Dat is ook het eerste dat ik dacht toen ik het lasquote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:12 schreef TheVulture het volgende:
Son Mieux maakt net bekend dat een van de leden (broertje van de zanger) de band gaat verlaten. Ze zijn dus vanaf nu met 6 dus dat biedt perspectief voor 2025
Jup. Commissielid zijn is volgens mij echt best kut soms. (Regelmatig. Vaak.)quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik wens de commissie veel sterkte. Er lijken twee grote fanbases te zijn voor Joost en Numidia, dus ze krijgen op zijn minst de hoon van één van de twee over zich heen na bekendmaking. Wellicht zelfs beide kampen als er een derde met het been gaat lopen.
Tsja, het is geen taakstraf hè. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen in de muziekwereld die een positie in de commissie best zouden willen overnemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. Commissielid zijn is volgens mij echt best kut soms. (Regelmatig. Vaak.)
Oh vast maar ik denk dat er ook veel er al snel weer klaar mee zouden zijn, gezien de reacties en de Arans.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, het is geen taakstraf hè. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen in de muziekwereld die een positie in de commissie best zouden willen overnemen.
Als het echt zo erg is doet Cornald het natuurlijk niet 10 jaar op rij. Niemand dwingt hem toch? Ik denk dat elke bezoeker van dit forum het hartstikke leuk zou vinden om te doen. In de voorrondes van Moldavië en Litouwen zit toch ook genoeg bagger, dat is juist hilarisch. Liever echt slecht dan iets wat pretendeert goed te zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh vast maar ik denk dat er ook veel er al snel weer klaar mee zouden zijn, gezien de reacties en de Arans.
Denk echt dat het vaak minder leuk is als het lijkt. Je door uren aan muzikale bagger heen moeten werken aan inzendingen en daarna volgens Het Publiek sowieso altijd de verkeerde keuze maken, behálve als het later een winnend lied blijkt. En zelfs dan zat er vast nog een veel beter lied tussen dat een echte up-tempo rammer was die ze vast over het hoofd gezien hebben want geen smaak enzo en spruitjeslucht. Dat werk.
Edit: de newbies dit jaar hebben wél de mazzel dat Dries R het eindelijk opgegeven heeft.
Hey hey, ik zelfs de moeite genomen om die naam in de OP te zettenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:33 schreef rubbereend het volgende:
vertelde Cornald nou bij Khalid en Sophie dat Louisa Janssen ook naar het songfestival wil?
Dat zegt toch ook niemand. Het lijkt me alleen af en toe zwaar kut. En gezien dat interview met Cornald is het dat soms dus ook. Al was dat met Mia en Dion wel echt een dieptepunt natuurlijk.quote:
Ik van m'n leven niet iig.quote:Ik denk dat elke bezoeker van dit forum het hartstikke leuk zou vinden om te doen.
Beetje dubbel. Hij zat ook altijd vooraan bij de successen (wat mij betreft terecht), maar dan krijg je het als het helemaal misgaat natuurlijk ook te horen. Persoonlijk vond ik het vooral een dieptepunt dat ze ineens zeiden dat ze na de keuze van het nummer niet meer verantwoordelijk waren. Dat was nieuw.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:27 schreef usagi414 het volgende:
Cornald Maas overwoog Songfestival-commissie te verlaten na ophef Mia en Dion
[..]
Bron?quote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Bron?
Morgen is het een jaar geleden dat we de namen van Mia en Dion doorkregen. Ik zou zeggen: vanaf nu elk moment kúnnen we iets te horen krijgen.
Denk dat ze er dit jaar wel iets langer over doen dan vorig jaar maar goed om ‘m ernaast te houden.
S10 was wel in december, Jeangu begin januari en ik dacht Duncan zelfs eind januari.
In feite heeft de artiest bekend maken voordat je het nummer hoort überhaupt weinig meerwaarde, maar dat is voor de fanatieke volgers wat minder leukquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:52 schreef Cyan9 het volgende:
December is vroeg genoeg, eerder bekendmaken heeft weinig meerwaarde.
Lol en die tanden zijn weg. Zag kleine interview bij RTL boulevard. Denk dat Joost toch kans maakt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:14 schreef Ama het volgende:
Joost mag alleen die lelijke neptanden dan wel even vervangen als hij gaat. Nu lijkt het steeds alsof hij twee tanden mist.![]()
Is ook wel weer zo maar Finland is ver gekomen dit jaar met niet een heel typisch liedje.quote:
Maarja dan moet Joost niet teveel een Kaarija 2.0 doen als hij gaat.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 22:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Is ook wel weer zo maar Finland is ver gekomen dit jaar met niet een heel typisch liedje.
Nee true maar na al die kritiek van dit jaar dan een 180 doen naar een "kermisliedje" zie ik ze niet doen, ook al heb ik er alle vertrouwen in dat Joost iets catchy en memeable kan maken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 22:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Is ook wel weer zo maar Finland is ver gekomen dit jaar met niet een heel typisch liedje.
Z'n laatste single is wel een flop. Allemaal roepen dat hij naar het songfestival moet, maar z'n muziek luisteren... ho maarquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 23:03 schreef Ama het volgende:
Friesenjung is inmiddels over de 90 miljoen streams. Ja ik wil dat Joost gaat en dan ga ik mega hyped zijn maar zal wel niet.
Fans in het buitenland heeft Joost iig wel. Ja sorry jongens ben team Joost haha. Ik vind het gewoon beetje spannend worden nu haha.
Straks heeft Joost niks gestuurd en is het een grap. Zou me ook nog niks verbazen .
Aangezien ze nu ook matties zijn en samen optrekken kennelijk is die kans wel nóg groter voor mijn gevoel nu dan eerst al was.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 23:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Maarja dan moet Joost niet teveel een Kaarija 2.0 doen als hij gaat.
Het is leuk als je de artiest kent en waardeertquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
In feite heeft de artiest bekend maken voordat je het nummer hoort überhaupt weinig meerwaarde, maar dat is voor de fanatieke volgers wat minder leuk
quote:Op woensdag 1 november 2023 19:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Joost heeft al Eurovision merch
Bijna 2 miljoen streams op Spotify (op 6000 streams na) voor een Nederlandstalig nummer in een niche genre vind ik niet per sé weinig hoor. Nummer is “maar” 2 maanden oud en echte hitpotentie zit er natuurlijk ook niet in. Daar is het genre ook weer niet toegankelijk genoeg voor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 23:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Z'n laatste single is wel een flop. Allemaal roepen dat hij naar het songfestival moet, maar z'n muziek luisteren... ho maar![]()
Ik ben niet tegen Joost hoor. Maar zijn lolbroeken-gabber is al snel gewoon flauw.
Denk eigenlijk dat de kans klein is, of hij moet echt een fantastisch nummer op hebben gestuurd natuurlijk. Meteen na Käärijä moet je dat toch niet willen, denk dat de commissie dat ook wel ziet.quote:Op woensdag 1 november 2023 23:54 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet inmiddels wel dat ik nu echt teleurgesteld ga zijn als het Joost is.
Eensquote:Op donderdag 2 november 2023 06:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat de kans klein is, of hij moet echt een fantastisch nummer op hebben gestuurd natuurlijk. Meteen na Käärijä moet je dat toch niet willen, denk dat de commissie dat ook wel ziet.
In hetzelfde genre scoorde hij een nummer 1-hit in Duitslandquote:Op woensdag 1 november 2023 23:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Bijna 2 miljoen streams op Spotify (op 6000 streams na) voor een Nederlandstalig nummer in een niche genre vind ik niet per sé weinig hoor. Nummer is “maar” 2 maanden oud en echte hitpotentie zit er natuurlijk ook niet in. Daar is het genre ook weer niet toegankelijk genoeg voor.
Ik krijg er al rillingen van als ik er aan denkquote:Op donderdag 2 november 2023 10:29 schreef Zigsky het volgende:
Ik heb gedroomd dat Suzan en Freek waren uitgekozen. Nachtmerriespul.
Internationaal omgedoopt tot Suus and Freakquote:Op donderdag 2 november 2023 10:29 schreef Zigsky het volgende:
Ik heb gedroomd dat Suzan en Freek waren uitgekozen. Nachtmerriespul.
quote:Op donderdag 2 november 2023 13:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Internationaal omgedoopt tot Suus and Freak
Eensquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:37 schreef Greys het volgende:
Denk persoonlijk niet dat er een winnend ESF-lied op het album van Anouk staat. Ik hou ervan hoor, lekker bombastisch en haar live optreden bij Kahlid en Sophie gister was ook erg goed, maar toch denk ik zelf niet dat het een gemiste ESF-kans is met dit James Bonderiaanse genre. (Behalve als de rest van de ingezonden songs bagger zijn natuurlijk, dan wel, kwalitatief).
Las dat ze ook nog een bigband-album wil maken, daar verheug ik me persoonlijk meer op.
Op zich wel, maar Loreen is 40. Het gaat er meer om wat je uitstraalt, zoals je zelf ook al zegt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 09:33 schreef Eightyone het volgende:
Haar leeftijd zou nu sowieso meespelen. 35 jaar geldt op het Songfestival al als licht belegen.
Anouk en Ilse DeLange waren daar bij hun deelname zelfs al iets voorbij. Het scheelde dat ze dat niet direct uitstraalden.
Klinkt inderdaad niet heel erg ESF. Van de 7 nummers die ik tot nu beluisterd heb lijkt het 2e nummer (Are You Done Running) mij het meest geschikt. Finalewaardig maar niet veel meer. Misschien 15-20 jaar geleden wel. Het klinkt allemaal iets te Disneyfilm of Broadway-musical.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:37 schreef Greys het volgende:
Denk persoonlijk niet dat er een winnend ESF-lied op het album van Anouk staat. Ik hou ervan hoor, lekker bombastisch en haar live optreden bij Kahlid en Sophie gister was ook erg goed, maar toch denk ik zelf niet dat het een gemiste ESF-kans is met dit James Bonderiaanse genre. (Behalve als de rest van de ingezonden songs bagger zijn natuurlijk, dan wel, kwalitatief).
Las dat ze ook nog een bigband-album wil maken, daar verheug ik me persoonlijk meer op.
Bedankt voor jullie leuke reacties!quote:Op zondag 8 oktober 2023 16:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom!
Ben benieuwd naar het hele nummer op basis van de snippet. Klinkt in elk geval erg vrolijk en dat is een fijne afwisseling met de afgelopen jaren.
Leuke melodie van couplet, spannende opbouw pre-chorus.Dan denk je nu komt een knaller van een refrein. Refrein mist iets catchy's, kabbelt beetje door.quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:16 schreef milantruelove het volgende:
[..]
Bedankt voor jullie leuke reacties!De volledige song is nu hier te beluisteren, benieuwd wat jullie ervan vinden! Groetjes, Milan Milan Truelove · Song · 2023
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |