Gewoon in de nieuwe vriezer plempen. Ik ga er vanuit dat je GOEDE vriezer kocht hebt dus dat blijft wel bevroren. Helpt ook om m sneller koud te krijgen straks.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:28 schreef MadMaster het volgende:
Een bout is voor mij een verbindingsmiddel met schroefdraad en een stomp uiteinde die in een voorbestemde holte moet worden gedraaid, een schroef is een verbindingsmiddel met schroefdraad en een scherpe punt die zichzelf vastzet in het materiaal waarin je het vastzet, ongeacht het type kop.
Boutje, moertje, schroefie, nippeltje…
Daarover gesproken, rond het middaguur komt de nieuwe koel-/vriescombinatie.
Die moet minimaal 4 uur stabiliseren alvorens die aangesloten mag worden op de elektra.
De oude kast wordt direct meegenomen.
Iemand nog een goede truc om de nu nog grotendeels bevroren producten goed te houden tijdens de overbruggingsperiode van vriezer A naar B? Waarschijnlijk langer dan 4 uur, want de vriezer is natuurlijk niet meteen op de juiste temperatuur…
Klinkt logisch…quote:Op woensdag 13 september 2023 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gewoon in de nieuwe vriezer plempen. Ik ga er vanuit dat je GOEDE vriezer kocht hebt dus dat blijft wel bevroren. Helpt ook om m sneller koud te krijgen straks.
Ja.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt logisch…
Zijn er ook niet GOEDE vriezers?
Google even de handleiding van je nieuwe vriezer. Die vier uur is lang niet altijd meer van toepassing.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:28 schreef MadMaster het volgende:
Een bout is voor mij een verbindingsmiddel met schroefdraad en een stomp uiteinde die in een voorbestemde holte moet worden gedraaid, een schroef is een verbindingsmiddel met schroefdraad en een scherpe punt die zichzelf vastzet in het materiaal waarin je het vastzet, ongeacht het type kop.
Boutje, moertje, schroefie, nippeltje…
Daarover gesproken, rond het middaguur komt de nieuwe koel-/vriescombinatie.
Die moet minimaal 4 uur stabiliseren alvorens die aangesloten mag worden op de elektra.
De oude kast wordt direct meegenomen.
Iemand nog een goede truc om de nu nog grotendeels bevroren producten goed te houden tijdens de overbruggingsperiode van vriezer A naar B? Waarschijnlijk langer dan 4 uur, want de vriezer is natuurlijk niet meteen op de juiste temperatuur…
Done that:quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Google even de handleiding van je nieuwe vriezer. Die vier uur is lang niet altijd meer van toepassing.
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.quote:Op woensdag 13 september 2023 07:00 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Donker en miezerig buiten, maar wel warm (16o)
Ik had nog een foto'tje liggen van een paar dagen geleden.
[ afbeelding ]
[..]
Oh leuk! Wat ga je (allemaal) fermenteren? En gaat daar het zuurkoolvat ook bij gebruikt worden? Ik heb daar -behalve zuurkool- ook wel augurken en zure bonen in gemaakt.
Zure bonen heb ik herontdekt; in Duitsland kan je die kant-en-klaar kopen in van die plastic pakjes, net als zuurkool. In NL kennen we ook zulke zakjes met bonen, maar dat zijn dan zoute snijbonen; in die Duitse pakjes zit iets heel anders; gefermenteerde melkzure bonen
Is ie liggend of staand vervoerd ?quote:Op woensdag 13 september 2023 09:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Done that:
[ afbeelding ]
https://etna.nl/keukenapparatuur/kcv285nzwa/
Dat weet ik (nog) niet, de bezorger is er pas over 2 uur.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is ie liggend of staand vervoerd ?
Wat leuk en ook lekker allemaal.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.
We hebben je pot gisteren niet gebruikt (komt zeker nog een keer) omdat we allemaal kleine hoeveelheden hebben gemaakt:
- zuurkool met karwij, jeneverbes, mosterdzaad en krenten
- zuurkool met Indiase kruiden
- zuurkool met szechuan en gochugaru
- kimchi zonder knoflookolie
- kimchi met dubbele knoflookolie![]()
- kimchi van daikon
- ketchup met basilicum en venkel
- Mexicaanse ketchup
- 4 zakken jalapenos. Die moeten tzt gerookt en verder verwerkt worden.
Ja, inderdaad!quote:Op woensdag 13 september 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben echt een beetje verbaasd dat studenten zo moeilijk doen over het spreken van Engels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#schouderklopje. Voor mij.
Op veel hbo en sommige universitaire studies wordt alles gewoon/grotendeels in het Nederlands gedaanquote:Op woensdag 13 september 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben echt een beetje verbaasd dat studenten zo moeilijk doen over het spreken van Engels.
Ze is nu ca 3 jaar in NL. Blijft voor onbepaalde tijd hier (PhD student dus nog minstens een jaar bezig, en uit een niet zo leuk land om naar terug te gaan)quote:Op woensdag 13 september 2023 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar hoe lang is deze trainer al in Nederland en hoe lang blijft ze? Heeft het voor haar zin om, naast trainen, studie en privé leven nog zin om te investeren in Nederlands leren?
En wat @:lucky_strike zegt, de weerstand om in het engels te praten, daar sta ik ook van te kijken. Maar bv ook van mensen die hier al een miljoen jaar wonen die geen woord Nederlands willen spreken (heb het hier over vroegere collega’s, zeker nu in vergelijking met nieuwkomers die zo goed en kwaad als het kan Nederlands proberen te lezen en blij zijn wanneer je ze begrijpt en/of helpt)
De bezorger is binnen een kwartier hier, dus dan gaan we het beleven.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:26 schreef AnneX het volgende:
Wat betreft compressor: dat is toch een oud verhaal.
Dacht dat het niet meer van toepassing was.
En wat Lonaa zegt lijkt mij heel praktisch qua bevriezen.
Toen er nog ontdooid moest worden vanwege ijslagen, bracht ik het in koeltassen bij buren zo lang.
Ben even kwijt wat er vandaag voor hen precies op het programma staat, maar ik sluit me bij je aan…quote:Op woensdag 13 september 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
En voor ik het vergeet, even voor @:blues en @:golfer
Uitslag van alle onderzoekenquote:Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben even kwijt wat er vandaag voor hen precies op het programma staat, maar ik sluit me bij je aan…
Je hoeft natuurlijk geen vloeiend Nederlands te leren, maar de basis lijkt me wel handig. Je moet je toch doodongelukkig voelen wanneer je iemand iets wil vertellen en die begrijpt jou niet en andersom, jij begrijpt de ander niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze is nu ca 3 jaar in NL. Blijft voor onbepaalde tijd hier (PhD student dus nog minstens een jaar bezig, en uit een niet zo leuk land om naar terug te gaan)
Ze vindt Nederlands erg moeilijk. Ik denk dat perfectionisme ook een rol speelt want ik denk dat ze slim zat is om basis Nederlands te leren als ze het aan zou durven.
Ze was aan een cursus begonnen maar kreeg er 4 uur huiswerk per week van en heeft het toen weer opgegeven.
Als we tegen haar zeggen "Nederlands of niet" dan wordt het "niet" vrees ik.
Dit.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk geen vloeiend Nederlands te leren, maar de basis lijkt me wel handig. Je moet je toch doodongelukkig voelen wanneer je iemand iets wil vertellen en die begrijpt jou niet en andersom, jij begrijpt de ander niet.
Stel me altijd voor, ik kom patsboem in China terecht, tuurlijk ga je dan eerst in het Engels aan de gang, maar dan toch snel de basis van de taal proberen te leren.
gewerkt met een directeur communicatie (!) van een multinational, die daarvoor dat ook was bij een andere multinational, woonde al 15 jaar in Nederland en weigerde Nederlands te spreken (misschien kon hij het wel, verstaan misschien ook wel). Wij hadden wel wat moeite om hem te verstaan, met z’n loodzware schotse tongvalquote:Op woensdag 13 september 2023 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap echt niks van mensen die hier een jaar zijn en niet eens de basis beheersen. En zeker als je hier voor studie/werk bent.
Und? Mijn laatste kwam van KouweBlauwe en die bevestigden 100% rechtop vervoerd te hebben dus kon ie meteen aan...quote:Op woensdag 13 september 2023 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bezorger is binnen een kwartier hier, dus dan gaan we het beleven.
De buren zijn helaas niet thuis en uit ervaring weet ik dat vriezer ook altijd mudvol zit…
quote:Op woensdag 13 september 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.
We hebben je pot gisteren niet gebruikt (komt zeker nog een keer) omdat we allemaal kleine hoeveelheden hebben gemaakt:
- zuurkool met karwij, jeneverbes, mosterdzaad en krenten
- zuurkool met Indiase kruiden
- zuurkool met szechuan en gochugaru
- kimchi zonder knoflookolie
- kimchi met dubbele knoflookolie![]()
- kimchi van daikon
- ketchup met basilicum en venkel
- Mexicaanse ketchup
- 4 zakken jalapenos. Die moeten tzt gerookt en verder verwerkt worden.
Hij kwam rechtstandig uit de auto, maar er werd geadviseerd om 'm 3 uur te laten rusten.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Und? Mijn laatste kwam van KouweBlauwe en die bevestigden 100% rechtop vervoerd te hebben dus kon ie meteen aan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:24 schreef Blues het volgende:
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:27 schreef Morgane89 het volgende:
Als het afvallen en nachtzweten daarbij hoort ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis nu effe een rollercoaster, deze zagen we niet aankomen.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶![]()
The love you take is equal to the love you make.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Als het afvallen en nachtzweten daarbij hoort ja.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶Klotezooi.
![]()
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
La derecha oprime, la izquierda libera
Is dat zo?
Ik kom ff een bom droppen.Godsamme zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶![]()
Ik kom ff een bom droppen.Oeps.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
Sterke alle twee.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik dacht gisteren nog, zal Zet op reis zijnquote:Op woensdag 13 september 2023 20:53 schreef z80 het volgende:
En weer thuis na een rondje Duitsland.
Dag eerder dan de bedoeling was ivm het weer rond Kassel, laatste stop. En ruim 3 uur later thuis met dank aan de DB. Net eerst de Italiaan aan het werk gezet voor een pizza.
In plaats van Kassel via Duisburg naar Kleve werd het Kassel, Frankfurt, Koblenz, Düsseldorf, Kleve.
Met vertragingen en uitval van treinen zonder vooraf enige info. 1 uitval kanden ze weinig aan doen, ontsporing. Maar de rest waren werkzaamheden, en gezien de hoeveelheid bouwketen en materiaal, waren ze niet vandaag ineens begonnen.
En tijdens mijn vakantie stroomuitval geweest. 2 led nachtlampjes hebben dat niet overleeft. Morgen eens op zoek naar nieuwe.
Vakantie was goed. Begonnen met bewolkt weer maar wel droog. Wat prettig is als je in de stad en langs de kust loopt. Later in de vakantie kwam de zon er pas goed door. Blij dat ik een petje mee had. Af en toe een uitdaging met het vinden van een kamer. Bleek een concert/festival waar jeugd massaal op afkomt in Rostock te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:25 schreef Morgane89 het volgende:
Jeetje, wat een akelige OV-domino z80. Verder wel een goede vakantie gehad? Alles gelukt op de bonnefooi?
Ik kom ff een bom droppen.Holy fuck. Wat een schrik. Nu wel snel actie gelukkig. Veel sterkte bij het nog even verder wachten op wat er komen gaat. Uit ervaring: dit is de ergste tijd want nog zoveel onzekerheid. Als je weet wat er gaat gebeuren en tijdens de behandeling kun je doelgericht ‘aan de slag’ en heb je veel te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
Toen ik in dit schuitje zat vond ik er ook wel wat moois aan (naast de shitpoepzooi die nooit uitkomt en je liever aan je voorbij wilt laten gaan die het ook is) want je hebt écht reden om elkaar goed vast te houden en te beseffen wat er mooi is aan het leven.
YOLO zei je van de week zelf al. Eg woar.
Ik kom ff een bom droppen.Och wat ontzettend kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶Sterkte
Doei.
Ik denk de artsen ook niet. Allemachtig. Enorme knuffel.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
Als het afvallen en nachtzweten daarbij hoort ja.
Ik kom ff een bom droppen.SjezusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶![]()
Sterkte![]()
Maar je woont wel in een gemeente die aantrekkelijker is dan Emmenquote:Op donderdag 14 september 2023 00:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen explosie maar wel een cirkelende politiehelikopter boven mijn huis. Voor de afwisseling.
Absoluut. En ik gok dat ze nu ook wel een reden hadden rond te vliegen. Het tweewekelijkse oefenrondje ben ik wél meer dan zat. Ga lekker boven de Maasvlakte cirkelen of zo.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar je woont wel in een gemeente die aantrekkelijker is dan Emmen
Mooi om te horen, en die sambal snap ik, het blijft toch een work around.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Weer een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek (geen idee meer wanneer ik de brief heb gestuurd, straks maar eens nakijken). Heb daar al eerder gesolliciteerd maar wil er toch wel graag werken, heeft ook met vluchtelingen te maken.
@:LeeHarveyOswald De gember deed het goed, maar ik heb het potje sambal wel op tafel gezet, een andere mee-eter en ik vonden het nodig, de twee anderen niet.
Frustrerendquote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Sinds mijn flauwvallen op de parkeerplaats bij R'dam een maand geleden heb ik inmiddels al 7 keer iets dergelijks meegemaakt, van heel licht tot gisterenavond weer een complete blackout thuis.
En dus stond gisteren de ambulance voor de deur, waarbij ik qua hart (ECG), suiker en de hele santenkraam weer doorgemeten ben. Na een half uurtje was ik weer enigszins bij kennis en is de ambulance zonder mij weer vertrokken.
Ik probeer ondertussen al bijna een maand de verwijsbrief van mijn huisarts bij een internist in te wisselen. Maar de eerste wilde me niet behandelen en verwees me teug naar het VU, waar ik 2 jaar geleden gelegen heb voor hetzelfde, en de tweede heeft over een maand ruimte in de agenda.
Ik weet dat het druk is in de zorg, maar ik word wel een beetje moedeloos van het welbekende kastje en muur…
Inmiddels heb ik na het bezoek aan de huisarts en de info van het ambulancepersoneel wel een beeld wat ongeveer het issue is. Het flauwvallen door een dalende bloedruk is altijd tijdens/na het eten, wat duidt op vasovagale syncope en postprandiale hypotensie. In Jip & Janneke Nederlands, flauwvallen tijdens/na het eten doordat mijn bloeddruk door het eten/de spijsvertering daalt.
Er schijnt medisch weinig tegen te doen te zijn…
Ik denk dus maar dat ik stop met eten of zo, totdat een internist een oordeel heeft geveld en hopelijk iets van een actieplan weet te verzinnen…
Jeetje, wat heftig man. Heel onpraktisch ook, en eng inderdaad. Kan je verzekering aan wachttijdbemiddeling doen?quote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Sinds mijn flauwvallen op de parkeerplaats bij R'dam een maand geleden heb ik inmiddels al 7 keer iets dergelijks meegemaakt, van heel licht tot gisterenavond weer een complete blackout thuis.
En dus stond gisteren de ambulance voor de deur, waarbij ik qua hart (ECG), suiker en de hele santenkraam weer doorgemeten ben. Na een half uurtje was ik weer enigszins bij kennis en is de ambulance zonder mij weer vertrokken.
Ik probeer ondertussen al bijna een maand de verwijsbrief van mijn huisarts bij een internist in te wisselen. Maar de eerste wilde me niet behandelen en verwees me terug naar het VU, waar ik 2 jaar geleden gelegen heb voor hetzelfde, en de tweede heeft over een maand ruimte in de agenda.
Ik weet dat het druk is in de zorg, maar ik word wel een beetje moedeloos van het welbekende kastje en muur…
Inmiddels heb ik na het bezoek aan de huisarts en de info van het ambulancepersoneel wel een beeld wat ongeveer het issue is. Het flauwvallen door een dalende bloedruk is altijd tijdens/na het eten, wat duidt op vasovagale syncope en postprandiale hypotensie. In Jip & Janneke Nederlands, flauwvallen tijdens/na het eten doordat mijn bloeddruk door het eten/de spijsvertering daalt.
Ik denk dus maar dat ik stop met eten of zo, totdat een internist een oordeel heeft geveld en hopelijk iets van een actieplan weet te verzinnen…
Mooiquote:Op donderdag 14 september 2023 07:55 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Fris!
Mijn woonwerkroute was prachtig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Speciaal voor @:blues
Wat een vervelend iets zegquote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Ik probeer ondertussen al bijna een maand de verwijsbrief van mijn huisarts bij een internist in te wisselen. Maar de eerste wilde me niet behandelen en verwees me terug naar het VU, waar ik 2 jaar geleden gelegen heb voor hetzelfde, en de tweede heeft over een maand ruimte in de agenda.
Zo dan... heftigquote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
ik had in mijn Pubertijd last van lage bloeddruk, ook een paar keer flauwgevallen (op station Utrecht, werd toen als Junkie gezien en behandeld), ellende, ben er gelukkig uitgegroeid.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Je had ook ergens een 2e gesprek toch?quote:Op donderdag 14 september 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Weer een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek (geen idee meer wanneer ik de brief heb gestuurd, straks maar eens nakijken). Heb daar al eerder gesolliciteerd maar wil er toch wel graag werken, heeft ook met vluchtelingen te maken.
Alle online patiëntenfolders geven aan dat er geen genezing bestaat. Zie o.a. https://www.maasziekenhui(...)loeddruk-na-het-etenquote:Op donderdag 14 september 2023 11:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een vervelend iets zeg
Wie zegt dat hier weinig aan te doen valt? Mss toch even doorzoeken naar een specialisme die je hier mee kunnen helpen?
Normaal gesproken heb ik een prima bloeddruk, keurige hartslag en de wel wat hogere bloedsuikerwaarden worden steevast beoordeeld als 'niks aan de hand'.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ik had in mijn Pubertijd last van lage bloeddruk, ook een paar keer flauwgevallen (op station Utrecht, werd toen als Junkie gezien en behandeld), ellende, ben er gelukkig uitgegroeid.
Je hebt een DMquote:Op donderdag 14 september 2023 11:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alle online patiëntenfolders geven aan dat er geen genezing bestaat. Zie o.a. https://www.maasziekenhui(...)loeddruk-na-het-eten
Hooguit je eetpatroon wat aanpassen (uitsmeren over de dag), zoals L_S ook al als suggestie aangaf.
Medicijnen slik niet, ik eet al alles zoveel suikervrij als mogelijk is en drinken doe ik genoeg, dus dat aanpassen is niet van toepassing. Gisteren had ik echter pas 3 mini hapjes vlees op, toen mijn bloeddruk instortte…
Maar tot op heden is het me nog niet gelukt om een afspraak te maken met een specialist, dus heb net maar weer de assistente van de huisarts geïnformeerd en aan het werk gezet…
Internistent Fasting. Behehehe.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef MadMaster het volgende:
Er zit een hulpmiddel bij maar daar kan ik niets mee. Moet daarvoor mijn knieen schuin buigen, dan kan ik daarna geen stap meer verzetten. En het kost te veel kracht in de handen om 'm op te trekken en die kracht heb ik niet.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:49 schreef AnneX het volgende:
Hurray voor steunkousen i.p.v. zwachtels. Er móet een hulpmiddel bij zijn!
Zo onhandig ben je toch niet.![]()
Dan kun je ook weer schoenen aan?
Vandaag spijbelen van sportschoolen wat boodschappen in het volgende dorp en andere bezigheden.
![]()
Het meest lastige van 5 dagen home alone vind ik goed blijven eten.
Personeelstekort en grote werkdruk is er overal in de zorg.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:46 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg…@:MadMaster …dat zou inhouden, dat je niet meer alleen op stap kunt of kunt uiteten!?
Hopelijk zet dm van Blues je op het juiste spoor?
Is het ‘druk’ in de Zorg vanwege de boomer generatie, die Zorg vraagt?
Of de druk van personeelstekort en - uitval?
MnX kan terecht in een (grote praktijk) van 4 bij de endotoloog/tandarts over 3 weken na een kuurtje ab.
Een mri voor mij kon 2 maanden later gepland.
Afwashandschoenen.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er zit een hulpmiddel bij maar daar kan ik niets mee. Moet daarvoor mijn knieen schuin buigen, dan kan ik daarna geen stap meer verzetten. En het kost te veel kracht in de handen om 'm op te trekken en die kracht heb ik niet.
Wat een raar gedoe. Ik kreeg (minder ernstig) een verwijzing voor de dermatoloog. Wachttijd was 90 dagen. Na 4 dagen kreeg ik een mail om in te loggen (da's dus het don't call us we call you) in MijnRijnstate en daar stond de afspraak in. (na 6 weken, dus mooi weken gewonnen) en zo werkt het meestal, tenzij de huisarts van mening is dat het bloedspoed is. Maar ik weet dus niet of de arts er naar gekeken heeft. De huisarts afspraak had ik op woensdagmiddag, de mail van het ziekenhuis kwam op vrijdagmiddag.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Personeelstekort en grote werkdruk is er overal in de zorg.
Voor mijn kaakoperatie heb ik bijna 9 maanden moeten wachten tot ik aan de beurt was.
Voorheen regelde de huisarts ook de afspraak bij een specialist, tegenwoordig moet je dat zelf doen. De info over de beschikbaarheid van die specialisten is vaak niet up-to-date, waardoor je kiest voor kliniek A, omdat ze online in een centraal register korte doorlooptijden zeggen te hebben, maar dat blijkt dan niet actueel te zijn.
In de verwijsbrief voor een kliniek hier in Amsterdam stond ook expliciet dat ik zelf moest bellen voor een afspraak. Toen ik dat deed werd ik zowat afgefikt met de mededeling dat ze het 'don't call us, we call you' principe hanteren, pas nadat een internist er naar gekeken heeft.
Dat soort onjuiste informatie irriteert me enorm…
Deze dame is zo ontzettend veel leniger dan ik (en heeft ook geen buik die in de weg zitquote:Op donderdag 14 september 2023 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afwashandschoenen.
Ook een tip voor iedereen die regelmatig compressiekousen aan probeert te wurmen voor het sporten.
En de kous tot aan de hiel binnenstebuiten doen voor je hem aandoet.
Je knie niet kunnen buigen is wel een punt natuurlijk, dat maakt het allemaal vrij lastig
Herkenbaar. Bleek (merkte ik) dat ik 's nachts altijd m'n handen balde, heb dat nu een stuk minder (maar nog wel steeds pijn)quote:Op donderdag 14 september 2023 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Steunkousen![]()
Ik heb ook een dingetje. Ik vind het een ouderdomsding en ik denk dat ik het al een hele tijd aan het ontkennen ben. Ik heb vaak zere handen. Gisteren vroeg ik me af wanneer ik een dag geen pijn in mijn handen heb gehad en ik moest tot mijn schrik toegeven dat ik niet weet wanneer dat was. Ik gaf altijd schoonmaken (doekjes uitwringen), veel keukenwerk, tuinwerk, sporten de schuld maar ik geloof dat het er gewoon altijd wel is tegenwoordig. Ik ga na de vakantie maar eens naar de huisarts.
Nee, dat snap ik, maar die combinatie van de binnenstebuitenmethode uit het filmpje en afwashandschoenen (bij steunkousen vaak rubber handschoenen geadviseerd als aantrekhulp) gebruik ik bij alles.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze dame is zo ontzettend veel leniger dan ik (en heeft ook geen buik die in de weg zit)
Ik wacht even af waar de thuiszorg straks mee komt. En dan kan ik altijd nog even naar de winkel voor de afwashandschoenen (dat zijn toch van die roze of gele dingen?)quote:Op donderdag 14 september 2023 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik, maar die combinatie van de binnenstebuitenmethode uit het filmpje en afwashandschoenen (bij steunkousen vaak rubber handschoenen geadviseerd als aantrekhulp) gebruik ik bij alles.
Ongeacht of ik nou de Sport compressiekousen of Tube aan wil doen of mijn steunkousen.
Ik wissel wat af (want maar één paar steunkousen), en na allerlei gepruts in het begin maakt dat het het makkelijkst om ze aan te krijgen.
Ik gebruik de afwashandschoenen ook om het compressievest dat ik sinds de operatie van vorige week moet dragen een beetje fatsoenlijk over mijn armen te krijgen.
Ja.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wacht even af waar de thuiszorg straks mee komt. En dan kan ik altijd nog even naar de winkel voor de afwashandschoenen (dat zijn toch van die roze of gele dingen?)
Heb ook een verwijzing liggen voor een ergotherapeut dus daar kan ik me ook nog melden.
Ieder(e) ziekenhuis/kliniek heeft z'n eigen werkwijze, dat is inmiddels wel duidelijk en dat is op zich ook geen probleem.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een raar gedoe. Ik kreeg (minder ernstig) een verwijzing voor de dermatoloog. Wachttijd was 90 dagen. Na 4 dagen kreeg ik een mail om in te loggen (da's dus het don't call us we call you) in MijnRijnstate en daar stond de afspraak in. (na 6 weken, dus mooi weken gewonnen) en zo werkt het meestal, tenzij de huisarts van mening is dat het bloedspoed is. Maar ik weet dus niet of de arts er naar gekeken heeft. De huisarts afspraak had ik op woensdagmiddag, de mail van het ziekenhuis kwam op vrijdagmiddag.
Eens diep graven in mijn keukenkastje, misschien heb ik die wel liggenquote:Op donderdag 14 september 2023 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb toevallig deze in gebruik, maar ik ga er vanuit dat de rest van het assortiment net zo effectief is.
Daar heb je volkomen gelijk in. Of geef aan dat je bezig bent met het updaten van de websitequote:Op donderdag 14 september 2023 12:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ieder(e) ziekenhuis/kliniek heeft z'n eigen werkwijze, dat is inmiddels wel duidelijk en dat is op zich ook geen probleem.
Maar dan moet de informatie voor de patiënt in beginsel wel juist zijn en de gemaakte afspraken nageleefd worden. Gaandeweg het spel de spelregels veranderen vind ik niet zo prettig, om me zacht uit te drukken…
Dat doe ik inmiddels niet meer, dat heb ik afgeleerd in de revalidatie gelukkig. Mijn ouders hebben wel die ene aandoening waardoor je handen krom groeien. Weet niet hoe het heet en kan het ook niet vragen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bleek (merkte ik) dat ik 's nachts altijd m'n handen balde, heb dat nu een stuk minder (maar nog wel steeds pijn)
Ik had het weken en weken doordat ik vocht vasthield. Dat ging weg en foetsie pijnquote:Op donderdag 14 september 2023 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Steunkousen![]()
Ik heb ook een dingetje. Ik vind het een ouderdomsding en ik denk dat ik het al een hele tijd aan het ontkennen ben. Ik heb vaak zere handen. Gisteren vroeg ik me af wanneer ik een dag geen pijn in mijn handen heb gehad en ik moest tot mijn schrik toegeven dat ik niet weet wanneer dat was. Ik gaf altijd schoonmaken (doekjes uitwringen), veel keukenwerk, tuinwerk, sporten de schuld maar ik geloof dat het er gewoon altijd wel is tegenwoordig. Ik ga na de vakantie maar eens naar de huisarts.
Dupuytren?quote:Op donderdag 14 september 2023 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat doe ik inmiddels niet meer, dat heb ik afgeleerd in de revalidatie gelukkig. Mijn ouders hebben wel die ene aandoening waardoor je handen krom groeien. Weet niet hoe het heet en kan het ook niet vragen natuurlijk.
Mazzelaar. Ik hou geen vocht vast.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had het weken en weken doordat ik vocht vasthield. Dat ging weg en foetsie pijn
Dat inderdaad. Ik heb geen harde stukken in mijn handen, het voelt meer als iets met gewrichten ofzo. Ga er eens naar laten kijken.quote:
Tof! weet je al waarheen?quote:Op donderdag 14 september 2023 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, we hebben een caravanverhuurder gevonden! Eindelijk. We hebben ook besloten om zondag weg te gaan in plaats van zaterdag. In theorie moet het dan wel goedkomen allemaal.
Onderbuiken zijn de bombquote:Op donderdag 14 september 2023 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues Ja ik had een tweede gesprek en gezamenlijk besloten dat dat geen goed idee was. Moest daar ook de keuken opruimen, koffie/thee verzorgen, vergaderkamers opruimen etc. En fysiek is dat niet echt altijd een goed plan. En ik weet ook niet waarom, maar ik had een heel vervelend gevoel bij één van de mensen waar ik een gesprek mee had. En ik weet nu dat ik daar naar moet luisteren, heb nu 2x meegemaakt bij VWN dat ik iemand voor me kreeg waar ik de kriebels van kreeg (geen fijne) en beide keren bleek ik gelijk te hebben.
Oh wat fijn, beter dan zwachtels! Hopelijk gaat het goedkomen met aan en uittrekkenquote:En(min of meer) heb nu de steunkousen aan. Wat een (min of meer) opluchting in vergelijk met die zwachtels. Vanmiddag komt de thuiszorg met allemaal aantrekhulpen (die ik nu heb is voor mij niet geschikt).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus niet heel snel kort door de bocht door de telefoon of op een website te zeggen hoe snel je gezien kunt worden.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:10 schreef Blues het volgende:
Ik wil nog even toelichten waarom de wachttijdinformatie van ziekenhuizen op de websites vaak/regelmatig/wel eens niet klopt.Het lastige / vertroebelende is dat "Interne" eigenlijk structureel een van de weinige specialismen is die zo'n tussen triage doen; huisartsen kunnen bij "de rest" dus vaak wel vrij goed inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus niet heel snel kort door de bocht door de telefoon of op een website te zeggen hoe snel je gezien kunt worden.ZorgDomein
![]()
zien wat de verwijstijd is...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Wat leuk! Dus met een sleurhutteke de boer op!quote:Op donderdag 14 september 2023 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, we hebben een caravanverhuurder gevonden! Eindelijk. We hebben ook besloten om zondag weg te gaan in plaats van zaterdag. In theorie moet het dan wel goedkomen allemaal.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lastige / vertroebelende is dat "Interne" eigenlijk structureel een van de weinige specialismen is die zo'n tussen triage doen; huisartsen kunnen bij "de rest" dus vaak wel vrij goed inZorgDomein
![]()
zien wat de verwijstijd is...
Kost ieder ziekenhuis tonnen ieder jaar, voor een dienst die in een achterkamertje gebouwd is en op een zoldertje draaitquote:Op donderdag 14 september 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
[..]met je
zorgdomein
![]()
![]()
Ik vind Internisten wel echt spoorzoekers/detectives
Internisten weten veel en kunnen niksquote:Op donderdag 14 september 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
[..]met je
zorgdomein
![]()
![]()
Ik vind Internisten wel echt spoorzoekers/detectives
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik heb net een leuke camping in Uitdam gezien voor zondag-donderdag. Woensdag gaan we naar Amsterdam dus dat is wel een handige uitvalsbasis. Dit is een luxe camping met allerlei onzin erbij. J wil dat graag want die heeft een lichte angst dat hij meer nodig gaat hebben dan sanitair en stroom. Donderdag-zaterdag doen we dan mijn zin: een boerencamping.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat leuk! Dus met een sleurhutteke de boer op!
Waar naar toe?
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:36 schreef Sarabi het volgende:
Het is niets als ik het vergelijk met jullie problemen maar heb er vannacht wel wakker van gelegen
Dat is ook frustrerend. Heb je al gebeld met de vraag of de facturen wel naar het juiste mailadres zijn gestuurd? Sommige bedrijven hebben een apart mailadres voor facturen, wij ook. Ik doe soms met opzet heel onnozel, dan gaan ze nakijken of hij wel binnen is gekomen en dan heb je die info in elk geval alvast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Omg hel een camping met dingen!quote:Op donderdag 14 september 2023 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net een leuke camping in Uitdam gezien voor zondag-donderdag. Woensdag gaan we naar Amsterdam dus dat is wel een handige uitvalsbasis. Dit is een luxe camping met allerlei onzin erbij. J wil dat graag want die heeft een lichte angst dat hij meer nodig gaat hebben dan sanitair en stroom. Donderdag-zaterdag doen we dan mijn zin: een boerencamping.
Kinderen gaan gewoon naar school dus de dingen zijn gelukkig beperkt als het goed is. Staatsbosbeheer en boswachterkamperen lijkt me heerlijk. Maar ik moet geen dingen gaan forceren hier. Dat komt vast nog wel.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg hel een camping met dingen!
Als dit bevalt zouden jullie eens moeten kijken naar logeren bij de boswachter, echt heel tof
Misschien juist beter als er wel gillende kinderen zijn, dan ziet hij waarom je een rustige camping wilquote:Op donderdag 14 september 2023 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kinderen gaan gewoon naar school dus de dingen zijn gelukkig beperkt als het goed is. Staatsbosbeheer en boswachterkamperen lijkt me heerlijk. Maar ik moet geen dingen gaan forceren hier. Dat komt vast nog wel.
ooit een chirurg ontmoet, die wilde zien hoe ik een ree slacht. Wist niet dat ie chirurg was, en vertelde vrolijk over de ingewanden, de longen, etc, de verschillend spiergroepen en wat voor een soort vlees daarvan kwam. Lachend sloeg hij me op de schouders, we zijn collega's, als je hem nu weer in elkaar zet en het huppeld weg moeten we verder praten.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Chirurgen kunnen veel en weten niks.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:10 schreef Blues het volgende:
Ik wil nog even toelichten waarom de wachttijdinformatie van ziekenhuizen op de websites vaak/regelmatig/wel eens niet klopt.Ik begrijp jouw/jullie kant van het verhaal, maar als 'klant' word je via Zorgdomein door een huisarts iets toegezegd op basis van de hen ter beschikking staande gegevens. Toen ik vanmorgen met de assistente belde nam ze ter plekke de wachttijden van alle klinieken en ziekenhuizen met naam en toenaam met me door.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is dus niet heel snel kort door de bocht door de telefoon of op een website te zeggen hoe snel je gezien kunt worden.
Als algemeen bekend is dat die wachttijden een wassen neus zijn, zou het beter zijn om helemaal geen verwachtingen te scheppen door simpelweg die wachttijden niet te noemen/te vermelden in verwijsbrieven e.d.
Ik maak uit de diverse reacties op dat Zorgdomein niet zo populair is.
Maak er nu pas voor het eerst kennis mee, maar is het zo erg?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 september 2023 14:36 schreef Sarabi het volgende:
Het is niets als ik het vergelijk met jullie problemen maar heb er vannacht wel wakker van gelegen
Wat L_S zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quasi onnozel even bellen, dan weet je hoe het zit.
Niet om je te verontrusten, maar vanwege mijn whisky tic volg ik nogal wat slijterijen en bij 3 van hen is er op één en dezelfde dag door 2 dames (steeds dezelfde op de gepubliceerde beveilingscamera beelden) op klaarlichte dag voor in totaal duizenden euro's aan drank uit de winkel gestolen. En die winkels zitten in Wormerveer, Zaandam en Leersum, niet echt allemaal naast elkaar. Ook bestelen ze op diverse plekken drogisterijen en parfumeries.
Gaat helemaal meer nergens over…
Je hoort het in de bierwereld inderdaad ook veel nu.....quote:Op donderdag 14 september 2023 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat L_S zegt.
Niet om je te verontrusten, maar vanwege mijn whisky tic volg ik nogal wat slijterijen en bij 3 van hen is er op één en dezelfde dag door 2 dames (steeds dezelfde op de gepubliceerde beveilingscamera beelden) op klaarlichte dag voor in totaal duizenden euro's aan drank uit de winkel gestolen. En die winkels zitten in Wormerveer, Zaandam en Leersum, niet echt allemaal naast elkaar. Ook bestelen ze op diverse plekken drogisterijen en parfumeries.
quote:Op donderdag 14 september 2023 15:18 schreef Sarabi het volgende:
Vervelend van het erachteraan bellen, maar je wilt ook je geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 september 2023 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, een les in hulpmiddelen gekregen. De meesten zijn niet geschikt voor mij (bukken, draaien met de knieen of veel kracht). Nu een raar ding in huis 2 handschoenen en nog iets. Dezen leen ik nu, totdat ik m'n eigen heb gekregen.
[ afbeelding ]
De mensen die dit soort zorgstroomlogistiekerij bedenken zijn dikwijls niet degenen die er mee moeten werken.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw/jullie kant van het verhaal, maar als 'klant' word je via Zorgdomein door een huisarts iets toegezegd op basis van de hen ter beschikking staande gegevens. Toen ik vanmorgen met de assistente belde nam ze ter plekke de wachttijden van alle klinieken en ziekenhuizen met naam en toenaam met me door.
Als algemeen bekend is dat die wachttijden een wassen neus zijn, zou het beter zijn om helemaal geen verwachtingen te scheppen door simpelweg die wachttijden niet te noemen/te vermelden in verwijsbrieven e.d.
quote:Op donderdag 14 september 2023 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat L_S zegt.
quote:Op donderdag 14 september 2023 15:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]Brandbommetje voor de deur is tegenwoordig vrij normaal toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2023 15:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Brandbommetje voor de deur is tegenwoordig vrij normaal toch?
Laten we dat maar niet doenquote:Op donderdag 14 september 2023 15:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Brandbommetje voor de deur is tegenwoordig vrij normaal toch?
Een klant van ons die wat motivatie problemen had met betalen bleek dat te doen bij nog een bakker, een drankhandel en een kunstenaar. En dat is alleen waar ik het van weet. Lokale hipster horecatent die gewoon consequent de boel belazeren.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat L_S zegt.
Vraag ze eens naar hun eigen handschoentjes. Stof aan de bovenkant, rubber aan de palmkant. Soort luxe tuinhandschoenen. Voordeel van huishoudhandschoenen (die het qua kleefkracht doen als een mofoquote:Op donderdag 14 september 2023 12:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wacht even af waar de thuiszorg straks mee komt. En dan kan ik altijd nog even naar de winkel voor de afwashandschoenen (dat zijn toch van die roze of gele dingen?)
Heb ook een verwijzing liggen voor een ergotherapeut dus daar kan ik me ook nog melden.
Ah, verder gelezen, je hebt een Steve. Lijkt me voor jou idd niet goed geschiktquote:Op donderdag 14 september 2023 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, een les in hulpmiddelen gekregen. De meesten zijn niet geschikt voor mij (bukken, draaien met de knieen of veel kracht). Nu een raar ding in huis 2 handschoenen en nog iets. Dezen leen ik nu, totdat ik m'n eigen heb gekregen.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 september 2023 16:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen
Gedoe! En naar volkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook nare mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Maar ik wil helemaal geen galblaasverwijdering…quote:Op donderdag 14 september 2023 17:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En @:MadMasterEn dan ook nog burocratisch geneuzel.
Hangt toch echt van de regio af. Mijn moeder kreeg (wel via internist) verwijzing naar chirurg, kon daar twee weken later terecht en waarschijnlijk is ze over vijf weken aan de beurt voor een galblaasverwijdering.
Dat treft, mijn moeder wilde het wel, heeft de chirurg nog wat moeten overtuigenquote:Op donderdag 14 september 2023 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar ik wil helemaal geen galblaasverwijdering…
quote:Op donderdag 14 september 2023 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat treft, mijn moeder wilde het wel, heeft de chirurg nog wat moeten overtuigen
quote:Op donderdag 14 september 2023 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gedoe! En naar volk
Hier ook nare mensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nare mensen inderdaad.
Je begrijpt niet dat er mensen zijn die dat doen.
Volgens mij krijg je als ziekenhuis punten voor van die AD of Elsevier lijstjes van Beste Ziekenhuizen van Nederland als je zoiets hebtquote:Op donderdag 14 september 2023 15:15 schreef MadMaster het volgende:
Ik dacht ook dat ik het niet goed verstaan had. Kreeg er een ...pop idee bijquote:Op donderdag 14 september 2023 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je als ziekenhuis punten voor van die AD of Elsevier lijstjes van Beste Ziekenhuizen van Nederland als je zoiets hebtDus gewoon scores verzamelen ipv goede zorg leveren. Want iemand moet die lijstjes weer steeds bijhouden en dat kost allemaal tijd, tijd die je ook in patiëntenzorg kan stoppen.
En je voorlopige diagnose klinkt niet raar. Alleen wel heel erg jammer als er weinig aan te doen is in jouw geval, dan word je toch wat huiverig met niet thuis eten. Hoop dat de internist nog kan helpen.
Kaatje, ik zit hier gewoon te grinniken dat zoiets een Steve+ heetHoe verzinnen ze het. Maar wel handig als het werkt natuurlijk
Sarabi, wat ongelofelijk kut. Echt. Ik zou al niet zo'n beste zakenvrouw zijn, maar als het hobby is en je krijgt ook te maken met niet-betalende klanten is dat extra vervelend. Kunnen jullie niet betaling vooruit doen in de toekomst?
Wij zijn ook echt totaal geen zakenmensen, dus nee dit is niet het leukste onderdeel.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je als ziekenhuis punten voor van die AD of Elsevier lijstjes van Beste Ziekenhuizen van Nederland als je zoiets hebtDus gewoon scores verzamelen ipv goede zorg leveren. Want iemand moet die lijstjes weer steeds bijhouden en dat kost allemaal tijd, tijd die je ook in patiëntenzorg kan stoppen.
En je voorlopige diagnose klinkt niet raar. Alleen wel heel erg jammer als er weinig aan te doen is in jouw geval, dan word je toch wat huiverig met niet thuis eten. Hoop dat de internist nog kan helpen.
Kaatje, ik zit hier gewoon te grinniken dat zoiets een Steve+ heetHoe verzinnen ze het. Maar wel handig als het werkt natuurlijk
Sarabi, wat ongelofelijk kut. Echt. Ik zou al niet zo'n beste zakenvrouw zijn, maar als het hobby is en je krijgt ook te maken met niet-betalende klanten is dat extra vervelend. Kunnen jullie niet betaling vooruit doen in de toekomst?
Wanneer je wilt, kan ik wel een poging wagen. Kan niet beloven dat hij/zij klant blijft en natuurlijk ook niet garanderen dat hij/zij gaat betalen. Maar ik sta er een stuk verder vanaf en ben "dom, blond en secretaresse"quote:Op donderdag 14 september 2023 18:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zijn ook echt totaal geen zakenmensen, dus nee dit is niet het leukste onderdeel.
En allebei haten we ook nog eens om te bellen![]()
Dat vooruit betalen is niet gebruikelijk bij zakelijke klanten dus dat laten we maar zitten.
Maar nu tijd om over leuke dingen te pratenWe hebben net de schetsen voor ons nieuwste bier binnen.
De film Groundhog Day is de inspiratieecht geweldig.
Dat is lief! Ik ga het zeker in gedachten houden.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer je wilt, kan ik wel een poging wagen. Kan niet beloven dat hij/zij klant blijft en natuurlijk ook niet garanderen dat hij/zij gaat betalen. Maar ik sta er een stuk verder vanaf en ben "dom, blond en secretaresse"
Ik zelf op zich ben niet zo bang voor dat flauwvallen, het is meer de kunst hoe het beheersbaar is te houden.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben maar één keer flauwgevallen, zonder enige aanleiding, in een Bulgaars restaurant. Daarna nooit weer, een keer bijna toen we op school met biologie een film van een openhart operatie gingen kijken, ik kon net op tijd weg komen.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zelf op zich ben niet zo bang voor dat flauwvallen, het is meer de kunst hoe het beheersbaar is te houden.
Ik voel nu het aankomen doordat de zijkanten van mijn nek beginnen te tintelen/gloeien (dan daalt dus mijn bloeddruk) en dan moet ik gewoon gaan zitten/liggen en alles uit mijn handen leggen. Het is vooral vervelend voor de omstanders en misschien de restaurant eigenaar.
Maar afkloppen, tot nu toe heb ik in restaurants nog geen last gehad en vorige week in Duitsland maar 1 keer, heel licht, waarbij ik snel weer herstelde…
Hey, grappig, die ken ik nog niet als symptoom. Maar in de vaatwand van je halsslagaders zitten dus drukreceptoren die de bloeddruk in je lichaam meten!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:07 schreef MadMaster het volgende:
Ik zelf op zich ben niet zo bang voor dat flauwvallen, het is meer de kunst hoe het beheersbaar is te houden.
Ik voel nu het aankomen doordat de zijkanten van mijn nek beginnen te tintelen/gloeien (dan daalt dus mijn bloeddruk) en dan moet ik gewoon gaan zitten/liggen en alles uit mijn handen leggen. Het is vooral vervelend voor de omstanders en misschien de restaurant eigenaar.
Maar afkloppen, tot nu toe heb ik in restaurants nog geen last gehad en vorige week in Duitsland maar 1 keer, heel licht, waarbij ik snel weer herstelde…
Reageren ze ook niet op jullie herinnerig en aanmaning? Ik bel alleen zeer zeldzame gevallen eigenlijk.quote:Op donderdag 14 september 2023 18:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zijn ook echt totaal geen zakenmensen, dus nee dit is niet het leukste onderdeel.
En allebei haten we ook nog eens om te bellen![]()
Dat vooruit betalen is niet gebruikelijk bij zakelijke klanten dus dat laten we maar zitten.
Maar nu tijd om over leuke dingen te pratenWe hebben net de schetsen voor ons nieuwste bier binnen.
De film Groundhog Day is de inspiratieecht geweldig.
Interessant!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, grappig, die ken ik nog niet als symptoom. Maar in de vaatwand van je halsslagaders zitten dus drukreceptoren die de bloeddruk in je lichaam meten!
Ons lijfquote:Op donderdag 14 september 2023 19:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Interessant!
Even opgesnord: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Baroreceptorreflex
Nou, dan weet je wel waar je aan toe bent morgenavond.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen bericht uit Litouwen, morgen ga ik die kant op, een etappe van 700km.
Laatste bericht op de FB pagina van die vriendin was ook ergens in maart, dus ja, moet maar net geluk hebben dat dat mailadres wekelijks wordt bekeken...
Het is een monopolist die met "het is gratis het is gratis het is gratis" zich bij de huisartsen binnengewerkt heeft, en die vervolgent -per bericht- factureert aan de partij waar naartoe verwezen is.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op de HAP is het niet gratis (we zitten toevallig in een traject op het moment). We betalen per patiënt. En das best veel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is een monopolist die met "het is gratis het is gratis het is gratis" zich bij de huisartsen binnengewerkt heeft, en die vervolgent -per bericht- factureert aan de partij waar naartoe verwezen is.
En omdat de huisartsen na het "het is gratis het is gratis het is gratis" ook geen opties hebben gekregen van hun eigen automatiseerder om 2 of meer verwijs opties te ondersteunen zijn dus -alle- ziekenhuizen "klant". Of ze dat nu willen of niet. En worden jaarlijks de prijzen verhoogd, en allerlei diensten "vernieuwd" met bijbehorende kosten. En je kan geen nee zeggen want dan kan de huisarts niet meer verwijzen.
De verzekeraars waren deze prijsverhogingen zoooo zat (want die moeten ze uiteindelijk betalen) dat die een eigen oplossing hebben opgezet (die ook feitelijk veel goedkoper is door de gekozen techniek) en lopen nu tegen de muur dat de bouwers van huisartsen dossier systemen dit dus niet willen inbouwen..
Bijzonder verhaal.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is een monopolist die met "het is gratis het is gratis het is gratis" zich bij de huisartsen binnengewerkt heeft, en die vervolgent -per bericht- factureert aan de partij waar naartoe verwezen is.
En omdat de huisartsen na het "het is gratis het is gratis het is gratis" ook geen opties hebben gekregen van hun eigen automatiseerder om 2 of meer verwijs opties te ondersteunen zijn dus -alle- ziekenhuizen "klant". Of ze dat nu willen of niet. En worden jaarlijks de prijzen verhoogd, en allerlei diensten "vernieuwd" met bijbehorende kosten. En je kan geen nee zeggen want dan kan de huisarts niet meer verwijzen.
De verzekeraars waren deze prijsverhogingen zoooo zat (want die moeten ze uiteindelijk betalen) dat die een eigen oplossing hebben opgezet (die ook feitelijk veel goedkoper is door de gekozen techniek) en lopen nu tegen de muur dat de bouwers van huisartsen dossier systemen dit dus niet willen inbouwen..
Wat is er gebeurdquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:19 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 en ging kousen aantrekken ook goed na zo’n heerlijke nacht?
@:Isabeau heeft een lange versie van een kous - als ik mij goed herinner - red jij het goed met aan/uitdoen?.
Eerlijk gezegd lijkt het mij hel op de fiets.![]()
Wat.een.wereld.is het in de Zorg!![]()
Oh ja @:MadMaster Zou een bergmann kliniek nog een optie zijn? voor eerder aan de beurt.
Gister hoorde ik van iemand, die op die manier maanden eerder een uterus verwijdering had ondergaan plus een nachtje overblijven. Dat kan blijkbaar ook.
Mn.X die zijn leven lang fietst, is gister in “het mooie plaatsje Veere” van de sokken gereden! Het viel uiteindelijk mee met een groooote schaafwond. Jasses. Au.
Stom om dan thuis te zijn. Nou ja, hij is in goed gezelschap. Pffft.
Hier is het starttarief ¤1,80 bij één bolletje.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Cul vraag…gister kocht ik een knipkaart voor bolletjes ijs voor iemand’s verjaardag.
Geen idee wat anders qua cadeautje. Dat kwam neer op ¤ 1,75 per bolletje😳
Het is Ijs van de banketbakker.
Hoe zijn die prijzen in jullie regio? ¤ 1,25 kende ik al.
30.000 zorgorganisaties die elk hun eigen informatievoorziening inclusief systemen en datamodellen mogen bepalen zonder strakke overheidssturing op dit momentquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijzonder verhaal.
Klinkt als een soort van verplichte winkelnering voor alle partijen die daar geen van allen gelukkig mee zijn, op de huisartsen na misschien (want gratis voor hen).
Anderzijds lijken tig verschillende interfaces tussen huisartsen en overige zorgdienstverleners me ook niet praktisch, tenzij er een soort van 'open source' uniform/generiek uitwisselingsbericht/-protocol afgesproken kan worden. Ik heb geen idee hoeveel administratieve afhandelapplicaties er voor de zorg zijn, maar ik gok op 'veel' en probeer dat dan maar eens met zoveel partijen voor elkaar te krijgen.
Ben wel nieuwsgierig hoe ze dit er bij de overige zorgverleners/verzekeraars door heen gekregen hebben. Die moeten ooit ingestemd hebben met deze wijze van gegevensuitwisseling…
Ik zie dat ze 20,5 miljoen berichten per jaar verwerken en dat 91% van de huisartsen er op aangesloten is, dus dat kan bij een monopolist die zelf z'n prijzen bepaalt aardig in de kosten lopen…
Een auto en hij moest uitwijken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is er gebeurdVan de sokken gereden door een andere wielrenner of een gemotoriseerd iets?
En ik heb geen moeite meer met de kous aan en uit doen. Ik doe hem eerst dubbel en gebruik huishoudhandschoenen, van die rubberen. In het begin had ik gewoon een hogere hartslag en hijg en puf als ik klaar was![]()
QFTquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef Molo het volgende:
Hele zorgsysteem moet wmb radicaal op de schop
Halllooooquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier is het starttarief ¤1,80 bij één bolletje.
Meer bolletjes is lagere gemiddelde prijs per bolletje…
Ongeluk in een klein hoekjequote:Op vrijdag 15 september 2023 09:33 schreef AnneX het volgende:
Een auto en hij moest uitwijken.Man stopte wel en was geschrokken.
Ja, ik ook toen de foto binnenkwam. 😳
Geen idee, koop het zelden maar ¤1,75 klinkt goedkoop voor kwaliteitsingrediënten, bereiding en het uitserverenquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Cul vraag…gister kocht ik een knipkaart voor bolletjes ijs voor iemand’s verjaardag.
Pizza koud opetenquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:36 schreef Molo het volgende:
Maaruh, burrata op de pizza straks wel of niet meewarmen?
Dillemma's
Ik ken een soortgelijk probleem met verschillende IT Service Management platforms (ServiceNow, Omnitracker e.d.) die gegevens moeten uitwisselen tussen verschillen partijen. Ook altijd gekloot met de API/interface om dat glad te laten verlopen. Bijna altijd maatwerk.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:31 schreef Molo het volgende:
[..]
30.000 zorgorganisaties die elk hun eigen informatievoorziening inclusief systemen en datamodellen mogen bepalen zonder strakke overheidssturing op dit moment
Gelukkig is er nu wel wetgeving sinds 1/7 die stap voor stap en oplopend dat generieke uitwisselen op gebied van informatie gaat verplichten. Zat werk te doen om te veranderen
Hele zorgsysteem moet wmb radicaal op de schop
Je hebt je letterlijk in laten pakken…quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hallloooo![]()
De prijs vond ik zó verbijsterend, dat ik schaapachtig akkoord ging.
Het was wel leuk verpakt in een hoorntje en cellofaan en in een tasje.
Dat dan weer wel.
Auto. Moest uitwijken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
@:AnneX wat een schrik voor MnX (en voor jou) wat gebeurde er?
De kousen (met geleend hulpmiddel) ging heel vlotjes aan. Heerlijk die vrijheid om lekker in bed te blijven omdat ik daar zin in had. Maar nu kom ik dus helemaal niet op gang nu maar eerst even ontbijten
1,75 voor een bolletje vind ik heel normaal nu idd. Voor goed ijs.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Uhm, weet ik dus niet echt, voor hetzelfde geld ligt ze ook coma zeg maar.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, dan weet je wel waar je aan toe bent morgenavond.
Een reality check vakantie.
En dat allemaal in het digitale tijdperk van tegenswoordig.
Succes voor duidelijkheid gewenst!
😳quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
1,75 voor een bolletje vind ik heel normaal nu idd. Voor goed ijs.
Ik geloof dat clevers 3,60 is voor 2 bolletjes
Ik hoop dat je per saldo een goede dag hebt, vandaag!quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja, zal dr wel een niet zien in de zin van weten waaraan je toe bent. Wat waarom hoe, dat niet.
Als je een uitlopend product goedkoop wil aanschaffen is dit nu wel de kans.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:20 schreef fietsie het volgende:
Zou het nu het goede moment om voor veel minder geld een iPhone 12 op de kop te tikken? Nu dat ge-emmer over straling speelt?
Moest auto uitwijkenquote:
Het hele systeem dan maar gelijkquote:
Schreef het hierboven duidelijker. Dacht ik. Híj moest uitwijken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Moest auto uitwijken
Moest MrX uitwijken
Verleende auto geen voorrang of MrX
Of ... ?
We zijn nieuwsgierig!
Geef 'm maar een aai van me als ie weer thuis is, ik vind dat je een leuke en charmante MrX hebt
Waar dan? Bij ‘reaper’ heb ik horror beelden voor ogen…😳quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
V en ik aten carolina reaper ijs en dat was verdomd lekker.
In de "Haagse Zorg Wolk" zien duizenden ZZP-ers, pseudo-ZPP-ers, Accountancyfirma's e.d. die bakken geld ook lonken, en lurken ze leegquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken een soortgelijk probleem met verschillende IT Service Management platforms (ServiceNow, Omnitracker e.d.) die gegevens moeten uitwisselen tussen verschillen partijen. Ook altijd gekloot met de API/interface om dat glad te laten verlopen. Bijna altijd maatwerk.
Ik zie wel mogelijkheden qua werk…
4,8 voor 2 bolletjes en een flinke toef stevige slagroom, wel echt goed ijs en niet echt uit de toon met de rest van de antwoorden hier.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Succes, ik wens je uiteraard een hartstochtelijk wederzien maar ik denk dat ze heel raar kan reageren als er opeens een Hollandse gast voor de deur staat die ca. 1500 km heeft gereden om even te checken hoe het gaat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhm, weet ik dus niet echt, voor hetzelfde geld ligt ze ook coma zeg maar.
Op de dag af een jaar terug waren we samen in Grasse, voor een studyvisit van het project over ambachten dat we met onze stichting organiseren. Leuk reisje was dat.
?quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:34 schreef fietsie het volgende:
Ah de troll is er nog steeds. Dan ben ik weer weg. Geen zin in deze lambal.
Even gelezen op https://www.gegevensuitwi(...)ing-nen-normen-wegizquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de "Haagse Zorg Wolk" zien duizenden ZZP-ers, pseudo-ZPP-ers, Accountancyfirma's e.d. die bakken geld ook lonken, en lurken ze leeg
Nu met de nieuwe Wegiz ook weer schitterende voorbeelden van hele commissies die nieuwe NEN-normen op papier aan het zetten zijn want dat is het voertuig waarmee de zorg verbeterd gaat worden, NEN-normen.
Zou me niets verbazen als we om de norm te downloaden nog moeten betalen ook aan de NEN...
Maarquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
1,75 voor een bolletje vind ik heel normaal nu idd. Voor goed ijs.
Ik geloof dat clevers 3,60 is voor 2 bolletjes
Vertel eens…hoe veel nachchies slapen nog voor jullie verhuizing?quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:59 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Maarclevers
is dat zeker waard
Ik vind 1,75 voor tegenwoordig ook niet schokkend eigenlijk.
We hebben de 29e de overdracht, eerst maandag naar LA/ Anaheim tot de 28e.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vertel eens…hoe veel nachchies slapen nog voor jullie verhuizing?
Oh shut…daar ook al pre fab.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind roomijs eigenlijk meestal tegenvallen de laatste tijd. Je komt bijna nergens meer ambachtelijk ijs tegen. Net als veel bakkers dat doen, worden er gewoon zakken mix van een groothandel gekocht. Heus lekker hoor maar echt speciaal vind ik het niet.
Een bijzonder tijdspad hebben jullie.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
We hebben de 29e de overdracht, eerst maandag naar LA/ Anaheim tot de 28e.
We verhuizen pas in november is 't plan. Maandag komt de verkoop makelaar om de verkoop van hier in gang te zetten.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de poezenschedel?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:26 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
We hebben de 29e de overdracht, eerst maandag naar LA/ Anaheim tot de 28e.
We verhuizen pas in november is 't plan. Maandag komt de verkoop makelaar om de verkoop van hier in gang te zetten.
Ik zag over die poeders een korte story op insta, uit een tv-programma. Eerst denk jequote:Op vrijdag 15 september 2023 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind roomijs eigenlijk meestal tegenvallen de laatste tijd. Je komt bijna nergens meer ambachtelijk ijs tegen. Net als veel bakkers dat doen, worden er gewoon zakken mix van een groothandel gekocht. Heus lekker hoor maar echt speciaal vind ik het niet.
De aankoop ging ineens vrij snel. Maar sinds die tijd zijn we al druk bezig hoor, we moesten wat dingen doen om dit huis verkoopklaar te maken, alles is uitgezocht en weggegooid wat weg kon. De ouders van de buren wilden dit huis misschien kopen en vorige week gehoord dat ze dat toch niet gaan doen. Daarna direct naar de verkoopmakelaar gegaan en we kunnen beiden ook niet qua werk binnen een paar weken naar de andere kant van het land.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh shut…daar ook al pre fab.![]()
De drie plaatsen Vreeswijk, Rhenen en Wijk hopelijk niet. Dacht ik.
@:mjan weet daar vast meer van. Alleen heeft zij ook een leven.
[..]
Een bijzonder tijdspad hebben jullie.
Buurvrouw is al 3 weken bezig en nog 3 te gaan om vrijwel dagelijks op te ruimen, weg te gooien, naar de kringloop winkel . En dan nog inpakken.
Goed, er wordt nog aan gewerkt! Heb wel foto's gekregen toen 't vlees er helemaal al af was maar qua tandvlees ed duurt het wat langer voordat alles weg is en dan moeten de tanden weer vastgeplakt worden. En dan gepreserveerd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de poezenschedel?
Tof. Kan mij voorstellen dat de tussentijdse fotos niet perse leuk zijn?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:39 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Goed, er wordt nog aan gewerkt! Heb wel foto's gekregen toen 't vlees er helemaal al af was maar qua tandvlees ed duurt het wat langer voordat alles weg is en dan moeten de tanden weer vastgeplakt worden. En dan gepreserveerd.
Ik vond ze eigenlijk heel tof hahaquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tof. Kan mij voorstellen dat de tussentijdse fotos niet perse leuk zijn?
Daar hebben wij echt de tijd niet voor zeker met bezichtigingen ed. We zijn beiden doordeweeks van huis en aan 't werk. De makelaar krijgt gewoon de sleutel dan en succes. Plus Rotterdam is wel iets populairder. We verwachten niet dat de verkoop 'n halfjaar zal duren ofzo maar echt niet meteen de eerste of tweede kijker verwacht ik.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tof. Kan mij voorstellen dat de tussentijdse fotos niet perse leuk zijn?
Wij dachten bij kijker twee klaar te zijn maar die kreeg geen contractverlenging op het werkquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:47 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Daar hebben wij echt de tijd niet voor zeker met bezichtigingen ed. We zijn beiden doordeweeks van huis en aan 't werk. De makelaar krijgt gewoon de sleutel dan en succes. Plus Rotterdam is wel iets populairder. We verwachten niet dat de verkoop 'n halfjaar zal duren ofzo maar echt niet meteen de eerste of tweede kijker verwacht ik.
Dat laatste was toch al een tijdje bekend?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:33 schreef AnneX het volgende:
Overigens…ik verveel mij niet hoor! Mochten jullie dat denken.
Gewoon tijd voor fokken.
Zie ik verdorie dat tong80 ook een foute diagnose heeft.
Dank, moet nog lunchen dus komt helemaal goed uit zoquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Molo als het nog niet te laat is: burrata eraf, pizza opwarmen en burrata er weer op!
Zo doen ze het in Italia toch ook, de burrata pas na de oven op de pizza?quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Molo als het nog niet te laat is: burrata eraf, pizza opwarmen en burrata er weer op!
Nou, dat wist ik (nog) niet. En volg niet overal de hoeveelheden topics.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste was toch al een tijdje bekend?
Of is er recent nieuws, wat ik niet kan vinden?
Er staat wel wat in de VBL SC als je het echt wil opzoeken.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat laatste was toch al een tijdje bekend?
Of is er recent nieuws, wat ik niet kan vinden?
Geen probleem uiteraard, maar ik hoor/lees nog wel eens iets her en der, maar ook niet alles.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, dat wist ik (nog) niet. En volg niet overal de hoeveelheden topics.
Bij het restaurant in Pisa waar ik het at in elk geval wel. Zo maak ik 't thuis ook altijd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zo doen ze het in Italia toch ook, de burrata pas na de oven op de pizza?
Het pleurde er bij oppakken al vanaf in de doos, dus dat scheelde weer gedoequote:Op vrijdag 15 september 2023 12:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij het restaurant in Pisa waar ik het at in elk geval wel. Zo maak ik 't thuis ook altijd.
Kanker maar andere kanker ofzo?quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen probleem uiteraard, maar ik hoor/lees nog wel eens iets her en der, maar ook niet alles.
Ik weet dat hij vandaag een operatie ondergaat, zoals uit deze post van hemzelf blijkt: tong80 in VBL / [HOOLS] De VBL kroeg # 2105. Dronen zijn bedrog......
quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:30 schreef Myraela het volgende:
Ik had een goede termijnecho.Nu zit er niet alleen meer een blob in m'n buik, maar gewoon een echt wiebelend mini-mensje van 5 centimeter.
Ik had een goede termijnecho.Nu zit er niet alleen meer een blob in m'n buik, maar gewoon een echt wiebelend mini-mensje van 5 centimeter.
Mijn vervangende huisarts heeft woensdag gewoon gebeld met het ziekenhuis voor mijn doorverwijzing. Kon via de eerste hulp door naar de acute opname voor de eerste nacht en nu in een mooie eenpersoonskamer met uitzicht en eigen sanitairfaciliteiten. All-inclusive.quote:
Beterschap!quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn vervangende huisarts heeft woensdag gewoon gebeld met het ziekenhuis voor mijn doorverwijzing. Kon via de eerste hulp door naar de acute opname voor de eerste nacht en nu in een mooie eenpersoonskamer met uitzicht en eigen sanitairfaciliteiten. All-inclusive.
Vervolgens kreeg ik uren later zo'n zorgdomeinmailtje met een smscode (vind dat zo ruk) om het na te kunnen lezen.
Johquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn vervangende huisarts heeft woensdag gewoon gebeld met het ziekenhuis voor mijn doorverwijzing. Kon via de eerste hulp door naar de acute opname voor de eerste nacht en nu in een mooie eenpersoonskamer met uitzicht en eigen sanitairfaciliteiten. All-inclusive.
Vervolgens kreeg ik uren later zo'n zorgdomeinmailtje met een smscode (vind dat zo ruk) om het na te kunnen lezen.
Yes, 3 april!quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:14 schreef Clubsoda het volgende:
ik liep vorig jaar in bijna hetzelfde ritme
ben je begin april uitgerekend?
Soort van leven, maar wat het vooral lastiger maakt is dat ik een tijd geleden besloot vegan te worden waardoor ik ook nog maar weinig in ijssalons te vinden ben - sorbetijs trekt me stukken minder. Ik kan me overigens wel vinden in wat Lucky zegt. Mocht je trouwens toch al in Rhenen zijn en een ijsje willen, dan zou ik doorrijden naar Wageningen en naar Cicuto gaan. Stukken beter ijs dan bij Martinoquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh shut…daar ook al pre fab.![]()
De drie plaatsen Vreeswijk, Rhenen en Wijk hopelijk niet. Dacht ik.
@:mjan weet daar vast meer van. Alleen heeft zij ook een leven.
Pure chocolade sorbet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:46 schreef mjan het volgende:
[..]
Soort van leven, maar wat het vooral lastiger maakt is dat ik een tijd geleden besloot vegan te worden waardoor ik ook nog maar weinig in ijssalons te vinden ben - sorbetijs trekt me stukken minder. Ik kan me overigens wel vinden in wat Lucky zegt. Mocht je trouwens toch al in Rhenen zijn en een ijsje willen, dan zou ik doorrijden naar Wageningen en naar Cicuto gaan. Stukken beter ijs dan bij Martino
Hé daarop had ik niet gerekend! Was eigenlijk een garpje om je te taggen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:46 schreef mjan het volgende:
[..]
Soort van leven, maar wat het vooral lastiger maakt is dat ik een tijd geleden besloot vegan te worden waardoor ik ook nog maar weinig in ijssalons te vinden ben - sorbetijs trekt me stukken minder. Ik kan me overigens wel vinden in wat Lucky zegt. Mocht je trouwens toch al in Rhenen zijn en een ijsje willen, dan zou ik doorrijden naar Wageningen en naar Cicuto gaan. Stukken beter ijs dan bij Martino
Miste je al even! Is het ernstig? Met een semi acute opname.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
En het huisnummer!?quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik sta in de file in Vilnius... Kijk es op de Navi, bekende straatnaam. Waar mevrouw de Litouwer woont dus
Ik heb MrX niet echt gesproken, maar wel een paar keer even een conversatie van hem met iemand anders meegeluisterd. En hij is aimabel en charmant. Een echte heer. Past wel goed bij jou, dame.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Schreef het hierboven duidelijker. Dacht ik. Híj moest uitwijken.
Uiteindelijk viel het dus allemaal reuze mee.
Momenteel spelen er wel naardere dingen hier. Veel naarder en onzekere dingen.
Verder: bloosHebben jullie elkaar nog gesproken ook?
Moeten we dan in toerbeurt een brief schrijven, als je straks in de bak zit daar?quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik sta in de file in Vilnius... Kijk es op de Navi, bekende straatnaam. Waar mevrouw de Litouwer woont dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferkansiemodes nog wel even vinden![]()
Sterkte, hopelijk niets ernstigsquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een auto en hij moest uitwijken.Man stopte wel en was geschrokken.
Ja, ik ook toen de foto binnenkwam. 😳
Ik was zo ongeveer 300 huisnummers eerder al afgedraaidquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Moeten we dan in toerbeurt een brief schrijven, als je straks in de bak zit daar?
quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:14 schreef Yinny het volgende:
Ik had dus vandaag een uitvaart, hij mocht maar helaas 53 jaar worden...bij de foto's die voorbij kwamen veel foto's met zijn zoontje....ik hield het niet droog
Beterschap.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Goed hoor, zei die vanmorgen.quote:
Ik heb er maar een abo'tje voor genomen. Kost een paar kwartjes en geeft een hoop rust.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:34 schreef fietsie het volgende:
Ah de troll is er nog steeds. Dan ben ik weer weg. Geen zin in deze lambal.
Nou moet je ophouden hoor!quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb MrX niet echt gesproken, maar wel een paar keer even een conversatie van hem met iemand anders meegeluisterd. En hij is aimabel en charmant. Een echte heer. Past wel goed bij jou, dame.
Nou ja, hij was wel een verrassing, ik stelde me een morsige hoarder voorquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou moet je ophouden hoor!![]()
Jij was eigenlijk na al die jaren en jaren geen verrassing meer. Krullebol.
Wel je mooie naam!
Ik hoop dat jullie gewoon een ouderwets fijne vakantie hebben en de zorgen een beetje opzij kunnen schuiven. Maar misschien wil dat totaal niet en is er samen in een vakantie-omgeving over praten ook gewoon heel prettig. Je hoeft in ieder geval even niet te werken en kan samen tijd doorbrengen.quote:
Op zich mooi dat je zo snel en zo simpel terecht kon, maar je ligt er waarschijnlijk niet voor een snotneus…quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
[..]
53 is ook wel akelig jong hoor en ook jong om je papa te verliezen. Snap wel dat je het niet droog hieldquote:Op vrijdag 15 september 2023 16:14 schreef Yinny het volgende:
Ik had dus vandaag een uitvaart, hij mocht maar helaas 53 jaar worden...bij de foto's die voorbij kwamen veel foto's met zijn zoontje....ik hield het niet droog
Hoop dat je je goed genoeg voelt om toch wat van de rust en privacy te genietenquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:10 schreef Troel het volgende:
quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:39 schreef Blues het volgende:
Met toestemming van g:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferkansiemodes nog wel even vinden
En daarnaast draag ik je vanwege je ontzettend lieve en zeer gewaardeerde hulp richting mij voor voor de Moeder Theresa award!![]()
![]()
![]()
Er was ook gewoon heel fijn nieuws in de slowchatquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:30 schreef Myraela het volgende:
quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou moet je ophouden hoor!![]()
Jij was eigenlijk na al die jaren en jaren geen verrassing meer. Krullebol.
Wel je mooie naam!
19 sept 2017quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou ja, hij was wel een verrassing, ik stelde me een morsige hoarder voor
Volgens mij moet ik je toch ooit eerder mijn naam wel verteld hebben, ten tijde van mijn hielspoor gok ik. Ik ga eens in de archieven duiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Met toestemming van g:Ergens fijn dat jullie gewoon op vakantie mogen/kunnen/GAANSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferkansiemodes nog wel even vinden
Tochallemaal, hoop spanning lijkt me.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Wow, dat is best heftig.quote:
Best bijzonder dat moeder Theresa altijd nog haar marketing zo goed op orde heeftquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En daarnaast draag ik je vanwege je ontzettend lieve en zeer gewaardeerde hulp richting mij voor voor de Moeder Theresa award!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:50 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
19 sept 2017Over hoarders gesprokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Ditquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Best bijzonder dat moeder Theresa altijd nog haar marketing zo goed op orde heeft
(Die liet arme mensen tot de dood creperen in haar houses for the poor)
P'cies dat, allemaalquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:55 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, hielspoor …was dat niet onderweg naar jullie plek in Spanje![]()
Oh kijk…dat vond ik toen al een mooie naam en passend bij je krullen. 😉
En ja, kan mij - na al de klaag posts - het beeld van een ‘morsige hoarder’ ook wel voorstellen. Een soort Wim de Bie in het tuinhuisje.
Dan valt het reuze mee. Ja. Hoera.
Oei. Wow. Heel veel sterkte in de genezing. 😘quote:
Ik heb een goed geheugen en ik kan goed zoekenquote:
Ik overleef op morfine. Letterlijk. Heb zojuist iets gegeten wat smaakte én bleef zitten. Gelukkig wel fijne verpleging die meedenktquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Wow, dat is best heftig.
Hoe is het nu?
Tuurlijk. Ook wel eens niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef sigme het volgende:
[..]
P'cies dat, allemaal![]()
Jij vindt 'm toch ook nog wel een beetje aimabel en charmant? Hoop ik?
Met toestemming van g:KnufSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferkansiemodes nog wel even vindentroel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |