Hij is vooral pissig op zichzelf was te zien in de onboard radio/camera en in het interview na de race.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Norris zuur zijn dat nota bene Piastri en Ricciardo overwinningen hebben gepakt bij McLaren en hij niet?
Echt welquote:
Die van Ricciardo kwam een beetje uit het niets toch? Maar bij Piastri zal hij toch wel de druk voelen en misschien dermate dat hij daardoor ook foutjes maakt zoals in de kwalificatie vrijdag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 08:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou Norris zuur zijn dat nota bene Piastri en Ricciardo overwinningen hebben gepakt bij McLaren en hij niet?
Een sprint-overwinning wordt ook niet als grand prix win in de statistieken bijgeschreven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een sprintrace tel ik nog steeds niet als een F1-overwinning.
Dat Piastri verder erg goed bezig is, valt niet te ontkennen.
McLaren was gewoon op eens heel sterk in Monza en Verstappen was de enige die ze kon bedreigen tot de welbekende door Mercedes veroorzaakte pitstop met bijbehorende crash. Ricciardo en Norris gingen toen nog gelijk op.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die van Ricciardo kwam een beetje uit het niets toch? Maar bij Piastri zal hij toch wel de druk voelen en misschien dermate dat hij daardoor ook foutjes maakt zoals in de kwalificatie vrijdag.
Piastri is over 1 rondje echt een bedreiging, over een race afstand nog niet, maar dat zal ook niet lang meer duren.
Max had daar een veel te trage stop, waardoor ze in elkaars vaarwater kwamenquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
McLaren was gewoon op eens heel sterk in Monza en Verstappen was de enige die ze kon bedreigen tot de welbekende door Mercedes veroorzaakte pitstop met bijbehorende crash. Ricciardo en Norris gingen toen nog gelijk op.
De welbekende door Mercedes veroorzaakte pitstopquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had daar een veel te trage stop, waardoor ze in elkaars vaarwater kwamen
klopt, al ging Ocon wel iets te ver weer naar de buitenkant, maar dat is logisch omdat hij de bocht aan wilde snijden en niet kon vermoeden dat er nog iemand zatquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
Incident met Ocon Perez en Hulk is NFA omdat Ocon Perez niet had kunnen zien. Ja op zich logisch, dacht zelf ook al racing incident. Gaf eerst Ocon wel de schuld maar goed hij kon inderdaad die Red Bull nooit zien. Checo had maar even moeten wachten achteraf gezien. Goede leer voor de volgende keer zou ik zeggen.
Benieuwd hoe zij het over race afstand gaan doen, McLarens staan wel wat ver naar achteren met de op 1 na snelste auto.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hamilton ook weer erg geluk met alle chaos voor hem. Hij heeft vier plekken cadeau gekregen.
Ik verwacht dat de Mercedes in de race het vanavond wel weer goed gaan doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Benieuwd hoe zij het over race afstand gaan doen, McLarens staan wel wat ver naar achteren met de op 1 na snelste auto.
Singapore 2017quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, al ging Ocon wel iets te ver weer naar de buitenkant, maar dat is logisch omdat hij de bocht aan wilde snijden en niet kon vermoeden dat er nog iemand zat
Nee hij heeft er drie gekregen. En dat geldt ook net zo goed voor Albon (hij pakte er zelfs 4)quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hamilton ook weer erg geluk met alle chaos voor hem. Hij heeft vier plekken cadeau gekregen.
Ik heb er toch echt vier gezien.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hij heeft er drie gekregen. En dat geldt ook net zo goed voor Albon (hij pakte er zelfs 4)
Klopt. Eerst Gasly die zich verremde en later het trio Ocon, Hülkenberg en Perezquote:Op zondag 8 oktober 2023 11:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb er toch echt vier gezien.
Oh je telt Gasly ook mee. Nou ja dat is dus geen geluk omdat hij zich niet verremde en zijn concurrent wel, onder zijn druk dus ook.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb er toch echt vier gezien.
Lawson toch ook?quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Eerst Gasly die zich verremde en later het trio Ocon, Hülkenberg en Perez
Die zat achter Lewis dus dan pakt hij die positie ook niet cadeau natuurlijk.quote:
Dan zal Max vandaag wel willen winnenquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een sprint-overwinning wordt ook niet als grand prix win in de statistieken bijgeschreven.
3 pitstops per coureur. In de tijden van Olav Mol wist je dan al dat ie na de eerste serie de draad volledig kwijt was.quote:
Omdat de banden hier snel slijten, en dat kan anders gevaarlijk worden. Dus max 20 ronden per bandquote:
Omdat Pirelli schrok van de staat van de banden na de sessies op vrijdag. Ze hebben daarom de baan wat aangepast op zaterdag zodat de auto's minder over de kerbs rijden. Nu zijn ze aan het kijken of de banden er daardoor beter aan toe zijn. Zo niet, dan worden drie pitstops verplicht.quote:
Het is meer beschadigen dan slijten toch, als ze het verplichten zouden ze minimaal 1 extra setje ter beschikking moeten stellen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Omdat de banden hier snel slijten, en dat kan anders gevaarlijk worden. Dus max 20 ronden per band
Wat ik dan wel weer raar vind dat je zowel 20 op de softs, als op de harde band mag rijden, waar die eerste natuurlijk veel sneller versleten is.
In theorie zou je zelfs 20 op een gebruikte zachte band mogen rijden![]()
Maar ook een nieuwe harde band is minder snel beschadigd dan een gebruikte soft.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is meer beschadigen dan slijten toch, als ze het verplichten zouden ze minimaal 1 extra setje ter beschikking moeten stellen.
Dat weten we toch niet omdat het geen normale slijtage is, of is daar al meer over bekend?quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar ook een nieuwe harde band is minder snel beschadigd dan een gebruikte soft.
Well done Qatar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Pirelli schrok van de staat van de banden na de sessies op vrijdag. Ze hebben daarom de baan wat aangepast op zaterdag zodat de auto's minder over de kerbs rijden. Nu zijn ze aan het kijken of de banden er daardoor beter aan toe zijn. Zo niet, dan worden drie pitstops verplicht.
Dat wisten ze vrijdag alquote:Op zondag 8 oktober 2023 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weten we toch niet omdat het geen normale slijtage is, of is daar al meer over bekend?
Dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt nadrukkelijk gesproken over beschadiging en niet over slijtage. Misschien zijn de specifieke kerbs juist wel desastreus voor de harde banden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Maar ook een nieuwe harde band is minder snel beschadigd dan een gebruikte soft.
Dat lijkt me raar dan, schade is schade, en als dat niet in verhouding staat met slijtage, dan heb je er niks aan om max 20 ronden er te mee mogen rijdenquote:Op zondag 8 oktober 2023 11:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt nadrukkelijk gesproken over beschadiging en niet over slijtage. Misschien zijn de specifieke kerbs juist wel desastreus voor de harde banden.
Ja, het zou gaan om beschadigingen/scheurtjes in de wang en/of de onderliggende constructie, niet op het loopvlak. Op het loopvlak is "normale" slijtage, dit niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weten we toch niet omdat het geen normale slijtage is, of is daar al meer over bekend?
Dus dat staat gelijk aan slijtagequote:Op zondag 8 oktober 2023 11:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, het zou gaan om beschadigingen/scheurtjes in de wang en/of de onderliggende constructie, niet op het loopvlak. Op het loopvlak is "normale" slijtage, dit niet.
Correct, beschadigingen zijn iets anders dan slijtage.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, het zou gaan om beschadigingen/scheurtjes in de wang en/of de onderliggende constructie, niet op het loopvlak. Op het loopvlak is "normale" slijtage, dit niet.
Het gaat volgens mij om de kerbs die teveel zouden snijden in de band. Dat gaat een paar rondjes goed, maar niet meer dan (blijkbaar) 20.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:48 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat lijkt me raar dan, schade is schade, en als dat niet in verhouding staat met slijtage, dan heb je er niks aan om max 20 ronden er te mee mogen rijden
Nee. Slijtage merk je en kan je op inspelen.quote:
Exact dát.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Slijtage merk je en kan je op inspelen.
Dit is iets wat niet gemerkt wordt maar wel gevaar oplevert.
Het punt is volgens mij dat de normale sensors die ze gebruiken om bandenslijtage te monitoren blijkbaar niet voldoen voor de schade die de banden hier oplopen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:56 schreef PS. het volgende:
DOOR de beschadigingen SLIJTEN de banden sneller.
Moeilijk he?
Voor iemand die heel arrogant doet in dit gesprek sla je de plank wel echt heel erg mis. Het probleem wat speelt heeft geen ene flikker te maken met slijtage, echt nul komma nul. Het is gewoon de interne structuur van de band die het begeeft met een klapband als gevolg, net als Baku 2021.quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:56 schreef PS. het volgende:
DOOR de beschadigingen SLIJTEN de banden sneller.
Moeilijk he?
Wat?quote:
Kloptquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat?
Het gaat toch over de constructie van de banden die er onder lijdt, niet zozeer het loopvlak zelf?
Dus heeft hard tov zacht hier minder invloed dan je bij normale slijtage zou hebben toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, het zou gaan om beschadigingen/scheurtjes in de wang en/of de onderliggende constructie, niet op het loopvlak. Op het loopvlak is "normale" slijtage, dit niet.
Correct.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat?
Het gaat toch over de constructie van de banden die er onder lijdt, niet zozeer het loopvlak zelf?
Gast, ik leg gewoon iemand uit die vraagt wat er met de banden aan de hand is. IK doe juist niet moeilijk over het begrip slijtage, maar het is het vaste discord clubje die weer allemaal tegen mij keert, waar jij overigens ook bij hoort.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor iemand die heel arrogant doet in dit gesprek sla je de plank wel echt heel erg mis. Het probleem wat speelt heeft geen ene flikker te maken met slijtage, echt nul komma nul. Het is gewoon de interne structuur van de band die het begeeft met een klapband als gevolg, net als Baku 2021.
En als je zo moeilijk gaat lopen doen over het begrip slijtage is het nog een heel stuk kanslozer ook hoe je je hier opstelt.
Ik zie iedereen zich normaal opstellen in dit gesprek, met verwijzingen naar bekendmakingen van Pirelli zelf, terwijl jij reageert met "Zucht" en "Moeilijk hè?". Je vraagt er toch echt zelf om dat iedereen zich tegen je keert.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Gast, ik leg gewoon iemand uit die vraagt wat er met de banden aan de hand is. IK doe juist niet moeilijk over het begrip slijtage, maar het is het vaste discord clubje die weer allemaal tegen mij keert, waar jij overigens ook bij hoort.
Is goed Nattekat, jij bent ook erg objectief ja.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie iedereen zich normaal opstellen in dit gesprek, met verwijzingen naar bekendmakingen van Pirelli zelf, terwijl jij reageert met "Zucht" en "Moeilijk hè?". Je vraagt er toch echt zelf om dat iedereen zich tegen je keert.
Het is ook een beetje een semantische discussie. Als je het hebt over het onbruikbaar raken van de band is dat ook een vorm van slijtage. Dus in die zin kan je het zo noemen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie iedereen zich normaal opstellen in dit gesprek, met verwijzingen naar bekendmakingen van Pirelli zelf, terwijl jij reageert met "Zucht" en "Moeilijk hè?". Je vraagt er toch echt zelf om dat iedereen zich tegen je keert.
Dat ze toch beter naar 4 bandenwissels kunnen gaanquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd wat er uit het overleg van straks gaat komen
Ja joh, het is idd een complot.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Gast, ik leg gewoon iemand uit die vraagt wat er met de banden aan de hand is. IK doe juist niet moeilijk over het begrip slijtage, maar het is het vaste discord clubje die weer allemaal tegen mij keert, waar jij overigens ook bij hoort.
Om mij mogen ze als het sneller isquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat ze toch beter naar 4 bandenwissels kunnen gaan
Het punt is dat de medium of de hards niet veel minder last van de schade hebben dan de softs. Dus voor alle banden geldt een max van 20 laps. En daarmee ontkom je niet aan een 3-stopper.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:34 schreef THEFXR het volgende:
je kan toch ook zeggen de rode band gaat maar 20 R veilig mee, daarna voor eigen risico, nu je met alle banden types 1/3 van de race verlicht door de drie stops, wordt het een saaie race, geen bandenstrategie meer.
Je kunt ook zeggen: als je de veiligheid niet kunt garanderen dan moeten we niet rijden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:35 schreef fietsie het volgende:
Je kan ook zeggen: dit is professioneel racen, en crashen hoort daar bij.
Dus weet: dit zijn de risico's, en veel succes er mee.
Als de structuur van de band het probleem is, maakt het niet uit op welke compound gereden wordt, ze gaan allemaal stuk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:34 schreef THEFXR het volgende:
je kan toch ook zeggen de rode band gaat maar 20 R veilig mee, daarna voor eigen risico, nu je met alle banden types 1/3 van de race verlicht door de drie stops, wordt het een saaie race, geen bandenstrategie meer.
Dat zou wel een leuke sprintrace zijnquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat de medium of de hards niet veel minder last van de schade hebben dan de softs. Dus voor alle banden geldt een max van 20 laps. En daarmee ontkom je niet aan een 3-stopper.
Hetgeen volkomen belachelijk is. Het hele element strategie, wat toch een kernelement van F1 als teamsport is wordt in belangrijke mate geneutraliseerd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat de medium of de hards niet veel minder last van de schade hebben dan de softs. Dus voor alle banden geldt een max van 20 laps. En daarmee ontkom je niet aan een 3-stopper.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:34 schreef THEFXR het volgende:
je kan toch ook zeggen de rode band gaat maar 20 R veilig mee, daarna voor eigen risico, nu je met alle banden types 1/3 van de race verlicht door de drie stops, wordt het een saaie race, geen bandenstrategie meer.
Zo dacht ik er eerst ook over. Maar omdat dit geen "gewone" slijtage is, is het kennelijk niet te monitoren en te voorspellen wanneer de band klapt en dus niet te voorkomen. Behalve het max aantal rondjes erop rijden dat nog veilig is volgens Pirelliquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:35 schreef fietsie het volgende:
Je kan ook zeggen: dit is professioneel racen, en crashen hoort daar bij.
Dus weet: dit zijn de risico's, en veel succes er mee.
Dan moeten we ook stoppen met belonen met extreme salarissen, dan is het gewoon een ambtenarenbaantje voor 2x modaal.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen: als je de veiligheid niet kunt garanderen dan moeten we niet rijden.
FIA niet vergeten, die moeten een circuit (goed) keuren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hetgeen volkomen belachelijk is. Het hele element strategie, wat toch een kernelement van F1 als teamsport is wordt in belangrijke mate geneutraliseerd.
Het is mij niet duidelijk wie hier precies verantwoordelijk voor is, Pirelli of de circuitbouwer, maar die levert een hele slechte prestatie af.
De sprint(race) was gisterenquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Alle coureurs laxeermiddel geven.
Dán krijg je pas een sprint race![]()
Wij van FOK! erkennen de sprintraces zoals Liberty ze wil niet. Wij vinden ook dat dit circuit moet verdwijnen in drijfzand.quote:
Is dit een petitie?quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij van FOK! erkennen de sprintraces zoals Liberty ze wil niet. Wij vinden ook dat dit circuit moet verdwijnen in drijfzand.
Prima baantje joh.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij van FOK! erkennen de sprintraces zoals Liberty ze wil niet. Wij vinden ook dat dit circuit moet verdwijnen in drijfzand.
Dat klopt allemaal wel, maar feit is dat ze midden in een zandbak zitten en over iets meer dan 6 uur moeten gaan racen met 20 auto's. Dus de mogelijkheden om dat nu nog mogelijk te maken zijn beperkt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hetgeen volkomen belachelijk is. Het hele element strategie, wat toch een kernelement van F1 als teamsport is wordt in belangrijke mate geneutraliseerd.
Het is mij niet duidelijk wie hier precies verantwoordelijk voor is, Pirelli of de circuitbouwer, maar die levert een hele slechte prestatie af.
De FIA. Die keurt de baan en dus ook de kerbs goed terwijl Pirelli al in 2021 na problemen aangegeven heeft dat die kerbs de integriteit van de banden aantasten. Zo lees ik het iig.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hetgeen volkomen belachelijk is. Het hele element strategie, wat toch een kernelement van F1 als teamsport is wordt in belangrijke mate geneutraliseerd.
Het is mij niet duidelijk wie hier precies verantwoordelijk voor is, Pirelli of de circuitbouwer, maar die levert een hele slechte prestatie af.
zo krom als een hoepelquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat de medium of de hards niet veel minder last van de schade hebben dan de softs. Dus voor alle banden geldt een max van 20 laps. En daarmee ontkom je niet aan een 3-stopper.
Sfeerloos, lelijk, in een kutland en met bandenvretende piramides. Uhuh.quote:
Is "wij van FOK!" dat Discord groepje waar ik net over las?quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij van FOK! erkennen de sprintraces zoals Liberty ze wil niet. Wij vinden ook dat dit circuit moet verdwijnen in drijfzand.
dan moeten ze de curbs aanpassenquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als de structuur van de band het probleem is, maakt het niet uit op welke compound gereden wordt, ze gaan allemaal stuk.
Mensen die x.com gebruiken ipv twitter.com neem ik niet zo serieus.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
https://x.com/ScuderiaFerrari/status/909388428630003716?s=20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |