abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210687163
Mensen met een modaal inkomen komen steeds verder in de knel. Door de hoge energieprijzen en duurdere boodschappen kunnen ze nauwelijks rondkomen. Ondertussen blijven de lonen achter. Veel middeninkomens moeten daarom noodgedwongen hun uitgavenpatroon aanpassen.
De NVVK, de branchevereniging voor schuldhulpverlening, helpt jaarlijks twintigduizend mensen een regeling te treffen. Het gaat daarbij om onder anderen kleine ondernemers en particulieren met een modaal inkomen. Volgens het Centraal Planbureau (CPB) is dat voor dit jaar vastgesteld op gemiddeld 41.500 euro.

"Het aantal mensen met een inkomen in de categorie modaal of bovenmodaal dat om hulp komt vragen, is afgelopen jaar flink gestegen. Dat zijn zorgwekkende ontwikkelingen", zegt een woordvoerder. Van het totale aantal aanvragen komt 43 procent van modale of bovenmodale inkomens. Twee jaar geleden was dat aandeel nog 33 procent.

De koopkracht van veel mensen staat vanwege de gestegen prijzen al lange tijd onder druk. Het CPB voorspelt dat de koopkracht van alle huishoudens dit jaar met 1,1 procent daalt.

Het Nibud luidt dan ook de noodklok. "Mensen met een middeninkomen die tot voor kort redelijk goed konden rondkomen, redden het steeds vaker niet zonder te bezuinigen of hun spaargeld te gebruiken. Dat zien we nog steeds aan de reacties die we binnenkrijgen", zegt een woordvoerder. De organisatie roept middeninkomens op hun inkomsten en uitgaven goed onder de loep te nemen.

'Veel mensen hebben het moeilijk'
Volgens Anna Custers, lector Armoede-interventies aan de Hogeschool van Amsterdam, is het vooral de vraag hoe duurzaam en schokbestendig de budgetten van de middeninkomens zijn. "Het gaat vooral om huishoudens met kleine buffers. Zij geven aan dat ze aan het einde van de maand net kunnen rondkomen. Het is nog niet zo dat ze in de schulden terechtkomen of een andere vorm van hulp nodig hebben. Maar veel mensen hebben het moeilijk."

Vakbond De Unie, die vooral werknemers met een modaal en bovenmodaal inkomen vertegenwoordigt, constateert dat deze groep steeds zwaarder wordt belast. "Het demissionaire kabinet trekt 2 miljard euro uit om armoede te bestrijden, maar dat wordt gefinancierd met belastinggeld. Oftewel, de middeninkomens draaien daarvoor op", zegt voorzitter Reinier Castelein.

'In veel gevallen geen vakantie, schoolreisje of uit eten'
De FNV merkt op dat een derde van de werkenden moeite heeft om rond te komen. "Het besteedbaar inkomen van middeninkomens gaat achteruit en dat betekent dat zij noodgedwongen hun uitgavenpatroon moeten aanpassen", zegt vicevoorzitter Zakaria Boufangacha. "In veel gevallen is er geen geld meer voor vakantie, een schoolreisje of een avond uit eten gaan."

De vakbond gaat er in het nieuwe cao-seizoen dan ook alles aan doen om de inkomens van minima en middengroepen te repareren en te verbeteren. "Dat betekent dat het minimumloon omhoog moet naar 16 euro. Verder gaan we voor automatische prijscompensatie en daar houden we aan vast voor de lange termijn", vertelt Boufangacha.

De FNV maakt traditiegetrouw op de dag voor Prinsjesdag de looneis bekend. Dit jaar valt Prinsjesdag op 19 september.

https://www.nu.nl/economi(...)odgedwongen-aan.html

Ik dacht dat de politiek had aangegeven dat de bevolking er op vooruit zou gaan dit jaar :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210687169
laatste reactie
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is logisch bij een gemiddelde O-)
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:28:10 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210687221
Gaan we weer leuke staatjes zien van mensen die tien jaar geleden een huis hebben gekocht dat nu twee keer zoveel waard is en daarom geen problemen hebben?
pi_210687233
Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.
De lonen omhoog, dan stijgen alle prijzen, waardoor de lonen weer omhoog moeten.

Laat in ieder geval de verhoging van de accijnzen op brandstof terugtrekken alstublieft.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
pi_210687269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
De lonen omhoog, dan stijgen alle prijzen, waardoor de lonen weer omhoog moeten.

Laat in ieder geval de verhoging van de accijnzen op brandstof terugtrekken alstublieft.
De accijnzen worden niet verhoogd, maar alleen niet weer ingesteld. Klein maar belangrijk verschil.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:32:19 #6
396550 Richestorags
pi_210687273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

Nee, want de verhogingen van bijvoorbeeld energie hebben weinig te maken met hogere lonen. Ook zijn er veel sectoren waar loonkosten verreweg < 100% van de kosten zijn, dus een stijging van de loonkosten met 10% betekent niet 10% prijsstijging.
pi_210687336
Ik heb een salaris van 2500 euro en een hypotheek van 2350 euro.
-nee-
pi_210687361
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:35 schreef Selenophilia het volgende:
dat is een mooie hypotheekhoogte... menig zal jaloers zijn. hoeveel betaal je aan rente?
pi_210687371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:35 schreef Selenophilia het volgende:
Hoe is dat mogelijk. Dan heb je een hypotheek afgesloten die velen malen te hoog is, conform wettelijke leennormen. Of wil je zeggen dat jouw hypotheek bijna afgelost is en 2350 euro nog openstaat?
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
pi_210687372
quote:

ja en dat dooft uit na een gegeven moment, daarnaast stijgen de prijzen niet met 10% als de lonen met 10% stijgen.
pi_210687387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:38 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Hoe is dat mogelijk. Dan heb je een hypotheek afgesloten die velen malen te hoog is, conform wettelijke leennormen. Of wil je zeggen dat jouw hypotheek bijna afgelost is en 2350 euro nog openstaat?
dat laatste staat er toch? :?
pi_210687402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, want de verhogingen van bijvoorbeeld energie hebben weinig te maken met hogere lonen. Ook zijn er veel sectoren waar loonkosten verreweg < 100% van de kosten zijn, dus een stijging van de loonkosten met 10% betekent niet 10% prijsstijging.
zelfs als een bedrijf uren verkoopt, dan nog zal een 10% loonstijging geen 10% stijging betekenen in de verkoopprijs van hun ivm prijselasticiteit.
pi_210687447
Ook hard van achter genaaid door Rutte dus. Wat een spoor van vernieling heeft deze debiel toch achtergelaten in dit land.
pi_210687471
quote]0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Wat is jouw inkomen waarvan jij ' probleemloos leuke dingen kan doen'?

En waarom loop jij dan altijd te mekkeren op 'de rijken'?
[/quote]Zonder toeslagen is mijn inkomen ongeveer ¤1500. Ik kan dus wel meer leuke dingen doen met dat geld, maar niet zoveel als de rijken kunnen. Mijn actieradius is namelijk beperkt en ik heb te weinig geld om overal ter wereld in de beste hotels te kunnen overnachten. Dit i.t.t tot de rijken.
pi_210687488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:43 schreef Alpha0 het volgende:
Ook hard van achter genaaid door Rutte dus. Wat een spoor van vernieling heeft deze debiel toch achtergelaten in dit land.
Ja en dan zijn er nog mensen die hier aankondigen VVD te stemmen, die vinden het blijkbaar lekker
pi_210687492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:45 schreef torentje het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]

Zonder toeslagen is mijn inkomen ongeveer ¤1500. Ik kan dus wel meer leuke dingen doen met dat geld, maar niet zoveel als de rijken kunnen. Mijn actieradius is namelijk beperkt en ik heb te weinig geld om overal ter wereld in de beste hotels te kunnen overnachten. Dit i.t.t tot de rijken.
[/quote]

Minder leuke dingen doen, dat geld opsparen. Daarna mooi hotel boeken.
pi_210687531
Vakantie en uit eten gaan zijn een soort van noodzakelijkheid geworden lijkt het. Dan ga je niet uit eten en vakantie is leuk maar geen must.

Probleem met de verhoogde levensstandaard, is het gewoon worden wat ooit een luxe was.

Natuurlijk is werken om alleen de rekeningen te betalen niet erg leuk maar dat doen de groepen met een laag inkomen al veel langer. Als ze tenminste niet alle potjes hebben leeg getrokken waardoor ze alsnog redelijk luxe kunnen leven.

Modaal en op den duur een relatief grote groep er boven is al lang op weg naar een bestaan waarbij luxes steeds minder mogelijk worden. Vervelend maar ook niet op eenvoudige wijze op te lossen. Ook al klinkt belasting verlagen heel leuk natuurlijk maar de praktijk wijst uit dat de rekening dan wel ergens betaald moet worden. Vaak door dezelfde groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 20-09-2023 07:15:57 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:50:19 #18
396550 Richestorags
pi_210687552
We zitten door ongebreideld graaikapitalisme met een situatie waar inkomens tot 3.000 euro bruto per maand aan het staatsinfuus moeten (wat betaald wordt door de "middenklasse") omdat de aandeelhouders van grote bedrijven alle winst opslurpen in plaats van dat deze gewoon fatsoenlijk betalen. Het wordt beter verpakt maar is net zo smerig als in de Middeleeuwen.
pi_210687615
https://www.nibud.nl/tools/koopkrachtberekenaar/

Hier kun je kijken of en hoeveel je er op vooruit gaat.

Al is het discutabel. Het Nibud gaat er van uit dat je inkomen met 5,2% omhoog gaat.
pi_210687673
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef Toefjes het volgende:

Al is het discutabel. Het Nibud gaat er van uit dat je inkomen met 5,2% omhoog gaat.
Mooi +200 eur p maand
pi_210687970
Als je alleen woont, in een eigen huis en een uitkering hebt, moet je dat eerst verkopen en 10 jaar op de wachtlijst staan voor een kleinere en duurdere sociale huurwoning, zodat je huurtoeslag krijgt en rond kunt komen. En zonder kinderen krijg je maximaal een paar honderd Euro aan toeslagen. De WW is tegenwoordig ook helemaal afgebroken, dus na een paar maanden zit je in de bijstand.

Het idee is natuurlijk, dat dat huis heel veel geld waard is en dat je dat eerst op moet eten. Buiten de randstad en de grote steden zijn de huizenprijzen echter veel minder gestegen, dus met een flinke hypotheek blijft er dan al snel niet veel van over. De waarde van mijn appartement is bijvoorbeeld de afgelopen 20 jaar misschien net verdubbeld. Je komt dan al snel in de commerciële huur terecht, met prijzen vanaf 1000 Euro en zonder recht op die huurtoeslag. Dan is dat geld snel weer op en kun je helemaal niet meer rondkomen.

Kortom, niet iedereen is gelijk en niet iedereen met een uitkering of een minimumloon heeft een dik inkomen. Integendeel.

Volgens Omtzigt zit een miljoen Nederlanders onder de armoedegrens, dus die hebben allemaal recht op eten van de voedselbank. Gewoon, omdat ze onmogelijk rond kunnen komen. En ja, een heleboel van die mensen rookt niet, zuipt niet, eet gezond en koopt niet ieder jaar een nieuwe iPhone. Gewoon zo zuinig mogelijk leven.

"Er is werk zat!" Voor jou misschien, maar voor een heleboel andere mensen niet. En met een minimumloon heb je net zo weinig. Zelfs met een modaal inkomen houd je zonder al die toeslagen niet veel over en je moet net zoveel vaste lasten betalen als die tweeverdieners.
pi_210687991
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:
We zitten door ongebreideld graaikapitalisme met een situatie waar inkomens tot 3.000 euro bruto per maand aan het staatsinfuus moeten (wat betaald wordt door de "middenklasse") omdat de aandeelhouders van grote bedrijven alle winst opslurpen in plaats van dat deze gewoon fatsoenlijk betalen. Het wordt beter verpakt maar is net zo smerig als in de Middeleeuwen.
Ja, die toeslagen zijn een verkapte loonsubsidie voor de bedrijven, betaald van de loonbelasting.
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:47:11 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210688645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[i]Mensen met een modaal inkomen komen steeds verder in de knel. Door de hoge energieprijzen en duurdere boodschappen kunnen ze nauwelijks rondkomen. Ondertussen blijven de lonen achter. Veel middeninkomens moeten daarom noodgedwongen hun uitgavenpatroon aanpassen.

Kunnen ze nou niet rondkomen of moeten ze hun uitgavepatroon aanpassen? :?
pi_210688834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Kunnen ze nou niet rondkomen of moeten ze hun uitgavepatroon aanpassen? :?
Beiden, het zijn 2 groepen
  dinsdag 19 september 2023 @ 22:01:04 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210688908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:. De WW is tegenwoordig ook helemaal afgebroken, dus na een paar maanden zit je in de bijstand.

Valt wel mee toch? Met een beetje arbeidsverleden nog steeds maximaal 24 maanden.
pi_210688985
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:01 schreef Gunner het volgende:

[..]
Valt wel mee toch? Met een beetje arbeidsverleden nog steeds maximaal 24 maanden.
Ja, sinds 2016. Ik heb meer dan 30 jaar werkverleden, dus als ik werkloos wordt zou ik nog 24 maanden moeten krijgen.

Gek genoeg houd de rekenhulp daar geen rekening mee, als je sindsdien niet ieder jaar genoeg gewerkt hebt. Zo te zien moet je de afgelopen 6 jaar er minimaal 5 gewerkt hebben, anders wordt je arbeidsverleden geschrapt en krijg je maar een paar maanden.

quote:
Van het UWV:
Heeft u in de laatste 5 jaar voordat u werkloos werd minstens 4 jaar gewerkt? Als deze jaren meetellen als arbeidsverleden, dan voldoet u aan de jareneis.
Maar ze tellen het huidige jaar niet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door SymbolicFrank op 19-09-2023 22:26:29 ]
pi_210689125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor. Een beetje dure vakantie en je bent al (ruim) de helft kwijt. Tenminste, dat is waar mijn geld aan op gaat.
Ja klopt, maar die gast geeft aan ELKE maand aan variable kosten 1500 euro!!!! kwijt te zijn.
Tja, als ik elke maand op vakantie ga dan kan ik daar misschien nog eens aan komen, maar aan normale variable kosten 1500 euro?
pi_210689134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja klopt, maar die gast geeft aan ELKE maand aan variable kosten 1500 euro!!!! kwijt te zijn.
Tja, als ik elke maand op vakantie ga dan kan ik daar misschien nog eens aan komen, maar aan normale variable kosten 1500 euro?
Ja, nou en? Wat gaat jou het aan.
pi_210689251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Paar keer uit eten, wat leuke kleding en ze zijn met z'n 2en.

Maar die kerel kan daar vast beter antwoord op geven dan ik.
pi_210690276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:28 schreef Richestorags het volgende:
Gaan we weer leuke staatjes zien van mensen die tien jaar geleden een huis hebben gekocht dat nu twee keer zoveel waard is en daarom geen problemen hebben?
Want? Die waardestijging is door de bank op de rekening van die mensen gestort?
pi_210690381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:16 schreef Accordtje het volgende:

[..]
en een mogelijke volgende woning is ook fors in waarde gestegen over het algemeen. Een waardestijging ten gelde maken is dan ook niet zo makkelijk of lucratief.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210690470
quote:

[..]
Arme huiseigenaren toch...
  woensdag 20 september 2023 @ 00:17:43 #33
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210690784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
De accijnzen worden niet verhoogd, maar alleen niet weer ingesteld. Klein maar belangrijk verschil.
De accijnzen worden wél extra verhoogd met een ,,inflatiecorrectie" 8)7, ongeveer de helft is een terugdraaiing van de eerdere verlaging, de andere helft is extra accijns. En over die accijns wordt uiteraard ook nog eens btw geheven. We betalen straks 96 cent accijns per liter benzine, terwijl we nu met 79 cent al met gemak de hoogste van de EU zijn.
pi_210691276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 00:17 schreef Zelva het volgende:

[..]
De accijnzen worden wél extra verhoogd met een ,,inflatiecorrectie" 8)7, ongeveer de helft is een terugdraaiing van de eerdere verlaging, de andere helft is extra accijns. En over die accijns wordt uiteraard ook nog eens btw geheven. We betalen straks 96 cent accijns per liter benzine, terwijl we nu met 79 cent al met gemak de hoogste van de EU zijn.
Wtf joh, dit is toch niet normaal meer?

Is er ergens een mogelijkheid dit vior een rechter te brengen? Zoals bij heel veel zaken die tegen eu richtlijnen in gaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210691279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:50 schreef Richestorags het volgende:
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 september 2023 @ 07:06:19 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210691550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef Ericr het volgende:
Vervelend maar ook niet op eenvoudige wijze op te lossen. Ook al klinkt belasting verlagen heel leuk natuurlijk maar de praktijk wijst uit dat de rekening dan wel ergens betaald moet worden. Vaak door dezelfde groep.
Simpelweg omdat de overheid weigert te gaan besparen ipv simpelweg belastingen verhogen als het budget niet rond komt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210691556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:45 schreef torentje het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]

Zonder toeslagen is mijn inkomen ongeveer ¤1500. Ik kan dus wel meer leuke dingen doen met dat geld, maar niet zoveel als de rijken kunnen. Mijn actieradius is namelijk beperkt en ik heb te weinig geld om overal ter wereld in de beste hotels te kunnen overnachten. Dit i.t.t tot de rijken.
[/quote]

Is de wajong zo hoog tegenwoordig?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 20 september 2023 @ 07:08:47 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210691560
quote:

Ik vond het al raar om te lezen dat iedereen in NL er 1,8% procent op vooruit zou gaan. Met de verhogingen op brandstof, weghalen van het prijsplafond en energiebelasting leek het me vreemd dat andere zaken zoveel goedkoper zouden gaan worden dat dat aan het eind van de maand betekende dat je meer overhield als vandaag de dag.

Maar het is dus als je 5,2 % meer inkomsten weet te genereren, ga je er mogelijk tot 1,8 % op vooruit.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 20 september 2023 @ 07:13:16 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210691580
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 september 2023 23:38 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Arme huiseigenaren toch...
Je moet wel belasting betalen over die gebakken lucht.
Ik vind de huizenprijzen absurd.
pi_210691595
quote:

Zo kan ik inderdaad ook rekenen.
Schijnbaar krijg ik volgens het nibud ook meer kindgebonden budget terwijl ik er geen eens recht op heb.
  woensdag 20 september 2023 @ 07:16:09 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210691608
quote:

[..]
Ik dacht dat we per 1 juli al een terugdraaiing van de accijns"korting" hebben gehad? En daar ook meteen een verhoging van 6ct/l bijgekomen is?
En vanaf 1 januari stijgt de prijs met ~21 ct/liter?

Vergeet ook de btw over de accijns niet. Belasting over belasting, verboden in NL _O_

Van AutoRAI, zie zijn lekker bij de tijd:

quote:
Een liter ongelood (Euro 95) - de pompprijs - is opgebouwd uit 17 procent BTW, 46 procent accijns en COVA-voorraadheffing (Stichting Centraal Orgaan Voorraadvorming Aardolieproducten, kortweg COVA) en 36 procent als prijs voor belastingen, accijns en heffing.

Euro 95
Productieprijs af-raffinaderij - 40,49 eurocent
Margetraject (marge, oliemij, marge pomphouders, - 20,36 eurocent
distributie- en marketingkosten, kortingen)
Prijs voor accijnzen, heffingen en BTW - 61,15 eurocent
Accijnzen + heffingen - 78,02 eurocent
Pompprijs exclusief BTW - 139,17 eurocent
BTW 21% - 29,23 eurocent
Pompadviesprijs inclusief BTW in eurocenten/liter - 168,40 eurocent

Accijns, heffingen en BTW in eurocenten/liter - 107,25 eurocent
Overheidsaandeel in % van de pompprijs - 63,7%
Dit is van toen de benzine nog "goedkoop" was en toen was ie al 50ct/liter te duur
pi_210691622
quote:

[..]
Zou het uitstellen van de terugdraai van accijns (mocht het doorgevoerd worden) door XR ook worden gezien als het geven van fossiele subsidies?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  woensdag 20 september 2023 @ 07:53:00 #43
396550 Richestorags
pi_210691733
quote:

[..]
Nee, maar als je tien jaar geleden een huis voor 240k hebt gekocht dat nu 460k waard is, heb je aanzienlijk lagere woonlasten. Dan kan je zeggen: ga dan kleiner wonen. Maar die kleinere woningen zijn vergeleken met een woning van 460k alsnog 350-400k en geen 240k. Oftewel mensen moeten ophouden met die borstklopperij over dat ze geen problemen hebben. Velen zouden hun eigen huis niet eens kunnen betalen nu als ze nu een hypotheek moesten afsluiten.
  woensdag 20 september 2023 @ 08:07:29 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210691787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 07:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, maar als je tien jaar geleden een huis voor 240k hebt gekocht dat nu 460k waard is, heb je aanzienlijk lagere woonlasten. Dan kan je zeggen: ga dan kleiner wonen. Maar die kleinere woningen zijn vergeleken met een woning van 460k alsnog 350-400k en geen 240k. Oftewel mensen moeten ophouden met die borstklopperij over dat ze geen problemen hebben. Velen zouden hun eigen huis niet eens kunnen betalen nu als ze nu een hypotheek moesten afsluiten.
Behalve dat als je dat huidige huis verkoopt je 200k overhoudt wat je weer in je nieuwe huis kunt stoppen..
фак араунд энд файнд аут
  woensdag 20 september 2023 @ 08:14:30 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210691825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve dat als je dat huidige huis verkoopt je 200k overhoudt wat je weer in je nieuwe huis kunt stoppen..
Wat net zo goed evenredig mee is gestegen.
De starters die een huis willen gaan kopen, díe moeten die absurde bedragen ophoesten.

Degenen die ervan profiteren zijn de verhuurders en de erfgenamen.
  woensdag 20 september 2023 @ 08:24:51 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210691853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:14 schreef daNpy het volgende:

[..]
De starters die een huis willen gaan kopen, díe moeten die absurde bedragen ophoesten.

En de hypotheekverstrekkers en de (gemeentelijke) belastingdienst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210691865
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 01:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wtf joh, dit is toch niet normaal meer?

Is er ergens een mogelijkheid dit vior een rechter te brengen? Zoals bij heel veel zaken die tegen eu richtlijnen in gaan?
Ja iedereen is vrij om tegen iedereen om elke reden een rechtzaak te starten. Laat je weten wat er uit komt?
pi_210691873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat nieuwe huis waarschijnlijk meer in prijs gestegen in die diezelfde tijd.
  woensdag 20 september 2023 @ 08:29:01 #49
38496 Perrin
pi_210691884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

En de mensen die vroeg ingestapt zijn in de huizenmarkt-gekte dus. Veel babyboomers hebben overwaarde gecashed en er een mooie camper van gekocht bijv.
фак араунд энд файнд аут
  woensdag 20 september 2023 @ 08:29:44 #50
38496 Perrin
pi_210691888
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat nieuwe huis waarschijnlijk meer in prijs gestegen in die diezelfde tijd.
Hangt van de locatie af hoe snel het stijgt. Als je oude huis in Amsterdam staat en je nieuwe huis in de provincie dan ben je spekkoper.
фак араунд энд файнд аут
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')