abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210577788
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:59:40 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210578460
Aah die 130 kmh mag wel weer terugkomen, zorgt toch voor meer doorstroming en voelt ook natuurlijker aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_210578475
Sinds er een kans is, dat VVD niet meer terugkomt, heb ik weer hoop.
pi_210578632
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
Aah die 130 kmh mag wel weer terugkomen, zorgt toch voor meer doorstroming en voelt ook natuurlijker aan.
Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.

Maar een rechter zal er sowieso voor gaan liggen. Het is wellicht niet bewezen voor de rechter dat 100km/u minder uitstoot oplevert dan 130km/u. Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:28:44 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210578795
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat een redelijk fors percentage toch 100 zal blijven rijden met de huidige benzineprijzen en dan is het dus slecht voor de doorstroming. Snelheidsverschillen zijn slecht, je krijgt dan meer inhaalacties.

Maar een rechter zal er sowieso voor gaan liggen. Het is wellicht niet bewezen voor de rechter dat 100km/u minder uitstoot oplevert dan 130km/u. Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.
Al komt er een wet dat alle buitenspiegels rood geverfd moeten worden, dat is een democratische keuze.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:32:57 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210578849
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:14 schreef Hanca het volgende:
Maar als je nu van 100km/u naar 130km/u wil gaan moet je bewijzen dat dat niet meer uitstoot op gaat leveren en dat gaat nooit lukken.
Waarom niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210578912
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
2e kamer maakt wetten. Daar gaat de rechter verder niet over.
Al komt er een wet dat alle buitenspiegels rood geverfd moeten worden, dat is een democratische keuze.
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:38:56 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210578951
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus niet waar. Als de wet botst met een ander verdrag of Europese regelgeving, wordt het afgeschoten. Zie bijvoorbeeld de bouwvrijstelling als voorbeeld dat hier goed bij past.
Geen behoefte aan die discussie.

Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.
Waarom stemmen we anders?

Maar geen behoefte aan een discussie hierover.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_210578955
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.
pi_210578978
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar zeer discutabel of dit waar is en of dit wenselijk is. Nederlandse kiezers mogen een parlement kiezen die dergelijke wetten kan maken of verwerpen.

Tja, er zijn gelukkig rechters die de wetgever controleren. Zo zit onze rechtsstaat gelukkig in elkaar.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:42:46 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210579030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat een auto bij 130km/u nou eenmaal significant meer uitstoot dan bij 100km/u. En bewijzen dat mensen dan verder bij de natuurgebieden vandaan blijven rijden (wat nu het argument is, men is meer N wegen bij de natuurgebieden gaan opzoeken) is volgens mij niet te doen.

https://www.ad.nl/epe/slu(...)pt-niet-in~aca58be7/
een voudige oplossingen tegen de stront lucht waai zoals de stikstof neerslag is worden genegeerd
Men wil grond kopen om de EHS hobby te realiseren

Sluiproute door Veluwse natuur is 'piekbelaster', maar minister grijpt niet in
quote:
Sluiproute door Veluwse natuur is 'piekbelaster', maar minister grijpt niet in
De Gortelseweg, een slingerende sluiproute dwars door de Veluwe, is volgens minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof, VVD) inderdaad een 'piekbelaster', gemeten naar de uitstoot van stikstof door wegverkeer.

Maar is het niet aan haar om daar iets aan te doen?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210580110
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is ook geen discussie over mogelijk:

Artikel 94 grondwet:

Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.

Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210580130
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Artikel 94 grondwet:

Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.

Oftewel: Afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.
helaas
pi_210580171
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek :o
pi_210580270
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Artikel 94 grondwet:

Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.
zie email 27 oktober
pi_210580327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onze grondwet kunnen we veranderen. Maar voor EU-recht helpt dat niets.
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.

Loopt men ook nog tegen artikel 90 aan. Bevordering der internationale rechtsorde.

Zullen we dus ook nog uit de EU en de VN moeten stappen.

Zie je het bovenstaande gebeuren? Ik niet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210580328
Zo lang Tata en consorten gewoon kunnen blijven vervuilen, slaat dat 100 rijden echt als een lul op een drumstel natuurlijk.

Er is destijds ook gewoon aangegeven dat het puur voor de bühne was en het effect verwaarloosbaar.
pi_210580366
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Esther Ouwehand geen lijsttrekker en een integriteitsonderzoek aan haar broek :o
Die had ik niet aan zien komen
pi_210580473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef Faraday01 het volgende:
Dat is toch een klap voor de PvdD.

https://www.ad.nl/politie(...)chendingen~a528b4d4/

Best kans dat dit erg goed nieuws is voor Timmermans, trouwens.
pi_210580476
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat kan. Daarvoor is tweemaal (twee kabinetsperiodes) een 2/3 meerderheid nodig in zowel de tweede als de eerste kamer.

Loopt men ook nog tegen artikel 90 aan. Bevordering der internationale rechtsorde.

Zullen we dus ook nog uit de EU en de VN moeten stappen.

Zie je het bovenstaande gebeuren? Ik niet.
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.

Niet iets waar ik voor zou zijn, maar het kan wel.
zie email 27 oktober
pi_210580479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is toch een klap voor de PvdD.

https://www.ad.nl/politie(...)chendingen~a528b4d4/

Best kans dat dit erg goed nieuws is voor Timmermans, trouwens.
twitter

De manier waarop roept vragen op.
zie email 27 oktober
pi_210580504
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou een dualistisch stelsel tegen de internationale rechtsorde in gaan? Dan zou bijvoorbeeld de VS of Italië er ook uit moeten. Onzin. Kan best, is gewoon een keuze.

Niet iets waar ik voor zou zijn, maar het kan wel.
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.

Einde discussie.
pi_210580507
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ja, het blijft toch moeilijk dit. Alles gelijk op straat gooien is niks, nietszeggende statements zijn ook niks. Nu maar hopen dat het niet zo af loopt als bij Volt, inderdaad. Of bij Gijs van Dijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 september 2023 @ 15:45:21 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_210580510
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
heel opmerkelijk dat die meldingen ineens kwamen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_210580530
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 15:44 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Vergeet het maar. Ik leg alleen uit het het zit. Jouw mening is irrelevant. Er zijn massa's mensen die menen dat we verdragen kunnen opzeggen. Theoretisch kan het, maar het is praktisch onuitvoerbaar.

Einde discussie.
Hoe wat precies zit? Je hebt vast een bron bij de stelling dat een dualistische systeem indruist tegen de internationale rechtsorde en leidt tot uittreden uit VN en EU. (Dat EU recht rechtstreeks doorwerkt op grond van Costa/ENEL en Van Gend en Loos weet ik, maar dat is niet zo relevant.)
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')