Gewoon in de nieuwe vriezer plempen. Ik ga er vanuit dat je GOEDE vriezer kocht hebt dus dat blijft wel bevroren. Helpt ook om m sneller koud te krijgen straks.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:28 schreef MadMaster het volgende:
Een bout is voor mij een verbindingsmiddel met schroefdraad en een stomp uiteinde die in een voorbestemde holte moet worden gedraaid, een schroef is een verbindingsmiddel met schroefdraad en een scherpe punt die zichzelf vastzet in het materiaal waarin je het vastzet, ongeacht het type kop.
Boutje, moertje, schroefie, nippeltje…
Daarover gesproken, rond het middaguur komt de nieuwe koel-/vriescombinatie.
Die moet minimaal 4 uur stabiliseren alvorens die aangesloten mag worden op de elektra.
De oude kast wordt direct meegenomen.
Iemand nog een goede truc om de nu nog grotendeels bevroren producten goed te houden tijdens de overbruggingsperiode van vriezer A naar B? Waarschijnlijk langer dan 4 uur, want de vriezer is natuurlijk niet meteen op de juiste temperatuur…
Klinkt logisch…quote:Op woensdag 13 september 2023 09:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gewoon in de nieuwe vriezer plempen. Ik ga er vanuit dat je GOEDE vriezer kocht hebt dus dat blijft wel bevroren. Helpt ook om m sneller koud te krijgen straks.
Ja.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt logisch…
Zijn er ook niet GOEDE vriezers?
Google even de handleiding van je nieuwe vriezer. Die vier uur is lang niet altijd meer van toepassing.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:28 schreef MadMaster het volgende:
Een bout is voor mij een verbindingsmiddel met schroefdraad en een stomp uiteinde die in een voorbestemde holte moet worden gedraaid, een schroef is een verbindingsmiddel met schroefdraad en een scherpe punt die zichzelf vastzet in het materiaal waarin je het vastzet, ongeacht het type kop.
Boutje, moertje, schroefie, nippeltje…
Daarover gesproken, rond het middaguur komt de nieuwe koel-/vriescombinatie.
Die moet minimaal 4 uur stabiliseren alvorens die aangesloten mag worden op de elektra.
De oude kast wordt direct meegenomen.
Iemand nog een goede truc om de nu nog grotendeels bevroren producten goed te houden tijdens de overbruggingsperiode van vriezer A naar B? Waarschijnlijk langer dan 4 uur, want de vriezer is natuurlijk niet meteen op de juiste temperatuur…
Done that:quote:Op woensdag 13 september 2023 09:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Google even de handleiding van je nieuwe vriezer. Die vier uur is lang niet altijd meer van toepassing.
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.quote:Op woensdag 13 september 2023 07:00 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Donker en miezerig buiten, maar wel warm (16o)
Ik had nog een foto'tje liggen van een paar dagen geleden.
[ afbeelding ]
[..]
Oh leuk! Wat ga je (allemaal) fermenteren? En gaat daar het zuurkoolvat ook bij gebruikt worden? Ik heb daar -behalve zuurkool- ook wel augurken en zure bonen in gemaakt.
Zure bonen heb ik herontdekt; in Duitsland kan je die kant-en-klaar kopen in van die plastic pakjes, net als zuurkool. In NL kennen we ook zulke zakjes met bonen, maar dat zijn dan zoute snijbonen; in die Duitse pakjes zit iets heel anders; gefermenteerde melkzure bonen
Is ie liggend of staand vervoerd ?quote:Op woensdag 13 september 2023 09:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Done that:
[ afbeelding ]
https://etna.nl/keukenapparatuur/kcv285nzwa/
Dat weet ik (nog) niet, de bezorger is er pas over 2 uur.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is ie liggend of staand vervoerd ?
Wat leuk en ook lekker allemaal.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.
We hebben je pot gisteren niet gebruikt (komt zeker nog een keer) omdat we allemaal kleine hoeveelheden hebben gemaakt:
- zuurkool met karwij, jeneverbes, mosterdzaad en krenten
- zuurkool met Indiase kruiden
- zuurkool met szechuan en gochugaru
- kimchi zonder knoflookolie
- kimchi met dubbele knoflookolie![]()
- kimchi van daikon
- ketchup met basilicum en venkel
- Mexicaanse ketchup
- 4 zakken jalapenos. Die moeten tzt gerookt en verder verwerkt worden.
Ja, inderdaad!quote:Op woensdag 13 september 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben echt een beetje verbaasd dat studenten zo moeilijk doen over het spreken van Engels.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#schouderklopje. Voor mij.
Op veel hbo en sommige universitaire studies wordt alles gewoon/grotendeels in het Nederlands gedaanquote:Op woensdag 13 september 2023 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben echt een beetje verbaasd dat studenten zo moeilijk doen over het spreken van Engels.
Ze is nu ca 3 jaar in NL. Blijft voor onbepaalde tijd hier (PhD student dus nog minstens een jaar bezig, en uit een niet zo leuk land om naar terug te gaan)quote:Op woensdag 13 september 2023 12:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar hoe lang is deze trainer al in Nederland en hoe lang blijft ze? Heeft het voor haar zin om, naast trainen, studie en privé leven nog zin om te investeren in Nederlands leren?
En wat @:lucky_strike zegt, de weerstand om in het engels te praten, daar sta ik ook van te kijken. Maar bv ook van mensen die hier al een miljoen jaar wonen die geen woord Nederlands willen spreken (heb het hier over vroegere collega’s, zeker nu in vergelijking met nieuwkomers die zo goed en kwaad als het kan Nederlands proberen te lezen en blij zijn wanneer je ze begrijpt en/of helpt)
De bezorger is binnen een kwartier hier, dus dan gaan we het beleven.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:26 schreef AnneX het volgende:
Wat betreft compressor: dat is toch een oud verhaal.
Dacht dat het niet meer van toepassing was.
En wat Lonaa zegt lijkt mij heel praktisch qua bevriezen.
Toen er nog ontdooid moest worden vanwege ijslagen, bracht ik het in koeltassen bij buren zo lang.
Ben even kwijt wat er vandaag voor hen precies op het programma staat, maar ik sluit me bij je aan…quote:Op woensdag 13 september 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
En voor ik het vergeet, even voor @:blues en @:golfer
Uitslag van alle onderzoekenquote:Op woensdag 13 september 2023 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben even kwijt wat er vandaag voor hen precies op het programma staat, maar ik sluit me bij je aan…
Je hoeft natuurlijk geen vloeiend Nederlands te leren, maar de basis lijkt me wel handig. Je moet je toch doodongelukkig voelen wanneer je iemand iets wil vertellen en die begrijpt jou niet en andersom, jij begrijpt de ander niet.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze is nu ca 3 jaar in NL. Blijft voor onbepaalde tijd hier (PhD student dus nog minstens een jaar bezig, en uit een niet zo leuk land om naar terug te gaan)
Ze vindt Nederlands erg moeilijk. Ik denk dat perfectionisme ook een rol speelt want ik denk dat ze slim zat is om basis Nederlands te leren als ze het aan zou durven.
Ze was aan een cursus begonnen maar kreeg er 4 uur huiswerk per week van en heeft het toen weer opgegeven.
Als we tegen haar zeggen "Nederlands of niet" dan wordt het "niet" vrees ik.
Dit.quote:Op woensdag 13 september 2023 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk geen vloeiend Nederlands te leren, maar de basis lijkt me wel handig. Je moet je toch doodongelukkig voelen wanneer je iemand iets wil vertellen en die begrijpt jou niet en andersom, jij begrijpt de ander niet.
Stel me altijd voor, ik kom patsboem in China terecht, tuurlijk ga je dan eerst in het Engels aan de gang, maar dan toch snel de basis van de taal proberen te leren.
gewerkt met een directeur communicatie (!) van een multinational, die daarvoor dat ook was bij een andere multinational, woonde al 15 jaar in Nederland en weigerde Nederlands te spreken (misschien kon hij het wel, verstaan misschien ook wel). Wij hadden wel wat moeite om hem te verstaan, met z’n loodzware schotse tongvalquote:Op woensdag 13 september 2023 13:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap echt niks van mensen die hier een jaar zijn en niet eens de basis beheersen. En zeker als je hier voor studie/werk bent.
Und? Mijn laatste kwam van KouweBlauwe en die bevestigden 100% rechtop vervoerd te hebben dus kon ie meteen aan...quote:Op woensdag 13 september 2023 12:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De bezorger is binnen een kwartier hier, dus dan gaan we het beleven.
De buren zijn helaas niet thuis en uit ervaring weet ik dat vriezer ook altijd mudvol zit…
quote:Op woensdag 13 september 2023 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit melkzure bonen op, zou dat best eens willen proberen. Dat is wel een leuk projectje. Eens uitzoeken hoe dat moet. Ik heb nu steeds een handje bonen in de tuin die ik blancheer en invries. Misschien kan ik daar iets mee.
We hebben je pot gisteren niet gebruikt (komt zeker nog een keer) omdat we allemaal kleine hoeveelheden hebben gemaakt:
- zuurkool met karwij, jeneverbes, mosterdzaad en krenten
- zuurkool met Indiase kruiden
- zuurkool met szechuan en gochugaru
- kimchi zonder knoflookolie
- kimchi met dubbele knoflookolie![]()
- kimchi van daikon
- ketchup met basilicum en venkel
- Mexicaanse ketchup
- 4 zakken jalapenos. Die moeten tzt gerookt en verder verwerkt worden.
Hij kwam rechtstandig uit de auto, maar er werd geadviseerd om 'm 3 uur te laten rusten.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Und? Mijn laatste kwam van KouweBlauwe en die bevestigden 100% rechtop vervoerd te hebben dus kon ie meteen aan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:24 schreef Blues het volgende:
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:27 schreef Morgane89 het volgende:
Als het afvallen en nachtzweten daarbij hoort ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tis nu effe een rollercoaster, deze zagen we niet aankomen.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶![]()
The love you take is equal to the love you make.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Als het afvallen en nachtzweten daarbij hoort ja.
Tis nu effe een rollercoaster, deze zagen we niet aankomen.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik kom ff een bom droppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😶Klotezooi.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |