Het is inderdaad heel jammer dat een hoop FvD, PVV en BBB aanhangers die al jaren anoniem op Twitter roepen om allerlei strafbare feiten te plegen tegen Rutte, Klaver en Kaag door personeelstekort niet voor het tribunaal de rechtbank gesleept kunnen worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het niet vervolgen van overduidelijke rechtsstreekse opruiers in combinatie met het wel vervolgen van wat wellicht als opruiing te kwalifceren zou zijn afhankelijk van de politieke kleur maakt het wel een politiek proces.
We hebben niet voor niks een willekeur verbod, maar 'belangrijke speler in het maatschappelijk debat' zal hier niet opgevoerd worden door een OvJ met politiek gekleurde nevenactiviteiten.
Kom maar door!quote:"Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie. Indien het strafbare feit waartoe wordt opgeruid een terroristisch misdrijf dan wel een misdrijf ter voorbereiding of vergemakkelijking van een terroristisch misdrijf inhoudt, wordt de gevangenisstraf, gesteld op het in het eerste lid omschreven feit, met een derde verhoogd."
Heb je enig idee hoeveel mensen er inmiddels in de gevangenis zouden zitten als dit letterlijk toegepast zou worden?quote:
Noem het dan ook niet juichend een tribunaalquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is geen politieke vervolging man
Het is ook geheel toevallig dat het OM bijna een jaar heeft gewacht en twee maanden voor de verkiezingen besluit te vervolgen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar het niet vervolgen van overduidelijke rechtsstreekse opruiers in combinatie met het wel vervolgen van wat wellicht als opruiing te kwalifceren zou zijn afhankelijk van de politieke kleur maakt het wel een politiek proces.
We hebben niet voor niks een willekeur verbod, maar 'belangrijke speler in het maatschappelijk debat' zal hier niet opgevoerd worden door een OvJ met politiek gekleurde nevenactiviteiten.
2 biertjes moet kunnen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was hij toen ook niet onder invloed?
Je snapt de grap nietquote:Op dinsdag 12 september 2023 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Noem het dan ook niet juichend een tribunaal
Wie een tribunaal graaft voor een ander...quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:13 schreef Raw85 het volgende:
Hij kan zich toch gewoon autonoom verklaren?
Je snapt best wel waarom mensen dit nu met een knipoog een tribunaal noemen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit dus. Jammer dat deze mafkees weer aandacht krijgt maar geen consequenties toepassen voor strafbaar gedrag maakt het alleen maar erger.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat volk zit zo ver in hun eigen echokamer, dat ze elke reactie of non-reactie als bevestiging van hun eigen gelijk zien.
Niet vervolgen? Zie je wel, hij spreekt de waarheid.
Wel vervolgen? Zie je wel, ze willen hem de mond snoeren want hij spreekt de waarheid.
Wel mee in discussie/debat? Zie je wel, ze kunnen niet tegen hem op, want hij spreekt de waarheid.
Doodzwijgen? Ze negeren hem opzettelijk want ze kunnen niet tegen hem op, want hij spreekt de waarheid.
Strengere regels voor politieke partijen? Zie je wel, ze willen FvD verbieden want ze spreken de waarheid.
Weglopen van FvD-speeches? Zie je wel, ze willen FvD buiten sluiten want ze spreken de waarheid.
Ze net zo behandelen als elke andere politieke partij? Zie je wel, het is een echte partij, ze spreken de waarheid.
ik snapte ook best wat van meieren en dat volk met tribunalen bedoelde en dat waren volgens mij toch echt politieke vervolgingenquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt best wel waarom mensen dit nu met een knipoog een tribunaal noemen.
Je vindt de uitspraken strafbaar?quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit dus. Jammer dat deze mafkees weer aandacht krijgt maar geen consequenties toepassen voor strafbaar gedrag maakt het alleen maar erger.
Scooters hoeven geen rijbewijs te hebben, hoor.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:34 schreef monkyyy het volgende:
Oh ja, die ene die door rood reed op een scooter zonder rijbewijs.
Klopt, dat heet een bromfietsrijbewijs.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Scooters hoeven geen rijbewijs te hebben, hoor.
Als jij bekeurd wordt omdat je door rood fietst, wordt dit dan je bezwaar? Meneer de rechter, weet u wel hoeveel mensen elke dag ongestraft door rood fietsen? Denk je dat je veel kans zou maken met een dergelijk verweer?quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen er inmiddels in de gevangenis zouden zitten als dit letterlijk toegepast zou worden?
Het verbaast me ook dat ze 'm niet gewoon naar HALT gestuurd hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:14 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Met dat kinderlijke voorkomen en die alleen voor vleermuizen hoorbare stem valt hij vast onder het jeugdstrafrecht.
Met een Spongebob broodtrommeltjequote:Op dinsdag 12 september 2023 18:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het verbaast me ook dat ze 'm niet gewoon naar HALT gestuurd hebben.
En een vermanend gesprek met Gideon en z'n ouders.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Met een Spongebob broodtrommeltje
Hier roept hij boeren toch vrij duidelijk op om zich met geweld te verzetten tegen de staat:quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vindt de uitspraken strafbaar?
Een echte banenrepubliek jaquote:Op dinsdag 12 september 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
Voordat ik iets zeg, want ik weet welke beschuldigingen ik over me heen zal krijgen
Ik heb maar een keer in mijn leven gestemd en sindsdien nooit meer
Er is werkelijk geen enkele partij die mijn belangen vertegenwoordigd
Toen niet en nu ook niet
Nu dat uit de weg is, wat een fucking banenrepubliek taferelen zijn dit zeg
Want je gelooft het niet of zo?quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:04 schreef Ali_boo het volgende:
Heeft iemand een verzameling clips waarin hij oproept tot geweld?
Je zit de hele godganse dag op Twitter. Moet toch niet moeilijk zijn dat onder ogen te komenquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:04 schreef Ali_boo het volgende:
Heeft iemand een verzameling clips waarin hij oproept tot geweld?
jij woont liever in forumland zekerquote:Op dinsdag 12 september 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
Voordat ik iets zeg, want ik weet welke beschuldigingen ik over me heen zal krijgen
Toen niet en nu ook niet
Ga voor een partij die meer geld naar onderwijs wil.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:54 schreef Ali_boo het volgende:
Toen niet en nu ook niet
Onderwijs en geestelijke gezondheidszorg*quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga voor een partij die meer geld naar onderwijs wil.
Ben nog niets tegengekomen wat voldoet aan die omschrijvingquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je zit de hele godganse dag op Twitter. Moet toch niet moeilijk zijn dat onder ogen te komen
Dan ben je zeker Oostindisch blind?quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ben nog niets tegengekomen wat voldoet aan die omschrijving
goh...quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ben nog niets tegengekomen wat voldoet aan die omschrijving
Bij een hypothetische situatie die zeer onwaarschijnlijk is, en hij postuleert het als een soort zelfverdediging. Daar kun je veel over zeggen, maar dat het een oproep is om geweld te plegen in het hier en nu kun je er niet van maken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:55 schreef Naqin het volgende:
[..]
Hier roept hij boeren toch vrij duidelijk op om zich met geweld te verzetten tegen de staat:
[ twitter ]
Wat een domme vraag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als jij bekeurd wordt omdat je door rood fietst, wordt dit dan je bezwaar? Meneer de rechter, weet u wel hoeveel mensen elke dag ongestraft door rood fietsen? Denk je dat je veel kans zou maken met een dergelijk verweer?
Jesus Holy Fucking Christ. Het is echt een cult, die FvD en aanhangers.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij een hypothetische situatie die zeer onwaarschijnlijk is, en hij postuleert het als een soort zelfverdediging. Daar kun je veel over zeggen, maar dat het een oproep is om geweld te plegen in het hier en nu kun je er niet van maken.
Is dit het?quote:
Alles wat je noemt is irrelevant voor de strafbaarheid.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij een hypothetische situatie die zeer onwaarschijnlijk is, en hij postuleert het als een soort zelfverdediging. Daar kun je veel over zeggen, maar dat het een oproep is om geweld te plegen in het hier en nu kun je er niet van maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |