De leden inderdaad.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wie moet dat dan doen? Een commissie, aangesteld door dit bestuur, om een interim-bestuur aan te stellen dat een bestuur kan aanstellen? Normaal haal je daar ervaren leden voor in huis, maar de oprichters spelen nu net een rol in dit conflict.
Zonder een voorstel van een commissie kan een ledenvergadering toch helemaal geen bestuur kiezen?quote:
Ik kan hier wel van genieten. Maar als Henk nog ergens lid was dan is dit wel grond voor een dikke vette integriteitsklacht. Dit kun je niet maken.quote:
Dat is helemaal niet aan hem om te 'openbaren'.quote:
Vooral ook omdat het helemaal nergens over gaat. Als er weer eens gedoe is over vermeende Russische connecties van Thierry of dat soort zaken kun je nog een redenering optuigen in de trant van 'algemeen belang'. Maar dat ontbreekt hier totaal. Niet kies.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aan hem om te 'openbaren'.
Henk heeft vaak wel leuke anekdotes over FvD van toen hij er nog bij zat.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan hier wel van genieten. Maar als Henk nog ergens lid was dan is dit wel grond voor een dikke vette integriteitsklacht. Dit kun je niet maken.
We zullen het morgen weten:quote:Op woensdag 13 september 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
Roddels:
Baudet geen lijsttrekker Forum meer.
Wil naar het EU-parlement, makkelijker geld verdienen en minder gezeur over zijn Rusland liefde.
Wie gaat er lijsttrekker worden? Freek??
Tis maar een Twitter roddel.
Dit is toch allemaal allang bekend? Er zal een shift moeten komen waarbij arbeid minder zwaar wordt belast en vermogen en passief inkomen zwaarder.quote:
lachen dat bij zo'n scheve belastingverhouding jouw oplossing is: maak gewoon andere belastingenquote:Op donderdag 14 september 2023 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is toch allemaal allang bekend? Er zal een shift moeten komen waarbij arbeid minder zwaar wordt belast en vermogen en passief inkomen zwaarder.
Het geld moet ergens vandaan komen. Dus kan kies ik ervoor om het ergens anders weg te halen, zodat (meer) werken gewoon loont. Wat is jouw voorstel dan? Alles is al tot op het bot uitgekleed hè.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
lachen dat bij zo'n scheve belastingverhouding jouw oplossing is: maak gewoon andere belastingen
misschien is het ook een uitgangspunt om wat minder met je klauwen aan andermans werk/geld/leven te willen zitten
Dat kan maar mensen die echt geld hebben pak je er niet mee... enkel de amateur vastbelegger of die boomer die z'n hypotheek heeft afbetaald.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is toch allemaal allang bekend? Er zal een shift moeten komen waarbij arbeid minder zwaar wordt belast en vermogen en passief inkomen zwaarder.
Dat is bekend, maar dit gaat dan wel om iemand die alle toeslagen krijgt (kinderopvang, huursubsidie). Dat is dan weer niet zo'n heel grote groep. Het zelfde geldt in zelfs ergere mate dat sommige mensen beter tijdelijk wat minder kunnen gaan werken om in aanmerking te komen voor sociale huur. Zodra je dan in dat huis zit kun je weer meer gaan verdienen. Dat scheelt helemaal veel geld en je hebt een grotere kans op woonruimte.quote:
Deeltijd en zwart bij klooien is dus het devies.quote:
Dat zou een hele berg administratie schelen. Benieuwd naar de doorrekening.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:08 schreef Hanca het volgende:
ChristenUnie pleit voor een hoger minimumloon dan PvdA/GL.
https://www.ad.nl/politie(...)asispakket~adc17ba9/
https://www.christenunie.(...)erbonden-samenleving
Ook schrappen ze alle toeslagen. Zorgpremie naar 50 euro. Belastingvrije voet omhoog.
Ben heel benieuwd naar de doorrekening, die is bij CU meestal wel heel degelijk. Zeker met Grinwis in de Kamer verwacht ik nu ook niet anders. Ik vind het wel een heel stoer programma, echt een omslag maken. Eindelijk die hervorming van de belastingen ook gewoon volledig in het programma.
Dit is een belachelijk frame. Als je de toeslagen af schaft, moet het minimumloon fors omhoog. Dat is gewoon duidelijk. Dit is gewoon echt een serieuze poging eindelijk de door iedereen gewenste belastinghervorming door te rekenen. Kun je af doen met 'geen gezeik, iedereen rijk', maar dan zak je echt wel door de ondergrens.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:24 schreef Janneke141 het volgende:
We kunnen het minimumloon ook 100 euro maken. Geen gezeik, iedereen rijk.
Wat hier gebeurt is niks anders dan een spelletje 'wie biedt er meer'. Met het hervormen van een belastingstelsel en het afschaffen van de toeslagen veranderen de financiële verhoudingen totaal en daarnaast duurt het ook nog eens vele jaren voordat je het voor elkaar hebt, dus het noemen van een getal voor het minimumloon is volslagen zinloos. Maar uit campagnetechnische overwegingen begrijp ik wel waarom ze hoger gaan zitten dan PvdA/GL; het is net zo zinloos als de discussie over 2030/2035, maar je kunt er avonden mee vullen en op die manier mooi het narratief naar je toe trekken.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is een belachelijk frame. Als je de toeslagen af schaft, moet het minimumloon fors omhoog. Dat is gewoon duidelijk. Dit is gewoon echt een serieuze poging eindelijk de door iedereen gewenste belastinghervorming door te rekenen. Kun je af doen met 'geen gezeik, iedereen rijk', maar dan zak je echt wel door de ondergrens.
Zijn wel uitersten maar blijft bizar. Ook dat je met 40k nog 3k toeslagen hebt. Dit is niet alleen maar het gevolg van het systeem, maar ook de gedachte dat je voor 1x modaal al rijk bent en de rekening krijgt voor alle plannen.quote:
Prima uitgangspunt hoor, en de financiële doorrekening geloof ik ook nog wel, maar het grote probleem zal gaan liggen bij alle groepjes die er netto op achteruit gaan, of vooral achteruit dénken te gaan, bij zoiets radicaals als het compleet afschaffen van het toeslagencircus. Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag, maar je ontkomt er niet aan dat daarmee grote groepen in hun portemonnee geraakt (denken te) worden en zie dat dan maar eens in concreet beleid, zonder op zijn Nederlands allerlei overgangsregelingen, verankerd te krijgen. Ik zie dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:08 schreef Hanca het volgende:
ChristenUnie pleit voor een hoger minimumloon dan PvdA/GL.
https://www.ad.nl/politie(...)asispakket~adc17ba9/
https://www.christenunie.(...)erbonden-samenleving
Ook schrappen ze alle toeslagen. Zorgpremie naar 50 euro. Belastingvrije voet omhoog.
Ben heel benieuwd naar de doorrekening, die is bij CU meestal wel heel degelijk.
Eens. We moeten af van dat hele politiek via beprijzing. Zeker als dat zo per individueel dossier aangevlogen wordt. In theorie leuk dat dit bepaalde prikkels geeft, op de grote hoop van alle beleidsvoornemens leidt het gewoon tot een loon/inflatie spiraal.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat hier gebeurt is niks anders dan een spelletje 'wie biedt er meer'. Met het hervormen van een belastingstelsel en het afschaffen van de toeslagen veranderen de financiële verhoudingen totaal en daarnaast duurt het ook nog eens vele jaren voordat je het voor elkaar hebt, dus het noemen van een getal voor het minimumloon is volslagen zinloos. Maar uit campagnetechnische overwegingen begrijp ik wel waarom ze hoger gaan zitten dan PvdA/GL; het is net zo zinloos als de discussie over 2030/2035, maar je kunt er avonden mee vullen en op die manier mooi het narratief naar je toe trekken.
En of je de betaalbaarheid van het leven voor de minima gaat redden met een hoger minimumloon is maar zeer de vraag. Of sowieso met hogere lonen. De ratrace van CAO-verhogingen leidt alleen maar tot nog meer stijgende prijzen en stijgende belastingen (al die loonsverhogingen moeten immers ook ergens van betaald worden) waardoor je per saldo niet beter, of zelfs slechter af bent. Er zal wat moeten gebeuren aan de betaalbaarheidskant, want anders blijft het gewoon draaien aan het rad van fortuin. Om de gevolgen van stijgende minimumlonen aan te geven noemde ik die 100 euro.
Tot slot is het ook nog niet gezegd dat het afschaffen van de toeslagen per definitie gecompenseerd moeten worden met hogere lonen. Hangt er maar net van af wat je aan de belastingkant doet en wat je met de prijzen van vaste lasten wil doen, en je houdt een bak geld over als je het toeslagenstelsel, dat extreem duur is in de uitvoering, afschaft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |