abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210648384
quote:
ouwe belegen Kremlinhoer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210648401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat beweer ik helemaal niet, het gaat om een invloedssfeer probleem en ik beschrijf een voordeel voor een invloedssfeer (westen) ten opzichte van de andere (Rusland) wat ten nadele is van het lid (Oekrane) als onderdeel binnen de invloedssfeer (westen).

Dat de Oekrane zich van Rusland afwendt is voor de westerse invloedssfeer een prettige bijkomstigheid en om die positie van Oekrane in de westerse invloedssfeer te waarborgen is het huidige conflict ook een prettige bijkomstigheid.
Je blijft suggeren dat het westen een doel mee zou hebben in deze oorlog.
Alsof ze iets te winnen hebben.

Dat is volledige onzin, de aggressie van Rusland tegen oekraine is een groot probleem.

Lang heeft het Westen vanalles gedaan om de boel rustig te houden, en ook veel bereidheid getoond aan russische wensen tegemoet te komen.

Punt is nu net dat dat niks gebracht heeft en enkel de Russische regering brutaler gemakt heeft.

Het idee om oekraine aktief te steunen zich te verzetten tegen een aggressieve buurman is pas sinds 2022 ontstaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 16 september 2023 @ 00:49:22 #203
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210648462
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Je blijft suggeren dat het westen een doel mee zou hebben in deze oorlog.
Alsof ze iets te winnen hebben.

Dat is volledige onzin, de aggressie van Rusland tegen oekraine is een groot probleem.

Lang heeft het Westen vanalles gedaan om de boel rustig te houden, en ook veel bereidheid getoond aan russische wensen tegemoet te komen.

Punt is nu net dat dat niks gebracht heeft en enkel de Russische regering brutaler gemakt heeft.

Het idee om oekraine aktief te steunen zich te verzetten tegen een aggressieve buurman is pas sinds 2022 ontstaan
Het westen heeft wel degelijk iets te winnen en ook veel te verliezen in dit conflict, vandaar dat het ook zo terughoudend is geweest met wapenleveranties en dit in fases doet. Dat is normaal, zie bijvoorbeeld Vietnam, Korea of voorbeelden veel verder terug de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog (Franse wapenleveranties). De rode lijn is een belang van een partij in het conflict, het is nogal naef om te denken dat het westen Oekrane enkel steunt om idealistische redenen, zo werkt geopolitiek simpelweg niet.

quote:
Dit is pertinent onjuist, zie:
https://researchbriefings(...)BP-9477/CBP-9477.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 16-09-2023 02:49:58 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210648547
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is volgens de auteur zelf verkeerd weergegeven en niet goed gecheckt. Dus of Musk twee versies heeft verteld, weet je nu simpelweg niet.
En dit gaat er bij mij dus moeilijk in. de auteur is een zeer ervaren schrijver en lijkt me dus echt een blunder van een random trolpost hier op fok!, als hij dit verkeerd heeft opgeschreven.

Het oorspronkelijke verhaal is zo bizarre dat het onmogelijk is dat hij niet er op door vraagt.

De auteur heeft ook een belang bij meegaan in Musk zijn verdraaiing van het oorspronkelijke verhaal. Zoals je zelf zegt we kunnen het niet controleren of Musk het heeft gezegd of dat het gebeurd is.

Maar musk realiseert zich dat het oorspronkelijke verhaal dus problemen op gaat leveren (we hebben te maken met een man die om op te scheppen voor een groep volgers voor 40 miljard Twitter wil kopen, alleen een rechtbank heeft die koop doorgedrukt). musk ontkent / verdraait. Op moment de auteur het oorspronkelijke verhaal laat staan, is het boek ongeloofwaardig, waar liegt musk nog meer over? Dus past hij het wel....

Maar die blunder is te pikant en de schrijver te ervaren, dit is onlogisch

quote:
Het lijkt mij dat de Oekraense autoriteiten heel snel uitsluitsel kunnen geven hierover: f ze hadden voorafgaand aan deze aanval volledige connectiviteit/dekking via Starlink, ook in deze gebieden rond De Krim, en die is tijdens of vlak voor de aanval uitgezet, f ze hadden geen connectiviteit/dekking voorafgaand aan deze aanval en vroegen Musk die te activeren om deze aanval uit te kunnen voeren.

Dat kan vrij snel uitsluitsel geven, neem ik aan.
Het zou heel dom zijn van Oekraine om hier uitsluitsel over te geven.
pi_210648697
twitter

Oekrane geeft een Rus turn les.
pi_210648700
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 03:16 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oekrane geeft een Rus turn les.
_O-
pi_210648704
twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1702588478020837675.html
Wie had dat nou verwacht, dat niemand zit te wachten op moordenaars en verkrachters. Dat ex Wagner soldaten nergens aan de bak kunnen komen. Ook al was hun beloofd dat hun strafblad schoon geveegd zou worden. Wat in de meeste gevallen ook niet gebeurd is met de smoes dat ze niet goed de voorwaarden gelezen hebben ofzo.

Het blijkt zelfs dat dit waarschijnlijk van hogerhand gekomen is. Dat de Russische overheid hun niet alleen hun medische hulp ontzegt heeft. Maar nu dus ook toegang tot de meeste banen. Ook al is er een groot tekort aan werknemers daar op dit moment.

Hopelijk komen ze in opstand.
  zaterdag 16 september 2023 @ 04:23:44 #209
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210648714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 04:13 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Wie had dat nou verwacht, dat niemand zit te wachten op moordenaars en verkrachters. Dat ex Wagner soldaten nergens aan de bak kunnen komen. Ook al was hun beloofd dat hun strafblad schoon geveegd zou worden. Wat in de meeste gevallen ook niet gebeurd is met de smoes dat ze niet goed de voorwaarden gelezen hebben ofzo.

Het blijkt zelfs dat dit waarschijnlijk van hogerhand gekomen is. Dat de Russische overheid hun niet alleen hun medische hulp ontzegt heeft. Maar nu dus ook toegang tot de meeste banen. Ook al is er een groot tekort aan werknemers daar op dit moment.

Wat voor bron is dit nou dan?

Dit is toch gvd niveau yvonne coldeweijer. Denk ff na man.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210648725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 04:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Aaah, dus het is niet aannemelijk dat niemand op ex Wagner soldaten zit te wachten? Nadat hun al verkrachtend en moordend door Oekrane getrokken zijn? Waarvan een heel groot gedeelte vanuit de gevangenis gehaald zijn?

En jij vindt het niet aannemelijk dat Rusland hun beloften niet nakomt? Waar al meer dan genoeg bewijs voor geweest is. Waaronder deze oorlog.

Als je even de tijd neemt om op zijn twitter rond te kijken dan kan je zien dat hij bijna altijd gewoon goed onderbouwde berichten plaatst die ook via andere bronnen bevestigd kunnen worden. En ja de conclusies van dit bericht zijn gebaseerd op berichten van Russische telegramkanalen/Wagner telegram kanalen en bronnen. Dus je kan ze met een korreltje zout nemen. Maar ze zijn wel aannemelijk. En ze vallen in lijn met eerdere berichtgevingen van hoe Rusland omgaat met hun soldaten. En Wagner soldaten staan nog een paar treden onder hun.
pi_210648741
De meeste zijn het erover eens dat Elon Musk niet aan hun of aan Ruslands kant staat. Maar alleen aan zijn eigen kant.

[ Bericht 10% gewijzigd door Delenlill op 16-09-2023 05:52:46 ]
pi_210648751
twitter

Oorzaak brand onbekend.
pi_210648752
https://www.armyrecogniti(...)stems_to_russia.html
quote:
North Korea to supply MLRS and other missiles systems to Russia
Based on information circulating on Russian social media, the Democratic People's Republic of Korea (DPRK), commonly known as North Korea, is set to supply its KN-09 multiple-launch rocket systems (MLRS) to the Russian Federation. In addition to traditional artillery systems, North Korea has agreed to furnish Russia with missile systems. This development marks an enhancement in military cooperation between the two nations, granting Russia access to North Korean military equipment.

The KN-09 rocket artillery system initially introduced around 2014, plays a pivotal role in this supply arrangement. Notably, it has a range of up to 220 kilometers and utilizes 300 mm caliber projectiles, making it a substantial addition to the Russian military's arsenal. Its capacity for multiple launches enhances its operational effectiveness.

Another component of this supply pact is the KN-25 system, unveiled by North Korea in 2019. The KN-25 is engineered to engage targets at ranges exceeding 400 kilometers, surpassing many comparable systems in terms of reach. It deploys six 600-mm caliber guided projectiles, each weighing three tons.

Moreover, there are reports suggesting that the supply agreement may also encompass the 170-mm M1989 Koksan self-propelled artillery mounts. These self-propelled guns can engage targets at distances of up to 40 kilometers using conventional ammunition and up to 60 kilometers when employing active-reactive projectiles.

According to sources, deliveries of these advanced military assets are slated to commence in October. This implies that the Russian Armed Forces may introduce these North Korean weapons into Ukraine by November.

Meer info over deze systemen in de rest van het artikel.

Ik weet niet hoeveel van deze systemen Noord Korea gaat leveren. Ik kan zo snel niet eens vinden hoeveel Noord Korea er in totaal heeft. Maar laten we hopen dat het slechts een paar zijn en dat ze gewoon bagger zijn.

Al verwacht ik niet dat Noord Korea er genoeg extra heeft om een ommezwaai op het slagveld te veroorzaken.

[ Bericht 99% gewijzigd door Delenlill op 16-09-2023 06:26:14 ]
pi_210648787
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is volgens de auteur zelf verkeerd weergegeven en niet goed gecheckt. Dus of Musk twee versies heeft verteld, weet je nu simpelweg niet.

Het lijkt mij dat de Oekraense autoriteiten heel snel uitsluitsel kunnen geven hierover: f ze hadden voorafgaand aan deze aanval volledige connectiviteit/dekking via Starlink, ook in deze gebieden rond De Krim, en die is tijdens of vlak voor de aanval uitgezet, f ze hadden geen connectiviteit/dekking voorafgaand aan deze aanval en vroegen Musk die te activeren om deze aanval uit te kunnen voeren.

Dat kan vrij snel uitsluitsel geven, neem ik aan.
De kans is ongeveer even groot dat deze ervaren auteur daadwerkelijk de fout is in gegaan en Elon Musk verkeerd gequoot heeft, niet goed zijn werk gecheckt heeft of zijn notities verkeerd uitgewerkt heeft.

Of dat Elon Musk druk op deze schrijver heeft uitgeoefend, nadat hij erachter kwam hoe groot de backlash op hem was, om een rectificatie te plaatsen en de schuld om zich te nemen.

Elon Musk is erg goed in manipulatie en dingen naar zijn hand te zetten. Hij heeft een heel groot ego en het is erg belangrijk voor hem hoe er over hem gedacht wordt door de meerderheid. Ook heeft hij de beschikking over een hele lading geld en een leger aan hele goede advocaten.

En de Oekrane overheid kijkt wel uit om hem te veel in het harnas te jagen. De laatste keer dat dat gebeurde dreigde Elon Musk om Starlink terug te nemen/Oekraine er voor te laten betalen. En zal hem hier niet direct op aanspreken zelfs al zouden ze het kunnen bewijzen. (Tenminste niet tot de oorlog voorbij is)

https://www.independent.c(...)kraine-b2202633.html

quote:
Multi-billionaire Elon Musk’s Starlink satellite internet will no longer be provided free to Ukrainians, and his SpaceX company has apparently asked the Pentagon to pay for it.

Mr Musk suggested that he was pulling the free service after the Ukrainian ambassador was rude to him. The richest man in the world caused fury among many Ukrainians earlier this month with a proposal to end Russia’s war in their country by calling on Kyiv to cede territory gained by Moscow since its invasion in February.
De Oekrainse ambassadeur van Duitsland Andrij Melnyk vertelde hem "F--- off is my very diplomatic reply to you,"
pi_210648874
elon musk ^p^ ^p^ ^p^ ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210648997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 19:50 schreef 3rr0r het volgende:
Meneer is een beetje boos omdat Klitschko graag iets wil benadrukken dat op dit moment het verschil verder kan helpen maken. Meneer de Duitser verliest zelf niet dagelijks tig mannen, vrouwen en kinderen.

[ twitter ]

German Defense Minister Pistorius reacted emotionally to reminder about Taurus missiles from Kyiv Mayor Klitschko.

"Why this constant emphasis on this small aspect on which we do not have 100 percent consensus?" - Pistorius said at a conference in Mnster.

He listed the weapons that Berlin had already supplied and asked why this was not noted in any way.
Daar heeft hij gelijk in.
pi_210649004
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 20:17 schreef BlaZ het volgende:

[..] De Oekraners hebben bij Bagmoet wellicht 2 km2 ingenomen .
En daar een Russische brigade vernietigd.
pi_210649013
Iedereen loopt nu op Musk in te hakken, maar in feite is het hele westen erg terughoudend in het verstrekken van hulp aan Oekraene uit vrees voor de (nucleaire) reactie van Rusland.
En dat Starlink gratis werd aangeboden, dat is sowieso onhoudbaar op de langere termijn. Hoeveel particuliere ondernemingen zijn er die gratis diensten aanbieden aan de Oekraense defensie.

Het is ook raar dat een Oekraense diplomaat de eigenaar van een bedrijf dat een gratis dienst aanbiedt op zo'n manier schoffeert.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210649025
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 06:05 schreef Delenlill het volgende:
https://www.armyrecogniti(...)stems_to_russia.html
[..]
[ afbeelding ]

Meer info over deze systemen in de rest van het artikel.

Ik weet niet hoeveel van deze systemen Noord Korea gaat leveren. Ik kan zo snel niet eens vinden hoeveel Noord Korea er in totaal heeft. Maar laten we hopen dat het slechts een paar zijn en dat ze gewoon bagger zijn.

Al verwacht ik niet dat Noord Korea er genoeg extra heeft om een ommezwaai op het slagveld te veroorzaken.
Geen goede ontwikkeling dit. -O-
pi_210649042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ok, even chronologisch:

- ik geef de verklaring van Musk weer dat Starlink in die regio niet operationeel was en hij het verzoek van de Oekraense overheid om het daar aan te zetten heeft afgewezen
- dan schets jij een scenario waarin Oekrane dus al zeedrones die kant op stuurt in de hoop dat Musk Starlink daar zal aanzetten om die aanval te ondersteunen, met de vraag hoe geloofwaardig dat is. Blijkbaar heb jij dus meer informatie waaruit blijkt dat men vooraf al wist dat de communicatie verloren zou gaan
- ik schets op basis van de verklaring van Musk een ander scenario zoals ik denk dat het gegaan zou kunnen zijn i.v.m. jouw vraag over geloofwaardigheid, maar met de opmerking dat als je meer informatie hebt die jouw theorie ondersteunen, ik me aanbevolen houd (die informatie heb ik namelijk niet)
- dan antwoord jij opeens dat het onderzoek dat zal moeten uitwijzen
- ik antwoord bevestigend, maar dat jij al een andere conclusie hebt getrokken.

Ik trek een conclusie op basis van de verklaring van Musk, jij trekt een andere conclusie. Dan vraag ik je op basis waarvan, en dan beticht je me van "zuigen". Als het antwoord je niet aanstaat, prima. Maar zulke verwensingen doen een discussie weinig goed.
Waarom zet Musk in gedeeltes van een land starlink uit maar in een andere delen niet?

Sancties? Nee:Krim is Oekraine, geen Rusland. Andere bezette gebieden laat hij het wel toe. Waarom zaagt hij aan de stoelpoten van het officile Amerikaanse beleid door direct met Russische ministers handjeklap te doen?

Dat zijn de vragen waar hij nu maar eens onder ede antwoord op moet geven.
pi_210649047
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:16 schreef Wantie het volgende:
Iedereen loopt nu op Musk in te hakken, maar in feite is het hele westen erg terughoudend in het verstrekken van hulp aan Oekraene uit vrees voor de (nucleaire) reactie van Rusland.
En dat Starlink gratis werd aangeboden, dat is sowieso onhoudbaar op de langere termijn. Hoeveel particuliere ondernemingen zijn er die gratis diensten aanbieden aan de Oekraense defensie.

Het is ook raar dat een Oekraense diplomaat de eigenaar van een bedrijf dat een gratis dienst aanbiedt op zo'n manier schoffeert.
Hij reageerde op die manier omdat Elon Musk melde dat Oekrane maar vrede met Rusland moest sluiten en een gedeelte van zijn grondgebied moest opgeven voor vrede. Een vredesplan die in de lijnen lag met die van Rusland en China.

Dat Elon Musk een gratis dienst aanbied (wat ook niet helemaal waar was, want van de 20.000 starlinks waren er 15.000 door andere partijen voor Oekrane gekocht. En van meer dan de helft werd gewoon de maandelijkse abonnementskosten betaald) betekend niet dat zich zomaar met de politieke situatie kan bemoeien, en zich voordoen als vredes onderhandelaar. Waarbij Oekrane ook nog eens flink benadeeld werd.

Als ik je huis bezet en Elon Musk geeft je gratis internet, en gaat zich dan er mee bemoeien dat jij maar de helft van je huis aan mij moet afstaan voor vrede, dan geef jij hem ook een dikke middelvinger.

Dat het westen zo terughoudend is in bepaalde dingen kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar aan de andere kant vindt ik het belachelijk. Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Als het aan mij had gelegen dan had Oekrane in het begin van de oorlog alle hulp gekregen die ze nodig hadden gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 16-09-2023 08:41:26 ]
pi_210649138
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daar heeft hij gelijk in.
Biden reageerde ooit ook zo toen Zelensky met hem aan de telefoon zat en een lijstje ging opnoemen met wat hij allemaal nodig had. :D

Ik snap Oekraine wel, ze hebben eigenlijk de luxe niet om rustig af te wachten en hebben de gevraagde spullen echt hard nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2023 08:53:53 ]
pi_210649189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:48 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Biden reageerde ooit ook zo toen Zelensky met hem aan de telefoon zat en een lijstje ging opnoemen met wat hij allemaal nodig had.

Ik snap Oekraine wel, ze hebben eigenlijk de luxe niet om rustig af te wachten en hebben de gevraagde spullen echt hard nodig.
Klopt, hoewel ik bij Taurus wel begrijp dat Duitsland eerst uitzoekt hoe die raketten ook beperkt kunnen worden qua afstand. Dat is bij de Britse en Franse raketten namelijk ook gedaan en niemand zeurt daarover. Er is ook geen druk op Londen en Parijs om die wapens te leveren zonder die beperking. In ieder geval niet publiekelijk. En gezien de demonstratie van het kunnen van SCALP/StormShadow afgelopen week is het ook de vraag of een Taurus die even ver kan vliegen zoveel verschil gaat maken.
pi_210649212
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt, hoewel ik bij Taurus wel begrijp dat Duitsland eerst uitzoekt hoe die raketten ook beperkt kunnen worden qua afstand. Dat is bij de Britse en Franse raketten namelijk ook gedaan en niemand zeurt daarover. Er is ook geen druk op Londen en Parijs om die wapens te leveren zonder die beperking. In ieder geval niet publiekelijk. En gezien de demonstratie van het kunnen van SCALP/StormShadow afgelopen week is het ook de vraag of een Taurus die even ver kan vliegen zoveel verschil gaat maken.
Je vergeet steeds dat ze niet zoveel aantallen hebben in Oekrane. Dan is een Taurus, ook al zou die hetzelfde kunnen als wat ze al hebben, sowieso een toevoeging.
pi_210649220
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeker zo, geen idee of het zo is maar misschien wil Oekraine van verschillende landen raketten krijgen zodat ze niet meteen afhankelijk zijn van 1 land en 1 type raket. Dit geldt mogelijk ook voor de Gripen zodat ze niet alleen van F16 afhankelijk zijn.
pi_210649272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 04:23 schreef inslagenreuring het volgende:
yvonne coldeweijer
Kijk, dit is het probleem met jou: jij doet geen enkel onderzoek, en daarom sla je ook telkens de plank volledig mis.

De bron, Abbas Galyamov, is namelijk een voormalige speechwriter van putin.
pi_210649334
quote:

[..]

ChrisOwiki is een continue stroom van roddels en desinformatie ja.
Vakman pur sang
pi_210649367
Podcast Ukraine attacks in Crimea
https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0gdwxz9

Ukraine says it has damaged naval ships in the port of Sevastopol in Crimea and hit air defences. We ask Britain’s most recent defence attach in Moscow, John Foreman whether Ukraine is stepping up its attacks on Crimea and how Russia could respond.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:38:01 #230
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210649389
Haha al die beelden van Kim in Rusland. Het is gewoon komisch. Zelfs de russen zijn lang vergeleken met die kleine noord-koreanen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:39:16 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210649399
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210649402
In bezet Luhansk is een voetganger doodgereden door een Russisch militair voertuig.

Niemand die wat doet.

twitter
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:42:53 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210649423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Geen goede ontwikkeling dit. -O-
Mwah ik denk dat NK niet veel kan toevoegen aan het Russiche leger op Noeks leveren na dan.. Ze durven zelf niet eens ZK binnen te vallen, omdat ze weten dat ze dan het onderspit delven.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:39 schreef polderturk het volgende:
In bezet Luhansk is een voetganger doodgereden door een Russisch militair voertuig.

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
:r

Dat niemand wat lijkt te doen; snap ik ergens wel. Ik bedoel het zien van een geplet lijk is nu niet iets wat de meeste willen zien.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_210649429
quote:
Wat een mafketel. :o
pi_210649430
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
Is een wereldwijd fenomeen. Mensen die in nood zijn maar worden door niemand geholpen. Een keer in New-York dat een vrouw in een metro werd aangerand en verkracht. 15 mensen in dezelfde metro keken de anderen kant op.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210649437
Anastasia Kasherova, pro-russische onderzoekshoernalist, heeft ook vaker bericht over problemen bij de terugkeer van Wagner in de maatschappij.

Ik zat haar geschiedenis even af te zoeken, en toen kwam ik een heel interessant artikel tegen met details over logistiek. Wat een stuk interessanter is dan internet drama.

Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tldr;
Bureaucratie werkt het gebruik van transport wagens ernstig tegen, en voor het geringste vergrijp verdwijn je voor 7 dagen in "het strafhol".
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:44:46 #237
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210649439
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
Wtf. Het niveau van apathie dat men bereikt na jarenlange oorlog.
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:48:53 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210649478
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
Denk dat het in Rusland niet anders zal zijn. Dat volk heeft sowieso schijt aan levens
pi_210649562
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
Waarom reageren er allemaal Turken onder die post?
Vakman pur sang
pi_210649593
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
Prachtig toch de samenleving van de Rus.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210649683
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat het een Turks Twitter X account is?
  zaterdag 16 september 2023 @ 10:12:22 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210649703
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Het zou zo een scene kunnen zijn uit Crime and Punishment.
pi_210649746
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat komt omdat je browser, Netscape Navigator waarschijnlijk, op Turks staat ingesteld. Je moet even overschakelen naar Nederlands.
  zaterdag 16 september 2023 @ 10:18:11 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210649761
Kijk ik even op de radar en zie ik de herculessen weer :')

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210649785
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker voor de mensen die nachtdienst hebben en denken ff lekker te kunnen slapen.
pi_210649788
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Market Garden herdenking op de Ginkelse Hei denk ik.
pi_210649791
Aardig artikel in de Volkskrant uiteraard vandaag, voor wie weet hoe je de Volkskrant kunt lezen

https://www.volkskrant.nl(...)-pijn-doet~b3bee5e1/
pi_210649806
quote:

Niemand die wat doet.

[ twitter ]
De waarde van een leven in mother russia.....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 16 september 2023 @ 10:23:15 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210649808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ooh! Waren ze daarom laatst ook aan het vliegen?
pi_210649811
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Exacto
1947-2016
pi_210649814
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee

Oefening laagvliegen
1947-2016
pi_210649819
quote:
84s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Elk jaar in midden September. Waarschijnlijk leidt een Dakota de formatie.
pi_210649822
pi_210649825
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De waarde van een leven in mother russia.....
Je hebt toch werkelijk geen idee waar je in welk land je naar kijkt?
pi_210649848
Op Andrew Perpetua's map is een loafapocalypse gaande tussen het gisteren bevrijdde Andriivka en Kodema.

Die aanvoerlijn wordt hard aangepakt, misschien ter voorbereiding van het oversteken van de (verhoogde) spoorlijn.

Edit: zie nu net de live uitzending waarin Andrew exact hetzelfde zegt -_-

[ Bericht 14% gewijzigd door oheng op 16-09-2023 11:22:02 ]
pi_210649857
quote:
EDE - Inwoners van Gelderland kunnen deze dagen geregeld grote vliegtuigen laag over zien vliegen. Daar springen dan soms ook nog eens parachutisten uit.

Zo'n achthonderd militairen uit elf landen nemen deze weken deel aan een grote internationale oefening, die voor een deel in onze provincie plaatsvindt. De luchtlandingsoefening Falcon Leap begon maandag en duurt tot en met 15 september. Daarbij oefenen militairen vanaf vliegbasis Eindhoven het droppen van ladingen en parachutisten.

Vracht en parachutisten
Tijdens deze eerste week wordt er vooral geoefend in het droppen van vracht. In de tweede week landen ook parachutisten. Dat gebeurt onder meer op verschillende plaatsen in Gelderland, zoals boven Heteren en de Ginkelse Heide. De piloten vliegen laag om parachutisten en vracht veilig en nauwkeurig op de gewenste plaats te laten landen. Bovendien kunnen vliegers zich op een lagere hoogte beter orinteren.

Hercules van de Luchtmacht

De Nederlandse parachutisten die deelnemen, zijn van de 11 Luchtmobiele Brigade. Het Nederlandse vliegtuig dat wordt gebruikt is de C-130 Hercules. Dat is een type transportvliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht, gestationeerd op vliegbasis Eindhoven. De vliegtuigen zijn onder meer ingezet in Irak, Afghanistan en Mali. De toestellen zijn zeer geschikt om te opereren in vijandelijk gebied. Door laag te vliegen en gebruik te maken van de kenmerken van een terrein, zoals bergen, zijn de toestellen minder kwetsbaar voor vijandelijk raketvuur.

Operatie Market Garden

Op zaterdag 16 september wordt de oefening afgesloten tijdens de herdenking van Operatie Market Garden op de Ginkelse Heide bij Ede. Dan worden de strijders herdacht die in 1944 vochten voor de vrijheid van Nederland tijdens de Slag om Arnhem. Daarbij sneuvelden veel geallieerde militairen. Uit eerbetoon aan hen landen parachutisten in groten getale op de Ginkelse Heide bij Ede.
https://www.gld.nl/nieuws(...)g-over-dit-is-waarom

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2023 10:30:02 ]
pi_210649922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die truck inderdaad vuile beesten.
Die mensen die langsrijden zijn toch waarschijnlijk merendeel Oekraners
Luhansk is een oekrainse (bezette) stad, dat weet je toch?
Vakman pur sang
pi_210649925
quote:
Alleen maar takkeherrie, geen explosie niks. Zo kan ik ook fake filmpjes maken :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 16 september 2023 @ 10:46:22 #259
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210649983
Het onversneden roverkapitalisme uit de 90s is blijkbaar weer helemaal terug.

twitter
pi_210650005
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die truck inderdaad vuile beesten.
Die mensen die langsrijden zijn toch waarschijnlijk merendeel Oekraners
Luhansk is een oekrainse (bezette) stad, dat weet je toch?
Wederom, roeptoeter je maar wat, en laat je zien dat je niks van dit onderwerp begrijpt.

Meer dan de helft van de bevolking in de Donbas is gevlucht. Wat gebleven is zijn de pro russen en gepensioneerden.
En dan zijn er de russische immigranten, die gelokt worden met financiele voordelen, russische soldaten, en zelfs russisch/aziatische arbeiders.

[ Bericht 11% gewijzigd door oheng op 16-09-2023 10:55:36 ]
pi_210650013
pi_210650122
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:
Het onversneden roverkapitalisme uit de 90s is blijkbaar weer helemaal terug.

[ twitter ]
Maar dit keer hebben een hoop bedrijven hun eigen prive legertjes.

Geweldig, zo'n land dat om "mysterieuze redenen" keer op keer haar geschiedenis moet herhalen.

"And then it got worse"
pi_210650162
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 11:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Maar dit keer hebben een hoop bedrijven hun eigen prive legertjes.

Geweldig, zo'n land dat om "mysterieuze redenen" keer op keer haar geschiedenis moet herhalen.

"And then it got worse"
Zo lang de Russische bevolking in hun achterlijkheid en zelfmedelijden blijft zwelgen en "geen interesse in politiek" blijft tonen zal er nooit iets veranderen in dat land. Ik kan er geen medelijden mee hebben, het is hun "selbstgewhltes Schicksal".
pi_210650185
“If I fall asleep, wake up 100 years later and somebody asks me, what is going on in Russia, my immediate answer will be: drinking and stealing”

:Y
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210650467
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Is een wereldwijd fenomeen. Mensen die in nood zijn maar worden door niemand geholpen. Een keer in New-York dat een vrouw in een metro werd aangerand en verkracht. 15 mensen in dezelfde metro keken de anderen kant op.
De kans dat er niemand handeld op moment iemand in nood verkeerd, wat groter na mate hoe meer mensen getuigen zijn van het gene wat er gebeurt. hier zijn vele voorbeelden inderdaad van.
pi_210650584
Nieuws uit Andriivka (aka Andijvie)

Oekraine roept de russen op zich over te geven.

Oekrainsche soldaten en russsiche POW's worden beschoten door russische artillerie.

[ Bericht 29% gewijzigd door oheng op 16-09-2023 12:15:25 ]
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:11:58 #268
6484 ExTec
pi_210650634
quote:
Die laatste, daar moet je wat mee kunnen, denk ik.

Bv gewoon op een open kanaal zeggen dat die of die zich gaan overgeven. En daarna genieten van hoe de orcs elkaar afmaken. c_/
pi_210650638
twitter

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2023 12:12:48 ]
pi_210650684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hier een wiki linkje.

En weer is de verdediging van De Krim verder verzwakt....
pi_210650686
quote:
Wat voor projectiel is dat dan, slaat temidden van iedereen daar in maar iedereen kan daarna weglopen. Lot of bark no bite
pi_210650715
Vertaling van het verzoek tot overgave van de russen in Andriivka:

(voor de niet zo snuggeren onder ons: dit is uiteraard nagesynchroniseerd)

[ Bericht 7% gewijzigd door oheng op 16-09-2023 12:27:07 ]
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:21:58 #273
6484 ExTec
pi_210650732
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Wat voor projectiel is dat dan, slaat temidden van iedereen daar in maar iedereen kan daarna weglopen. Lot of bark no bite
Interne bloedingen zorgen er meestal voor dat je binnen 10 mins exit bent. En de overkill aan adrenaline maakt dat het er op lijkt dat er niets aan de hand is met die mensen.

Je kan het ook gewoon helemaal omdraaien: denk je echt dat de mensheid al decennia HE artillerie zou gebruiken als het geen zin zou hebben?
pi_210650749
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:17 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Moah, als je goed kijkt, dan zie je dat er na de explosie een (1) rus is verdwenen.
De anderen moeten zeker even naar de ziekenboeg.
pi_210650774
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:24 schreef oheng het volgende:

[..]
Moah, als je goed kijkt, dan zie je dat er na de explosie een (1) rus is verdwenen.
De anderen moeten zeker even naar de ziekenboeg.
Nee twee Russen liggen er op hun buik vlakbij waar het inslaat. De eerste wordt boven weggeleid als de rook optrekt, lopend. De ander even later en die loopt vervolgens ook zelf (wel gewond). Alle Oekrainers gaan lijkt het direct al door alsof er niks met ze aan de hand is.
pi_210650847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 04:13 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Dit is net zo'n domme actie als van de VS toen ze het iraakse leger ontbonden en 100 duizenden met wapens en militaire training op straat zette.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210650891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:27 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Nee twee Russen liggen er op hun buik vlakbij waar het inslaat. De eerste wordt boven weggeleid als de rook optrekt, lopend. De ander even later en die loopt vervolgens ook zelf (wel gewond). Alle Oekrainers gaan lijkt het direct al door alsof er niks met ze aan de hand is.
Voor de inslag liggen 3 russen op hun buik. Na de inslag zijn er nog maar 2 over.
pi_210650902
Krim-autoriteiten willen vastgoedbezittingen verkopen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72084083

De door Rusland aangestelde autoriteiten op de bezette Krim zijn van plan om zo'n honderd Oekraense woningen en andere vastgoedbezittingen te verkopen. Dat heeft de voorzitter van het 'parlement' gezegd op Telegram. Een van de bezittingen is in handen van president Zelensky van Oekrane.

Volgens voorzitter Konstantinov moet de verkoop zo'n 815 miljoen roebel opleveren, omgerekend zo'n 8 miljoen euro.

De door Rusland aangestelde autoriteiten zeiden in februari dat ze 500 vastgoedobjecten op de Krim hadden genationaliseerd, die in handen zijn van Oekraense politici en Oekraense zakenlieden. De Krim werd in 2014 geannexeerd door Rusland, maar wordt internationaal gezien als onderdeel van Oekrane.
pi_210650938
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:38 schreef oheng het volgende:

[..]
Voor de inslag liggen 3 russen op hun buik. Na de inslag zijn er nog maar 2 over.
Dan heeft die derde goede camouflage want ik zie er maar twee. Maakt verder ook niet uit :7
pi_210650958
quote:
Ukrainian President Volodymyr Zelensky welcomed the European Commission’s decision to cancel restrictive measures against Ukraine’s agricultural exports in his nightly address on Friday.

"Restrictive measures against our agricultural exports by the European Union have been cancelled,” Zelensky said. "

“Now, it is important that European unity works on a bilateral level – with the neighbors,” he emphasized.

The Ukrainian President said that “a lengthy meeting with government officials and the Office regarding further tactics” in protecting Ukraine’s agreements and free trade with the EU was held on Friday.

The European Commission wrote in a statement that day, “Ukraine has agreed to introduce any legal measures (including, for example, an export licensing system) within 30 days to avoid grain surges.”

Until then, Ukraine must put in place effective export control measures to "prevent any market distortions in neighboring member states." Kyiv must submit “an Action Plan” to the European Commission’s Coordination Platform no later than Monday, September 18, according to the European Commission.

“The European Commission will refrain from imposing any restrictions as long as the effective measures by Ukraine are in place and fully working,” the statement read.
CNN
pi_210650963
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:39 schreef Aether het volgende:
Krim-autoriteiten willen vastgoedbezittingen verkopen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72084083

De door Rusland aangestelde autoriteiten op de bezette Krim zijn van plan om zo'n honderd Oekraense woningen en andere vastgoedbezittingen te verkopen. Dat heeft de voorzitter van het 'parlement' gezegd op Telegram. Een van de bezittingen is in handen van president Zelensky van Oekrane.

Volgens voorzitter Konstantinov moet de verkoop zo'n 815 miljoen roebel opleveren, omgerekend zo'n 8 miljoen euro.

De door Rusland aangestelde autoriteiten zeiden in februari dat ze 500 vastgoedobjecten op de Krim hadden genationaliseerd, die in handen zijn van Oekraense politici en Oekraense zakenlieden. De Krim werd in 2014 geannexeerd door Rusland, maar wordt internationaal gezien als onderdeel van Oekrane.
Alleen zal de koop ongeldig worden verklaard na de bevrijding en zijn de kopers dan hun geld kwijt.
pi_210651003
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is net zo'n domme actie als van de VS toen ze het iraakse leger ontbonden en 100 duizenden met wapens en militaire training op straat zette.
En daarmee de basis legden voor IS.
pi_210651049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:47 schreef Hathor het volgende:

[..]
En daarmee de basis legden voor IS.
Yep. Heb ooit in 2004 al een docu gezien waarom het zo slecht afliep. 2 jaar aan voorbereiding voor de oorlog en nog geen 6 weken wat ze eigenlijk met dat land moesten doen na de oorlog. Toen hebben ze maar de denazificering campagne van Duitsland als blauwdruk gebruikt. Probleem hier was dat zo'n beetje iedereen lid van de baath was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210651085
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Yep. Heb ooit in 2004 al een docu gezien waarom het zo slecht afliep. 2 jaar aan voorbereiding voor de oorlog en nog geen 6 weken wat ze eigenlijk met dat land moesten doen na de oorlog. Toen hebben ze maar de denazificering campagne van Duitsland als blauwdruk gebruikt. Probleem hier was dat zo'n beetje iedereen lid van de baath was.
Verklaart ook wel waarom IS zo grondig te werk ging en zo snel grote delen van Irak en Syrie kon innemen, het waren grotendeels allemaal kerels met militaire ervaring.
pi_210651211
De Oekraners weten heel goed hoe ze bij de Turken een emotionele snaar moeten raken Sebastopol in het nieuws is met alle oorlogshandelingen. De oekrinse ambassadeur in Ankara deelt een ottomaanse strijdlied over de Krim oorlog van 1853-1856 waar een alliantie van Ottomanen Britten en Fransen, de Russen een nederlaag toebracht. De Russen gebruikten toen overigens dezelfde argumentatie als vandaag de dag als excuus voor hun expansionisme. :Y)

"Tsaar Nicolaas I van Rusland wierp zich op als verdediger van het orthodoxe geloof en wilde met name de orthodoxe minderheid, die aldaar onder Turkse heerschappij leefde, beschermen.

Nicolaas' achterliggende motief was eveneens economisch van aard: gebiedsuitbreiding naar de warme wateren - met als kers op de taart de verovering van Istanboel, het vroegere Constantinopel, de bakermat van het Russisch-orthodoxe geloof. Ook zou Rusland zo controle verkrijgen over de Bosporus."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Krimoorlog

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 september 2023 @ 13:25:08 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210651255
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:18 schreef Slayage het volgende:

"Tsaar Nicolaas I van Rusland wierp zich op als verdediger van het orthodoxe geloof en wilde met name de orthodoxe minderheid, die aldaar onder Turkse heerschappij leefde, beschermen.

:')
  zaterdag 16 september 2023 @ 13:26:28 #289
6484 ExTec
pi_210651265
En ik mag aannemen dat verder geklets over een "graandeal" nu van tafel is? rus schepen die nu denken dat ze lollig kunnen doen, zijn slecht 'doelen' voor oekrainse drones op dit punt.

twitter
  zaterdag 16 september 2023 @ 13:29:59 #290
6484 ExTec
pi_210651287
quote:
81s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:')
Ja, rus heeft weinig fantasie. Het is letterlijk al eeuwen hetzelfde verhaaltje, waarom we nu weer daar en daar oorlogje moeten gaan spelen.
pi_210651288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als je met maar 100.000 soldaten een land van 40 miljoen inwoners moet beveiligen heb je gewoon mensen te weinig. Voor zo'n groot land had de VS direct nog minstens 500.000 extra troepen voor ordebewaking en wederopbouw moeten sturen. Rusland denkt hetzelfde te kunnen doen in Oekrane, maar met de extra kicker dat ze in tegenstelling tot de VS wel echt op een pure rooftocht zijn. Dit gaat ze ook nooit lukken.
pi_210651328
twitter
pi_210651429
Pentagon acquisition chief Bill LaPlante:

The U.S. provided Ukraine with “industrial-sized 3D printers” that Kyiv can use to 3D print spare parts for military equipment.

The printers were the size of a "truck" and were a "game changer" in how quickly the Ukrainians could repair their weapons.

“You can make great things with 3D printing, not just because of the speed. You can actually make parts that you couldn't make under normal conditions.”
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 16 september 2023 @ 13:59:43 #294
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210651454
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 11:51 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De kans dat er niemand handeld op moment iemand in nood verkeerd, wat groter na mate hoe meer mensen getuigen zijn van het gene wat er gebeurt. hier zijn vele voorbeelden inderdaad van.
Bystander effect. Volgens mij niet een heel solide (sociaal psychologische?) theorie.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210651510
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:55 schreef Slayage het volgende:
Pentagon acquisition chief Bill LaPlante:

The U.S. provided Ukraine with “industrial-sized 3D printers” that Kyiv can use to 3D print spare parts for military equipment.

The printers were the size of a "truck" and were a "game changer" in how quickly the Ukrainians could repair their weapons.

“You can make great things with 3D printing, not just because of the speed. You can actually make parts that you couldn't make under normal conditions.”[ twitter ]
In het Kremlin zitten ze dit artikel nu stampvoetend te lezen.

Niet te hard natuurlijk, want dan breken de hoge hakken :7
  zaterdag 16 september 2023 @ 14:26:59 #296
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210651635
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:59 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Bystander effect. Volgens mij niet een heel solide (sociaal psychologische?) theorie.
Is idd flink genuanceerd. Er zijn vaak helden die toch ingrijpen, en ook vaak groepjes. Dan krijg je al snel het effect dat iedereen mee gaat doen met helpen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210651683
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 14:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Is idd flink genuanceerd. Er zijn vaak helden die toch ingrijpen, en ook vaak groepjes. Dan krijg je al snel het effect dat iedereen mee gaat doen met helpen.
Zelfs het niet melden van de moord op Kitty Genovese, waar dit effect bekend mee werd bleek niet waar. De New York Times claimde dat er 38 mensen hadden toegekeken zonder ook maar de politie te bellen. Er bleken meerdere mensen gebeld te hebben.

Sterk staaltje sensatieberichtgeving. Er wordt inmiddels vanuit gegaan dat het effect niet bestaat, i.i.g. niet zoals beschreven.

Edit: Het bestaat wel maar laten juist omgekeerde resultaten zien. De kans dat er ingegrepen wordt neemt toe als de groep groter is. Deze laatste uitkomsten zijn op basis van veiligheidscamera's i.p.v. labresultaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door stalybridge op 16-09-2023 14:47:39 ]
  zaterdag 16 september 2023 @ 14:53:30 #298
6484 ExTec
pi_210651764
Nieuwe inzichten blijkbaar.

twitter
pi_210651783
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2023 14:53 schreef ExTec het volgende:
Nieuwe inzichten blijkbaar.

[ twitter ]