Wat een pauperverzekering. Bij Zilveren Kruis kun je Andy Kaufman boeken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:44 schreef tong80 het volgende:
Gebeld met Menzis, kost me geen reiskosten. Taxi wordt vergoed. Mocht zelfs kiezen tussen Harold Wiegmans, Maarten Spanjer of Frits Sissing als chauffeur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef LaSpezia het volgende:
Niet alleen
Voor Herman
Allemachtig
Samen
Voor tong80
Ik ging naar Bommel om de brug te zien.
Ik zag de nieuwe brug. Twee overzijden
die elkaar vroeger schenen te vermijden,
worden weer buren. Een minuut of tien
dat ik daar lag, in 't gras, mijn thee gedronken,
mijn hoofd vol van het landschap, wijd en zijd -
laat mij daar midden uit oneindigheid
een stem vernemen dat mijn oren klonken.
Het was een vrouw. Het schip dat zij bevoer
kwam langzaam stroomaf door de brug gevaren.
Zij was alleen aan dek, zij stond bij 't roer,
en wat zij zong hoorde ik dat psalmen waren.
O, dacht ik, o, dat daar mijn moeder voer.
Prijs God, zong zij, Zijn hand zal u bewaren.
Soms, al dromend kan ik vliegen
en al vliegend ben ik vrij
Niets te willen
Niets te weten
Niets te moeten
dan er zijn
Onder mij zie ik het stromen
in een zuiver perspectief
Boven mij een onafzienbaar
peilloos diep, onpeilbaar niets
Soms, al wakend kan ik voelen
als een vogel in mijn droom
Hoe het is om niets te hoeven
en te zien hoe alles stroomt
Is van Martinus Nijhof. De brug bij Bommel is naar hem vernoemd.quote:
Het is Tong en tong80.quote:
Vorig jaar twee hartaanvallen gehad. Daar wil ik het bij laten.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hoeven maar even weg.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:09 schreef Welfareboy het volgende:
Ik snap het even niet, er was geen uitzaaiing maar nu moeten je lymfeklieren weg?
Hopelijk hebben ze goede wifi, hou ons op de hoogte! Succes!quote:Op donderdag 14 september 2023 15:46 schreef tong80 het volgende:
Net telefoontje gekregen. Morgen om 9:15 uur melden, en telefoon teruggeven aan rechtmatige eigenaar Jeroen Bosch. Voor 12:00 uur operatie. De chirurg heet Dr. Wijn. What's in a name for a alcoholist? Maandag weer naar huis. Eventueel dinsdag. Anders woensdag, of donderdag, vrijdag lijkt me sterk, zaterdag niet reëel, zondag slaan we over. Zoals we straks in het weekend niet bestralen. Dan ligt de kanker even stil. Zoals de winkels op zondag niet open zijn in Bommel, is kanker iets van doordeweeks. Volgens de slachtoffers in Marokko is het alahs wil, en zijn ze alah dankbaar. Hier lusten de hulphonden geen brood van.
Herman.
Zal nog lang duren voordat dat topic geopend wordt, als ik de survival rates zie. Tegen dan heeft Danny waarschijnlijk al een tong80 chatbot klaar die jouw taak kan overnemen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:44 schreef tong80 het volgende:
Het zou pas kanker zijn als ik een gebleekte kut bleek te hebben. Het feit dat ik straks niet kan reageren op posts in m'n overlijden-topic. Dat stuit me tegen de afgezette borst.
Die rates zijn misleidend.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zal nog lang duren voordat dat topic geopend wordt, als ik de survival rates zie.
Fijn om te lezenquote:Op zondag 17 september 2023 11:15 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Weer thuis. Ondanks geslaagde operatie toch ontslagen. Hart werkte even tegen (hartpatiënt). Die liep iets te onregelmatig en hard van stapel, met frequenties van 60 tot 180 slagen per minuut. Daardoor wat langer op recoverie. Napijn valt mee. Mede door nog meer medicatie dan ik al slikte, milde bijwerkingen en 'snel' moe.
Gezien ik van nature al aartslui ben een goed excuus om regelmatig m'n nest op te zoeken. Nu kijken wat de rest van de dag brengt en hoe de dagen gaan verlopen op weg naar aanstaande donderdag, waar ik in Tilburg een nieuwe operatie onderga. Van Dr Wijn naar Kruikenzeikers moet te doen zijn. Dan 2 oktober de eerste bestraling. Nuchter. Droge humor wordt aangeraden.
Ik wil(de) reageren a la Luciano's, maar als oldbies onder elkaar, en een voor sommige kutnewbies te smalle interpretatie van wat droge humor is anno 2023 vergeleken met onze registraties hier ten tijde van het ontstaan van fokzine ( ik hoor ze nu al denken, wtf is fokzine.... .. ) , verpak ik de inhoud van mijn reactie wat diplomatieker dan die accounts met een usernummer boven de 7889 aankunnen, en zou ik je aanraden om het eerder vermelde aantal van 180 tong_slagen per minuut toch iets te verlagen naar een meer gemiddelde van (tong)80 of zo. Minder leuk voor de chickies dat slappe gelebber met de "snelheid" van een schildpad, maar gezien jouw zelf gemelde luiheid meer passend bij jouw toestand, en dan ga je 14 oktober ZEKER halen !quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is Tong en tong80.
Ik word 61 op 14 oktober.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Beterschap kerel.
[ Bericht 0% gewijzigd door luciano op 18-09-2023 21:33:12 ]
Als zondagskind geboren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:42 schreef Rozevla het volgende:
Jij bent gemaakt op een blauwe maandag denk.
Weljicht wel, arts navragen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:59 schreef Pharkus het volgende:
Mag je nog wel op jacht met je jicht?
Ok. Hoewelquote:
Hoop voor je dat het goedkomt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:34 schreef tong80 het volgende:
Helaas toch twee uitzaaiingen naar klieren. Dus preventief meer bestralen dan alleen prostaat. Ze blijven klieren. Volgende week eerste hormoon injectie. 'Krijg nou tieten.' Dat hoeft niet volgens Dr Wijn. Wel waarschijnlijk is gewichtstoename (Dus buiten m'n lach, ook m'n buik inhouden) en zo'n 3 jaar gratis opvliegers.
Ach, dat is klote Tong. Dat is niet wat ik voor ogen had eigenlijk en jij waarschijnlijk ook niet. Hopelijk slaat de bestraling aan en vallen de bijwerkingen mee. Sterkte,quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:34 schreef tong80 het volgende:
Helaas toch twee uitzaaiingen naar klieren. Dus preventief meer bestralen dan alleen prostaat. Ze blijven klieren. Volgende week eerste hormoon injectie. 'Krijg nou tieten.' Dat hoeft niet volgens Dr Wijn. Wel waarschijnlijk is gewichtstoename (Dus buiten m'n lach, ook m'n buik inhouden) en zo'n 3 jaar gratis opvliegers.
Pas aub wel op.quote:Gebeld met Menzis, kost me geen reiskosten. Taxi wordt vergoed.
Oei. Dat nieuws wil je niet krijgen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:34 schreef tong80 het volgende:
Die heb ik in 2005 ofzo als kleine kwajongen gemaakt 👍👍quote:Op donderdag 14 september 2023 15:54 schreef tong80 het volgende:
Trusten en tot maandag.......Keep de halve zool alive.
[ afbeelding ]
Kut. KUT.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:34 schreef tong80 het volgende:
Joh! Tofquote:Op zaterdag 23 september 2023 09:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die heb ik in 2005 ofzo als kleine kwajongen gemaakt 👍👍
Hou je haaks vriend.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Ik heb me zelden zo kut gevoeld. Het wordt even ff iets te veel allemaal.
quote:
quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Sterkte makker.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Niet teveel kut voelen ouwequote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Hebben ze je snel omgebouwd tijdens een bestraling .quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Ik heb zo zelden me kut gevoeld. Het wordt even ff iets te veel allemaal.
Succesquote:Op vrijdag 22 september 2023 15:34 schreef tong80 het volgende:
Ach lieve Tong. Het is ook niet niks natuurlijk. Hopelijk voel je je snel beter, zowel lichamelijk als mentaal. Hang in therequote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Sterkte pik!quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:38 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Sterkte pik!
Het is ook niet niks. Blijf positief. Hoe moeilijk ook
?quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:56 schreef tong80 het volgende:
Ik peur uit mooie muziek.quote:
Jezus.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:09 schreef tong80 het volgende:
De lijers in den Haag kunnen de tandjes krijgen. Met hun gebakkelij over stikstof en loslopende wolven. Flikker kutstraal een kuteind op. Blijf lekker bezuinigen op gezondheidszorg.
Ik moet Godverdomme 2 maanden langer wachten op bestralingen door een administratieve fout. Lag al met opengesperde anus op de operatietafel. Dat ze op een heel vervelende plek permanente jeuk mogen krijgen.
Sterkte tong80.quote:
Qua zwaar klote is het al kut. Eerdaags beginnen met hormoon-injecties. Dan wordt het slappe gelul standaard. Als eikel met hang tieten.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sterkte tong, zwaar klote dit. Hoop dat je lichamelijk niet slechter gaat voelen voor je behandelt kunt worden.
Balen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef tong80 het volgende:
Even update. Ben fucking moe. Blijft vreemd dat ik steeds dingen mis. Soms dagen in bed en een dag later pas op de hoogte van de toestand in het midden-oosten. Wel lekker dat je het actuele verval van Ajax niet live meemaakt. En je niet hoeft in te houden tegen kut Feijenoorders. Ha ha ha.
Vandaag tot nu gerekt. Weer ff legge. Maar kan tot morgen duren.
Verder kan alles me aan m'n reet roesten. Heel de negatieve kutzooi. En dan wens ik Caland en andere losers nog het aller beste. Dat ze nog mogen blijven ademen, met hun neus boven de strontput.
quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef tong80 het volgende:
Even update. Ben fucking moe. Blijft vreemd dat ik steeds dingen mis. Soms dagen in bed en een dag later pas op de hoogte van de toestand in het midden-oosten. Wel lekker dat je het actuele verval van Ajax niet live meemaakt. En je niet hoeft in te houden tegen kut Feijenoorders. Ha ha ha.
Vandaag tot nu gerekt. Weer ff legge. Maar kan tot morgen duren.
Verder kan alles me aan m'n reet roesten. Heel de negatieve kutzooi. En dan wens ik Caland en andere losers nog het aller beste. Dat ze nog mogen blijven ademen, met hun neus boven de strontput.
Ja. Echte maten. Zelfs Feijenoorders. Trusten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:45 schreef Merel het volgende:
@:tong80 Heb je IRL mensen om je heen die je steunen en voor je zorgen? K*t dat je je zo moe en beroerd voelt
Normaal gesproken als er tieten word geroepen vraag ik om fotos. Maar zal nu nog niet doen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:40 schreef tong80 het volgende:
Vandaag m'n eerste hormoon injectie. Ik ga gratis tieten krijgen.
Toch gefeliciteerd, Tong!quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:54 schreef tong80 het volgende:
Het is Tong en tong80.
Ik word 61 op 14 oktober.
Wat voor injecties zijn het? Triptoreline?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:40 schreef tong80 het volgende:
Zo werkt dat spul niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 18:40 schreef tong80 het volgende:
Nog vrolijker ?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 00:46 schreef svann het volgende:
[..]
Toch gefeliciteerd, Tong!
Dat je volgende verjaardag wat vrolijker mag zijn.
Dank je. Heroïne.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat voor injecties zijn het? Triptoreline?
Gefeliciteerd met je verjaardag!
quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
Gisteren paar scans gehad. En hartkastje ingeleverd. Wachten op resultaten over hart en prostaat. Daarna met bestralen beginnen. Net bij huisarts geweest, spuit in schouder wegens slijmvliesontsteking. Ook doorverwezen naar bloedprikken wegens waarschijnlijke blaasontsteking. Veel en vroeg in bed liggen. Verder gaat het prima. Ha ha ha.
Beterschapjes Tongquote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
Gisteren paar scans gehad. En hartkastje ingeleverd. Wachten op resultaten over hart en prostaat. Daarna met bestralen beginnen. Net bij huisarts geweest, spuit in schouder wegens slijmvliesontsteking. Ook doorverwezen naar bloedprikken wegens waarschijnlijke blaasontsteking. Veel en vroeg in bed liggen. Verder gaat het prima. Ha ha ha.
Damn. Sterkte maat.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
Ach wat naar weer.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
Krakende piepende wagens lopen het langst.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
quote:Op woensdag 15 november 2023 09:50 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Krakende piepende wagens lopen het langst.
Sterkte Tong!
Alles tegelijk, ben je er straks ook in 1 keer vanaf. Anders blijf je maar sukkelen.quote:Op dinsdag 14 november 2023 15:09 schreef tong80 het volgende:
Sterkte.quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef tong80 het volgende:
Net telefoontje. Donderdag eindelijk eerste bestraling. Emotioneert me meer dan dat ik verwachtte. FF niet relativeren. 🙂
Herman.
quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef tong80 het volgende:
Net telefoontje. Donderdag eindelijk eerste bestraling. Emotioneert me meer dan dat ik verwachtte. FF niet relativeren. 🙂
Herman.
Herman.
Herman.
Wat er ook gebeurt; altijd je tong uit je bek laten hangen.quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef tong80 het volgende:
Herman.
Stelt niet veel voor. Gewoon lijdzaam ondergaan en je voelt er (als het goed is) niks van. Sterkte.quote:Op maandag 20 november 2023 13:32 schreef tong80 het volgende:
Herman.
Daar gaat het helemaal niet overquote:Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Stelt niet veel voor. Gewoon lijdzaam ondergaan en je voelt er (als het goed is) niks van.
Waar gaat het dan over? Je krijgt toch bestraling?quote:
Ja. Gaat om het concrete feit dat het bestralen gaat beginnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar gaat het dan over? Je krijgt toch bestraling?
Het enige voordeel eraan is dat je stralend voor de dag komt erna.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef tong80 het volgende:
Eerste bestraling achter de rug. Nog 34 to go.
'Heeft u al een bar-code meneer van Tongerlo? Ja, drie bier graag.'
Ook al goud injecties gekregen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het enige voordeel eraan is dat je stralend voor de dag komt erna.
En ik lees nu dat je intussen je eerste dosis hebt gekregen. Viel het mee of tegen?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef tong80 het volgende:
Ja. Gaat om het concrete feit dat het bestralen gaat beginnen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja. Gaat om het vloeibare feit dat het bestralen gaat beginnen.
Goede begeleiding en voorlichting. Bestralen stelt niks voor. 5 minuutjes stil liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik lees nu dat je intussen je eerste dosis hebt gekregen. Viel het mee of tegen?
Hi ha hoquote:Op donderdag 23 november 2023 14:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Goede begeleiding en voorlichting. Bestralen stelt niks voor. 5 minuutjes stil liggen.
Dit x 100. Sterkte Tongquote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed dat de behandeling eindelijk begonnen is, hopelijk doet het zijn ding en vallen de bijwerkingen mee.
Ben je ook misselijk door het bestralen?quote:Op donderdag 30 november 2023 17:55 schreef tong80 het volgende:
Fuck kanker tyfus shit. Te beroerd en moe om vanavond naar m'n cluppie in de Europacup te kijken. Morgen laatste bestraling van de week. Nog maar zes weken te gaan. 1-2 vanavond.Trusten.
Hang in there mate!!!quote:Op donderdag 30 november 2023 17:55 schreef tong80 het volgende:
Fuck kanker tyfus shit. Te beroerd en moe om vanavond naar m'n cluppie in de Europacup te kijken. Morgen laatste bestraling van de week. Nog maar zes weken te gaan. 1-2 vanavond.Trusten.
Ach lieve Tongetje toch. Hou vol jongen en luister maar naar je lichaam. Het is nu te laat maar volgende keer als je cluppie speelt Radio 1 aanzetten? Dan krijg je er misschien toch een beetje van meequote:Op donderdag 30 november 2023 17:55 schreef tong80 het volgende:
Misselijk door hormooninjectie. Van bestralen word je niet misselijk. Van chemo wel. Bijwerkingen komen pas na twee weken.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben je ook misselijk door het bestralen?
Kalm aan, sterkte.Hoop dat je straks nog wat kunt kijken.
Hoort er allemaal bij.quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misselijk door hormooninjectie. Van bestralen word je niet misselijk. Van chemo wel. Bijwerkingen komen pas na twee weken.
I know. Alleen vervelend dat de hormooninjecties minimaal 2 jaar gaan duren. Dus de bijwerkingen ook. Het was bestralen, of prostaat verwijderen. Dan het risico dat je impotent en of incontinent wordt. De rest van m'n leven met een luier lopen zag ik niet zitten. FF pissen. Zittend.quote:
Mocht je kalend zijn, dan is er een kans dat je haar weer terug groeit.quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
I know. Alleen vervelend dat de hormooninjecties minimaal 2 jaar gaan duren. Dus de bijwerkingen ook. Het was bestralen, of prostaat verwijderen. Dan het risico dat je impotent en of incontinent wordt. De rest van m'n leven met een luier lopen zag ik niet zitten. FF pissen. Zittend.
Van bestralen krijg je geen haaruitval. Oh aangroeit. Ha ha ha.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:08 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Mocht je kalend zijn, dan is er een kans dat je haar weer terug groeit.Gebeurde wel bij m'n vader destijds.
Nee, maar van die chemo's wel. Door die hormooninjecties begon zijn haar weer te groeien, aangezien hij geen mannelijke hormonen meer aanmaakte. Best bijzonder om te zien.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van bestralen krijg je geen haaruitval.
En?quote:Op woensdag 6 december 2023 13:00 schreef tong80 het volgende:
Kom net van urologie/bestraling vandaan. (10e). Raadden me aan met cardiologie contact op te nemen. Gisteren extreem hoge bloeddruk (199-147) vandaag iets gezakt. Hoofdpijn en misselijkheid zijn geen bijverschijnselen van bestralen. Moeheid wel, maar niet zo erg als bij mij. Gisteren om 17:00 uur naar bed. Helaas de legendarische wedstrijd moeten missen. 🙁 Net assistente aan de lijn, die verwittigt de cardioloog en wordt teruggebeld. Dan zal-ie ook de uitslag hebben van hart-ECG van maandag.
Nieuwe en extra medicatie. Is inmiddels wel gezakt. Maar nog steeds veel te hoog. Kijk het vandaag nog aan en neem eventueel morgen weer contact op met cardioloog. Vibritaties zijn wel bijna verdwenen.quote:
Ja echt kut. Maar komt goed. Old soldiers enzoquote:
quote:
Klopt. De "winst" van hormoonbehandeling is 10%. Het is niet iets dat echt noodzakelijk is. En wat je zegt. De winst is bij mij juist een verlies.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:34 schreef Netsplitter het volgende:
Klote zeg dat ze niet de gewenste werking hebben. Maar zieker worden van de bijwerkingen is nog veel erger lijkt mij.
Sterkte, Tong.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:32 schreef tong80 het volgende:
Net gesprek met uroloog. We gaan stoppen met hormoon injecties. De winst er van staat niet in verhouding tot de bijwerkingen die ik nu heb. Zou minimaal 2 jaar zijn. Blijft nu bij één keer. Waarschijnlijk doordat ik ook hartpatiënt ben, zijn de bijwerkingen achteraf te groot en te veel. Lig hele dagen in bed en voel me continue, zwak, ziek en misselijk. Staat dus niet in verhouding tot de 10 % winst bij hormoonbehandeling. Duurt wel een paar maanden voor de bijwerkingen helemaal zijn verdwenen. Straks de sport-bh's op marktplaats zetten.
'Maar één keer gedragen, van een ouwe man geweest.'
Hou je maar taai meneertje!!quote:Op zondag 17 december 2023 18:16 schreef tong80 het volgende:
Zo naar bed. Morgen 18e bestraling. Dan nog 17 te gaan. Net bloeddruk gemeten. Helaas na een paar dagen verbetering weer extreem hoog. 185 - 121. Terwijl m'n medicatie paar dagen geleden is verhoogd en uitgebreid. Misschien nachtrust die herstel brengt. Morgen weer zo, toch maar cardioloog bellen. Trusten.........
Lekker slapen, sterkte.quote:Op zondag 17 december 2023 18:16 schreef tong80 het volgende:
Zo naar bed. Morgen 18e bestraling. Dan nog 17 te gaan. Net bloeddruk gemeten. Helaas na een paar dagen verbetering weer extreem hoog. 185 - 121. Terwijl m'n medicatie paar dagen geleden is verhoogd en uitgebreid. Misschien nachtrust die herstel brengt. Morgen weer zo, toch maar cardioloog bellen. Trusten.........
Over de helft dus met de bestralingen!quote:Op zondag 17 december 2023 18:16 schreef tong80 het volgende:
Ja, vanmiddag met m'n bloeddrukmeter naar de huisarts. Vergelijken met die van hun.quote:
Nondeju het is ook wel echt een beproeving. Beterschapquote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen. Goede kennis, Henk van Zuidam en personeel te hulp.112 voor me gebeld en met ziekenwagen afgevoerd. Heel de middag onderzoeken in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Laatste paar weken al aan het kwakkelen. Verhoogde en verdubbelde medicatie. Zoiets als de voetballer van Luton afgelopen zaterdag. Met dit verschil dat ik op slippers liep. Dus wijt het daar maar aan. Lieve Margo heeft me net opgehaald en thuisgebracht. Moet wel een nieuw bankpasje aanvragen, die werd ingeslikt toen ik onverstandig dacht dat het weer ging. En het pinnen moest staken om weer te gaan liggen. Morgen contact met eigen cardioloog om verder te kijken. En de draad van bestralen gewoon weer oppakken. Ach, het houdt je van de straat.
Ik kreeg voor het eerst echt zelfmedelijden toen ik in de ziekenwagen werd weggereden. Toen ik viel ook wel. Zo van GVD, wat nou weer? Dit verzin je niet.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:47 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Nondeju het is ook wel echt een beproeving. Beterschap
Was je in je vorig leven een kameleon ?quote:Op maandag 18 december 2023 12:21 schreef tong80 het volgende:
Terug van 18e bestraling. Was weer een weerzien met ouwe bekenden. Jeannet en Hans van den Heuvel als mede passagiers op de heen-en terugreis. Alleen vreemd dat Jeannet me een beetje stoïcijns begroette. Bleek ze me niet te herkennen. Terwijl ik, ondanks de medicijnen, hormooninjecties en bestralingen, geen spat ben veranderd. Kijk zelf maar. Foto van vorige week........
[ afbeelding ]
De terugreis ging trouwens in de N.I.V.O.-Sparta spelersbus, met Wolter de Bijl achter het stuur.
Herman, ex-rechtsbuiten.
Dommedaris. Kamelentong is m'n broer.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:03 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Was je in je vorig leven een kameleon ?
Ben je nog steeds gestopt met drinken ?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dommedaris. Kamelentong is m'n broer.
Yep.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:08 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ben je nog steeds gestopt met drinken ?
Kutzooi toch ook joh.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:06 schreef tong80 het volgende:
Ik kreeg voor het eerst echt zelfmedelijden toen ik in de ziekenwagen werd weggereden. Toen ik viel ook wel. Zo van GVD, wat nou weer? Dit verzin je niet.
Heftig man. Ook jouw gifbeker moet helemaal leeg zo te horen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen. Goede kennis, Henk van Zuidam en personeel te hulp.112 voor me gebeld en met ziekenwagen afgevoerd. Heel de middag onderzoeken in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Laatste paar weken al aan het kwakkelen. Verhoogde en verdubbelde medicatie. Zoiets als de voetballer van Luton afgelopen zaterdag. Met dit verschil dat ik op slippers liep. Dus wijt het daar maar aan. Lieve Margo heeft me net opgehaald en thuisgebracht. Moet wel een nieuw bankpasje aanvragen, die werd ingeslikt toen ik onverstandig dacht dat het weer ging. En het pinnen moest staken om weer te gaan liggen. Morgen contact met eigen cardioloog om verder te kijken. En de draad van bestralen gewoon weer oppakken. Ach, het houdt je van de straat.
Coolguy denkt toch anders.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef tong80 het volgende:
Ik begrijp de kritiek niet op de huidige generatie. Tijdje geleden noemde een jonge Hema-cassiere me tegen een collega 'Zo'n leuke vent.'
Vanochtend hoorde in het kleedhokje de ene radiologe tegen de ander zeggen: 'Dat is zo'n lieve man.' Mensenkennis hebben ze iig wel.
[ afbeelding ]
Wiequote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:52 schreef tong80 het volgende:
Morgen de 32ste keer. Nog 4 bestralingen te gaan. Offer er zelfs m'n vrije zaterdag voor op. Ik ga de verpleegsters nog missen straks. Hetgeen waarschijnlijk wederzijds zal zijn. Tijd gaat snel als je het naar je zin hebt.
Ik gaat legge. Trusten voor straks. Morgen gezond weer op.
[ afbeelding ]
Het is Tong en tong80.quote:
Mag hoor.quote:
Jeetje. Sterkte.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Sterkte met jouw laatste morgen.
Voor mij gaat het vanaf volgende week beginnen met allereerst een gesprek met de radiotherapeut van het NKI/AVL en dan hoor ik wat het verdere bestralingsplan gaat worden.
Ik hoop op de nieuwste methode. Bestraling via MR Linac, want dan kan ik met ca. 5 bestralingen klaar zijn.
Dankjewel. Mijn longkanker bestralingen heb ik er al op zitten en daarvan hoor ik pas begin april of de tumor helemaal weg is. Nu dus de prostaatkanker verder aanpakken.quote:
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Merrege de lutste van 35 keer bestralen.
Vanmiddag eindgesprek gehad met de oncoloog. Hij was tevreden over m'n bijdrage. Dat ik goed in de groep en in de radiocabine lag. Hij gaat samen met de uroloog overleggen over eventuele voortzetting. Ik mag altijd nog een herexamen doen. De keus is aan mij. Althans, dat zei ie. Je weet het echter nooit met die logen. Ze kunnen liegen waar je bij ligt.
Ik zei tegen de oncoloog dat ik 100 % tevreden was over de behandeling en het personeel. Dat ik het iedereen zal aanbevelen en graag nog eens terugkom.
FF serieus. Ben blij als het er op zit. Morgen misschien een traantje. En als ik Bommel in rij, de Bommelse Toren zie:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
het uitzicht voelt als thuiskomen
dichter bij het gedicht van
bruggenbouwer Martinus kan niet
het vers verspreidt het uitzicht
je weet, het komt goed
het komt goed, zoals altijd
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Sterkte Golferquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dankjewel. Mijn longkanker bestralingen heb ik er al op zitten en daarvan hoor ik pas begin april of de tumor helemaal weg is. Nu dus de prostaatkanker verder aanpakken.
Veel sterkte.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Voor mij gaat het vanaf volgende week beginnen met allereerst een gesprek met de radiotherapeut van het NKI/AVL en dan hoor ik wat het verdere bestralingsplan gaat worden.
Ik hoop op de nieuwste methode. Bestraling via MR Linac, want dan kan ik met ca. 5 bestralingen klaar zijn.
Fijn dat het er morgen opzit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Vanmiddag eindgesprek gehad met de oncoloog. Hij was tevreden over m'n bijdrage. Dat ik goed in de groep en in de radiocabine lag. Hij gaat samen met de uroloog overleggen over eventuele voortzetting. Ik mag altijd nog een herexamen doen. De keus is aan mij. Althans, dat zei ie. Je weet het echter nooit met die logen. Ze kunnen liegen waar je bij ligt.
Ik zei tegen de oncoloog dat ik 100 % tevreden was over de behandeling en het personeel. Dat ik het iedereen zal aanbevelen en graag nog eens terugkom.
FF serieus. Ben blij als het er op zit. Morgen misschien een traantje. En als ik Bommel in rij, de Bommelse Toren zie:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
je weet, het komt goed
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Over een maand of twee de uitslag. Krijg ik tegen die tijd bericht over.quote:Op woensdag 10 januari 2024 01:00 schreef Shii het volgende:
[..]
Fijn dat het er morgen opzit.Wanneer is er dan weer een controle hoe het gaat?
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Hopelijk nu al achter de rugquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
je weet, het komt goed
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.quote:
Mooi, man!quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.
Extreem lage bloeddruk?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen.
Over drie kwartier hart ECG hier in Bommel. Dependance van JBZ hier om de hoek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Mooi, man!
En nu zorgen dat de rikketik ook lekker blijft kloppen!
Hartslag van 40. Bloeddruk idd te laag.quote:
Sterkte straks.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over drie kwartier hart ECG hier in Bommel. Dependance van JBZ hier om de hoek.
Ben benieuwd wat daar nu weer uitkomt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
En?quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
Dat heb je maar even mooi geflikt, al die afspraken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.
Ik word later gebeld door cardiologie.quote:
???quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:06 schreef tong80 het volgende:
Ik word later gebeld door cardiologie.
40? Ik neem aan dat dat niet komt omdat je een enorm sporthart hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hartslag van 40. Bloeddruk idd te laag.
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
40? Ik neem aan dat dat niet komt omdat je een enorm sporthart hebt.
Bestralingen zijn klaar nu toch?
Sterkte Tong!
Je bent gewoon zen as fuck!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.
Je bent er maar druk mee, in je eentje drie afdelingen in de zorg draaiende houden!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.
Als de hormoon-injecties zijn uitgewerkt ga ik voor de kraamafdeling.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je bent er maar druk mee, in je eentje drie afdelingen in de zorg draaiende houden!
Bevallende moeders en jankende baby'squote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als de hormoon-injecties zijn uitgewerkt ga ik voor de kraamafdeling.
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bevallende moeders en jankende baby's![]()
Klinkt gezellig![]()
Dan zou ik de kraamafdeling beter overslaanquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.
Bindingsangst? Verlatingsangst?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.
Nee, gewoon gestopt met roken.quote:
En wat was de uitslag?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog.
Wordt maandag. Voorlopig NEC-NAC 0-0.quote:
En? Wat was de uitslag van de ECG?quote:
En Jong PSV - FCDB is 2-2 geëindigdquote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wordt maandag. Voorlopig NEC-NAC 0-0.
In zoverre ok dat er één medicijn wordt veranderd.quote:
Gruwelijk kut.quote:
Misschien een gekke vraag, maar met die al die afspraken in het ziekenhuis was je veel dagen op pad. Is dit moeilijk in dat opzicht om weer veel thuis te zijn?quote:Op maandag 22 januari 2024 11:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gruwelijk kut.Dus als een gek aan het posten.
Ik stapte in en uit de taxi. Als ik m'n dagelijkse ommetje niet maak maken ze zich hier in de stad zorgen.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar met die al die afspraken in het ziekenhuis was je veel dagen op pad. Is dit moeilijk in dat opzicht om weer veel thuis te zijn?
En kun je bv elke dag even 5-10 minuten een straatje om of is dat veel te zwaar nu?
Dan zijn de momenten in het ziekenhuis velen malen korter geweest dan ik dacht.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik stapte in en uit de taxi. Als ik m'n dagelijkse ommetje niet maak maken ze zich hier in de stad zorgen.
Duurde al met al wel drie uur. Maar geen opgaaf. Verder zijn de frisse neuzen hier gratis.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan zijn de momenten in het ziekenhuis velen malen korter geweest dan ik dacht.
Wat goed dat je elke dag een frisse neus gaat halen.
@kaakchirurgquote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:09 schreef tong80 het volgende:
Voor de afwisseling zo naar de kaakchirurg.
Zijn ze geen lachertje dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:15 schreef Pharkus het volgende:
Aan Feyenoord moeten denken is ook niet om te lachen.
Nederland is ziek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Vorig jaar kregen meer mensen de
diagnose kanker dan het jaar ervoor.Uit
diagnosecijfers blijkt dat er 128.000
nieuwe gevallen zijn ontdekt,2000 meer
dan het jaar ervoor.In Nederland hebben
nu ruim 900.000 mensen kanker.
De ziekte wordt steeds vaker in een
vroeg stadium ontdekt,waardoor de kans
op een goede aanpak groter is.Zo wordt
kanker van de schildklier of melanoom
in 70 procent van de gevallen in een
gunstig stadium vastgesteld.Bij borst-,
baarmoederhals- en prostaatkanker is
dat ongeveer de helft.
Kanker van de alvleesklier,slokdarm en
maag wordt in slechts 10 procent van de
gevallen in een vroeg stadium ontdekt.
https://nos.nl/teletekst#105
Ik ben niet exclusief idd. Maar zijn deze cijfers veel anders dan jaren geleden ?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland is ziek.
900.000 kanker
4 miljoen hersen-aandoeningen
50.000 die aan schizofrenie lijden
1 op de 100 lijdt aan angst-stoornissen
1 op de 7 jonge kinderen heeft gehoorschade
1 op de 6 krijgt te maken met een burn-out
ruim een miljoen heeft een depressie
meer dan 20.000 Nederlanders per jaar overlijden aan hart- en vaat-zieken
Meer dan 5% mannen, en 15% vrouwen boven de 40 gebruikt slaap-medicatie
1 op de 3 heeft slaapproblemen
10-15% mensen heeft last van oorsuizen
>13% kinderen heeft overgewicht
1 op de 3 krijgt diabetes (en de helft een voorstadium ervan)
Etc.
Oftewel tong80, je bent niet allen in de malaise van ziek zijn.
350.000 Nederlanders hebben psoriasis
We hebben nu eenmaal belachelijk veel bejaarden als percentage van de bevolking.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn cijfers over de jaren. Wilde altijd al eens een overzicht maken van het aantal 'zieken' in Nederland. Poosje nieuwsitems naar mezelf gemaild met een bepaald onderwerp en die met een regel in een folder gestopt. Laatste tijd viel het me weer op.
4 miljoen mensen met een hersen-aandoening, hoor je dan van de hersenstichting in hun spotjes. Wie dan? Dat is bijna 1 op 4. Ik vraag me bijna af welk deel van elke leeftijdsklasse echt kerngezond is.
Schijnt dat iedereen met migraine daar ook wordt meegeteld. En iedereen met slaapapneu.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn cijfers over de jaren. Wilde altijd al eens een overzicht maken van het aantal 'zieken' in Nederland. Poosje nieuwsitems naar mezelf gemaild met een bepaald onderwerp en die met een regel in een folder gestopt. Laatste tijd viel het me weer op.
4 miljoen mensen met een hersen-aandoening, hoor je dan van de hersenstichting in hun spotjes. Wie dan? Dat is bijna 1 op 4. Ik vraag me bijna af welk deel van elke leeftijdsklasse echt kerngezond is.
Steeds kutter. Er speelt meer zoals al bekend is. Maandag naar arts. Hoofdpijn wordt steeds erger. Probeer het te negeren.quote:
Mag je pijnstillers gebruiken?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Steeds kutter. Er speelt meer zoals al bekend is. Maandag naar arts. Hoofdpijn wordt steeds erger. Probeer het te negeren.
Ha ha. Ze heten pijnstillers, het zijn geruststellers. Ik heb al tientallen jaren chronische hoofdpijn. Nu is het koppijn en de plek te aan te duiden. Trekt naar m'n oog en kaak. Ben bang dat er meer is.quote:
Zet Tong straks maar op in Madamme Tussaudquote:
Als het nog niet is gedaan, vragen om een doorverwijzing voor een hersen-CT-scan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Ik heb al tientallen jaren chronische hoofdpijn. Nu is het koppijn en de plek te aan te duiden. Trekt naar m'n oog en kaak. Ben bang dat er meer is.
Ik geloof dat wel dat bijna 1 op de 4 mensen een hersenaandoening heeft hoor. Dat bedoel ik niet als sneer, maar echt serieus als ik om me heen kijk. Ik schrik er alleen al van hoeveel jonge mensen er slaaptabletten gebruiken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben ik ook van plan. Heb het denk ik onderschat en te weinig op gewezen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het nog niet is gedaan, vragen om een doorverwijzing voor een hersen-CT-scan.
Is bij mij ook gedaan en gelukkig was daar niks op te zien.
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Steeds kutter. Er speelt meer zoals al bekend is. Maandag naar arts. Hoofdpijn wordt steeds erger. Probeer het te negeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |