SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorryquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:26 schreef sexbierum het volgende:
Het is ontluisterend om te zien hoe sommige users, dag in dag uit, totaal schaamteloos hun grenzeloze domheid tentoon komen stellen in deze topicreeks.
Stiekem is het ook wel een beetje grappigquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:26 schreef sexbierum het volgende:
Het is ontluisterend om te zien hoe sommige users, dag in dag uit, totaal schaamteloos hun grenzeloze domheid tentoon komen stellen in deze topicreeks.
Mooi. Muskquote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
Dit lijkt toch redelijke tractie te krijgen, nu.
[ twitter ]
En wordt dit behandeld voor of ná de aliens en UFO's?quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat zal het vast zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wordt dit behandeld voor of ná de aliens en UFO's?
Daar is het senaat druk mee tegenwoordig vandaar mijn vraag.quote:
Is dat net zoiets als dat die baudet denkt dat er allemaal reptielen in de 2de kamer zitten?quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar is het senaat druk mee tegenwoordig vandaar mijn vraag.
Ow, en je hele oeuvre heeft veel gemeen met de onzin die hij uitkraamt,quote:
Allemaal tegelijk, Musk is nl. een reptilian van een andere planeet en een verrader. Vandaar.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar is het senaat druk mee tegenwoordig vandaar mijn vraag.
Wat ik mij hierin afvraag, en misschien weet jij dit: de VS heeft zelf ook militaire sattelieten voor communicatie over de hele wereld. Als ze vinden dat Oekraïne deze connectiviteit zou moeten hebben om dit soort aanvallen uit te kunnen voeren, waarom stellen ze hun eigen sattelieten dan niet ter beschikking hiervoor?quote:
Niet echt mijn forte, maar de VS kennende zal dat een compleet dichtgetimmerd systeem zijn met een lagere dekkingsgraad. Het doel van Starlink was namelijk wereldwijde internetdekking en dat heeft de VS in dat kader niet nodig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat ik mij hierin afvraag, en misschien weet jij dit: de VS heeft zelf ook militaire sattelieten voor communicatie over de hele wereld. Als ze vinden dat Oekraïne deze connectiviteit zou moeten hebben om dit soort aanvallen uit te kunnen voeren, waarom stellen ze hun eigen sattelieten dan niet ter beschikking hiervoor?
Nu lijken ze van een burger te verwachten dat hij dit middel wel voor deze doeleindem ter beschikking stelt aan een land, maar als ze het zo belangrijk vinden, kunnen ze dat zelf dan niet doen? Het lijkt er ook op dat ze zo de verantwoordelijkheid makkelijk kunnen afschuiven op een burger: gaat het mis, dan was het geen overheidsbeslissing.
Ik moet bij dat soort lui ook steeds meer hieraan denken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Stiekem is het ook wel een beetje grappig.
Minder grappig is dat users in kwestie ook gewoon stemrecht hebben.
Denk dat ze die technologie niet graag uitlenen. Kan wss ook iets te escalerend werken voor de Amerikanen op dit moment.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat ik mij hierin afvraag, en misschien weet jij dit: de VS heeft zelf ook militaire sattelieten voor communicatie over de hele wereld. Als ze vinden dat Oekraïne deze connectiviteit zou moeten hebben om dit soort aanvallen uit te kunnen voeren, waarom stellen ze hun eigen sattelieten dan niet ter beschikking hiervoor?
Nu lijken ze van een burger te verwachten dat hij dit middel wel voor deze doeleindem ter beschikking stelt aan een land, maar als ze het zo belangrijk vinden, kunnen ze dat zelf dan niet doen? Het lijkt er ook op dat ze zo de verantwoordelijkheid makkelijk kunnen afschuiven op een burger: gaat het mis, dan was het geen overheidsbeslissing.
Het geschatte aantal militaire communicatiesattelieten van de VS is zo'n 330 (als ik het Google vraagquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet echt mijn forte, maar de VS kennende zal dat een compleet dichtgetimmerd systeem zijn met een lagere dekkingsgraad. Het doel van Starlink was namelijk wereldwijde internetdekking en dat heeft de VS in dat kader niet nodig.
Ze zullen dat soort zaken terecht onder de pet houden. Het is niet zoals met gps, wat passief is maar/en er evengoed een verschil is tussen civiel en militair gebruik.
Het gebeurt wel vaker dat een civiel project dermate overlapt met militaire doeleinden (bewust of onbewust) dat het opgekocht of zelfs geëist wordt. Ik denk alleen niet dat ze in de vs gedacht hadden dat Musk zo openlijk pro Rusland zou zijn/worden/was.
Oh nee daar twijfel ik ook niet aan, maar dat is geen open en civiel netwerk en daar ook niet geschikt voor. Dat was meer mijn puntquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het geschatte aantal militaire communicatiesattelieten van de VS is zo'n 330 (als ik het Google vraag). Als ik van 1 ding overtuigd ben, is dat de VS een wereldwijde dekkingsgraad voor communicatie betreffende internet en militaire doeleinden heeft.
Je kunt wat mij betreft niet van een civiel project verlangen dat ze hun systemen vrijwillig ter beschikking stellen, wanneer die voor doeleinden worden gebruikt die grote implicaties kunnen hebben. Dan leg je teveel verantwoordelijkheid neer bij burgers.
Wanneer het, zoals jij zegt, gekocht of opgeëist wordt, dan heb ik daar alle begrip voor. Maar dan neem je als overheid (en in dit geval een supermacht) je verantwoordelijkheid hiervoor.
En daar gaat het al mis. VS legers communiceren niet via internet. Google eens op siprnet. De aard van internet maakt nu eenmaal dat je niet kan kiezen welke route je pakketjes afleggen. Voordeel daarvan is dat het robuust is en blijft werken als nodes uitvallen. En dat maakt internet onveilig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:27 schreef Repentless het volgende:
is dat de VS een wereldwijde dekkingsgraad voor communicatie betreffende internet en militaire doeleinden heeft.
Zal toch wel uitkomen dat die niks illegaals gedaan heeft en dus 0 consequentie gaat hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:32 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Wat gaat daar mis? Als ik daarop google (ik kende het niet, dankquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daar gaat het al mis. VS legers communiceren niet via internet. Google eens op siprnet. De aard van internet maakt nu eenmaal dat je niet kan kiezen welke route je pakketjes afleggen. Voordeel daarvan is dat het robuust is en blijft werken als nodes uitvallen. En dat maakt internet onveilig.
Dat dat allemaal Vatniks zijn is gewoon puur toeval. ¯\_(ツ)_/¯quote:
Als je naar het Defense Information Systems Network (zie andere post) kijkt, is het daar dus wel geschikt voor en kunnen bondgenoten er ook gebruik van maken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh nee daar twijfel ik ook niet aan, maar dat is geen open en civiel netwerk en daar ook niet geschikt voor. Dat was meer mijn punt
Die Sonja kende ik wel, maar die Mirjam nog niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die Mirjam heeft dus blijkbaar ook nog familie met dezelfde kronkel.
Wat hebben die mensen precies gedaan volgens deze meneer?quote:
moeder en dochterquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die Sonja kende ik wel, maar die Mirjam nog niet.
Ga het haar vragen, vatnik.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen precies gedaan volgens deze meneer?
Die zitten er wel diep in ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
moeder en dochter
https://pointer.kro-ncrv.(...)or-syrie-en-oekraine
Dat klopt maar daar heeft Oekraïne(nog) niet de infrastructuur en kennis voor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je naar het Defense Information Systems Network (zie andere post) kijkt, is het daar dus wel geschikt voor en kunnen bondgenoten er ook gebruik van maken.
Edgy hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat hebben die mensen precies gedaan volgens deze meneer?
Hoe weet je dat ze daar niet de infrastructuur en kennis voor hebben? Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben, maar met sattelietmodems (vergelijkbaar met de modules van Starlink), is er (uiteraard na 'security clearance') toch gewoon directe connectiviteit met die sattelieten mogelijk? Waarna ze dus toegang hebben tot het DISN?quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt maar daar heeft Oekraïne(nog) niet de infrastructuur en kennis voor.
Daarom is starlink zo handig voor ze. Dat is icm de modules eigenlijk een mega wifi netwerk
Voor zover ik weet werkt dat met compleet andere encryptie. Het is sowieso een integraal systeem. De connectiviteit onderling is er maar een deel van.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe weet je dat ze daar niet de infrastructuur en kennis voor hebben? Uiteraard kan ik het helemaal mis hebben, maar met sattelietmodems (vergelijkbaar met de modules van Starlink), is er (uiteraard na 'security clearance') toch gewoon directe connectiviteit met die sattelieten mogelijk? Waarna ze dus toegang hebben tot het DISN?
Vanwege mijn post?quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:45 schreef ipa84 het volgende:
Succes @:mascara-klodder dit topic zal zo wel exploderen.
Niemand neemt Van der Gijp serieus. Maar goed als je vaker het programma gezien had roept hij al langer om vrede maar aangezien niemand hem serieus neemt luistert er ook niemand naar. (oja op vreemde eend na maar op een paar mensen na neemt die ook niemand meer serieus zeker niet over Rusland na zijn jaren lang Poetin pijpen).quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:49 schreef Za het volgende:
[..]
Vanwege mijn post?
Ik vind het gewoon vreemd dat iemand die al anderhalf jaar een bepaalde mening op tv verkondigd, nu opeens keer op keer een compleet ander geluid laat horen, zonder aanwijsbare reden.
Die lui hebben een grote aanhang en invloed.
Ik sta hier verder buiten.
Mwa het is meer dat Gijp en Wierd er niet zoveel van snappen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:40 schreef Za het volgende:
Het viel me op dat volks-influencer Gijp nu al voor de 4e keer in 2 wkn een opmerking dropt waarin hij zaken ter verdediging van Putin zegt, opmerkelijk, gezien ze in dat opzicht nooit dat pad ingeslagen zijn, in tegendeel zelfs.
Eergisteren keer kreeg hij de bijval van Wierd Duk, deze laatste heeft vermoedelijk vanwege zijn opvattingen in deze al zeker een jaar zijn mening hieromtrent daar niet verkondigd.
Is men subtiel bezig de publieke opinie aan het beïnvloeden?
Je waarschuwt alvast voor je eigen explosie ofzo?quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niemand neemt Van der Gijp serieus. Maar goed als je vaker het programma gezien had roept hij al langer om vrede maar aangezien niemand hem serieus neemt luistert er ook niemand naar. (oja op vreemde eend na maar op een paar mensen na neemt die ook niemand meer serieus zeker niet over Rusland na zijn jaren lang Poetin pijpen).
Ja, wellicht. Maar waarop baseer je dat Oekraïne hier niet de kennis of infrastructuur voor heeft, of als je een stap verder gaat (heb jij niet gezegd, maar een logische vervolgvraag) dat je daar de technologie niet voor zou kunnen leveren? We leveren allerlei high-tech oorlogsmaterieel, maar iets redelijk basaals als connectiviteit zou dan opeens te hoog gegrepen zijn en is iets dat alleen door een civiele partij verstrekt zou kunnen worden? Daar geloof ik niet heel erg in.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Voor zover ik weet werkt dat met compleet andere encryptie. Het is sowieso een integraal systeem. De connectiviteit onderling is er maar een deel van.
Niet echt en is in dit topic al meerdere keren weerlegt zelfs nog een paar dagen terug. Die man heeft niks anders dan Russische propaganda gelooft en vertelt. Dan krijg je vanzelf de deksel op je neus.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je waarschuwt alvast voor je eigen explosie ofzo?
Wierd Duk kun je het mee oneens zijn en een dikke lul vinden. Geen probleem.
Maar die heeft wel een behoorlijke dosis kennis over het onderwerp.
Deze post is nog een mooie highlight van 2 dagen terug.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:08 schreef oheng het volgende:
Ik ken die hele Wierd Duk niet, want ik zit niet de hele avond pijp rokend met mijn pantoffels naar de treurbuis te kijken. Maar hier wat juweeltes:
Oekraine is een failed state
Er hoeft maar 1 rus op de rode knop te drukken
rusland is geen dictatuur
russische leger is stronk
Ik denk dat deze man een genie is, en we moeten ieder woord van deze profeet blindelings volgen.
Met infrastructuur bedoel ik natuurlijk connectiviteit, dus inderdaad modems enzovoorts. Net als de training om het te gebruiken, niet dat het hogere wiskunde is, maar het is wel behoorlijk gevoelige technologie die je niet in de handen van Rusland wil zien.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Maar waarop baseer je dat Oekraïne hier niet de kennis of infrastructuur voor heeft, of als je een stap verder gaat (heb jij niet gezegd, maar een logische vervolgvraag) dat je daar de technologie niet voor zou kunnen leveren? We leveren allerlei high-tech oorlogsmaterieel, maar iets redelijk basaals als connectiviteit zou dan opeens te hoog gegrepen zijn en is iets dat alleen door een civiele partij verstrekt zou kunnen worden? Daar geloof ik niet heel erg in.
Dat afschilderen als Russische propaganda begint een cope-mechanisme te worden voor onwelgevallige meningen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet echt en is in dit topic al meerdere keren weerlegt zelfs nog een paar dagen terug. Die man heeft niks anders dan Russische propaganda gelooft en vertelt. Dan krijg je vanzelf de deksel op je neus.
Ga lekker ergens anders zuigen vriend. Het is lekker weer, een cornetto ofzo.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat afschilderen als Russische propaganda begint een cope-mechanisme te worden voor onwelgevallige meningen.
Die gast heeft meer gecombineerde kennis en ervaring over het land dan de meesten hier opgeteld. Ook over Duitsland by the way. Maar genoeg, willen immers niet dat het explodeert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |