Alsof Musk de hele dag aan die knopjes draait. Starlink is ook een groot bedrijf met veel werknemers die zelfstandig draait.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden. Als er overtuigend bewijs is van bewuste sabotage door Musk persoonlijk m.b.t. die netwerkproblemen van twee dagen geleden, terwijl de Amerikaanse overheid en niet hij de verantwoordelijkheid droeg voor de inzet van Starlink voor die doeleinden en Musk dus gewoon zijn contractuele verplichtingen had moeten nakomen, dan mag hij van mij daarvoor vervolgd worden.
Zeg ik dat? Nee. Maar wanneer jij in eerste instantie op mij reageert (en niet andersom) en ik antwoord daarop, dan zijn aantijgingen als "zuigen" vrij vreemd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:33 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
En dus? Zijn er soms voorwaarden verbonden aan op jou reageren?
Meer op NOSquote:Nederlanders opgepakt voor omzeilen Rusland-sancties
De opsporingsdienst van de belasting, de FIOD, heeft twee Nederlanders opgepakt op verdenking van het omzeilen van sancties tegen Rusland. Onder hen is een medewerker van defensie.
In een persbericht meldt de FIOD vandaag dat 29 augustus een 53-jarige man uit Arnhem is opgepakt. Bij het doorzoeken van zijn woning, bedrijf en opslagruimte is een kwart miljoen euro aan contanten gevonden, vliegtuigonderdelen, wapens en munitie.
Dat klopt, maar het onderzoek is naar Musk persoonlijk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alsof Musk de hele dag aan die knopjes draait. Starlink is ook een groot bedrijf met veel werknemers die zelfstandig draait.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee. Maar wanneer jij in eerste instantie op mij reageert (en niet andersom) en ik antwoord daarop, dan zijn aantijgingen als "zuigen" vrij vreemd.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker, maar jij trekt al een conclusie. Dus wellicht heb je meer informatie op basis waarvan je dat doet.
Dit is gezuig. Ga nu niet doen alsof je het goed bedoelt had terwijl je op onderstaand comment reageerde:quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:56 schreef Repentless het volgende:
Geen idee hoe dit zit. Zomaar een uiterst simplistisch scenario dat ik kan verzinnen: men deed de aanval, hoopte dat de verbinding ver genoeg zou reiken om ze te tot het doel te kunnen blijven aansturen in dat gebied. Toen dat niet het geval bleek te zijn, verzoek aan Musk om Starlink ook daar te activeren. Antwoord: nee.
Maar als jij meer informatie hebt hoe dit daadwerkelijk in elkaar zit, houd ik me aanbevolen.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat is de versie die Elon nu ophangt ja. Maar als je er logisch over nadenkt: Oekraine stuurt dus meerdere zeedrones richting de Krim in de hoop dat Elon het aan gaat zetten om hun aanval te ondersteunen? Hoe geloofwaardig klinkt dit voor jou?
Men lijkt wat dichter bij Verbove te zitten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Weinig nieuws dus.
Toch zag je de laatste weken bij Robotyne per 3 dagen wel wat vooruitgang.
Onder Bakhmut zal men, neem ik aan, door willen drukken tot aan die spoorlijn om enigszins grip op zaken te krijgen.
Gepards.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:50 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Also, the Romanian army sent 600 soldiers and radars to the Danube Delta region on the border with 🇺🇦Ukraine.
Ja, zal zijn zoon de boel over kunnen nemen? Zijn familie zorgt voor stabiliteit daar. Maar gaan ze dit pikken?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een klein kliekje houdt Tjetjeni onder de duim.
Als dat uiteenvalt door de dood (laten we het hopen) van Mister Tiktok, dan zie ik een burgeroorlog wel ontstaan daar, om definitief onder het Russische juk vandaan te komen.
Wat dan ook weer overslaat naar andere deelrepublieken.
En dan heeft Rusland echt grote problemen, want ze hebben geen manschappen en materieel om n in Oekrane te vechten moorden, n in de deelrepublieken op te treden
Ok, even chronologisch:quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:51 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit is gezuig. Ga nu niet doen alsof je het goed bedoelt had terwijl je op onderstaand comment reageerde:
[..]
Opytne gepakt bij Donetsk maar de vraag is of ze daar iets aan hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men lijkt wat dichter bij Verbove te zitten.
Bij de spoorlijn was men wat zuidelijker eerder doorgebroken bij Kurdiumivka en toen weer teruggedreven, Ardiivka en Klishiivka lijken nu wel onder Oekranse controle.
Ik denk een van de efficintste manieren om de lucht binnen enkele kilometers dronevrij te houden? Relatief goedkope munitie en erg effectief tegen 'low en slow' drones.quote:
Toch wel positief dat men nog die vooruitgang weet te boeken. Lijkt ook zonder al te veel verliezen te gebeuren.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men lijkt wat dichter bij Verbove te zitten.
Bij de spoorlijn was men wat zuidelijker eerder doorgebroken bij Kurdiumivka en toen weer teruggedreven, Ardiivka en Klishiivka lijken nu wel onder Oekranse controle.
Zeker Johnny FD had laats een filmpje gemaakt over een revalidatie centrum in Oekrane. Deze zit in Lviv maar ze hebben er meer nodig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:55 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.weareukraine.(...)w-is-to-help-people/
Stoer.
quote:
quote:Russia's central bank on Friday boosted borrowing costs for the third consecutive month, lifting its benchmark interest rate to 13% as it seeks to curb inflation and shore up a weakening ruble.
Market reaction was muted. The ruble remained down about 1% against the dollar, euro and Chinese yuan. The central bank signaled it could raise rates further in the coming months.
De informatie zelf is net een week geleden bekendgemaakt en het nieuws van vandaag is dat er wellicht een onderzoek komt. Niet zo vreemd dat er dan over gediscussieerd wordt, lijkt me. Een post die slechts suggereert dat jij je aan dat onderwerp ergert en verder niets anders brengt, is dan alleen maar meer 'spam' over datzelfde onderwerp.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:31 schreef bianconeri het volgende:
Waarom blijven we het over Elon Musk met Starlink hebben? Ruim een jaar na het gebeuren.
En elke dag wordt weer een halve topic vol geplaatst met een complete herhaling van die zooi.
We weten het nou wel. Het spamt het hele topic steeds vol.
Maar is niet het hele probleem dat musk dus 2 verschillende verhalen heeft vertelt;quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok, even chronologisch:
- ik geef de verklaring van Musk weer dat Starlink in die regio niet operationeel was en hij het verzoek van de Oekraense overheid om het daar aan te zetten heeft afgewezen
- dan schets jij een scenario waarin Oekrane dus al zeedrones die kant op stuurt in de hoop dat Musk Starlink daar zal aanzetten om die aanval te ondersteunen, met de vraag hoe geloofwaardig dat is. Blijkbaar heb jij dus meer informatie waaruit blijkt dat men vooraf al wist dat de communicatie verloren zou gaan
- ik schets op basis van de verklaring van Musk een ander scenario zoals ik denk dat het gegaan zou kunnen zijn i.v.m. jouw vraag over geloofwaardigheid, maar met de opmerking dat als je meer informatie hebt die jouw theorie ondersteunen, ik me aanbevolen houd (die informatie heb ik namelijk niet)
- dan antwoord jij opeens dat het onderzoek dat zal moeten uitwijzen
- ik antwoord bevestigend, maar dat jij al een andere conclusie hebt getrokken.
Ik trek een conclusie op basis van de verklaring van Musk, jij trekt een andere conclusie. Dan vraag ik je op basis waarvan, en dan beticht je me van "zuigen". Als het antwoord je niet aanstaat, prima. Maar zulke verwensingen doen een discussie weinig goed.
Musk is een privepersoon die niets met oorlogen te maken wil en kan hebben en er toch ingezogen wordtquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar is niet het hele probleem dat musk dus 2 verschillende verhalen heeft vertelt;
Versie 1. wat in de oorspronkelijke versie van zijn biografie staat: Ik heb de wereld gered, doordat ik Starlink heb uitgezet, vlak voor een aanval op het krim, anders had rusland een nuclaire oorlog begonnen.
- hoop commotie
Versie 2: Nee, Oekraine wou een aanval doen op het krim en vroeg of ze dit via starlink mochten doen. Toen heb ik dit geweigerd, want escalatie..... blabla.
Nu zijn beide versies zorgelijk: nummer 1 omdat een private persoon denkt te bepalen hoe een internationale oorlog zou moeten verlopen, die blijkbaar info heeft die niemand heeft (hij kan de toekomst zien).
De tweede versie is misschien net zo zorgelijk, dat een land wat door oorlog is verklaard en waar actief een poging tot genocide op gepleegd wordt, bij een private persoon toestemming zou moeten (en vooral kan) vragen om een aanval uit te voeren om het eigen land te verdedigen.
Persoonlijk vind ik dus beide versies heel zorgelijk.
Een andere optie is: musk verzon verhaal 1, want ego strelend en diep in zijn eigen bubbel. toen bleek o fuck, dit gaat veel problemen geven dan maar een aangepaste versie, die eigenlijk veel ongeloofwaardiger (en nog veel zorgelijker) is als de eerste.
Nee dus, en dit is ook al gerectificeerd door o.a. de Washington Post en CNN: Starlink stond nooit aan voor die regio. Een verzoek van de Oekraense overheid om het alsnog daar aan te zetten, zodat ze die aanval konden doen, is door Musk geweigerd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar is niet het hele probleem dat musk dus 2 verschillende verhalen heeft vertelt;
Versie 1. wat in de oorspronkelijke versie van zijn biografie staat: Ik heb de wereld gered, doordat ik Starlink heb uitgezet, vlak voor een aanval op het krim, anders had rusland een nuclaire oorlog begonnen.
- hoop commotie
Ze vroegen geen toestemming aan Musk om een aanval uit te voeren, ze vroegen Musk om zijn netwerk in die regio te activeren om die aanval vanuit technisch oogpunt te kunnen uitvoeren.quote:Versie 2: Nee, Oekraine wou een aanval doen op het krim en vroeg of ze dit via starlink mochten doen. Toen heb ik dit geweigerd, want escalatie..... blabla.
Nu zijn beide versies zorgelijk: nummer 1 omdat een private persoon denkt te bepalen hoe een internationale oorlog zou moeten verlopen, die blijkbaar info heeft die niemand heeft (hij kan de toekomst zien).
De tweede versie is misschien net zo zorgelijk, dat een land wat door oorlog is verklaard en waar actief een poging tot genocide op gepleegd wordt, bij een private persoon toestemming zou moeten (en vooral kan) vragen om een aanval uit te voeren om het eigen land te verdedigen.
Persoonlijk vind ik dus beide versies heel zorgelijk.
Nee, het is al gerectificeerd.quote:Een andere optie is: musk verzon verhaal 1, want ego strelend en diep in zijn eigen bubbel. toen bleek o fuck, dit gaat veel problemen geven dan maar een aangepaste versie, die eigenlijk veel ongeloofwaardiger (en nog veel zorgelijker) is als de eerste.
Je gelooft Musk blijkbaar op z'n woord terwijl hij al meerdere versies heeft verspreid. Het is verder ook niet logisch dat Oekraine die aanval uitvoert wetende dat er geen dekking is daar waardoor hun drones aanspoelden. Maar goed, dit is al besproken hier afgelopen week toen het nieuws was. Jij komt er nu mee en dat is prima uiteraard maar het is al wel besproken vandaar dat mensen mischien niet meer de drang voelen het weer te bespreken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee dus, en dit is ook al gerectificeerd door o.a. de Washington Post en CNN: Starlink stond nooit aan voor die regio. Een verzoek van de Oekraense overheid om het alsnog daar aan te zetten, zodat ze die aanval konden doen, is door Musk geweigerd.
[..]
Ze vroegen geen toestemming aan Musk om een aanval uit te voeren, ze vroegen Musk om zijn netwerk in die regio te activeren om die aanval vanuit technisch oogpunt te kunnen uitvoeren.
Dat is nogal veel verantwoordelijkheid voor een burger. Als de overheid van je land het al niet aandurft om daar zijn middelen voor ter beschikking te stellen, waarom zou je dat als burger dan wel moeten doen?
[..]
Nee, het is al gerectificeerd.
Is dat niet vooral om avdiivka te ontzetten?quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Opytne gepakt bij Donetsk maar de vraag is of ze daar iets aan hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk denk ik dat dit echt wonderen gaat verrichten voor het moreel. Welke russische jonge knul wil dit nou niet?
[ Bericht 8% gewijzigd door oheng op 15-09-2023 22:49:30 ]
??? Jij stelt iets, ik ga mee in jouw versie en vraag hoe geloofwaardig dat klinkt. Daar maak jij dan vervolgens van van dat ik meer informatie heb waaruit blijkt dat men vooraf al wist dat de communicatie verloren zou gaan?? Wat een zeer vreemde aanname. Echt geen idee hoe je hieraan komt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ok, even chronologisch:
- ik geef de verklaring van Musk weer dat Starlink in die regio niet operationeel was en hij het verzoek van de Oekraense overheid om het daar aan te zetten heeft afgewezen
- dan schets jij een scenario waarin Oekrane dus al zeedrones die kant op stuurt in de hoop dat Musk Starlink daar zal aanzetten om die aanval te ondersteunen, met de vraag hoe geloofwaardig dat is. Blijkbaar heb jij dus meer informatie waaruit blijkt dat men vooraf al wist dat de communicatie verloren zou gaan
??? Ik heb geen theorie. ik vroeg alleen hoe geloofwaardig het was dat Oekraine zeedrones zou sturen en dan pas te laat tot de ontdekking komt dat er geen dekking is en Elon hierom moet vragen. Daar maak jij dan vervolgens van dat ik informatie heb die jij niet hebt??quote:- ik schets op basis van de verklaring van Musk een ander scenario zoals ik denk dat het gegaan zou kunnen zijn i.v.m. jouw vraag over geloofwaardigheid, maar met de opmerking dat als je meer informatie hebt die jouw theorie ondersteunen, ik me aanbevolen houd (die informatie heb ik namelijk niet)
??? Ik trek een conclusie? O echt? Ik heb informatie, theorie en een conclusie. En dat haal je allemaal uit onderstaand post?quote:- dan antwoord jij opeens dat het onderzoek dat zal moeten uitwijzen
- ik antwoord bevestigend, maar dat jij al een andere conclusie hebt getrokken.
Ik trek een conclusie op basis van de verklaring van Musk, jij trekt een andere conclusie. Dan vraag ik je op basis waarvan, en dan beticht je me van "zuigen". Als het antwoord je niet aanstaat, prima. Maar zulke verwensingen doen een discussie weinig goed.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:47 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat is de versie die Elon nu ophangt ja. Maar als je er logisch over nadenkt: Oekraine stuurt dus meerdere zeedrones richting de Krim in de hoop dat Elon het aan gaat zetten om hun aanval te ondersteunen? Hoe geloofwaardig klinkt dit voor jou?
Ja, het is een taktische verbetering.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is dat niet vooral om avdiivka te ontzetten?
quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:44 schreef oheng het volgende:
Fun fact: niemand die in het russiche leger terechtkomt kan meer ontsnappen. Tenzij KIA, POW, of desertie.
Linkje naar Telegram.
Vertaling:En geen van die lui weet waarvoor ze sterven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk denk ik dat dit echt wonderen gaat verrichten voor het moreel. Welke russische jonge knul wil dit nou niet?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Jawel hoor. Bijvoorbeeld geld, of het kwijtschelden van een gevangenisstraf, of om een woning te krijgen in een depressieve soviet flat, of om je ouders te voorzien van een zak aardappelen/boekweit, etcquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
En geen van die lui weet waarvoor ze sterven.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:44 schreef oheng het volgende:
Fun fact: niemand die in het russiche leger terechtkomt kan meer ontsnappen. Tenzij KIA, POW, of desertie.
Linkje naar Telegram.
Vertaling:Jammer dit. Hoe meer Russen zich overgeven, hoe beter. Nu moet elke Rus dood ondanks dat ze zich willen overgeven. En dat mbt recht om na 6 maanden weg te mogen gaan neem ik met een schep zout.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk denk ik dat dit echt wonderen gaat verrichten voor het moreel. Welke russische jonge knul wil dit nou niet?
Een Rus die gelimineerd wordt ipv gevangen genomen heeft de beschaafde wereld tientallen jaren profijt van.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:56 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Jammer dit. Hoe meer Russen zich overgeven, hoe beter. Nu moet elke Rus dood ondanks dat ze zich willen overgeven. En dat mbt recht om na 6 maanden weg te mogen gaan neem ik met een schep zout.
Hele topic wordt al de hele tijd volgespammed met de zooi over hem en Starlink en het is de hele tijd dezelfde informatie en dezelfde discussie.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
De informatie zelf is net een week geleden bekendgemaakt en het nieuws van vandaag is dat er wellicht een onderzoek komt. Niet zo vreemd dat er dan over gediscussieerd wordt, lijkt me. Een post die slechts suggereert dat jij je aan dat onderwerp ergert en verder niets anders brengt, is dan alleen maar meer 'spam' over datzelfde onderwerp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Lada’s meer ?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:54 schreef oheng het volgende:
Overigens moeten mensen de berichten over beschadigde/gezonken russische schepen en.
[..]
Jawel hoor. Bijvoorbeeld geld, of het kwijtschelden van een gevangenisstraf, of om een woning te krijgen in een depressieve soviet flat, of om je ouders te voorzien van een zak aardappelen/boekweit, etc
Ik weet dat het gerectificeerd is, punt blijft dat Musk dus 2 versies heeft vertelt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee dus, en dit is ook al gerectificeerd door o.a. de Washington Post en CNN: Starlink stond nooit aan voor die regio. Een verzoek van de Oekraense overheid om het alsnog daar aan te zetten, zodat ze die aanval konden doen, is door Musk geweigerd.
[..]
Ze vroegen geen toestemming aan Musk om een aanval uit te voeren, ze vroegen Musk om zijn netwerk in die regio te activeren om die aanval vanuit technisch oogpunt te kunnen uitvoeren.
Dat is nogal veel verantwoordelijkheid voor een burger. Als de overheid van je land het al niet aandurft om daar zijn middelen voor ter beschikking te stellen, waarom zou je dat als burger dan wel moeten doen?
[..]
Nee, het is al gerectificeerd.
Toch wel, Avdiivka lag lange tijd onder druk van omsingeling en daar waren wel degelijk mogelijkheden tot een Russische doorbraak. Dit is een plek aan de rivier waardoor de Oekranse positie daar duidelijk verbeterd is en van het vallen van Avdiivka (of wat er van over is) niet meer im frage is.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Opytne gepakt bij Donetsk maar de vraag is of ze daar iets aan hebben.
Ik geef een feitelijk relaas van onze posts over en weer, en dat noem je dan "bizarre hersenscheten" waar je niet meer op gaat reageren. Prima hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:44 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
??? Jij stelt iets, ik ga mee in jouw versie en vraag hoe geloofwaardig dat klinkt. Daar maak jij dan vervolgens van van dat ik meer informatie heb waaruit blijkt dat men vooraf al wist dat de communicatie verloren zou gaan?? Wat een zeer vreemde aanname. Echt geen idee hoe je hieraan komt.
[..]
??? Ik heb geen theorie. ik vroeg alleen hoe geloofwaardig het was dat Oekraine zeedrones zou sturen en dan pas te laat tot de ontdekking komt dat er geen dekking is en Elon hierom moet vragen. Daar maak jij dan vervolgens van dat ik informatie heb die jij niet hebt??
[..]
??? Ik trek een conclusie? O echt? Ik heb informatie, theorie en een conclusie. En dat haal je allemaal uit onderstaand post?
[..]![]()
Ik ga in ieder geval niet meer op je bizarre hersenscheten reageren.
Het is volgens de auteur zelf verkeerd weergegeven en niet goed gecheckt. Dus of Musk twee versies heeft verteld, weet je nu simpelweg niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik weet dat het gerectificeerd is, punt blijft dat Musk dus 2 versies heeft vertelt.
Persoonlijk denk ik dat hij de eerste wel vertelt heeft, maar dat dit dus uit zijn grote duim komt.
https://www.reddit.com/r/(...)rom_crimea_which_is/quote:Do you remember this photo from Crimea, which is more than a year old? So, since then, the Russians didn't relocate the air defense system from this sight, despite the fact that it had already been disclosed. So what? There was a delivery over there yesterday
Als je het als nuttige idioot voor Poetin onderhand moet hebben van het al dan niet overlijden van Ladyrov, dan wordt de spoeling wel wat dun.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
Het zoveelste bericht over Kadyrov. Paar maanden geleden was ie ook al bijna dood. Eerst maar eens zien.
Wat wil je nu beweren?quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat mag allemaal waar zijn, maar dat haalt mijn punt niet onderuit. Het probleem is namelijk dat democratin an sich volatiel zijn. Juist zonder de regio's met de meeste pro Russen (Krim, Donbas) is een Oekrane wat meer gericht is op het westen gegarandeerd. Dit was dus voor het westen positief. .
Dat beweer ik helemaal niet, het gaat om een invloedssfeer probleem en ik beschrijf een voordeel voor een invloedssfeer (westen) ten opzichte van de andere (Rusland) wat ten nadele is van het lid (Oekrane) als onderdeel binnen de invloedssfeer (westen).quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat wil je nu beweren?
Dat de mening van oekrainers die gewoon vrij gevormd is, een 'doel' is van westerse politiek?
Je kunt niet verder van de realiteit afzitten.
Sinds 1990 heeft het westen alle moeite gedaan om oekrainse onafhankelijksheidswensen en de wens nauwe verbinding met continentaal-europa te versterken, te verhinderen....
Vanaf de 'Chicken-Kyiv'-speech om de wens onafhankelijkheid van rusland te onderdrukken tot de voortdurende pigongen vanuit centraal-europa om vooral oekrainse invloedname in gasleveringen weg te drukken en rusland alle controlke over gaspijpleidingen te geven.
Dat oekrainers zich van Rusland afgewend hebben..
En dat is overduidelijk is niet de schuld (of een bewuste doelstelling) van europa.
Maar het is enkel het gevolg van russische poltiek handelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |