quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is logisch bij een gemiddelde
De accijnzen worden niet verhoogd, maar alleen niet weer ingesteld. Klein maar belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.
De lonen omhoog, dan stijgen alle prijzen, waardoor de lonen weer omhoog moeten.
Laat in ieder geval de verhoging van de accijnzen op brandstof terugtrekken alstublieft.
Nee, want de verhogingen van bijvoorbeeld energie hebben weinig te maken met hogere lonen. Ook zijn er veel sectoren waar loonkosten verreweg < 100% van de kosten zijn, dus een stijging van de loonkosten met 10% betekent niet 10% prijsstijging.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De lonen omhoog, dan stijgen alle prijzen, waardoor de lonen weer omhoog moeten.
Laat in ieder geval de verhoging van de accijnzen op brandstof terugtrekken alstublieft.
dat is een mooie hypotheekhoogte... menig zal jaloers zijn. hoeveel betaal je aan rente?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:35 schreef Selenophilia het volgende:
Ik heb een salaris van 2500 euro en een hypotheek van 2350 euro.
Hoe is dat mogelijk. Dan heb je een hypotheek afgesloten die velen malen te hoog is, conform wettelijke leennormen. Of wil je zeggen dat jouw hypotheek bijna afgelost is en 2350 euro nog openstaat?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:35 schreef Selenophilia het volgende:
Ik heb een salaris van 2500 euro en een hypotheek van 2350 euro.
ja en dat dooft uit na een gegeven moment, daarnaast stijgen de prijzen niet met 10% als de lonen met 10% stijgen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat laatste staat er toch?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe is dat mogelijk. Dan heb je een hypotheek afgesloten die velen malen te hoog is, conform wettelijke leennormen. Of wil je zeggen dat jouw hypotheek bijna afgelost is en 2350 euro nog openstaat?
zelfs als een bedrijf uren verkoopt, dan nog zal een 10% loonstijging geen 10% stijging betekenen in de verkoopprijs van hun ivm prijselasticiteit.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, want de verhogingen van bijvoorbeeld energie hebben weinig te maken met hogere lonen. Ook zijn er veel sectoren waar loonkosten verreweg < 100% van de kosten zijn, dus een stijging van de loonkosten met 10% betekent niet 10% prijsstijging.
Ja en dan zijn er nog mensen die hier aankondigen VVD te stemmen, die vinden het blijkbaar lekkerquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:43 schreef Alpha0 het volgende:
Ook hard van achter genaaid door Rutte dus. Wat een spoor van vernieling heeft deze debiel toch achtergelaten in dit land.
Zonder toeslagen is mijn inkomen ongeveer ¤1500. Ik kan dus wel meer leuke dingen doen met dat geld, maar niet zoveel als de rijken kunnen. Mijn actieradius is namelijk beperkt en ik heb te weinig geld om overal ter wereld in de beste hotels te kunnen overnachten. Dit i.t.t tot de rijken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:45 schreef torentje het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is jouw inkomen waarvan jij ' probleemloos leuke dingen kan doen'?
En waarom loop jij dan altijd te mekkeren op 'de rijken'?
Mooi +200 eur p maandquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef Toefjes het volgende:
https://www.nibud.nl/tools/koopkrachtberekenaar/
Hier kun je kijken of en hoeveel je er op vooruit gaat.
Al is het discutabel. Het Nibud gaat er van uit dat je inkomen met 5,2% omhoog gaat.
Ja, die toeslagen zijn een verkapte loonsubsidie voor de bedrijven, betaald van de loonbelasting.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:
We zitten door ongebreideld graaikapitalisme met een situatie waar inkomens tot 3.000 euro bruto per maand aan het staatsinfuus moeten (wat betaald wordt door de "middenklasse") omdat de aandeelhouders van grote bedrijven alle winst opslurpen in plaats van dat deze gewoon fatsoenlijk betalen. Het wordt beter verpakt maar is net zo smerig als in de Middeleeuwen.
Kunnen ze nou niet rondkomen of moeten ze hun uitgavepatroon aanpassen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[i]Mensen met een modaal inkomen komen steeds verder in de knel. Door de hoge energieprijzen en duurdere boodschappen kunnen ze nauwelijks rondkomen. Ondertussen blijven de lonen achter. Veel middeninkomens moeten daarom noodgedwongen hun uitgavenpatroon aanpassen.
Beiden, het zijn 2 groepenquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kunnen ze nou niet rondkomen of moeten ze hun uitgavepatroon aanpassen?
Valt wel mee toch? Met een beetje arbeidsverleden nog steeds maximaal 24 maanden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:. De WW is tegenwoordig ook helemaal afgebroken, dus na een paar maanden zit je in de bijstand.
Ja, sinds 2016. Ik heb meer dan 30 jaar werkverleden, dus als ik werkloos wordt zou ik nog 24 maanden moeten krijgen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Met een beetje arbeidsverleden nog steeds maximaal 24 maanden.
Maar ze tellen het huidige jaar niet mee.quote:Van het UWV:
Heeft u in de laatste 5 jaar voordat u werkloos werd minstens 4 jaar gewerkt? Als deze jaren meetellen als arbeidsverleden, dan voldoet u aan de jareneis.
Ja klopt, maar die gast geeft aan ELKE maand aan variable kosten 1500 euro!!!! kwijt te zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Een beetje dure vakantie en je bent al (ruim) de helft kwijt. Tenminste, dat is waar mijn geld aan op gaat.
Ja, nou en? Wat gaat jou het aan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja klopt, maar die gast geeft aan ELKE maand aan variable kosten 1500 euro!!!! kwijt te zijn.
Tja, als ik elke maand op vakantie ga dan kan ik daar misschien nog eens aan komen, maar aan normale variable kosten 1500 euro?
Paar keer uit eten, wat leuke kleding en ze zijn met z'n 2en.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja klopt, maar die gast geeft aan ELKE maand aan variable kosten 1500 euro!!!! kwijt te zijn.
Tja, als ik elke maand op vakantie ga dan kan ik daar misschien nog eens aan komen, maar aan normale variable kosten 1500 euro?
Want? Die waardestijging is door de bank op de rekening van die mensen gestort?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:28 schreef Richestorags het volgende:
Gaan we weer leuke staatjes zien van mensen die tien jaar geleden een huis hebben gekocht dat nu twee keer zoveel waard is en daarom geen problemen hebben?
en een mogelijke volgende woning is ook fors in waarde gestegen over het algemeen. Een waardestijging ten gelde maken is dan ook niet zo makkelijk of lucratief.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Want? Die waardestijging is door de bank op de rekening van die mensen gestort?
Arme huiseigenaren toch...quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De accijnzen worden wél extra verhoogd met een ,,inflatiecorrectie"quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De accijnzen worden niet verhoogd, maar alleen niet weer ingesteld. Klein maar belangrijk verschil.
Wtf joh, dit is toch niet normaal meer?quote:Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
De accijnzen worden wél extra verhoogd met een ,,inflatiecorrectie", ongeveer de helft is een terugdraaiing van de eerdere verlaging, de andere helft is extra accijns. En over die accijns wordt uiteraard ook nog eens btw geheven. We betalen straks 96 cent accijns per liter benzine, terwijl we nu met 79 cent al met gemak de hoogste van de EU zijn.
Ditquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:
We zitten door ongebreideld graaikapitalisme met een situatie waar inkomens tot 3.000 euro bruto per maand aan het staatsinfuus moeten (wat betaald wordt door de "middenklasse") omdat de aandeelhouders van grote bedrijven alle winst opslurpen in plaats van dat deze gewoon fatsoenlijk betalen. Het wordt beter verpakt maar is net zo smerig als in de Middeleeuwen.
Simpelweg omdat de overheid weigert te gaan besparen ipv simpelweg belastingen verhogen als het budget niet rond komt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef Ericr het volgende:
Vervelend maar ook niet op eenvoudige wijze op te lossen. Ook al klinkt belasting verlagen heel leuk natuurlijk maar de praktijk wijst uit dat de rekening dan wel ergens betaald moet worden. Vaak door dezelfde groep.
Zonder toeslagen is mijn inkomen ongeveer ¤1500. Ik kan dus wel meer leuke dingen doen met dat geld, maar niet zoveel als de rijken kunnen. Mijn actieradius is namelijk beperkt en ik heb te weinig geld om overal ter wereld in de beste hotels te kunnen overnachten. Dit i.t.t tot de rijken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:45 schreef torentje het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is jouw inkomen waarvan jij ' probleemloos leuke dingen kan doen'?
En waarom loop jij dan altijd te mekkeren op 'de rijken'?
Ik vond het al raar om te lezen dat iedereen in NL er 1,8% procent op vooruit zou gaan. Met de verhogingen op brandstof, weghalen van het prijsplafond en energiebelasting leek het me vreemd dat andere zaken zoveel goedkoper zouden gaan worden dat dat aan het eind van de maand betekende dat je meer overhield als vandaag de dag.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef Toefjes het volgende:
Al is het discutabel. Het Nibud gaat er van uit dat je inkomen met 5,2% omhoog gaat.
Je moet wel belasting betalen over die gebakken lucht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Arme huiseigenaren toch...
Zo kan ik inderdaad ook rekenen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef Toefjes het volgende:
Ik dacht dat we per 1 juli al een terugdraaiing van de accijns"korting" hebben gehad? En daar ook meteen een verhoging van 6ct/l bijgekomen is?quote:Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
De accijnzen worden wél extra verhoogd met een ,,inflatiecorrectie", ongeveer de helft is een terugdraaiing van de eerdere verlaging, de andere helft is extra accijns. En over die accijns wordt uiteraard ook nog eens btw geheven. We betalen straks 96 cent accijns per liter benzine, terwijl we nu met 79 cent al met gemak de hoogste van de EU zijn.
Dit is van toen de benzine nog "goedkoop" was en toen was ie al 50ct/liter te duurquote:Een liter ongelood (Euro 95) - de pompprijs - is opgebouwd uit 17 procent BTW, 46 procent accijns en COVA-voorraadheffing (Stichting Centraal Orgaan Voorraadvorming Aardolieproducten, kortweg COVA) en 36 procent als prijs voor belastingen, accijns en heffing.
Euro 95
Productieprijs af-raffinaderij - 40,49 eurocent
Margetraject (marge, oliemij, marge pomphouders, - 20,36 eurocent
distributie- en marketingkosten, kortingen)
Prijs voor accijnzen, heffingen en BTW - 61,15 eurocent
Accijnzen + heffingen - 78,02 eurocent
Pompprijs exclusief BTW - 139,17 eurocent
BTW 21% - 29,23 eurocent
Pompadviesprijs inclusief BTW in eurocenten/liter - 168,40 eurocent
Accijns, heffingen en BTW in eurocenten/liter - 107,25 eurocent
Overheidsaandeel in % van de pompprijs - 63,7%
Zou het uitstellen van de terugdraai van accijns (mocht het doorgevoerd worden) door XR ook worden gezien als het geven van fossiele subsidies?quote:Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, maar als je tien jaar geleden een huis voor 240k hebt gekocht dat nu 460k waard is, heb je aanzienlijk lagere woonlasten. Dan kan je zeggen: ga dan kleiner wonen. Maar die kleinere woningen zijn vergeleken met een woning van 460k alsnog 350-400k en geen 240k. Oftewel mensen moeten ophouden met die borstklopperij over dat ze geen problemen hebben. Velen zouden hun eigen huis niet eens kunnen betalen nu als ze nu een hypotheek moesten afsluiten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Behalve dat als je dat huidige huis verkoopt je 200k overhoudt wat je weer in je nieuwe huis kunt stoppen..quote:Op woensdag 20 september 2023 07:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar als je tien jaar geleden een huis voor 240k hebt gekocht dat nu 460k waard is, heb je aanzienlijk lagere woonlasten. Dan kan je zeggen: ga dan kleiner wonen. Maar die kleinere woningen zijn vergeleken met een woning van 460k alsnog 350-400k en geen 240k. Oftewel mensen moeten ophouden met die borstklopperij over dat ze geen problemen hebben. Velen zouden hun eigen huis niet eens kunnen betalen nu als ze nu een hypotheek moesten afsluiten.
Wat net zo goed evenredig mee is gestegen.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat als je dat huidige huis verkoopt je 200k overhoudt wat je weer in je nieuwe huis kunt stoppen..
En de hypotheekverstrekkers en de (gemeentelijke) belastingdienst.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat net zo goed evenredig mee is gestegen.
De starters die een huis willen gaan kopen, díe moeten die absurde bedragen ophoesten.
Degenen die ervan profiteren zijn de verhuurders en de erfgenamen.
Ja iedereen is vrij om tegen iedereen om elke reden een rechtzaak te starten. Laat je weten wat er uit komt?quote:Op woensdag 20 september 2023 01:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wtf joh, dit is toch niet normaal meer?
Is er ergens een mogelijkheid dit vior een rechter te brengen? Zoals bij heel veel zaken die tegen eu richtlijnen in gaan?
Dat nieuwe huis waarschijnlijk meer in prijs gestegen in die diezelfde tijd.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat als je dat huidige huis verkoopt je 200k overhoudt wat je weer in je nieuwe huis kunt stoppen..
En de mensen die vroeg ingestapt zijn in de huizenmarkt-gekte dus. Veel babyboomers hebben overwaarde gecashed en er een mooie camper van gekocht bijv.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat net zo goed evenredig mee is gestegen.
De starters die een huis willen gaan kopen, díe moeten die absurde bedragen ophoesten.
Degenen die ervan profiteren zijn de verhuurders en de erfgenamen.
Hangt van de locatie af hoe snel het stijgt. Als je oude huis in Amsterdam staat en je nieuwe huis in de provincie dan ben je spekkoper.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat nieuwe huis waarschijnlijk meer in prijs gestegen in die diezelfde tijd.
Mijn inkomen is toch nooit hoog te noemen? Hoog begint pas bij ± ¤ 1900 of hoger netto per maand.quote:Op woensdag 20 september 2023 07:07 schreef BoneThugss het volgende:
Is de wajong zo hoog tegenwoordig?
Door de huidige energieprijzen is er defacto al geen prijsplafond meer.quote:
Wacht maar tot over 3, 4 maandenquote:Op woensdag 20 september 2023 08:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Door de huidige energieprijzen is er defacto al geen prijsplafond meer.
Oh, dat is voor mij nieuwe informatie. Bedankt.quote:Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan is het 2024 en bestaat het prijsplafond niet meer inderdaad. Maar voorlopig verlaagt mijn leverancier op 1 oktober de tarieven weer en zijn er (voor zover ik weet) geen signalen dat het weer zoals vorig jaar uit de hand loopt.quote:
Stupid is as stupid does.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de mensen die vroeg ingestapt zijn in de huizenmarkt-gekte dus. Veel babyboomers hebben overwaarde gecashed en er een mooie camper van gekocht bijv.
Het verkopen van je huis in de randstad, naar het oosten trekken en cashen gebeurd natuurlijk al decennia. Als pensionado zeer begrijpelijk ook.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hangt van de locatie af hoe snel het stijgt. Als je oude huis in Amsterdam staat en je nieuwe huis in de provincie dan ben je spekkoper.
Yup, maar die mensen hebben goed gecasht door de stijgende huizenprijzen.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het verkopen van je huis in de randstad, naar het oosten trekken en cashen gebeurd natuurlijk al decennia. Als pensionado zeer begrijpelijk ook.
En men roept, CO2, Klimaat, Stikstof, Milieu bla bla bla, Vervuiling moet bestraft worden. Maar zolang de belasting op inkomen niet ook verlaagd wordt is het gewoon een ordinaire lastenverhoging voor rupsje nooitgenoeg.quote:Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mja, maar hierdoor komen er wel meer huizen vrij in de randstad.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, maar die mensen hebben goed gecasht door de stijgende huizenprijzen.
De jonge generatie ligt krom, de oude generatie heeft er vaak veel geld aan overgehouden.
Doe maar x2. 1900 euro netto is minimumloon.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn inkomen is toch nooit hoog te noemen? Hoog begint pas bij ± ¤ 1900 of hoger netto per maand.
Dan is het vooral weer winter en als de productie niet oploopt of de aanvoer stokt of verkocht wordt aan andere landen door geopolitieke spanningen zijn we weer de Sjaak.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan is het 2024 en bestaat het prijsplafond niet meer inderdaad. Maar voorlopig verlaagt mijn leverancier op 1 oktober de tarieven weer en zijn er (voor zover ik weet) geen signalen dat het weer zoals vorig jaar uit de hand loopt.
Niet veel geld voor een telefoon, wekker en complete computer in éénquote:Op woensdag 20 september 2023 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
De iPhone 15 Pro Max lijkt niet aan te slepen. Keuzes....
Bij de groep haves inderdaad.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Zelden zoveel dom onderbuikgelul gelezen. Misschien moet je ook nog er aan toevoegen dat mensen elke twee jaar een nieuwbouwhuis willen kopen. Dan is je gezwets helemaal af.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:29 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik blijf dit altijd vreemde berichten vinden.
In heel veel gevallen is het volgens mij eerder een kwestie van prioriteiten stellen. Mensen willen alles en meer tegenwoordig. Elke 3 jaar een nieuwe tv. Elke 5 jaar een nieuwe auto. Elke 7 jaar een nieuwe keuken "want deze is uit de mode"en owja ook nog 4 keer per jaar op vakantie waarvan 1 keer wintersport uiteraard. Er zullen ongetwijfeld ook een deel echte probleemgevallen zijn. Maar ik denk serieus dat 95% gewoon niet met geld om kan gaan. Triest.
Evenals veel Ferrari's:quote:Op woensdag 20 september 2023 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat ik mij er over verbaas hoeveel mensen per se het laatste model van een smartphone willen. Zelf heb nog nooit meer dan 400 euro neergeteld voor een telefoon en ik heb niet het idee dat ik iets te kort kom.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Evenals veel Ferrari's:
Veel Ferrari's tot 2024 uitverkocht.
Maar dat zal evenmin veel met de middenklasse te maken hebben, denk je niet?
FOMOquote:Op woensdag 20 september 2023 09:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou moet ik wel zeggen dat ik mij er over verbaas hoeveel mensen per se het laatste model van een smartphone willen. Zelf heb nog nooit meer dan 400 euro neergeteld voor een telefoon en ik heb niet het idee dat ik iets te kort kom.
Ik ga zeker vier keer per jaar op vakantie maar heb niet bepaald een middeninkomenquote:Op woensdag 20 september 2023 09:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zelden zoveel dom onderbuikgelul gelezen. Misschien moet je ook nog er aan toevoegen dat mensen elke twee jaar een nieuwbouwhuis willen kopen. Dan is je gezwets helemaal af.
Vertel eens, hoeveel mensen kopen überhaupt een nieuwe auto? Hoeveel mensen kopen elke 7 jaar een nieuwe keuken (dit heb ik serieus nog nooit gehoord). Hoeveel mensen gaan 4 keer per jaar met vakantie waarvan 1x wintersport? En als klap op de vuurpijl, hoeveel mensen hebben een middeninkomen die aan bovenstaand profiel voldoen? Ik denk niet dat je drie gezinnen in Nederland kunt vinden.
Men moet iets om de eindeloos stijgende zorgkosten te financieren.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En men roept, CO2, Klimaat, Stikstof, Milieu bla bla bla, Vervuiling moet bestraft worden. Maar zolang de belasting op inkomen niet ook verlaagd wordt is het gewoon een ordinaire lastenverhoging voor rupsje nooitgenoeg.
Werken minder belasten en consumptie meer, daar is wat bij voor te stellen als sturende maatregel, maar alleen de consumptie meer belasten is gewoon de burger meer melken
Dan moet dat de boodschap zijnquote:Op woensdag 20 september 2023 09:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Men moet iets om de eindeloos stijgende zorgkosten te financieren.
Ik ken er voldoende die dit doen. Dat zijn namelijk exact de mensen die in de problemen komen. Een groot deel van de gezinnen voldoet juist aan bovenstaande. Dat jij dat niet om je heen ziet zegt mij niks. Ik zie om me heen voldoende buren buurtgenoten waarvan ik denk "waar doen ze het van?" Maar ipv zelf als een idioot geld uit te gaan geven om te voldoen aan het ideaalplaatje denk ik. "Het zal wel" en ga ik rustig sparen voor iets wat ik wil hebben. Wij hebben bijvoorbeeld maar 1 auto (van mijn vrouw) en ik peins er niet over om een 2e auto te kopen. Terwijl vrijwel iedereen in de straat hier 2 auto's voor de deur heeft staan waarvan 1 van de 2 minimaal 80% van de dagen niet van de oprit af komt. Ik kan soms de auto van mijn vrouw mee en anders ga ik met OV naar het werk en ik werk deels thuis, wat 100en euro's aan vaste lasten per maand bespaart. Keuzes, keuzes, keuzes. Als je in Nederland een modaal inkomen hebt dan moet je prima rond kunnen komen als je "normaal" doet.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zelden zoveel dom onderbuikgelul gelezen. Misschien moet je ook nog er aan toevoegen dat mensen elke twee jaar een nieuwbouwhuis willen kopen. Dan is je gezwets helemaal af.
Vertel eens, hoeveel mensen kopen überhaupt een nieuwe auto? Hoeveel mensen kopen elke 7 jaar een nieuwe keuken (dit heb ik serieus nog nooit gehoord). Hoeveel mensen gaan 4 keer per jaar met vakantie waarvan 1x wintersport? En als klap op de vuurpijl, hoeveel mensen hebben een middeninkomen die aan bovenstaand profiel voldoen? Ik denk niet dat je drie gezinnen in Nederland kunt vinden.
Wel goed dat je van je buren weet dat ze 3000 euro bruto per maand verdienen en dat ze elke 7 jaar een nieuwe keuken kopen. Ben je hun boekhouder?quote:Op woensdag 20 september 2023 10:07 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik ken er voldoende die dit doen. Dat zijn namelijk exact de mensen die in de problemen komen. Een groot deel van de gezinnen voldoet juist aan bovenstaande. Dat jij dat niet om je heen ziet zegt mij niks. Ik zie om me heen voldoende buren buurtgenoten waarvan ik denk "waar doen ze het van?" Maar ipv zelf als een idioot geld uit te gaan geven om te voldoen aan het ideaalplaatje denk ik. "Het zal wel" en ga ik rustig sparen voor iets wat ik wil hebben. Wij hebben bijvoorbeeld maar 1 auto (van mijn vrouw) en ik peins er niet over om een 2e auto te kopen. Terwijl vrijwel iedereen in de straat hier 2 auto's voor de deur heeft staan waarvan 1 van de 2 minimaal 80% van de dagen niet van de oprit af komt. Ik kan soms de auto van mijn vrouw mee en anders ga ik met OV naar het werk en ik werk deels thuis, wat 100en euro's aan vaste lasten per maand bespaart. Keuzes, keuzes, keuzes. Als je in Nederland een modaal inkomen hebt dan moet je prima rond kunnen komen als je "normaal" doet.
Met een modaal inkomen kan het ook al vrij snel krap worden. Stel je verdient 3.086 euro netto per maand en bent alleenstaand.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:07 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik ken er voldoende die dit doen. Dat zijn namelijk exact de mensen die in de problemen komen. Een groot deel van de gezinnen voldoet juist aan bovenstaande. Dat jij dat niet om je heen ziet zegt mij niks. Ik zie om me heen voldoende buren buurtgenoten waarvan ik denk "waar doen ze het van?" Maar ipv zelf als een idioot geld uit te gaan geven om te voldoen aan het ideaalplaatje denk ik. "Het zal wel" en ga ik rustig sparen voor iets wat ik wil hebben. Wij hebben bijvoorbeeld maar 1 auto (van mijn vrouw) en ik peins er niet over om een 2e auto te kopen. Terwijl vrijwel iedereen in de straat hier 2 auto's voor de deur heeft staan waarvan 1 van de 2 minimaal 80% van de dagen niet van de oprit af komt. Ik kan soms de auto van mijn vrouw mee en anders ga ik met OV naar het werk en ik werk deels thuis, wat 100en euro's aan vaste lasten per maand bespaart. Keuzes, keuzes, keuzes. Als je in Nederland een modaal inkomen hebt dan moet je prima rond kunnen komen als je "normaal" doet.
Jazeker, het is een schande dat gewone arbeiders moeten bezuinigingen, omdat ze anders op het eind van de maand geen geld meer over hebben om op de spaarrekening te zetten.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:27 schreef Montagui het volgende:
Het simpele feit dat uitgaven aangepast moeten worden bij de middeninkomens geeft al aan dat ook deze groep minder te besteden heeft.
Waaraan men het geld uitgeeft is niet van belang, ze hebben minder te besteden.
En zeker de lagere middeninkomens, degenen die ook net buiten de toeslagengrenzen vallen, zouden wel eens op dit moment de groep zijn die het het zwaarst heeft, zwaarder dan degenen die wel alle toeslagen ontvangen.
Daarbij mag je ook in aanmerking nemen dat de toeslaggroep 'gewend' is om met hun inkomen rond te komen, terwijl die (met name lagere) middeninkomens in plaats van (normaal) te leven van hun inkomen uit arbeid, nu (ook) elk dubbeltje moeten gaan omdraaien.
Dat is niet uit te leggen. Arbeid moet lonen!
Dit idd. Met een midden inkomen zou een rijwoning, 1 auto, normaal eten en entertainment en 1 vakantie per jaar betaalbaar moeten zijn.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet veel geld voor een telefoon, wekker en complete computer in één
Kijk eens naar belastingdruk en kosten voor basisvoorzieningen en voedsel etc. Middeninkomens houden vrij weinig over
Het is van de zotte dat men maar denkt dat middeninkomens minimalistisch moeten leven alsof ze een uitkering trekken
Ja want goh je zou eens geld nodig hebben voor onderhoud van de auto of de woning, een kapotte wasmachine of een ziek huisdier?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Jazeker, het is een schande dat gewone arbeiders moeten bezuinigingen, omdat ze anders op het eind van de maand geen geld meer over hebben om op de spaarrekening te zetten.
Torentje is een trollquote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja want goh je zou eens geld nodig hebben voor onderhoud van de auto of de woning, een kapotte wasmachine of een ziek huisdier?
Die 3086 euro netto voor een alleenstaande is al een behoorlijk salaris. Zeker voor starters en of jongeren die nog niet aan de max van hun cao zitten.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kan het ook al vrij snel krap worden. Stel je verdient 3.086 euro netto per maand en bent alleenstaand.
Als je van de pechgeneratie bent kan je dan niks kopen en moet je huren. In de Randstad betaal je voor een 50 m2 appartement dat niet in de grootste vervallen buurt staat al snel 1.300 euro per maand. Hier komen dan vaak nog 150 euro aan servicekosten bij.
Dan heb je als je niks geks doet:
-Zorg a 150 euro per maand
-Telefoon a 25
-GWL 100 euro
-Internet 40
-Studieschuld 100 euro per maand
-Sportabo 30 euro per maand
-Netflix 15 euro per maand
Dus dan zitten we aan vaste lasten 1.910 euro per maand per maand. Dan hou je nog 1.176 euro per maand over. Hier moeten nog boodschappen, af en toe uit eten gaan, op vakantie gaan, reparaties, kleding, hobbies, misschien een cursus etc. van bekostigd worden. Dan doe je nog helemaal niks geks. Ruimte om te sparen is er dan bijvoorbeeld al bijna niet meer. En stel dat je net onder modaal verdient, bijvoorbeeld 2.750 euro. Dan wordt het echt al krap.
Daarnaast: je zit dan in een situatie waarbij de huur elk jaar stijgt en je niks opbouwt. Doordat je van reke
ning naar rekening leeft kan je ook niet significant sparen om eigen geld in te leggen voor een huis en ben je afhankelijk van rijke ouders. En dan kan je zeggen: leef dan als een monnik. Het punt is dat je met bovenstaand plaatje helemaal geen excessieve levensstijl hebt en als je niet eens een eigen huis kan betalen zijn mensen vaak geneigd als compensatie dan maar wat meer zichzelf te gunnen. En dat gaat niet eens over excessieve zaken want met bovenstaande plaatje kan je niet elk jaar een nieuwe MacBook etc. kopen zonder te moeten besparen op andere dingen.
Ik heb in mijn plaatje ook nog geeneens een auto meegenomen bijvoorbeeld.
Als jij geen voor jou onwelgevallige berichten wi lezen, moet je een andere hobby zoeken, want kijken op een Nederlandstalig debatforum is dan niets voor jou.quote:
Precies.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja want goh je zou eens geld nodig hebben voor onderhoud van de auto of de woning, een kapotte wasmachine of een ziek huisdier?
Jep veel hogere belastingen en in het algemeen is alles duurder.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die 3086 euro netto voor een alleenstaande is al een behoorlijk salaris. Zeker voor starters en of jongeren die nog niet aan de max van hun cao zitten.
Alleenstaanden zijn sowieso niet te benijden.
Ja, creatief boekhouden dusquote:Op woensdag 20 september 2023 07:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vond het al raar om te lezen dat iedereen in NL er 1,8% procent op vooruit zou gaan. Met de verhogingen op brandstof, weghalen van het prijsplafond en energiebelasting leek het me vreemd dat andere zaken zoveel goedkoper zouden gaan worden dat dat aan het eind van de maand betekende dat je meer overhield als vandaag de dag.
Maar het is dus als je 5,2 % meer inkomsten weet te genereren, ga je er mogelijk tot 1,8 % op vooruit.
En dan gaan we er vanuit dat de producten en diensten die je afneemt gelijk blijven qua prijs .quote:Op woensdag 20 september 2023 07:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vond het al raar om te lezen dat iedereen in NL er 1,8% procent op vooruit zou gaan. Met de verhogingen op brandstof, weghalen van het prijsplafond en energiebelasting leek het me vreemd dat andere zaken zoveel goedkoper zouden gaan worden dat dat aan het eind van de maand betekende dat je meer overhield als vandaag de dag.
Maar het is dus als je 5,2 % meer inkomsten weet te genereren, ga je er mogelijk tot 1,8 % op vooruit.
Werken vanwege sociale aspecten en zolang je kunt werken ben je nog gezond(zeer belangrijk). Heb ik het niet over personen die gedeeltelijk zijn afgekeurd en aangepast werk uitvoeren.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Met een midden inkomen zou een rijwoning, 1 auto, normaal eten en entertainment en 1 vakantie per jaar betaalbaar moeten zijn.
Niet een soort van bijstandsleven in een tuigwijk. Waarom zou je dan nog gaan werken?
NETFLIX -15 euroquote:Op woensdag 20 september 2023 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met een modaal inkomen kan het ook al vrij snel krap worden. Stel je verdient 3.086 euro netto per maand en bent alleenstaand.
Als je van de pechgeneratie bent kan je dan niks kopen en moet je huren. In de Randstad betaal je voor een 50 m2 appartement dat niet in de grootste vervallen buurt staat al snel 1.300 euro per maand. Hier komen dan vaak nog 150 euro aan servicekosten bij.
Dan heb je als je niks geks doet:
-Zorg a 150 euro per maand
-Telefoon a 25
-GWL 100 euro
-Internet 40
-Studieschuld 100 euro per maand
-Sportabo 30 euro per maand
-Netflix 15 euro per maand
Dus dan zitten we aan vaste lasten 1.910 euro per maand per maand. Dan hou je nog 1.176 euro per maand over. Hier moeten nog boodschappen, af en toe uit eten gaan, op vakantie gaan, reparaties, kleding, hobbies, misschien een cursus etc. van bekostigd worden. Dan doe je nog helemaal niks geks. Ruimte om te sparen is er dan bijvoorbeeld al bijna niet meer. En stel dat je net onder modaal verdient, bijvoorbeeld 2.750 euro. Dan wordt het echt al krap.
Daarnaast: je zit dan in een situatie waarbij de huur elk jaar stijgt en je niks opbouwt. Doordat je van rekening naar rekening leeft kan je ook niet significant sparen om eigen geld in te leggen voor een huis en ben je afhankelijk van rijke ouders. En dan kan je zeggen: leef dan als een monnik. Het punt is dat je met bovenstaand plaatje helemaal geen excessieve levensstijl hebt en als je niet eens een eigen huis kan betalen zijn mensen vaak geneigd als compensatie dan maar wat meer zichzelf te gunnen. En dat gaat niet eens over excessieve zaken want met bovenstaande plaatje kan je niet elk jaar een nieuwe MacBook etc. kopen zonder te moeten besparen op andere dingen.
Ik heb in mijn plaatje ook nog geeneens een auto meegenomen bijvoorbeeld.
Heel leuk maar dit betreft een bovenmodaal inkomen. Dan zou er wel een Netflixabbo en sporten vanaf moeten kunnen. Anders kun je net zo goed uitkering gaan trekken en in een sociale huurwoning gaan zitten.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
NETFLIX -15 euro
Sport abbo -30
Mobile telefoon kan je al voor 10 euro krijgen -15
Dat is al weer een winst van 60 euro
Macbook ????
Samsung Tablet van 400, spaar je al 1500 euro uit ( kan je je studie schuld mee aflossen.
Studie schuld, eerste aflossen voor de je in luxe wil gaan leven dat is weer een 100 euro per maand winst.
als ik zo even door gaat heb ik al weer bijna 500 euro uitgespaard per maand.
Voor dat bedrag kan je een leuke AYGO voor rijden
Kom op zeg. In het voorbeeld geeft hij een netto bedrag aan 3084 euro dat al een behoorlijk salaris is voor starters. Als je dan al moet besparen op netflix etc. dan valt mij ook niets meer te binnen. Dan krijgen mensen ook het gevoel waarom ga ik nog werken.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
NETFLIX -15 euro
Sport abbo -30
Macbook ????
Samsung Tablet van 400, spaar je al 1500 euro uit ( kan je je studie schuld mee aflossen.
Studie schuld, eerste aflossen voor de je in luxe wil gaan leven dat is weer een 100 euro per maand winst.
Het zijn diezelfde middeninkomens die nog steeds zo dom als een . blijven stemmen op de bekende partijen PvdaGL CDA VVD D66 CU PVDD. Ik hoop dat ze het goed voelen.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:25 schreef Werkperd het volgende:
Inkomensverdeling is zo krom als een hoepel in Nederland. Middeninkomens zijn degenen die de gehele maatschappij op zijn schouders dragen. Hoe kan men nog spreken van rechtvaardigheid? Onderklasse die niet wil werken teert op ons belastinggeld. Zij gaan erop vooruit, de harde werkers gaan erop achteruit.
Wie verplicht het je ?quote:Op woensdag 20 september 2023 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
vanaf moeten kunnen.
Ik ga niet elk jaar voor het nieuwste model gezien ik er wel vijf jaar mee probeer te doen, maar dat is dan ook meteen de reden waarom ik wel de nieuwste koop als ik er wel een keer eentje koop. De wetenschap dat het toestel dan nog jaren goed ondersteund wordt en zo vijf jaar mee kan gaan. En ik gebruik hem zo veel dat ik het er wel uit haal. Als je puur een telefoon hebt om af en toe wat te bellen dan heb je niet een nieuw model nodig nee.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Nou moet ik wel zeggen dat ik mij er over verbaas hoeveel mensen per se het laatste model van een smartphone willen. Zelf heb nog nooit meer dan 400 euro neergeteld voor een telefoon en ik heb niet het idee dat ik iets te kort kom.
De meeste mensen met een relatie zijn eerder goedkoper dan duurder uit. Iets met kosten splitsen enzo.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wie verplicht het je ?
Niemand geloof ik...
het is eigen keuze
Ik werk 36 jaar lang al.
Ik kan het me niet veroorloven om dit soort luxe te hebben.
En dan zou een snotneus die net begint met werken even gaan eisen en het normaal vinden dat dit soort dingen MOET hebben.
Egocentrische ten top.
Ik heb ook al 30 jaar geen vakantie gehad.
Ik heb ook al 30 jaar mijn kinderwens opzij moeten zetten omdat ik het niet kan betalen.
Ik heb ook al 30 jaar geen relaties kunnen vast houden omdat het te duur is om mee te komen met een standaard levens norm.
Van een gezond netwerk is niets meer over
Ik moet feesten / verjaardagen , uitjes laten gaan omdat ik dat niet kon betalen.
Dus je kunt niet mee komen met wat de maatschappij van je verwacht.
En zo kan ik wel even door gaan.
Maar ik heb geen schulden geen achterstand van betalingen .
Nu de laatste jaren kan ik weer 25% meer van het leven genieten wat ik ooit heb gehad voordat ik ging werken.
En ik heb al 36 jaar een arbieds verleden.
IK val onder de WSW / Participatie wetquote:Op woensdag 20 september 2023 12:45 schreef Gunnter het volgende:
@:RAVV
Heftig man (dit meen ik). Wat voor (soort) werk doe je dan. En hoeveel verdien je (ongeveer?
Wel als je daar voor de kosten moet dragenquote:
Die dames kunnen ook prima zelf een inkomen verzorgen natuurlijk. Zoals ze dat nu zonder jou ook doen, tenzij ze van lucht leven nuquote:Op woensdag 20 september 2023 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wel als je daar voor de kosten moet dragen
En dat gaat dus niet.
Ik kom geen dames tegen die werken , als je dat wel heb , dan kan ik die levensstandaard nooit bij benen
zo ben ik ook heb nu een nieuwe mobile gekocht van 120 euroquote:Op woensdag 20 september 2023 13:00 schreef Gunnter het volgende:
Ik ben zo blij dat ik niet geil op die smartphones en laptops. Wat een dure meuk.
Klopt, het is een schande, dat steeds meer inkomensgroepen (buiten hun eigen schuld) richten de armoedgrens afglijden.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Jazeker, het is een schande dat gewone arbeiders moeten bezuinigingen, omdat ze anders op het eind van de maand geen geld meer over hebben om op de spaarrekening te zetten.
dat kunnen ze wel maar aan gezien die dames veel al het dubbele verdienen wat ik verdientquote:Op woensdag 20 september 2023 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Die dames kunnen ook prima zelf een inkomen verzorgen natuurlijk. Zoals ze dat nu zonder jou ook doen, tenzij ze van lucht leven nu
Hoezo heeft iedereen het over starters? Wanneer ben je überhaupt nog een starter? Dit salaris is voor het gros denk ik een normaal/goed salaris. We praten dan over 4000+ per maand. Hier komen velen (onder de 35) denk ik niet aan. Behalve op Fok dan?quote:Op woensdag 20 september 2023 12:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kom op zeg. In het voorbeeld geeft hij een netto bedrag aan 3084 euro dat al een behoorlijk salaris is voor starters. Als je dan al moet besparen op netflix etc. dan valt mij ook niets meer te binnen. Dan krijgen mensen ook het gevoel waarom ga ik nog werken.
Dan tref je ook wel een bepaald soort vrouw imo. Meeste mensen vinden het echt geen probleem als hun partner minder verdiend en om daar wat rekening mee te houden.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel maar aan gezien die dames veel al het dubbele verdienen wat ik verdient
Dan gaat dat niet werken.
Want ze willen EN EN En , en daar kan ik niet in mee komen ,
zij wil op vakantie , voor haar 3 maanden sparen , het zelfde bedrag voor mij is een jaar ( dan moet er niets tegen zitten)
Dus een jaar niets doen alleen thuis zitten om dan eens 2 weken op vakantie gaan.
Welke dame wil dat ?
Even uit eten voor haar is het geen probleem , ik moet een week boodschappen opgeven
Toen ging dat gewoon niet ..
Eens.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan tref je ook wel een bepaald soort vrouw imo. Meeste mensen vinden het echt geen probleem als hun partner minder verdiend en om daar wat rekening mee te houden.
Compleet ander verhaal dusquote:Op woensdag 20 september 2023 13:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel maar aan gezien die dames veel al het dubbele verdienen wat ik verdient
Dan gaat dat niet werken.
Want ze willen EN EN En , en daar kan ik niet in mee komen ,
zij wil op vakantie , voor haar 3 maanden sparen , het zelfde bedrag voor mij is een jaar ( dan moet er niets tegen zitten)
Dus een jaar niets doen alleen thuis zitten om dan eens 2 weken op vakantie gaan.
Welke dame wil dat ?
Gaat er iets kapot stel; je het als snel 3 a 4 maanden uit.
Dus je moet dan op de hele lang termijn gaan plannen.
Even uit eten voor haar is het geen probleem , ik moet een week boodschappen opgeven
Toen ging dat gewoon niet ..
Starters op ¤3000,- netto, uhuh. Een enkeling wellicht, maar echt veruit de minderheid natuurlijkquote:Op woensdag 20 september 2023 13:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoezo heeft iedereen het over starters? Wanneer ben je überhaupt nog een starter? Dit salaris is voor het gros denk ik een normaal/goed salaris. We praten dan over 4000+ per maand. Hier komen velen (onder de 35) denk ik niet aan. Behalve op Fok dan?
ja dat komt omdat je inde ondergrens blijft zittenquote:Op woensdag 20 september 2023 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan tref je ook wel een bepaald soort vrouw imo. Meeste mensen vinden het echt geen probleem als hun partner minder verdiend en om daar wat rekening mee te houden.
Dat bedoel ik. Ik haal starters aan vanwege onderdak en als alleenstaande. En in het voorbeeld werd er gesproken over een studieschuld. Dat zal dan vast niet gaan over ouderen.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoezo heeft iedereen het over starters? Wanneer ben je überhaupt nog een starter? Dit salaris is voor het gros denk ik een normaal/goed salaris. We praten dan over 4000+ per maand. Hier komen velen (onder de 35) denk ik niet aan. Behalve op Fok dan?
Laat me raden, hij werkt al heel erg lang bij dezelfde werkgever?quote:Op woensdag 20 september 2023 13:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik haal starters aan vanwege onderdak en als alleenstaande. En in het voorbeeld werd er gesproken over een studieschuld. Dat zal dan vast niet gaan over ouderen.
Een netto salaris vanaf 3000 euro is voor ouderen zelfs nog niet in het bereik als we het over bepaalde beroepsgroepen hebben die niet met wisselende diensten werken. En over 4000 euro netto wil ik het al helemaal niet hebben als mijn ex collega(60 jaar) met een hts diploma en hoofdconstructeur is bij een ingenieursbureau. Die haalt dat niet eens met 40 uur werken.
Dat jij niet kunt onderhandelen en blij bent met een kutleven maakt niet dat de rest dat ook moet zijn.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wie verplicht het je ?
Niemand geloof ik...
het is eigen keuze
Ik werk 36 jaar lang al.
Ik kan het me niet veroorloven om dit soort luxe te hebben.
En dan zou een snotneus die net begint met werken even gaan eisen en het normaal vinden dat dit soort dingen MOET hebben.
Egocentrische ten top.
Ik heb ook al 30 jaar geen vakantie gehad.
Ik heb ook al 30 jaar mijn kinderwens opzij moeten zetten omdat ik het niet kan betalen.
Ik heb ook al 30 jaar geen relaties kunnen vast houden omdat het te duur is om mee te komen met een standaard levens norm.
Van een gezond netwerk is niets meer over
Ik moet feesten / verjaardagen , uitjes laten gaan omdat ik dat niet kon betalen.
Dus je kunt niet mee komen met wat de maatschappij van je verwacht.
En zo kan ik wel even door gaan.
Maar ik heb geen schulden geen achterstand van betalingen .
Nu de laatste jaren kan ik weer 25% meer van het leven genieten wat ik ooit heb gehad voordat ik ging werken.
En ik heb al 36 jaar een arbieds verleden.
Hmmm niet echt. 3 verschillende werkgevers. Dat mag dan niet zoveel zijn. Maar meer dan 4000 euro netto of vanaf dat bedrag is bruto gezien een behoorlijk inkomen. Dan spreek je niet meer over modaal.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laat me raden, hij werkt al heel erg lang bij dezelfde werkgever?
Nee iets over 3000 netto is al bijna 2x modaal.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hmmm niet echt. 3 verschillende werkgevers. Dat mag dan niet zoveel zijn. Maar meer dan 4000 euro netto is bruto gezien een behoorlijk inkomen. Dan spreek je niet meer over modaal.
Minder verdiend is niet hetzelfde als iemand die elk dubbeltje 2x om moet draaien.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ook weer niet. Ik zit net over de 3000 netto excl vakantiegeld en 13e maand. Dat is ongeveer 55000 bruto p.j. En dan zijn er nog velen die geen 13e maand krijgen .1x modaal is 40.000?quote:Op woensdag 20 september 2023 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee iets over 3000 netto is al bijna 2x modaal.
Yep zo rond de 39.000 bruto is modaal. Maar 4000 euro netto zal zo ongeveer 6.500 euro bruto pm zo even uit het hoofd. Dat is een gigantisch bruto salaris. Dat zijn geen huis tuin en keuken functies.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:33 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat ook weer niet. Ik zit net over de 3000 netto excl vakantiegeld en 13e maand. Dat is ongeveer 55000 bruto p.j. En dan zijn er nog velen die geen 13e maand krijgen .1x modaal is 40.000?
Behalve voor warmtenetten.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Door de huidige energieprijzen is er defacto al geen prijsplafond meer.
Er zijn hier gewoon teveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, waardoor veel mensen niet zichzelf kunnen zijn.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt, het is een schande, dat steeds meer inkomensgroepen (buiten hun eigen schuld) richten de armoedgrens afglijden.
4000 netto haal je bij 72k bruto per jaar. Dat is nog geen twee keer modaal. Alsnog een prima salaris, maar bij gigantisch denk ik aan andere bedragen.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Yep zo rond de 39.000 bruto is modaal. Maar 4000 euro netto zal zo ongeveer 6.500 euro bruto pm zo even uit het hoofd. Dat is een gigantisch bruto salaris. Dat zijn geen huis tuin en keuken functies.
84K per jaar is een goed salaris, maar voor een hoofdconstructeur bij een ingenieursbureau?? Als Project Manager verdiende ik dat 10 jaar geledenquote:Op woensdag 20 september 2023 13:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Yep zo rond de 39.000 bruto is modaal. Maar 4000 euro netto zal zo ongeveer 6.500 euro bruto pm zo even uit het hoofd. Dat is een gigantisch bruto salaris. Dat zijn geen huis tuin en keuken functies.
Waar denk jij dan aan bij een meer dan prima salaris en vooral aan welke functies. Bij dat bedrag telde ik de 13e maand en vakantiegeld niet mee. Maar oké bij fok is 4000 euro netto een normaal tot prima inkomen. Ik ken er maar zeer weinige die dit inkomen hebben(netto) met een hbo opleiding incluis ervaring. Zoals ik al zei mijn ex collega zit zo rond die 4000 euro netto. Maar die is dan 60. En nu wil ik niet zeggen dat een hoofdconstructeur een top functie is maar meer een vakidioot geneuzel, maar toch. Alleen op fok is het blijkbaar zo dat 4000 euro heel normaal is voor de gemiddelde Nederlander. Maar dat is het echt niet.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
4000 netto haal je bij 72k bruto per jaar. Dat is nog geen twee keer modaal. Alsnog een prima salaris, maar bij gigantisch denk ik aan andere bedragen.
Ik denk bij 4000 euro netto aan een heel erg prima salaris, maar niet aan gigantisch. Maak er vooral niet meer van dan het is.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waar denk jij dan aan bij een meer dan prima salaris aan en vooral aan welke functies. Bij dat bedrag telde ik de 13e maand en vakantiegeld niet mee. Maar oké bij fok is 4000 euro netto een normaal tot prima inkomen. Ik ken er maar zeer weinige die dit inkomen hebben(netto) met een hbo opleiding incluis ervaring. Zoals ik al zei mijn ex collega zit zo rond die 4000 euro netto. Maar die is dan 60. En nu wil ik niet zeggen dat een hoofdconstructeur een top functie is maar meer een vakodioot geneuzel, maar toch. Alleen op fok is het blijkbaar zo dat 4000 euro heel normaal is voor de gemiddelde Nederlander. Maar dat is het echt niet.
Het ligt ook aan je perspectief.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik denk bij 4000 euro netto aan een heel erg prima salaris, maar niet aan gigantisch. Maak er vooral niet meer van dan het is.
Ja, verstandig. Als je de positie van de middenklasse nog verder uit wil zien hollen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verder gaan we voor automatische prijscompensatie en daar houden we aan vast voor de lange termijn",
Ik spreek dan ook over de gemiddelde Nederlander en niet over een internist of ander specialisme. Laat ik het zo zeggen, 4000euro netto en meer is niet voor velen weggelegd. Als dat zo zou zijn waren de problemen er ook niet voor alleenstaanden. Ik heb het nooit over tweeverdieners, want als die zo rond de 5000 tot 6000 euro netto zitten samen zullen die wel niet al te veel klagen hoop ik dan toch. Klagen die nog dan begin ik mij ook af vragen of je de zaken wel op orde hebt.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik denk bij 4000 euro netto aan een heel erg prima salaris, maar niet aan gigantisch. Maak er vooral niet meer van dan het is.
Die zijn er uiteraard ook.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zijn hier gewoon teveel mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, waardoor veel mensen niet zichzelf kunnen zijn.
De politiek weet dat maar neemt geen maatregelen.
Het is niet gigantisch maar wie zullen dit aantikken? 5-10% max. misschien? En welke receptioniste pakt 4k+ bruto?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
200 netto per werkdag. Een hoer verdient al gemiddeld 900 per avond. Belastingvrij zeg maar.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan je perspectief.
Ben je al 15 jaar part-time receptioniste, dan kan dat wel eens als een gigantisch salaris overkomen.
Ben je al 10+ jaar leidinggevende, expert of werkzaam in bepaalde branches, is het minder spectaculair
Met gezin en als eenverdiener, is goed om in een rijtjeshuis in een okay buurt te kopenquote:Op woensdag 20 september 2023 14:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wat gaat er precies tegen de EU-richtlijnen in dan?quote:Op woensdag 20 september 2023 01:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wtf joh, dit is toch niet normaal meer?
Is er ergens een mogelijkheid dit vior een rechter te brengen? Zoals bij heel veel zaken die tegen eu richtlijnen in gaan?
En over hoeveel managers heb je het dan?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:22 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het is niet gigantisch maar wie zullen dit aantikken? 5-10% max. misschien? En welke receptioniste pakt 4k+ bruto?
Bij mijn werkgever (grote verzekeraar) ben je met zo'n salaris een (van de vele) manager(s). En dan heb je nog een stuk of 20/30 man onder je die een stuk minder verdienen in administratieve functies. Om maar even een beeld te geven hoe het aantal mensen die zoveel verdienen (4000+ netto) in verhouding staat met diegenen die een stuk minder pakken (3000+ netto).
Bij ons niet. Het kan op andere standplaatsen iets anders zijn. Dat weet ik niet. Het is meer een administratieve job en doorgeefluik vanaf het hogere management. En mocht een teammanager verzuipen in het werk komt er hulp van een flexibele teammanager die geen vaste standplaats heeft.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:46 schreef daNpy het volgende:
65 machinisten onder 1 teammanager? Is dat niet een beetje veel?
Geen HR functies, beoordelingen, planningen?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bij ons niet. Het kan op andere standplaatsen iets anders zijn. Dat weet ik niet. Het is meer een administratieve job en doorgeefluik vanaf het hogere management. En mocht een teammanager verzuipen in het werk komt er hulp van een flexibele teammanager die geen vaste standplaats heeft.
Tientallen denk ik, maar dan heb je het ook over een bedrijf met 15k man aan personeel he. En niet elke teammanager verdient evenveel natuurlijk. De teammanager van de callcenterafdeling pakt minder (een stuk minder dan die 4k netto) dan de managers van de productspecialisten om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
En over hoeveel managers heb je het dan?
quote:11:36
VVD komt op voor 'hardwerkende Nederlanders' die het krap hebben
Hermans zegt dat er een groep mensen is die "steeds vergeten" wordt, en dat zijn de mensen met een baan die maar net rondkomen. Haar inzet bij deze Algemene Politieke Beschouwingen is om op de begroting van 2024 nog iets te doen voor deze groep "hardwerkende Nederlanders" met een "normaal inkomen". Het gaat haar dan onder anderen om de mensen die in het mkb werken.
"Ik wil dat je aan het einde van de maand het gevoel hebt dat je de eindjes aan elkaar kunt knopen." Volgens haar heeft één op de vijf werkende Nederlanders dat gevoel niet.
De SP en Denk vinden dat Hermans te weinig oog heeft voor de groeiende armoede. Hermans reageert erop dat ze niet "alleen" iets wil doen aan de mensen met de laagste inkomens. Zij steunt de maatregel van het demissionaire kabinet, dat 2 miljard euro uittrekt om te voorkomen dat de armoede in Nederland verder toeneemt. Maar hamert erop dat die andere groep "niet vergeten" mag worden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-wilders-niet-milder
Nee man 3000 netto komt met vakantiegeld en 13de maand uit op 42k netto per jaar.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:33 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat ook weer niet. Ik zit net over de 3000 netto excl vakantiegeld en 13e maand. Dat is ongeveer 55000 bruto p.j. En dan zijn er nog velen die geen 13e maand krijgen .1x modaal is 40.000?
Een beoordeling die is ieder jaar een copy. Mijn beoordeling is jaren al precies hetzelfde. Kwestie van ondertekenen en een gesprekje van 15 minuten 1 maal per jaar. En 1 maal per jaar even een stukje mee op de trein of ik nog wel geschikt ben.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen HR functies, beoordelingen, planningen?
Het letterlijk zeer bovengemiddeld. Dan zou je ene netflixabbo moeten kunnen veroorloven zonder in te boeten op eten.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:52 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
4000 netto haal je bij 72k bruto per jaar. Dat is nog geen twee keer modaal. Alsnog een prima salaris, maar bij gigantisch denk ik aan andere bedragen.
Is wel funest voor je gezinsleven.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:23 schreef Gunnter het volgende:
[..]
200 netto per werkdag. Een hoer verdient al gemiddeld 900 per avond. Belastingvrij zeg maar.
Het is de politiek gewoon eindelijk gelukt om Nederland kapot te nivelleren. Now what?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik dacht dat de politiek had aangegeven dat de bevolking er op vooruit zou gaan dit jaar
In de zorg is een span of control of 120 niet uitzonderlijk.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
65 man direct aansturen? WTF, hoe wil je daar Bila's doen en beoordelingen, mensen begeleiden etc. Dat is geen goed personeels beleid.
Ik heb meer mensen voor me werken, maar daar heb ik ook een MT voor die ze verzorgd.
1 manager op 65 man slaat nergens op. Dan heb je werkelijk geen idee hoe de werknemer functioneert.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
En over hoeveel managers heb je het dan?
Bij mijn werkgever heb je 1 teammanager over 65 machinisten. Per standplaats spreek je over gemiddeld 5 teammanagers voor machinisten en conducteurs. En per regio heb je boven de teammanager een regio manager. Over geheel Nederland heb je het dan over circa 5 regio' dus zeg 5 regio managers.
Maar een teammanager waarbij hbo vereist is heeft netto vaak nog iets minder afhankekijk van leeftijd en functiejaren uiteraard, omdat die functie geen toeslag zal uitkeren omdat het een functie van 8.00 tot 17.00 uur is en alleen bij een wachtdienst een toeslag krijgt. Als je uitgaat van een machinist aan zijn top spreek je over zo gemiddeld 3100 euro netto bij een volledige werkweek maar dan zit je echt op het einde. Kan iets meer zijn afhankelijk van welke diensten die je draait. Zou je alleen nachten draaien wat niet mag dan zou dat een stuk meer zijn.
Alleen bij een regio manager begint het pas interessant te worden maar zoals gezegd is dat over Nederland gezien een handvol.
De keren dat ik een teammanager zie of nodig heb is in een jaar tijd op een hand te tellen. Er word natuurlijk ook van mij verwacht dat ik zelfstanding mijn zaken regel. Ik ga een teammanager natuurlijk niet lastig vallen met bullshit zoals het regelen van bedrijfskleding, vak gerelateerde zaken etc.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
65 man direct aansturen? WTF, hoe wil je daar Bila's doen en beoordelingen, mensen begeleiden etc. Dat is geen goed personeels beleid.
Ik heb meer mensen voor me werken, maar daar heb ik ook een MT voor die ze verzorgd.
Ik zit steeds op de trein. Een teammanager kan ook niet weten hoe ik dagelijks functioneer. Hij baseert het functioneren van zijn personeel op eventuele klachten van reizigers, bijsturing, treindienstleiders etc. Je kunt toch niet verwachten dat hij wekelijks bij mij op de bok zit. Ik heb geen kantoorbaan. Hij is verplicht om 1 maal per jaar mij te begeleiden op de trein, tenzij ik een aanrijding heb gehad of ander probleem heb gehad. Die kan dus ook niet op 1 rit per jaar mij beoordelen anders dat op die ene rit kijken hoe ik rij en mijn zaken op orde heb.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:09 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
1 manager op 65 man slaat nergens op. Dan heb je werkelijk geen idee hoe de werknemer functioneert.
Geen wonder dat men daar een personeelsprobleem heeft. 120, echt, hoe ga je die mensen beoordelen, zorgen dat ze hun kennis up to date houden, salarisrondes, etc etc.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In de zorg is een span of control of 120 niet uitzonderlijk.
Hoe weet jouw manager dan hoe je functioneert?quote:Op woensdag 20 september 2023 15:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
De keren dat ik een teammanager zie of nodig heb is in een jaar tijd op een hand te tellen. Er word natuurlijk ook van mij verwacht dat ik zelfstanding mijn zaken regel. Ik ga een teammanager natuurlijk niet lastig vallen met bullshit zoals het regelen van bedrijfskleding, vak gerelateerde zaken etc.
Met ¤ 2.600 Netto word al gesproken over Modaal:quote:Op woensdag 20 september 2023 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee man 3000 netto komt met vakantiegeld en 13de maand uit op 42k netto per jaar.
Dat is ze zeer ruim boven modaal. Ik denk dat modaal tegenwoordig nog onder de 40k bruto zit.
Van bijsturing, treindienstleiders,reizigers, perron medewerkers etc. Als van bijvoorbeeld een reiziger een klacht binnenkomt of van wie dan ook dan volgt er uiteraard een gesprek etc.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Hoe weet jouw manager dan hoe je functioneert?
Wat is dan voor de VVD een normaal inkomen voor hardwerkende mensen met een baan?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:58 schreef Scjvb het volgende:
Kan hier:
Het kan niet missen, want voornamelijk rechtse bewegingen als de VVD, die vooral in een veel groter spectrum denken dan notoire klagers of overige (veelal linkse) politieke partijen, en daarbij ook een prima visie hebben over alle ingrediënten die nodig zijn en initiatieven bezigen voor een verdere maatschappelijke ontwikkeling, maken dat men uiteindelijk op grote schaal de rijpe vruchten mag plukken van de huidige welvaart.
[..]
Denk je niet dat dit wat is tussen werkgever, werknemer en eventueel vakbonden en dat de politiek daar in de meeste gevallen geen mening over heeft te hebben?quote:Op woensdag 20 september 2023 15:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is dan voor de VVD een normaal inkomen voor hardwerkende mensen met een baan?
quote:Op woensdag 20 september 2023 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
Wel als je daar voor de kosten moet dragen
En dat gaat dus niet.
Ik kom geen dames tegen die werken , als je dat wel heb , dan kan ik die levensstandaard nooit bij benen
Zo hoort het ook.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Met mijn direct reports heb ik iedere 2 weken een bila en met mijn MT iedere week 2 korte standups per week.
Hou de lijntjes kort
Dit is al vanaf 2000 tot heden Ben nu 52quote:
Zo zie je maar weer dat je moet job hoppen ipv loyaal zijn aan het bedrijf als je zo behandeld wordt.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zo hoort het ook.
Ik heb volgens het bedrijf zware begeleiding nodig
( Zie eerder schrijven van mij over de WSW/ Participatiewet )
Maar ik heb mijn jobcoach nu al 15 jaar misschien 11 keer gezien, en verder zie je niemand.
Denk in 30 jaar 6 keer een functie gesprek gehad.
IOP Moet en is verplicht , NOOIT gehad
Ik vraag daar al meer dan 28 jaar om.
Bij het niet geven van de IOP behoort volgens het CAO het normale loon uit betaald te worden.
Uit het CAO
[ afbeelding ]
Ik ben aangenomen op 1 April 1995 ( aangenomen als grafiche medewerker ( MBO)
Nu nog betaald als laag geschoold en weinig werkervaring ( scholing en training)
En mijn normale loon zou nu 3480 Bruto moeten zijn en niet zo als nu 2000 bruto
Maar de vakbonden doen hier ook niets aan omdat het ook in hun nadeel is, dit word gewoon mond dood gemaakt bij de clienten
Je had kunnen lezen dat ik bewust word tegen gewerkt dat het niet mijn vrij wil is dat ik hier zit.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je moet job hoppen ipv loyaal zijn aan het bedrijf als je zo behandeld wordt.
Als de politiek zich er niet mee bemoeit dan krijgen veel werknemers van de werkgevers een te laag salaris.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk je niet dat dit wat is tussen werkgever, werknemer en eventueel vakbonden en dat de politiek daar in de meeste gevallen geen mening over heeft te hebben?
Of het volgende geheel uit hoofde van de VVD is zou ik niet met zekerheid durven zeggen, maar lees anders dit artikel eens.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat is dan voor de VVD een normaal inkomen voor hardwerkende mensen met een baan?
Dus jij gelooft niet in vakbonden en je gaat er aan voorbij dat de Politiek, de overheid, een grote werkgever is en dus partij is in deze?quote:Op woensdag 20 september 2023 16:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de politiek zich er niet mee bemoeit dan krijgen veel werknemers van de werkgevers een te laag salaris.
Hoezo kun je niet bij een ander bedrijf solliciteren?quote:Op woensdag 20 september 2023 15:52 schreef RAVW het volgende:
[..]
Je had kunnen lezen dat ik bewust word tegen gewerkt dat het niet mijn vrij wil is dat ik hier zit.
Ik mag niet eens meer werken voor dit bedrijf, ben ziek bevonden in relatie tot dit bedrijf in 2000
En ik ben al diverse keren weg geweest.
maar keer op keer halen ze je weer terug.
re integratie zeggen ze dan , om vervolgens je weer mond dood te maken en te gaan intimideren.
Ja niet, dat is een al feest van burnouts en een ziekteverzuim van 8%.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen wonder dat men daar een personeelsprobleem heeft. 120, echt, hoe ga je die mensen beoordelen, zorgen dat ze hun kennis up to date houden, salarisrondes, etc etc.
Zelfsturende teams is leuk voor operationele taken, maar daar had ik het niet over. Ik heb het over het als manager voor je mensen zorgen. BiLa's. beoordelingen, begeleiden, bijstaan, je mensen laten groeien maar ook in bescherming nemen.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja niet, dat is een al feest van burnouts en een ziekteverzuim van 8%.
Gooi er de term Rijnlands en zelfsturende teams tegenaan en je bent er.
De vraag rijst mij nu: in hoeverre bent u heel serieus? Want hoe kan een VVD'er nu zomaar even een 'normaal' salaris noemen aan een willekeurig iemand, als men niet weet om wat voor job/functie het precies gaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:42 schreef torentje het volgende:
[..]
De vraag was of je als VVD'er zijnde een normaal salaris wil noemen voor hardwerkende mensen met een baan?
Zou jij de waardigheid van een persoon koppelen aan de baan die hij uitoefent?quote:Op woensdag 20 september 2023 16:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De vraag rijst mij nu: in hoeverre bent u heel serieus? Want hoe kan een VVD'er nu zomaar even een 'normaal' salaris noemen aan een willekeurig iemand, als men niet weet om wat voor job/functies het precies gaat.
Banen zijn er in een bijzonder groot assortiment in werkend NL, en derhalve qua soort en waardigheid nogal uiteenlopend.
Onder andere, ja.quote:Op woensdag 20 september 2023 17:08 schreef Kloppend_Hart het volgende:
[..]
Zou jij de waardigheid van een persoon koppelen aan de baan die hij uitoefent?
Omdat je dat volgens het WSW , participatie wet gekeurd moet worden.quote:Op woensdag 20 september 2023 16:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kun je niet bij een ander bedrijf solliciteren?
Hij werkt in een sociale werkvoorzieningquote:Op woensdag 20 september 2023 16:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kun je niet bij een ander bedrijf solliciteren?
Ik schets een plaatje met een modaal inkomen, niet voor Truus uit de bijstand. In dat plaatje zit juist GEEN MacBook en geen auto als je goed had gelezen.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
NETFLIX -15 euro
Sport abbo -30
Macbook ????
Ik had iets te snel gelezen in het voorbeeld dat ik had gegoogled. 3.086 is het bruto modale inkomen. Nog erger dus, met een ruim bovenmodaal inkomen van 3.086 euro netto is het alsnog krap volgens mijn voorbeeld.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee iets over 3000 netto is al bijna 2x modaal.
Ik heb het dus over hardwerkende mensen met een baan? Jij zal toch zelf wel kunnen bedenken wat hardwerken is?quote:Op woensdag 20 september 2023 16:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De vraag rijst mij nu: in hoeverre bent u heel serieus? Want hoe kan een VVD'er nu zomaar even een 'normaal' salaris noemen aan een willekeurig iemand, als men niet weet om wat voor job/functie het precies gaat.
Banen zijn er in een bijzonder groot assortiment binnen werkend NL, en derhalve qua soort en waardigheid nogal uiteenlopend.
Scjvb
Dat klopt , ik ben daar ooit gekomen door een fout van een decaan van schoolquote:Op woensdag 20 september 2023 17:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij werkt in een sociale werkvoorziening
Dat is dus een hele andere financiering en geen standaard baanpositie als werknemer
Over hardwerken gesproken:quote:Op woensdag 20 september 2023 17:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het dus over hardwerkende mensen met een baan? Jij zal toch zelf wel kunnen bedenken wat hardwerken is?
Maar goed, wat is dan een normaal salaris voor mensen die werken in de schoonmaak, vuilnisophaaldienst of die werkzaam zijn als boerenknecht?
Jij wordt ook vanzelf oud en komt in die positie terecht, mits je niet alles opbased of hoert. Inflatie blijft, zèker nu er nog een ontiegelijke hoeveelheid geld nodig is voor een energietransitie waar nog genoeg voor wordt bijgeprint. Alleen dat al zorgt voor het feit dat huizen duurder blijven worden. Het leven is geen foto van een bepaald moment in de tijd, maar een periode van zo’n 80 jaar, waarvan zo’n 50 werkend. Je begint kut, en bouwt een weg naar een beter bestaan. En als je oud bent zullen de jongeren over je mekkeren omdat het allemaal zo oneerlijk is. Zo werkt het nou eenmaal voor het gros van de populatie.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, maar die mensen hebben goed gecasht door de stijgende huizenprijzen.
De jonge generatie ligt krom, de oude generatie heeft er vaak veel geld aan overgehouden.
De oplossing, maar niet iedereen gegeven natuurlijk. Modaal is niet voor niks modaal. Een deel van die groep zal vast meer gaan verdienen op den duur maar het modale inkomen zal maar matig stijgen. Buiten de jaren 70, met bijbehorende inflatie, is het meest voorkomende inkomen in 40 jaar niet veel gestegen. De groep met zo'n inkomen zal in principe gelijk blijven, de samenstelling fluctueert maar de grootte zo goed als niet.(gecorrigeerd voor bevolkingsgroei). De problemen met rond kunnen komen zullen hard gevoeld worden als de prijzen hard stijgen en dat ga je zo goed als niet kunnen oplossen. Het inleveren van bepaalde wervorvenheden is voor de meesten de enige oplossing.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:09 schreef nostra het volgende:
Zorgen dat je meer verdient, opgelost.
En/of zoek een relatie.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:09 schreef nostra het volgende:
Zorgen dat je meer verdient, opgelost.
Dat is wel zo. Ik zie mooie appartementen die ik zelf net niet kan kopen, maar met een relatie dan ruimschoots wel.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:55 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
En/of zoek een relatie.
Met twee keer anderhalf modaal, krijg je toch al een kleine zes ton aan hypotheek.
Klikquote:Op woensdag 20 september 2023 17:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het dus over hardwerkende mensen met een baan? Jij zal toch zelf wel kunnen bedenken wat hardwerken is?
Maar goed, wat is dan een normaal salaris voor mensen die werken in de schoonmaak, vuilnisophaaldienst of die werkzaam zijn als boerenknecht?
Welke regio zoek je een beetje? Amsterdam en Utrecht? Ben je net zo mooi als in je profielfoto?quote:Op woensdag 20 september 2023 21:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Ik zie mooie appartementen die ik zelf net niet kan kopen, maar met een relatie dan ruimschoots wel.
Alleen met de woningnood wel weer erg lastig uit elkaar gaan.
Helaas, Rotterdam en omstreken. Foto in m'n profiel is wel een beetje bewerkt, maar je kunt me er wel in herkennen.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:15 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Welke regio zoek je een beetje? Amsterdam en Utrecht? Ben je net zo mooi als in je profielfoto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |