quote:Nu de verkiezingscampagnes losbarsten, de verkiezingsprogramma's zijn opgesteld en de eerste verkiezingscongressen zijn gehouden, valt op hoe diep de behoefte is om een streep te zetten onder het tijdperk van de kabinetten-Rutte.
quote:Omtzigt is optimistisch
Het meest uitgesproken over de revolutie die deze verkiezingen zouden moeten worden is lijsttrekker Pieter Omtzigt van NSC, de partij die in grote haast is opgericht om nog net op tijd op de stembiljetten te kunnen staan.
Zelfs een inhoudelijk verkiezingsprogramma is er nog niet. Dat komt pas eind oktober.
“Ik ruik verandering, ik zie zonnestralen van iets anders doorkomen”, zei Omtzigt na de algemene politieke beschouwingen waar de partijen elkaars startpositie verkenden met de verkiezingen in zicht.
Hij is overtuigd dat er alleen met hulp van een nieuwe partij een doorbraak kan komen in het oplossen van structurele problemen waar Nederland mee kampt.
‘Verandering’, vooral van de politieke cultuur, is het belangrijkste doel en motief van de partij, bleek onlangs bij de presentatie van de kandidaten. Richting kiezers is Omtzigt optimistisch dat die verandering daadwerkelijk politiek voor elkaar gebracht kan worden, want het begin van een omslag is volgens hem in de hele politiek al zichtbaar, ook buiten zijn eigen nieuwe partij.
De overheid moet beter gaan functioneren door goed bestuur op basis van deugdelijke wetgeving, in plaats van besluiten in elkaar te flansen.
het moet gaan om werken moet lonen, het toeslagen circus moet weer weg en er moet gebouwd gaan wordenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:09 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb oprecht niet het idee dat de vvd bewust/onbewust zaken duurder wil maken voor de middenklasse.
Itt de linkse partijen die dit wel doen middels direct merkbare voorstellen als het verhogen van belasting op brandstof, gas, ideeën voor vleestaks of suikertaks.
Daarnaast lijkt het altijd over 2 groepen te gaan.
De groep minima en de groep rijken.
En die eerste groep is redelijk gedefinieerd qua inkomen, maar vanaf wanneer ben je "rijk".
Goh, precies wat D66 stelde bij de vorige verkiezingen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het moet gaan om werken moet lonen, het toeslagen circus moet weer weg en er moet gebouwd gaan worden
ruim 50% van nederland bestaat uit kale weilanden , volkstuintjes en stadsparkjes worden volgebouwd en er is enorme woningnood , iets klopt er niet
Aan mooie woorden nooit een gebrek bij D66.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, precies wat D66 stelde bij de vorige verkiezingen.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, precies wat D66 stelde bij de vorige verkiezingen.
Aan mooie woorden geen gebrek bij vrijwel alle partijen. We zien Omtzigt krokodillentranen huilen over bestaanszekerheid maar du moment dat er een financieel onderbouwd en concreet voorstel ligt om dat (iets) te verbeteren begint hij te roepen over het arme bedrijfsleven en stemt hij tegen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 12:52 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Aan mooie woorden nooit een gebrek bij D66.
ik vond dat ie het goed deed , en hij heeft een zeer capabele ploeg bij elkaarquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vond Omtzigt bij Op1 gisteren tegen het manische aan de ontspannen leider spelen. Kwam heel geforceerd over.
Van alle nieuwkomers lijkt hij verreweg de meest stabiele lijst te hebben inderdaad. En men kwam ook prima over, vond alleen hem zelf heel gemaakt. Rutteiaans opgewekt hoeft bij hem nietquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vond dat ie het goed deed , en hij heeft een zeer capabele ploeg bij elkaar
ik denk dat ie inderdaad ontspannen was zo kwam ie wel over
Daarom kan je ook beter afgaan op de daden en snap ik dus niet waarom jij zoveel waarde hecht aan de woorden die D66 bezigt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 18:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan mooie woorden geen gebrek bij vrijwel alle partijen. We zien Omtzigt krokodillentranen huilen over bestaanszekerheid maar du moment dat er een financieel onderbouwd en concreet voorstel ligt om dat (iets) te verbeteren begint hij te roepen over het arme bedrijfsleven en stemt hij tegen.
Waar haal je dat waardeoordeel van mij vandaan? Ik benoemde een feit, meer niet.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 19:24 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Daarom kan je ook beter afgaan op de daden en snap ik dus niet waarom jij zoveel waarde hecht aan de woorden die D66 bezigt.
je bent sinds die geweldige campagne die je aanhaalt toch lid van d66?quote:Op zondag 8 oktober 2023 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je dat waardeoordeel van mij vandaan? Ik benoemde een feit, meer niet.
Nee.quote:Op zondag 8 oktober 2023 01:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je bent sinds die geweldige campagne die je aanhaalt toch lid van d66?
Als jij blijkkbaar dus toch geen waarde hecht aan dat door D66 gestelde waarom gebruik je het dan voor je reactie?quote:Op zondag 8 oktober 2023 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je dat waardeoordeel van mij vandaan? Ik benoemde een feit, meer niet.
Nogmaals, waar haal jij een waardeoordeel over die punten vandaan? Eerst stel je dat ik het ophemelde en nu stel je dat ik het niets vind zonder enige basis.quote:Op zondag 8 oktober 2023 05:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Als jij blijkkbaar dus toch geen waarde hecht aan dat door D66 gestelde waarom gebruik je het dan voor je reactie?
Dat het gesteld is door D66 is een feit (als D66 dat daadwerkelijk heeft gedaan). Maar met mijn "mooie woorden" post waar jij vervolgens op reageert verwijs ik uiteraard naar de inhoud van het gestelde. Een aantal plannen dus waar D66 zich blijkbaar sterk voor wilde maken. Je kan vervolgens betwijfelen hoe serieus de inzet van D66 voor deze plannen is. Woorden zijn immers nog geen daden. Gezien je woordkeus en het feit dat jij überhaupt reageert op michaelmoore leek het mij aannemelijk dat jij wel de nodige waarde hecht aan die woorden van D66. Als jij vervolgens met dat Omtzigt voorbeeld komt aanzetten dan denk ik weer het tegenovergestelde daar de woorden van Omtzigt in dat voorbeeld niet in lijn zijn met zijn daad. Mijn gedachtengang in dezen lijkt mij daarom niet onlogisch.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, waar haal jij een waardeoordeel over die punten vandaan? Eerst stel je dat ik het ophemelde en nu stel je dat ik het niets vind zonder enige basis.
Voor de laatste keer, ik gaf een FEIT weer. Dat waren campagnepunten bij de vorige verkiezingen.
Lekker meehuilen met de overige wolven. Moderne versie van de heksenjacht.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is toch die obsessie van sommige users met D66? Waarom moet letterlijk elk onderwerp aan D66 worden opgehangen en dan het liefst in een zo ongunstig mogelijk daglicht?
Tja, ze hebben natuurlijk een aantal standpunten/posities waar een groot aantal mensen niet alleen niet voor kiezen, maar wat ze als het grote gevaar zien. Ze zijn zeer progressief, zeer pro-EU en ook nog eens neoliberaal. Dan heb je in een vrij conservatief, eurosceptisch Nederland dat het neoliberalisme helemaal zat is een grote groep tegenstanders. Ze zijn bijvoorbeeld in alles letterlijk het tegenovergestelde van NSC.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is toch die obsessie van sommige users met D66? Waarom moet letterlijk elk onderwerp aan D66 worden opgehangen en dan het liefst in een zo ongunstig mogelijk daglicht?
Omdat D66 samen met de VVD er een puinhoop van heeft gemaaktquote:Op maandag 9 oktober 2023 07:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aangewakkerd door de leiders van populistisch rechts. Kijk bv wat voor tweets Wilders nu plaatst over Kaag.quote:Op maandag 9 oktober 2023 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker meehuilen met de overige wolven. Moderne versie van de heksenjacht.
Een beetje het over de minister van financiën hebben bij een oorlog in het buitenland. Trappen zijn domme kiezers hier nou nog steeds in?quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Aangewakkerd door de leiders van populistisch rechts. Kijk bv wat voor tweets Wilders nu plaatst over Kaag.
[ twitter ]
[ twitter ]
Zie post #283quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een beetje het over de minister van financiën hebben bij een oorlog in het buitenland. Trappen zijn domme kiezers hier nou nog steeds in?
Haar politiek leider Jetten en ook minister van defensie Ollongren van D66 hebben gelijk de aanval sterk veroordeeld.
hoe komt dat denk je zelfquote:Op maandag 9 oktober 2023 07:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |