus je mag erachter zitten, maar de verschillen zijn veel en veel te groot om de auto de schuld te geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Die Mercedes lag gewoon op een rails. Als ik Bottas nu zie rijden vind ik hem echt niet van een geweldig niveau maar ik denk dat iedere coureur in de pré-2022-Mercedes WC was geworden.
De huidige RB lijkt geweldig maar alsnog kan Perez er veel minder uit halen dan Max. Zit het m nu in de auto of toch de coureur?
Of is Perez nu de benchmark?quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:33 schreef Sked het volgende:
[..]
Wat Max uit die auto haalt is de benchmark en dat is een topcoureur dus je mag erachter zitten, maar de verschillen zijn veel en veel te groot om de auto de schuld te geven.
Nee, de tweede coureur is dat niet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of is Perez nu de benchmark?
Het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. Als Russel vanaf achter nog naar P4 kan rijden had Perez op zijn minst P5 moeten rijden.
Perez lag voor Russel, dus hij had een plek boven Russel moeten eindigen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 20:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of is Perez nu de benchmark?
Het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk. Als Russel vanaf achter nog naar P4 kan rijden had Perez op zijn minst P5 moeten rijden.
En iemand die in elk geval niet een 'neutrale' auto wil, maar eentje die strak instuurt en achter minder stabiel is. En ik geloof dat Norris al eens heeft aangegeven dat hij daar geen fan van is. Hij wil 'u' vormige bochtjes rijden, geen 'v' vormige, zoals hij het zelf zegt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 19:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja; als bijvoorbeeld McLaren volgend jaar echt aan kan haken bij RB, heb je iemand naast Max nodig die zich ook echt kan mengen in de strijd, dus iemand die beter is dan Bottas..
(Even los van de vraag of die te vinden is, maar dat is wat anders)
Als ze dan midden in de nacht rijden zal het best te doen zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het? Qatar staat gepland voor 29 november - 1 december.
Daarna Abu Dabhi zekerquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:04 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het? Qatar staat gepland voor 29 november - 1 december.
En Las Vegas in het weekend ervoor, dus 3 raceweekenden achter elkaar om het seizoen af te sluitenquote:
Ik vraag me af of het sneller zou zijn. Norris kan het misschien wel fijner vinden, maar er is een reden dat ze de auto zo bouwen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij wil 'u' vormige bochtjes rijden, geen 'v' vormige, zoals hij het zelf zegt.
Abu Dhabi, Qatar, Turkije, Bahrain zijn prima circuits.quote:
Het is toch echt intens treurig ditquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Las Vegas in het weekend ervoor, dus 3 raceweekenden achter elkaar om het seizoen af te sluiten
Jeddah gaat nog een keer goed misquote:Op maandag 9 oktober 2023 22:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Abu Dhabi, Qatar, Turkije, Bahrain zijn prima circuits.
Zelfs Jeddah heeft wel iets.
Beter dan die zaaddodende stads circuit s al Miami.
Getuige de reactie vandaag van de FIA vinden ze het geen goede zaak.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
3 coureurs die na de finish naar het ziekenhuis zijn gebracht.
meerdere coureurs die flauwvallen na de finish.
1 coureur die overgegeven heeft tijdens het rijden.
1 coureur die op een gloeiend hete zitting heeft gereden.
1 coureur die op lange rechte stukken beide handen van het stuur haalt.
Hoe vinden ze zelf dat het gaat?
En wat denk je van meerdere coureurs die hun vizier deels openen bij 300 km/u.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
hmmm, ik dacht dat Max met zijn you know what they call that een echte grap maakte... maar gewoon een wirwar.... ja nou ja.... okequote:
Bizar dat Piastri niet doorhad dat het beide Mercedessen waren die crashten. Het gebeurde recht voor zijn neus. Terwijl Max zelfs kon vertellen dat Lewis te hard instuurde terwijl het achter hem gebeurdequote:
Echt bizar, ja, negen jaar ervaring versus één jaar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Bizar dat Piastri niet doorhad dat het beide Mercedessen waren die crashten. Het gebeurde recht voor zijn neus. Terwijl Max zelfs kon vertellen dat Lewis te hard instuurde terwijl het achter hem gebeurde
Ik heb ook ja gestemd. Bahrein vind ik een prima circuit. Jeddah heeft twee leuke races opgeleverd. Qatar dit jaar, ondanks de uitputtingsslag, waar wat aan gedaan moet en gaat worden. Enkel Abu Dhabi bekoort mij niet zo.quote:Op maandag 9 oktober 2023 22:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Abu Dhabi, Qatar, Turkije, Bahrain zijn prima circuits.
Zelfs Jeddah heeft wel iets.
Beter dan die zaaddodende stads circuit s al Miami.
Zal ook een beetje de vermoeidheid zijn, een slopende race.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Bizar dat Piastri niet doorhad dat het beide Mercedessen waren die crashten. Het gebeurde recht voor zijn neus. Terwijl Max zelfs kon vertellen dat Lewis te hard instuurde terwijl het achter hem gebeurde
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal ook een beetje de vermoeidheid zijn, een slopende race.
Dit is ook aan Rus om dit op te pakken als voorzitter.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hij startte als 6e dus dat je dan niet helemaal door hebt wie er af gegaan is vind ik niet zo vreemd hoor, Verstappen was er meer direct bij betrokken.quote:
Hij racet niet pas 1 jaar hequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Echt bizar, ja, negen jaar ervaring versus één jaar.
Het gebeurde letterlijk 10 meter voor zijn neus met vrij zicht met daarna direct een SC tot gevolg. Dan zou je op zich wel door mogen hebben dat het de 2 Mercedessen waren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij startte als 6e dus dat je dan niet helemaal door hebt wie er af gegaan is vind ik niet zo vreemd hoor, Verstappen was er meer direct bij betrokken.
Vermoeidheid, slopende race, eerste bochtquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij startte als 6e dus dat je dan niet helemaal door hebt wie er af gegaan is vind ik niet zo vreemd hoor, Verstappen was er meer direct bij betrokken.
Wel leuk voor die jongen, hij had een goed weekend.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vermoeidheid, slopende race, eerste bocht
Max heeft gewoon rustig alle replays bekeken tijdens de race.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 09:31 schreef Blik het volgende:
[..]
onverantwoord, en dat is dan nog licht uitgedrukt. Russell deed zijn handen omhoog op het rechte stuk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En wat denk je van meerdere coureurs die hun vizier deels openen bij 300 km/u.
Ja maar had je wel meer rechte stukken, hier heb je er maar 1 en was het eigenlijk een soort van kwalificiatie race vanwege die bandenlimiet, dus gingen ze veel harder dan ze normaal zouden doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:42 schreef Nober het volgende:
Volgens mij was Maleisië ook vaak een uitputtingsslag.
Dat was natuurlijk een extra bijkomstigheid die de situatie nog ernstiger maakte. De FIA zou zich er wat meer bewust van moeten zijn wat de reactie van de teams & coureurs zal zijn op een (plotselinge) regelwijziging. Deze hadden ze misschien wel aan moeten zien komen. Maar dan nog maakte de hitte icm de luchtvochtigheid natuurlijk dat het zo'n uitputtingsslag werd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja maar had je wel meer rechte stukken, hier heb je er maar 1 en was het eigenlijk een soort van kwalificiatie race vanwege die bandenlimiet, dus gingen ze veel harder dan ze normaal zouden doen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
onverantwoord, en dat is dan nog licht uitgedrukt. Russell deed zijn handen omhoog op het rechte stuk.
Stroll viel bijna flauw tijdens het racen.
ik kan mij helaas al voorstellen wat de uitkomst van de FIA zal zijn. The show must go on.
Net als Will Buxton, die alle kritiek wegvaagt omdat er geen coureur is die heeft gezegd dat de race niet door kan gaan. Terwijl Ocon bij hem aangaf te hebben overgegeven tijdens de race....
De FIA heeft al gereageerd he?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Getuige de reactie vandaag van de FIA vinden ze het geen goede zaak.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
De FIA heeft al gereageerd he?
Dat weet ik.quote:
De FIA heeft slechts aangekondigd een onderzoek te starten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
De FIA heeft al gereageerd he?
Nounounou dat is wat overdreven, hij legde zijn handen op het stuur. Het is niet dat die auto's uit het niks haaks linksaf gaan ofzo.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 17:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
onverantwoord, en dat is dan nog licht uitgedrukt. Russell deed zijn handen omhoog op het rechte stuk.
ze liggen in de auto. wat Russell deed was echt niet niks, als je vol op het gas staat kan zo'n auto wel degelijk op elk moment een correctie nodig hebben. In theorie zou de auto rechtuit rijden, in praktijk heb je altijd met oneffenheden te maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nounounou dat is wat overdreven, hij legde zijn handen op het stuur. Het is niet dat die auto's uit het niks haaks linksaf gaan ofzo.
Slechte conditiequote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Russell ziet er behoorlijk gesloopt uit, zijn teamgenoot totaal niet
een eckte GOAT, net als Max trouwens geen track limits waarschuwingen gehad Zondagquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Russell ziet er behoorlijk gesloopt uit, zijn teamgenoot totaal niet
Er was nog een coureur die zondag geen tracklimits hadquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
een eckte GOAT, net als Max trouwens geen track limits waarschuwingen gehad Zondag
ik dacht dat Max de enige was met Sainz en Lulu die niks hadquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
een eckte GOAT, net als Max trouwens geen track limits waarschuwingen gehad Zondag
Zaten ook track limits in de eerste bocht, dus foutquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Laat de track limits waarschuwing van HAM maar eens zien danquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zaten ook track limits in de eerste bocht, dus fout
Lap time deleted is een beetje lastig als er geen lap time is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:00 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Laat de track limits waarschuwing van HAM maar eens zien dan
Klopt. Sainz ook nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik dacht dat Max de enige was met Sainz en Lulu die niks had
Mooiste vindt ik nog dat hij zegt, "It wasn't your fault"quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:44 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Geen oorlog binnen Mercedes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |