Tja, jij gaat het niet doen zekerquote:Op woensdag 6 september 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:
Jullie maken er vast wel weer iets CUL gerelateerd van
Honger.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:
Ragebait.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:
Er ligt wel iets van kip/lam in de koelkast. Of dat moet er dan voor doorgaan, voor 3% ofzo. Maar dat is inderdaad niet voor mij of vriendquote:Op woensdag 6 september 2023 18:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tja, jij gaat het niet doen zeker
quote:Op woensdag 6 september 2023 14:59 schreef Lonaa het volgende:
OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu varkantie?quote:Op woensdag 6 september 2023 18:38 schreef Blues het volgende:
Werkdag from dinges overleefd, WIJ ZIJN GOEOEOEOED
Dat was al bekendquote:Op woensdag 6 september 2023 18:38 schreef Blues het volgende:
Werkdag from dinges overleefd, WIJ ZIJN GOEOEOEOED
4 jaar geleden zeiden ze (tenminste dat dacht ik) dat ik beginnende artrose had, daarvoor een programma doorlopen met oefeningen wat werkt (lukt nu even niet door de zwachtels) maar de huisarts las in die stukken dat er flinke artrose was. Ik vond mezelf een pieper omdat “een beetje” zoveel pijn deed.quote:
Ik kan me voorstellen dat het soort van een opluchting is dat het al ernstig is en niet nog factor 100 keer erger wordt.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
4 jaar geleden zeiden ze (tenminste dat dacht ik) dat ik beginnende artrose had, daarvoor een programma doorlopen met oefeningen wat werkt (lukt nu even niet door de zwachtels) maar de huisarts las in die stukken dat er flinke artrose was. Ik vond mezelf een pieper omdat “een beetje” zoveel pijn deed.
Ik gil het soms al uit wanneer Elin over mijn bovenbeen of arm loopt. Bepaalde plekken zijn zo gevoelig. Of dat samenhangt met lipodeem weet ik niet maar onderhuids zitten daar al zo lang ik weet bultjesquote:Op woensdag 6 september 2023 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het soort van een opluchting is dat het al ernstig is en niet nog factor 100 keer erger wordt.
Een pijngrens verschilt enorm per persoon heb ik geleerd. En als je veel pijn hebt, kan je zenuwbaan zo verstoord raken dat je juist sneller pijn hebt. Ik heb dat ook, al is het inmiddels een stuk verbeterd. Als ik in het voorbijgaan mijn hand zachtjes stootte tegen de deurpost, kon ik in huilen uitbarsten. @:clubsoda weet hoe dit heet.
quote:Op woensdag 6 september 2023 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gil het soms al uit wanneer Elin over mijn bovenbeen of arm loopt. Bepaalde plekken zijn zo gevoelig. Of dat samenhangt met lipodeem weet ik niet maar onderhuids zitten daar al zo lang ik weet bultjes
Dat is wel een spannende operatie na alles. Lastig om in beweging te blijven denk ik ook.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Over versleten knieën gesproken, m'n ma heeft afgelopen vrijdag groen licht gekregen voor een nieuwe heup en al een afspraak met anesthesie. Ivm gewicht/afvallen (nr 2 reden voor complexities bij moeite heup, roken was nr 1)
Die heup en gaat bovenbeen wat nu zo'n drie jaar terug helemaal verbrijzeld was na val. Bot was slecht ivm reuma en hormoonkuur na kanker. Dus ja ben benieuwd hoe deze operatie nu gaat...
Ze loopt nu best vaak een kilometer tot anderhalf ofzo. Of nou ja vaak, paar keer per maand, vind ik vaak.
Zoveel lopen is inderdaad best vaak. En hartstikke goed ook voor de spieren rondom de heupen. Mag ik vragen hoe oud je moeder is? Hoorde vandaag dat ze, zeker knieën steeds later opereren omdat nog een keer (moet na ca 15 jaar) heel niet handig is.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Over versleten knieën gesproken, m'n ma heeft afgelopen vrijdag groen licht gekregen voor een nieuwe heup en al een afspraak met anesthesie. Ivm gewicht/afvallen (nr 2 reden voor complexities bij moeite heup, roken was nr 1)
Die heup en gaat bovenbeen wat nu zo'n drie jaar terug helemaal verbrijzeld was na val. Bot was slecht ivm reuma en hormoonkuur na kanker. Dus ja ben benieuwd hoe deze operatie nu gaat...
Ze loopt nu best vaak een kilometer tot anderhalf ofzo. Of nou ja vaak, paar keer per maand, vind ik vaak.
Onlangs 60 geworden en al jaren een nieuwe knie. Waarom wachten als het echt niet wil, je leeft nu. Misschien hebben ze in de toekomst protesen die 25 jaar meegaan.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zoveel lopen is inderdaad best vaak. En hartstikke goed ook voor de spieren rondom de heupen. Mag ik vragen hoe oud je moeder is? Hoorde vandaag dat ze, zeker knieën steeds later opereren omdat nog een keer (moet na ca 15 jaar) heel niet handig is.
Vriendin heeft ook zo’n last van haar heup maar die willen ze nog niet opereren. Ze had ook een hork van een orthopeed, alsof ze zelf niet wist dat ze te zwaar is. Ze werd steeds verder de ellende ingepraat. De huidige schijnt prettiger te zijn.
Omdat ik toen ik 12 was een waaier cortisone injectie heb gehad die zo gruwelijk veel pijn deed was ik lange tijd (50 jaar dus) daar doodsbang voor. De injectie bij de slijmbeurs ontsteking viel zo enorm mee (er zijn natuurlijk vernieuwingen in de loop der jaren) dat ik nu wel een injectie aandurf, maar in mijn dossier stond natuurlijk dat dat geen optie was (is er nu uitgehaald). Dus er is nog tijd om een operatie uit te stellenquote:Op woensdag 6 september 2023 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onlangs 60 geworden en al jaren een nieuwe knie. Waarom wachten als het echt niet wil, je leeft nu. Misschien hebben ze in de toekomst protesen die 25 jaar meegaan.
Allebei waar maar inderdaad wel goed om erover te praten denk ik.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
En dat heb ik ook nog nooit echt met iemand besproken, zelfs mn ouders weten hier maar een (klein) deel van. Dus aan ene kant goed denk ik om dat wel eens een keer te doen, en aan andere kant kost het wel energie om daar dan weer mee rond te lopen in de tussentijd.
Dat klinkt ook enorm naar. Wat een gekloot is dat toch allemaalquote:Op woensdag 6 september 2023 22:11 schreef yinu het volgende:
Wat een fijn nieuws @:lonaa!
Beterschap voor @:fietsie en @:kaatje1
Ik heb ook een eerste afspraak bij een orthopeed volgende week om te kijken naar mogelijkheden voor heupprothese. En even voor @:kaatje1: de mate van artrose hoeft geen directe correlatie te hebben met de mate van pijn, zegt mijn reumatoloog. Het kan sowieso erg wisselen in pijn. Mijn heupen zijn nu dermate beschadigd dat ze ‘gemakkelijk’ kwalificeren voor vervanging (zelfs op ‘mijn leeftijd’) maar ik heb in 2009 een eerste mri gehad omdat ik al lange tijd klachten had. Toen was er geen artrose te zien, en ik was net 30. Dus de artrose is de afgelopen jaren vele malen erger geworden. De pijn is eigenlijk nooit weggeweest en was in het begin zeker niet minder dan nu. Alleen minder constant. Dus bij mij doet de verergering van de artrose niet ontzettend veel met de pijn. Ik merk alleen dat ik minder goed kan herstellen na bijvoorbeeld ziekenhuisopname want daardoor ben ik slapper geworden en dat heeft wel veel invloed op de pijn. En weer opbouwen van kracht en conditie is lastig want daardoor krijg ik wél/ook meer pijn. Vandaar dat ik wel even met de orthopeed wil praten over wat de mogelijkheden en verwachtingen zijn.
Ja, het is een gedoetje zo'n lichaam dat je maar mee moet sjouwen de hele tijd...quote:Op woensdag 6 september 2023 22:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt ook enorm naar. Wat een gekloot is dat toch allemaal
Heel herkenbaar dat therapie heel veel kan oprakelen en heeeel veel energie kan kosten. Ik dacht ooit "ach, het is maar een afspraak van 45 min, ik plan m'n dag eromheen lekker vol" maar kwam erachter dat ik qua energie/emoties meestal een halve dag kwijt was ipv die 45 minquote:Op woensdag 6 september 2023 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
He @:Kaatje1 dat klinkt echt heel vervelend inderdaad! Goed dat je bent doorverwezen. Pijn bij aanraking kan inderdaad een symptoom van lipoedeem zijn. En dat steeds gevoeliger worden voor pijn wat @:Blues bedoelt heet sensitisatie (dus eigenlijk zoals de naam zegt, steeds sensitiever worden ervoor).
@:Lonaa wat een rollercoaster aan emoties toch weer zo. Klinkt wel alsof dit inderdaad iets is wat wél mogelijk een optie zou zijn. Fijn dat je deze eigenaresse wel vertrouwt en een goed gevoel bij haar hebt. En veel succes met het wéér verder uitzoeken en afwegen.. want dat is ook gewoon zwaar, als je dacht eindelijk een knoop doorgehakt te hebben.
Crowdfunding![]()
Ik heb dag 2 van de hitte overleefd en zie op tegen de komende dagen. Ik kan echt slecht tegen warmte, en moest vandaag naar uni voor onderwijs, morgenochtend naar psycholoog en dan in middag op nichtje passen, vrijdagmiddag weer naar uni voor onderwijs en zondag hockeyen. Vind zowel vervelend dat ik dan deur uit moet daadwerkelijk de hitte in als dat ik dus best veel weg ben en dan dus ook niet echt in de gaten kan houden hoe mn katjes het doen. Gelukkig is morgen wel enige dag dat ik echt van 8.30-18u weg ben, vrijdag en zondag is maar paar uurtjes.
Verder merk ik dat het starten bij psycholoog ook best wat energie vraagt. Ze vroeg of ik wilde nadenken over mijn jeugd en of er daar misschien dingen in zijn geweest die bijgedragen kunnen hebben aan ontstaan van de sociale angst, en ik merk dat er over bepaalde onderwerpen nog best wel veel emoties vrij hoog zitten. Enorm gepest op basisschool. Op middelbare school na eerste twee jaar eindelijk 'mijn plekje' gevonden en fijne vriendinnen, maar in laatste jaar die vriendinnen eigenlijk opgegeven omdat ik niet zo goed door een deur kon met een ander klasgenootje waar mijn vriendinnen wel vriendinnen mee waren, en ik vond dat zij hen harder nodig had (want zij had een plots terminaal zieke vader die vervolgens ook uit de kast kwam als homoseksueel). En ook gewoon hoe alles gelopen is met de angst en dat ik daardoor mijn hele studententijd en alle leuke dingen die daar mee samen zouden kunnen gaan, incl sociaal netwerk opbouwen, gemist heb. En dat heb ik ook nog nooit echt met iemand besproken, zelfs mn ouders weten hier maar een (klein) deel van. Dus aan ene kant goed denk ik om dat wel eens een keer te doen, en aan andere kant kost het wel energie om daar dan weer mee rond te lopen in de tussentijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was Luckyquote:Op woensdag 6 september 2023 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
He @:Kaatje1 dat klinkt echt heel vervelend inderdaad! Goed dat je bent doorverwezen. Pijn bij aanraking kan inderdaad een symptoom van lipoedeem zijn. En dat steeds gevoeliger worden voor pijn wat @:Blues bedoelt heet sensitisatie (dus eigenlijk zoals de naam zegt, steeds sensitiever worden ervoor).
@:Lonaa wat een rollercoaster aan emoties toch weer zo. Klinkt wel alsof dit inderdaad iets is wat wél mogelijk een optie zou zijn. Fijn dat je deze eigenaresse wel vertrouwt en een goed gevoel bij haar hebt. En veel succes met het wéér verder uitzoeken en afwegen.. want dat is ook gewoon zwaar, als je dacht eindelijk een knoop doorgehakt te hebben.
Crowdfunding![]()
Ik heb dag 2 van de hitte overleefd en zie op tegen de komende dagen. Ik kan echt slecht tegen warmte, en moest vandaag naar uni voor onderwijs, morgenochtend naar psycholoog en dan in middag op nichtje passen, vrijdagmiddag weer naar uni voor onderwijs en zondag hockeyen. Vind zowel vervelend dat ik dan deur uit moet daadwerkelijk de hitte in als dat ik dus best veel weg ben en dan dus ook niet echt in de gaten kan houden hoe mn katjes het doen. Gelukkig is morgen wel enige dag dat ik echt van 8.30-18u weg ben, vrijdag en zondag is maar paar uurtjes.
Verder merk ik dat het starten bij psycholoog ook best wat energie vraagt. Ze vroeg of ik wilde nadenken over mijn jeugd en of er daar misschien dingen in zijn geweest die bijgedragen kunnen hebben aan ontstaan van de sociale angst, en ik merk dat er over bepaalde onderwerpen nog best wel veel emoties vrij hoog zitten. Enorm gepest op basisschool. Op middelbare school na eerste twee jaar eindelijk 'mijn plekje' gevonden en fijne vriendinnen, maar in laatste jaar die vriendinnen eigenlijk opgegeven omdat ik niet zo goed door een deur kon met een ander klasgenootje waar mijn vriendinnen wel vriendinnen mee waren, en ik vond dat zij hen harder nodig had (want zij had een plots terminaal zieke vader die vervolgens ook uit de kast kwam als homoseksueel). En ook gewoon hoe alles gelopen is met de angst en dat ik daardoor mijn hele studententijd en alle leuke dingen die daar mee samen zouden kunnen gaan, incl sociaal netwerk opbouwen, gemist heb. En dat heb ik ook nog nooit echt met iemand besproken, zelfs mn ouders weten hier maar een (klein) deel van. Dus aan ene kant goed denk ik om dat wel eens een keer te doen, en aan andere kant kost het wel energie om daar dan weer mee rond te lopen in de tussentijd.
Herkenbaarquote:Op woensdag 6 september 2023 22:24 schreef Tele6 het volgende:
Heel herkenbaar dat therapie heel veel kan oprakelen en heeeel veel energie kan kosten. Ik dacht ooit "ach, het is maar een afspraak van 45 min, ik plan m'n dag eromheen lekker vol" maar kwam erachter dat ik qua energie/emoties meestal een halve dag kwijt was ipv die 45 min
Mij hielp wandelen voor én na therapie heel erg om de scherpe kantjes zenuwen/kwaadheid/stress/verdriet eraf te krijgen.
Naar tochquote:Op woensdag 6 september 2023 22:11 schreef yinu het volgende:
Wat een fijn nieuws @:lonaa!
Beterschap voor @:fietsie en @:kaatje1
Ik heb ook een eerste afspraak bij een orthopeed volgende week om te kijken naar mogelijkheden voor heupprothese. En even voor @:kaatje1: de mate van artrose hoeft geen directe correlatie te hebben met de mate van pijn, zegt mijn reumatoloog. Het kan sowieso erg wisselen in pijn. Mijn heupen zijn nu dermate beschadigd dat ze ‘gemakkelijk’ kwalificeren voor vervanging (zelfs op ‘mijn leeftijd’) maar ik heb in 2009 een eerste mri gehad omdat ik al lange tijd klachten had. Toen was er geen artrose te zien, en ik was net 30. Dus de artrose is de afgelopen jaren vele malen erger geworden. De pijn is eigenlijk nooit weggeweest en was in het begin zeker niet minder dan nu. Alleen minder constant. Dus bij mij doet de verergering van de artrose niet ontzettend veel met de pijn. Ik merk alleen dat ik minder goed kan herstellen na bijvoorbeeld ziekenhuisopname want daardoor ben ik slapper geworden en dat heeft wel veel invloed op de pijn. En weer opbouwen van kracht en conditie is lastig want daardoor krijg ik wél/ook meer pijn. Vandaar dat ik wel even met de orthopeed wil praten over wat de mogelijkheden en verwachtingen zijn.
Dit heeft mij wel veel 'opgeleverd' in het begrijpen, voelen, ernaar kijken, het van alle kanten te bespreken met psych en het daarna beter achter me te kunnen laten. (geen angst maar mss vergelijkbaar)quote:Op woensdag 6 september 2023 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Crowdfunding![]()
Hoe gaat het verders met je?quote:Op donderdag 7 september 2023 09:05 schreef Myraela het volgende:
Ik heb gewoon 12 uur geslapen.Om 8 uur naar bed en om 8 uur wakker. Heeeeeeerlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn uitzicht.
Spontane ingeving, naar zee rijden stoeltje en boek mee, ff een duik en heerlijk lezen
[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 07-09-2023 15:43:20 ]
Dat is beter dan ik.quote:Op donderdag 7 september 2023 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 4 keer gesport deze week2 fitness en 2 yoga.
Het voelt soms alsof ik alleen maar klaag over zwanger zijn. Maar ik ben dus vooral gewoon onwijs blij. We zitten nu op 10 weken, dus het is nog altijd vroeg. Maar ik begin wel steeds meer vertrouwen in m’n eigen lichaam te krijgen. Dus dat is fijn.quote:
Als ik de lat ben voor hoeveel je mag klagen over zwangerschap en klachten dan heb je nog mégaveel ruimte. Gelukkig is alles eindig in de tijd, en baby's zijn vervolgens (bij tijd en wijlequote:Op donderdag 7 september 2023 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het voelt soms alsof ik alleen maar klaag over zwanger zijn. Maar ik ben dus vooral gewoon onwijs blij. We zitten nu op 10 weken, dus het is nog altijd vroeg. Maar ik begin wel steeds meer vertrouwen in m’n eigen lichaam te krijgen. Dus dat is fijn.
En nu de klachten. Ik kan niet normaal eten, alles staat me tegen. Deze vakantie zijn we ook pas 1 keer uiteten geweest, voor de rest is de supermarkt voor brood met roomkaas m’n grote vriend. En gewoon in het algemeen weinig energie, veel hartkloppingen en zwakke momentjes. Maar emotioneel tot nu toe heel stabiel. Met het spuiten van de hormonen had ik soms wel flinke schommelingen, maar dat valt nu erg mee.
Geniet ervan. Je mag als het goed is 9 maanden lang mateloos klagenquote:Op donderdag 7 september 2023 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het voelt soms alsof ik alleen maar klaag over zwanger zijn. Maar ik ben dus vooral gewoon onwijs blij. We zitten nu op 10 weken, dus het is nog altijd vroeg. Maar ik begin wel steeds meer vertrouwen in m’n eigen lichaam te krijgen. Dus dat is fijn.
En nu de klachten. Ik kan niet normaal eten, alles staat me tegen. Deze vakantie zijn we ook pas 1 keer uiteten geweest, voor de rest is de supermarkt voor brood met roomkaas m’n grote vriend. En gewoon in het algemeen weinig energie, veel hartkloppingen en zwakke momentjes. Maar emotioneel tot nu toe heel stabiel. Met het spuiten van de hormonen had ik soms wel flinke schommelingen, maar dat valt nu erg mee.
Team brood met roomkaas zit naast me.quote:Op donderdag 7 september 2023 14:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is niet klagen, dat zijn 'bijwerkingen'quote:Op donderdag 7 september 2023 14:04 schreef Myraela het volgende:
QFTquote:Op donderdag 7 september 2023 15:47 schreef Kreator het volgende:
Als je van eten houdt, dan is Italië toch ook wel hemel op aarde.
Ik heb op Sicilië heel dat eiland leeggegetenquote:Op donderdag 7 september 2023 15:47 schreef Kreator het volgende:
Als je van eten houdt, dan is Italië toch ook wel hemel op aarde.
Normaal plan ik heel m’n vakanties om het waar/wat we willen eten heen. Dus dat is inderdaad wel een gemis.quote:Op donderdag 7 september 2023 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
De 'al het eten is vies'-fase is zo stomZwker op vakantie. Ik kan ook niet meer aan Zweden denken zonder
te denken
Dat heb ik met de koelkast.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:48 schreef Blues het volgende:
Dat is niet klagen, dat zijn 'bijwerkingen'
Ik kon maanden geen vlees bakken bijv (jaren 80), bij alle 3 de zwangerschappen, ik ging over mijn nek van die geur
Niet van het eten, wel vd afgelopen paar dagen.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:50 schreef Blues het volgende:
[..]
QFT
Dikke true
Hebbie nog meer meegeniet plaatjes?
quote:Op donderdag 7 september 2023 16:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niet van het eten, wel vd afgelopen paar dagen.
https://imgur.com/a/g40Zq4y
Ja dat is Portofino. Vind ik 1 vd mooiste dorpjes. Wel een stuk meer toerisme dan 20 jaar geleden helaas.quote:
Ik was in Madrid en Barcelona waar het 865347 graden was en AL HET ETEN ROOK NAAR GOORquote:Op donderdag 7 september 2023 14:18 schreef Clubsoda het volgende:
De 'al het eten is vies'-fase is zo stomZwker op vakantie. Ik kan ook niet meer aan Zweden denken zonder
te denken
Ik had het o.a. met koffiequote:[b]Op donderdag 7 september 2023 16:04 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile
Dat heb ik met de koelkast.Ik kan de koelkast thuis niet opendoen, die geur.
Zit overigens niets vreemds in, andere mensen ruiken niets. Ik kan het soms niet eens verdragen wanneer ik in de woonkamer zit en iemand anders de koelkast open doet. :’)
In Friedrichshafen was het vandaag Käsespätzle met een Bunte Salat en een Röstiburger met veel groenten. In plaats van een broodje dus onder- en bovenop een schijf knapperig gebakken rösti.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:39 schreef Kreator het volgende:
Vandaag was de lunch "ravioli Portofino". In Portofino.
[ afbeelding ]
Boah dat ziet er lekker uitquote:Op donderdag 7 september 2023 17:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Friedrichshafen was het vandaag Käsespätzle met een Bunte Salat en een Röstiburger met veel groenten. In plaats van een broodje dus onder- en bovenop een schijf knapperig gebakken rösti.
Geweldig idee en erg lekker, die onthouden we voor thuis…
[ afbeelding ]
Dat wil ik ook!quote:Op donderdag 7 september 2023 17:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Friedrichshafen was het vandaag Käsespätzle met een Bunte Salat en een Röstiburger met veel groenten. In plaats van een broodje dus onder- en bovenop een schijf knapperig gebakken rösti.
[ afbeelding ]
Ja ik zat even alle quotes, tags en DM's af te struinen want daar kon ik niet zomaar bijquote:Op donderdag 7 september 2023 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
He, look who’s back @:LeeHarveyOswald
Heeft dat ding een filter? Hebben alle airfryers dat?quote:Op donderdag 7 september 2023 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Plantjes mogen hier blij zijn dat ze water krijgen![]()
Ik ging aan het begin van de middag even bij de mensen waar ik op de katten pas het zonnescherm naar beneden te doen. De beesten waren van slag, ik was te vroeg![]()
Moest het filter van de airfryer verwisselen (geeft die zelf aan, al had ik zelf ook wel het idee). Maar de melding bleef staan…toch maar de handleiding erbij gezocht, melding bleef. Toch maar het hele filmpje uitkijken kaatje
Dit.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft dat ding een filter? Hebben alle airfryers dat?
Nee, ik heb een instant pot vortex clear cook, minder geurtjes (klopt wel, maar ze zeiden geen geurtjes, dat klopt niet)quote:Op donderdag 7 september 2023 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft dat ding een filter? Hebben alle airfryers dat?
Ja, genieten! Succes met elkaar, ik ben er weer weg van.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
He, look who’s back @:LeeHarveyOswald
Ah ik dacht al. Hekel aan schoonmaken en zulksquote:Op donderdag 7 september 2023 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een instant pot vortex clear cook, minder geurtjes (klopt wel, maar ze zeiden geen geurtjes, dat klopt niet)
quote:Op donderdag 7 september 2023 20:30 schreef Molo het volgende:
Lijkt hier wel een verjaardagsfeestje van zevenjarige meisjes
Ik ook. Dit wisselen is een fluitje van een cent wanneer je de handleiding helemaal bekijktquote:Op donderdag 7 september 2023 20:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ik dacht al. Hekel aan schoonmaken en zulks
Aansteller.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, genieten! Succes met elkaar, ik ben er weer weg van.
Wat een briljant idee!quote:Op donderdag 7 september 2023 17:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh hier ben ik stiekem wel heel blij mee. Voor jou en voor haar.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net gezegd dat Dora mag verhuizen naar Curacao.
Och, hoe goed ze het daar ook heeft, ze is niet bij jouquote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
De keuze is eigenlijk heel simpel. We gunnen haar zoveel liever een kans op geluk dan de dood. Als ze dat geluk gaat vinden, dan is het hier.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh @:Lonaa, zo snel al een beslissing. Hoe voel je je erbij? Knap hoor, dat je een knoop hebt doorgehakt
Ohquote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik ook. Het voelt wel als een soort van opluchting.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:41 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh hier ben ik stiekem wel heel blij mee. Voor jou en voor haar.
Wat fijn dat het zo goed voelt dat je het ook echt ziet als een kans op geluk, en dat het je opluchtquote:Op donderdag 7 september 2023 20:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De keuze is eigenlijk heel simpel. We gunnen haar zoveel liever een kans op geluk dan de dood. Als ze dat geluk gaat vinden, dan is het hier.
Ik zag foto's van haar 2 honden, het huis en de tuin en nu wil ik op vakantie daarheen
Ook even een arm om je heenquote:Op donderdag 7 september 2023 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder nog dank voor de reacties op mijn postik heb even de energie niet overal nog op te reageren, maar heb het wel gelezen. Dank voor delen van jullie ervaringen!
En @:Sarabi wat shit dat de glucosewaarden nu weer te laag waren.. succes bij de dierenarts, hopelijk komt die met minder ernstige/ongunstige scenario's dan je nu zelf hebt bedacht?
Dat geloof ik graag. Sowieso dag er een besluit is.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:44 schreef Lonaa het volgende:
Het voelt wel heel surrealistisch hoor. Het besluit. Het idee.
Wow. Fijn, dat je vertrouwen hebt.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Geen idee, dat voelt nog veel te ver wegquote:Op donderdag 7 september 2023 20:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wow. Fijn, dat je vertrouwen hebt.
Is facetimen na een poos een optie? als je dat aankunt en wilt?
Tru.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geen idee, dat voelt nog veel te ver weg
Ik weet nog niks, dus daar kom ik op terug.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tru.
Eerst deze beslissing verwerken.
Kunnen wij nog bijdragen in een ticket? Excuus, als ik te voortvarend ben… 😘
Hopelijk geeft de beslissing je wat rust.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Ja, het geeft wel rust. En lucht op een bepaalde manier. Ondanks dat het me enorm verdriet doet en ik me nog niet voor kan stellen dat ik haar weg breng.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hopelijk geeft de beslissing je wat rust.
Wanneer gaat ze die kant op? Ik ben daar over een paar weken…
Daar heb ik absoluut geen geld voor. Of tijd. En ik vind vliegen echt heel kut.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:26 schreef Blues het volgende:
Goh Loon dat is even schakelen lijkt me. Klinkt als een mooie plek voor haar.
Ga jij haar brengen?![]()
Afscheid nemen is nooit leuk, maar ik denk dat het gezien de omstandigheden voor alle partijen het beste is.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, het geeft wel rust. En lucht op een bepaalde manier. Ondanks dat het me enorm verdriet doet en ik me nog niet voor kan stellen dat ik haar weg breng.
Ze gaat zo gauw ze een nieuwe rabies-enting heeft en iemand haar mee wil vliegen.
quote:Op donderdag 7 september 2023 21:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, het geeft wel rust. En lucht op een bepaalde manier. Ondanks dat het me enorm verdriet doet en ik me nog niet voor kan stellen dat ik haar weg breng.
Ze gaat zo gauw ze een nieuwe rabies-enting heeft en iemand haar mee wil vliegen.
Binnen in de airco hoop ikquote:Op donderdag 7 september 2023 22:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik was vanavond sporten. De vakantie is voorbij dus we hebben weer groepstrainingen. Lekker in een groep kapothard trainenm'n broer heeft 3 shirts volgezweet, de stinker
Wat dapper van je. Maar wat zul je ook verdrietig zijn. Hele dikke knuffel. Hopelijk heb je wel een fijn gevoel dat ze daar een fijn leven verder gaat hebben.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:44 schreef Lonaa het volgende:
Het voelt wel heel surrealistisch hoor. Het besluit. Het idee.
Dat vinden wij alleen maar goedquote:Op donderdag 7 september 2023 23:42 schreef Blues het volgende:
Het grof vuil staat buiten
Ik herhaal: het grof vuil staat buiten![]()
Er is nu niets meer in huis dat overbodig is of oud of iets.
Alles opgeruimd
quote:Op donderdag 7 september 2023 23:42 schreef Blues het volgende:
Alles opgeruimd
Stik- en strontjaloersquote:Op donderdag 7 september 2023 23:42 schreef Blues het volgende:
Alles opgeruimd
Het klinkt als een 'project' ?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohja, ik moest gaan slapen want morgenochtend tandarts.
Ik ben heul niet bang!
Natuurlijk ben ik bang
En dit is alleen nog maar een gesprek
Dat is niet niks. Sterkte!quote:Op donderdag 7 september 2023 23:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohja, ik moest gaan slapen want morgenochtend tandarts.
Ik ben heul niet bang!
Natuurlijk ben ik bang
En dit is alleen nog maar een gesprek
quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Het is inderdaad een project. Mijn onderkaak moet een halve centimeter afgezaagd worden om de implantaten te kunnen plaatsen
Zou met plaatselijke verdoving gaan
Maar ik wil onder gehele narcose. Dit wil ik niet bij bewustzijn meemaken.
Mijn papa wordt volgende week ook geopereerd.
Mijn stiefmoeder heeft al gezegd dat ze voor 2 kneusjes kan zorgen.
Wow, sterktequote:Op vrijdag 8 september 2023 00:06 schreef mascara-klodder het volgende:
En dan moet ik een paar dagen later ook weer fit zijn want vriend krijgt dan zijn tweede serie aan chemokuur.
Het begon met een oud matras, want een nieuw.quote:
Ik zou willen dat mijn grootste probleem het grof vuil is.quote:
Natuurlijk nietquote:
Oooh. Jaloers.quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vandaag naar zee
* zwaait alvast naar @:Blues
Zwaait terug vanuit de airco van het zkh niet aan de kustquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vandaag naar zee
* zwaait alvast naar @:Blues
Dat is ook zeker niet ons grootste probleem. Was dat het maar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zou willen dat mijn grootste probleem het grof vuil is.
Nee Blues, jouw ellende is gewoon verwaarloosbaar!quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is ook zeker niet ons grootste probleem. Was dat het maar.
Er komt nu pas lucht en ruimte voor de rest van de stappen. Dora was de eerste dominosteen zeg maar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeetje Lonaa wat een knoop joh om door te hakken! En wat een stap ook om te moeten zetten. Bovenop alle stappen die je nu al moet zetten.
Sterkheidsbaas
When youre going through shit...quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er komt nu pas lucht en ruimte voor de rest van de stappen. Dora was de eerste dominosteen zeg maar.
Maar er komt inderdaad nog wel eea
Weinig keuze ook.quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
When youre going through shit...
Je mag ook nog altijd voor Jeroen en mij kiezen tot dat jij je leven weer een beetje op orde hebt. Dan kan ze gewoon weer terug naar jou.quote:
Maar dat kan dus niet, MK. Dat is niet eerlijk voor Dora, die heeft rust en regelmaat nodig en zo zal mijn leven er nooit meer uit zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je mag ook nog altijd voor Jeroen en mij kiezen tot dat jij je leven weer een beetje op orde hebt. Dan kan ze gewoon weer terug naar jou.
Zoals je al, zeg maar, de hele tijd benoemt?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dat kan dus niet, MK. Dat is niet eerlijk voor Dora, die heeft rust en regelmaat nodig en zo zal mijn leven er nooit meer uit zien.
Juist.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zoals je al, zeg maar, de hele tijd benoemt?
Idemquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:39 schreef MadMaster het volgende:
Stadsmens moest even Googlen op 'kuilpakken'.
Goedemorgen!
Kühsauerkraut, ofwel Silagequote:Op vrijdag 8 september 2023 08:39 schreef MadMaster het volgende:
Stadsmens moest even Googlen op 'kuilpakken'.
Ik kende ze niet anders dan 'marshmallows', zoals we zelf genoemd hebben.
Goedemorgen!
Ochquote:Op donderdag 7 september 2023 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Het zijn vervelende maar ook hele goede stappen om te nemen, want ik neem ze voor mezelf. Ik kan ze zelf vormgeven tot op zekere hoogte. En het is inderdaad prettig dat ik dat nu daadwerkelijk kan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:28 schreef vlindertje89 het volgende:
De 'weinig keuze' ging volgens mij ook helemaal niet over Dora, maar over de volgende stappen die gezet moeten worden (dat dat nou eenmaal moet, die volgende stappen zetten).
Ik denk dat je echt de best mogelijke beslissing hebt gemaakt @:Lonaa, die recht doet aan zowel het leven dat Dora verdient als aan de realiteit van hoe jouw leven er uit gaat zien, niet alleen nu korte termijn tijdens het uit elkaar gaan proces maar ook daarna. Mag je trots op zijn!![]()
En nu inderdaad ruimte voor de volgende stappen - sterkte daarmee. Kan me voorstellen misschien ergens ook wel fijn dat je daar nu daadwerkelijk mee aan de slag kunt? Ook al zijn het vervelende stappen om te nemen.
Ga maar eens nadenken over cannelloni-kuilenquote:Gras wordt meerderen keren per jaar geoogst, waarbij een grasoogstmoment een snede wordt genoemd. De verschillende snedes kunnen enorm van kwaliteit verschillen. Omdat men de voorkeur heeft om consistent 'hetzelfde' voer te voeren wordt er soms gekozen om voeders in een lasagnekuil te kuilen. De verschillende voedersoorten, zoals meerdere snedes gras, de maisoogst en eventuele (natte) bijproducten, worden in laagjes in de sleufsilo gekuild.
Vind de Hopteelt er altijd mooi uitzienquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:17 schreef MadMaster het volgende:
Nooit geweten dat in Zuid Duitsland de druiventeelt in de loop der tijd grotendeels plaats gemaakt heeft voor fruitteelt. Momenteel worden hier de appels massaal geplukt.
Mini tractors rijden tussen de lage bomen door met een treintje van houten bakken er achter. Daarachter loopt een massa mensen de appels te plukken, die in de bakken gedaan worden.
Fascinerend gezicht en de appels zijn heerlijk. Heb er nog nooit zoveel gegeten…
Liefde is… samen een proteïne rijk appeltje eten:
[ afbeelding ]
Mijn leven in 1 zin.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik deed een kuilpakkendeductie![]()
Ik had echt een kutnacht. Ik heb elk uur van de klok gezien. Ik viel steeds snel in slaap maar ik heb niet het gevoel dat ik mijn uren gemaakt heb.
Vandaag en morgen gaan lekker chaotisch zijn. En niemand kan me iets over de planning vertellen. Vrij irritant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 08-09-2023 09:52:56 ]
Ik kom zelden of nooit in die omgeving, zeker niet tijdens de fruitoogst. Sommige zaken zijn nog steeds een nieuwe ervaring...quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:45 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster dat beeld van de mini trekkers en treintje met kisten is overal te zien in de polder en fruitregio.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:45 schreef AnneX het volgende:
@:sigme gister zag ik een mooie foto van hop bellen.
Wat doe jij ermee eigenlijk? Buurman gebruikt het voor zijn bierbrouwen, weet ik wel.
En heb je eerder wijn gemaakt?
@:MadMaster dat beeld van de mini trekkers en treintje met kisten is overal te zien in de polder en fruitregio. Een biebcollega is ieder jaar een maand peren plukken en meldt zich af.
Langs de weg staan complete muren van fruitkisten en op de doorgaande weg is niet in te halen als je erachter rijdt. 😂Dit speelt al langer, Flipje werd daardoor al enige tijd geleden werkloos en verkoopt nu zijn lichaamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach. Zo kom ik zelden in de grote stad 😎 # provinciaaltjequote:Op vrijdag 8 september 2023 11:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kom zelden of nooit in die omgeving, zeker niet tijdens de fruitoogst. Sommige zaken zijn nog steeds een nieuwe ervaring...
Écht…voor iedere knie een verwijzing?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Had van de week van de huisarts allemaal mailtjes gekregen met verwijzingen. Nu maar even orde op zaken stellen, alleen had ik er één te veel, kon ik niet thuis brengen. Tja Kaat...mensen hebben (als het goed is) 2 knieen dus ook 2 verwijzingen
Blijkbaar. Ben al lang blij dat er radiologie bij staat. Bij dermatologie (neem aan dat het dat is) staat niets. Meer verwijzingen had ik geloof ik niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Écht…voor iedere knie een verwijzing?
Hoezo administratie overlast…
Ik ben hier ook even orde op zaken aan het stellen. En de drama in mijn hoofd was iets groter dan de werkelijke drama. Al ben ik nog steeds geïrriteerd door het gedrag van sommige mensen. Maar daar kan ik nu even niets aan doen dus ik ga maar gewoon verder met de dingen waar ik wel controle over heb. Vroeg of laat komt alles weer goedquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:13 schreef AnneX het volgende:
Fixed it. Done. Check.
En zoals met alles waar je tegenop kunt zien. Simpel gepiept.
Had jij ook meteen die muffe en tegelijkertijd scherpe geur van ingekuild hooi in je neus?quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef Lonaa het volgende:
Dit dorpse meisje hoefde kuilpakken niet te Googlen.
Ja. En de neiging om te niezenquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had jij ook meteen die muffe en tegelijkertijd scherpe geur van ingekuild hooi in je neus?
Muf? Zoetig, gisting, rozijntjes zijn mijn geur-associaties bij kuil.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Had jij ook meteen die muffe en tegelijkertijd scherpe geur van ingekuild hooi in je neus?
Blurgh, neequote:Op vrijdag 8 september 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Muf? Zoetig, gisting, rozijntjes zijn mijn geur-associaties bij kuil.
Zit ik verkeerd wanneer ik denk aan het verschonen van het cavia hok?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Thuisquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn week:
Werken, avondoverleg. And repeat. Met mantelzorg- en ziekenhuisbezoekjes erin gemixt
Vandaag vrijVanmiddag krijg bezoek dus net de tuin wat opgeschoond. En boodschappen gedaan voor mantelzorgkoken vanavond. Voor beide ouders want moeders is weer thuis
![]()
En dan weekend! Werken
Zit in de richting maar ik denk wat minder pislucht.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zit ik verkeerd wanneer ik denk aan het verschonen van het cavia hok?
Het is ook niet alsof ze per se mantelzorg nodig hebben. Moeders kan alles, alleen snel moe dus wat rustiger aan. Maar als ik toch langs ga kan ik net zo goed hen en mezelf meteen voeren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn dat ze thuis is @:Cat-astrophe Is qua mantelzorg een stuk handiger, één adres om naar toe te gaan.
Ja, gewoon in het rondje meenemen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof ze per se mantelzorg nodig hebben. Moeders kan alles, alleen snel moe dus wat rustiger aan. Maar als ik toch langs ga kan ik net zo goed hen en mezelf meteen voeren.
Voor ik richting repetitie ga.
Van linzen"bloem" of zo of linzen als vulling (lijkt me nou niet echt lekker)quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteravond nieuwe ontdekking. Linzenvlaai met eiwitglazuur
Ik was matig onder de indruk.
Ik zag 'm gisteren bij Humberto en ik vond dat arrogante toen wel meevallen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net tickets voor Maarten van Rossem in het theater besteld. Ik ben benieuwd.
Ik hoop trouwens van harte dat de eerstgeplaatste in De Slimste het niet gaat winnen. Wat een irritante zelfingenomen kerel is dat. De rest vind ik allemaal prima. Al hebben we volgens mij zondag pas tijd om de afleveringen van gisteren en vandaag te kijken dus ik zal wel een spoiler tegenkomen.
Ik vind het niet zo zeer arrogantie maar meer dat hij enorm onder de indruk is van zichzelf. Niet eens onterecht overigens maar wel op een irritante manier.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag 'm gisteren bij Humberto en ik vond dat arrogante toen wel meevallen.
Wie A zegt moet ook B zeggen. Net het bed afgehaald. Het gewassen spul straks op het balkon hangen is levensgevaarlijk warm dus zo maar vast nieuw erop doen (met de plafond ventilator aan) en zorgen dat de was aan het eind van de middag het balkon op kan en dan is het vast morgenochtend wel droog.
O ja, jij had die uitleg nog niet gehadquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Van linzen"bloem" of zo of linzen als vulling (lijkt me nou niet echt lekker)
Aaahhhh...quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O ja, jij had die uitleg nog niet gehad![]()
In linzenvlaai is geen lins te vinden. Het is korstdeeg bodem, dun laagje fruitvulling (meestal abrikoos) en korstdeeg deksel. Soort appeltaart met veel minder vulling en geen appel.
Gisteravond dus ook nog glazuur op het deksel.
Nog steeds aan het wachtenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:02 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Wachten op een telefoontje van de DA.
En vanmiddag weer een proeverij hosten.
Ik mag hopen van nietquote:
Dat zou inderdaad spelen met je leven zijnquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet![]()
En verwacht het ook niet. Zoiets durf je niet te flikken in een zaal met 300 Limburgers
Ze gingen hun best doen om in de ochtend te bellen. Dus ik had sowieso geen garanties wanneer ze gaan bellen....quote:
Als de kuil naar pis ruikt issie niet goed hoorquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zit in de richting maar ik denk wat minder pislucht.
Van Linzertorte (taart uit Linz) toch?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Van linzen"bloem" of zo of linzen als vulling (lijkt me nou niet echt lekker)
Daar had ik dus echt nog nooit van gehoord (even het recept bekeken ook. Zet 'm niet op de te maken lijstquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Van Linzertorte (taart uit Linz) toch?
Ergens ook een win, dat dit niet meer per se moet?quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar dat kan dus niet, MK. Dat is niet eerlijk voor Dora, die heeft rust en regelmaat nodig en zo zal mijn leven er nooit meer uit zien.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Lieve @Lonaa ook jouw leven zal straks weer normaal zijn en met rust en regelmaatquote:Op vrijdag 8 september 2023 08:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ach, wat verdrietig dit. Weet even niet wat te zeggen. Heel veel sterkte julliequote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Net gebeld door de dierenarts. Zoals al een beetje verwacht gaat het echt niet goed
We gaan de suikerziekte niet onder controle krijgen, dus we kunnen nu alleen in de gaten houden hoe lang het nog leefbaar is voor de kat.
Nooit tegenover gist-brocades gewoond?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Muf? Zoetig, gisting, rozijntjes zijn mijn geur-associaties bij kuil.
+1quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:09 schreef Lonaa het volgende:
Dit dorpse meisje hoefde kuilpakken niet te Googlen.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach, wat verdrietig dit. Weet even niet wat te zeggen. Heel veel sterkte jullie
Ik hoop vooral dat we straks de juiste beslissing maken.quote:
Dankjewel.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:25 schreef Troel het volgende:
@:Sarabi dat is een heel naar bericht. Hopelijk heb je een beetje afleiding tijdensd e proeverij
quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Net gebeld door de dierenarts. Zoals al een beetje verwacht gaat het echt niet goed
We gaan de suikerziekte niet onder controle krijgen, dus we kunnen nu alleen in de gaten houden hoe lang het nog leefbaar is voor de kat.
Ik hou altijd van jouw verhalenquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:44 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Sarabi![]()
wat een verdrietig nieuws
@:mascara-klodder die kaakoperatie onder plaatselijke verdoving zou mij ook niks lijken nee. Sterkte daarmee, en ook met de chemo van vriend daarna!
In de categorie klein leed: ik vind deze hitte afgrijselijk en ben nu onderweg om van 15.30-17.15 college te geven. Eerst reed mn bus niet, waardoor ik kwartier langer in de hitte mocht wachten en ik mn trein miste. Vervolgens kon de trein erna, die ik wel haalde, niet rijden door een gebarsten voorruit. Weer een kwartier extra wachten in de hitte. Nu zit ik in de extra drukke trein daar na, waar ik eerst een klapstoel zitplaats had veroverdmaar vervolgens zo nodig aardig moest zijn en hem weer opgaf aan een wat oudere vrouw met twee grote tassen
. Ben echt zo klaar met dit achterlijk warme weer. Mentaal en fysiek, elke keer als ik buiten kom knallen de stress waarden volgens mn horloge naar tussen 80-100 (op een schaal van 100) en ik ben nogal prikkelbaar ook dus (valt het op?). Beter komen er wel daadwerkelijk studenten naar het college, anders ben ik er voor niks. Of niet, dan kan ik meteen weer naar huis
![]()
Einde rant
Wat klote, sterkte.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Ach, dat is niet het soort nieuws waar je op hoopt, al zal het niet onverwacht zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Of vismeel in kippeneieren, blehhh. Je proeft het ook in gebakken dingen terug.quote:Op vrijdag 8 september 2023 15:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit vind ik nou zo leuk (naast heel veel andere dingen) van deze SC. Je steekt van iedereen iets op. Nooit geweten (maar ook geen melk drinker) dat je voer kunt proeven in melk, terwijl dat eigenlijk heel logisch is.
Achquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Maar eieren bewaren in een bakje met truffel is dan wel weer erg lekkerquote:Op vrijdag 8 september 2023 15:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij de knol noemen we voordroog gewoon voordroog. Maar kuil vind'ie lekkerder.
[..]
Of vismeel in kippeneieren, blehhh. Je proeft het ook in gebakken dingen terug.
Kut zeg!quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
Voorlopig blijven we spuiten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ach![]()
En hoe nu verder? Toch blijven spuiten of terughoudend beleid?
Ach, wat droevigquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
quote:
Wie is daar wel voor gemaakt? De was net opgehangen op het balkon, de zon is nog niet weg dus ik denk dat ik over een kwartier de was kurkdroog kan binnenhalenquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Proeverij was wel even een fijne afleiding.
Maar ik ben niet gemaakt om buiten te werken in deze hitte
Het was wel op een mooie locatie, tussen de hopvelden.
Oja ik moet ook even een jurkje buiten hangen, dan kan ik hem morgen wel weer aan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wie is daar wel voor gemaakt? De was net opgehangen op het balkon, de zon is nog niet weg dus ik denk dat ik over een kwartier de was kurkdroog kan binnenhalen
Herkenbare smiley inderdaad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja ik moet ook even een jurkje buiten hangen, dan kan ik hem morgen wel weer aan.
En we werkten samen met een andere vrouw, en die bleef er toch beeldig uit zien. Ook in deze hitte.
Terwijl ik echt op deze smiley leek
De oplossingquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik moest vandaag ook op locatie zijn en ik kwam al met een zweetsnor en een leknek aan
Gelukkig was ik er vroeg en konden er nog even wat ramen tegen elkaar open, 10 minuten doodstil gezeten in het matige briesje en toen voelde ik iig weer toonbaar, maar god wat een verschrikking.
Linkje?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Zag laatst een filmpje over dekbedhoes verwisselen met de burrito methode (zal vast al oud zijn, voor mij nieuw) en echtTotaal geen aanslag op lijf en leden en in no-time ligt alles netjes op bed.
Oh wat balenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:55 schreef AnneX het volgende:
Affijn, na ook een waardeloze nacht met hazeslaapjes, draaien en wentelen, veel gapen en weinig slapen vanmiddag aan het werk.
Eerst thuis een uurtje ruimen voordat de hulp komt voor de rest. Dat is wel handig.
Dat zij de rest doet en dat ik het opruim. Anders wordt het een uitdragerij waar zij omheen moet werken.
@:kaatje1 heb jij nou weer regelmatig hulp? Of was het op afroep?
Wat een stom nieuws! Hopelijk is jullie kat voorlopig nog blijquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:12 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn beland in het circuit van bejaarde West Brabantse housers
Zolang poes er happy uitziet en het voor hem leefbaar is, zo laten lijkt me? Oud worden zal er wel niet in zitten, maar ik vraag me af of je dat had verwacht. Knuffels voor poes en jouquote:Op vrijdag 8 september 2023 17:09 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal
[..]
Voorlopig blijven we spuiten.
Glucosewaarde alleen nog controleren als we het zien verslechteren (of het zelf voor de zekerheid willen checken).
En verder hem gewoon goed in de gaten houden.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:vlindertje89 Het is allemaal zo begrijpelijk. Dit is echt voor ons hittehaters doffe ellende. We zouden nu moeten genieten van een herfststorm, kopje herfstthee, onder een kleedje op de bank.
Nee, eigenlijk wisten we ook wel dat hij niet echt oud zou worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang poes er happy uitziet en het voor hem leefbaar is, zo laten lijkt me? Oud worden zal er wel niet in zitten, maar ik vraag me af of je dat had verwacht. Knuffels voor poes en jou
Liever niet op woensdag tot en met zaterdag. Pffff, teringwarm hier.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Jullie soort had al heel augustus herfst![]()
Nu is het onze beurt
Jij krijgt je zin toch, volgens mij is het na dinsdag "normaal" weerquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Liever niet op woensdag tot en met zaterdag. Pffff, teringwarm hier.
Ik hoef ook geen storm en regen hoor!quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Jullie soort had al heel augustus herfst![]()
Nu is het onze beurt
Dat is inderdaad ook lekkerder. Maar omdat iedereen hier altijd onder dekentjes ligt schetste ik dat scenario maar evenquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen storm en regen hoor!
20-25 graden en een zonnetje ben ik ook tevreden mee. Is dat een mooi compromis?
Nog maar 3 dagen, dinsdag wordt het al stuk beter
Met buiten 20 graden lig ik 's avonds ook gewoon onder mn dekentje op de bank hoorquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook lekkerder. Maar omdat iedereen hier altijd onder dekentjes ligt schetste ik dat scenario maar even
quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:07 schreef Vanyel het volgende:
Ik trek zo ook gewoon mijn deken over me heen hoor. 27.3 in de woonkamer.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Met buiten 20 graden lig ik 's avonds ook gewoon onder mn dekentje op de bank hoor![]()
Als je airco op de slaapkamer hebt misschien?quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
Hoorde van de week van kennissen die onder een dekbed slapen en een pyama aan hebben
Voor zover ik weet niet.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je airco op de slaapkamer hebt misschien?
Hier is het huis nog erg koel. Rondom steigers met van dat blauwe doek. Houdt alle zonlicht tegen. Het ziet er hier de hele dag schemerig en bewolkt uit binnenZie nu al op tegen koude dagen in de herfst, want dan kon de zon de woonkamer altijd nog best mooi op temperatuur brengen. Nu natuurlijk absoluut niet. In de winter hoop ik dat de boel weer afgebroken is
Ze hebben de steigers opgebouwd voor de bouwvak. En toen bouwvakquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor zover ik weet niet.
Maar wat duurt dat lang, dat steiger gebeuren
Dit is onder elke omstandigheid een schande.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
[..]![]()
Hoorde van de week van kennissen die onder een dekbed slapen en een pyjama aan hebben
Ik lig wel onder een laken maar zonder pyjama doe ik nooit, ook niet als de mussen dood van het dak vallenquote:Op vrijdag 8 september 2023 20:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
[..]![]()
Hoorde van de week van kennissen die onder een dekbed slapen en een pyama aan hebben
quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook team pyjama hoor, ik kan er niet tegen als mn lijf tegen zichzelf loopt te plakken, huuuuuu. Dus pyjamabroek en een strak hemdje.
Hebben jullie een dorpsfeest? 😉quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, ik ben weer thuis. Gedoucht en met een raketje. Ik heb een uur gedanst. Ik weet weer waarvoor ik sport
Over 1-2 uur ga ik mijn posse weer ophalen en dan pak ik nog even een laatste half uurtje knallen mee.
Nu even hier bijlezen.
De het lokale café heeft een tuinfeest met DJ's en barbecue. Het dorpsfeest was op de dag van de BBQ meet.quote:
Ja, wij gaan ook in de steigers. Technisch snap ik er niet zoveel van maar er is flink herstel nodig. We willen tot eind oktober het liefst alleen maar regen uit het noorden of oosten hebben. Wanneer dit gerepareerd is moet het hele gebouw geïnspecteerd worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:52 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 over verbouwingen gesproken, hadden jullie al wat gehoord over de verzakkingen van jouw flat? (Ik kan me alleen herinneren dat ze kwamen inspecteren)
Jeetje joh, da’s echt heftigquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:01 schreef fietsie het volgende:
Nog wat pijnlijk.
Keelontsteking gaat heeeeeeel langzaam de goede kant op maar met name met slapen zit ie "in de weg". Afgelopen dagen nauwelijks nachtelijke slaap, en overdag steeds hazeslaapjes voor ik wakkerschrik.
Vandaag ook weer voor het eerst wat gegeten.
OMAWquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:01 schreef fietsie het volgende:
Nog wat pijnlijk.
Keelontsteking gaat heeeeeeel langzaam de goede kant op maar met name met slapen zit ie "in de weg". Afgelopen dagen nauwelijks nachtelijke slaap, en overdag steeds hazeslaapjes voor ik wakkerschrik.
SPOILER: Niet klikken voor mensen met fobieën voor 'minder populaire dieren'Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dachten wij ook, maar dat bleek ten onrechte te zijn, nadat we er melding van hadden gedaan bij de verhuurder van ons vakantiehutje…quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:09 schreef Vanyel het volgende:
Denken?
Verdelger zoeken.
Als je er een ziet, woont de rest in het donker waar je ze niet ziet.
Wat slopend. Sterkte maar weer.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:01 schreef fietsie het volgende:
Nog wat pijnlijk.
Zei hij?quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat dachten wij ook, maar dat bleek ten onrechte te zijn, nadat we er melding van hadden gedaan bij de verhuurder van ons vakantiehutje…
Haha, ik zit na de operatie van gisteren sinds vanmiddag met een soort bolero aan: superstrak, van nylon, om mijn armen, tot mijn polsen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:59 schreef Vanyel het volgende:
Hop in de blote weinig onder een lege hoes en morgenochtend ergens dekbed erbij trekken.
Och hemel, wat een ellende. Sterktequote:Op vrijdag 8 september 2023 22:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haha, ik zit na de operatie van gisteren sinds vanmiddag met een soort bolero aan: superstrak, van nylon, om mijn armen, tot mijn polsen.
En oh, dat de gaasjes op de paar nog wat open wondjes toch niet voldoende waren merkte ik daarstraks doordat het op 1 arm doorgelekt is, maar omdat ik dat ding aan moet houden en morgen pas even een snel rondje "wassen en in de zon te drogen hangen" kan doen zit er nu om mijn rechterarm een vuilniszak, zodat ik niet de heleboel onder smeer.
En nog een T-Shirt aan zodat eea wat beter blijft zitten.
Gelukkig is de kamertemperatuur wel redelijk aanvaardbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |