Ze noemde Kaag heks en elitair oid in een columnquote:Op woensdag 13 september 2023 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Candan was toch CDA'er? Dat is best een afstand van D66 af...
Maar waarom waren er zo veel vragen en opmerkingen? Is ze omstreden?
Ah. Ja, dat is wat vreemd. Ik lees nu ook dat ze lid is geweest van VVD en Verdonk heeft gesteund. Dan stond je toen wel een heel eind van D66 af, in elk geval.quote:
Precies, onderbuikgereutel en gesmijt met domme scheldwoorden leidt nergens toe.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:42 schreef Toby56 het volgende:
Ik ben best benieuwd waar dit in de nabije toekomst tot gaat leiden.
Mocht het zo zijn dat politici zich wat beschaafder gaan uitdrukken over collega's en rivalen, dan ben ik er best wijs mee.
Laat Twitter en ander geoudehoer op social media maar gewoon met rust.
Zeg gewoon dat je het ergens niet mee eens bent, en wel hierom. In plaats van inhoudsloos gescheld met "gezwel", "heks" en wat al niet.
En daar vliegt Kaag weg, op haar bezemquote:Op woensdag 13 september 2023 17:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ze noemde Kaag heks en elitair oid in een column
Ze noemde haar geen heks, maar verdedigde de cartoonist die haar als heks had afgebeeldquote:Op woensdag 13 september 2023 17:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ze noemde Kaag heks en elitair oid in een column
Ik denk dat ze net iets te graag een smaakmaker wilden en daarom iets te weinig gezonde twijfel hebben gehad.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
Maar hoe is zij dan ooit op die lijst terechtgekomen? Wie heeft er bedacht dat dat een goed idee was?
Ja, die roddel kwam hier rond 15:30 ook al binnen.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
Roddels:
Baudet geen lijsttrekker Forum meer.
Wil naar het EU-parlement, makkelijker geld verdienen en minder gezeur over zijn Rusland liefde.
Wie gaat er lijsttrekker worden? Freek??
Tis maar een Twitter roddel.
Thanks.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, die roddel kwam hier rond 15:30 ook al binnen.
Thierry gaat naar de volksvertegenwoordiging van de (zoveelste) club die hij intens verfoeit?
Ik denk niet dat hij daar gelukkiger gaat worden.
Lol. Dat is prima hoor.quote:
Je schijnt er leuk te verdienen. Hetgeen voor Thierry niet onbelangrijk schijnt te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Thierry gaat naar de volksvertegenwoordiging van de (zoveelste) club die hij intens verfoeit?
Ik denk niet dat dat zijn criterium is.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:14 schreef Toby56 het volgende:
De tamtam wil Van Meijeren. Maar ik vind het nogal loos gespeculeer allemaal.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
Roddels:
Baudet geen lijsttrekker Forum meer.
Wil naar het EU-parlement, makkelijker geld verdienen en minder gezeur over zijn Rusland liefde.
Wie gaat er lijsttrekker worden? Freek??
Tis maar een Twitter roddel.
OK.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zijn criterium is.
Ik denk het wel. Minder werk voor meer geld. Exactly down his alley..quote:Op woensdag 13 september 2023 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En een paar Hongaren die applaudisseren voor zijn toespraken.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Minder werk voor meer geld. Exactly down his alley..
Ook datquote:Op woensdag 13 september 2023 18:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En een paar Hongaren die applaudisseren voor zijn toespraken.
Mooi.
In Nederland sprak hij een paar keer tegen een volledig lege zaal, dat zal iemand met zo'n ego toch niet leuk vinden. Maar ik zou het dan weer pijnlijk vinden als zo'n figuur in de EU staat met een Nederlands vlaggetje... kunnen we hem niet cadeau doen aan de Hongaren?quote:Op woensdag 13 september 2023 18:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En een paar Hongaren die applaudisseren voor zijn toespraken.
Mooi.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah. Ja, dat is wat vreemd. Ik lees nu ook dat ze lid is geweest van VVD en Verdonk heeft gesteund. Dan stond je toen wel een heel eind van D66 af, in elk geval.
Snap niet dat zo iemand wordt voorgedragen door een commissie, die hebben toch ook internet?
In Slowakije is pro-Russisch populisme ook weer helemaal hip. In Bratislava kan ie vast wel aarden.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland sprak hij een paar keer tegen een volledig lege zaal, dat zal iemand met zo'n ego toch niet leuk vinden. Maar ik zou het dan weer pijnlijk vinden als zo'n figuur in de EU staat met een Nederlands vlaggetje... kunnen we hem niet cadeau doen aan de Hongaren?
Oei. Veel erger wordt het nietquote:
Dus CDA, VVD lid geweest, gesolliciteerd bij FvD en nu voor D66 de kamer in? Was wel spannend geweest om te zien bij welke partij ze uiteindelijk was uitgekomen na 4 jaar.quote:
Die van Henk Krol, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus CDA, VVD lid geweest, gesolliciteerd bij FvD en nu voor D66 de kamer in? Was wel spannend geweest om te zien bij welke partij ze uiteindelijk was uitgekomen na 4 jaar.
Zeg dat wel ja. Hoe kan zij zo hoog op de lijst komen? Alleen als je al even de moeite had genomen om haar columns een beetje te screenen had je de conclusie kunnen trekken dat zij niks te zoeken had bij D66.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
D66 mag z’n screening evalueren ja.
5 jaar geleden was Forum natuurlijk niet wat we vandaag ervan weten. Toen was het een frisse wind op rechts Nederland. Half fok liep weg met Baudet. Stom dat ze haar sollicitatie niet heeft gemeld. Als ze het had gemeld had ze het kunnen onderbouwen hoe wat waarom.quote:
Dat zou wel een heel groot nadeel zijn. Allemaal even D66 lid worden om hem naar plek 50 te stemmen?quote:Op woensdag 13 september 2023 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
Gaat de Groot er nu weer één omhoog?
Ik ben al lid en ik vind hem een prima Kamerlidquote:Op woensdag 13 september 2023 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou wel een heel groot nadeel zijn. Allemaal even D66 lid worden om hem naar plek 50 te stemmen?
Ja, je hebt niet door dat dankzij hem D66 op veel dossiers extra in moest leveren? Gewoon omdat hij als hobby heeft de boeren op de kast te jagen met plannen die helemaal niet besproken zijn en gaan worden?quote:Op woensdag 13 september 2023 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben al lid en ik vind hem een prima Kamerlid
Nouja ik kan me voorstellen dat D66 geen inzage heeft in de FvD-sollicitaties.quote:
Dan mag D66 de kwaliteitskrant wel even een bedankje sturenquote:
Onzin. Die kwam niet aan een halve zetel. Je krijgt over het algemeen juist meer degelijke, wat saaiere mensen die de top 10 van de partijen niet halen, maar juist wel vaak specifieke kennis hebben.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wordt lachen als volt en cu hun zin krijgen en de kamer uitgebreid wordt. Dan mag je de hebben dichtknijpen met mensen als Johan Vlemmix.
Dit ja. En uiteindelijk (op Utrecht na volgens mij) bij zo’n beetje alle provincies keihard buiten de deur gehouden. De Groot heeft D66 echt totaal onnodig beschadigd zo nu en dan.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je hebt niet door dat dankzij hem D66 op veel dossiers extra in moest leveren? Gewoon omdat hij als hobby heeft de boeren op de kast te jagen met plannen die helemaal niet besproken zijn en gaan worden?
Het was meer als metafoor bedoeld, maar ik waardeer je optimisme. Ik zie alleen niet ergens bewijs dat de kwaliteit van kamerleden zou toenemen als je de kamer vergroot. Volgens mij laten alle partijen zien hoe moeilijk het is om goede mensen te vinden. Zitten misschien factoren achter die los staan van een eventuele uitbreiding, dat kan. Maar het is wel de realiteit, zeker de komende 10 jaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. Die kwam niet aan een halve zetel. Je krijgt over het algemeen juist meer degelijke, wat saaiere mensen die de top 10 van de partijen niet halen, maar juist wel vaak specifieke kennis hebben.
Partijen als VVD, CDA, PvdA/GL, CU, SGP, D66 hebben echt niet zo'n moeite om goede kamerleden te vinden. Alleen: ze willen wel een paar spraakmakende aandachtstrekkers in de top 10/15. Zo komt zo'n figuur er ook in. Er moet ook een Limburger, een Groninger, een Zeeuw e.d. in. Dus de kwalitatieve, saaie kamerleden schuiven wat naar achter op de lijst. Kijk naar plek 30 van een VVD of PvdA en je ziet zeer degelijke mensen met vaak specifieke kennis.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het was meer als metafoor bedoeld, maar ik waardeer je optimisme. Ik zie alleen niet ergens bewijs dat de kwaliteit van kamerleden zou toenemen als je de kamer vergroot. Volgens mij laten alle partijen zien hoe moeilijk het is om goede mensen te vinden. Zitten misschien factoren achter die los staan van een eventuele uitbreiding, dat kan. Maar het is wel de realiteit, zeker de komende 10 jaar.
Ik zie meer in veel meer uitbreiding van ondersteuning van kamerleden. De Oekaze kok is al iets soepeler, maar de Kamer moet ook meer gebruik kunnen maken van de kennis van ministeries. Vraag mij ook af of de uitbreiding van aantal bewindspersonen en daarmee ook met Kamercommissies, debatten, brieven , vragen etc nu echt tot betere politiek heeft geleid. Ik zou zeggen van niet eigenlijk
Dat laatste lijkt me juist een zegen voor de partij. Laat een lijsttrekker vooral niet zijn eigen groep samenstellen.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:04 schreef trein2000 het volgende:
Dat PvdD bestuur, wat zijn dat voor amateurs? (Een deel van) de klachten is/zijn afkomstig van het bestuur zelf. Datzelfde bestuur gaat zijn eigen opvolgers aanstellen en op de valreep nog even een kandidatenlijst presenteren.
Laat dat gewoon aan het interim-bestuur over. Dat ze nota bene zelf benoemen.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me juist een zegen voor de partij. Laat een lijsttrekker vooral niet zijn eigen groep samenstellen.
Interimbestuur zelf samenstellen door een bestuur dat vertrekt is m.i. ook niet zó jofel...quote:Op woensdag 13 september 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me juist een zegen voor de partij. Laat een lijsttrekker vooral niet zijn eigen groep samenstellen.
Maar wie moet dat dan doen? Een commissie, aangesteld door dit bestuur, om een interim-bestuur aan te stellen dat een bestuur kan aanstellen? Normaal haal je daar ervaren leden voor in huis, maar de oprichters spelen nu net een rol in dit conflict.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Interimbestuur zelf samenstellen door een bestuur dat vertrekt is m.i. ook niet zó jofel...
En wie zegt dat er bij meer kamerleden er niet meer gezocht wordt naar aansprekende figuren ipv kennis? Nu valt ook al de keuze daarop. Je kan redeneren dat ze dat straks niet meer nodig hebben en dus voor kwaliteit kunnen kiezen maar dat vindt ik wel erg van het positieve uitgaan. Ik zie de politiek nog niet zo denken.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Partijen als VVD, CDA, PvdA/GL, CU, SGP, D66 hebben echt niet zo'n moeite om goede kamerleden te vinden. Alleen: ze willen wel een paar spraakmakende aandachtstrekkers in de top 10/15. Zo komt zo'n figuur er ook in. Er moet ook een Limburger, een Groninger, een Zeeuw e.d. in. Dus de kwalitatieve, saaie kamerleden schuiven wat naar achter op de lijst. Kijk naar plek 30 van een VVD of PvdA en je ziet zeer degelijke mensen met vaak specifieke kennis.
Daarbij is het absurd dat er straks nog maar 3 partijen zijn die meer kamerleden hebben dan er bewindslieden zijn. Dat hoort veel meer de standaard te zijn. Zeker omdat die 3 partijen dan waarschijnlijk de coalitie gaan vormen. Geen enkele oppositiepartij heeft dan genoeg kamerleden om echt een bewindspersoon te volgen.
Het aantal bewindslieden verminderen is een heel slecht idee, ze raken nu al overspannen en kunnen nu al niet alles controleren wat het ministerie in en uit gaat. En ja, meer bewindspersonen hebben echt voor meer kwaliteit gezorgd. Ik zie dat bijvoorbeeld bij de langdurige zorg, daar is echt veel meer aandacht voor misstanden dan toen het nog onder 1 persoon met de ook aandachtsvretende ziekenhuizen, huisartsen e.d. viel.
Als je een fatsoenlijke controle wil, moeten er meer kamerleden zijn. En ook meer ondersteuning. 250 kamerleden, 1000 man ondersteuning. 4 man ondersteuning per kamerlid. Dan praat je over een echte controle (en kom je nog niet in de buurt van wat er op de ministeries rond loopt).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |