Dit.quote:Op maandag 11 september 2023 12:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Je kan vanuit tikkie ook gewoon een link kopiëren
Maar dat lijken me bij uitstek details die misschien niet de eerste prioriteit hebben![]()
Veel succes met werken @:Lonaa, moet er niet aan denken nu in een keuken te moeten staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 september 2023 12:37 schreef AnneX het volgende:
Over de 20 tikkies worden het wel:
InfoDat zijn tikkies voor bedrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aha…zie je wel. #noobquote:Op maandag 11 september 2023 12:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn tikkies voor bedrijven.
Geen lekker toetjequote:Op maandag 11 september 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Nu wel echt thuis en daar vond ik het toetje van de BBQ meet op de mat:
[ afbeelding ]
Ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe het buiten is en me op dit topic baseerdequote:Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef Sarabi het volgende:
Dan wonen jullie niet waar ik woonhier is het buiten nog net geen 30gr.
Binnen 27
Oh, buiten 24, ik laat de airco nog ff aan.quote:Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe het buiten is en me op dit topic baseerde
In het westen is het goed aan het afkoelen.quote:Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe het buiten is en me op dit topic baseerde
Het is hier nu bewolkt en 22 graden buiten…quote:Op maandag 11 september 2023 16:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In het westen is het goed aan het afkoelen.
Beterquote:Op maandag 11 september 2023 16:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is hier nu bewolkt en 22 graden buiten…
Nou, ja, ik hoop het.quote:Op maandag 11 september 2023 16:29 schreef Candaasje het volgende:
Ga je je deerne opzoeken @:derLudolf ?
Wat is toch een 'wok kamer' ?quote:
Ze woont toch met een kok?quote:
Oh, dat is zeker jammerquote:Op maandag 11 september 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, ja, ik hoop het.
Maar ik heb dus al een poos geen antwoord op berichtjes gekregen.
Begin vorige maand nog leuk gepraat en helemaal enthousiast dat ik langs kwam. Nog aangeboden om een dag te helpen met klussen in dr nieuwe huis. In tussentijd weinig contact gehad, maar krijg sinds eind augustus geen reactie.
Geen idee, wat er iets aan de hand is. Heb een aantal keren proberen te bellen, maar dat wordt niet opgenomen. Als je geen contact met iemand wil druk je een oproep weg of blokkeer je een contact zou ik zeggen![]()
Verder vermaak ik me best hoor maar ik vind het wel jammer.
K=onquote:
Je weet ook niet of ze je expres negeert of dat er een andere logische verklaring is.quote:Op maandag 11 september 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Weet niet zo goed wat te doen:
Misschien een vriendin van dr een berichtje sturen?
Of aanbellen
Of niets
Nee... Maar als het express is, zeg dan iets van piss off.quote:Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet ook niet of ze je expres negeert of dat er een andere logische verklaring is.
Ja, zou wel zo fair zijn. En dan ga je denken 'ligt ze in het ziekenhuis?' en dat soort gedachten.quote:Op maandag 11 september 2023 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Nee... Maar als het express is, zeg dan iets van piss off.
Oh leuk, heb je hij/zij/het al verteld van tante Joke?quote:Op maandag 11 september 2023 16:35 schreef AnneX het volgende:
Oei…mijn kind geeft door in een berichtje dat hij/zij/het ? een nieuw nummer heeft.
Of ik daar even iets mee wil doen…
It’s a first.
Vriendin een berichtje sturen en ons op de hoogte houden uiteraardquote:Op maandag 11 september 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Weet niet zo goed wat te doen:
Misschien een vriendin van dr een berichtje sturen?
Of aanbellen
Of niets
Wat was zo kut aan de studentenquote:Op maandag 11 september 2023 19:11 schreef Lonaa het volgende:
3 uur later thuis dan gepland. Kut studenten. Kut Dirk van de Broek.
Eerst douchen.
Ze willen 12 dagen een daghap, eten ongeveer de helft op en gooien de rest niet weg. Ze waren 3 dagen vergeten de meuk terug te brengen.quote:
Ja want weggooien is zonde, dus dan laat je het drie dagen staan buiten de koeling om dan alsnog weg te gooien.quote:Op maandag 11 september 2023 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze willen 12 dagen een daghap, eten ongeveer de helft op en gooien de rest niet weg. Ze waren 3 dagen vergeten de meuk terug te brengen.
Vandaag kwam ie een uur te laat met afwas en etensresten van 3 dagen en zat er stoofpot door de hele rieber.
Lekker danquote:Op maandag 11 september 2023 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Ze willen 12 dagen een daghap, eten ongeveer de helft op en gooien de rest niet weg. Ze waren 3 dagen vergeten de meuk terug te brengen.
Vandaag kwam ie een uur te laat met afwas en etensresten van 3 dagen en zat er stoofpot door de hele rieber.
Dat maar eens doen ja. Als dat gelezen wordt, want ja, op FB zie je berichten van "niet vrienden" niet automatisch.quote:Op maandag 11 september 2023 19:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Vriendin een berichtje sturen en ons op de hoogte houden uiteraard
Checks op lompe boer levels zijn ook altijd mogelijk
Het boeit ze gewoon geen flikker.quote:Op maandag 11 september 2023 19:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja want weggooien is zonde, dus dan laat je het drie dagen staan buiten de koeling om dan alsnog weg te gooien.
+biljoenquote:
Can confirm.quote:
Dat kind heb ik al eens gehad.quote:Op maandag 11 september 2023 16:35 schreef AnneX het volgende:
Oei…mijn kind geeft door in een berichtje dat hij/zij/het ? een nieuw nummer heeft.
Of ik daar even iets mee wil doen…
It’s a first.
Ik weet niet wat hotello's zijn.quote:Op maandag 11 september 2023 19:45 schreef Syrena het volgende:
[..]
Can confirm.
Ik weet niet of het hotello's waren, indien ja, die zijn écht (nog) erger dan de gemiddelde student.
Studenten aan een hotelschoolquote:Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hotello's zijn.
Dit is ook wel echt de debielste studentenvereniging van Enschede. Misschien dat @:fietsie wel kan gokken welke. Of iemand anders die bekend is in Enschede.
Oh, dat klinkt wel logisch.quote:
Ik kreeg ooit een boete van over de 300 euro wegens te hard rijden…nou heb ik een elektrische fiets, maar tochquote:Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kind heb ik al eens gehad.
Ik kreeg vanavond(!) een sms(!) dat ik nog een bedrag had openstaan bij de belastingdienst.
Mijn kint was zomaar op vakantie gegaan en had geld nodig omdat portemonnee (en telefoon!) zoek. Dat was heel emotioneel voor mij om te lezen dat ik ongeveer 20 jaar van haar leven gemist had. Wat voor moeder ben je dan, vraag je je af.quote:Op maandag 11 september 2023 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg ooit een boete van over de 300 euro wegens te hard rijden…nou heb ik een elektrische fiets, maar toch
Mjaaa, zo noemen wij ze ook regelmatig ja.quote:Op maandag 11 september 2023 19:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt wel logisch.![]()
Nee, dit zijn gewoon omhooggevallen debielen.
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @Lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jouquote:Op maandag 11 september 2023 19:55 schreef Syrena het volgende:
Tevens vandaag 4 nieuwe muggenbulten op 't werk opgedaangewoon binnen, ramen dicht. Collega idem. We zijn serieus onder de balie gaan zoeken naar de dader
Deze muggenmagneet zit ook onder jaquote:Op maandag 11 september 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @:lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jou
Misschien schelen er wel andere zorgen of bezigheden dan geld. Vraag het die vriendin vooralquote:Op maandag 11 september 2023 19:24 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja inderdaad dat dus. Heb zelf ook wel es mensen genegeerd enige tijd, was toen ik in m'n hoofd al had bedacht om te stoppen in Wageningen maar dat nog niet had gezegd...
Weet dat er op het moment niet veel inkomsten waren, maar heb haar eerder ook wel gezegd dat als ze niet uitkomt ze niet moet schromen dat te zeggen. En dat, mocht ze een oppas nodig zijn als we weg gaan te eten ofzo, dat die kosten ook geen belemmering moeten zijn. (Een van de zoontjes is echt zwaar autistisch, zal nooit kunnen praten en op geestelijk niveau van een driejarige blijven)
Hier vanmiddag een telefoontje dat mijn blockchain bankrekeningtegoeden niet meer 'compliant' zouden zijn en ze konden wel helpen om het geld veilig te stellenquote:Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kind heb ik al eens gehad.
Ik kreeg vanavond(!) een sms(!) dat ik nog een bedrag had openstaan bij de belastingdienst.
Oh ja, ik heb blijkbaar in een dronken? bui ook een shitload aan bitcoins gekocht die ik kan verzilveren.quote:Op maandag 11 september 2023 20:08 schreef Molo het volgende:
Hier vanmiddag een telefoontje dat mijn blockchain bankrekeningtegoeden niet meer 'compliant' zouden zijn en ze konden wel helpen om het geld veilig te stellen
![]()
![]()
Ze hadden wel een mooi verhaal waar de gemiddelde greedy oudere in Nederland zo in zou trappen. Mooie ingewikkelde woorden erbij enzo.quote:Op maandag 11 september 2023 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb blijkbaar in een dronken? bui ook een shitload aan bitcoins gekocht die ik kan verzilveren.
Ik kreeg ooit een mailtje met mijn volledige naam er in en mijn meest gebruikte wachtwoord werd genoemd en dat ik die moest komen veranderen op een speciale websitequote:Op maandag 11 september 2023 20:12 schreef Molo het volgende:
Ze hadden wel een mooi verhaal waar de gemiddelde greedy oudere in Nederland zo in zou trappen. Mooie ingewikkelde woorden erbij enzo.
En ze wisten behoorlijk wat persoonlijke details te noemen.
Logisch, want waar zit geen mega datalek tegenwoordig. Die info is overal wel te vinden
Gedaan.quote:Op maandag 11 september 2023 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien schelen er wel andere zorgen of bezigheden dan geld. Vraag het die vriendin vooral
Wat fijn dat er nog zulke hulpvaardige mensen zijnquote:Op maandag 11 september 2023 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier vanmiddag een telefoontje dat mijn blockchain bankrekeningtegoeden niet meer 'compliant' zouden zijn en ze konden wel helpen om het geld veilig te stellen
![]()
![]()
Kregen vorige week een brief van het ministerie, we wonen op 500 meter van een locatie waar de tijgermug is aangetroffenquote:Op maandag 11 september 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @:lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jou
Joepiequote:Op maandag 11 september 2023 20:16 schreef Syrena het volgende:
[..]
Kregen vorige week een brief van het ministerie, we wonen op 500 meter van een locatie waar de tijgermug is aangetroffen![]()
Verhuizen een optie?quote:Op maandag 11 september 2023 20:16 schreef Syrena het volgende:
Kregen vorige week een brief van het ministerie, we wonen op 500 meter van een locatie waar de tijgermug is aangetroffen![]()
Ik werk in de tech shizzle tegenwoordigquote:Op maandag 11 september 2023 20:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat fijn dat er nog zulke hulpvaardige mensen zijn
Als ik vervolgens mijn naam moest zeggen zou dat "Rian van Rij... ehm Sanderink" zijn
Dat heeft die tijgermug toch juist net al gedaan?quote:
Oh, daar is mijn haringboer net niet aan doodgegaan. Scheelde niet veel.quote:Op maandag 11 september 2023 20:16 schreef Syrena het volgende:
[..]
Als ze achteraf hoort wat voor moeite je allemaal hebt gedaan vind ze het vastquote:Op maandag 11 september 2023 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Hmm volgens mij heb ik de zakelijk pagina ontdekt van de vriendin. Tenminste, naam klopt en ze maakte ook parfum. Staat een mobielnr en mailadres op.
Als die meid contact wil dan doet ze dat toch wel op eigen initiatief?quote:Op maandag 11 september 2023 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Hmm volgens mij heb ik de zakelijk pagina ontdekt van de vriendin. Tenminste, naam klopt en ze maakte ook parfum. Staat een mobielnr en mailadres op.
Rioolvliegjes?quote:Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef Blues het volgende:
Wij hebben in het 'bloeddrukhok' (waar mensen een half uur aan dat apparaat zitten) een minivliegjesplaag.
WAAR komen ze vandaan, kunnen ze door een waterkraan? Ze zijn niet blauw.
Dat gaat niet goedkoper worden gok ikquote:Op maandag 11 september 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
Komt net langs: net voor en op mijn verjaardag in ZiggodomeAnouk
Goedkoopste kaartje 54 euro
Maar ja dat is hele lange termijn en dat doen we niet (meer). Doei AnoukMss tot ticketswap tegen die tijd.
Google maar, je herkent ze direct als je ze ziet met die brede vleugeltjesquote:Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Bestaan die?
Het is nu voor de zoveelste keer door een dienst schoongemaakt en ingespoten.
Echt hequote:Op maandag 11 september 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
Zwemleraar is wel een vak zeg, ik zou die tyfuskinderen allang lens hebben geslagen zo einde van de dag
Waarom niks voor de lange termijn meer dan? Zonde wel voor zulke leuke dingen!quote:Op maandag 11 september 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
Komt net langs: net voor en op mijn verjaardag in ZiggodomeAnouk
Goedkoopste kaartje 54 euro
Maar ja dat is hele lange termijn en dat doen we niet (meer). Doei AnoukMss tot ticketswap tegen die tijd.
quote:Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, daar is mijn haringboer net niet aan doodgegaan. Scheelde niet veel.
Tenzij er dus iets aan de hand is.quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als die meid contact wil dan doet ze dat toch wel op eigen initiatief?
We hebben al 2 dingen staan voor vlg jaar, moeten nu nog op vakantie, met die datums voor Anouk ga ik liever een week weg.quote:Op maandag 11 september 2023 20:45 schreef gcjoel het volgende:
Waarom niks voor de lange termijn meer dan? Zonde wel voor zulke leuke dingen!
Bij die 54 euro was mijn eerste gedachte: oh, dat valt mee.quote:Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Molo het volgende:
Dat gaat niet goedkoper worden gok ik
Alles is ziek verhoogd in prijzen
Anouk komt toch ook op elk buurtfeest? Zou daar inderdaad niet iets voor blokken als het nog zo lang weg is.quote:Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben al 2 dingen staan voor vlg jaar, moeten nu nog op vakantie, met die datums voor Anouk ga ik liever een week weg.
Vind mei/juni echt voor nu te ver om te plannen en geld voor uit te geven
Vakantie is nog beterquote:Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben al 2 dingen staan voor vlg jaar, moeten nu nog op vakantie, met die datums voor Anouk ga ik liever een week weg.
Vind mei/juni echt voor nu te ver om te plannen en geld voor uit te geven
Ik vind het eigenlijk nog best nette prijzen. Concerten zijn echt duur geworden.quote:Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat gaat niet goedkoper worden gok ik
Alles is ziek verhoogd in prijzen
Dat zijn dan de kutste verste plekken hequote:Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij die 54 euro was mijn eerste gedachte: oh, dat valt mee.
Zo erg is het.
Achter een pilaarquote:Op maandag 11 september 2023 20:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat zijn dan de kutste verste plekken he
Voorheen kocht ik in de Siggo Dome nog wel kaarten voor de zitplekken vlakbij het podium, 1e ring, maar sinds een tijdje zijn dat ineens 'VIP' plekken geworden. Kan je wel kaarten voor kopen, maar dan betaal je vaak al een paar honderd euro per stuk.quote:Op maandag 11 september 2023 20:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat zijn dan de kutste verste plekken he
Ik had Anouk ooit in het voorprogramma van Bon Jovi in de Arenaquote:Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Anouk treedt toch juist amper live op?
Daar zat ze bij boerderij van dorst vrolijk over te vertellen geloof ik.
Viel mij ook mee, ik ga over een paar weken naar een in Nederland vrij onbekende zangeres en volgens mij was dat 30 euroquote:Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij die 54 euro was mijn eerste gedachte: oh, dat valt mee.
Zo erg is het.
Namen en rugnummers.quote:Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Viel mij ook mee, ik ga over een paar weken naar een in Nederland vrij onbekende zangeres en volgens mij was dat 30 euro
Yep.quote:Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Anouk treedt toch juist amper live op?
Daar zat ze bij boerderij van dorst vrolijk over te vertellen geloof ik.
Hagenees hier, heb haar denk ik per toeval wel keer of 15 gezien. En is niet mijn type muziek, maar ja, het loopt zoals het loopt op festivals etcquote:Op maandag 11 september 2023 21:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had Anouk ooit in het voorprogramma van Bon Jovi in de ArenaDat is geloof ik de enige keer dat ik haar heb gezien. En ging toen ook bier kopen omdat het toen rustig was.
Jij plaatst een hartje, ik zou het juist stalkerig eng vinden.quote:Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef Blues het volgende:
Als ze achteraf hoort wat voor moeite je allemaal hebt gedaan vind ze het vast!
Mag ik je aanrakenquote:Op maandag 11 september 2023 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag Anouk ooit op Lowlands in 2016, terwijl ik stond te wachten op de band die erna zou komen.
Veeeeeel te plakkerig manquote:
quote:Op maandag 11 september 2023 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[
Veeeeeel te plakkerig man![]()
Vanavond nog twee iemanden gehugd. Aangezien dat na het sjouwen was, vond ik het wat sneu voor hen
Ik was op Pinkpop met het ei.quote:Op maandag 11 september 2023 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag Anouk ooit op Lowlands in 2016, terwijl ik stond te wachten op de band die erna zou komen.
Wij gaan over 1,5 maand voor ¤20 of zo naar Lord of the Lost, de Duitse inzending van Songfestival 2023 die daar vreselijk verloor.quote:Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Viel mij ook mee, ik ga over een paar weken naar een in Nederland vrij onbekende zangeres en volgens mij was dat 30 euro
Ja die regen viel hier. Net nadat ik thuisgekomen wasquote:Op maandag 11 september 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier nu zware onweer knallen die lang blijven doorrommelen.
woahquote:
Ik heb nog steeds best serieuze spierpijn van het dansen van vrijdagquote:Op maandag 11 september 2023 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Verder is TT van toepassing. Lekker getraind vanavond. Alles is beurs
Wow. Djiezus. Wastie ziek?quote:
http://stroofuneralhome.c(...)bituaries&Itemid=101quote:Op maandag 11 september 2023 23:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wow. Djiezus. Wastie ziek?
De link naar de site van het funeral home is “onveilig”.
Ja die woonde in de VS.quote:Op dinsdag 12 september 2023 00:02 schreef Leandra het volgende:
Die zat toch in de VS, of ben ik dan met iemand anders in de war?
Sorry dat ik jullie publieke DM conversatie onderbreek.quote:
Welkom thuis.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry dat ik jullie publieke DM conversatie onderbreek.
De katten zijn blij met onze thuiskomst en kwamen om 6.00 uur hun liefde aan ons betuigen.
Sindsdien zit ik aan de koffie…
Kattenquote:Op dinsdag 12 september 2023 07:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry dat ik jullie publieke DM conversatie onderbreek.
De katten zijn blij met onze thuiskomst en kwamen om 6.00 uur hun liefde aan ons betuigen.
Sindsdien zit ik aan de koffie…
Ja, dank je. Proost.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]?
22.30, 2.00 en 4.15 hierinclusief poep
Een half jaar alweer! De grote had vannacht ook wat TLC nodig, dat stopt toch niet helemaal.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, dank je. Proost.
Hoe oud is jullie gup alweer?
Tender love and carequote:
Goed bezigquote:Op dinsdag 12 september 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
DA geweest, alle entingen erin die moesten, paspoort gemaakt.
Stemchecker gedaan en ik sta niet van mezelf te te kijken 😉quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Goeiemorgen.
Rottig van de slechte nachten hier en daar.
Begonnen met digitaal door de vk te bladeren en kwam daar een stemchecker tegen.
Handig: https://www.volkskrant.nl(...)-kamer-2023~v883197/
Handig omdat het is gebaseerd op stemgedrag van partijen en niet op beloften.![]()
Tja, helaasch …alleen voor abonnees.
Een uit eten gepland eind november. Dat is wel erg bijtijds voor mijn doen.😳
En wild menu met toch ook vega opties (voor mij).
TLC ? is ook al weer?
Dit zijn ze als het goed is allemaal. Over ontvlooien en ontwormen moet nog even eea uitgezocht worden ivm gezondheidscertificaat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stemchecker gedaan en ik sta niet van mezelf te te kijken 😉
@:lonaa zijn dat alle inentingen of moeten er nu nog meer?
Beter. Dat zijn dus toch geen 20 afsprakenquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit zijn ze als het goed is allemaal. Over ontvlooien en ontwormen moet nog even eea uitgezocht worden ivm gezondheidscertificaat.
Yes. Mogelijk nog 1 dus. Eerste 110 euro wel kapot gegooid nuquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beter. Dat zijn dus toch geen 20 afspraken![]()
Ik heb de aanvraag voor een huurcaravan net verzonden. Ik vind het spannend
Da’s fijn, ik was bang dat jullie nog heel vaak voor een injectie terug moesten, da’s ook niet fijn voor het koppie van Doraquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit zijn ze als het goed is allemaal. Over ontvlooien en ontwormen moet nog even eea uitgezocht worden ivm gezondheidscertificaat.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Yes. Mogelijk nog 1 dus. Eerste 110 euro wel kapot gegooid nu
DA was ook heel blij voor ons. Kon het aan haar zien.
Ja, waarschijnlijk wel ja.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hoop dat de Dora niet te veel last van heeft van de vaccinaties maar dat zal vast wel weer.
Grappige test wel. Ik zit op sommige vlakken best anders dan verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik wel met Omtzigt op een lijn zou liggen, maar hij staat helemaal onderaan bij mij. Misschien vond ik hem gewoon te sympathiek met alle drama.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Begonnen met digitaal door de vk te bladeren en kwam daar een stemchecker tegen.
Handig omdat het is gebaseerd op stemgedrag van partijen en niet op beloften.![]()
Omtzigt stemt vaak anders dan wat mensen denken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Grappige test wel. Ik zit op sommige vlakken best anders dan verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik wel met Omtzigt op een lijn zou liggen, maar hij staat helemaal onderaan bij mij. Misschien vond ik hem gewoon te sympathiek met alle drama.
Staat me bij dat in een stemwijzer je wel kunt aangeven wat voor jou heel belangrijk is.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:43 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als je vragen kunt uitsluiten waar je geen hele sterke mening over hebt. Sommige dingen zijn veel te inhoudelijk complex om echt te bepalen of ik voor of tegen ben.
Ja, dat is wel fijner. Al vind ik het idee van partijen beoordelen op wat ze echt stemmen in plaats van wat ze invullen wel tof.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Staat me bij dat in een stemwijzer je wel kunt aangeven wat voor jou heel belangrijk is.
Was DA ook ‘blij’ met remigratie oplossing voor Dora?quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
DA geweest, alle entingen erin die moesten, paspoort gemaakt.
Dit soort vragen beantwoord ik op intuïtie. Of op basis van een heel simpele “redenering”. Áls dan…dit/dat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:43 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als je vragen kunt uitsluiten waar je geen hele sterke mening over hebt. Sommige dingen zijn veel te inhoudelijk complex om echt te bepalen of ik voor of tegen ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij eten ook steeds minder vlees thuisquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit soort vragen beantwoord ik op intuïtie. Of op basis van een heel simpele “redenering”. Áls dan…dit/da Conclusie voor of tegen. Punt.
#simpele ziel.
@:Morgane89 ja, ik neig steeds meer naar vega.
De uitnodiging geldt dan ook vooral voor de mensen, die het wildmenu op prijs zullen stellen.
Vermoed ik. Want ik heb alleen de datum doorgegeven om vrij te houden.
Liefhebbers
[spoiler] https://www.wapenvanbunni(...)er-2022.pdf[spoiler]
Ow shuut. Voor een indruk dan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:58 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wij eten ook steeds minder vlees thuis
De link doet het niet, die verwijst naar het menu van 2022.
Dit gaat over de afgelopen kabinetsperiode, dus waar Omtzigt alleen met zichzelf te maken hadquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo'n stemchecker is ook niet altijd een accurate weergave van de mening van een partij. Ze hebben zich ook gewoon te houden aan coalitieafspraken. Ik weet ook niet of Omtzigt alleen als zijn partij in deze checker staat of ook zijn stemgedrag toen hij nog bij het CDA zat is meegenomen.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit gaat over de afgelopen kabinetsperiode, dus waar Omtzigt alleen met zichzelf te maken had
quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Goeiemorgen.
TLC ? is ook al weer?
quote:Op basis van het stemgedrag in de Tweede Kamer zit u het meest op één lijn met GL, SP en Volt. U was het op 24 van de 30 beantwoorde stellingen met deze partijen eens. Bekijk het stemgedrag van de partijen onderaan de pagina.
Juist dat soort onderwerpen zijn voor mij wel echt doorslaggevend.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hij viel me op als tegenstemmer bij abortusrechten. Maar toen bedacht ik dat hij bij het CDA zat dus toch logisch. Vrouwenrechten, huuh
Gaat lekker bij hem ook. 5 uur geleden schrijft onno aerden dat hij woordvoerder zal worden, 4 uur later is in goed overleg besloten dat iemand anders dat beter kan doenquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hij viel me op als tegenstemmer bij abortusrechten. Maar toen bedacht ik dat hij bij het CDA zat dus toch logisch. Vrouwenrechten, huuh
Omtzigt is een tamelijk behoorlijk nogal conservatieve katholiek. Bij veel onderwerpen zit dat niks in de weg, maar aan de randen van het leven is het doorslaggevend voor zijn visie.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Over Corona en abortus niet ingevuld. Corona is niet meer relevant en abortus, tja, niet echt een mening, moet dat taak van de huisarts zijn? Euthanasie is ook altijd een tweede arts bij betrokken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
Goeiemorgen.
TLC ? is ook al weer?
Dat kan dus gewoonquote:Op dinsdag 12 september 2023 10:43 schreef Myraela het volgende:
Nou vooruit dan mag je nog een beetje autonomie over je eigen lijf hebben.quote:
Vergeet zijn rol bij mh17 en het retweeten van Kremlin-propaganda ook niet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Omtzigt is een tamelijk behoorlijk nogal conservatieve katholiek. Bij veel onderwerpen zit dat niks in de weg, maar aan de randen van het leven is het doorslaggevend voor zijn visie.
Ga jij nog overstappen naar Volt of Timmerfrans nu het er naar uitziet dat jullie hele partij weggevaagd wordt?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:02 schreef borisz het volgende:
Voor vrouwenrechten heb je niet veel aan Pieter en Lientje idd.
Dankubaasquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou vooruit dan mag je nog een beetje autonomie over je eigen lijf hebben.
Over die abortuspil en bedenktermijn bijvoorbeeld liggen veel meer zaken aan ten grondslag om te stemmen, dat kun je niet zo platslaan zoals het hier in die stellingen nu staatquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Daarom heb ik die vraag weggelaten. Kan en wil de HA dat ook, hebben die niet al te veel op hun bordje.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:27 schreef Molo het volgende:
Intuïtief zouden heel veel mensen namelijk zeggen 'ja waarom niet bij de huisarts, dat is toch top?'
De huisartsen zelf zijn echter tegen, vanuit werkdruk, het proces eromheen, expertise elders etc etc etc
Die context is compleet weg nu
Die framing van huisartsen en werkdruk is ook overigens altijd een mooie. Zit ook een hele wereld achter waarom dat zo is/lijkt. Waar de huisartsenkoepels ook gewoon een vrij grote rol in hebbenquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom heb ik die vraag weggelaten. Kan en wil de HA dat ook, hebben die niet al te veel op hun bordje.
Die bedenktijd kan ook in nadeel van een vrouw zijn, onder druk gezet door de man om abortus te plegen. In die vijf dagen kan ze misschien aangeven dat ze kun wil houden ivm onder druk gezet door de verwekker.
Let wel, ik kies geen voor of tegenstem, ik zeg alleen waarom ik niets heb gekozen.
Maar voordat een vrouw naar een abortuskliniek gaat is ze al echt wel een tijdje zwanger. Dan heeft ze die stap gezet, moet ze nog 5 dagen “nadenken”. Alsof ze dat al niet allang gedaan heeft.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarom heb ik die vraag weggelaten. Kan en wil de HA dat ook, hebben die niet al te veel op hun bordje.
Die bedenktijd kan ook in nadeel van een vrouw zijn, onder druk gezet door de man om abortus te plegen. In die vijf dagen kan ze misschien aangeven dat ze kun wil houden ivm onder druk gezet door de verwekker.
Let wel, ik kies geen voor of tegenstem, ik zeg alleen waarom ik niets heb gekozen.
Korte uitleg is ego's van een paar bestuurders en vooral ook het aloude geld en machtquote:
Voor de abortuskliniek?quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ondertussen 35 minuten in de wacht om een afspraak te verzetten
Normaal gesproken kan je dat wel via mijnrijnstate maar deze bleef “grijs” en dan moet je bellen. En toen ik na 39 min contact kreeg was het binnen 2 minuten geregeldquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor de abortuskliniek?
Nee grapje. Überhaupt moeten bellen om een afspraak te verzetten is in 2023 natuurlijk allang niet meer nodig. Mooi voorbeeld wel.
Neem daarbij even aan dat het een zorgafspraak is
Geen idee! Ik gebruik mijnrijnstate. Kom er niet zo vaak, maar ga eens kijken of ze ook een app hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:07 schreef Blues het volgende:
Gebruiken zij de Beter Dichtbij app?
Overigens hangen de pt bij ons ook regelmatig lang in de wacht.
Omdat we dan maar met 2 of 3 zijn terwijl we met 5 moeten zitten
Even gekeken, Rijnstate gebruikt de BD app (nog) niet.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee! Ik gebruik mijnrijnstate. Kom er niet zo vaak, maar ga eens kijken of ze ook een app hebben.
Succes voor G zometeen
Hey, hier PVV en Omtzigt (en de BBB) beiden helemaal onderaan. Eerste niet verrassend, tweede had ik eigenlijk geen idee van maar toch ook wel verrassend dat Omtzigt zo ver van mijn ideeën af ligt. Volt boven aan en daar heb ik de vorige keer ook op gestemd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:30 schreef Myraela het volgende:
Grappige test wel. Ik zit op sommige vlakken best anders dan verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik wel met Omtzigt op een lijn zou liggen, maar hij staat helemaal onderaan bij mij. Misschien vond ik hem gewoon te sympathiek met alle drama.
Kloptquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ja/nee is wel wat je stemt op een motieOok als alles wat genuanceerder ligt.
Die zullen vast wel komen. Stel dat je erachter was gekomen dat je voornamelijk met pvv of fvd had meegestemdquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mij GL, D66 en Volt bovenaan met 26 stellingen eens.
Maar inderdaad wat @:molo zegt, die ja/nee stellingen vind ik ook wat lastig. Bij sommige kieswijzers worden de stellingen uitgelegd en is er een vijfpuntsschaal, dan wordt het al beter.
Omtzigt moet in z'n eentje ook over teveel moties nadenken, dus zijn beslissing is vaak gebaseerd op de eerste alinea van een motie.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En dat maakt alles ook gewoon kut![]()
Zo'n motie die ogenschijnlijk helemaal top is bijvoorbeeld. Maar al eerder is uitgevoerd. Of die door technische achterliggende redenen niet uitgevoerd kàn worden.
Verneukeratief, alles dit dat
Neequote:Op dinsdag 12 september 2023 13:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Omtzigt moet in z'n eentje ook over teveel moties nadenken, dus zijn beslissing is vaak gebaseerd op de eerste alinea van een motie.
Ik heb me voor het gemak onthouden van een hoop meningen.quote:Op basis van het stemgedrag in de Tweede Kamer zit u het meest op één lijn met SP en Volt. U was het op 12 van de 17 beantwoorde stellingen met deze partijen eens.
Jawel, dat heeft hij zelf ergens een keer gezegd. Ik snap dat hij een team heeft maar hij heeft geen tijd om alle moties volledig door te nemen. Net zo goed dat er verschillende commissievergaderingen zijn op hetzelfde tijdstip, dan kan hij zichzelf ook niet opsplitsen.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:11 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ga jij nog overstappen naar Volt of Timmerfrans nu het er naar uitziet dat jullie hele partij weggevaagd wordt?
Misschien niet voor jou of jullie maar Jetten heeft z'n hoogtepunt wel een beetje gehad natuurlijk (als je ooit over een hoogtepunt kon spreken), wel dapper dat hij het toch maar weer doet en dat jij het uiteraard blijft steunen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee.
Volt is me te D66.. Heb sympathie voor ze, maar te hoog consultantgehalte. Wel hulde op pro-EU enz.
En nee het wordt ook geen Timmerfrans. Ik zou als PVDA of GL-lid tegen een fusie hebben gestemd. Aan de andere ken ik wel diverse mensen die blij zijn met deze samenwerking en dat gaat ons echt wel zetels kosten.
Ik ben de vorige keer ook voor Volt gegaan. Maar nu twijfel ik toch een beetje, maar ik zie ook nog geen andere kanshebbers.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, hier PVV en Omtzigt (en de BBB) beiden helemaal onderaan. Eerste niet verrassend, tweede had ik eigenlijk geen idee van maar toch ook wel verrassend dat Omtzigt zo ver van mijn ideeën af ligt. Volt boven aan en daar heb ik de vorige keer ook op gestemd.
Ik wacht eerst even op de programma’s en niet op wat nu bekend is. En bij voorkeur doorgerekende programma’s.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben de vorige keer ook voor Volt gegaan. Maar nu twijfel ik toch een beetje, maar ik zie ook nog geen andere kanshebbers.
Ach ja, programma's lezen. Dat deed ik ook ooit. Maar democratie is zoveel water bij de wijn doen bij alle besluitvorming dat zo'n programma heel leuk is, maar niet veel zegt. Ik vind de grote lijnen het belangrijkst. Waar staat een partij voor, wat zouden ze graag willen bereiken en denk ik dat de poppetjes die dat dan moeten doen dat ook een beetje kunnen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wacht eerst even op de programma’s en niet op wat nu bekend is. En bij voorkeur doorgerekende programma’s.
Nou, ik ken het niet, maar ben wel benieuwd wat jij er van vindt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:14 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Gister zo'n Alpel Fest rosti schotel met ham gekocht, geen idee of dat lekker is.
Weet iemand dat?
Ik koop ze wel eens in de Duitse supermarkt, handig om te hebben als je snel iets wil klaarmaken. Zo mooi als op het plaatje krijg ik ze niet en je moet denk ik niet lezen wat voor rommel erin zit maar het smaakt me vaak wel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:14 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Gister zo'n Alpel Fest rosti schotel met ham gekocht, geen idee of dat lekker is.
Weet iemand dat?
Ik lees zeker niet alle programma’s en ook niet in detail. Maar wanneer er punten zijn waarvan ik denk huh dan duik ik er even in.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach ja, programma's lezen. Dat deed ik ook ooit. Maar democratie is zoveel water bij de wijn doen bij alle besluitvorming dat zo'n programma heel leuk is, maar niet veel zegt. Ik vind de grote lijnen het belangrijkst. Waar staat een partij voor, wat zouden ze graag willen bereiken en denk ik dat de poppetjes die dat dan moeten doen dat ook een beetje kunnen.
Rösti is sowieso lekker natuurlijk en niet iets wat houdbaar veel aan kwaliteit inlevert. Aardappel,vet, zout, volgens mij kan je je er geen buil aan vallen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:14 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn telefoon camera kan helaas niet van heel dichtbij scherpstellen. Mochten er bepaalde kenmerken zijn waar aan ik zou kunnen zien wat het is, laat het weten, mocht ik er dan nog eentje zien dan kijk ik of ik met mn spiegelreflex een betere foto kan maken. Oh ja, ongeveer 2mm lang is ie. Eerste drie foto's was een nog levende, vierde is een dooie, vandaar het bloed. Ik zie dat je helaas na het uploaden minder kunt inzoomen dan ik zelf op mn mobiel kan.
Edit: even buiten op het terras gegluurd. Ze lijken inderdaad daar vandaan te komen, want daar zie ik er ook best wat lopen, op de tegels maar ook op de bakstenen naast de deur en op de buitenkant van de deur zelf. Sinds eerste deel vd post (na grondig stofzuigen hele woonkamer) ook nog drie nieuwe gezien en doodgemaakt.
Als ik google op teek vind ik wel een plaatje waar het volgens mij behoorlijk op lijkt.. Hoewel bij 'die van mij' op de achterkant van het lijfje ook twee mini sprietjes omhoog kijken te zitten. En ik vind ook een hoop plaatjes waar het dan weer minder op lijkt (met een wat meer rood achtig achterlijfje).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 12-09-2023 17:55:25 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Kaatje1 ja daar ben ik dus beetje bang voor.. maar ook gek, waarom zouden er ineens veel teken op mn terras zitten, en waarom zouden ze nu dan ineens naar binnen komen? Ik heb de hele week elke avond en ochtend mn achterdeur uren open gehad, en pas vandaag iets gezien. Aan andere kant geldt dat natuurlijk voor alle andere beestjes ook..
@AnneX ja, goede vraag. Als jullie het hier ook niet weten, bel ik morgenochtend even mn dierenarts om hen foto's te sturen, en als zij denken dat het teken kunnen zijn dan ga ik denk ik donderdag even met de katten langs om ze in elk geval iets te geven wat ze beschermt..
Edit: buurvrouw kwam met idee om eens via Google Lens te zoeken. Dat bracht me bij Uroleucon taraxaci, Ze lijken behoorlijk veel op het onderste plaatje, ook incl die sprieten op achterlijf. Ik krijg een aantal hits die er behoorlijk op lijken, allemaal soorten bladluis, dus ik denk dat dat het is. Ik kom namelijk bij teken geen plaatjes tegen met van die sprieten op achterlijfje.
Toch wel een geruststelling. Ik heb liever ook geen bladluis binnen natuurlijk, maar wel nog liever geen teken
[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 12-09-2023 18:34:34 ]
Lekker! Ook het eten!quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Scheidde ik ook maar alles overtollig uit uit mijn sprietjes...
Nou dat zou wel heel fijn zijn, wij zijn blijkbaar nog niet ver genoeg geëvolueerdquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Scheidde ik ook maar alles overtollig uit uit mijn sprietjes...
Is lekker.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:14 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand dat?
Jij bent ook wel heel veel gaan werken (en heel hard). Heb je nog af en toe een dag vrij?quote:
Het is vooral (even) heel druk. Was zondag vrij. Aankomende vrijdag ook.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij bent ook wel heel veel gaan werken (en heel hard). Heb je nog af en toe een dag vrij?
Koud biertje al gehad op de zaak, er is gedoucht, ik vond een reep chocola, tv staat aan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets lekkers, koud biertje, lekkere serie opzetten en relaxxxxx
Gelukkig, voor komende rustige dagenquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is vooral (even) heel druk. Was zondag vrij. Aankomende vrijdag ook.
Maar ja, ik heb de afgelopen 10 dagen 7 dagen gewerkt en in die 7 dagen al beduidend meer uren gemaakt dan in heel augustus![]()
Volgende week is het rustiger.
Morgen en overmorgen nog niet. We gaan morgen met 3 man naar de andere kant van het land voor een uitgebreidde lunch + borrel met kleine BBQ voor uh... 300 man.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gelukkig, voor komende rustige dagen
Maar is zicht op rust. En moet jij rijden of kan je doezelen in de auto?quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Morgen en overmorgen nog niet. We gaan morgen met 3 man naar de andere kant van het land voor een uitgebreidde lunch + borrel met kleine BBQ voor uh... 300 man.
Die is donderdag, morgen bouwen we op.
In theorie kan ik doezelen, maar niet zo goed in.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar is zicht op rust. En moet jij rijden of kan je doezelen in de auto?
Klinkt al beter.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:18 schreef Lonaa het volgende:
Oh, we gaan dus niet terug morgenavond, maar blijven daar slapen.
De valkuil zit in morgenavondquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou het helemaal niet willenmaar wel fijn om als het dan toch moet, met harde werkers te zijn!
Niet teveel zuipen na de eerste dag zodat je de tweede dag nog enigszins zonder kater door kunt komen?quote:
Ik moet ook helemaal niet aan het sociale aspect denken AC...quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff @:Lonaa. 1000 broodjes maken
Ik krijg morgen 3 eters, vind ik genoeg. Best raar wel, pre-corona draaide ik m’n hand niet om voor 10 man aan tafel, maar ik moet er nu niet aan denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
In ieder geval dat eerste.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Niet teveel zuipen na de eerste dag zodat je de tweede dag nog enigszins zonder kater door kunt komen?Of iets anders haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik moet ook helemaal niet aan het sociale aspect denken AC...
Laat mij met rust, mij niet bellen, ga gewoon allemaal lekker naar huisIk kom eraan hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens kijken hoe onaardig je dan doet
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Nee, ik was er niet bij vandaag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Isabeau het volgende:
Heb je nog studenten gewurgd, Lonaa?
Jij bent 1. Dat gaat.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kom eraan hoor.
Eens kijken hoe onaardig je dan doet
quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik moet ook helemaal niet aan het sociale aspect denken AC...
Laat mij met rust, mij niet bellen, ga gewoon allemaal lekker naar huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.😘
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-09-2023 07:18:41 ]
Oh leuk! Wat ga je (allemaal) fermenteren? En gaat daar het zuurkoolvat ook bij gebruikt worden? Ik heb daar -behalve zuurkool- ook wel augurken en zure bonen in gemaakt.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook wel af nu. Alles pijn ook. LHO was hier vandaag voor een lesje fermenteren. Was gezellig, lekker en leerzaamNu wachten tot er bubbels verschijnen.
Aangezien je volgens mij nogal wat sporten beoefend, over welke sport gaat het hier?quote:Op woensdag 13 september 2023 07:16 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Weer te kort geslapen. Gisteravond was een te drukke avond en ik sliep veel te laat. Vanavond weer afspraken en plannen, weet nog niet precies hoe ik dat ga volhouden
We hadden gisteren trainersgroep-vergadering van de sportclub. Voor het eerst in het Engels, want er is een nieuwe trainer bij die geen Nederlands kan (internationale student). Ik had er niet bij stilgestaan dat er zoveel gemopperd zou worden over dat het in het Engels moest. Maar ik weet ook geen oplossing behalve dat er iemand kan gaan zitten tolken. - Wij kunnen wel Engels (niet per se super vloeiend en al helemaal geen sportjargon) maar zij kan gewoon geen Nederlands. Ja het is stom dat 15 mensen moeite moeten doen omdat 1 iemand (nog) niet de moeite heeft gedaan om NL te leren. Ja ik kan haar ook niet dwingen om NL te leren?
Ik ben sinds vorig seizoen hoofdtrainer maar heb eigenlijk alleen nog m'n hoofdtrainers-autoriteit mogen laten gelden over dit soort discussies en niet over de sportonderwerpen die ik verwachtte![]()
We zijn er gister niet uit gekomen over het Engels.
Het is een vicieuze cirkel, we willen als club meer open staan voor internationals maar tegelijk willen sommige mensen per se alles in het NL doen. Zolang er toch amper internationals zijn, kan dat wel, maar je krijgt er ook niet meer op die manier
Survivalrun.quote:Op woensdag 13 september 2023 07:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aangezien je volgens mij nogal wat sporten beoefend, over welke sport gaat het hier?
Hoewel ik me prima in het Engels kan redden, heb ik tijdens de Krona periode ook wel wat bezwaar gekregen tegen het 'verplichte' Engels als er al 1 niet Nederlands sprekende persoon deelnam aan een Teams meeting, terwijl alle anderen wel Nederlandstalig waren.
De term 'Lost In Translation' was nog nooit zo vaak van toepassing en dat schuurde op een gegeven moment wel…
En goedemorgen!
Euh.. jawel? Je kan haar dingen die zij wil/moet doen in het Nederlands aanbieden, en dan zal ze Nederlands moeten leren. In elk geval net goed genoeg om te snappen wat ze wil/moet snappen.quote:Op woensdag 13 september 2023 07:16 schreef Tele6 het volgende:
Ja ik kan haar ook niet dwingen om NL te leren?
Ah, dus toch.quote:
Ik heb het hieronder over een grote organisatie met meerdere (inter)nationale leveranciers:quote:Wat was jullie oplossing voor "Lost in translation"?
Ondanks toezeggingen dat ze het niet zullen doen, betrap ik de Engelstalige leveranciers regelmatig op het gebruik van vertaalprogramma’s. Taaltechnisch klopt er dan niet veel van en worden zaken vaak te letterlijk vertaald. Dan keur ik het af en dan duurt het soms weken voordat je het juiste document weer terugkrijgt, omdat ze zelf geen vertalers hebben.quote:We vergaderen altijd met een notulen-googledoc er live bij, dus ik heb iedereen maar gezegd dat ze de notulen kunnen lezen als ze een stuk gemist hebben. Aangezien vaak Engels lezen makkelijker is en je het ook door translate heen kan halen. Maar verder... tja...
Nope, ik zit per definitie binnen NL wetgeving en al mijn leveranciers (van data) zijn Nederlandse registers; we hebben Nederlandse afnemers met uitzondering van 1 (één) rapportje: dat gaat naar België zodat de Belgen kunnen opzoeken welke kindertjes die in B wonen in NL op school zitten; anders sturen ze er een wout op af.quote:Op woensdag 13 september 2023 07:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, dus toch.
Ik wist niet dat je daar ook internationals bij had.
[..]
Ik heb het hieronder over een grote organisatie met meerdere (inter)nationale leveranciers:
We spreken tijdens dergelijke meetings alleen Engels als dat absoluut noodzakelijk is.
Niet NL sprekenden mogen deelnemen, maar moeten zelf voor hun vertaling (kan via Teams) zorgen. Notulen worden ook in het Nederlands opgesteld.
Alle contract- en procesdocumenten worden 2-talig opgesteld, waarbij de Nederlandstalige versie juridisch gezien leidend is. Voor elk team niet NL sprekende medewerkers bij de leveranciers moet een NL sprekende contactpersoon voor ons beschikbaar zijn.
[..]
Ondanks toezeggingen dat ze het niet zullen doen, betrap ik de Engelstalige leveranciers regelmatig op het gebruik van vertaalprogramma’s. Taaltechnisch klopt er dan niet veel van en worden zaken vaak te letterlijk vertaald. Dan keur ik het af en dan duurt het soms weken voordat je het juiste document weer terugkrijgt, omdat ze zelf geen vertalers hebben.
Er is ook een Belgische tak bij een leverancier, waardoor je soms Vlaamse termen in stukken tegenkomt, die wij niet kennen. Altijd goed voor een lacherige discussie, 'want dat taaltje is zo zacht'…
Ik ben benieuwd of @:sigme dit fenomeen herkent…
quote:Op woensdag 13 september 2023 07:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Nope, ik zit per definitie binnen NL wetgeving en al mijn leveranciers (van data) zijn Nederlandse registers; we hebben Nederlandse afnemers met uitzondering van 1 (één) rapportje: dat gaat naar België zodat de Belgen kunnen opzoeken welke kindertjes die in B wonen in NL op school zitten; anders sturen ze er een wout op af.
Ik zit in de business intelligence, en dat is afgezien van de naam puur Nederlandsquote:Op woensdag 13 september 2023 08:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij zit qua leveranciers/afnemers dus meer aan de data kant dan ik.
Ik zit meer aan de hardware-/netwerk kant, waarbij goedwillende, maar zelfs in het Engels vaak onverstaanbare/onbegrijpelijke Bulgaren, Polen, Slowaken en af en toe een verdwaalde Indiër regelmatig opduiken.
Eén van de Bulgaarse dames is wel speciaal voor ons naar de 'nonnen in Vught' gegaan om, net als Maxima, een spoedcursus Nederlands te volgen. Het resultaat binnen zo'n korte termijn is verbazingwekkend, ze doet het echt heel goed nu.
Mijn eigen Italiaanse collega spreekt na 4 jaar nog nauwelijks Nederlands en haar Engels is ook beroerd. Ik mijd haar zo veel als mogelijk, het kost me te veel moeite om efficiënt met haar samen te werken…
Je wil eigenlijk collega's niet vermijden maar vreselijk als de gangbare taal niet goed beheerst wordt. Ik heb ook zo'n collega waarvan je aan alles merkt dat zij ons niet begrijpt en dat wij ook veel moeite moeten doen om haar te begrijpen. Slecht werkbaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij zit qua leveranciers/afnemers dus meer aan de data kant dan ik.
Ik zit meer aan de hardware-/netwerk kant, waarbij goedwillende, maar zelfs in het Engels vaak onverstaanbare/onbegrijpelijke Bulgaren, Polen, Slowaken en af en toe een verdwaalde Indiër regelmatig opduiken.
Eén van de Bulgaarse dames is wel speciaal voor ons naar de 'nonnen in Vught' gegaan om, net als Maxima, een spoedcursus Nederlands te volgen. Het resultaat binnen zo'n korte termijn is verbazingwekkend, ze doet het echt heel goed nu.
Mijn eigen Italiaanse collega spreekt na 4 jaar nog nauwelijks Nederlands en haar Engels is ook beroerd. Ik mijd haar zo veel als mogelijk, het kost me te veel moeite om efficiënt met haar samen te werken…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |