Ja, vanmiddag met m'n bloeddrukmeter naar de huisarts. Vergelijken met die van hun.quote:
Nondeju het is ook wel echt een beproeving. Beterschapquote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen. Goede kennis, Henk van Zuidam en personeel te hulp.112 voor me gebeld en met ziekenwagen afgevoerd. Heel de middag onderzoeken in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Laatste paar weken al aan het kwakkelen. Verhoogde en verdubbelde medicatie. Zoiets als de voetballer van Luton afgelopen zaterdag. Met dit verschil dat ik op slippers liep. Dus wijt het daar maar aan. Lieve Margo heeft me net opgehaald en thuisgebracht. Moet wel een nieuw bankpasje aanvragen, die werd ingeslikt toen ik onverstandig dacht dat het weer ging. En het pinnen moest staken om weer te gaan liggen. Morgen contact met eigen cardioloog om verder te kijken. En de draad van bestralen gewoon weer oppakken. Ach, het houdt je van de straat.
Ik kreeg voor het eerst echt zelfmedelijden toen ik in de ziekenwagen werd weggereden. Toen ik viel ook wel. Zo van GVD, wat nou weer? Dit verzin je niet.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:47 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Nondeju het is ook wel echt een beproeving. Beterschap
Was je in je vorig leven een kameleon ?quote:Op maandag 18 december 2023 12:21 schreef tong80 het volgende:
Terug van 18e bestraling. Was weer een weerzien met ouwe bekenden. Jeannet en Hans van den Heuvel als mede passagiers op de heen-en terugreis. Alleen vreemd dat Jeannet me een beetje stoïcijns begroette. Bleek ze me niet te herkennen. Terwijl ik, ondanks de medicijnen, hormooninjecties en bestralingen, geen spat ben veranderd. Kijk zelf maar. Foto van vorige week........
[ afbeelding ]
De terugreis ging trouwens in de N.I.V.O.-Sparta spelersbus, met Wolter de Bijl achter het stuur.
Herman, ex-rechtsbuiten.
Dommedaris. Kamelentong is m'n broer.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:03 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Was je in je vorig leven een kameleon ?
Ben je nog steeds gestopt met drinken ?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dommedaris. Kamelentong is m'n broer.
Yep.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:08 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ben je nog steeds gestopt met drinken ?
Kutzooi toch ook joh.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:06 schreef tong80 het volgende:
Ik kreeg voor het eerst echt zelfmedelijden toen ik in de ziekenwagen werd weggereden. Toen ik viel ook wel. Zo van GVD, wat nou weer? Dit verzin je niet.
Heftig man. Ook jouw gifbeker moet helemaal leeg zo te horen.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen. Goede kennis, Henk van Zuidam en personeel te hulp.112 voor me gebeld en met ziekenwagen afgevoerd. Heel de middag onderzoeken in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Laatste paar weken al aan het kwakkelen. Verhoogde en verdubbelde medicatie. Zoiets als de voetballer van Luton afgelopen zaterdag. Met dit verschil dat ik op slippers liep. Dus wijt het daar maar aan. Lieve Margo heeft me net opgehaald en thuisgebracht. Moet wel een nieuw bankpasje aanvragen, die werd ingeslikt toen ik onverstandig dacht dat het weer ging. En het pinnen moest staken om weer te gaan liggen. Morgen contact met eigen cardioloog om verder te kijken. En de draad van bestralen gewoon weer oppakken. Ach, het houdt je van de straat.
Coolguy denkt toch anders.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef tong80 het volgende:
Ik begrijp de kritiek niet op de huidige generatie. Tijdje geleden noemde een jonge Hema-cassiere me tegen een collega 'Zo'n leuke vent.'
Vanochtend hoorde in het kleedhokje de ene radiologe tegen de ander zeggen: 'Dat is zo'n lieve man.' Mensenkennis hebben ze iig wel.
[ afbeelding ]
Wiequote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:52 schreef tong80 het volgende:
Morgen de 32ste keer. Nog 4 bestralingen te gaan. Offer er zelfs m'n vrije zaterdag voor op. Ik ga de verpleegsters nog missen straks. Hetgeen waarschijnlijk wederzijds zal zijn. Tijd gaat snel als je het naar je zin hebt.
Ik gaat legge. Trusten voor straks. Morgen gezond weer op.
[ afbeelding ]
Het is Tong en tong80.quote:
Mag hoor.quote:
Jeetje. Sterkte.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Sterkte met jouw laatste morgen.
Voor mij gaat het vanaf volgende week beginnen met allereerst een gesprek met de radiotherapeut van het NKI/AVL en dan hoor ik wat het verdere bestralingsplan gaat worden.
Ik hoop op de nieuwste methode. Bestraling via MR Linac, want dan kan ik met ca. 5 bestralingen klaar zijn.
Dankjewel. Mijn longkanker bestralingen heb ik er al op zitten en daarvan hoor ik pas begin april of de tumor helemaal weg is. Nu dus de prostaatkanker verder aanpakken.quote:
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Merrege de lutste van 35 keer bestralen.
Vanmiddag eindgesprek gehad met de oncoloog. Hij was tevreden over m'n bijdrage. Dat ik goed in de groep en in de radiocabine lag. Hij gaat samen met de uroloog overleggen over eventuele voortzetting. Ik mag altijd nog een herexamen doen. De keus is aan mij. Althans, dat zei ie. Je weet het echter nooit met die logen. Ze kunnen liegen waar je bij ligt.
Ik zei tegen de oncoloog dat ik 100 % tevreden was over de behandeling en het personeel. Dat ik het iedereen zal aanbevelen en graag nog eens terugkom.
FF serieus. Ben blij als het er op zit. Morgen misschien een traantje. En als ik Bommel in rij, de Bommelse Toren zie:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
het uitzicht voelt als thuiskomen
dichter bij het gedicht van
bruggenbouwer Martinus kan niet
het vers verspreidt het uitzicht
je weet, het komt goed
het komt goed, zoals altijd
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Sterkte Golferquote:Op dinsdag 9 januari 2024 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dankjewel. Mijn longkanker bestralingen heb ik er al op zitten en daarvan hoor ik pas begin april of de tumor helemaal weg is. Nu dus de prostaatkanker verder aanpakken.
Veel sterkte.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Voor mij gaat het vanaf volgende week beginnen met allereerst een gesprek met de radiotherapeut van het NKI/AVL en dan hoor ik wat het verdere bestralingsplan gaat worden.
Ik hoop op de nieuwste methode. Bestraling via MR Linac, want dan kan ik met ca. 5 bestralingen klaar zijn.
Fijn dat het er morgen opzit.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Vanmiddag eindgesprek gehad met de oncoloog. Hij was tevreden over m'n bijdrage. Dat ik goed in de groep en in de radiocabine lag. Hij gaat samen met de uroloog overleggen over eventuele voortzetting. Ik mag altijd nog een herexamen doen. De keus is aan mij. Althans, dat zei ie. Je weet het echter nooit met die logen. Ze kunnen liegen waar je bij ligt.
Ik zei tegen de oncoloog dat ik 100 % tevreden was over de behandeling en het personeel. Dat ik het iedereen zal aanbevelen en graag nog eens terugkom.
FF serieus. Ben blij als het er op zit. Morgen misschien een traantje. En als ik Bommel in rij, de Bommelse Toren zie:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
je weet, het komt goed
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Over een maand of twee de uitslag. Krijg ik tegen die tijd bericht over.quote:Op woensdag 10 januari 2024 01:00 schreef Shii het volgende:
[..]
Fijn dat het er morgen opzit.Wanneer is er dan weer een controle hoe het gaat?
quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:38 schreef golfer het volgende:
Hopelijk nu al achter de rugquote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:55 schreef tong80 het volgende:
Thuiskomen.
daar doemt ie op
in nevelen gehuld
onbeschut, gracieus
de mist wijst de weg
de Waal zich onbewust
van het stijgende water
de Bommelse kust,
de natte welkoms kus
je weet, het komt goed
voor eeuwig onze toren
voor altijd onze trots
Herman.
Trusten.
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.quote:
Mooi, man!quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.
Extreem lage bloeddruk?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:27 schreef tong80 het volgende:
Vroeg in de middag voor de Bruna onwel geworden en gevallen. Dikke kapotte knie. Oorzaak van vallen onbekend. Misschien iets met hart. Defibrileren ofzo. Kreeg het koud, en toch erg zweten. Sterretjes voordat het oud en nieuw is en moest in de winkel gaan liggen.
Over drie kwartier hart ECG hier in Bommel. Dependance van JBZ hier om de hoek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Mooi, man!
En nu zorgen dat de rikketik ook lekker blijft kloppen!
Hartslag van 40. Bloeddruk idd te laag.quote:
Sterkte straks.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Over drie kwartier hart ECG hier in Bommel. Dependance van JBZ hier om de hoek.
Ben benieuwd wat daar nu weer uitkomt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
En?quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
Dat heb je maar even mooi geflikt, al die afspraken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom er net in. Wide afscheid nemen en ze bedanken. Maar ik schoot vol. Ze begrepen dat ik weg liep en mompelend iets uitkraamde.
Ik word later gebeld door cardiologie.quote:
???quote:Op donderdag 11 januari 2024 08:06 schreef tong80 het volgende:
Ik word later gebeld door cardiologie.
40? Ik neem aan dat dat niet komt omdat je een enorm sporthart hebt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hartslag van 40. Bloeddruk idd te laag.
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.quote:Op donderdag 11 januari 2024 19:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
40? Ik neem aan dat dat niet komt omdat je een enorm sporthart hebt.
Bestralingen zijn klaar nu toch?
Sterkte Tong!
Je bent gewoon zen as fuck!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.
Je bent er maar druk mee, in je eentje drie afdelingen in de zorg draaiende houden!quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dank je. Normaal is m'n hartslag 60-70. Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog. Woensdag ook laatste bestraling gehad. Over 2 maanden verder kijken. Eerst nog kaakchirurg.
Als de hormoon-injecties zijn uitgewerkt ga ik voor de kraamafdeling.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je bent er maar druk mee, in je eentje drie afdelingen in de zorg draaiende houden!
Bevallende moeders en jankende baby'squote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als de hormoon-injecties zijn uitgewerkt ga ik voor de kraamafdeling.
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:43 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bevallende moeders en jankende baby's![]()
Klinkt gezellig![]()
Dan zou ik de kraamafdeling beter overslaanquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.
Bindingsangst? Verlatingsangst?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik haat gezelligheid. Altijd als het neuken te gezellig werd maakte ik het uit.
Nee, gewoon gestopt met roken.quote:
En wat was de uitslag?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:09 schreef tong80 het volgende:
Woensdag ECG laten maken. Vanmiddag belt cardioloog.
Wordt maandag. Voorlopig NEC-NAC 0-0.quote:
En? Wat was de uitslag van de ECG?quote:
En Jong PSV - FCDB is 2-2 geëindigdquote:Op zaterdag 13 januari 2024 14:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wordt maandag. Voorlopig NEC-NAC 0-0.
In zoverre ok dat er één medicijn wordt veranderd.quote:
Gruwelijk kut.quote:
Misschien een gekke vraag, maar met die al die afspraken in het ziekenhuis was je veel dagen op pad. Is dit moeilijk in dat opzicht om weer veel thuis te zijn?quote:Op maandag 22 januari 2024 11:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gruwelijk kut.Dus als een gek aan het posten.
Ik stapte in en uit de taxi. Als ik m'n dagelijkse ommetje niet maak maken ze zich hier in de stad zorgen.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag, maar met die al die afspraken in het ziekenhuis was je veel dagen op pad. Is dit moeilijk in dat opzicht om weer veel thuis te zijn?
En kun je bv elke dag even 5-10 minuten een straatje om of is dat veel te zwaar nu?
Dan zijn de momenten in het ziekenhuis velen malen korter geweest dan ik dacht.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik stapte in en uit de taxi. Als ik m'n dagelijkse ommetje niet maak maken ze zich hier in de stad zorgen.
Duurde al met al wel drie uur. Maar geen opgaaf. Verder zijn de frisse neuzen hier gratis.quote:Op maandag 22 januari 2024 11:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan zijn de momenten in het ziekenhuis velen malen korter geweest dan ik dacht.
Wat goed dat je elke dag een frisse neus gaat halen.
@kaakchirurgquote:Op dinsdag 30 januari 2024 10:09 schreef tong80 het volgende:
Voor de afwisseling zo naar de kaakchirurg.
Zijn ze geen lachertje dan?quote:Op dinsdag 30 januari 2024 16:15 schreef Pharkus het volgende:
Aan Feyenoord moeten denken is ook niet om te lachen.
Nederland is ziek.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Vorig jaar kregen meer mensen de
diagnose kanker dan het jaar ervoor.Uit
diagnosecijfers blijkt dat er 128.000
nieuwe gevallen zijn ontdekt,2000 meer
dan het jaar ervoor.In Nederland hebben
nu ruim 900.000 mensen kanker.
De ziekte wordt steeds vaker in een
vroeg stadium ontdekt,waardoor de kans
op een goede aanpak groter is.Zo wordt
kanker van de schildklier of melanoom
in 70 procent van de gevallen in een
gunstig stadium vastgesteld.Bij borst-,
baarmoederhals- en prostaatkanker is
dat ongeveer de helft.
Kanker van de alvleesklier,slokdarm en
maag wordt in slechts 10 procent van de
gevallen in een vroeg stadium ontdekt.
https://nos.nl/teletekst#105
Ik ben niet exclusief idd. Maar zijn deze cijfers veel anders dan jaren geleden ?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nederland is ziek.
900.000 kanker
4 miljoen hersen-aandoeningen
50.000 die aan schizofrenie lijden
1 op de 100 lijdt aan angst-stoornissen
1 op de 7 jonge kinderen heeft gehoorschade
1 op de 6 krijgt te maken met een burn-out
ruim een miljoen heeft een depressie
meer dan 20.000 Nederlanders per jaar overlijden aan hart- en vaat-zieken
Meer dan 5% mannen, en 15% vrouwen boven de 40 gebruikt slaap-medicatie
1 op de 3 heeft slaapproblemen
10-15% mensen heeft last van oorsuizen
>13% kinderen heeft overgewicht
1 op de 3 krijgt diabetes (en de helft een voorstadium ervan)
Etc.
Oftewel tong80, je bent niet allen in de malaise van ziek zijn.
350.000 Nederlanders hebben psoriasis
We hebben nu eenmaal belachelijk veel bejaarden als percentage van de bevolking.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn cijfers over de jaren. Wilde altijd al eens een overzicht maken van het aantal 'zieken' in Nederland. Poosje nieuwsitems naar mezelf gemaild met een bepaald onderwerp en die met een regel in een folder gestopt. Laatste tijd viel het me weer op.
4 miljoen mensen met een hersen-aandoening, hoor je dan van de hersenstichting in hun spotjes. Wie dan? Dat is bijna 1 op 4. Ik vraag me bijna af welk deel van elke leeftijdsklasse echt kerngezond is.
Schijnt dat iedereen met migraine daar ook wordt meegeteld. En iedereen met slaapapneu.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn cijfers over de jaren. Wilde altijd al eens een overzicht maken van het aantal 'zieken' in Nederland. Poosje nieuwsitems naar mezelf gemaild met een bepaald onderwerp en die met een regel in een folder gestopt. Laatste tijd viel het me weer op.
4 miljoen mensen met een hersen-aandoening, hoor je dan van de hersenstichting in hun spotjes. Wie dan? Dat is bijna 1 op 4. Ik vraag me bijna af welk deel van elke leeftijdsklasse echt kerngezond is.
Steeds kutter. Er speelt meer zoals al bekend is. Maandag naar arts. Hoofdpijn wordt steeds erger. Probeer het te negeren.quote:
Mag je pijnstillers gebruiken?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Steeds kutter. Er speelt meer zoals al bekend is. Maandag naar arts. Hoofdpijn wordt steeds erger. Probeer het te negeren.
Ha ha. Ze heten pijnstillers, het zijn geruststellers. Ik heb al tientallen jaren chronische hoofdpijn. Nu is het koppijn en de plek te aan te duiden. Trekt naar m'n oog en kaak. Ben bang dat er meer is.quote:
Zet Tong straks maar op in Madamme Tussaudquote:
Als het nog niet is gedaan, vragen om een doorverwijzing voor een hersen-CT-scan.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:08 schreef tong80 het volgende:
Ik heb al tientallen jaren chronische hoofdpijn. Nu is het koppijn en de plek te aan te duiden. Trekt naar m'n oog en kaak. Ben bang dat er meer is.
Ik geloof dat wel dat bijna 1 op de 4 mensen een hersenaandoening heeft hoor. Dat bedoel ik niet als sneer, maar echt serieus als ik om me heen kijk. Ik schrik er alleen al van hoeveel jonge mensen er slaaptabletten gebruiken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben ik ook van plan. Heb het denk ik onderschat en te weinig op gewezen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het nog niet is gedaan, vragen om een doorverwijzing voor een hersen-CT-scan.
Is bij mij ook gedaan en gelukkig was daar niks op te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |