Ah zo.quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stel lekker mijn familiegeschiedenis in vraag. Mijn oma woonde bij mijn oma in huis. En 65 is helemaal niet oud. Mijn oma was 67 toen in geboren werd en die heb ik nog 33 jaar meegemaakt. Ja, toen stierven mensen jonger, maar 70+ was echt niet uitzonderlijk. En alle vrouwen aan die kant van mijn familie worden vrij oud. Maar goed, genoeg om me te verdedigen over mijn eigen familiegeschiedenis.
Wat ik centraal stel is dat opmerken dat we als land een schuld hebben aan een gemeenschap helemaal geen vreemd diversiteitsdenken is, maar gewoon het erkennen van onze geschiedenis. En ja, die schuld hebben we als land, niet als ieder individu. En ja, die schuld hebben we aan de gemeenschap, niet aan ieder individu.
En dus is een opmerking daarover van D66 geen vreemd diversiteitsdenken, het er niet over willen hebben is pas echt vreemd. Waarom zou je de geschiedenis van ons land en de geschiedenis van een heleboel inwoners van ons Koninkrijk willen verzwijgen? Waarom zoveel moeite met die excuses?
Ontbinden deed het al.quote:
Niet eens de pensioengerechtigde leeftijd behaaldquote:
Dat heb je met hangouderen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inmiddels is het knokken
Dat was voordat het begon. Nadat Pieter begon te spreken zag het er meer zo uit:quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:17 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
De energie spat inderdaad wel van het scherm af, zeg!
[ afbeelding ]
Lijkt wel een soort sekte.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:17 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
wat een dood zooitje in een achteraf kamertjequote:Op zaterdag 30 september 2023 20:17 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
GKL?quote:
Fortuyn zat toch niet bij 50plus?quote:
Wel bij Leefbaar Nederland. Beide kinderen van Jan Nagel. Al weet ik niet of TweedeKlum dat ook zo bedoelde?!quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Fortuyn zat toch niet bij 50plus?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jorien_van_den_Herikquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel bij Leefbaar Nederland. Beide kinderen van Jan Nagel. Al weet ik niet of TweedeKlum dat ook zo bedoelde?!
Ah. Vond het al een dubieuze linkquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jorien_van_den_Herik
Welke Pieter?quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat was voordat het begon. Nadat Pieter begon te spreken zag het er meer zo uit:
[ afbeelding ]
Is dat niet Pieter Heerma die daar rechts staat te spreken?quote:
Grote Kale Leider, zijn bijnaam toen hij voorzitter was van Feyenoord.quote:
Ja, Nederland (niet ik persoonlijk, dat is niemand van de nu nog levende mensen, niemand hoeft dus ook persoonlijk een schuld te voelen, dat heb ik al een keer of 20 gezegd tegen je...) heeft hier een schuld. Net als de protestantse kerken, trouwens. Ik weet niet of er al ooit excuses voor zijn gemaakt, maar dat zou 100% terecht zijn, vooral voor de periode dat de katholieken schandalig genoeg in schuilkerken moesten kerken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah zo.
In dat geval: voel jij ook een soort schuld, vanwege je afkomst, voor de systematische achterstelling van katholieke Nederlanders, die tussen 1648 en 1795 tweederangsburgers waren in hun eigen land omdat ze het verkeerde geloof beleden, en eigenlijk pas sinds 1853 weer volop en totaal die vrijheid genoten?
Zou het een idee zijn om te beginnen met het teruggeven van geroofde kerkgebouwen? Als soort 'geste' van de 'entiteit Nederland'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |