abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210601077
Omdat ik dat ook wel voel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210601091
Je kan vanuit tikkie ook gewoon een link kopiëren :)

Maar dat lijken me bij uitstek details die misschien niet de eerste prioriteit hebben ;)

Veel succes met werken @Lonaa, moet er niet aan denken nu in een keuken te moeten staan :X
pi_210601103
:D behehehe at TT
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210601107
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Je kan vanuit tikkie ook gewoon een link kopiëren :)

Maar dat lijken me bij uitstek details die misschien niet de eerste prioriteit hebben ;)

Veel succes met werken @:Lonaa, moet er niet aan denken nu in een keuken te moeten staan :X
Dit.

Dat laatste ook wel trouwens. :')

Het is niet zoveel vandaag. Ik geloof alleen maar daghap voor 60 studenten. Mogelijk vast opbouwen voor morgen op locatie. Beter hebben ze daar airco en een lift.
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 12:22:22 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210601133
En onderweg met de volgende etappe, van Sebnitz in Duitsland naar Świnoujście. Even een pitstop aan de snelweg, bij een buffet restaurant, waar je zelf kon opscheppen. Geen idee wat de bedoeling was en qua porties dus redelijk netjes opgeschept. Achteraf bleek je bord gewoon gewogen te worden.

Allemaal mooi spul, stuk of drie personen zichtbaar die alles vers bereiden. Moest ¤8 betalen voor een echt lekkere kippenpoot, aardappels uit de oven en wortels. Lekkere wortels, met wat boter en peterselie, niet van die sponsjes uit blik.

Dus, mocht iemand onderweg zijn in Polen, stop ergens ze een "Kuchnia Marché" hebben ^O^

Oh en diesel is met ¤1,41 ook een stuk betaalbaarder. Had het precies goed gepland, eerste keer tanken was pas in Polen. Hopelijk is de volgende keer in Litouwen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210601228
Klinkt goed @derLudolf Goeie reis verder!
pi_210601317
Over de 20 tikkies worden het wel:
Info
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210601352
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 12:37 schreef AnneX het volgende:
Over de 20 tikkies worden het wel:
Info
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn tikkies voor bedrijven.
pi_210601477
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 12:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat zijn tikkies voor bedrijven.
Aha…zie je wel. #noob
Dank!
Gewoon afwachten suffie.
Echo”hold your horses” quote Lonaa
  maandag 11 september 2023 @ 13:02:48 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210601605
Goedemorgen!

Ik heb een opruim/schoonmaak dag..
De wok kamer is aan de beurt en omdatdaardingen liggen uit het hele huis,wordt okk meteen de rest van het huis gedaan _O- ~:)
En ga ik vanmiddag maar eens een salon tafeltje verfen.. :X dat stond nog een keer op de planning..
Ook moet er nog even de rest van het gras gemaaid worden voordat het gaat regenen.. }:|

Oh en ik doe ook wel een duitje in het zakje voor Dora.. Ik zou overigens nog wel even informeren wat de stichting aannevt kosten wil denken... ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_210602009
Thuis. Warm, heel erg warm en alles doet zeer. Arme @Lonaa in de keuken.

Discussie over crowdfunding gelezen en uiteraard doe ik mee. Zie wel langskomen wat er moet gebeuren. Maar echt @Lonaa geld mag geen belemmering zijn om haar daar naar toe te laten gaan #steektdaarstokjevoor

Vandaag, onder begeleiding, miljoenen formulieren ingevuld voor een meneer. De man is zo blij dat zijn familie mag komen, hij bleef er maar doorheen tetteren :D. Maar het invullen is me nu wat duidelijker geworden en bij niet al te moeilijke gevallen kan ik dat over een tijdje wel zonder begeleiding.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210602255
Overleg en overleg klaar *O*

Eerste was zinvol (maar wel veel mensen om de vergadering van te leiden), tweede was kleiner en vooral een lulverhaal *noteert*

Daarna even ogen van het scherm af door een wandelingetje naar de supermarkt. Het is inderdaad nog steeds WAAAAARM!
Inkopen gedaan voor werk tuinfeestje. Er is schaduw maar goddank is het een klein feestje want het is ook altijd gesjouw met de spullen :%

En eigk zou ik nog moeten lunchen maar inmiddels ben ik de grote honger voorbij en het feestje is american party. Ik neem ijs mee :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 september 2023 @ 14:38:59 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210602387
ik heb een trol- maaitractor :X }:|
er moet weer gemaaid worden dus er is wer vanalles mis met dat ding..
gister moest er een nieuwe band op die de buurman er graag opzette, plus er moest een hendeltje vast gemaakt worden op een of andere plek.. daarna moest ik de benzine bijvullen , want dat ding vreet benzine :o daarna wilde hij niet meer.. gesputter en gedoe, dus vandaag een nieuwe lucht filter gehaald, hij loopt weer beter.. en nu ben ik aan het andere eind van het veld, *ploef* de stuur ketting dondert er vanaf.. gewoon.. zomaar :? wat een apparaat zeg.. dus nu maar weer de buurman vragen om te helpen.. gelukkig vind hij het leuk, maar man man man.. ik ga maar niet vragen wat er NOGMEER kapot kan gaan, want daar heeft die machine vast weer een antwoord op 8)7
  maandag 11 september 2023 @ 15:02:51 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210602552
Ik heb een camera in mn koelkast/vriezer nodig.
Nou weet ik niet zeker of ik nog een diepvriespizza heb liggen of niet
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 11 september 2023 @ 16:11:20 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210603167
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 16:11 schreef MadMaster het volgende:
Nu wel echt thuis en daar vond ik het toetje van de BBQ meet op de mat:

[ afbeelding ]
Geen lekker toetje -O-
pi_210603224
Balen @MadMaster!

Het is hier buiten koeler dan binnen inmiddels. NU AL! *O* Oh jongens echt, ik ben zooo intens gelukkig op dit moment daarmee. Alle ramen boven staan wagenwijd open, beneden nu ook even de voordeur open gezet. Woonkamerdeur dicht want katten, maar achterdeur wel helemaal open met de kattengaasdeur dicht en raam voor op minikiepstand (kan wel lucht door, maar zo klein dat katten niet eens pootje ertussen krijgen waar ze bij kunnen).

Mijn concentratie is wel nog steeds compleet afwezig helaas. De docentmeeting en voorbereidingen zijn van mn lijst af, en ik heb een kwart scriptie gedaan, maar meer dan dat is er sinds mn vorige post niet gelukt. Ik heb wel goede hoop dat ik straks nog wat nuttigs kan doen, als het weer een wat meer *O* aangename temperatuur *O* is hierbinnen.
pi_210603231
Dit is altijd zo'n klotepunt :D Wanneer gooi ik de airco uit en zet ik de ramen open :D

Ik denk dat ik het nog even bij de airco hou, dan hoef ik niet op hyperalert voor poes. Plus, ook weer gelijk 1000 gore strontvliegen als ik iets openzet hier :r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210603237
Dan wonen jullie niet waar ik woon :D hier is het buiten nog net geen 30gr.

Binnen 27 :')
pi_210603240
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef Sarabi het volgende:
Dan wonen jullie niet waar ik woon :D hier is het buiten nog net geen 30gr.

Binnen 27 :')
Ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe het buiten is en me op dit topic baseerde :@
pi_210603245
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik moet toegeven dat ik geen idee heb hoe het buiten is en me op dit topic baseerde :@
Oh, buiten 24, ik laat de airco nog ff aan.
pi_210603248
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
In het westen is het goed aan het afkoelen.
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 16:23:37 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210603265
In inmiddels aangekomen en wel. Kamer is prima, receptioniste vond haar eigen telefoontje belangrijker dan een klant helpen, dat vond ik wel irritant.

De zee is vlakbij, zo maar eens naartoe lopen.
pi_210603274
Ik zit in Utrecht en volgens de temperatuurkaart op buienradar was het hier om 16u 25.8 graden, en binnen was het 26.9. Het is inderdaad vanuit het westen goed aan het afkoelen. Het waait hier nu ook iets meer en daadwerkelijk een koeler windje. En het is enigszins bewolkt, dus ook geen volle zon meer op mn woonkamer nu, dat scheelt ook nogal :+
  maandag 11 september 2023 @ 16:25:28 #25
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210603276
Temperatuur 30, gevoelstemperatuur 31 hier :X
  maandag 11 september 2023 @ 16:28:00 #26
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210603285
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
In het westen is het goed aan het afkoelen.
Het is hier nu bewolkt en 22 graden buiten…
pi_210603286
Ik ben nu net samen met pup naar de tuin verhuisd. In de schaduw met een briesje is het heerlijk O+

Binnen is het vooral in de eetkamer/keuken lekker, want daar staat de achterdeur open. Maar dat is Simon zijn terrein, dus ik kan de hond er niet los laten. (Dat gaat pup en oog kosten schat ik zo in…)

Nu eens bedenken wat we straks zullen eten. En douchen, dan zie ik er wellicht ook weer wat minder gekreukeld uit :P
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 16:28:27 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210603287
Hier is het niet afgekoeld, het is 28°C. Ook morgen worden zomerse temperaturen verwacht.

Grappig wel, in Polen wordt behalve de temperatuur ook de temperatuur van het asfalt vermeld, dan staat er 29°C en 44°C op het matrixbord.

Misschien voor Klimakleber, zodat ze de juiste lijm kunnen kiezen? :D Of zodat je kunt zien wanneer het wegdek <0°C is ivm ijzel
pi_210603296
Ga je je deerne opzoeken @derLudolf ? :)
pi_210603301
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 16:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het is hier nu bewolkt en 22 graden buiten…
Beter O+

Ik ben benieuwd of we nog wel wat mooi onweer krijgen vanavond/vannacht.
pi_210603306
Bloedje heet op het balkon (maar de zon staat er pal op). 25 gr binnen met dank aan de airco en alles dicht.

Daging smoor staat in de instant pot. Woensdag eetclub hier en zo kunnen de smaken goed intrekken. Morgen tomatensoep maken en cheesecake (test, ook in de instant pot).
pi_210603345
Oei…mijn kind geeft door in een berichtje dat hij/zij/het ? een nieuw nummer heeft.
Of ik daar even iets mee wil doen…

It’s a first.

Van iemand een boel sites doorgekregen voor lekkere recepten, mn. amuses.
De foto’s zien er al fantastisch uit. :Y)
pi_210603386
Hittegolf of niet, ik ga zo in ieder geval in een warm bad.
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 16:55:35 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210603495
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 16:29 schreef Candaasje het volgende:
Ga je je deerne opzoeken @:derLudolf ? :)
Nou, ja, ik hoop het.
Maar ik heb dus al een poos geen antwoord op berichtjes gekregen.

Begin vorige maand nog leuk gepraat en helemaal enthousiast dat ik langs kwam. Nog aangeboden om een dag te helpen met klussen in dr nieuwe huis. In tussentijd weinig contact gehad, maar krijg sinds eind augustus geen reactie.

Geen idee, wat er iets aan de hand is. Heb een aantal keren proberen te bellen, maar dat wordt niet opgenomen. Als je geen contact met iemand wil druk je een oproep weg of blokkeer je een contact zou ik zeggen :@

Verder vermaak ik me best hoor maar ik vind het wel jammer.
pi_210603506
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:02 schreef Barreltje het volgende:
De wok kamer is aan de beurt
Wat is toch een 'wok kamer' ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210603592
quote:
5s.gif Op maandag 11 september 2023 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze woont toch met een kok? :D
pi_210604513
Wat jammer @derLudolf, ik hoop dat het toch nog goedkomt. Fijne vakantie in elk geval!

Hier is het inmiddels 23 graden. Ik lig onder een dekentje op de buitenbank O+

De auto is opgehaald en heeft het in elk geval 120 kilometer prima gedaan. We zijn in Schijndel naar een grote kampeerwinkel geweest en hebben wat dingetjes voor stroom en gasfles gekocht. Nu nog caravanspiegels en dan zijn die boodschappen ook gedaan.
Spoilers!
pi_210604532
Ik reed de parkeergarage van de ikea in en het werd helemaal donker en begon te regenen. Toen ik de ikea uitliep kwam het met bakken uit de hemel. Toen de motor was ingepakt was het droog, en ben ik droog thuis aangekomen. Perfecte timing :s)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210604598
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou, ja, ik hoop het.
Maar ik heb dus al een poos geen antwoord op berichtjes gekregen.

Begin vorige maand nog leuk gepraat en helemaal enthousiast dat ik langs kwam. Nog aangeboden om een dag te helpen met klussen in dr nieuwe huis. In tussentijd weinig contact gehad, maar krijg sinds eind augustus geen reactie.

Geen idee, wat er iets aan de hand is. Heb een aantal keren proberen te bellen, maar dat wordt niet opgenomen. Als je geen contact met iemand wil druk je een oproep weg of blokkeer je een contact zou ik zeggen :@

Verder vermaak ik me best hoor maar ik vind het wel jammer.
Oh, dat is zeker jammer :{ :

Fijne vakantie verder in elk geval!
pi_210604763
Ach wat jammer @derLudolf
  maandag 11 september 2023 @ 18:57:23 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210604789
quote:
5s.gif Op maandag 11 september 2023 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]
K=on :+
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 18:58:20 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210604803
Weet niet zo goed wat te doen:
Misschien een vriendin van dr een berichtje sturen?
Of aanbellen
Of niets
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 18:59:35 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210604819
Goed eerst pizza.
pi_210604854
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Of aanbellen
Of niets
Je weet ook niet of ze je expres negeert of dat er een andere logische verklaring is. -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:07:08 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210604902
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je weet ook niet of ze je expres negeert of dat er een andere logische verklaring is. -O-
Nee... Maar als het express is, zeg dan iets van piss off.
pi_210604913
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:07 schreef derLudolf het volgende:
Nee... Maar als het express is, zeg dan iets van piss off.
Ja, zou wel zo fair zijn. En dan ga je denken 'ligt ze in het ziekenhuis?' en dat soort gedachten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210604944
3 uur later thuis dan gepland. Kut studenten. Kut Dirk van de Broek.

Eerst douchen.
  maandag 11 september 2023 @ 19:11:42 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210604950
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 16:35 schreef AnneX het volgende:
Oei…mijn kind geeft door in een berichtje dat hij/zij/het ? een nieuw nummer heeft.

It’s a first.
Oh leuk, heb je hij/zij/het al verteld van tante Joke?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 september 2023 @ 19:11:46 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210604952
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Of aanbellen
Of niets
Vriendin een berichtje sturen en ons op de hoogte houden uiteraard

Checks op lompe boer levels zijn ook altijd mogelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210604962
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:11 schreef Lonaa het volgende:
3 uur later thuis dan gepland. Kut studenten. Kut Dirk van de Broek.

Eerst douchen.
Wat was zo kut aan de studenten
pi_210605004
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat was zo kut aan de studenten
Ze willen 12 dagen een daghap, eten ongeveer de helft op en gooien de rest niet weg. Ze waren 3 dagen vergeten de meuk terug te brengen.

Vandaag kwam ie een uur te laat met afwas en etensresten van 3 dagen en zat er stoofpot door de hele rieber.
  maandag 11 september 2023 @ 19:16:23 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210605009
Zwemleraar is wel een vak zeg, ik zou die tyfuskinderen allang lens hebben geslagen zo einde van de dag

Tegelijkertijd super geinig om al dat grut te zien stunten door het water heen. Net een kudde halveren door de bagger heen ploeterend _O-
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:24:38 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210605118
Nou ja inderdaad dat dus. Heb zelf ook wel es mensen genegeerd enige tijd, was toen ik in m'n hoofd al had bedacht om te stoppen in Wageningen maar dat nog niet had gezegd...

Weet dat er op het moment niet veel inkomsten waren, maar heb haar eerder ook wel gezegd dat als ze niet uitkomt ze niet moet schromen dat te zeggen. En dat, mocht ze een oppas nodig zijn als we weg gaan te eten ofzo, dat die kosten ook geen belemmering moeten zijn. (Een van de zoontjes is echt zwaar autistisch, zal nooit kunnen praten en op geestelijk niveau van een driejarige blijven)
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:25:50 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210605132
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ze willen 12 dagen een daghap, eten ongeveer de helft op en gooien de rest niet weg. Ze waren 3 dagen vergeten de meuk terug te brengen.

Vandaag kwam ie een uur te laat met afwas en etensresten van 3 dagen en zat er stoofpot door de hele rieber.
Ja want weggooien is zonde, dus dan laat je het drie dagen staan buiten de koeling om dan alsnog weg te gooien.
pi_210605143
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:15 schreef Lonaa het volgende:

Lekker dan :')
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:27:43 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210605160
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Vriendin een berichtje sturen en ons op de hoogte houden uiteraard

Checks op lompe boer levels zijn ook altijd mogelijk
Dat maar eens doen ja. Als dat gelezen wordt, want ja, op FB zie je berichten van "niet vrienden" niet automatisch.
pi_210605213
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja want weggooien is zonde, dus dan laat je het drie dagen staan buiten de koeling om dan alsnog weg te gooien.
Het boeit ze gewoon geen flikker.
pi_210605276
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Kut studenten.
+biljoen
pi_210605371
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het boeit ze gewoon geen flikker.
Can confirm.
Ik weet niet of het hotello's waren, indien ja, die zijn écht (nog) erger dan de gemiddelde student.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_210605404
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 16:35 schreef AnneX het volgende:

It’s a first.
Dat kind heb ik al eens gehad.

Ik kreeg vanavond(!) een sms(!) dat ik nog een bedrag had openstaan bij de belastingdienst.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210605418
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:45 schreef Syrena het volgende:

[..]
Can confirm.
Ik weet niet of het hotello's waren, indien ja, die zijn écht (nog) erger dan de gemiddelde student.
Ik weet niet wat hotello's zijn.

Dit is ook wel echt de debielste studentenvereniging van Enschede. Misschien dat @fietsie wel kan gokken welke. Of iemand anders die bekend is in Enschede.
pi_210605459
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik weet niet wat hotello's zijn.

Dit is ook wel echt de debielste studentenvereniging van Enschede. Misschien dat @:fietsie wel kan gokken welke. Of iemand anders die bekend is in Enschede.
Studenten aan een hotelschool :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_210605473
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:49 schreef Syrena het volgende:

[..]
Studenten aan een hotelschool :+
Oh, dat klinkt wel logisch. :+

Nee, dit zijn gewoon omhooggevallen debielen.
pi_210605486
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kreeg vanavond(!) een sms(!) dat ik nog een bedrag had openstaan bij de belastingdienst.
Ik kreeg ooit een boete van over de 300 euro wegens te hard rijden…nou heb ik een elektrische fiets, maar toch
pi_210605539
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik kreeg ooit een boete van over de 300 euro wegens te hard rijden…nou heb ik een elektrische fiets, maar toch
Mijn kint was zomaar op vakantie gegaan en had geld nodig omdat portemonnee (en telefoon!) zoek. Dat was heel emotioneel voor mij om te lezen dat ik ongeveer 20 jaar van haar leven gemist had. Wat voor moeder ben je dan, vraag je je af.
pi_210605544
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 19:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh, dat klinkt wel logisch. :+

Nee, dit zijn gewoon omhooggevallen debielen.
Mjaaa, zo noemen wij ze ook regelmatig ja.
Er zitten ook normale tussen. Maar de acties van de debielen vallen altijd wel op. De poetsploeg had afgelopen week 40 fotos van smerigheden in diverse samenstellingen na een "feestje" in het gebouw :r
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:55:08 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210605561
Pizza en tiramisu waren lekker. Samen met twee cola's moest ik ¤20 betalen.

Vlakbij een of ander Hilton ding, op zeg 100m van het strand. Schandalig weinig.

Had al gezien dat veel die pinden nog wat cash bij gaven als fooi. Zal morgen even achter wat aan. De koers zijn zo'n wisselhokje was wel erg belabberd, ¤100 is 464 zloty en hun koers was 358 ofzo :')

Vond het lastig kiezen en de gerechten die anderen kregen (geen pizza) zagen er ook erg lekker uit dus ik ga morgen wel weer terug, krijgen ze dan extra fooi :D
pi_210605578
Tevens vandaag 4 nieuwe muggenbulten op 't werk opgedaan :') gewoon binnen, ramen dicht. Collega idem. We zijn serieus onder de balie gaan zoeken naar de dader :')
pi_210605608
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:55 schreef Syrena het volgende:
Tevens vandaag 4 nieuwe muggenbulten op 't werk opgedaan :') gewoon binnen, ramen dicht. Collega idem. We zijn serieus onder de balie gaan zoeken naar de dader :')
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @Lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jou
pi_210605655
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @:lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jou
Deze muggenmagneet zit ook onder ja :Y
  maandag 11 september 2023 @ 20:07:45 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210605769
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:24 schreef derLudolf het volgende:
Nou ja inderdaad dat dus. Heb zelf ook wel es mensen genegeerd enige tijd, was toen ik in m'n hoofd al had bedacht om te stoppen in Wageningen maar dat nog niet had gezegd...

Weet dat er op het moment niet veel inkomsten waren, maar heb haar eerder ook wel gezegd dat als ze niet uitkomt ze niet moet schromen dat te zeggen. En dat, mocht ze een oppas nodig zijn als we weg gaan te eten ofzo, dat die kosten ook geen belemmering moeten zijn. (Een van de zoontjes is echt zwaar autistisch, zal nooit kunnen praten en op geestelijk niveau van een driejarige blijven)
Misschien schelen er wel andere zorgen of bezigheden dan geld. Vraag het die vriendin vooral
  maandag 11 september 2023 @ 20:08:38 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210605780
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 19:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Hier vanmiddag een telefoontje dat mijn blockchain bankrekeningtegoeden niet meer 'compliant' zouden zijn en ze konden wel helpen om het geld veilig te stellen

:') :') :')
pi_210605800
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:08 schreef Molo het volgende:

Hier vanmiddag een telefoontje dat mijn blockchain bankrekeningtegoeden niet meer 'compliant' zouden zijn en ze konden wel helpen om het geld veilig te stellen

Oh ja, ik heb blijkbaar in een dronken? bui ook een shitload aan bitcoins gekocht die ik kan verzilveren.
  maandag 11 september 2023 @ 20:12:25 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210605815
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, ik heb blijkbaar in een dronken? bui ook een shitload aan bitcoins gekocht die ik kan verzilveren.
Ze hadden wel een mooi verhaal waar de gemiddelde greedy oudere in Nederland zo in zou trappen. Mooie ingewikkelde woorden erbij enzo.
En ze wisten behoorlijk wat persoonlijke details te noemen.
Logisch, want waar zit geen mega datalek tegenwoordig. Die info is overal wel te vinden :')
pi_210605846
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:12 schreef Molo het volgende:

Ze hadden wel een mooi verhaal waar de gemiddelde greedy oudere in Nederland zo in zou trappen. Mooie ingewikkelde woorden erbij enzo.
En ze wisten behoorlijk wat persoonlijke details te noemen.
Logisch, want waar zit geen mega datalek tegenwoordig. Die info is overal wel te vinden :')
Ik kreeg ooit een mailtje met mijn volledige naam er in en mijn meest gebruikte wachtwoord werd genoemd en dat ik die moest komen veranderen op een speciale website :X
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 20:15:04 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210605850
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Misschien schelen er wel andere zorgen of bezigheden dan geld. Vraag het die vriendin vooral
Gedaan.
  maandag 11 september 2023 @ 20:15:22 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210605855
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat fijn dat er nog zulke hulpvaardige mensen zijn O+

Als ik vervolgens mijn naam moest zeggen zou dat "Rian van Rij... ehm Sanderink" zijn :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210605859
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er schijnt een extra muggenplaag op komst te zijn. Moest meteen aan @:lonaa denken, de muggenmagneet, maar ze zijn dus ook fan van jou
Kregen vorige week een brief van het ministerie, we wonen op 500 meter van een locatie waar de tijgermug is aangetroffen *O* :')
pi_210605872
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:16 schreef Syrena het volgende:

[..]
Kregen vorige week een brief van het ministerie, we wonen op 500 meter van een locatie waar de tijgermug is aangetroffen *O* :')
Joepie -O-
pi_210605904
quote:

Verhuizen een optie?
  maandag 11 september 2023 @ 20:28:04 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606032
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat fijn dat er nog zulke hulpvaardige mensen zijn O+

Als ik vervolgens mijn naam moest zeggen zou dat "Rian van Rij... ehm Sanderink" zijn :+
Ik werk in de tech shizzle tegenwoordig

Als je mensen snel over de zeik wil krijgen moet je over blockchain beginnen als oplossing voor alles _O-
Ondertekenen van mails met 'Rian' zie ik ook regelmatig voorbij komen. Matige humor O+
  maandag 11 september 2023 @ 20:28:24 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606036
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Verhuizen een optie?
Dat heeft die tijgermug toch juist net al gedaan?
  maandag 11 september 2023 @ 20:29:49 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606054
Moet Fok dan een knokkelploeg erop af sturen om ze te verdrijven?
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 20:32:49 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210606096
Hmm volgens mij heb ik de zakelijk pagina ontdekt van de vriendin. Tenminste, naam klopt en ze maakte ook parfum. Staat een mobielnr en mailadres op.
pi_210606193
Wij hebben in het 'bloeddrukhok' (waar mensen een half uur aan dat apparaat zitten) een minivliegjesplaag.
WAAR komen ze vandaan, kunnen ze door een waterkraan? Ze zijn niet blauw.
pi_210606203
quote:

[..]
Oh, daar is mijn haringboer net niet aan doodgegaan. Scheelde niet veel.
pi_210606204
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Hmm volgens mij heb ik de zakelijk pagina ontdekt van de vriendin. Tenminste, naam klopt en ze maakte ook parfum. Staat een mobielnr en mailadres op.
Als ze achteraf hoort wat voor moeite je allemaal hebt gedaan vind ze het vast O+ !
pi_210606208
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Als die meid contact wil dan doet ze dat toch wel op eigen initiatief?
  maandag 11 september 2023 @ 20:43:24 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606223
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef Blues het volgende:
Wij hebben in het 'bloeddrukhok' (waar mensen een half uur aan dat apparaat zitten) een minivliegjesplaag.
WAAR komen ze vandaan, kunnen ze door een waterkraan? Ze zijn niet blauw.
Rioolvliegjes?
pi_210606224
Komt net langs: net voor en op mijn verjaardag in Ziggodome O+ Anouk O+ Goedkoopste kaartje 54 euro :?
Maar ja dat is hele lange termijn en dat doen we niet (meer). Doei Anouk :W Mss tot ticketswap tegen die tijd.
pi_210606237
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:43 schreef Molo het volgende:

Rioolvliegjes?
Bestaan die?
Het is nu voor de zoveelste keer door een dienst schoongemaakt en ingespoten.
  maandag 11 september 2023 @ 20:44:24 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606238
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
Komt net langs: net voor en op mijn verjaardag in Ziggodome O+ Anouk O+ Goedkoopste kaartje 54 euro :?
Maar ja dat is hele lange termijn en dat doen we niet (meer). Doei Anouk :W Mss tot ticketswap tegen die tijd.
Dat gaat niet goedkoper worden gok ik

Alles is ziek verhoogd in prijzen
  maandag 11 september 2023 @ 20:45:17 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606251
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Bestaan die?
Het is nu voor de zoveelste keer door een dienst schoongemaakt en ingespoten.
Google maar, je herkent ze direct als je ze ziet met die brede vleugeltjes

Bij rioolbreuk elders in de straat door wortels door de buis heen zie ik ze altijd in de badkamer hier rond fladderen
pi_210606253
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 19:16 schreef Molo het volgende:
Zwemleraar is wel een vak zeg, ik zou die tyfuskinderen allang lens hebben geslagen zo einde van de dag

Echt he :D
  maandag 11 september 2023 @ 20:45:33 #95
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210606256
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:43 schreef Blues het volgende:
Waarom niks voor de lange termijn meer dan? Zonde wel voor zulke leuke dingen!
pi_210606298
quote:
11s.gif Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, daar is mijn haringboer net niet aan doodgegaan. Scheelde niet veel.
:'(

Verhuizen wil ik niet Isa, we wonen nu zo fijn O+

Op de mug na dan.
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 20:52:21 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210606339
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als die meid contact wil dan doet ze dat toch wel op eigen initiatief?
Tenzij er dus iets aan de hand is.
pi_210606370
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:45 schreef gcjoel het volgende:

Waarom niks voor de lange termijn meer dan? Zonde wel voor zulke leuke dingen!
We hebben al 2 dingen staan voor vlg jaar, moeten nu nog op vakantie, met die datums voor Anouk ga ik liever een week weg.
Vind mei/juni echt voor nu te ver om te plannen en geld voor uit te geven :)
pi_210606372
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Molo het volgende:

Bij die 54 euro was mijn eerste gedachte: oh, dat valt mee.
Zo erg is het.
pi_210606382
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Blues het volgende:

[..]
We hebben al 2 dingen staan voor vlg jaar, moeten nu nog op vakantie, met die datums voor Anouk ga ik liever een week weg.
Anouk komt toch ook op elk buurtfeest? Zou daar inderdaad niet iets voor blokken als het nog zo lang weg is.
  maandag 11 september 2023 @ 20:57:25 #101
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210606402
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Blues het volgende:

[..]
Vakantie is nog beter *O*
pi_210606404
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk nog best nette prijzen. Concerten zijn echt duur geworden.
pi_210606407
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo erg is het.
Dat zijn dan de kutste verste plekken he :{w
  maandag 11 september 2023 @ 21:04:21 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606493
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Achter een pilaar _O_
pi_210606506
Anouk treedt toch juist amper live op?

Daar zat ze bij boerderij van dorst vrolijk over te vertellen geloof ik.
  maandag 11 september 2023 @ 21:05:48 #106
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210606518
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Voorheen kocht ik in de Siggo Dome nog wel kaarten voor de zitplekken vlakbij het podium, 1e ring, maar sinds een tijdje zijn dat ineens 'VIP' plekken geworden. Kan je wel kaarten voor kopen, maar dan betaal je vaak al een paar honderd euro per stuk.
Er is inmiddels niet veel wat ik wel wilde zien en wat ik nog niet gezien heb, dus ze zoeken het maar uit met die prijzen…
pi_210606533
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik had Anouk ooit in het voorprogramma van Bon Jovi in de Arena *O* Dat is geloof ik de enige keer dat ik haar heb gezien. En ging toen ook bier kopen omdat het toen rustig was.
pi_210606565
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo erg is het.
Viel mij ook mee, ik ga over een paar weken naar een in Nederland vrij onbekende zangeres en volgens mij was dat 30 euro
pi_210606574
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Viel mij ook mee, ik ga over een paar weken naar een in Nederland vrij onbekende zangeres en volgens mij was dat 30 euro
Namen en rugnummers.
pi_210606587
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Namen en rugnummers.
Nai Barghouti. Zo’n mooie stem
pi_210606618
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

Yep.
En ik ben al flieft vanaf 1 van haar eerste optredens in Vredenburg Utrecht. Klein concertje met een glas whisky in haar hand.
Zo 1 met haar muziek en als ze optreedt is dat nog steeds zo O+
  maandag 11 september 2023 @ 21:13:04 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210606633
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had Anouk ooit in het voorprogramma van Bon Jovi in de Arena *O* Dat is geloof ik de enige keer dat ik haar heb gezien. En ging toen ook bier kopen omdat het toen rustig was.
Hagenees hier, heb haar denk ik per toeval wel keer of 15 gezien. En is niet mijn type muziek, maar ja, het loopt zoals het loopt op festivals etc
  maandag 11 september 2023 @ 21:15:38 #113
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210606662
Anouk heb ik maar 1 keer live gezien, bij een Bevrijdingsfestival of zo.
Heb er nooit bewust voor gekozen, in ieder geval.
Ben niet zo'n fan van haar, maar het nummer 'Woman' vind ik zeer goed…
pi_210606695
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:41 schreef Blues het volgende:
Als ze achteraf hoort wat voor moeite je allemaal hebt gedaan vind ze het vast O+ !
Jij plaatst een hartje, ik zou het juist stalkerig eng vinden. :D
pi_210606763
Ik probeer het pos te benaderen *)
pi_210606771
Wij gingen met een afdelingsuitje naar symphonica in rosso, toen ze op het laatste moment af moest zeggen. Gelukkig konden we wel naar de inhaal in het Gelredome en hoefden we niet naar Amsterdam
pi_210606816
Ik zag Anouk ooit op Lowlands in 2016, terwijl ik stond te wachten op de band die erna zou komen. :+
pi_210606919
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag Anouk ooit op Lowlands in 2016, terwijl ik stond te wachten op de band die erna zou komen. :+
Mag ik je aanraken *O*
pi_210606951
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 21:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Mag ik je aanraken *O*
Graag. Lichamelijk contact O+
pi_210606971
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 21:39 schreef Lonaa het volgende:

Graag. Lichamelijk contact O+
Ik kan heeeeel goed lang huggen O+
pi_210607119
Avond buiten gezeten (fijn) en spullen gesjouwd (niet fijn).
In de auto lekker met de beentjes wijd om maar zoveel mogelijk aircowind te kunnen vangen *O*
Onderweg genietend van een mooie lichtshow vóór me, vergezeld door een beginnende bui _O_
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210607142
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 21:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik kan heeeeel goed lang huggen O+
Veeeeeel te plakkerig man :{w
Vanavond nog twee iemanden gehugd. Aangezien dat na het sjouwen was, vond ik het wat sneu voor hen :@
pi_210607179
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[
Veeeeeel te plakkerig man :{w
Vanavond nog twee iemanden gehugd. Aangezien dat na het sjouwen was, vond ik het wat sneu voor hen :@
-O-
Tis hier 19 graatjes *O*
pi_210607255
Hier nu zware onweer knallen die lang blijven doorrommelen.
pi_210607423
quote:
2s.gif Op maandag 11 september 2023 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik was op Pinkpop met het ei.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210607557
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wij gaan over 1,5 maand voor ¤20 of zo naar Lord of the Lost, de Duitse inzending van Songfestival 2023 die daar vreselijk verloor.
In de kleine zaal in 013 ook nog, dat is zowat een privéconcert.
Dit allemaal te danken aan alle mensen die niet op ze gestemd hebben bij het songfestival :P

En dan in januari ¤30 voor een wat groter concert waar ik echt ontzettend enthousiast over ben, ik kan niet wachten. :D

Vind het redelijke prijzen voor een avond vermaak, zeker als de artiesten er flink moeite in steken. Die metalbands komen vaak met enorme kostuums, decorstukken, duizend verschillende instrumenten, etc etc. _O_
En je hebt 1-3 bands in het voorprogramma _O_
pi_210607577
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier nu zware onweer knallen die lang blijven doorrommelen.
Ja die regen viel hier. Net nadat ik thuisgekomen was _O_
pi_210607585
Verder is TT van toepassing. Lekker getraind vanavond. Alles is beurs :')
pi_210608058
Bekende FOK!ker overleden, Popolon :{
pi_210608177
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:54 schreef Blues het volgende:
woah
pi_210608222
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Verder is TT van toepassing. Lekker getraind vanavond. Alles is beurs :')
Ik heb nog steeds best serieuze spierpijn van het dansen van vrijdag :')
Spoilers!
pi_210608301
Hebben jullie over dé muggentip heen gelezen van de week: de ventilator aan en die blaast ze weg! w/

Welterusten :z
pi_210608312
quote:
Wow. Djiezus. Wastie ziek?
De link naar de site van het funeral home is “onveilig”.

Edit: topic gevonden. Schokkend.
maily in GC / In memoriam #2

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 11-09-2023 23:25:57 ]
pi_210608376
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 23:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wow. Djiezus. Wastie ziek?
De link naar de site van het funeral home is “onveilig”.
http://stroofuneralhome.c(...)bituaries&Itemid=101

Kies door naar site.
pi_210608554
Oh kijk: over jeuk en plakkaten van muggenbulten: VER / Hoe deal jij met muggenbulten
  dinsdag 12 september 2023 @ 00:02:02 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210608594
quote:
:{
Die zat toch in de VS, of ben ik dan met iemand anders in de war?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210608598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:02 schreef Leandra het volgende:

:{
Die zat toch in de VS, of ben ik dan met iemand anders in de war?
Ja die woonde in de VS.
  dinsdag 12 september 2023 @ 00:13:24 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210608648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 00:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja die woonde in de VS.
Het was idd degene die ik dacht... zo jong nog :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210608649
Fucking luide buren. Warm. Onweer. Dit wordt een topnacht.
pi_210609093
}:|
pi_210609147
Ik zei vanochtend dat 4 uur slaap niet genoeg was toch?
3 uur dan?
pi_210609412
Nee
pi_210609444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee
Stom
pi_210609454
Jamaja
pi_210609458
Ja
pi_210609462
Doe je niks an
pi_210609466
Nu niet meer nee.
pi_210609481
Nee, ook weer zo
pi_210609486
Nieuwe ronde nieuwe kansen als ik vandaag ooit klaar ben met werken.
pi_210609496
Ik moet vandaag waarschijnlijk weer de kunst van het met de ogen open slapen perfectioneren, omdat ik -volgens mij zonder enig nut- op locatie besteld ben.
pi_210609503
Oh dat klinkt ook feest. Wilde al vragen waarom je zo vroeg was.

Ik mag weer voor 50 studenten koken en een BBQ draaien.
pi_210609519
Heb je de strychnine ingepakt? Pak de strychnine nog even in.
  dinsdag 12 september 2023 @ 07:42:30 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210609526
Zit in de rugtas.
pi_210609527
Oh @MadMaster is de combobreaker ;(
  dinsdag 12 september 2023 @ 07:47:08 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210609546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Oh @:Madmaster is de combobreaker ;(
Sorry dat ik jullie publieke DM conversatie onderbreek.
De katten zijn blij met onze thuiskomst en kwamen om 6.00 uur hun liefde aan ons betuigen.
Sindsdien zit ik aan de koffie…
pi_210609560
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De katten zijn blij met onze thuiskomst en kwamen om 6.00 uur hun liefde aan ons betuigen.
Welkom thuis. :)
pi_210609614
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Katten O+

Die van ons vonden 2u en 4u ook wel een mooie tijd om te stoeien op ons bed.
pi_210609891
Mogge!

Alles hier tegen elkaar open gezet om het iets te laten afkoelen in huis
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:46:01 #160
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210609897
Nieuw record wakkere peuter: 4.30 :O
pi_210609925
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:46 schreef Morgane89 het volgende:
Nieuw record wakkere peuter: 4.30 :O
c_/ ?

22.30, 2.00 en 4.15 hier :O inclusief poep :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:50:03 #162
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210609932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
c_/ ?

22.30, 2.00 en 4.15 hier :O inclusief poep :')
Ja, dank je. Proost.
Hoe oud is jullie gup alweer?
pi_210609952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:50 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ja, dank je. Proost.
Hoe oud is jullie gup alweer?
Een half jaar alweer! De grote had vannacht ook wat TLC nodig, dat stopt toch niet helemaal.

Maar positief: het is koel *O* ik hoef pas vrijdag weer te werken *O*
pi_210610188
Goeiemorgen.
Rottig van de slechte nachten hier en daar.

Begonnen met digitaal door de vk te bladeren en kwam daar een stemchecker tegen.
Handig: https://www.volkskrant.nl(...)-kamer-2023~v883197/
Handig omdat het is gebaseerd op stemgedrag van partijen en niet op beloften. O-)
Tja, helaasch …alleen voor abonnees.

Een uit eten gepland eind november. Dat is wel erg bijtijds voor mijn doen.😳
En wild menu met toch ook vega opties (voor mij).

TLC ? is ook al weer?
pi_210610233
DA geweest, alle entingen erin die moesten, paspoort gemaakt.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:38:06 #166
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610256
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:29 schreef AnneX het volgende:
TLC ? is ook al weer?
Tender love and care O+

Wauw, eind november is nog wel erg ver weg ja :D Ben je vegetariër of hou je niet van wild?
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:57:24 #167
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210610420
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
Goed bezig :*
Gewoon stapje voor stapje dingen aanpakken
pi_210610485
quote:
Goeiemorgen.

Begonnen met digitaal door de vk te bladeren en kwam daar een stemchecker tegen.
Handig omdat het is gebaseerd op stemgedrag van partijen en niet op beloften. O-)

TLC ? is ook al weer?
Stemchecker gedaan en ik sta niet van mezelf te te kijken 😉

@Lonaa zijn dat alle inentingen of moeten er nu nog meer?
pi_210610490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Stemchecker gedaan en ik sta niet van mezelf te te kijken 😉

@:lonaa zijn dat alle inentingen of moeten er nu nog meer?
Dit zijn ze als het goed is allemaal. Over ontvlooien en ontwormen moet nog even eea uitgezocht worden ivm gezondheidscertificaat. :Y
pi_210610498
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit zijn ze als het goed is allemaal. Over ontvlooien en ontwormen moet nog even eea uitgezocht worden ivm gezondheidscertificaat. :Y
Beter. Dat zijn dus toch geen 20 afspraken ^O^

Ik heb de aanvraag voor een huurcaravan net verzonden. Ik vind het spannend _O-
Spoilers!
pi_210610546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Beter. Dat zijn dus toch geen 20 afspraken ^O^

Ik heb de aanvraag voor een huurcaravan net verzonden. Ik vind het spannend _O-
Yes. Mogelijk nog 1 dus. Eerste 110 euro wel kapot gegooid nu

DA was ook heel blij voor ons. Kon het aan haar zien.
pi_210610549
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Da’s fijn, ik was bang dat jullie nog heel vaak voor een injectie terug moesten, da’s ook niet fijn voor het koppie van Dora
pi_210610560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Yes. Mogelijk nog 1 dus. Eerste 110 euro wel kapot gegooid nu

DA was ook heel blij voor ons. Kon het aan haar zien.
O+

Hoop dat de Dora niet te veel last van heeft van de vaccinaties maar dat zal vast wel weer.
Spoilers!
pi_210610567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O+

Hoop dat de Dora niet te veel last van heeft van de vaccinaties maar dat zal vast wel weer.
Ja, waarschijnlijk wel ja. :')

Ik hoop vooral dat het vannacht niet gaat onweren en ik dus niet opnieuw tot na 4 uur met een angstige hond zit want holy shit ik ben moe.
pi_210610642
quote:
Grappige test wel. Ik zit op sommige vlakken best anders dan verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik wel met Omtzigt op een lijn zou liggen, maar hij staat helemaal onderaan bij mij. Misschien vond ik hem gewoon te sympathiek met alle drama. :')
pi_210610749
Er zijn geen bijzonderheden uit de stemchecker gekomen. Ik ben voor mensenrechten en milieu en de partijen aan de rechterkant niet. Geen verrassing.
Spoilers!
pi_210610753
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Grappige test wel. Ik zit op sommige vlakken best anders dan verwacht. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik wel met Omtzigt op een lijn zou liggen, maar hij staat helemaal onderaan bij mij. Misschien vond ik hem gewoon te sympathiek met alle drama. :')
Omtzigt stemt vaak anders dan wat mensen denken.
Maar dat zie je vaker. Tig jaar geleden is er een onderzoekje gedaan in een wijk waar best veel pvv werd gestemd. Men liet mensen keuzes maken, wat komt uit het programma van pvv en wat uit het programma van gl. Alle sociale punten die voor hen het leven beter zouden kunnen maken werden toegeschreven aan pvv en de slechtere dingen voor hen, aan gl. Bleek net andersom :D
pi_210610761
Ik zou het wel fijn vinden als je vragen kunt uitsluiten waar je geen hele sterke mening over hebt. Sommige dingen zijn veel te inhoudelijk complex om echt te bepalen of ik voor of tegen ben.
pi_210610785
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:43 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als je vragen kunt uitsluiten waar je geen hele sterke mening over hebt. Sommige dingen zijn veel te inhoudelijk complex om echt te bepalen of ik voor of tegen ben.
Staat me bij dat in een stemwijzer je wel kunt aangeven wat voor jou heel belangrijk is.
pi_210610791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Staat me bij dat in een stemwijzer je wel kunt aangeven wat voor jou heel belangrijk is.
Ja, dat is wel fijner. Al vind ik het idee van partijen beoordelen op wat ze echt stemmen in plaats van wat ze invullen wel tof.
pi_210610793
Zo'n stemchecker is ook niet altijd een accurate weergave van de mening van een partij. Ze hebben zich ook gewoon te houden aan coalitieafspraken. Ik weet ook niet of Omtzigt alleen als zijn partij in deze checker staat of ook zijn stemgedrag toen hij nog bij het CDA zat is meegenomen.
Spoilers!
pi_210610803
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
Was DA ook ‘blij’ met remigratie oplossing voor Dora?

TLC digitaal 😘
pi_210610878
quote:
Dit soort vragen beantwoord ik op intuïtie. Of op basis van een heel simpele “redenering”. Áls dan…dit/dat.
Conclusie voor of tegen. Punt.

#simpele ziel.
@Morgane89 ja, ik neig steeds meer naar vega.
De uitnodiging geldt dan ook vooral voor de mensen, die het wildmenu op prijs zullen stellen.
Vermoed ik. Want ik heb alleen de datum doorgegeven om vrij te houden.
Liefhebbers
SPOILER
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:58:53 #184
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610882
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dit soort vragen beantwoord ik op intuïtie. Of op basis van een heel simpele “redenering”. Áls dan…dit/da Conclusie voor of tegen. Punt.

#simpele ziel.
@:Morgane89 ja, ik neig steeds meer naar vega.
De uitnodiging geldt dan ook vooral voor de mensen, die het wildmenu op prijs zullen stellen.
Vermoed ik. Want ik heb alleen de datum doorgegeven om vrij te houden.
Liefhebbers
[spoiler] https://www.wapenvanbunni(...)er-2022.pdf[spoiler]
Wij eten ook steeds minder vlees thuis :)
De link doet het niet, die verwijst naar het menu van 2022.
pi_210610897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:58 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wij eten ook steeds minder vlees thuis :)
De link doet het niet, die verwijst naar het menu van 2022.
Ow shuut. Voor een indruk dan. O-)
  dinsdag 12 september 2023 @ 11:01:39 #186
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610912
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ow shuut. Voor een indruk dan. O-)
Ja nu werkt ie wel :) Klinkt goed! En inderdaad heel fijn dat er vega-opties zijn.
pi_210610990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo'n stemchecker is ook niet altijd een accurate weergave van de mening van een partij. Ze hebben zich ook gewoon te houden aan coalitieafspraken. Ik weet ook niet of Omtzigt alleen als zijn partij in deze checker staat of ook zijn stemgedrag toen hij nog bij het CDA zat is meegenomen.
Dit gaat over de afgelopen kabinetsperiode, dus waar Omtzigt alleen met zichzelf te maken had
pi_210611037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit gaat over de afgelopen kabinetsperiode, dus waar Omtzigt alleen met zichzelf te maken had
^O^

Hij viel me op als tegenstemmer bij abortusrechten. Maar toen bedacht ik dat hij bij het CDA zat dus toch logisch. Vrouwenrechten, huuh :{w
Spoilers!
pi_210611068
quote:
Goeiemorgen.

TLC ? is ook al weer?
quote:
Op basis van het stemgedrag in de Tweede Kamer zit u het meest op één lijn met GL, SP en Volt. U was het op 24 van de 30 beantwoorde stellingen met deze partijen eens. Bekijk het stemgedrag van de partijen onderaan de pagina.
  dinsdag 12 september 2023 @ 11:18:57 #190
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210611074
hmm.. CU en Volt.. die twee lijken toch niet zo veel met elkaar gemeen te hebben, maar komen bij mij beiden op de hoogste score uit.. :?
pi_210611091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
^O^

Hij viel me op als tegenstemmer bij abortusrechten. Maar toen bedacht ik dat hij bij het CDA zat dus toch logisch. Vrouwenrechten, huuh :{w
Juist dat soort onderwerpen zijn voor mij wel echt doorslaggevend.
pi_210611128
quote:

[..]
^O^

Gaat lekker bij hem ook. 5 uur geleden schrijft onno aerden dat hij woordvoerder zal worden, 4 uur later is in goed overleg besloten dat iemand anders dat beter kan doen :o
pi_210611315
quote:

[..]
^O^

Omtzigt is een tamelijk behoorlijk nogal conservatieve katholiek. Bij veel onderwerpen zit dat niks in de weg, maar aan de randen van het leven is het doorslaggevend voor zijn visie.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 11:47:03 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210611379
quote:
Goeiemorgen.

TLC ? is ook al weer?
Over Corona en abortus niet ingevuld. Corona is niet meer relevant en abortus, tja, niet echt een mening, moet dat taak van de huisarts zijn? Euthanasie is ook altijd een tweede arts bij betrokken.

Kwam bij BBB uit.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 11:49:38 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210611403
quote:
Dat kan dus gewoon
pi_210611439
Gefeliciteerd met de dag van de migraine mensen.

https://ntr.nl/De-Kennis-van-Nu/19/detail/Focus/VPWON_1291127

Dit jaar mijn 50e jubileum. 1e aanval op mijn 14e. In de klas :X Dacht dat ik dood ging, een hersenbloeding kreeg, of tenminste blind zou worden ;(
pi_210611455
quote:
Ik ben met jou.
pi_210611461
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat kan dus gewoon
Waar dan in die test van Annex?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2023 @ 12:02:49 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210611501
Voor vrouwenrechten heb je niet veel aan Pieter en Lientje idd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210611536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben met jou.
Nou vooruit dan mag je nog een beetje autonomie over je eigen lijf hebben.
pi_210611540
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Omtzigt is een tamelijk behoorlijk nogal conservatieve katholiek. Bij veel onderwerpen zit dat niks in de weg, maar aan de randen van het leven is het doorslaggevend voor zijn visie.
Vergeet zijn rol bij mh17 en het retweeten van Kremlin-propaganda ook niet.
pi_210611579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:02 schreef borisz het volgende:
Voor vrouwenrechten heb je niet veel aan Pieter en Lientje idd.
Ga jij nog overstappen naar Volt of Timmerfrans nu het er naar uitziet dat jullie hele partij weggevaagd wordt?
pi_210611603
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nou vooruit dan mag je nog een beetje autonomie over je eigen lijf hebben.
Dankubaas *O*
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:27:01 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210611729
quote:

[..]
^O^

Over die abortuspil en bedenktermijn bijvoorbeeld liggen veel meer zaken aan ten grondslag om te stemmen, dat kun je niet zo platslaan zoals het hier in die stellingen nu staat

Intuïtief zouden heel veel mensen namelijk zeggen 'ja waarom niet bij de huisarts, dat is toch top?'
De huisartsen zelf zijn echter tegen, vanuit werkdruk, het proces eromheen, expertise elders etc etc etc
Die context is compleet weg nu

Daarom een bloedhekel inmiddels aan de stemwijzers en simpelheids lijstjes en partijvergelijkers. Geeft echt een vertekend beeld vaak en bepaalt uiteindelijk wel teveel.
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:29:13 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210611761
Ik baal wel dat Kuipers niet meer terug gaat komen

We gaan het zien in november, en dan hoe lang het formeren tot iets fatsoenlijks gaat duren...
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 12:46:05 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210611994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:27 schreef Molo het volgende:

Intuïtief zouden heel veel mensen namelijk zeggen 'ja waarom niet bij de huisarts, dat is toch top?'
De huisartsen zelf zijn echter tegen, vanuit werkdruk, het proces eromheen, expertise elders etc etc etc
Die context is compleet weg nu

Daarom heb ik die vraag weggelaten. Kan en wil de HA dat ook, hebben die niet al te veel op hun bordje.

Die bedenktijd kan ook in nadeel van een vrouw zijn, onder druk gezet door de man om abortus te plegen. In die vijf dagen kan ze misschien aangeven dat ze kun wil houden ivm onder druk gezet door de verwekker.

Let wel, ik kies geen voor of tegenstem, ik zeg alleen waarom ik niets heb gekozen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:48:31 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612021
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daarom heb ik die vraag weggelaten. Kan en wil de HA dat ook, hebben die niet al te veel op hun bordje.

Die bedenktijd kan ook in nadeel van een vrouw zijn, onder druk gezet door de man om abortus te plegen. In die vijf dagen kan ze misschien aangeven dat ze kun wil houden ivm onder druk gezet door de verwekker.

Let wel, ik kies geen voor of tegenstem, ik zeg alleen waarom ik niets heb gekozen.
Die framing van huisartsen en werkdruk is ook overigens altijd een mooie. Zit ook een hele wereld achter waarom dat zo is/lijkt. Waar de huisartsenkoepels ook gewoon een vrij grote rol in hebben

Zie je nergens openbaar terug, dus kun je er als gemiddelde burger niets mee

Politiek op alle niveaus O+ :') O+
pi_210612027
Oeh, ga je dat een keer uitleggen? :9
pi_210612037
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar voordat een vrouw naar een abortuskliniek gaat is ze al echt wel een tijdje zwanger. Dan heeft ze die stap gezet, moet ze nog 5 dagen “nadenken”. Alsof ze dat al niet allang gedaan heeft.
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:50:54 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
Oeh, ga je dat een keer uitleggen? :9
Korte uitleg is ego's van een paar bestuurders en vooral ook het aloude geld en macht

Verdeel en heers _O_
pi_210612049
Ondertussen 35 minuten in de wacht om een afspraak te verzetten -O-
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:52:48 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ondertussen 35 minuten in de wacht om een afspraak te verzetten -O-
Voor de abortuskliniek? :T

Nee grapje. Überhaupt moeten bellen om een afspraak te verzetten is in 2023 natuurlijk allang niet meer nodig. Mooi voorbeeld wel.
Neem daarbij even aan dat het een zorgafspraak is
pi_210612133
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor de abortuskliniek? :T

Nee grapje. Überhaupt moeten bellen om een afspraak te verzetten is in 2023 natuurlijk allang niet meer nodig. Mooi voorbeeld wel.
Neem daarbij even aan dat het een zorgafspraak is
Normaal gesproken kan je dat wel via mijnrijnstate maar deze bleef “grijs” en dan moet je bellen. En toen ik na 39 min contact kreeg was het binnen 2 minuten geregeld
pi_210612259
Gebruiken zij de Beter Dichtbij app?
Overigens hangen de pt bij ons ook regelmatig lang in de wacht.
Omdat we dan maar met 2 of 3 zijn terwijl we met 5 moeten zitten ;)
pi_210612266
Wij gaan zo richting zkh in Alkmaar voor de psma scan.
Voor g best eng weer in zo'n scan, voor mij ook deels nieuwsgierig hoe het er aan toe gaat in het zkh waar ik dagelijks een paar keer mee bel of mail :)
  dinsdag 12 september 2023 @ 13:10:00 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612283
Sterkte daar!
pi_210612314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:07 schreef Blues het volgende:
Gebruiken zij de Beter Dichtbij app?
Overigens hangen de pt bij ons ook regelmatig lang in de wacht.
Omdat we dan maar met 2 of 3 zijn terwijl we met 5 moeten zitten ;)
Geen idee! Ik gebruik mijnrijnstate. Kom er niet zo vaak, maar ga eens kijken of ze ook een app hebben.

Succes voor G zometeen
pi_210612390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen idee! Ik gebruik mijnrijnstate. Kom er niet zo vaak, maar ga eens kijken of ze ook een app hebben.

Succes voor G zometeen
Even gekeken, Rijnstate gebruikt de BD app (nog) niet.
pi_210612424
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:30 schreef Myraela het volgende:
Hey, hier PVV en Omtzigt (en de BBB) beiden helemaal onderaan. Eerste niet verrassend, tweede had ik eigenlijk geen idee van maar toch ook wel verrassend dat Omtzigt zo ver van mijn ideeën af ligt. Volt boven aan en daar heb ik de vorige keer ook op gestemd.
pi_210612483
Bij mij GL, D66 en Volt bovenaan met 26 stellingen eens.

Maar inderdaad wat @Molo zegt, die ja/nee stellingen vind ik ook wat lastig. Bij sommige kieswijzers worden de stellingen uitgelegd en is er een vijfpuntsschaal, dan wordt het al beter.
Spoilers!
pi_210612501
Ja/nee is wel wat je stemt op een motie :+ Ook als alles wat genuanceerder ligt.
  dinsdag 12 september 2023 @ 13:28:22 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612547
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Ja/nee is wel wat je stemt op een motie :+ Ook als alles wat genuanceerder ligt.
Klopt

En dat maakt alles ook gewoon kut :D

Zo'n motie die ogenschijnlijk helemaal top is bijvoorbeeld. Maar al eerder is uitgevoerd. Of die door technische achterliggende redenen niet uitgevoerd kàn worden.

Verneukeratief, alles dit dat
pi_210612671
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij mij GL, D66 en Volt bovenaan met 26 stellingen eens.

Maar inderdaad wat @:molo zegt, die ja/nee stellingen vind ik ook wat lastig. Bij sommige kieswijzers worden de stellingen uitgelegd en is er een vijfpuntsschaal, dan wordt het al beter.
Die zullen vast wel komen. Stel dat je erachter was gekomen dat je voornamelijk met pvv of fvd had meegestemd ;)

Heb dat ook wel eens gedaan, alles tegenovergesteld van hoe ik denk ingevuld, toen kwam pvv eruit
pi_210612699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt

En dat maakt alles ook gewoon kut :D

Zo'n motie die ogenschijnlijk helemaal top is bijvoorbeeld. Maar al eerder is uitgevoerd. Of die door technische achterliggende redenen niet uitgevoerd kàn worden.

Verneukeratief, alles dit dat
Omtzigt moet in z'n eentje ook over teveel moties nadenken, dus zijn beslissing is vaak gebaseerd op de eerste alinea van een motie.
  dinsdag 12 september 2023 @ 13:44:21 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210612705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Omtzigt moet in z'n eentje ook over teveel moties nadenken, dus zijn beslissing is vaak gebaseerd op de eerste alinea van een motie.
Nee
pi_210612829
quote:
Op basis van het stemgedrag in de Tweede Kamer zit u het meest op één lijn met SP en Volt. U was het op 12 van de 17 beantwoorde stellingen met deze partijen eens.
Ik heb me voor het gemak onthouden van een hoop meningen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210612916
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee
Jawel, dat heeft hij zelf ergens een keer gezegd. Ik snap dat hij een team heeft maar hij heeft geen tijd om alle moties volledig door te nemen. Net zo goed dat er verschillende commissievergaderingen zijn op hetzelfde tijdstip, dan kan hij zichzelf ook niet opsplitsen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2023 @ 14:21:35 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210613137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 12:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ga jij nog overstappen naar Volt of Timmerfrans nu het er naar uitziet dat jullie hele partij weggevaagd wordt?
Nee.
Volt is me te D66. :+. Heb sympathie voor ze, maar te hoog consultantgehalte. Wel hulde op pro-EU enz.
En nee het wordt ook geen Timmerfrans. Ik zou als PVDA of GL-lid tegen een fusie hebben gestemd. Aan de andere ken ik wel diverse mensen die blij zijn met deze samenwerking en dat gaat ons echt wel zetels kosten.
pi_210613242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:21 schreef borisz het volgende:

[..]
Nee.
Volt is me te D66. :+. Heb sympathie voor ze, maar te hoog consultantgehalte. Wel hulde op pro-EU enz.
En nee het wordt ook geen Timmerfrans. Ik zou als PVDA of GL-lid tegen een fusie hebben gestemd. Aan de andere ken ik wel diverse mensen die blij zijn met deze samenwerking en dat gaat ons echt wel zetels kosten.
Misschien niet voor jou of jullie maar Jetten heeft z'n hoogtepunt wel een beetje gehad natuurlijk (als je ooit over een hoogtepunt kon spreken), wel dapper dat hij het toch maar weer doet en dat jij het uiteraard blijft steunen.
pi_210613378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hey, hier PVV en Omtzigt (en de BBB) beiden helemaal onderaan. Eerste niet verrassend, tweede had ik eigenlijk geen idee van maar toch ook wel verrassend dat Omtzigt zo ver van mijn ideeën af ligt. Volt boven aan en daar heb ik de vorige keer ook op gestemd.
Ik ben de vorige keer ook voor Volt gegaan. Maar nu twijfel ik toch een beetje, maar ik zie ook nog geen andere kanshebbers.
pi_210613430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:51 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik ben de vorige keer ook voor Volt gegaan. Maar nu twijfel ik toch een beetje, maar ik zie ook nog geen andere kanshebbers.
Ik wacht eerst even op de programma’s en niet op wat nu bekend is. En bij voorkeur doorgerekende programma’s.
pi_210613529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik wacht eerst even op de programma’s en niet op wat nu bekend is. En bij voorkeur doorgerekende programma’s.
Ach ja, programma's lezen. Dat deed ik ook ooit. Maar democratie is zoveel water bij de wijn doen bij alle besluitvorming dat zo'n programma heel leuk is, maar niet veel zegt. Ik vind de grote lijnen het belangrijkst. Waar staat een partij voor, wat zouden ze graag willen bereiken en denk ik dat de poppetjes die dat dan moeten doen dat ook een beetje kunnen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 15:14:46 #233
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210613538

Gister zo'n Alpel Fest rosti schotel met ham gekocht, geen idee of dat lekker is.

Weet iemand dat?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210613545
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:14 schreef junkiesietze het volgende:
[ afbeelding ]
Gister zo'n Alpel Fest rosti schotel met ham gekocht, geen idee of dat lekker is.

Weet iemand dat?
Nou, ik ken het niet, maar ben wel benieuwd wat jij er van vindt.
pi_210613558
quote:
[ afbeelding ]

Weet iemand dat?
Ik koop ze wel eens in de Duitse supermarkt, handig om te hebben als je snel iets wil klaarmaken. Zo mooi als op het plaatje krijg ik ze niet en je moet denk ik niet lezen wat voor rommel erin zit maar het smaakt me vaak wel.
pi_210613647
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ach ja, programma's lezen. Dat deed ik ook ooit. Maar democratie is zoveel water bij de wijn doen bij alle besluitvorming dat zo'n programma heel leuk is, maar niet veel zegt. Ik vind de grote lijnen het belangrijkst. Waar staat een partij voor, wat zouden ze graag willen bereiken en denk ik dat de poppetjes die dat dan moeten doen dat ook een beetje kunnen.
Ik lees zeker niet alle programma’s en ook niet in detail. Maar wanneer er punten zijn waarvan ik denk huh dan duik ik er even in.
Maar pvv, bbb, ja21 (of eigenlijk nee23) etc, daar steek ik geen tijd in
pi_210613874
quote:
[ afbeelding ]

Weet iemand dat?
Rösti is sowieso lekker natuurlijk en niet iets wat houdbaar veel aan kwaliteit inlevert. Aardappel,vet, zout, volgens mij kan je je er geen buil aan vallen.
pi_210614624
Oh kijk eens…terugscrollend zie ik dat een aantal mensen de vk kiesWijzer hebben gevolgd.
Die zegt dus niets over wat partijen hebben belóofd in hun programma’s…het is wat zij hebben gedáan in de afgelopen periode.

Er hangt een penetrante brandlucht boven het dorp. Niks gemeld bij 112.
Bijna iets van: “binnen blijven en ramen en deuren gesloten houden”…

Vanmiddag ook nog een stukkie gefietst in Parijs. Dat was leuk!
Na afloop van keurig twee ronden duwen en strekken. _O_ voor mijzelve.

@Lucky_Strike : ben zo benieuwd naar jullie positieve caravan ervaringen!
(Na alle schimmel ellende in die ouwe).
Weet je al welke richting je gaat?
pi_210614727
Vraagje.
Weet iemand wat het beestje onder spoiler zou kunnen zijn? Kan het een teek of vlo zijn?
Ik zag er drie lopen op de vloer vlakbij de achterdeur die grootste deel vd dag al open staat. En daarna vond ik er nog twee verder in de woonkamer en eentje op de deur van de trapkast, en daarna nog eentje op de drempel vd achterdeur (die ik inmiddels dicht gedaan had). Bij dooddrukken komt er bloed uit (maar ja, kan ook van beestje zelf komen natuurlijk). Wil vooral graag weten of het gewoon spinnetjes zijn (waar ik niet per se iets mee hoef), of dat het ook vlo/teek kan zijn (want daar moet ik wel iets mee, katten worden bv niet standaard ontvlooid want alleen binnen, en bij teken moet ik zowel katten als mezelf even goed checken natuurlijk).

In spoiler mocht iemand bang zijn voor mini beestjes.
SPOILER
Mijn telefoon camera kan helaas niet van heel dichtbij scherpstellen. Mochten er bepaalde kenmerken zijn waar aan ik zou kunnen zien wat het is, laat het weten, mocht ik er dan nog eentje zien dan kijk ik of ik met mn spiegelreflex een betere foto kan maken. Oh ja, ongeveer 2mm lang is ie. Eerste drie foto's was een nog levende, vierde is een dooie, vandaar het bloed :+ . Ik zie dat je helaas na het uploaden minder kunt inzoomen dan ik zelf op mn mobiel kan.

Edit: even buiten op het terras gegluurd. Ze lijken inderdaad daar vandaan te komen, want daar zie ik er ook best wat lopen, op de tegels maar ook op de bakstenen naast de deur en op de buitenkant van de deur zelf. Sinds eerste deel vd post (na grondig stofzuigen hele woonkamer) ook nog drie nieuwe gezien en doodgemaakt.

Als ik google op teek vind ik wel een plaatje waar het volgens mij behoorlijk op lijkt.. Hoewel bij 'die van mij' op de achterkant van het lijfje ook twee mini sprietjes omhoog kijken te zitten. En ik vind ook een hoop plaatjes waar het dan weer minder op lijkt (met een wat meer rood achtig achterlijfje).
SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 12-09-2023 17:55:25 ]
pi_210615211
T ziet er wel erg tekerig uit @vlindertje89
pi_210615236
Oh jasses Vlindertje : beestjes. :X Kan je er niet meehelpen.
Wat zou je nou moeten doen?
pi_210615326
Nog drie foto's waarbij ik even op mn mobiel op de foto heb ingezoomd, waarop je iets beter kan zien wat ik bedoel met die 'extra' sprietjes bij achterlijfje.
SPOILER
@Kaatje1 ja daar ben ik dus beetje bang voor.. maar ook gek, waarom zouden er ineens veel teken op mn terras zitten, en waarom zouden ze nu dan ineens naar binnen komen? Ik heb de hele week elke avond en ochtend mn achterdeur uren open gehad, en pas vandaag iets gezien. Aan andere kant geldt dat natuurlijk voor alle andere beestjes ook..

@AnneX ja, goede vraag. Als jullie het hier ook niet weten, bel ik morgenochtend even mn dierenarts om hen foto's te sturen, en als zij denken dat het teken kunnen zijn dan ga ik denk ik donderdag even met de katten langs om ze in elk geval iets te geven wat ze beschermt..

Edit: buurvrouw kwam met idee om eens via Google Lens te zoeken. Dat bracht me bij Uroleucon taraxaci, Ze lijken behoorlijk veel op het onderste plaatje, ook incl die sprieten op achterlijf. Ik krijg een aantal hits die er behoorlijk op lijken, allemaal soorten bladluis, dus ik denk dat dat het is. Ik kom namelijk bij teken geen plaatjes tegen met van die sprieten op achterlijfje.

Toch wel een geruststelling. Ik heb liever ook geen bladluis binnen natuurlijk, maar wel nog liever geen teken :+

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 12-09-2023 18:34:34 ]
pi_210615988
Gekke beesten altijd 1 obsidentify 2 r/whatsthisbug
pi_210616026
@vlindertje89 inderdaad een bladluis, die sprieten aan het achterlijf kunnen niet missen.

Bladluizen drinken het sap uit planten. Dat is te suikerrijk, dus ze scheiden overtollig suikerwater weer uit door die twee sprieten achterop. Daarom kan het plakkerig zijn onder sommige bomen.

Kortom bladluizen krijgen niet zomaar diabetes :P
pi_210616206
Scheidde ik ook maar alles overtollig uit uit mijn sprietjes...
pi_210616340
En teken hebben ook zo'n gek vierkant snuitje.
pi_210616344
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker! Ook het eten!
pi_210616365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Lekker! Ook het eten!
:D :') :D
pi_210616530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou dat zou wel heel fijn zijn, wij zijn blijkbaar nog niet ver genoeg geëvolueerd
pi_210617732
quote:
[ afbeelding ]

Weet iemand dat?
Is lekker.
pi_210617772
Gewerkt. Warm. Moe. Af. Alles pijn.
pi_210617800
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:33 schreef Lonaa het volgende:
Jij bent ook wel heel veel gaan werken (en heel hard). Heb je nog af en toe een dag vrij?
pi_210617810
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:33 schreef Lonaa het volgende:
Iets lekkers, koud biertje, lekkere serie opzetten en relaxxxxx
pi_210617822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jij bent ook wel heel veel gaan werken (en heel hard). Heb je nog af en toe een dag vrij?
Het is vooral (even) heel druk. Was zondag vrij. Aankomende vrijdag ook.

Maar ja, ik heb de afgelopen 10 dagen 7 dagen gewerkt en in die 7 dagen al beduidend meer uren gemaakt dan in heel augustus :')

Volgende week is het rustiger.
pi_210617833
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Iets lekkers, koud biertje, lekkere serie opzetten en relaxxxxx
Koud biertje al gehad op de zaak, er is gedoucht, ik vond een reep chocola, tv staat aan.

Bijtijds naar bed want morgen vroeg de wekker want we gaan op avontuur *O*
pi_210617951
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is vooral (even) heel druk. Was zondag vrij. Aankomende vrijdag ook.

Maar ja, ik heb de afgelopen 10 dagen 7 dagen gewerkt en in die 7 dagen al beduidend meer uren gemaakt dan in heel augustus :')

Volgende week is het rustiger.
Gelukkig, voor komende rustige dagen
pi_210617990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gelukkig, voor komende rustige dagen
Morgen en overmorgen nog niet. We gaan morgen met 3 man naar de andere kant van het land voor een uitgebreidde lunch + borrel met kleine BBQ voor uh... 300 man. :')

Die is donderdag, morgen bouwen we op.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2023 @ 21:52:49 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210617999
Eerste bestuursvergadering zit er weer op.
We hadden het nodige te bespreken... Van de nieuwe kieslijst tot lokale dingetjes en komende campagne.
Aan de vakanties kwamen we niet eens toe. :+
pi_210618067
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Morgen en overmorgen nog niet. We gaan morgen met 3 man naar de andere kant van het land voor een uitgebreidde lunch + borrel met kleine BBQ voor uh... 300 man. :')

Die is donderdag, morgen bouwen we op.
Maar is zicht op rust. En moet jij rijden of kan je doezelen in de auto?
pi_210618155
Met 3 man voor 300 man zorgen :o
pi_210618293
Wow Lonaa wat.ben.je.druk. En dan ‘s avonds weer terug?
Voorzichtig s.v.p. met rijden na al dat buffelen!

Over beestjes: we zien niks en horen van alles sinds een weekje.
Op het dak vanaf een uur of tien en ‘s nachts ook een paar keer: harder of zachter een soort van getrippel en iets wat rolt over de dakpannen. Een aantal keren achter elkaar. Soms zachtjes, soms harder. Vogels doen dat toch niet.
Puberzoon links weet van niks en slaapt met koptelefoon, zegt zijn vader.
Buurman aan de andere kant hoort hetzelfde. En wij snappen er niks van.
# wordt vervolgd ?
pi_210618330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar is zicht op rust. En moet jij rijden of kan je doezelen in de auto?
In theorie kan ik doezelen, maar niet zo goed in. :+
pi_210618332
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:05 schreef Blues het volgende:
Met 3 man voor 300 man zorgen :o
Ja, wordt wel een dingetje denk ik. :')
pi_210618338
Oh, we gaan dus niet terug morgenavond, maar blijven daar slapen. :7
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 22:20:07 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210618353
Denk dat de meeste cateraars zelf geen salade maken of zelf saté marineren en sjaslieks in elkaar knutselen. Afgelopen zomer voor 70 personen is hoogste aantal tot dusverre, inclusief zelf saté maken.

Ja het is nog steeds veel werk, maar niet ondoenbaar denk ik.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 22:21:02 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210618364
Oh, wacht, dacht dat het alleen BBQ was.
pi_210618373
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:18 schreef Lonaa het volgende:
Oh, we gaan dus niet terug morgenavond, maar blijven daar slapen. :7
Klinkt al beter.
Have fun dan. B-)
pi_210618387
We doen voor 300 man lunch met in ieder geval 3 luxe broodjes PP (is dus 1000 broodjes smeren 's ochtends). Fruit, sap, buffet met zoetigheden. En dan door naar een borrel met een BBQ met kipsate-hapjes. Zoiets.

Maar we moeten ook ALLES opbouwen met z'n 3en. En afbreken. En dus 1000 broodjes. En de klus draaien.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 22:23:53 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210618408
Weer erg lekker gegeten vanavond. Alleen pasta aglio e olio hoort wel een stuk pittiger. Ik zag wel wat rode stukjes, maar volgens mij was dat gewoon paprika :+
pi_210618422
Dank @Vanyel voor de tips en @Tele6 voor de biologieles en bevestiging! Interessant.

Ik ging naar hockey en op papier was het heerlijk (relatief) koel met 20 graden. Het was alleen ook vies plakkerig benauwd vochtig. Dus nu heb ik alsnog een paars hoofd :+ . 2 uur (incl even napraten en terugfietsen), en dat leverde me 140 intensieve minuten en 775 verbrande kcal op.

Nu even aan het uitzweten, daarna douchen, daarna naar bed. Morgen om 7.40 alweer de deur uit. Bij college zitten, werkgroepen voorbereiden, een scriptie nakijken en dan 4 uur werkgroep geven. Dan naar huis, via AH voor maaltijdsalade oid, en dan meteen naar buren om van 18.30 tot 22.30 op te passen op baby. Ik hoop eigenlijk dat baby al in bed ligt en ik daar meteen op de bank kan ploffen met mn salade :D

@Lonaa twee drukke dagen nog in het vooruitzicht dus, hele dag eten verzorgen voor 300 man met maar 3 :X succes!!
pi_210618439
We zijn wel met 3 echt harde werkers die goed op elkaar ingespeeld zijn. Ik zou het met niemand anders willen. :+
pi_210618458
Pfff @Lonaa. 1000 broodjes maken
Ik krijg morgen 3 eters, vind ik genoeg. Best raar wel, pre-corona draaide ik m’n hand niet om voor 10 man aan tafel, maar ik moet er nu niet aan denken
pi_210618470
Ik zou het helemaal niet willen :+ maar wel fijn om als het dan toch moet, met harde werkers te zijn!
pi_210618533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou het helemaal niet willen :+ maar wel fijn om als het dan toch moet, met harde werkers te zijn!
De valkuil zit in morgenavond :')
pi_210618561
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
De valkuil zit in morgenavond :')
Niet teveel zuipen na de eerste dag zodat je de tweede dag nog enigszins zonder kater door kunt komen? :+ Of iets anders haha
pi_210618565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff @:Lonaa. 1000 broodjes maken
Ik krijg morgen 3 eters, vind ik genoeg. Best raar wel, pre-corona draaide ik m’n hand niet om voor 10 man aan tafel, maar ik moet er nu niet aan denken
Ik moet ook helemaal niet aan het sociale aspect denken AC...

Laat mij met rust, mij niet bellen, ga gewoon allemaal lekker naar huis :')
SPOILER
  dinsdag 12 september 2023 @ 22:39:57 #277
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210618588
Het vriezer gedeelte van de koel-/vriezer combi heeft het vandaag helaas begeven.
Snel een nieuwe bestellen bij CoolBlue om de inhoud van de vriezer te redden, want voor middernacht besteld is morgen geleverd.

Vul je je gegevens in en daarna mag je de leverdatum kiezen.
Eerstvolgende mogelijkheid is dan zaterdag 16 september.
Da's helemaal niet morgen… :|W :W

Bol is nu blij met ons, die leveren wel morgen…
pi_210618617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Niet teveel zuipen na de eerste dag zodat je de tweede dag nog enigszins zonder kater door kunt komen? :+ Of iets anders haha
In ieder geval dat eerste. :+

Mijn directe collega gaat mee, baas blijft thuis. De nummer 3 is eigenlijk geen vaste collega.
SPOILER
pi_210618691
Heb je nog studenten gewurgd, Lonaa?
pi_210618701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

SPOILER
Ik kom eraan hoor.
Eens kijken hoe onaardig je dan doet }:|
pi_210618725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Isabeau het volgende:
Heb je nog studenten gewurgd, Lonaa?
Nee, ik was er niet bij vandaag. :7
pi_210619045
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kom eraan hoor.
Eens kijken hoe onaardig je dan doet }:|
Jij bent 1. Dat gaat.
pi_210619373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

SPOILER
:* 😘

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-09-2023 07:18:41 ]
pi_210619451
Ik ben ook wel af nu. Alles pijn ook. LHO was hier vandaag voor een lesje fermenteren. Was gezellig, lekker en leerzaam :) Nu wachten tot er bubbels verschijnen.
Spoilers!
pi_210619956
Goedemorgen!

Donker en miezerig buiten, maar wel warm (16o)
Ik had nog een foto'tje liggen van een paar dagen geleden.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 00:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook wel af nu. Alles pijn ook. LHO was hier vandaag voor een lesje fermenteren. Was gezellig, lekker en leerzaam :) Nu wachten tot er bubbels verschijnen.
Oh leuk! Wat ga je (allemaal) fermenteren? En gaat daar het zuurkoolvat ook bij gebruikt worden? Ik heb daar -behalve zuurkool- ook wel augurken en zure bonen in gemaakt.

Zure bonen heb ik herontdekt; in Duitsland kan je die kant-en-klaar kopen in van die plastic pakjes, net als zuurkool. In NL kennen we ook zulke zakjes met bonen, maar dat zijn dan zoute snijbonen; in die Duitse pakjes zit iets heel anders; gefermenteerde melkzure bonen :9
pi_210619966
Goedemorgen! :O
pi_210620018
Goedemorgen :O

Weer te kort geslapen. Gisteravond was een te drukke avond en ik sliep veel te laat. Vanavond weer afspraken en plannen, weet nog niet precies hoe ik dat ga volhouden :')

We hadden gisteren trainersgroep-vergadering van de sportclub. Voor het eerst in het Engels, want er is een nieuwe trainer bij die geen Nederlands kan (internationale student). Ik had er niet bij stilgestaan dat er zoveel gemopperd zou worden over dat het in het Engels moest. Maar ik weet ook geen oplossing behalve dat er iemand kan gaan zitten tolken. - Wij kunnen wel Engels (niet per se super vloeiend en al helemaal geen sportjargon) maar zij kan gewoon geen Nederlands. Ja het is stom dat 15 mensen moeite moeten doen omdat 1 iemand (nog) niet de moeite heeft gedaan om NL te leren. Ja ik kan haar ook niet dwingen om NL te leren?

Ik ben sinds vorig seizoen hoofdtrainer maar heb eigenlijk alleen nog m'n hoofdtrainers-autoriteit mogen laten gelden over dit soort discussies en niet over de sportonderwerpen die ik verwachtte :')

We zijn er gister niet uit gekomen over het Engels.
Het is een vicieuze cirkel, we willen als club meer open staan voor internationals maar tegelijk willen sommige mensen per se alles in het NL doen. Zolang er toch amper internationals zijn, kan dat wel, maar je krijgt er ook niet meer op die manier :s)
pi_210620025
@sigme O+ jouw foto's. Het is hartstikke grijs en druilerig hier, en binnen nog steeds veel te warm, maar dan zie ik jouw foto en denk ik O+ herfst O+ O+
  woensdag 13 september 2023 @ 07:25:53 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210620059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:16 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen :O

Weer te kort geslapen. Gisteravond was een te drukke avond en ik sliep veel te laat. Vanavond weer afspraken en plannen, weet nog niet precies hoe ik dat ga volhouden :')

We hadden gisteren trainersgroep-vergadering van de sportclub. Voor het eerst in het Engels, want er is een nieuwe trainer bij die geen Nederlands kan (internationale student). Ik had er niet bij stilgestaan dat er zoveel gemopperd zou worden over dat het in het Engels moest. Maar ik weet ook geen oplossing behalve dat er iemand kan gaan zitten tolken. - Wij kunnen wel Engels (niet per se super vloeiend en al helemaal geen sportjargon) maar zij kan gewoon geen Nederlands. Ja het is stom dat 15 mensen moeite moeten doen omdat 1 iemand (nog) niet de moeite heeft gedaan om NL te leren. Ja ik kan haar ook niet dwingen om NL te leren?

Ik ben sinds vorig seizoen hoofdtrainer maar heb eigenlijk alleen nog m'n hoofdtrainers-autoriteit mogen laten gelden over dit soort discussies en niet over de sportonderwerpen die ik verwachtte :')

We zijn er gister niet uit gekomen over het Engels.
Het is een vicieuze cirkel, we willen als club meer open staan voor internationals maar tegelijk willen sommige mensen per se alles in het NL doen. Zolang er toch amper internationals zijn, kan dat wel, maar je krijgt er ook niet meer op die manier :s)
Aangezien je volgens mij nogal wat sporten beoefend, over welke sport gaat het hier?

Hoewel ik me prima in het Engels kan redden, heb ik tijdens de Krona periode ook wel wat bezwaar gekregen tegen het 'verplichte' Engels als er al 1 niet Nederlands sprekende persoon deelnam aan een Teams meeting, terwijl alle anderen wel Nederlandstalig waren.
De term 'Lost In Translation' was nog nooit zo vaak van toepassing en dat schuurde op een gegeven moment wel…

En goedemorgen!
pi_210620067
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Aangezien je volgens mij nogal wat sporten beoefend, over welke sport gaat het hier?

Hoewel ik me prima in het Engels kan redden, heb ik tijdens de Krona periode ook wel wat bezwaar gekregen tegen het 'verplichte' Engels als er al 1 niet Nederlands sprekende persoon deelnam aan een Teams meeting, terwijl alle anderen wel Nederlandstalig waren.
De term 'Lost In Translation' was nog nooit zo vaak van toepassing en dat schuurde op een gegeven moment wel…

En goedemorgen!
Survivalrun. :)

Wat was jullie oplossing voor "Lost in translation"?
We vergaderen altijd met een notulen-googledoc er live bij, dus ik heb iedereen maar gezegd dat ze de notulen kunnen lezen als ze een stuk gemist hebben. Aangezien vaak Engels lezen makkelijker is dan verstaan en je het ook door translate heen kan halen. Maar verder... tja... :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 13-09-2023 07:44:33 ]
pi_210620126
Iets meer slaap would have been nice, kwam nog wel van ver en heel veel gedroomd. :O
Wel voor het eerst in 3 dagen geen (vermoeidheids)hoofdpijn.
Koffie.
pi_210620137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:16 schreef Tele6 het volgende:
Ja ik kan haar ook niet dwingen om NL te leren?
Euh.. jawel? Je kan haar dingen die zij wil/moet doen in het Nederlands aanbieden, en dan zal ze Nederlands moeten leren. In elk geval net goed genoeg om te snappen wat ze wil/moet snappen.

Ik verdom het in elk geval, om zaken structureel in een buitenlandse taal te doen wanneer er een buitenlander structureel bij gaat horen. Voor een tijdje, en/of een beetje vind ik het geen probleem.
  woensdag 13 september 2023 @ 07:48:35 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210620161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Survivalrun. :)
Ah, dus toch.
Ik wist niet dat je daar ook internationals bij had.
quote:
Wat was jullie oplossing voor "Lost in translation"?
Ik heb het hieronder over een grote organisatie met meerdere (inter)nationale leveranciers:
We spreken tijdens dergelijke meetings alleen Engels als dat absoluut noodzakelijk is.
Niet NL sprekenden mogen deelnemen, maar moeten zelf voor hun vertaling (kan via Teams) zorgen. Notulen worden ook in het Nederlands opgesteld.
Alle contract- en procesdocumenten worden 2-talig opgesteld, waarbij de Nederlandstalige versie juridisch gezien leidend is. Voor elk team niet NL sprekende medewerkers bij de leveranciers moet een NL sprekende contactpersoon voor ons beschikbaar zijn.
quote:
We vergaderen altijd met een notulen-googledoc er live bij, dus ik heb iedereen maar gezegd dat ze de notulen kunnen lezen als ze een stuk gemist hebben. Aangezien vaak Engels lezen makkelijker is en je het ook door translate heen kan halen. Maar verder... tja... :X
Ondanks toezeggingen dat ze het niet zullen doen, betrap ik de Engelstalige leveranciers regelmatig op het gebruik van vertaalprogramma’s. Taaltechnisch klopt er dan niet veel van en worden zaken vaak te letterlijk vertaald. Dan keur ik het af en dan duurt het soms weken voordat je het juiste document weer terugkrijgt, omdat ze zelf geen vertalers hebben.
Er is ook een Belgische tak bij een leverancier, waardoor je soms Vlaamse termen in stukken tegenkomt, die wij niet kennen. Altijd goed voor een lacherige discussie, 'want dat taaltje is zo zacht'

Ik ben benieuwd of @sigme dit fenomeen herkent… O-)
pi_210620218
@Tele6 en kan die internationale trainer dan niet lekker training geven aan een internationaal groepje leden? Of zijn die er niet en hadden jullie juist een extra trainer nodig voor de NL sprekende leden?
pi_210620219
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ah, dus toch.
Ik wist niet dat je daar ook internationals bij had.
[..]
Ik heb het hieronder over een grote organisatie met meerdere (inter)nationale leveranciers:
We spreken tijdens dergelijke meetings alleen Engels als dat absoluut noodzakelijk is.
Niet NL sprekenden mogen deelnemen, maar moeten zelf voor hun vertaling (kan via Teams) zorgen. Notulen worden ook in het Nederlands opgesteld.
Alle contract- en procesdocumenten worden 2-talig opgesteld, waarbij de Nederlandstalige versie juridisch gezien leidend is. Voor elk team niet NL sprekende medewerkers bij de leveranciers moet een NL sprekende contactpersoon voor ons beschikbaar zijn.
[..]
Ondanks toezeggingen dat ze het niet zullen doen, betrap ik de Engelstalige leveranciers regelmatig op het gebruik van vertaalprogramma’s. Taaltechnisch klopt er dan niet veel van en worden zaken vaak te letterlijk vertaald. Dan keur ik het af en dan duurt het soms weken voordat je het juiste document weer terugkrijgt, omdat ze zelf geen vertalers hebben.
Er is ook een Belgische tak bij een leverancier, waardoor je soms Vlaamse termen in stukken tegenkomt, die wij niet kennen. Altijd goed voor een lacherige discussie, 'want dat taaltje is zo zacht'

Ik ben benieuwd of @:sigme dit fenomeen herkent… O-)
Nope, ik zit per definitie binnen NL wetgeving en al mijn leveranciers (van data) zijn Nederlandse registers; we hebben Nederlandse afnemers met uitzondering van 1 (één) rapportje: dat gaat naar België zodat de Belgen kunnen opzoeken welke kindertjes die in B wonen in NL op school zitten; anders sturen ze er een wout op af.
  woensdag 13 september 2023 @ 08:19:39 #296
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210620305
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Nope, ik zit per definitie binnen NL wetgeving en al mijn leveranciers (van data) zijn Nederlandse registers; we hebben Nederlandse afnemers met uitzondering van 1 (één) rapportje: dat gaat naar België zodat de Belgen kunnen opzoeken welke kindertjes die in B wonen in NL op school zitten; anders sturen ze er een wout op af.
^O^
Jij zit qua leveranciers/afnemers dus meer aan de data kant dan ik.
Ik zit meer aan de hardware-/netwerk kant, waarbij goedwillende, maar zelfs in het Engels vaak onverstaanbare/onbegrijpelijke Bulgaren, Polen, Slowaken en af en toe een verdwaalde Indiër regelmatig opduiken.

Eén van de Bulgaarse dames is wel speciaal voor ons naar de 'nonnen in Vught' gegaan om, net als Maxima, een spoedcursus Nederlands te volgen. Het resultaat binnen zo'n korte termijn is verbazingwekkend, ze doet het echt heel goed nu.

Mijn eigen Italiaanse collega spreekt na 4 jaar nog nauwelijks Nederlands en haar Engels is ook beroerd. Ik mijd haar zo veel als mogelijk, het kost me te veel moeite om efficiënt met haar samen te werken…
pi_210620371
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
^O^
Ik zit meer aan de hardware-/netwerk kant, waarbij goedwillende, maar zelfs in het Engels vaak onverstaanbare/onbegrijpelijke Bulgaren, Polen, Slowaken en af en toe een verdwaalde Indiër regelmatig opduiken.

Eén van de Bulgaarse dames is wel speciaal voor ons naar de 'nonnen in Vught' gegaan om, net als Maxima, een spoedcursus Nederlands te volgen. Het resultaat binnen zo'n korte termijn is verbazingwekkend, ze doet het echt heel goed nu.

Mijn eigen Italiaanse collega spreekt na 4 jaar nog nauwelijks Nederlands en haar Engels is ook beroerd. Ik mijd haar zo veel als mogelijk, het kost me te veel moeite om efficiënt met haar samen te werken…
Ik zit in de business intelligence, en dat is afgezien van de naam puur Nederlands :D
Hiervoor zat ik in allerlei software, waaronder een tijdje in iets financieels, wat gebouwd werd in Brazilië. Communicatie liep wegens tijdsverschil schriftelijk, en in het Engels. Toen had men bedacht dat de FO's ook in het Engels moesten. Toen in de FO's fall out verscheen als vertaling van uitvallijsten heeft hoofd FO die beslissing teruggedraaid; hij sprak erg goed Engels en de rillingen liepen 'm over de rug.
pi_210620417
quote:
7s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
^O^

Je wil eigenlijk collega's niet vermijden maar vreselijk als de gangbare taal niet goed beheerst wordt. Ik heb ook zo'n collega waarvan je aan alles merkt dat zij ons niet begrijpt en dat wij ook veel moeite moeten doen om haar te begrijpen. Slecht werkbaar.
pi_210620547
Lastige discussie. Wij hebben als voertaal (company language) Engels, maar sommige collega’s die dat ook niet als eerste taal hebben zijn echt lastig te verstaan (en spreken ook geen Nederlands). Voor nieuwe collega’s bieden wij overigens wel taalcursussen aan, zowel Engels als Nederlands. Die zijn wel vrijwillig.
We hebben ook veel internationale klanten en leveranciers, dus enkel Nederlands zou geen optie zijn.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 09:18:32 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210620783
DIN 912 + DIN125 M10x25 is vele malen duidelijker dan taal :D

Belgische collega's hadden het over een rondel. Geen idee wat dat was, totdat ze met over een autorondel hadden. Auto<-->carrosserie
Zal wel een carrosseriering (DIN 9021) zijn dan, dan moet een gewone rondel een sluitring zijn. Je komt er uiteindelijk wel maar als ze alleen het woord rondel hadden genoemd was het onduidelijk.

Als ik ergens een Engelse naam voor zoek, typ ik ook vaak het DIN nummer in op de Engelse site van Würth of Fabory. Dat is beter dan Google Translate. Een Wikipedia pagina in een andere taal zetten werkt vaak ook redelijk.

Tussen wat een schroef en een bout is bestaan ook verschillende ideeën in het Engels en Nederlands? Is een bout iets met gelijkmatig schroefdraad of iets waar de sleutel omheen valt?

In het Nederlands zijn dit twee bouten, in het Engels een schroef en een bout.

Dit is in het Nederlands een schroef maar een bout in het Engels

Overigens is het inbus en geen imbus. Innensechskantschraube Bauer und Schaurte

Niet weer vergeten:+
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 09:20:54 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210620801
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties