abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210626116
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oei. Veel erger wordt het niet :{
D66 mag z’n screening evalueren ja.
zie email 27 oktober
pi_210626165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
:D
Dus CDA, VVD lid geweest, gesolliciteerd bij FvD en nu voor D66 de kamer in? Was wel spannend geweest om te zien bij welke partij ze uiteindelijk was uitgekomen na 4 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210626189
quote:

[..]
[ twitter ]
Man man man :')
  woensdag 13 september 2023 @ 18:49:15 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210626213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus CDA, VVD lid geweest, gesolliciteerd bij FvD en nu voor D66 de kamer in? Was wel spannend geweest om te zien bij welke partij ze uiteindelijk was uitgekomen na 4 jaar.
Die van Henk Krol, waarschijnlijk.

Maar zonder gekheid, wat moet je met zo'n politieke sprinkhaan? Die zit toch nergens uit overtuiging? Anders heb je niet zo'n bruut uiteenlopende lijst partijen achter je naam.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210626233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
D66 mag z’n screening evalueren ja.
Zeg dat wel ja. Hoe kan zij zo hoog op de lijst komen? Alleen als je al even de moeite had genomen om haar columns een beetje te screenen had je de conclusie kunnen trekken dat zij niks te zoeken had bij D66.
  woensdag 13 september 2023 @ 18:56:06 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210626280
Gaat de Groot er nu weer één omhoog?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210626293
quote:

[..]
[ twitter ]
5 jaar geleden was Forum natuurlijk niet wat we vandaag ervan weten. Toen was het een frisse wind op rechts Nederland. Half fok liep weg met Baudet. Stom dat ze haar sollicitatie niet heeft gemeld. Als ze het had gemeld had ze het kunnen onderbouwen hoe wat waarom.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210626299
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
Gaat de Groot er nu weer één omhoog?
Dat zou wel een heel groot nadeel zijn. Allemaal even D66 lid worden om hem naar plek 50 te stemmen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210626371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou wel een heel groot nadeel zijn. Allemaal even D66 lid worden om hem naar plek 50 te stemmen?
Ik ben al lid en ik vind hem een prima Kamerlid :P
pi_210626386
quote:

[..]
[ twitter ]
Schuld van Derksen.
pi_210626417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben al lid en ik vind hem een prima Kamerlid :P
Ja, je hebt niet door dat dankzij hem D66 op veel dossiers extra in moest leveren? Gewoon omdat hij als hobby heeft de boeren op de kast te jagen met plannen die helemaal niet besproken zijn en gaan worden?
  woensdag 13 september 2023 @ 19:28:18 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210626683
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2023 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Oei. Veel erger wordt het niet :{
Nouja ik kan me voorstellen dat D66 geen inzage heeft in de FvD-sollicitaties.

Het missen van die columns is een grotere faal.
pi_210626919
quote:

[..]
[ twitter ]
Dan mag D66 de kwaliteitskrant wel even een bedankje sturen :') komen ze goed weg. Wat een figuur joh.

Als dat bij D66 al zo gaat.. Ben toch wel benieuwd wat voor clowns er via BBB en NSC de Kamer in geloodst gaan worden :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210627269
Wordt lachen als volt en cu hun zin krijgen en de kamer uitgebreid wordt. Dan mag je de hebben dichtknijpen met mensen als Johan Vlemmix.
  woensdag 13 september 2023 @ 20:33:22 #190
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_210627392
Edit: verkeerde topic lol.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_210627416
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wordt lachen als volt en cu hun zin krijgen en de kamer uitgebreid wordt. Dan mag je de hebben dichtknijpen met mensen als Johan Vlemmix.
Onzin. Die kwam niet aan een halve zetel. Je krijgt over het algemeen juist meer degelijke, wat saaiere mensen die de top 10 van de partijen niet halen, maar juist wel vaak specifieke kennis hebben.
pi_210627458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, je hebt niet door dat dankzij hem D66 op veel dossiers extra in moest leveren? Gewoon omdat hij als hobby heeft de boeren op de kast te jagen met plannen die helemaal niet besproken zijn en gaan worden?
Dit ja. En uiteindelijk (op Utrecht na volgens mij) bij zo’n beetje alle provincies keihard buiten de deur gehouden. De Groot heeft D66 echt totaal onnodig beschadigd zo nu en dan.
pi_210627541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Die kwam niet aan een halve zetel. Je krijgt over het algemeen juist meer degelijke, wat saaiere mensen die de top 10 van de partijen niet halen, maar juist wel vaak specifieke kennis hebben.
Het was meer als metafoor bedoeld, maar ik waardeer je optimisme. Ik zie alleen niet ergens bewijs dat de kwaliteit van kamerleden zou toenemen als je de kamer vergroot. Volgens mij laten alle partijen zien hoe moeilijk het is om goede mensen te vinden. Zitten misschien factoren achter die los staan van een eventuele uitbreiding, dat kan. Maar het is wel de realiteit, zeker de komende 10 jaar.

Ik zie meer in veel meer uitbreiding van ondersteuning van kamerleden. De Oekaze kok is al iets soepeler, maar de Kamer moet ook meer gebruik kunnen maken van de kennis van ministeries. Vraag mij ook af of de uitbreiding van aantal bewindspersonen en daarmee ook met Kamercommissies, debatten, brieven , vragen etc nu echt tot betere politiek heeft geleid. Ik zou zeggen van niet eigenlijk
pi_210627658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het was meer als metafoor bedoeld, maar ik waardeer je optimisme. Ik zie alleen niet ergens bewijs dat de kwaliteit van kamerleden zou toenemen als je de kamer vergroot. Volgens mij laten alle partijen zien hoe moeilijk het is om goede mensen te vinden. Zitten misschien factoren achter die los staan van een eventuele uitbreiding, dat kan. Maar het is wel de realiteit, zeker de komende 10 jaar.

Ik zie meer in veel meer uitbreiding van ondersteuning van kamerleden. De Oekaze kok is al iets soepeler, maar de Kamer moet ook meer gebruik kunnen maken van de kennis van ministeries. Vraag mij ook af of de uitbreiding van aantal bewindspersonen en daarmee ook met Kamercommissies, debatten, brieven , vragen etc nu echt tot betere politiek heeft geleid. Ik zou zeggen van niet eigenlijk
Partijen als VVD, CDA, PvdA/GL, CU, SGP, D66 hebben echt niet zo'n moeite om goede kamerleden te vinden. Alleen: ze willen wel een paar spraakmakende aandachtstrekkers in de top 10/15. Zo komt zo'n figuur er ook in. Er moet ook een Limburger, een Groninger, een Zeeuw e.d. in. Dus de kwalitatieve, saaie kamerleden schuiven wat naar achter op de lijst. Kijk naar plek 30 van een VVD of PvdA en je ziet zeer degelijke mensen met vaak specifieke kennis.

Daarbij is het absurd dat er straks nog maar 3 partijen zijn die meer kamerleden hebben dan er bewindslieden zijn. Dat hoort veel meer de standaard te zijn. Zeker omdat die 3 partijen dan waarschijnlijk de coalitie gaan vormen. Geen enkele oppositiepartij heeft dan genoeg kamerleden om echt een bewindspersoon te volgen.

Het aantal bewindslieden verminderen is een heel slecht idee, ze raken nu al overspannen en kunnen nu al niet alles controleren wat het ministerie in en uit gaat. En ja, meer bewindspersonen hebben echt voor meer kwaliteit gezorgd. Ik zie dat bijvoorbeeld bij de langdurige zorg, daar is echt veel meer aandacht voor misstanden dan toen het nog onder 1 persoon met de ook aandachtsvretende ziekenhuizen, huisartsen e.d. viel.

Als je een fatsoenlijke controle wil, moeten er meer kamerleden zijn. En ook meer ondersteuning. 250 kamerleden, 1000 man ondersteuning. 4 man ondersteuning per kamerlid. Dan praat je over een echte controle (en kom je nog niet in de buurt van wat er op de ministeries rond loopt).
pi_210627853
Dat PvdD bestuur, wat zijn dat voor amateurs? (Een deel van) de klachten is/zijn afkomstig van het bestuur zelf. Datzelfde bestuur gaat zijn eigen opvolgers aanstellen en op de valreep nog even een kandidatenlijst presenteren.
zie email 27 oktober
pi_210627886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Dat PvdD bestuur, wat zijn dat voor amateurs? (Een deel van) de klachten is/zijn afkomstig van het bestuur zelf. Datzelfde bestuur gaat zijn eigen opvolgers aanstellen en op de valreep nog even een kandidatenlijst presenteren.
Dat laatste lijkt me juist een zegen voor de partij. Laat een lijsttrekker vooral niet zijn eigen groep samenstellen.
pi_210627984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt me juist een zegen voor de partij. Laat een lijsttrekker vooral niet zijn eigen groep samenstellen.
Laat dat gewoon aan het interim-bestuur over. Dat ze nota bene zelf benoemen.
zie email 27 oktober
  woensdag 13 september 2023 @ 21:25:35 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210628118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Interimbestuur zelf samenstellen door een bestuur dat vertrekt is m.i. ook niet zó jofel...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210628264
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Interimbestuur zelf samenstellen door een bestuur dat vertrekt is m.i. ook niet zó jofel...
Maar wie moet dat dan doen? Een commissie, aangesteld door dit bestuur, om een interim-bestuur aan te stellen dat een bestuur kan aanstellen? Normaal haal je daar ervaren leden voor in huis, maar de oprichters spelen nu net een rol in dit conflict.
pi_210628265
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Partijen als VVD, CDA, PvdA/GL, CU, SGP, D66 hebben echt niet zo'n moeite om goede kamerleden te vinden. Alleen: ze willen wel een paar spraakmakende aandachtstrekkers in de top 10/15. Zo komt zo'n figuur er ook in. Er moet ook een Limburger, een Groninger, een Zeeuw e.d. in. Dus de kwalitatieve, saaie kamerleden schuiven wat naar achter op de lijst. Kijk naar plek 30 van een VVD of PvdA en je ziet zeer degelijke mensen met vaak specifieke kennis.

Daarbij is het absurd dat er straks nog maar 3 partijen zijn die meer kamerleden hebben dan er bewindslieden zijn. Dat hoort veel meer de standaard te zijn. Zeker omdat die 3 partijen dan waarschijnlijk de coalitie gaan vormen. Geen enkele oppositiepartij heeft dan genoeg kamerleden om echt een bewindspersoon te volgen.

Het aantal bewindslieden verminderen is een heel slecht idee, ze raken nu al overspannen en kunnen nu al niet alles controleren wat het ministerie in en uit gaat. En ja, meer bewindspersonen hebben echt voor meer kwaliteit gezorgd. Ik zie dat bijvoorbeeld bij de langdurige zorg, daar is echt veel meer aandacht voor misstanden dan toen het nog onder 1 persoon met de ook aandachtsvretende ziekenhuizen, huisartsen e.d. viel.

Als je een fatsoenlijke controle wil, moeten er meer kamerleden zijn. En ook meer ondersteuning. 250 kamerleden, 1000 man ondersteuning. 4 man ondersteuning per kamerlid. Dan praat je over een echte controle (en kom je nog niet in de buurt van wat er op de ministeries rond loopt).
En wie zegt dat er bij meer kamerleden er niet meer gezocht wordt naar aansprekende figuren ipv kennis? Nu valt ook al de keuze daarop. Je kan redeneren dat ze dat straks niet meer nodig hebben en dus voor kwaliteit kunnen kiezen maar dat vindt ik wel erg van het positieve uitgaan. Ik zie de politiek nog niet zo denken.

VWS heeft al langer een apart bewindspersoon op langdurige zorg, dat werkt idd vrij goed omdat het ook wel een apart terrein is. Maar er zitten ook echt teveel dubbelingen in die alleen maar voor meer overlap hebben gezorgd. Ja, dan krijg je heel veel meer stukken die nauwelijks te behappen zijn maar dat kan je ook anders organiseren.

Ik ben het met je eens dat de ondersteuning veel groter moet. Ik ben alleen huiverig om zomaar de kamer te vergroten, ik denk dat je daarmee eerder het politieke spel vergroot dan de controle op de macht. Ik snap je aannames maar ze moeten maar net allemaal zo uitpakken. In een ideaalbeeld wel, maar ik zie het niet gebeuren. Misschien ben ik verpest :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')