Ook als je dat op persoonlijke titel doet? Ik ben ook communicatiemedewerker, maar ik hoop toch niet dat mensen mij gaan veroordelen op wat ik in mijn vrije tijd allemaal op internet zet (moet wel zeggen dat mijn naam nergens terug te vinden is). Is nogal een andere tone of voice, zegmaar.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
Als je woordvoerder wil zijn, helpt het wel om een beetje genuanceerd te kunnen communiceren.
Ja dat laatste.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:36 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ook als je dat op persoonlijke titel doet? Ik ben ook communicatiemedewerker, maar ik hoop toch niet dat mensen mij gaan veroordelen op wat ik in mijn vrije tijd allemaal op internet zet (moet wel zeggen dat mijn naam nergens terug te vinden is). Is nogal een andere tone of voice, zegmaar.
Daarnaast zit er een verschil tussen kunnen en willen, en daarbij vind ik van alle krachttermen die hij had kunnen kiezen gezwel, dus vrij mild. Niet heel netjes, maar niet iets waar je na 6 maanden nog een keer op terugkomt om iemand te ontslaan. Volgens mij zit het probleem er meer in dat BBB een groot deel van zijn Omtzigts kieszerspotentieel omvat, en dat 'ie inhoudelijk geen controverse wil over de standpunten van zijn woordvoerder over boeren (opzich ook wel begrijpelijk).
Ik snap je gevoel, het bevestigt hem en zn apologeten alleen maar in hun oordelen. En het is een podium voor hem. Maar toch vind ik het goed dat er vanuit de instituties begrensd wordt.quote:
In dit geval is er geen goede keus. Het laten gaan is niet goed, hem vervolgen geeft hem ook koren op de molen. Maar ik neig toch het meest naar de gedachte dat justitie zich niet bezig moet houden met dat laatste en hem dus gewoon moet vervolgen als hij wat strafbaars doet.quote:
Dit zegt Teunissen. Ik kan me voorstellen dat die niet alles weet wat het bestuur weet. Het is tijd dat het bestuur ook eens naar buiten stapt, volgens mij hebben die niks meer gezegd na dat persbericht. Hopelijk komen ze met meer info als ze hun nieuwe kandidaat naar voren schuiven, dat zou deze week gebeuren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker.
Overmorgenquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit zegt Teunissen. Ik kan me voorstellen dat die niet alles weet wat het bestuur weet. Het is tijd dat het bestuur ook eens naar buiten stapt, volgens mij hebben die niks meer gezegd na dat persbericht. Hopelijk komen ze met meer info als ze hun nieuwe kandidaat naar voren schuiven, dat zou deze week gebeuren.
Dat zou wel heel bizar zijn, als het bestuur Ouwehand aan de kant zet vanwege een zogenaamde integriteitskwestie en dat het dan niet eens om haarzelf blijkt te gaan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker.
Ja. Kan van alles zijn. Misschien blokkeerde ze onderzoek naar een integriteitskwestie van een ander in haar partij. Of verzin het maar. Your guess is as good as mine.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel heel bizar zijn, als het bestuur Ouwehand aan de kant zet vanwege een zogenaamde integriteitskwestie en dat het dan niet eens om haarzelf blijkt te gaan.
Dan verzin je stokken om mee te slaan.
https://www.ad.nl/politie(...)p-de-lijst~a8b561f7/quote:PvdD-Kamerleden Eva van Esch en Frank Wassenberg willen geen kandidaat zijn als Esther Ouwehand opzij geschoven wordt
Excuses voor onzin verkopen komen nog, neem ik aan?quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:36 schreef Hanca het volgende:
En de partijen die in hun programma roepen dat de stikstofmodellen niet kloppen (BBB en NSC oa), mogen hun programma aanpassen: https://www.trouw.nl/duur(...)rlijk-goed~b1f341a8/
Zeker Omtzigt kan nu niet meer geloofwaardig volhouden dat de modellen weg moeten, denk ik.
Opdracht voor de metingen kwam van die groep die de metingen het eerst onderuit haalde, het Mesdagfonds van de melkveesector.
Vestering stapt per direct opquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:
En dit bij de PvdD:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)p-de-lijst~a8b561f7/
Zou het dan Van Raan, de man van het bestuurslid, zijn waar het allemaal om draait? Zou Ouwehand Van Raan weg willen hebben en het bestuur daar voor gaan liggen?
Van Raan leek me altijd zo'n softe meeprater...
En het bestuurslid waar Ouwehand het over had is blijkbaar Elze Boshart, nog een medeoprichter (hoeveel hebben ze er daar wel niet).
Die was van het kamp van Raan, Koffeman, Boszhart. De hardliners.quote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die was van het kamp van Raan, Koffeman, Boszhart. De hardliners.
Vestering was wel echt van de meest die-hard "we hebben het alleen over dierenrechten, niet over mensenrechten" lijn. De lijn die Van Kooten-Arissen uit de fractie kreeg.quote:
En toen 'jongeheer' Wiegel nog zei "Sinterklaas bestaat... dáár zit-ie!" en daarbij naar Den Uyl wees, die toen net lekkerbekkend een paar peper(?)noten aan het wegwerken was.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort topics laat het me altijd spijten dat er geen Fok! Was in de jaren 70, toen politiek echt nog leuk was. Zie de ‘Vader en Zoon’ strips van Peter van Straaten.
Ik kan ook ‘Bij ons in het dorp’ van Van Straaten aanraden. Nederland als dorp, met Den Uyl als burgemeester, Van Agt als pastoor én veldwachter (als hij als veldwachter een vrijend paartje betrapt, stuurt hij hen naar de pastoor om te biechtenquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En toen 'jongeheer' Wiegel nog zei "Sinterklaas bestaat... dáár zit-ie!" en daarbij naar Den Uyl wees, die toen net lekkerbekkend een paar peper(?)noten aan het wegwerken was.
Gewoon je politieke tegenstander 'Sinterklaas' noemen, i.p.v. een gezwel.
Ja, Peter was geweldig.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan ook ‘Bij ons in het dorp’ van Van Straaten aanraden. Nederland als dorp, met Den Uyl als burgemeester, Van Agt als pastoor én veldwachter (als hij als veldwachter een vrijend paartje betrapt, stuurt hij hen naar de pastoor om te biechten) en Wiegel als brutaal snotaapje die bij oom Molly (Geertsema) en tante Haya (van Someren) logeert.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:49 schreef Hanca het volgende:
"CDA blundert bij stemming..."
https://www.ad.nl/politie(...)-de-plank~a03f68a5d/
Het blijft een klassieker.
"Dank voor uw stem op Hugo de Jonge"quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:14 schreef Leandra het volgende:
Als u voor de motie tegen de vernieuwing van de statuten bent hou dan het groene kaartje omhoog...
Geweldig was dat.
En gewoon weer de fout in gaan
Wel pijnlijk voor de studenten.quote:
Ik denk niet dat het CDA daar zijn stemmen wil halen. Buiten dat vind ik het moeilijk te beoordelen of het afschaffen van het BSA uiteindelijk echt voordeliger is voor de studenten.quote:
Ik wist niet zoveel van die huidige heftige interne ruzies, maar toen ik de berichten over de bestuursbeslissingen een paar dagen geleden las dacht ik wel: "dit is de beste 'strijdwijze' om een partij zo klein mogelijk te houden c.q. krijgen."quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
Stuk over Ruud van der Velden, de hoofdpersoon in de PvdD-rel: https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-dieren~a5bd85d7/
Echte hardliner, moties weigert hij aan te passen om meer stemmen te halen, compromissen vind hij vies.
quote:Bezuinigen? Doe zelf ’ns bezuinigen!
author avatar
MARCEL PEEREBOOM VOLLER
Er is een rapport verschenen. Negen van de tien keer betekent dat niet veel goeds en daar is dit rapport geen uitzondering op.
Topambtenaren, verenigd in de ’zeventiende Studiegroep Begrotingsruimte’, adviseren het volgende kabinet flink te bezuinigen of de belastingen te verhogen om zo de overheidsuitgaven te kunnen beteugelen.
quote:De zeventiende Studiegroep Begrotingsruimte denkt zelfs dat er vanaf 2028 zeventien miljard euro per jaar moet worden 'gevonden', zoals in het rapport nogal eufemistisch wordt omschreven hoe er de komende jaren in de toch al lege buidel van de burger zal worden getast.
Maar wacht: het is de zeventiende keer dat deze studiegroep de overheid adviseert en er moet zeventien miljard worden 'bijgestuurd'?
Dat kan geen toeval zijn.
Misschien beginnen met het snijden in eigen vlees, bijvoorbeeld door het aantal 'studiegroepen' dat het kabinet adviseert te verminderen?
Misschien beginnen met het realiseren van de zo gewenste kleinere overheid?
Misschien eens beginnen met het verminderen van het inhuren van externe expertise als aanvulling op het toch al uit z'n voegen barstende ambtenarenapparaat?
Echt bezuinigen op de zorg niet, maar dat is ook niet nodig. Maar veel partijen zijn toch wel bezig met hoe ze de stijging van de zorgkosten zullen dempen. Dat wordt inderdaad geen verkiezingsthema, maar komt absoluut wel op de formatietafel.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vraag me af of het thema bezuinigen uberhaubt een item in de verkiezingen gaat zijn.
De afgelopen jaren ging zelfs de VVD overstag door maar bakken met geld uit te geven (al dan niet met matig resultaat). Waar voorheen een mate van zelfredzaamheid verwacht is er tegenwoordig zelfs een roep voor een "sterke" overheid die maar in van alles moet voorzien.
Nu zullen er vast wel wat belastingen worden verzonnen onder de noemer van het klimaat, maar snijden in zorg of vergrijzing zie ik niet gebeuren.
Uitstekende manier om het merendeel van de partijleden en PvdD-stemmers tegen je in het harnas te jagen ook.quote:Op woensdag 13 september 2023 04:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik wist niet zoveel van die huidige heftige interne ruzies, maar toen ik de berichten over de bestuursbeslissingen een paar dagen geleden las dacht ik wel: "dit is de beste 'strijdwijze' om een partij zo klein mogelijk te houden c.q. krijgen."
En blijkbaar wil het partijbestuur dat inderdaad... lijkt me een helder signaal richting degenen die overwegen/overwogen om op de PvdD te stemmen.
Misschien is de invloed van de Zevende Dags Adventisten toch groter gebleven dan gedacht; per slot van rekening is die groep ook een soort van getuigenispartij.
Geen politiereactie gezien, hier wel de kinderombudsvrouw:quote:Op dinsdag 12 september 2023 00:58 schreef capricia het volgende:
Dinsdag heeft de politie misschien een reactie.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)deren-a12-activisten
Die vindt de meldingen dus niet vreemd.quote:“Zonder me uit te spreken over de werkwijze van de politie, staat er allereerst in het Kinderrechtenverdrag dat ouders de vrijheid hebben kinderen zelf op te voeden. De ene ouder neemt een kind al op jonge leeftijd mee naar de kerk, een ander vindt dat niet goed. Die ruimte is er. De grens aan die ruimte is; wat is schadelijk voor kinderen? En wat dat betreft vind ik het niet eens zo heel raar dat de politie ergens melding maakt (bij Veilig Thuis in dit geval) wanneer deze belangen niet duidelijk zijn. De politie grijpt in dit geval volgens mij dus niet zozeer in, maar handelt vanuit de openbare orde; vanuit dat perspectief moeten zij altijd het belang van het kind meewegen.
quote:Op woensdag 13 september 2023 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen politiereactie gezien, hier wel de kinderombudsvrouw:
https://www.trouw.nl/binn(...)mbudsvrouw~bc466913/
[..]
Die vindt de meldingen dus niet vreemd.
Bronquote:Het College voor de Rechten van de Mens vindt de meldingen bij Veilig Thuis verontrustend en benadrukt dat ook kinderen demonstratierecht hebben. De organisatie trok onlangs bij de Tweede Kamer aan de bel over het „verlammende effect” van het gebruik van strafrechtelijke middelen op de uitoefening van het demonstratierecht en vreest dat van de Veilig Thuis-meldingen een zelfde werking uitgaat. „Zo kunnen kinderen en ouders ervan weerhouden worden hun recht op vrijheid van meningsuiting en vreedzaam protest uit te oefenen.”
Snap niet zo goed wat er mis is met een melding maken. Daar is die toko toch voor? Of mag je daar van zo'n pretcollege alleen aankloppen voor blauwe ogen en blauwe plekken door papa of mama?quote:
Die zal morgen wel van de lijst gehaald zijnquote:Op woensdag 13 september 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen roept de nummer 3 van BBB op om Derk Boswijk van het CDA te stemmen:
https://www.ad.nl/politie(...)te-stemmen~a1fec77f/
Hij heeft zelf ook geen politieke ambitie en geeft aan het ook niet met het hele verkiezingsprogramma van BBB eens te zijn. Dat wordt nog wat.
Tja, ze spreken elkaar dus nogal tegen. Het hangt er ook vanaf hoe erg je die meldingen vindt. Ik zou het persoonlijk totaal niet erg vinden als er een melding zou komen wanneer ik met mijn 3 kinderen daar zou staan. Als ik daar zou staan zou ik dat best kunnen en willen verdedigen, ik zou er dan ook 100% vanuit gaan dat er geen enkel vervolg komt op zo'n melding. Als je de melding zelf al als vervolg ziet, is er toch echt wat mis met het systeem. Alsof je al schuldig bent als er een melding over je komt. Zo doen we dat in Nederland toch echt niet. Mocht VT zo wel opereren, dan moet daar wat aan gedaan worden.quote:
Denk het niet, ze zijn nogal trots op hun oorlogsheld. Maar hem zal vanaf nu wel worden verteld dat hij alleen over defensieplannen mag praten. Maar als ik dit interview lees, laat hij zich totaal niet sturen. Dit kan de komende 4 jaar dus wel interessant worden. Sowieso zal zijn aanwezigheid de defensiedebatten interessanter maken, dat kun je niet altijd zeggen van nieuwelingen in die commissie.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zal morgen wel van de lijst gehaald zijn
Haha, genieten.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:50 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen roept de nummer 3 van BBB op om Derk Boswijk van het CDA te stemmen:
https://www.ad.nl/politie(...)te-stemmen~a1fec77f/
Hij heeft zelf ook geen politieke ambitie en geeft aan het ook niet met het hele verkiezingsprogramma van BBB eens te zijn. Dat wordt nog wat.
Open deur.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ze spreken elkaar dus nogal tegen. Het hangt er ook vanaf hoe erg je die meldingen vindt. Ik zou het persoonlijk totaal niet erg vinden als er een melding zou komen wanneer ik met mijn 3 kinderen daar zou staan. Als ik daar zou staan zou ik dat best kunnen en willen verdedigen, ik zou er dan ook 100% vanuit gaan dat er geen enkel vervolg komt op zo'n melding. Als je de melding zelf al als vervolg ziet, is er toch echt wat mis met het systeem. Alsof je al schuldig bent als er een melding over je komt. Zo doen we dat in Nederland toch echt niet. Mocht VT zo wel opereren, dan moet daar wat aan gedaan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |